Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Itt nem az a győztes, akinek a legtöbb pontja van.

network.hu

 

Kengyelfutó gyalogkakukk és Vili, a prérifarkas (a kép forrása: filmtekercs.hu)

 

A legjobb sofőr is hibázhat néha, mindenkinek becsúszhat egy gyorshajtás vagy akár csak az, hogy túl közel parkolunk egy kereszteződéshez. Mindezekért egy bírság mellett közlekedési előéleti pontokat kapunk a rendőrségtől, amelyek sajnos nem a gyűjtendő pontok közé sorolhatóak, de nem kell aggódni, 2-3 pont miatt még nem veszítjük el a jogosítványunkat.

Tovább 

Így nézheted meg online, mennyi közlekedési előéleti pontod van


Bár ezek a pontok nem válthatóak be ajándékra, érdemes tudni, mennyi van belőlük.

network.hu

 

Egyjárműves közúti közlekedési baleset (forrás: Wikipédia)


Nem sok ember gyűjti az előéleti pontokat, persze van, aki igen, de a mindennapokban nem sok olyan beszélgetés juthat az eszünkbe, amely során felvetülne a közlekedési előéleti pontok témája, azaz a bűntetőpontok. De bizony vannak olyan esetek, amikor jó, ha tudjuk, hogy hol lehet utánanézni, nekünk van-e és ha igen, mennyi.

Tovább 

 

A modern autók elterjedésével a gyűjtött és kezelendő adatok mennyisége robbanásszerűen megnőtt, azonban eddig nem volt tisztázott, kié is ez a sok információ. Egy rendelet pontot tett a dolgok végére.

network.hu

 

Benz Patent No. 1., az első autó 1886-ból (forrás: Wikipédia)


A mai autókban a távoli elérés szinte már elvárt extra, de még ha nem is rendelkezünk ilyennel, elég egy beépített vészhívás funkció, hogy biztosak legyünk benne, járművünk adatokat gyűjt rólunk.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

Eladná az autósok adatait a világ egyik legnagyobb autógyártója

Névtelen adatcsomagokat szeretne eladni a Stellantis a szolgáltatásokat nyújtó cégeknek.

Sokakat kiborít az autóipar jelenlegi állapota, ami alapvetően a chipekről, érintős felületekről, felhőre és internetre kötött rendszerekről, EV-kről, az autók előfizetéses, guruló számítógéppé és szórakoztatószobává alakításáról szól. Az érthető aggályok mellett csak olaj a tűzre, amikor a világ egyik legnagyobb autógyártója arra készül, hogy névtelenül, de eladja a tulajdonosok használati adatait.

A Stellantis már egyeztet az ügyfeleivel, és névtelen adatcsomagokat szeretne eladni a különféle szolgáltatóknak.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-exploring-sale-anonymised-data-packages-service-providers-2024-02-06/

Ezt az egyik vezető is megerősítette, miután a német WELT lehozta a jelentést.

A Stellantis azon dolgozik, hogy elnyerje az ügyfelek hozzájárulását. Utána mindenféle adatot eladnának: hogyan változik az EV akkus töltöttsége az időjárási- és útviszonyok függvényében, például. Ezzel állítólag segíthetnek eldönteni, hová kell még töltőket telepíteni. De használhatnák arra is az adatokat, hogy a forgalmi adatokat a gazdasági adatokkal összekapcsolva megértsék a városrészek közötti ingázást, felmérjék az utak állapotát. Kutatóknak és kormányzatoknak is továbbadnák az autók használati adatait, megfelelő licencelés mellett.
https://itcafe.hu/hir/stellantis_eladna_az_autosok_adatait.html

Tovább 

Bringaszerelés, rádió javítás vagy egy székláb megragasztása és ruha felvarrása? Ez nem egy klasszikus értelemben vett szerviz, ahol leadjuk a tárgyat és megcsinálják nekünk, hanem annál sokkal jobb. Itt ugyanis a szakemberrel együtt tanuljuk meg, hogyan is kell új életre kelteni a tárgyakat. A közös szerelés ingyenes, nekünk csak a szükséges alkatrészeket kell beszerezni.

network.hu

 

Repair Café Budapest december elsején nyitja meg kapuit a 8. kerületi Teleki Téren, a mintát a holland szerelőműhelyek adták, a megvalósítását pedig a budapestiek a Közösségi Költségvetés keretében szavazták meg.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hónapja

Most nagy-nagy szükségünk lesz rátok is és némi összefogásra, de biztos sikerülni fog.

Ma egy idős pedagógus/ költő házaspár fordult hozzánk egy végtelenül szomorú, segítséget kérő levéllel. Pontosabban a feleség írt nekünk, a párja alzheimeres, ő maga kerekesszékben él.
Elromlott a gázkonvektoruk, egy elektromos radiátorral fűtenek, viszont az áramellátással is gondjuk van, folyton lecsap a villanyórájuk. Ő biztosítékot írt, én gyanítom, hogy kismegszakító, így viszont a fürdőszobát sem tudják használni, a lakásuk hideg.

A múlt héten pedig egy besurranó tolvaj kihasználta az öreg, rozoga bejárati ajtó védtelenségét, és amíg aludtak, elvitte a spórolt kis pénzüket, telefonjukat, amit talált.
Azt írtam neki, hogy megpróbálunk segíteni, szakembert találni, és megoldani együtt ezt a helyzetet, amennyire lehet.

És köszönet már azért is ha elolvassátok, hogy együtt gondolkoztok velünk.

Jó lenne, ha össze tudna állni egy csapat - gáz-, villanyszerelő - és elmennénk hozzájuk közösen segíteni, itt laknak a kerületben.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=122139639434091802&set=a.122096444258091802
( A képet az ő oldaláról osztottuk meg )

Tovább 

A Lánchidat sikerült autómentessé tenni, s, eztán a rakpartról is elmondhatjuk a véleményünket. Idén már harmadik éve kapják meg a gyalogosok és a kerékpárosok a területet hétvégente.

 

A lakosság véleményét várja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Pesti alsó rakpart tervezéséhez.

network.hu

 
A kép forrása: Budapesti Közlekedési Központ

A BKK az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében ismerteti: a hétvégékre megnyitott Pesti alsó rakpartra kilátogatók tapasztalataira kíváncsiak, a társaság weboldalán kitölthető kérdőívben arra várják a válaszokat, milyennek szeretnék látni a rakpartot.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hónapja

Bardóczi Sándor : Dorner Lajos, a VEKE elnöke áprilisban azzal támadt rám, hogy az árvízi védmű állékonysága (sic!) és az árvízvédelem rovására megy az, hogy megbontottuk a Jane Haining rakpart macskaköveit. Az FCSM a Telex.hu kérdésére cáfolta, hogy az alsó rakparti burkolat része lenne a budapesti árvízvédelmi műnek, de Dorner nem tágított. Érveit akkor olyan mértékű személyeskedéssel spékelte meg, amit nem szoktam tolerálni a saját facebook oldalamon senkitől, ezért érzékeny búcsút vettünk egymástól. A szakmai vitákat nem kerülöm el, az ad hominem érvelést viszont ki nem állhatom. Az mindig arról tanúskodik, hogy a vitapartnernek elfogytak a szakmai érvei vagy nem is voltak olyanok.

A sors a napokban úgy hozta, hogy a két ünnep közötti árhullám elérte az alsó rakpartot, sőt el is borította 40-50 cm magasságban a felbontott macskakövek helyén a civilek által kialakított “vadvirágos élőhelyet”. Azaz a vitában elhangzott feltételezéseket élesben lehetett megfigyelni. Kiváncsi ember vagyok, így 27-én lementem a tetőzés előtt az elöntött partra és csináltam néhány fotót a Jane Haining rakpartról amely azon a néhány napon ismét autómentes korzóvá alakult. A Duna 28-án tetőzött, 30-án pedig levonult az ár az alsó rakpartról. Akkor is csináltam pár fotót. Nem csak a civilek által “Dorner Lajos emlékpark”-nak elkeresztelt növénykiültetésről, de a Lánchíd pesti hídfőjéhez az idén terített gyöngykavics burkolatról is. Dorner Lajos mérnök úr előfeltételezése ugyanis az volt, hogy egy dunai árhullám elviszi nemcsak a növényzetet, hanem a megbontott macskakő burkolatot is - miközben már akkor is jeleztük neki, hogy ha mindez így lenne, a 2013-as jóval nagyobb árhullámot nem élte volna túl a szintén burkolatlan, de növényekkel beültetett id. Antall József rakpart sem.

Nos a képek megdönteni látszanak a Nagy Dorner Sejtést. A növényzet mindenhol túlélte az áradást, egyetlen macskakő sem mozdult el, sőt a jóval sérülékenyebb szórt burkolat is a helyén maradt a Lánchídnál és nem vitte el a víz. Elképesztő, mekkora a félelem és a túlbiztosítás azzal kapcsolatban, ha valaki növényt és nem aszfaltot vagy vízzáró térkövet telepítene a Duna partjára. A túlbiztosítás persze lehet jogos óvatosság, de a növények hasznosak is tudnak lenni egy folyóparton a partfalak biztosításában is. Ezt a mérnökbiológiai módszereket használóknak nem kell magyarázni, a mérnöktársadalom egy része viszont nagyon lassan, túl lassan barátkozik ezzel a gondolattal. Pedig a folyópartokon eredendően növények, homok, kavics vagy lösz szokott lenni, nem macskakő és nem aszfalt. S ezek elég jól viselik az áradó folyókat. Nem fog megártani most sem senkinek, ha egy picit zöldebb lesz az alsó rakpart. Maximum élhetőbb lesz a mostani állapotánál…
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7347091175334710&set=pcb.7347133598663801
__

Dénes: A pünkösdfürdői, mederbe épített árvízvédelmi nagytöltés vízoldali kőrakatával évekig problémák voltak a kimosások miatt. Több alkalommal mixerbetonnal próbálták megállítani az alámosást, de a következő árhullám azt is kikezdte. Egy idő után elkezdtek kinőni a vizes élőhelyet kedvelő fűzfák, amit a vízügyesek ki akartak irtani. Szerencsére volt valaki, aki harcolt ez ellen, így a csemeték fává cseperedtek, gyökérzetüknek hála, azóta nincs probléma.
(U.i.: Talán nem fog megharagudni érte, de ideírom a nevét: Csók László)
___

Aerial footage captures dramatic flooding
in Loughborough as Storm Henk wreaks havoc – video
https://www.theguardian.com/uk-news/video/2024/jan/03/aerial-footage-captures-dramatic-flooding-in-loughborough-as-storm-henk-wreaks-havoc-video

Tovább 

Miután egymás után két esetben is vétlen, kerékpárutakon szabályosan kerékpározókat öltek meg, lemondjuk a július 10-ére tervezett Happy Mass a Váci úton 2023 eseményünket. Budapest első védett kerékpársávjaira szervezett örömtekerés helyett tüntetést szervezünk, mert bár örömmel fogadtuk az új sávokat, úgy gondoljuk, hogy sokkal határozottabb lépésekre van szükség a legvédtelenebb közlekedők biztonságáért.

network.hu

 

Számos Európai város sikeres intézkedésekkel közelít a halálos balesetek teljes megszüntetéséhez.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 5 hónapja

Magyar Kerékpárosklub: "Pénzügyileg és tartalmilag is veszteségnek tekinthető a VEKOP, az eredeti tervekhez képest a projektek 70%-a elveszett." :(

A 2️2023-as budapesti közösségi költségvetésen a kerékpáros ötletek újra előkelő helyen végeztek, számos általunk is javasolt és támogatott ötlet fog megvalósulni a következő években.

-- Ezzel párhuzamosan a VEKOP forrás felhasználásának határideje idén ősszel lejár - elkészülnek a kerékpáros fejlesztések városszerte.

-\\- De valóban olyan nagyszabású fejlesztések valósulnak meg, mint ahogy 2016-ban elképzeltük? És mi történne a kerékpáros fejlesztésekkel, ha nem lenne a közösségi költségvetés? -\\-

-- A közösségi költségvetés nyertes ötletein is jól látszik, hogy a városlakók aktívan reagálnak minden olyan lehetőségre, amiben a kerékpározást kicsit előrébb lehet mozdítani.

-- A jelenlegi helyzetben pedig úgy tűnik, hogy a VEKOP projektek kifutásával már csak a közösségi költségvetésből lesz forrás a kerékpáros fejlesztésekre - ennyiből pedig egészen biztosan nem lesz 10%-os részaránya a kerékpározásnak 2030-ra.

-- 2016-ban 8.4 milliárd forintot nyert Budapest az Európai Unió VEKOP támogatási csomagjában, ami nagy lehetőségekkel kecsegtetett, de az idén befejeződő projektek csak kis része jelent valódi hálózatfejlesztést.

-- 2024-től már ez a forrás sem érhető el, így elmondhatjuk, hogy a komplex útfelújítások hiányában nem lesznek a közösségi költségvetésen kívül kerékpáros fejlesztések Budapesten.

-- A VEKOP 8 éves történetének tanulsága az, hogy gyorsabb, hatékonyabb, átláthatóbb folyamat és megvalósítás nélkül nagy összegből is csak kis eredmény születik. A fentiek hiányában Budapest eddigi legnagyobb kerékpáros fejlesztési forrása kihagyott lehetőség maradt.

-- A több milliárdos projekt kifutásával így különösen fontossá vált a 2021-ben megszűnt éves költségvetési keret visszaállítása és hatékony felhasználása.

A kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztése kiemelt cél Budapest mobilitási tervében, de megfelelő mértékű és rendszeres költségvetési forrás biztosítása nélkül nem csak elérhetetlen ez a cél, de még a komolyan vétele is megkérdőjelezhető.
https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/tortenelmi-jelentosegu-kerekparos-fejlesztesek-budapesten---vagy-megsem
___

A rendelkezésre álló nyilvános adatok alapján táblázatba gyűjtöttük az elkészült, folyamatban lévő és végleg elúszott VEKOP fejlesztéseket:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PS5q7Y5R1VBPMN_rDK4X3pCXP0FuREiwbGcvlcb-9A8/edit#gid=0
___

Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk

Tovább 

Számos változást jelentett be a MÁV.

Július 1-jétől a MÁV-START és a GYSEV járatain megszűnnek az IC-pótjegyek és a gyorsvonati pótjegyek, a helyükbe új, egységes árazású helyjegyek lépnek a vasúti távolsági közlekedésben – tájékoztatta a Mávinform pénteken az MTI-t.

network.hu


MÁV 815 002 pszú. Stadler KISS motorvonat (a kép forrása: Wikipédia)


Szombattól már az országbérletek is felhasználhatók lesznek az IC- vagy más helyjegyköteles vonatok másodosztályán történő utazáshoz - tartalmazza a közlemény.

Tovább 

2014. július elsején lépett hatályba az a dán jogszabály, mely szerint a 2,0 gramm/liter ezrelékes véralkohol szintet meghaladó járművek vezetőitől – a jogosítvány elvétele és a tetemes összegű pénzbírság mellett – a gépkocsit is elkobozzák.

network.hu


(Fotó: DPA hírügynökség)


A „drink driving”, azaz ittas járművezetés az Európai Unióban bő tíz éve a közutak második fő gyilkosának számít (a sebességtúllépés után), ezért nem véletlen, hogy a szeszes italtól befolyásolt állapotban történő járművezetés tilalma minden ország jogrendjének részét képezi.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

Dániában 2021 áprilisában lépett hatályba az a jogszabály, amely

-- lehetőséget adott a rendőrségnek, hogy már az első elkövetés alkalmával a helyszínen lefoglalhassa a gépkocsit, ha a sofőr „különösen meggondolatlanul” vezet.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Ha a sofőr

-- 100%-ot meghaladó mértékben túllépi a megengedett sebességet (azaz 50 km/h útszakaszon legalább 101 km/h-val megy),

-- vagy autópályán 200 km/h feletti sebességgel száguld, akkor a gépkocsi – mint az elkövetés eszköze – lefoglalásra kerül.

Hasonló történik akkor, amennyiben a sofőr

-- vérének véralkohol értéke meghaladja a 2,0 ezreléket,

-- vagy ha visszaeső ittas vezetőnek minősül.

A lefoglalást követően az eljárás végén a bíróság dönti el, hogy az autót elkobozza-e, vagy sem. Elkobzás esetén a járművet értékesítik és a költségek levonása után a bevétel az államkasszába kerül.

A törvény hatályba lépését követő első évben a rendőrség nem kevesebb, mint 996 autót foglalt le, azaz napi átlagban számítva 3-3 autót.

A tapasztalatok szerint az extrém mértékű gyorshajtások száma, valamint az ittas vezetések száma jelentős mértékben visszaesett Dániában.

A helyi rendőrök ezt a szabályt tartják az elmúlt időszak egyik legnagyobb visszatartó erejű intézkedésének (a másik, hogy szimpla gyorshajtásért akár szabadságvesztés büntetést is lehet kapni). Az autó elvesztése ugyanis még az agresszív, legvadabb sofőröknek is fáj – és nem csak anyagilag.

Talán nem véletlen, hogy a dánok rendelkeznek az Európai Unión belül a második legbiztonságosabb úthálózattal, a képzeletbeli dobogó felső fokán álló Svédország után.
https://fbshort.com/Dania-autolefoglalas-soforklnsenmeggondolatlanulve

Tovább 

network.hu


A kék alapon fehér nagy, nyomtatott T betű tanulóvezetőt vagy frissen jogosítványt szerzett személyt jelent (forrás: Wikipédia)


Konzultáció: Ne csak vezess, közlekedj is, tudatosan


Elméleti oktató vagyok, több mint 25 éve. Szeretem a tantermet és szeretem azokat az órákat, ahol beszélgetni lehet közlekedési kérdésekről, miközben szépen sorra vesszük a KRESZ szabályokat is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

Frissült a TANULÓVEZETŐ:
-- Jogszabályfigyelő;
-- Szemléletformáló közlekedésszakmai beszélgetés;
-- Még mindig a Mesterséges intelligencia!

Lásd a honlapon.
https://tanulovezeto.eu/

Tovább 

Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. javítsa a munkafeltételeket azáltal, hogy megteremti az átláthatóbb és kiszámíthatóbb foglalkoztatást!


Ennek érdekében


    1. Követeljük a bérkorrekció azonnali végrehajtását! A VOLÁNBUSZ Zrt. munkavállalóit a fogyasztói árak emelkedésének hatásai elsősorban az élelmiszerárakon, a szolgáltatások díjain, és jellemzően a nem tartós fogyasztási cikkek áremelkedésén keresztül érik. Az idei évben további 10 %-os alapbéremelésre; a 2023.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 hónapja

    Megszületett a bérmegállapodás a Volánbusznál | 2024. január 31.

    Józan döntést hoztak, és ezzel megvédték a januártól érvényes béremelést a Volánbusz szakszervezetei, a vállalat vezetése köszöni az érdekképviseletek felelős magatartását – fogalmaz portálunk részére eljuttatott közleményében az állami busztársaság. Többfordulós tárgyalássorozat után, 2024. január 31-én délelőtt a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is csatlakozott ahhoz a csoportszintű bérmegállapodáshoz, amely három év alatt átlagosan legalább 28,4%-os alapbéremelést garantál a MÁV-Volán-csoport munkavállalóinak. A megállapodás mai aláírásának köszönhetően már a januári bérekben érvényesül a bérfejlesztés első eleme, amely a bruttó 600 ezer forintos alapbérig átlagosan 17%-os, legalább havi bruttó 70 ezer forintos emelést jelent a munkavállalók számára 2024-ben.

    A vasutas és a HÉV-szakszervezetek után 2024. január 31-én a Volánbusz érdekképviseletei is aláírták a MÁV-Volán-csoport 2024-2026-ra vonatkozó bérmegállapodását. A cégcsoport munkavállalói három év alatt legalább 28,4%-os béremelést kapnak, amiből már idén 17%-os, de legalább bruttó 70 ezer forintos emelés jár bruttó 600 ezer forintos alapbérig. A bruttó 600 ezer forint feletti alapbérrel rendelkező kollégák egységesen bruttó 102 ezer forintos bérfejlesztésben részesülnek, részmunkaidő esetén a munkaidő arányában változnak az összegek. Az autóbusz-vezetők esetében ez 20% feletti béremelést jelent csak az idei évben, ami a különféle pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is jelenthet. A munkavállalók jogi garanciát kaptak a következő két évre is arról, hogy bérük biztosan az infláció felett fog növekedni. A megállapodással a sztrájkolók követelései is jelentős részben teljesültek a Volánbusz szerint. (Ezzel tehát lezárul az olykor parázs vitáktól sem mentes tárgyalássorozat, amely az elmúlt hónapokban kétszer is kétnapos sztrájkot eredményezett az állami busztársaságnál – mint azt megírtuk, a dolgozók egy része előbb december közepén, majd január második felében döntött a munkabeszüntetés mellett.)

    Mint írják, a Volánbusz kollektív szerződés kötésére jogosult érdekképviseletei, a KKSZ és a SZAKSZ időben meghozott, felelős döntésének, a bérmegállapodás január 31-i aláírásának köszönhetően az emelt összegű juttatások már január elsejétől járnak valamennyi munkavállalónak. A vállalatvezetés és az érdekképviseletek közös erőfeszítéseinek köszönhetően az alkalmazottak a lehetőségekhez mérten legkedvezőbb ajánlatot kapták a tulajdonostól. A bértárgyalások folytatása érdemi jövedelemkiesést jelentett volna minden egyes munkavállalónak, azok számára is, akik már az elmúlt napokban szerettek volna élni az ajánlattal. A Volánbusz elmondása szerint üdvözli a megállapodást, amely valódi jövedelemnövekedést és kiszámíthatóságot biztosít munkavállalóinak már 2024 elejétől.
    https://magyarbusz.info/2024/01/31/megszuletett-a-bermegallapodas-a-volanbusznal-2/

    Tovább 

    Régebbi bejegyzések 

    Ez történt a közösségben:

    M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.

    M Imre 4 órája új videót töltött fel:

    M Imre 5 órája új videót töltött fel:

    M Imre írta 6 órája a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:

    Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...

    M Imre írta 7 órája a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:

    Taxi_gyalogos_2181145_9893_s

    Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...

    M Imre 9 órája új képet töltött fel:

    Uj_gyalogosatkelohely__astoria_rakoczi_ut_2190877_4671_s

    M Imre 2 napja új videót töltött fel:

    M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

    Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

    M Imre írta 2 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

    Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

    M Imre írta 3 napja a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

    A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

    Tegyük láthatóvá a sötétben bujkáló karókat! | "LÁSS ...

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu