Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2887 db
  • Videók - 741 db
  • Blogbejegyzések - 906 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 577 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2887 db
  • Videók - 741 db
  • Blogbejegyzések - 906 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 577 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2887 db
  • Videók - 741 db
  • Blogbejegyzések - 906 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 577 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2887 db
  • Videók - 741 db
  • Blogbejegyzések - 906 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 577 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

A projekt leírása

 

A projekt célja, hogy az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér tere végállomáson történő összekötésének – és ezzel egy új, Rákosfalva–Rákoskeresztúr központ közötti szárnyvonalnak – a lehetőségét előkészítse. A Fővárosi Közgyűlés 846/2015. (VI. 23.) számú határozata alapján Budapest Főváros Önkormányzata a BKK-t, mint a főváros jogszabályban felhatalmazott közlekedésszervezőjét és stratégiai közútkezelőjét jelölte ki a „2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt előkészítésére a projektre vonatkozó fejlesztési megállapodás alapján.

Tovább 

A versenyzőfelállások tekintetében a tavalyi év nem hozott túl nagy mozgolódást. A 10 csapatból 6 változatlan felállással vág neki az új idénynek, s mindössze egy istálló, a Toro Rosso hajtott végre teljes sorcserét. A tőlük távozó Carlos Sainz már az előző bajnokság végén teljesítette első futamait a Renault-val, az ő és a menesztett Danyiil Kvjat helyét pedig szintén már akkor átvette a Pierre Gasly, Brendon Hartley páros.


Emiatt egyelőre csupán egyetlen, a szó szoros értelmében vett újonca lesz 2018-nak: Charles Leclerc a Saubernél.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hónapja

A jövő F1-es autója szenzációsabb lesz minden videojátéknál
https://www.m4sport.hu/forma-1/cikk/2018/01/10/a-jovo-f1-es-autoja-szenzaciosabb-lesz-minden-videojateknal/
2018. 01. 10. - forrás: Crash

Lenyűgöző külsejű Forma–1-es autók tervén dolgozik Ross Brawn, aki azt ígéri, pár éven belül valósággá válhatnak az egyelőre csak számítógépes grafikákon létező álommasinák.

Az előző évben az F1 történetében először léptek életbe olyan szabályok, melyek kimondottan a versenyautók kinézetének javítását célozták. A szélesebbé, arányosabbá vált gépek sikert arattak, ám a megszépülésre való törekvés abszurd módon már egy év elteltével a háttérbe szorult. Ha a sportág tavaly egyet előrelépett, a 2018-ban kötelezővé tett glóriával kettőt hátrafelé fog araszolni a kinézet terén, és ez sok szurkolót bosszant.

A Forma–1 ugyanakkor csak átmeneti időszakot él jelenleg, hiszen az új tulajdonosok keresik az új utakat, s ennek jegyében Ross Brawn és mérnökcsapata már dolgozik a jövő aerodinamikai szabályain, melyek nemcsak előzésre alkalmas, de jól is kinéző autókat eredményezhetnek.

Egyre több grafika bukkan fel a világhálón futurisztikus F1-es autókról, melyek esetében nincs határa a képzelőerőnek. Ezek többsége azonban köszönőviszonyban sincs a valósággal, az éles kontraszt pedig gyakran csak erősíti a szurkolók elégedetlenkedését, akik okkal tehetik föl a kérdést: „Ha ilyen is lehetne, miért nem ilyen a királykategória?”

Ross Brawn előrebocsátotta, amivel ők készülnek, az törekedni fog az „olyanná” válásra, és külsőt tekintve közelebb viszi a valós F1-es gépeket a videojátékokban száguldó masinákhoz. „Már bemutattunk bizonyos elképzeléseket a csapatoknak, és ha ez a fázis lezárul, szívesen megmutatom a terveket a médiának is, mert úgy vélem, szenzációsan kinéző autókat is megalkottunk” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

E terveknek elmondása szerint a szenzációsnak egyelőre nem nevezhető glória is a részét képezi, mégpedig olyan módon, amilyet ma még csak kreatív grafikusok munkáin láthatunk. „Vizsgáltuk, hogyan integrálhatnánk a glóriát, mert egyelőre úgy tűnik, mintha csak rátettük volna az autóra. Valójában szó szerint ez történt. De a mi tervezőink már egy ideje foglalkoznak az autó kinézetével.”

Brawn szavaiból az derül ki, hogy a glóriával is lehet remény, csak némi türelemre lesz szükség, valamint pár évre ahhoz, hogy a működő koncepció kiforrja magát.

A végső cél, hogy az F1 újra iránymutató és úttörő legyen a kinézett terén, s ne a dizájnerek tartsanak tükröt elé. „Az autóknak nagyszerűen kell kinézniük, úgy kell festeniük, mint egy videojátékban, és el kell jutnunk odáig, hogy a videojátékok merítsenek ötletet a Forma–1-ből, ne pedig fordítva. Úgy érzem, a jövőben nagyszerűen kinéző autóink lesznek” – biztatott és bizakodott Brawn.

Tovább 

 

http://www.meosz.hu/blog/a-meosz-valasza-tarlos-istvan-fopolgarmester-kozlemenyere-az-m3-felujitasanak-ugyeben/

MEOSZ | 2017. december 22.


– A MEOSZ-nak joga van az EBH-hoz fordulni – áll Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal közleményében, melyre Szövetségünk közleményben reagált.


Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Kormánypárti és Ellenzéki Politikusok!

 

Hosszú ideje érdekvédelmi lobbit folytatunk az M3-as metró teljes körű akadálymentesítéséért, de nem vezettek eredményre sem a szakmai egyeztetések, sem a hatályos hazai és nemzetközi jogszabályainkra való hivatkozások, sem az emberi jogi megközelítés, sem a civilek megmozdulásai.

Tovább 

Hogy mi változott 1956 októbere óta a tűzoltóságnál? A forradalmi tanács kiáltványa magáért beszél.

 

Az 1956-os forradalom és szabadságharc kitörésének 60. évfordulóján elgondolkoztató a Nagy-Budapesti Tűzoltóság Forradalmi Tanácsának kiáltványa, mely a  Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezetének jóvoltából bárki által olvasható.

 

A NAGY-BUDAPESTI TÜZOLTÓSÁG FORRADALMI TANÁCSA

 

TÜZOLTÓ BAJTÁRSAK!

 

Forradalmi ifjúságunk bátor, hűséges harccal szétzúzta az átkozott önkényuralmat, elsöpörte életünkből a népellenes rákosista klikket.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete összegyűjtötte a magyar gyártású gépjárműfecskendő problémáit.

"Igaz tényleg van benne magyar is, de minek? Bár csak ne lenne egy csavar sem. Amikor elkezdődött ez projekt, ígéretet kaptuk arra, hogy megkérdezik a tűzoltókat, hogy valójában milyen legyen ez az új gépjárműfecskendő. Nem hogy akkor, de azóta sem kérdeztek meg senkit azok közül, akiknek dolgozni kell vele nap, mint nap. Sőt az állománytól érkező véleményeket, kritikákat Fotó: Kis-Guczi Pétera parancsnokok nem merik továbbítani a feletteseik felé. Több parancsnok elmondta az állományának, hogy nehogy merészeljék kritizálni ezt a remek tűzoltóautót." - írja Vidó Attila, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének (HTFSZ) szervezeti elnöke, aki összegyűjtötte a tűzoltók tapasztalatait a Rába-Heros Aquadux-X 4000-es gépjárműfecskendőről.

Gyenge motor, rossz fék

A vonulós tűzoltók által beérkezett vélemények szerint a motor teljesítménye alacsony, ami előzésnél és hegyvidéken okoz problémát. A legénységi fülke olyan kicsi, hogy szinte lehetetlen benne felkészülni menet közben a feladatra. A lépcső meredek, keskeny, s mivel a hátulja burkolt, épp csak lábujjhegyen vagy elfordított lábfejjel lehet feljutni a fülkébe. A fülkében a kapaszkodó éles laposvassal van felrögzítve, ami elég szépen be tud törni egy fejet, ha valaki nem figyel és feláll a fülkében.

A futómű a modernebb tárcsafék helyett dobféket kapott. A tapasztalatok szerint iszonyatosan dübög benne valami, és ez a jelenség rázós úton hatványozottan jelentkezik. A sofőrök kezéből nagyobb fékezésnél kirántja a kormányt már akkor is, ha csak szinte gurul a jármű.

Fülsiketítő sziréna

A legénységi fülke tetején található sziréna hosszú távon nagyon zavaró, szinte fül- és fejfájást okoz. A rádióforgalmazásnál kénytelenek kikapcsolni. Hitelesített műszerrel végzett zajmérés szerint a fülkében 103 decibel volt a hangerősség. Ez már egészségkárosodást okozhat.

A fakkok alja teljesen zárt, mosásnál a víz nem tud kifolyni belőle. A hátsó csonkoknál a számozást nem sikerült eltalálni. A létra rögzítése se sikerült, ha kicsit nem figyel oda az ember, odacsípi a kezét. A csáklya két darabban került fel a tetőre, így használat előtt még az összeszerelése is szükséges. A gyorsbeavatkozó elektromos motorja meg olyan gyenge, hogy 3 embernek kell segíteni, nem egymásnak, hanem a motornak, hogy vissza tudja húzni egyáltalán a helyére.

A képekkel illusztrált, terjedelmes elemzés innen tölthető le:
http://www.langlovagok.hu/erdekvedelem/2018/180211_htfsz_raba.pdf

http://www.langlovagok.hu/erdekvedelem/213_az-uj-magyar-narancs
Lánglovagok.hu

Tovább 

A Kutató- és olvasóterem nyitva tartása:

Kedd: 10.00–16.30
Szerda: 10.00–18.00
Csütörtök: 10.00–16.30

A múzeum 1117 Budapest, Kaposvár utca 13–15. sz. alatti Archívuma érvényes kutatási engedéllyel látogatható.

A kutatási szabályzat, valamint a kutatási engedély kérő nyilatkozat az oldal alján letölthető.

Tagintézményeink könyvtárai előzetes egyeztetés alapján látogathatók.


Időpontegyeztetés az alábbi elérhetőségeken lehetséges:


E-mail: olvasokutato@kozlekedesimuzeum.hu
Telefon: +36 70 702 40 21

A kutatási engedély kérő nyilatkozatokat szintén a fenti e-mail címre várjuk!

Tovább 

http://www.nit.hu/index.php/2014-02-27-11-34-43/egyeb-hirek/780-hiszen-mindenkit-hazavarnak-az-autobuszos-utazas-tizparancsolata-cimmel-megjelent-a-nit-hungary-kozlekedes-es-utasbiztonsagi-kiadvanya
nit.hu | 2017. 10. 04

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary „Az autóbuszos utazás tízparancsolata” címmel, az EMMI ajánlásával és az ORFK-OBB támogatásával autóbuszos közlekedésbiztonsági és utasbiztonsági kézikönyvet adott ki.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ közreműködésével az oktatási, köznevelési intézmények, valamint a szülői közösségek, egyesületek részére eljuttatott, de minden autóbuszos utazást megrendelő részére ajánlott kézikönyv célja hogy szakmai megközelítésben, de közérthető módon mutassa be az autóbuszos utasbiztonság kérdéskörét.

Tovább 

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/fordulat_a_magyar_utakon_kemeny_birsagolas_kezdodik.647771.html

írja a napi.hu


Jelenleg tárgyalja a parlament a közigazgatási szabálysértések szankcióit tartalmazó törvényjavaslatot. Ez azzal zárul, hogy a szankciók alkalmazásáról a kormány intézkedik majd. Nos, ez a rendelet-tervezet került most fel a kormány honlapjára és ebből emeljük ki a közlekedési szabálysértésekre vonatkozó részt.

A közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló törvénytervezet - a fokozatosság elvét figyelembe véve - öt szankciót ismer.

Tovább 

https://m.facebook.com/tsystemshungary/posts/1486416961396795
2017. július 27. | T-Systems Magyarország Zrt.


Teherbírását és a támadásokkal szembeni ellenállóképességét emelve a T-Systems Magyarország saját költségén továbbfejlesztett, magas színvonalú szolgáltatása még az ősszel elkészül.


A T-Systems Magyarország szakmai feladata az volt, hogy egy könnyen, stabilan használható online jegyrendszert építsen fel a megrendelő által megadott igények és keretek szerint.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hete

Olcsón megúszta a BKK az adatvédelmi botrányt
https://24.hu/tech/2018/02/02/olcson-meguszta-a-bkk-az-adatvedelmi-botranyt/
2018. 02. 02.

Fél évvel azután, hogy a 24.hu megírta,
https://24.hu/tech/2017/07/25/regisztralt-a-bkk-e-jegy-rendszereben-hozzaferhettek-az-adataihoz/
több mint háromezer ember adatai szivárogtak ki a BKK online jegyértékesítési rendszeréből, ezzel beverve az utolsó szöget is a hibáktól hemzsegő felületbe, az adatvédelmi hivatal bizonyította: a kiszivárgott adatok valósak voltak, a közlekedési céget 10 millió forintos bírság megfizetésére kötelezték, a rendszert fejlesztő és üzemeltető T-Systems Magyarország elleni eljárást viszont megszüntették. A hatósági vizsgálat érdekes részleteket is feltárt.

Adatvédelmi incidens és súlyos jogsértés történt, mondta ki az Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) a tavaly nyáron, még a vizes világbajnokság kezdetére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által elindított, a T-Systems Magyarország (TSM) által fejlesztett online jegyértékesítési rendszer kapcsán.

A határozat szerint
http://naih.hu/files/NAIH-2018-356-H_hatarozat.pdf
a 24.hu birtokába került és a hivatalnak megküldött több mint háromezer felhasználó adatairól „egyértelműen megállapítható, hogy a BKK online jegyértékesítési rendszerének adatbázisából származik”.

A hatóság szerint a BKK rendszerébe annak 2017. július 24-ig történt leállításáig 6315 ember regisztrált, az általunk megküldött adatbázis 3479 felhasználó e-mail címeit tartalmazza, míg a felhasználók körülbelül 6300 személy adatait küldték el a NAIH-nak. A hatóságnál hivatalosan panaszt tévő felhasználók közül – akik úgy nyilatkoztak, regisztráltak a rendszerbe – tizenhárom ember adatait azonosította be a NAIH a 24.hu-s adatbázisban, vagyis az ő adataik biztosan kiszivárogtak. De mivel a hatóság csak egy százas mintát vizsgált, ennél jóval többen is lehetnek.

Péterfalvi Attila, NAIH elnök határozatában kiemeli: a BKK súlyos jogsértés követett el, amikor hibásan határozta meg az adatkezelés jogalapját, a felhasználóknak készült tájékoztatóban kirívó hibák szerepeltek, abból hiányzott az adatkezelő, azaz a TSM megnevezése is, az adatkezelés mikéntje nem volt megtervezve. Ezt igazolja, hogy egy évente több millió utast kiszolgáló fővárosi közlekedési vállalatnak egyetlen konkrét válasza volt az adatvédelmi incidensre: azonnal leállítani az online rendszert, hogy a további atrocitásokat elkerülje.

-- Különösen amiatt tekinthető súlyosnak a Kötelezett (BKK) jogsértése, mivel az online jegyértékesítési rendszer a tervek szerint több tízezer, sőt a későbbiekben több százezer érintett adatainak a kezelésére irányult volna.

– olvasható a határozatban. A jogsértés „azt mutatja, hogy a BKK alacsony szinten tudja alkalmazni a tevékenységére vonatkozó jogszabályi és adatvédelmi követelményeket”.

Az is érdekes, hogy a BKK másfél hónappal az incidens után tudta csak megállapítani, hogy adatszivárgás történt, amikor tavaly szeptemberben bepillanthattak a 24.hu által megküldött dokumentumokba a hatóságnál. Az eset körülményeit a tavaly nyáron megindított belső vizsgálat a mai napig nem tárta fel, pedig „viszonylag rövid időszakra eső adatkezelés megvizsgálására lett volna szükség.”

Emellett az érintetteket sem tájékoztatták az adatszivárgás lehetséges következményiről, így nekik sérült az információs önrendelkezési joguk.

Az adatvédelmi hatóság a rendelkezésre álló információk alapján megállapította a BKK mulasztásait, így azt már nem vizsgálták, hogy mi okozta az adatszivárgás bekövetkeztét. Ugyanakkor felszólították a közlekedési céget, hogy

-- Tegye meg a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy az adatvédelmi incidens körülményeit, valószínűsíthető kockázatait feltárja, és ezekről a 2017. július 24. előtti időszakban regisztrált felhasználókat tájékoztassa, illetve a jövőbeli adatkezelések során megfelelően gondoskodjon az adatbiztonsági követelmények teljesítéséről.

A maximális kiszabható bírság fele, tízmillió forint megfizetésére kötelezte a hatóság a BKK-t, a cég ugyanakkor olcsón megúszta, tekintve, hogy a 2016-os naptári évben több mint 89 milliárd forintos árbevételt ért el, amire egyébként a NAIH is tekintettel volt.

Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek úgy nyilatkozott: minden fővárosi cégnek egyszemélyi felelőse van, a BKK esetében Dabóczi Kálmán. A BKK vezérigazgatója a lappal közölte: ahogy a Közbeszerzési Döntőbizottság tavalyi, 150 millió forintos büntetést
https://24.hu/belfold/2017/12/21/150-millios-buntetest-szabtak-ki-a-bkk-e-jegyrendszere-miatt/
meghatározó döntését, úgy a NAIH határozatának több pontját is vitatják, ezért várhatóan bírósághoz fordulnak.


