Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Ez az EDWARD program célja minden évben. A 2016-ban indított programot az európai járművezetők, egy nagyon nagyvonalú közönség és magánszektor támogatta.

 

2018-ban a cselekvés napja: 2018. szeptember 19., szerda.

 

Hosszútávú célunk, hogy jelentős és hosszantartó csökkenést érjünk el a halálos közúti balesetek és súlyos sérülések számában világszerte.

 

Köszönjük, hogy meglátogatta oldalunkat. Itt tud csatlakozni hozzánk, hogy fogadalmával csökkentse a kockázatot és javítsa a közlekedés biztonságát, nem csak 2018.

Tovább 

Az állami kezelésben lévő autópályákat üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. az alábbiakat javasolja a Balatonra igyekvőknek, hogy úticéljukat optimálisan és kiszámíthatóan érjék el:

 

1) Ha teheted, kerüld el a csúcsforgalmi időszakokat! A legtöbben pénteken délután és szombat délelőtt indulnak el a fővárosból és vasárnap este, hétfőn reggel érkeznek vissza. Hétfőn ráadásul a hétvégi kamionstop után jelentős a teherfogalom is. Ezekben az időszakokban egy kisebb koccanás is elegendő a jelentős torlódás kialakulásához.

Tovább 

 

Az elmúlt napokban megjelent sajtóhírek szerint a 2018. május 20-a után vizsgáztatott gépjárművek esetében a forgalmi engedély mellett a műszaki vizsgálati bizonyítványt is be kell mutatni a helyszínen az ellenőrzést végző rendőrnek.


Az egyes közlekedési tárgyú miniszteri rendeletek jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2/2018. (II. 5.) NFM rendelet több ponton módosította a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990.

Tovább 

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=1374

2018-03-11 | ORFK-OBB


A TISPOL „Seatbelt” kampánya keretében hazánkban szombaton és vasárnap, Európában viszont egész héten fokozott biztonsági öv ellenőrzésre számíthatnak a gépjárművezetők és utasaik.


A TISPOL (European Traffic Police Network) idei második nemzetközi akciója a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzésére irányul. A TISPOL csaknem tizenöt éve szervez hasonló akciókat, így „Seatbelt” kampány tradicionálisnak tekinthető az európai ellenőrzések sorában.

Tovább 

Miniring pályázat: Közlekedési témájú alkotó munka


Pályázzon és nyerjen egy osztálykirándulást a Hungaroringre!


Biztosítjuk a buszos utazást, ebédet a Hungaroring éttermében és az élményprogramokat az egész osztály számára:

- 1-4. osztály: Rajz pályázat
- 5-8. osztály: Videó pályázat


Segédanyagok és pályázati leiírás itt található: miniring.hu/hu/palyazat

Részletes pályázati kiírás itt tölthető le.


Pályázat feltöltés


Először töltse ki a jelentkezési lapot, majd az e-mailben kapott azonosítóval lépjen be és töltse fel pályázatát.


Határidők


Regisztrálás: 2018.

Tovább 

A projekt leírása

 

A projekt célja, hogy az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér tere végállomáson történő összekötésének – és ezzel egy új, Rákosfalva–Rákoskeresztúr központ közötti szárnyvonalnak – a lehetőségét előkészítse. A Fővárosi Közgyűlés 846/2015. (VI. 23.) számú határozata alapján Budapest Főváros Önkormányzata a BKK-t, mint a főváros jogszabályban felhatalmazott közlekedésszervezőjét és stratégiai közútkezelőjét jelölte ki a „2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt előkészítésére a projektre vonatkozó fejlesztési megállapodás alapján.

Tovább 

A versenyzőfelállások tekintetében a tavalyi év nem hozott túl nagy mozgolódást. A 10 csapatból 6 változatlan felállással vág neki az új idénynek, s mindössze egy istálló, a Toro Rosso hajtott végre teljes sorcserét. A tőlük távozó Carlos Sainz már az előző bajnokság végén teljesítette első futamait a Renault-val, az ő és a menesztett Danyiil Kvjat helyét pedig szintén már akkor átvette a Pierre Gasly, Brendon Hartley páros.


Emiatt egyelőre csupán egyetlen, a szó szoros értelmében vett újonca lesz 2018-nak: Charles Leclerc a Saubernél.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 6 hónapja

A jövő F1-es autója szenzációsabb lesz minden videojátéknál
https://www.m4sport.hu/forma-1/cikk/2018/01/10/a-jovo-f1-es-autoja-szenzaciosabb-lesz-minden-videojateknal/
2018. 01. 10. - forrás: Crash

Lenyűgöző külsejű Forma–1-es autók tervén dolgozik Ross Brawn, aki azt ígéri, pár éven belül valósággá válhatnak az egyelőre csak számítógépes grafikákon létező álommasinák.

Az előző évben az F1 történetében először léptek életbe olyan szabályok, melyek kimondottan a versenyautók kinézetének javítását célozták. A szélesebbé, arányosabbá vált gépek sikert arattak, ám a megszépülésre való törekvés abszurd módon már egy év elteltével a háttérbe szorult. Ha a sportág tavaly egyet előrelépett, a 2018-ban kötelezővé tett glóriával kettőt hátrafelé fog araszolni a kinézet terén, és ez sok szurkolót bosszant.

A Forma–1 ugyanakkor csak átmeneti időszakot él jelenleg, hiszen az új tulajdonosok keresik az új utakat, s ennek jegyében Ross Brawn és mérnökcsapata már dolgozik a jövő aerodinamikai szabályain, melyek nemcsak előzésre alkalmas, de jól is kinéző autókat eredményezhetnek.

Egyre több grafika bukkan fel a világhálón futurisztikus F1-es autókról, melyek esetében nincs határa a képzelőerőnek. Ezek többsége azonban köszönőviszonyban sincs a valósággal, az éles kontraszt pedig gyakran csak erősíti a szurkolók elégedetlenkedését, akik okkal tehetik föl a kérdést: „Ha ilyen is lehetne, miért nem ilyen a királykategória?”

Ross Brawn előrebocsátotta, amivel ők készülnek, az törekedni fog az „olyanná” válásra, és külsőt tekintve közelebb viszi a valós F1-es gépeket a videojátékokban száguldó masinákhoz. „Már bemutattunk bizonyos elképzeléseket a csapatoknak, és ha ez a fázis lezárul, szívesen megmutatom a terveket a médiának is, mert úgy vélem, szenzációsan kinéző autókat is megalkottunk” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

E terveknek elmondása szerint a szenzációsnak egyelőre nem nevezhető glória is a részét képezi, mégpedig olyan módon, amilyet ma még csak kreatív grafikusok munkáin láthatunk. „Vizsgáltuk, hogyan integrálhatnánk a glóriát, mert egyelőre úgy tűnik, mintha csak rátettük volna az autóra. Valójában szó szerint ez történt. De a mi tervezőink már egy ideje foglalkoznak az autó kinézetével.”

Brawn szavaiból az derül ki, hogy a glóriával is lehet remény, csak némi türelemre lesz szükség, valamint pár évre ahhoz, hogy a működő koncepció kiforrja magát.

A végső cél, hogy az F1 újra iránymutató és úttörő legyen a kinézett terén, s ne a dizájnerek tartsanak tükröt elé. „Az autóknak nagyszerűen kell kinézniük, úgy kell festeniük, mint egy videojátékban, és el kell jutnunk odáig, hogy a videojátékok merítsenek ötletet a Forma–1-ből, ne pedig fordítva. Úgy érzem, a jövőben nagyszerűen kinéző autóink lesznek” – biztatott és bizakodott Brawn.

Tovább 

http://www.meosz.hu/blog/a-meosz-valasza-tarlos-istvan-fopolgarmester-kozlemenyere-az-m3-felujitasanak-ugyeben/

MEOSZ | 2017. december 22.


– A MEOSZ-nak joga van az EBH-hoz fordulni – áll Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal közleményében, melyre Szövetségünk közleményben reagált.


Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Kormánypárti és Ellenzéki Politikusok!

 

Hosszú ideje érdekvédelmi lobbit folytatunk az M3-as metró teljes körű akadálymentesítéséért, de nem vezettek eredményre sem a szakmai egyeztetések, sem a hatályos hazai és nemzetközi jogszabályainkra való hivatkozások, sem az emberi jogi megközelítés, sem a civilek megmozdulásai.

Tovább 

Hogy mi változott 1956 októbere óta a tűzoltóságnál? A forradalmi tanács kiáltványa magáért beszél.

 

Az 1956-os forradalom és szabadságharc kitörésének 60. évfordulóján elgondolkoztató a Nagy-Budapesti Tűzoltóság Forradalmi Tanácsának kiáltványa, mely a  Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezetének jóvoltából bárki által olvasható.

 

A NAGY-BUDAPESTI TÜZOLTÓSÁG FORRADALMI TANÁCSA

 

TÜZOLTÓ BAJTÁRSAK!

 

Forradalmi ifjúságunk bátor, hűséges harccal szétzúzta az átkozott önkényuralmat, elsöpörte életünkből a népellenes rákosista klikket.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 5 hónapja

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete összegyűjtötte a magyar gyártású gépjárműfecskendő problémáit.

"Igaz tényleg van benne magyar is, de minek? Bár csak ne lenne egy csavar sem. Amikor elkezdődött ez projekt, ígéretet kaptuk arra, hogy megkérdezik a tűzoltókat, hogy valójában milyen legyen ez az új gépjárműfecskendő. Nem hogy akkor, de azóta sem kérdeztek meg senkit azok közül, akiknek dolgozni kell vele nap, mint nap. Sőt az állománytól érkező véleményeket, kritikákat Fotó: Kis-Guczi Pétera parancsnokok nem merik továbbítani a feletteseik felé. Több parancsnok elmondta az állományának, hogy nehogy merészeljék kritizálni ezt a remek tűzoltóautót." - írja Vidó Attila, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének (HTFSZ) szervezeti elnöke, aki összegyűjtötte a tűzoltók tapasztalatait a Rába-Heros Aquadux-X 4000-es gépjárműfecskendőről.

Gyenge motor, rossz fék

A vonulós tűzoltók által beérkezett vélemények szerint a motor teljesítménye alacsony, ami előzésnél és hegyvidéken okoz problémát. A legénységi fülke olyan kicsi, hogy szinte lehetetlen benne felkészülni menet közben a feladatra. A lépcső meredek, keskeny, s mivel a hátulja burkolt, épp csak lábujjhegyen vagy elfordított lábfejjel lehet feljutni a fülkébe. A fülkében a kapaszkodó éles laposvassal van felrögzítve, ami elég szépen be tud törni egy fejet, ha valaki nem figyel és feláll a fülkében.

A futómű a modernebb tárcsafék helyett dobféket kapott. A tapasztalatok szerint iszonyatosan dübög benne valami, és ez a jelenség rázós úton hatványozottan jelentkezik. A sofőrök kezéből nagyobb fékezésnél kirántja a kormányt már akkor is, ha csak szinte gurul a jármű.

Fülsiketítő sziréna

A legénységi fülke tetején található sziréna hosszú távon nagyon zavaró, szinte fül- és fejfájást okoz. A rádióforgalmazásnál kénytelenek kikapcsolni. Hitelesített műszerrel végzett zajmérés szerint a fülkében 103 decibel volt a hangerősség. Ez már egészségkárosodást okozhat.

A fakkok alja teljesen zárt, mosásnál a víz nem tud kifolyni belőle. A hátsó csonkoknál a számozást nem sikerült eltalálni. A létra rögzítése se sikerült, ha kicsit nem figyel oda az ember, odacsípi a kezét. A csáklya két darabban került fel a tetőre, így használat előtt még az összeszerelése is szükséges. A gyorsbeavatkozó elektromos motorja meg olyan gyenge, hogy 3 embernek kell segíteni, nem egymásnak, hanem a motornak, hogy vissza tudja húzni egyáltalán a helyére.

A képekkel illusztrált, terjedelmes elemzés innen tölthető le:
http://www.langlovagok.hu/erdekvedelem/2018/180211_htfsz_raba.pdf

http://www.langlovagok.hu/erdekvedelem/213_az-uj-magyar-narancs
Lánglovagok.hu

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jégesővel, felhőszakadással jönnek a zivatarok keleten. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

„A kivitelezők grandiózus alagúttal számoltak, gyalogos ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Néhány ráérő online-grafikus a valóság és az ikonikus ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vezess fokozott figyelemmel! Július második felétől körülbelül augusztus közepéig tart az őzek násza képhez:

Vezess_fokozott_figyelemmel_julius_masodik_feletol_korulbelul_augusztus_kozepeig_tart_az_ozek_nasza_2075054_1386_s

Figyeljünk az őzekre az utakon! http://vadaszativedegylet....

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Vezess_fokozott_figyelemmel_julius_masodik_feletol_korulbelul_augusztus_kozepeig_tart_az_ozek_nasza_2075054_1386_s

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Több pénzt ad az EU a 3-as metróra: http://www.atv....

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A többszörösen túlárazott infrastrukturális beruházások ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Teherautó és személyautó halálos karambolja az M2...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Elsőként ma és vasárnap, majd további három egymást követő...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu