M Imre üzente 1 hete

A munka várhatóan 5 héten át fog tartani. A teljes felújítás...
Kb. augusztus 8-ára kész.

https://www.budapestkozut.hu/megujul-a-x-keruleti-kozma-utca-burkolata-jelentos-forgalomkorlatozasra-kell-keszulni/

Kép a három szakaszról:

https://www.budapestkozut.hu/wp-content/uploads/2025/06/Kozma-utemek_1.jpg

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Határidőre elkészült a villamospálya felújítása a Sörgyár előtt!

A tervezett határidőre, július 11-ére befejeződött a korszerűsítés a 28-as és 37-es villamos vonalán, a Sörgyár előtti szakaszon, így július 12-én ismét elindul a villamosközlekedés ezen a pályarészen.

A felújítás során:

-- 563 méter sínt,

-- 407 m³ zúzottkövet,

-- 390 darab vasbeton aljat építettünk be – utóbbiakat egyedi, sűrített kiosztással, hogy még tartósabb legyen a pálya.

A korszerűsítésnek köszönhetően megszűnt az eddigi 5 km/h-s sebességkorlátozás, így az utazási idő is rövidülhet ezen a szakaszon.

Köszönjük a környéken élők és utasaink türelmét!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1072601155017035

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére törölte a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervét

Furcsállja, hogy a Karácsony Gergely vezette fővárosnak semmiféle ellenvetése nem volt az Építési és Közlekedési Minisztérium iránymutatásával szemben.

https://nepszava.hu/3286320_vitezy-david-budapest-karacsony-gergely-lazar-janos-hev-2-es-metro-osszekottetes-torles

-\\\- -\\\- -\\\- -\\\- -\\\-

Semmi értelme nem lett volna, a hév nem annyi utasra és nem olyan sűrű megállásra van tervezve. Kevesebb ajtó, több ülőhely. Az ilyen vitézi féléket baromira nem érdekelte volna ha minden nap utasok százai állják végig az utat Gödöllőig. A belső részeken meg csúcsidőben a követést simán elverte volna egy olyan állomás ahol kicsit több utas száll fel vagy le....
A csodálatos fonódó villamos is idiótán közlekedik. Néha negyed órát várok rá, de akkor utána fél percenként jön egy.
Még Berlinben is az S bahn az hév és nem metró. Pedig ott tényleg minden mindennel integrálva van.

A hévet gyakorlatilag végig kerítéssel kellett volna védeni és magasperonossá alakítani. Magyarországon nem lehet alsó áramszedős vonattal szintbeli kereszteződés (Berliben van....). Vagy olyan vonatokat rendelni a viszonylag új alstomok helyett is amelyik tud alsó és felsővezetékes táplálást is. De akkor is a 3.sines áramszedők veszélyesek mert kilógnak. A hévek közel állnak a nagyvasúthoz, kb alacsonyabb a müködési feszültségük, de ezen kívül egy dupla nagyegység az már a flirt kategória. Sokkal jobb lenne olyan motorvonatokat beszerezni amelyek képesek 1500V és 25kV feszültségen is üzemelni. Akkor lazán lehetne Batthyány tér-Esztergom, Örs Vezér tér- Vác vagy Veresegyhaz járatokat működtetni.

.. a vélemények innen:

https://www.facebook.com/metroert

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz Citaro G autóbuszai | 2025. július 8.

Ma délelőtt a Városligetben, az Olof Palme sétányon tartott sajtórendezvény keretében mutatta be az újságíróknak és az érdeklődőknek legújabb Mercedes-Benz Citaro G csuklós autóbuszait az ArrivaBus. Az impozáns járműveket a tavaly elnyert szolgáltatási szerződés teljesítéséhez szerezte be a BKK szolgáltatójaként tevékenykedő közlekedési társaság. Az összesen 142 járművet számláló vadonatúj flotta járműveit kevesebb mint egy hónapon belül a fővárosi utazóközönség is birtokba veheti, elsőként a 8E és 133E jelzésű járatokon. Az eseményen portálunk is jelen volt.

Több mint egy évtized után ismét vadonatúj Mercedes-Benz Citaro C2G csuklós autóbuszokkal bővíti flottáját az ArrivaBus. A társaság jó emlékeket őriz a Daimler Buses csoport városi-elővárosi termékcsaládjáról, amelyből jogelődje, a VT-Transman (később VT-Arriva) a tartalék járművekkel együtt összesen 159 darabot állított forgalomba még 2013-ban, ami akkor a típus egyik legnagyobb megrendelése volt. Ezek a viszonylag korai példányok még EEV környezetvédelmi besorolású dízelmotorral rendelkeztek, őket bő egy évvel később egy-egy szóló és csuklós kivitelű, már Euro 6-os motorral szerelt példány követte. A Budapesten kiemelkedően magasnak számító műszaki, esztétikai és kényelmi színvonalat képviselő járművek tízéves fővárosi pályafutásuk során nagyon népszerűek voltak mind az utazóközönség, mind pedig a járművezetők körében. A buszoktól 2023 júliusában, az ArrivaBus új MAN-flottájának érkezésével vett búcsút a főváros, közülük a legtöbb kocsi más, sok esetben nyugat-európai (!) országban kezdett új életet, húsz (tíz szóló és tíz csuklós) példány később a BKV kötelékében tért vissza Budapestre, négy szóló jármű pedig azóta is oktatóbuszként szolgálja tovább az eredeti üzemeltetőt.

Hiába azonban a nagy darabszámú 2013-as szállítás és a kedvező tapasztalatok, ezt követően az alacsonyabb árfekvésű, Törökországban gyártott Mercedes-Benz Conecto típus uralma következett Budapesten, amelynek második és harmadik generációjából az évek során több száz példány állt forgalomba a fővárosban különféle szolgáltatók (ArrivaBus, BKV, Volánbusz) üzemeltetésében, így kisebb meglepetést jelentett, amikor tavaly kiderült, hogy ismét a magasabb presztízsű, nyugat-európai gyártású testvérmodellel bővülhet a budapesti járműpark. Igaz, a származási ország nem ugyanaz, hiszen amíg a bő egy évtizede beszerzett példányok Mannheimből érkeztek, addig a mostani széria tagjai a Daimler Buses franciaországi, Ligny-en-Barrois-ban található gyárában látták meg a napvilágot – most tehát elválik, hogy van-e érdemi különbség a német és a francia összeszerelés között. A darabszám ugyanakkor ezúttal is jelentős, hiszen a tartalékokkal együtt az ArrivaBus összesen 142 példányt vásárolt, ebből a napi kocsikiadás 128 autóbusz lesz, a fennmaradó 14 jármű pedig tartalékként szolgál majd.

A legújabb Citaro csuklósok vonalbeosztásának összeállításakor kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az új járművek ne csak a városközpontban, hanem a külső kerületekben is megjelenjenek. Ennek jegyében az első példányok július 31-től a 8E és 133E járatokon állnak majd forgalomba, kiszolgálva Újpalota, Nagytétény és Budafok utazóközönségét is. A frissen beszerzett flottán jelen állás szerint a Bogáncs utcai és az éppen átépítés alatt álló Andor utcai telephely osztozik, de a tervek szerint a buszok később megjelennek majd Csepelen, Soroksáron és Pesterzsébeten is.

https://magyarbusz.info/2025/07/08/bemutatkoztak-az-arrivabus-vadonatuj-mercedes-benz-citaro-g-autobuszai/
___

Mi Városi Vagánynak neveztük el őket – azt a 142 darab Mercedes Citaro C2G csuklós buszt, amelyek a budapesti közösségi közlekedést szolgálják idén nyártól. A buszokat az ArrivaBus július 8-án 11 órától mutatja be a sajtó képviselőinek.

https://greenfo.hu/sajtotajekoztatok/arriva-varosi-vaganyok/

-\\\- -\\\- -\\\- -\\\- -\\\-

-- Leírnád, hogy ezeket a buszokat milyen forrásból és ki szerzi be? (S. Tamás kérdése)

-- a BKK által a jegybevételek és a fővárosi közlekedésszervezői forrás terhére kifizetett kilométerdíj terhére az Arriva. (Vitézy Dávid válasza)

-- Arriva globális üzemeltető, jelenleg amerikai tulajdonban. A buszokat kilométerdíjon keresztül élettartamuk alatt a BKK finanszírozza, a jegybevételek és a fővárosi közlekedésszervezői forrás segítségével. A beszerzést az Arriva végezte. (Vitézy Dávid válasza)

-- Miért nem a főváros saját cégének - és most itt gonosz módon a BKV-ra gondolok - buszaival fotóztatod magadat? (F. Sándor kérdése)

-- ... ezeket a buszokat is a Főváros rendeli meg. A BKV számára hitelfelvételt új buszokra a kormány évek óta nem enged, a stabilitási törvény szerint enélkül önkormányzati cég nem tud lízingelni vagy eszközvásárlásra hitelt felvenni. (Vitézy Dávid válasza)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1278407190307969

Válasz

M Imre üzente 2 hete

2025 júliusától a közösségi közlekedés ingyenes használatának feltételei megváltoztak | 2025.07.04.

2025 július 1-től 2025 december 31-ig a 14 év alatti Ukrajnából érkező menekültek számára használható ingyenesen a budapesti közösségi közlekedés. A 14 év alattiaknak a díjmentes utazáshoz az ukrán állampolgárságot útlevéllel vagy ukrán személyazonosító igazolvánnyal kell igazolni, továbbá a magyar hatóság által kiállított tartózkodási engedélyt szükséges felmutatni.

З 1 липня 2025 року до 31 грудня 2025 року біженці з України віком до 14 років зможуть користуватися громадським транспортом Будапешта безкоштовно. Для безкоштовного проїзду особи віком до 14 років повинні підтвердити своє українське громадянство паспортом або українським посвідченням особи та пред’явити дозвіл на проживання, виданий угорською владою.

https://help.budapest.hu/blog/2025/07/04/2025-juliusatol-a-kozossegi-kozlekedes-ingyenes-hasznalatanak-feltetelei-megvaltoztak/

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Mintegy 1325 méter hosszon, 8800 négyzetméternyi felületen újul meg a X. kerületi Kozma utca burkolata, | 2025.06.28.

ami a Jászberényi út és az Új köztemető előtt található körforgalom között újul meg. Július 3-án indulnak a munkálatok – írta a Vezess-nek küldött közleményében a Budapest Közút.

https://www.budapestkozut.hu/megujul-a-x-keruleti-kozma-utca-burkolata-jelentos-forgalomkorlatozasra-kell-keszulni/

A marást követően két rétegben terítik az aszfalt kopórétegét helyenként cserélik a pályaszerkezetet is, továbbá korszerűsítik az Izraelita temető buszmegálló peronját és gyalogátkelőjét.

A felújítást három ütemben végzik. Az első ütemben a fent említett szakaszon a körforgalomtól kétszáz méterre a Jászberényi út felé kezdődik a teljes útzár, amely az Izraelita temető körforgalomhoz közelebb eső bejáratáig bezárólag fog tartani. Ez a bejárat is munkaterület lesz, tehát itt nem lehet bejutni a temetőbe, hanem a másik, Jászberényi úthoz közelebb eső bejáratot lehet használni. Ez az ütem a tervek szerint két hétig tart.

A második fázisban az Izraelita temető körforgalomhoz közelebb eső bejáratától a Harangláb utcáig tart a teljes útzár. Ekkor a Jászberényi úthoz közelebb eső bejárat munkaterület lesz, nem lehet majd használni, a körforgalom felőlit már igen. Ez a munkafázis várhatóan egy hétig fog tartani.

A harmadik, egyben utolsó szakaszban a Harangláb utcától a Jászberényi útig tartó részen fognak dolgozni félpályás útzár mellett. A szakasz egyirányú lesz a Jászberényi úttól a körforgalom felé a Harangláb utcáig. Ez az ütem tervezetten két héten át fog tartani.

Az átépítések érintik a 68-as, a 195-ös, a 202E, a 268-as és a 968-as busz közlekedését, a változásokról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán lehet majd tájékozódni.

https://www.vezess.hu/hirek/2025/06/28/kozma-utca-x-kerulet-budapest-felujitas-kozlekedes/

Válasz

M Imre üzente 4 hete

A BKK rendkívüli intézkedései: az elmúlt heti, nyári forgalmi zavarok, torlódások miatt | 2025. 06. 27.

A pénteken eldöntött intézkedések az alábbiak:

-- Ideiglenesen felfüggeszti a BKK a Rákóczi hídon zajló munkálatokat: június 30-án, hétfőn a Pestről Budára vezető irányban átmenetileg megszűnik a forgalomkorlátozás. A sávzárással járó munkák előreláthatólag július 5-én folytatódnak.

-- Buszsávot jelölnek ki a Margit híd budai hídfő felhajtóján a 4-6 villamospótlók számára.

-- Sárga felfestéssel támogatják a buszos közlekedést a Mechwart ligetnél: a buszok ki- és besorolását sárga felfestéssel segítik.

-- Buszsáv kijelölése a Gellért rakparton: a villamospályán buszsávot jelöl ki a BKK a Szabadság híd és a Rudas fürdő között, hogy ezzel segítse a 7-es buszok és a fonódó villamosok közlekedését.

-- Elsőajtós felszállási rend módosítása: A BKK június 30-tól megszünteti napközben a 105-210-es és 178-as autóbuszvonalakon az elsőajtós felszállási rendszert (a belvárosi szakaszon csak 20 óra után lesz első ajtós felszállás), illetve június 27-től ideiglenesen feloldja a nagykörúti villamosok vágányfelújításának időtartamára a Margit hídi – Szent István körúti szakaszon közlekedő 9-es, 26-os, 91-es, 191-es és 291-es járatokon az elsőajtós felszállási rendszer alkalmazását.

https://24.hu/belfold/2025/06/27/vitezy-david-bkk-intezkedes-budapest/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Lezárult a társadalmi egyeztetés, több mint 2600 zuglói véleménye alapján a válaszadók 75 százaléka támogatta az új, 81-es trolibuszjárat elindítását Alsórákos felé!

A 74A meghosszabbításával a járat nyár elejétől a Mexikói úttól az Örs vezér teréig közlekedik majd, a Miskolci- és a Szugló utcán keresztül. Az új vonal nem csupán gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít, de kevesebb átszállással és környezetbarát, alacsonypadlós járművekkel juthatunk el a külvárosból két forgalmas csomóponthoz is.

Köszönöm mindenkinek, aki részt vett a kérdőív kitöltésében! Tovább dolgozunk egy élhetőbb, zöldebb Budapestért!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1254324492722886

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Biztosítja a pénzt a főváros a Mester utca felújításához | 2025.02.27.

A Fővárosi Közgyűlés február 26-i ülésén arról döntött, hogy az Útfelújítási program keretében biztosítja a Mester utca megújításához szükséges pénzügyi fedezetet. A kiviteli tervek már készen állnak, így hamarosan kiírják a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárást.

A fejlesztés nyomán a jelenleginél zöldebb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lehet a Mester utca belső, a Ferenc körút és Haller utca közötti szakasza, ahol előnyben részesülhetnek a fenntartható, helytakarékos közlekedési módok.

Az eredményes közbeszerzési eljárások lefolytatása esetén várhatóan 2026 végére fejeződhet be a kivitelezés.

Újragondolt közlekedés, élhetőbb környezet

A Mester utca Ferencváros egyik forgalmas sugárirányú útja, a jelenlegi rekonstrukció során a Ferenc körút és a Haller utca között újulhat meg. A BKK érdemesnek tartotta felülvizsgálni az utca hálózati szerepét az egyéni gépjárműforgalom szempontjából, hogy az aktív és mikromobilitás (például gyaloglás, roller, kerékpár) elsőbbséget élvezhessen. A Mester utca kialakításának újragondolása azonban nem csak a közlekedés miatt fontos: a környéken iskolák, rendelő, éttermek és üzletek is vannak.

A BKK 2021-ben társadalmi egyeztetést indított a Mester utca belső szakaszának megújulásáról. A kérdőívet több mint ezren töltötték ki, és csaknem 5600 vélemény, illetve javaslat érkezett a témában. Az elkészült tervdokumentáció tartalma szerint

-- az akadálymentes közlekedés biztosított lesz;
-- új gyalogátkelőhely létesül az 51-es és az 51A villamos szükségleszállóhelyénél, amelyet így biztonságosabban lehet elhagyni, illetve zebra épül a Mester utca és a Thaly Kálmán utca sarkán, hogy a Szent István Technikum és Kollégium könnyebben és biztonságosabban megközelíthető legyen;
-- olyan forgalomtechnikai változások lépnek életbe, amelyeknek köszönhetően a Mester utca a közúti forgalomtól védettebb, csendesebb, tisztább és élhetőbb közterületté válik;
-- a Liliom utcától a Nagykörút felé részben elválasztott, a Márton utca és a Liliom utca között teljesen elválasztott, védett kerékpáros útvonal jön létre;
-- növekszik a zöldfelület, miközben mikromobilitási pontok, illetve a vendéglátóhelyek számára új teraszok, az üzleteknek koncentrált rakodóhelyek létesülnek.

https://9.kerulet.ittlakunk.hu/utcak-terek/250227/biztositja-penzt-fovaros-mester-utca-felujitasahoz
___

Megújul a fővárosi tulajdonban álló Mester utca, hogy Budapest még élhetőbb és modernebb legyen. Városból otthont építünk.

https://www.facebook.com/karacsonygergely/videos/1411740113127237

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Új részletek derültek ki a metróbuszokról | 2025.02.22.

A múlt héten jelentették be, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új járatokkal, ún. metróbuszokkal kapcsolná össze a külső kerületeket a fő metróvonalakkal, az ott élők számára sűrűn közlekedő, átszállás nélküli alternatívát biztosítva az autózással szemben.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/10/hamarosan-indulnak-a-metrobuszok-budapesten/
Mint arról a Vezess is beszámolt, napokkal később kiderült, hogy első ízben, kísérleti jelleggel a IV., a XIV., a XVI. és a XX. kerületben indítanák el az új járatokat.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/15/bkk-metrobusz-100e-hosszabbitas-ejjel-nappali-kozlekedes/

A fejlesztést az Index birtokába került dokumentum tanúsága szerint a jegyárak újabb emeléséből finanszíroznák. Ez alapján egy vonaljegy az eddigi 450 helyett 500 forintba kerülne, míg a fedélzeti – azaz a járművezetőnél váltott – vonaljegy 25 százalékkal, 600-ról 750 forintra drágulna. A 10 darabos gyűjtőjegy árát 4000-ről 4500 forintra emelnék, ahogyan sok más mellett az idő alapú menetjegyeket sem kerülné el a hullám. A 30 perces jegyért 600, a 90 perces jegyért pedig 850 forintot kérnének el. A 24 és a 72 órás jegyeknél is vastagabban fogna a ceruza, ahogyan a nosztalgia- és a révjegyeknél is.

Az áremelésektől éves szinten 880 millió forint többletbevételt remélnek.

A portál megkeresésére lényegében azt reagálta a Főpolgármesteri Hivatal, hogy „előzetes, vagyis még nem végleges számításokról” van szó.

A metróbuszokkal kapcsolatban a Telex tudta meg, mely útvonalakon próbálnák versenyképesebbé tenni a tömegközlekedést. A versenyképesség fogalma ez esetben azt jelenti, hogy öt percnél ne legyen hosszabb az út annál, mintha azt autóval tenné meg az utas, csúcsidőn kívül is legyen óránként tíz indulás, és maximum egy átszállással elérhető legyen a belváros. Ezt jelenleg a budapesti 43 százaléka kapja meg, a fejlesztéssel pedig a lakosok további 22 százalékát vonhatnák be.

Összesen 18 olyan folyosót azonosították a fővárosban, ahol a kelleténél alacsonyabb a közösségi közlekedés aránya, viszont buszos, trolibuszossal fejlesztéssel ezen gyorsan, ráadásul költséghatékonyan lehetne változtatni.

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/22/metrobusz-budapest-utvonalak-jegy-aremeles-bkk/

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | 2025. január. 24.

Teljesen mindegy, hogy megnyomjuk vagy nem, a budapesti metró ajtaja kinyílik az állomásra érve. De minek van ott az a gomb, ha nem használjuk? Megkérdeztük a BKV-t.

Önnel is előfordult már, hogy reflexszerűen megnyomta a budapesti metrón az ajtónyitó gombot? Esetleg csak unalomból nyomogatta várakozás közben vagy nem tudott nemet mondani a gyermeki énjének, akinek muszáj megnyomnia, ha már ott van?

Kíváncsiak voltunk, mi az oka annak, hogy a gombok akkor is jelen vannak a földalatti kivételével minden metróvonalon, ha látszólag a világon semmi funkciójuk nincsen. Kérdésünkre a BKV elárulta, hogy

-- a jogszabályi és üzemeltetői elvárásoknak megfelelően a gyártás során minden járműbe beépítették a nyomógombokat és a szelektív ajtónyitási funkciót is.

Így került oda mind a kettes és négyes vonalon közlekedő Alstom kocsikba, valamint a hármas metró felújított orosz szerelvényeire is.

De ha már van, miért nem használjuk? Azért, mert a BKV kikapcsolta az összes járművön, és jelenleg nincs is olyan terv, hogy újra aktiválják a gombokat – annak ellenére sem, hogy azok továbbra is működőképesek. Döntésük hátterében pedig esélyegyenlőségi szempontok vannak, a vakok és gyengénlátók könnyebb közlekedése miatt mellőzik a „szelektív ajtónyitás” lehetőségét.

Egy biztos, így garantáltan elkerülhető az a helyzet, ami napi szinten bosszantja például a párizsiakat, az oda látogató turistáknak pedig csak szorongást okoz. A francia fővárosban ugyanis nem minden vonalon nyílnak automatikusan az ajtók, így csúcsforgalomban komoly indulatokat vált ki, ha épp egy külföldi bénázik az erőteljesebb rántást igénylő kilinccsel.

https://hvg.hu/itthon/20250124_budapest-metro-ajtonyito-gomb

A 2024-es olimpia alatt egy tiktokker még videót is készített erről, nyolc másodpercben próbálta megtanítani a Párizsba látogatóknak, hogyan kell közlekedni. Az megint más kérdés, hogy sikerült-e.

https://www.tiktok.com/@amandafrancozo/video/7394791072486083846?refer=embed

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Nyolc újabb megállóval folytatódhat az 56-os villamosvonal akadálymentesítése | 2025.01.21.

További megállóhelyeket akadálymentesítene az 56-os villamos vonalán, ezért a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított legalább nyolc megálló átépítésére és korszerűsítésére.

Újabb szakaszába lép az 56-os villamosvonal akadálymentesítése: a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a peronépítési munkák és kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések kivitelezésére; az ajánlati felhívás 2025. január 21-én jelent meg – tájékoztatott a társaság.

Az 56-os és az 56A villamost érintő jelenlegi beruházás során akadálymentessé válik

-- a Dózsa György tér,
-- a Mikó utca,
-- a Déli pályaudvar, továbbá
-- a Szent János Kórház,
-- az Akadémia,
-- a Vadaskerti út,
-- a Völgy utca megállóhely, valamint
-- Hűvösvölgy végállomás.

A peronok környezete is megújul

A beruházás kivitelezése az Európai Unió támogatásával valósulhat meg. A munkák az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatását követően – és a forrás rendelkezésre állása esetén – tervezetten 2025 második negyedévében kezdődhetnek.

A projekt ezekre a feladatokra terjed ki:

-- Elbontják a meglévő megállókat, és korszerű, akadálymentes peronokat építenek új utasvárók és -tájékoztatók elhelyezésével.

-- Átépítik a Szent János Kórháznál a Széll Kálmán tér irányú buszmegállót és a hurokvágányban lévő peront is.

-- A Déli pályaudvar megállóhely Alkotás utcai végénél új gyalogos-átkelőhelyet alakítanak ki, hogy a villamos-megállóhely a felszínen is megközelíthető legyen.

-- A Mikó utca megállóhelynél az Erzsébet híd irányú megállót áthelyezik, jelenlegi területén cserjéket és fákat ültetnek.

-- Egyszerű vágánykapcsolatot építenek be a Kelemen László utcánál, hogy a villamosok forgalmi zavar esetén hosszabb szakaszon közlekedjenek.

-- Vágányszabályozást végeznek a megállók hosszában, illetve ahol szükséges, új korlátokat helyeznek el.

-- A Dózsa György téri megállóhely és Hűvösvölgy végállomás környezetében kicserélik az elhasználódott vágányokat.

-- Részben felújítják a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, a gyalogos-átkelőhelyeket, és megújítják a megállók környezetében az útburkolati jeleket.

-- Lesüllyesztett szegélyeket alakítanak ki, taktilis burkolati elemeket helyeznek el a gyalogos-átkelőhelyeknél.

-- Elvégzik a szükséges közműkiváltást, korszerűsítik a csapadékvíz-elvezető rendszert a peronok környezetében.

-- Megújítják a megállóhelyek környezetét, rendezik a zöldfelületet.

A projekt részeként fejlesztenék Hűvösvölgy végállomást is: a korábbi felszállóhely helyén tárolóvágányokat alakítanának ki, átépítenék a meglévő kettős vágánykapcsolatot, elvégeznék a szükséges felsővezetéki, váltóállítási és áramellátási munkákat, valamint felújítanák a végállomás melletti autóbusz-megállókat.

Opció továbbá a Krisztina tér és a Budagyöngye megálló korszerűsítése, amelyeket – forrás rendelkezésre állása esetén – szintén akadálymentesítene a BKK, de mindkét megállónál jelentősebb mértékű beavatkozások szükségesek.

https://11.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/250121/nyolc-ujabb-megalloval-folytatodhat-az-56-os-villamosvonal-akadalymentesitese

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Akadálymentes lehet az M2-es metró teljes vonala is

Újabb fontos lépést tehetünk a város akadálymentesítésében, ezúttal az M2-es metró vonalán. A felújításra szoruló mozgólépcsőket újakra, valamint ferdeliftekre cserélnénk, ezzel nemcsak a mozgásukban korlátozottak, a kisgyermekes szülők, illetve az idősek utazását könnyítenénk meg, de jelentős energiamegtakarítás is elérhetünk.

https://www.facebook.com/watch/?v=1113712846875329

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Bardóczi Sándor: A Pünkösdfürdő park felújítás 2022-ben fejeződött be. A beruházásért elismerésként a Fővárosi Önkormányzat elnyerte a Európa Zöld Fővárosa Nemzeti díjat.
https://www.fokert.hu/europa-zold-varosa-nemzeti-dijat-nyert-a-punkosdfurdo-park/

Ez a park olyan szemlélettel készült, amelyet a természetességnek a parképítésben eddig idehaza talán még nem tapasztalt mértéke hat át. Az volt a szándékunk, hogy a park elemei az ember és természet kapcsolatának újjáépítését, az évszakok váltakozásának markáns megjelenítését, az esztétika mellett az ökológiai hasznosságot is sugallják a használói felé. Nyilván egy park első évei még nem tudják azt az állapotot mutatni, amely a növények záródása után keletkezik, de a második évben már az új park mutatta a jeleit annak, amivé majd tíz év múltán válni fog.

Hogy a fenti szándékunk sikerült-e, és ha igen mennyire, annak megismerése még a szakmai elismerésnél is fontosabb számunkra. Ezért online felmérést indítottunk, hogy a parkfelújítás tartalmáról, minőségéről, sebességéről, illetve beruházást követően a fenntartás színvonaláról véleményt mondhassanak a budapesti és nem budapesti parklátogatók.

Kérjük segítse a felújítással, fenntartással kapcsolatos tapasztalatok megalkotását online kérdőívünk kitöltésével. November 15-ig várjuk a visszajelzéseket.
https://rdt.budapest.hu/dialogs/punkosdfurdo-okologikus-zoldfelulet-fejlesztese/questionnaire

A felmérés eredményét annak lezárultával elérhetővé tesszük a Radó Dezső Terv projektoldalán. Köszönjük előre is a kitöltéseket.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7033928886650942&set=a.433720256671871

Válasz