Érdekes részletek

#1

A BKK 2017. július 27-én belső vizsgálatot indított annak feltárására, hogy mi okozta az adatvédelmi incidenst, ez azonban jelenleg is folyamatban van, annak eredményéről a közlekedési cég a hatóságnak sem nyilatkozott.


#2

A BKK ugyan szeptemberig nem kezelte adatvédelmi incidensnek a történteket, azt viszont igen, hogy a felhasználók megfelelő azonosítás nélkül képesek voltak adatok törlését kezdeményezni,
https://24.hu/tech/2017/07/21/pofonegyszeru-biztonsagi-szakadek-is-van-a-bkk-nal/
azaz például a regisztrációnál megadott e-mail fióktól teljesen eltérő címről is kérhettük, hogy töröljék a fiókunkat, és az megtörtént.

Mint a határozatban olvasható: “a törlés elvégzését megelőzően nem került megfelelően azonosításra az érintett.”

Ennek elhárítása érdekében a BKK felfüggesztette a személyes adatok törlésében részt vevő munkavállalók hozzáférését az online jegyértékesítési felület háttérrendszeréhez.


#3

A TSM szállította és saját maga üzemeltette a rendszert, ahhoz a BKK-nak nem volt hozzáférése (adatbázis, naplófájl), így annak ellenére, hogy adatkezelő volt, detektálni vagy kivizsgálni sem tudott volna egy esetlegesen bekövetkező eseményt.

-- Az adatbázisokhoz csak a TSM által kijelölt üzemeltető kollégák fértek hozzá”

– írta a BKK a hatóságnak. A TSM pedig közölte: az adatbázis és az alkalmazás szerverét valóban ők üzemeltették, de a webszervereket, a routereket, a hálózati infrastruktúrát már a BKK.


#4

A TSM által felkért külső cég, az Ernst&Young vizsgálata során sérülékenységeket tárt fel a rendszerben, amelyek már az üzembe helyezést megelőzően is fennálltak. Ugyanakkor a TSM úgy nyilatkozott:

-- a jelentésben rögzített sérülékenységek döntő többsége elvileg sem teszi lehetővé az adatok kiszivárgását. Az adatvédelmi szempontból releváns sérülékenységekkel kapcsolatban az E&Y tényleges adatszivárgásra utaló nyomot nem tudott kimutatni.

Ezzel kapcsolatban megküldtük kérdéseinket a TSM-nek, így például érdeklődtünk a döntő többségen felüli sérülékenységek okozhattak volna-e adatszivárgást? Illetve, ha nem találtak adatszivárgásra utaló nyomot, akkor hogyan került az adatbázis illetéktelen kezekbe?


#5

A határozat szerint „ezeket a hiányosságokat a rendszer átvételekor, vagyis az adatkezelés megkezdése előtt kellett volna feltárnia a BKK-nak, illetve a TSM-nek.” Hozzátették: a tényállás feltárása során a BKK nem igazolta, hogy ilyen ellenőrzést bármilyen módon elvégzett volna.


#6

A TSM tekintetében ugyanakkor arra jutottak, hogy megtette a megfelelő intézkedéseket az incidens körülményeinek feltárására, „melyek alapján nem állapítható meg, hogy a rendszer üzemeltetése körében felmerülő hiányosság okozta volna az adatvédelmi incidens bekövetkezését.” Így ellenük az eljárást megszüntették.

Hogy érthető legyen a történet: kicsit olyan ez, mint amikor az ember szerelőnél hagyja az autót, majd amikor elvinné azt, a szerelő közli, hogy a fék még nem működik megfelelően. Emberünk ennek ellenére elviszi az autót családostul, mindenestül, majd balesetet szenved. Az okozott károkért nem a szerelő (TSM) felelős, hanem a sofőr (BKK), aki a döntést meghozta, hogy a tudottan hibás autóval mégis elindul.


Időrend

-- 2017. július 21. 12:00 és júius 23. 16:00 Túlterheléses támadás (DDoS) érte az online jegyértékesítési rendszert.
-- 2017. július 23. A BKK leállította a rendszert, többé nem lehetett regisztrálni, ez volt az egyetlen esemény, amelyet az adatvédelmi incidens elhárítása érdekében tett a NAIH szerint.
-- 2017. július 24. A 24.hu megküldi a birtokába került adatbázist a NAIH-nak.
-- 2017. július 25. Megjelenik a tényfeltáró cikk.
https://24.hu/tech/2017/07/25/regisztralt-a-bkk-e-jegy-rendszereben-hozzaferhettek-az-adataihoz/
-- 2017. július 27. A BKK belső vizsgálatot indít, ez még jelenleg is folyamatban van.
-- 2017. július 31. A NAIH adatvédelmi hatósági eljárást indít.
https://24.hu/belfold/2017/08/02/bkk-botrany-eljaras-indul-az-e-jegy-es-bubi-felhasznalok-adatai-miatt/
-- 2017. augusztus 2. A BKK közbringa rendszere is kompromittálódhatott,
https://24.hu/tech/2017/08/02/regisztralt-a-bkk-kozbringarendszereben-hozzaferhettek-az-adataihoz/
a 24.hu újabb adatbázist továbbított, az ezzel kapcsolatos hatósági eljárás még tart.
-- 2017. augusztus 2. A NAIH nyilatkozatra hívta fel a BKK-t és a TSM-t, hogy felderítse, ki milyen minőségben érintett az ügyben, és mi történt pontosan. A 2013. szeptember 4-én kötött fő projektszerződés, illetve annak 2017. július 13-án kelt 3. számú módosítása alapján: a BKK adatkezelőnek, a TSM adatfeldolgozónak számít.
-- 2017. augusztus 17. A BKK nem azonosítja adatvédelmi incidensnek a történteket.
-- 2017. augusztus 18. és 21. A TSM bizonyítja, hogy adatfeldolgozó az ügyben.
-- 2017. szeptember 6. A TSM betekint a NAIH dokumentumaiba, így a 24.hu által megküldött adatbázisba.
-- 2017. szeptember 12. A BKK betekint a NAIH dokumentumaiba, így a 24.hu által megküldött adatbázisba.
-- 2017. szeptember 15. A BKK úgy nyilatkozik, mégis adatvédelmi incidens történt.
-- 2017. szeptember 21. A TSM megküldte a független tanácsadó cég vizsgálati jelentését, de iratbetekintési korlátozást kért rá. Abban rögzítésre kerültek a sérülékenységek, de adatszivárgásra utaló nyomot, bizonyítékot nem találtak.
-- 2017. december 11. A BKK a tűzfal-naplóállományt megküldi a hatóságnak, közlik: részletesebb vizsgálatot csak TSM tud lefolytatni.
-- 2017. január 22. A NAIH megállapítja a jogellenes adatkezelést, és bírság megfizetésére kötelezi a BKK-t.

Tovább 

Kedves Barátaink!


Ismét különszámmal jelentkezik a Fortepan, Urbán Tamás fotóriporter 2000 kockájával:

http://www.fortepan.hu/?view=owner&lang=hu&name=Urb%C3%A1n%20Tam%C3%A1s

A sorozat a két évvel ezelőtt kezdett életmű-bemutató második fele, benne a nyolcvanas évek legfontosabb képeivel. Ennyi a száraz bevezető.


A Fortepan szerkesztői csapatából Simon Gyula barátom szokta először látni a szerverre feltöltött, de még nem publikus fotókat. Gyula segít a fotók datálásában, utolsó ellenőrzésében és rendszerint ő indítja el a Friss képeket a honlapon.

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Szentendrei HÉV alagút látogatása: szombat, 10:00–14:00, ZIE Kör-Vas-Út Tagozat, Kruspér utca 2., Budapest, 1111 (találkozó a Batthyány téren 10:00-kor.) 2018.02.24. 10:00

M Imre írta 10 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Többek között a Tour de France- részvételt tűzte ki célul a...

M Imre írta 11 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tarlós lapunknak azt mondta, hogy a magyar buszgyártást a ...

M Imre írta 11 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ma délelőtt Bolla Tibor elnök- vezérigazgató megnyitotta a...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Építsd meg a vonatjegyed! – különleges hétvége a Gyermekvasúton: Február 24-én és 25-én egy életnagyságú LEGO® mozdony közlekedik a vonal felső szakaszán 2018.02.24.

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az autóvezetés potenciális veszélyessége és a baleseti ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: BBU Föld Alatti Futás: 2018., február 24., szombat, 10:00–15:30, Budapest, X. kerület, Rottenbiller Park, KÖSZI, Előd. u. 1. 2018.02.24. 10:00

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Hétfő estétől több napon át tartó szeles, csapadékos időszak ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Düsseldorf és Duisburg között százhetven éve gurulnak a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu