M Imre üzente 1 hete

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja!

1743-an választották Magyarország legjobb kerékpáros túraútvonalának. A Beregi kör a középkor örökségét és ősrégi vulkánok maradványait mutatja be egy kerékpáros élménytúrára fűzve fel – természetesen a Tisza felső folyásának csodás környezetével együtt. Ötödik alkalommal írta ki az Aktív Magyarország az Év Kerékpárútja pályázatot, és a 11 döntősre összesen több mint 11 ezer szavazat érkezett.
https://aktivmagyarorszag.hu/a-felso-tisza-oleleseben-fut-2024-ben-az-ev-kerekparutja/
___

Nagyon szép kör, annyival egészíteném ki, hogy Ugornyától Tarpáig sokkal szebb a Tisza töltésén menni mint a tározó töltésen. A tározó egy árvízi szikkasztó, szerencsére még soha nem volt "bevetve" így víz sincs benne. A másik úton viszont látszik a Tisza, valamint a tározó hatalmas zsilipei:
https://www.facebook.com/share/p/nKXzUF5or2x1SjKe/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Halász Áron \ Lyon (Franciaország).: Majd biciklivel vigyem a gyerekeket meg a szerszámokat, mi?
Óriási teherbringás forradalmat láttam Lyonban, két dolog volt nagyon feltűnő.
Egyik a mindenféle szolgáltatásokat végző cégek teherkerékpárjai, akik a kisebb holmiktól az ételen, kukákon és takarítóeszközökön át a kisteherautónyi holmikig szállítottak mindenfélét spéci bi- és tricikliken, akár utánfutóval is. 2023-ban 15 bringás logisztikai cég 1 millió csomagot szállított ki.
Másik tipikus jelenség a gyerekszállító szülőké, és főleg anyukáké volt, akik longtail cargo bicikliken 1-2 gyerekkel és csomagokkal suhantak a városban. Ezeket a bringákat olykor egy kisebb használt autó áráért elegáns belvárosi bicikliszalonokban árulják.
Az elektromos rásegítés terjedése a teherbringák közt a legfeltűnőbb. Nyilván nehéz lenne csak szénhidráttal és fehérjéből hajtani egész nap a nagy és nehéz járgányokat.
A vonzó és biztonságos bringautak, forgalomcsillapított lakóövezetek jó terepet nyújtanak az autó nélküli bevásárlásra, a család- vagy munkaeszköz-szállításra, szolgáltatói kiszállásra, de a védett infra nélküli utakon is lazán és rengetegen bicikliznek akár gyerekkel is. (képek)
https://www.facebook.com/aronhalasz/posts/pfbid02pRFP9cApJdU3XMgf182TSg2Zmpv7CEGEdmpouq48V9oT3mYVYrvhMNpLZcrXyTEol

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Mai hajnal a legszebb magyar biciklis hídon. ;)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=8072099699484549&set=gm.7745691772129679
-- Rajkai Péter fotója

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Gröningenben a belvárosi utazások több mint 60%-át kerékpárral teszik meg

A város már 1977-ben elkezdett alternatívákat teremteni az autós közlekedésre, egy hatsávos kereszteződést helyettesítettek zöldfelületekkel, busz- és kerékpársávokkal a városközpont nagy részein a parkolókat többszintes parkolóházakba költöztette, és az újonnan nyert teret a gyalogos- és kerékpáros közlekedésnek adta át.

A cél, hogy a környezetbarát mobilitást, különösen a kerékpározást olyan vonzóvá tegyék, hogy az emberek otthon hagyják autójukat.

A városközpont négy szektorra oszlik. Az autósok behajthatnak az egyes szektorokba, de az egyikből közvetlenül a szomszédos szektorba nem. Ahhoz, hogy egyik szektorból a másikba jussanak, ki kell hajtaniuk a szektorból, és a városközpontot körülvevő négysávos körgyűrűn kell közlekedniük. (videó)
https://www.facebook.com/watch/?v=1152843819228343

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Budapesten először Hagyó Miklós alpolgármester tűzte ki a 10%-os kerékpáros forgalmi részaránycélt 2008 körül, 2015-re.
Majd 2019 tavaszán a Fővárosi Közgyűlés összes pártja egyhangúlag megszavazta 2030-ra.
Bécs 2023-ban elérték.
És mennek tovább.
https://www.facebook.com/kurtigabordezso/posts/pfbid0MieBkJ8kfbvi3JwXrTpUY1QdRPAZrYx6EhsZWWToASnpCh6BZvUFy8HaJRRjrXDhl

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

70 ezer forintos kerékpárvásárlási támogatással ösztönzi Terézváros önkormányzata a kerületi lakosokat a bringázásra. 'o\o ... 'o\o

A támogatás egyik feltétele, hogy a pályázók részt vegyenek az önkormányzat által szervezett, és a Magyar Kerékpárosklub oktatója által tartott ingyenes, gyakorlati kerékpáros képzésen.

De nemcsak a fiataloknak van lehetőségük fejleszteni tudásukat és biztonságukat:
minden tízévesnél idősebb terézvárosi lakos részt vehet a tanfolyamokon.

Akár kezdőként, akár rutinos bringásokként érdemes a csatlakozni Magyar Kerékpárosklub által szervezett alkalmakhoz, hogy még magabiztosabban közlekedjetek a városban.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=823145736522421&set=a.484240790412919

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Idén is keressük az Év Kerékpárútját!
Küldd be te is a kedvenc bringás útvonalad:
https://aktivmagyarorszag.hu/2024-ben-is-keressuk-az-ev-kerekparutjat/
-- Magyar Kerékpárosklub

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Nyílt pályázatot hirdet a Fővárosi Önkormányzat fedett, zárható kerékpártárolók beszerzésére és üzemeltetésére, hogy segítse a biztonságos kerékpártárolást olyan társasházi, lakótelepi környezetben, ahol ez közös tárolóhelyiség hiányában nem, vagy csak korlátozottan lehetséges.

A közösségi költségvetésben budapestiek javaslata és szavazatai alapján egy olyan pilot program indulhat, ami megalapozhatja a nyugat-európai nagyvárosokban már elterjedt kerékpárparkolási megoldást, ezzel is segítve, hogy még többen választhassák az olcsó, környezetbarát és egészséges kerékpáros közlekedést vagy sportot. A kerületek március 1-ig pályázhatnak a vissza nem térítendő támogatásra.
https://budapest.hu/hirek/2024/02/01/zarhato-es-fedett-utcai-kerekpartarolok-letesitesere-palyazhatnak-a-keruletek

A projektben fővárosi kerületi önkormányzatok a kerékpártárolók beszerzésére és üzemeltetésére fordítható, vissza nem térítendő pénzbeli támogatásra pályázhatnak a közösségi költségvetésben megszavazott bruttó 50 millió forintos keretösszegig. A támogatást elnyerő

-- kerületeknek kell gondoskodniuk a kerékpártárolók beszerzéséről, népszerűsítéséről, legalább 3 évig történő üzemeltetéséről,

a használókkal való kapcsolattartásról és ehhez kapcsolódva egy általánosan a kerékpározásról szóló szemléletformáló tevékenységről.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=788535023304135&set=a.553974800093493

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Janette Sadik-Khan könyve, a Street Fight kötelező olvasmány mindenkinek, aki tenni szeretne a városáért!

Budapest nem Amszterdam vagy Koppenhága! A leggyakoribb “érv”, amit azonnal hozzávágnak az emberhez, ha Magyarországon emberközpontú várostervezési mellett mer érvelni. “Koppenhága, vagy Utrecht közel sem akkora mint Budapest” mondják, “összeomlana a város, ha csökkenne az autósforgalom, a vállalkozások csődbe mennek”, ismétlik.

Ezt hallgatta Janette Sadik-Khan is, aki 2007 és ’13 között New York City Közlekedési Biztosa volt. A modern városok status quóját mindenki ismeri: autósinvázió, élhetetlen közterek, balesetek, folyamatos dugók. Mindenki ismeri, mégsem lépnek ellene. Pedig ez a rendszer mindenkinek rossz, az autósoknak, akik végtelen torlódásokban ragadnak, rossz a gyalogosoknak, akiktől a legkönnyebb elvenni a köztereket, rossz a környezetnek és az egészségünknek, rossz a kerékpárosoknak, akik életveszélyben tudnak csak közlekedni.

Sadik-Khan és csapata 2007-ben látott neki New York köztereinek átalakításához. Végre megkérdőjelezték azt az évszázados dogmát, ami élhetetlenné tette városainkat. A gépek igényei helyett az embereket helyezték a tervezés középpontjába. Hihetetlen gyorsasággal kezdtek védett kerékpársávok, buszsávok; autómentes utcák, új terek kialakításába. Bolondnak nézték őket, “senki nem fog Amerikában biciklizni”, “összeomlik a város, ha a Broadway a gyalogosoké lesz”. Szinte szóról szóra azok az ellenérvek, amiket itthon is szajkóznak. Ehhez képest a kerékpáros forgalom az új biztonságos hálózatnak köszönhetően megtriplázódott, a kereskedelmi forgalom minden sétálóutcában hihetetlenül felélénkült, a dugók CSÖKKENTEK, ahogyan a balesetek száma is.

Ahelyett, hogy éveket vártak volna egy teljes átépítésre azzal dolgoztak, ami egy közlekedési vállalatnál mindig kéznél van: festékkel. A Broadwayt a Times Square-nél csupán néhány növénnyel zártak le az autóktól, utcabútorokat helyeztek ki, de ez is elég volt, hogy a korábban a keskeny járdákra szorított emberek birtokba vegyék a teret.

Bizonyították, hogy a változáshoz nem kellenek dollármilliárdok, akarat kell és bátorság! Ez az, ami Magyarországon hiányzik.
https://www.facebook.com/photo?fbid=817810203695149&set=a.258817102927798

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Zöldítés a belvárosban? Igen, ez is lehetséges.

Nagy vállalkozásba fogott Terézváros. A Csengery utca zöldítésére és felújítására készítettek terveket, most pedig már a kivitelezés folyik. Jelenleg az Aradi utca és a Szondi utca között történnek a munkálatok, később a Podmaniczky és a Szondi közötti szakasszal folytatják majd.

A macskaköves útszakasz aszfaltot kap, a járdákat térkövezik, és Stockholm-rendszerű fa ültető sávot alakítanak ki.

A VI. kerületben, ahol az egyik legkisebb a lakosságra jutó zöldfelület aránya (1 négyzetméter közpark sem jut egy lakosra), példamutató ez az átalakítás, amelynek középpontjában az emberek egészségének, jóllétének a javítása áll, ez pedig az Egészséges utcák alapvetése.

Érdekel mi az az Egészséges utcák? Nézd meg a weboldalunkat: https://egeszsegesutcak.hu/

Fotó:Berecz Valter/kepszerk.hu
https://www.facebook.com/photo/?fbid=771847514990433&set=pcb.771851461656705

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Ellenzéki polgármesterekkel( Baranyi Krisztina, Soproni Tamás, Pikó András, Niedermüller Péter) tartott sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester a Nagykörút felújításáról. Mint kiderült, a körút felújítása EU-s, fővárosi és kerületi forrásból valósul meg.

Niedermüller Péter biztos abban, hogy ez a megállapodás megújítja az érintett négy kerületet.

-- A Nagykörút megújítása egyfajta paradigmaváltás

– fogalmazott a VII. kerület polgármestere.

Karácsony szerint a Nagykörút fénye „az utóbbi években megkopott”, ezért a közös feladat, hogy a régi nagyszerűségét visszaadják. A főpolgármester egy komplex beavatkozásról beszélt és igyekeznek majd egy vállalkozásfejlesztési programmal is összekapcsolni a folyamatot. Egy tanulmányterv már el is készült, és a tervezést még idén elkezdenék, a következő ciklusban pedig jöhetne a megvalósítás.

Soproni Tamás VI. kerületi polgármester az épültek homlokzatának felújítását is kihangsúlyozta, illetve az egységes arculat kialakítását emelte ki. Pikó András elmondta, hogy Józsefváros érdeke is a Nagykörút rendbetétele és örömmel vették, hogy a Főváros megkereste a kerületet. Pikó fontosnak tartja, hogy a civil szervezettekkel megmaradjon a közös munka.

Baranyi Krisztina arról beszélt, hogy már Demszky Gábor és Tarlós István alatt is azt várta, hogy a Nagykörút felújítása megvalósuljon,

-- de valamiért Budapest központi, nagy körútjára senki nem gondol eddig.

Baranyi megemlítette a kerékpáros közlekedést is.

-- A tervben az szerepel, hogy a jelenlegi, ideiglenes megoldást felszámolják és egy végleges állapotot alakítanak ki, melynek elsődleges szempontja a biztonságos kerékpáros és gyalogos közlekedés megteremtése.
https://24.hu/belfold/2024/02/08/budapest-nagykorut-felujitas-kerekparos-kozlekedes/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

A közösségi költségvetés keretein belül, a budapestiek javaslata és szavazatai alapján egy olyan pilot program indulhat, ami megalapozhatja a nyugat-európai nagyvárosokban már elterjedt kerékpárparkolási megoldást. Ezzel is segítenénk, hogy még többen választhassák az olcsó, környezetbarát és egészséges kerékpáros közlekedést vagy sportot. A kerületek március 1-ig pályázhatnak a vissza nem térítendő támogatásra.
További információk a pályázatról:
https://budapest.hu/hirek/2024/02/01/zarhato-es-fedett-utcai-kerekpartarolok-letesitesere-palyazhatnak-a-keruletek

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Budapesti bringariadó: Margitszigeti újdonság (reggel még nem ilyen volt) # képek
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7199894406731738&set=pcb.3683855505194013

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Keresztültekerte Iránt egy magyar bringás a klasszikus perzsa útvonalon | 2024. január 27.

Sivatag, mecsetek, atomközpont, mindig segíteni akaró helyiek. Vendégszerzőnk, Székely-Molnár Ákos az elmúlt hat évben négyszer járt biciklivel Iránban. Leírásában az egyik legutóbb teljesített, Teherán és Siráz közötti 1350 kilométeres túrát idézi fel. Utazásán keresztül bepillanthatunk egy olyan világba, amiről nagyrészt csak sejtéseink vannak, és az egyik meglepetés követi a másikat.

Szépen, kényelmesen bicikliztem a sivatagban napkelet felé, amikor is több ezer, feketébe öltözött zarándok jött velem szembe a semmi közepén. A zarándokokat kisteherautókkal követték, amelyek platójára szerelt hatalmas hangfalakból szólt a szent ének. Többször is megkínáltak enni- és innivalóval. Az egészben a szeretetteljes, kedves hozzáállás volt a leglenyűgözőbb. Látni több ezer embert, arcukon boldogságon túli örömmel. Nagyon megmaradt ez a kép Iránból.

Irán gyakran szerepel az újságokban. Ezek a cikkek azonban többnyire nem öregbítik az ország hírnevét. Iránban járva azonban egy teljesen más képet kaphatunk az országról. Irán ugyanis a vendégszeretet országa. Egy hely, ahol nyugodtan sátorozhatunk szent helyek előtt a fűben, ahol törökülésben esszük a kebabot, és ahol boldog-boldogtalan teával kínál. Az emberek békések, kedvesek, segítőkészek, jó a humoruk, és szeretik az extravagáns dolgokat. Pont olyanok, mint a magyarok, csak ők jobbról balra írnak.
https://telex.hu/szepkilatas/2024/01/27/iran-kerekpartura-teheran-iszfahan

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Verőce lakosságát 2023 szeptemberében egy cikkben tájékoztatták arról, hogy kerékpáros központot építenének a településen, a projekt fő eleme viszont egy 100-120 gépkocsi kapacitású parkoló lesz a jelenlegi zöldfelület helyén.

A kerékpáros központhoz kapcsolódó parkolóépítés a település lakóinak érdekeivel ellentétes, mert tovább növeli a 12-es főút jelenleg is nagy autós forgalmát Verőcén, ez pedig zajjal, dugókkal és balesetek megnövekedett kockázatával jár.

A beruházás jelenlegi tervezett helyszíne legkönnyebben autóval érhető el, a vasútállomástól a gyalogos megközelítés körülményes és sok esetben nem biztonságos.
A parkolási helyzet rendezése a településen akár közös akaratnak is tekinthető, az eltérés abban ismerhető fel, hogy a mi álláspontunk szerint akkor rendezett a parkolási helyzet, ha az az észszerűséget meghaladó, nemkívánatos autós forgalmat egyben korlátozza is, és ezzel közlekedési módváltásra (vonatozásra, biciklizésre, gyaloglásra) ösztönöz, és nem pedig korlátlanul kiszolgálja azt parkolási infrastruktúrával.

Mi már elküldtük javaslatainkat Verőce polgármesterének, de te is segíthetsz: Ha Verőcén élsz és egyetértesz a javaslatainkkal, akkor segíts elérni, hogy figyelembe vegyék őket.

Küldd el te is emailben a javaslatainkat Verőce polgármesterének, Grauszmann Györgynek, a polghiv@veroce.hu címre!
https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/kerekparos-kozpont-neven-120-uj-parkolot-epitenenek-verocen

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Erdős Virág - Elmondanám ezt néked, ha nem unnád

Nyugat 100

De biztos unod.
Nem is mondom inkább.
Igazad van, minek is, ha
lopok is,
meg csalok is,
de mindegy, most már belekezdtem,
körbenézek, ha már ideestem,
az éjszakai fényben fürdő
Budapesten.

Alszik a város, nem
jár a troli,
ott
szuttyog a vackán egy randa proli
(nincsen semmi furcsa benne:
egy halott, aki
sajtot enne),
bácsika oson, viszi a cuccát,
közműépítik a Logodi utcát, de
egyébként majdnem minden a régi,
a villamos új csak, a Jászai téri
McDonald's elől most indul egy néni,
a zebrán egy árnyék teste zuhan át,
ja,
az Üllői úton már nincsenek
fák.

Se bokor, se semmi.
A költők persze mérgesek, de a
költőnők is rémesek,
vastagok
és szélesek,
és semmire se képesek, csak
súgnak-búgnak, ahogy szoktak,
randi után taxit fognak,
hogyha nem jön, áll a bál, a száj
kigyulladt víziókat kiabál,
és a jók,
ha éhesek,
pont akár a vétkesek,
a párjukkal egy félreeső New York-szepáré helyett
a népszerű és méltán trendi
Alcatrazba mennek
enni.

Beesznek,
és ennyi.

Nincsen semmi extra cécó,
a nőknek is elég a
szép szó,
lesik, értik, kooperálnak,
rákkoktélt se reklamálnak,
hazafelé csendben mennek
körútján a végtelennek,
olykor-olykor meg-megállnak,
lehajolnak,
odahánynak,
aztán eszelősen, bután
rínak a mamájuk
után,

közbe né'!
a derűs ég
csupa tűz és
csupa jég, de
ne keresd az indokát,
csukd be szemed,
fogd be szád,
megvirrad, azt
joccakát.

Mit mondhatnék?
Ez az élet.
Kosztolányinak szegénynek
volt erre egy régi, ócska
túlspilázott verziója,
most már mindegy,
láthatjátok,
akár igaz, akár kamu,
már csak csupa
por és hamu.

Keresheted őt, de nem leled, hiába:
én állok minden
garzon ablakába',
igaz, hogy már kicsi rám, de
az a pötty
a pizsamám,
felettem az üres ég,
és úgyis minden
hülyeség.

https://www.erdosvirag.hu/elmondanam/
___

2020-ban, József Attila-díjjal a hátizsákban biciklisfutárkodni még mindig nagyságrendekkel kevésbé gáz, mint Térey-ösztöndíjból élni – mondja Erdős Virág, aki három éven át járta a Hős utcát, beszélgetett a lakókkal, fotózta az enyészetet. Ezek a találkozásai ihlették legújabb verseskötetét, a Hősömet. Kérdéseinkre e-mailben válaszolt, mert nem sokkal a beszélgetésünk előtt biciklis futárként egy kisebb balesetet szenvedett.

Még pihennie kell?

Egy-két napot még biztosan. Járni már tudok, remélem, nemsokára biciklizni is fogok tudni.

Hogyan lesz egy költőből biciklis futár? (fotó)
https://24.hu/kultura/2020/07/05/erdos-virag-kolto-interju-hosom-hos-utca/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

A Telex kapta a Magyar Kerékpáros Szövetség egyik sajtódíját, amelyet azok a szerkesztőségek kapják, amelyek a legtöbbet tették a magyar kerékpározás népszerűsítéséért 2023-ban. A szövetség indoklása szerint a Telex a szakmailag precíz és átfogó kerékpáros tartalmaival érdemelte ki az elismerést.

A BringaSport Sajtódíjat először osztotta ki a szövetség, szeretnének hagyományt teremteni a díjjal. A pénteki díjátadó gálán nemcsak a szerkesztőségeket, hanem a sportolókat is díjazták, többek között Valter Attila, Vas Kata Blanka és Dina Márton kapott díjat.
https://telex.hu/sport/2024/01/12/magyar-kerekparos-szovetseg-dij-bringasport-dijatado-gala-telex-kerekparozas

A Telex kerékpározással foglalkozó 2023-as cikkei közül néhány:

-- Budapest–Balaton biciklivel: mintha a Kékes fölé tekernél fel
https://telex.hu/szepkilatas/2023/07/01/buba-budapest-balaton-kerekparut-teszt-kanikula

-- Valter Attila is vastagon kivette a részét a kerékpár-történelmi győzelemből
https://telex.hu/sport/2023/09/17/sepp-kuss-nyerte-a-vuelta-a-espanat-valter-attila-jumbo-visma-tarolas-grand-tour

-- Pár óra erejéig mindenki úgy érezhette, hogy Valter Attilaként falja a kilométereket
https://telex.hu/szepkilatas/2023/05/02/balatonfondo-kerekpartura-balaton-felvidek-balatonfured

-- Mivel gurult Tóth Irénke?
https://telex.hu/kult/2023/06/26/bringara-valtva-kozlekedesi-muzeum-kerekparos-kiallitas

-- U23-as világbajnok lett Vas Kata Blanka
https://telex.hu/sport/2023/08/13/u23-as-vilagbajnok-lett-vas-kata-blanka

-- Jeges latyakban teszteltük Észak-Buda új kerékpáros útvonalát
https://telex.hu/szepkilatas/2023/12/07/kerekparut-arpad-fejedelem-utja-obuda-margit-hid-teszt

-- Valter Attila 5. lett az egyik legkeményebb olasz kerékpárversenyen
https://telex.hu/sport/2023/03/04/strade-bianche-valter-attila-jumbo-visma-orszaguti-kerekpar-fetter-erik-eolo-kometa

-- Megmutatjuk, mi történt Valter Attilával a Strade Bianche utolsó emelkedőjén
https://telex.hu/sport/2023/03/05/strade-bianche-utolso-emelkedo-valter-attila-tiesj-benoot-kerekpar-siena

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Balatoni kerékpárút: Volt már róla szó itt is. Miközben Fonyód központjától az alsóbélatelepi vasúti átjáróig a kátyúk a lelket is kirázzák a (szezonban) napi több ezer kerékpárosból, a kerékpárút fejlesztésére szánt pénzből autóút épült Fonyód és Buzsák-Csisztapuszta között (a napi 5 kerékpárosnak).

Eredetileg kerékpárút épült volna, de végül autók is járnak számos most átadott úton az országban. Évek óta várták ezeket a kerékpárutakat Somogyban és Zalában is.

A tábla szerint 470 millió forintból készült el a Fonyódot Csisztapusztával összekötő kerékpárút. A fejlesztés uniós támogatásból valósult meg, azonban, ám – ahogy az ATV Híradó felvételein is látszik –, a tervezők erősen újraértelmezték a kerékpárút fogalmát. Ugyanis bringák helyett itt autók közlekednek: közutat építettek a két település között.

A kapcsolódó rész 45:15 percnél kezdődik:

https://www.atv.hu/videok/20240104/hungarikum-autok-hasznaljak-az-unios-penzbol-epult-kerekparutakat-aktual-20240104

-- Mint Erdei Barnabás alpolgármester örömét fejezte ki híradónknak: „Száz százalékban a magyar állam tulajdonában levő és a Hubertus által vagyonkezelt útról van szó. Ez egy vegyes használatú út, tehát autók és kerékpárok is közlekedhetnek rajta és nagy öröm számunkra, hogy megújult, hiszen ennek nem csak turisztikai pozitívuma lehet.”

A fonyódi ellenzékiek szerint ugyan nem kerékpárút épült, de örülnek, hogy elkészült. Miután megvalósult az eredetileg kerékpárútról szóló beruházás, sokan csodálkoztak, miért kerültek ki sebességkorlátozó közúti táblák.
https://www.atv.hu/belfold/20240103/hungarikum-autok-hasznaljak-az-unios-penzbol-epult-kerekparutakat

Borzalmas állapotban van a bicikliút, 400 millióba került
https://www.youtube.com/watch?v=GKWZ1hkBRRc

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Magyar Kerékpárosklub: A mindennapokban közel 750 000 holland választja a kerékpár + vonat kombinációját. Nem véletlen, hiszen úgy tervezték, hogy az emberek számára elérhető, gyors és egyszerű legyen.

-\\ A kombinált közlekedés előnyei -\\-

Fenntartható: a kerékpározás az egyik leginkább energiahatékony és alacsony kibocsátású közlekedési mód, míg a vasút hosszabb távolságokon számít a legzöldebb közlekedési módnak;

Egészséges: a rendszeres mozgással, kerékpározással saját mentális és fizikai egészségünknek is jót teszünk, sőt másokat is megkímélünk a károsgáz-, por- és zajszennyezéstől, az utakat felszabadítjuk a torlódástól;

Szabadidőhöz jutunk a vonaton: dolgozhatunk, olvashatunk, kapcsolatot tarthatunk a hozzátartozóinkkal, barátainkkal;

Olcsó: a vonatozás még a hatósági áron tankolt benzinhez képest is kedvezőbb árú, ráadásul különböző kedvezményekre is számíthatunk.

Hozzájárul a városok élhetőségének jelentős javulásához, a klímavédelmi célok biztosabb teljesüléséhez.

Videó Melissa & Chris Bruntlett

https://www.facebook.com/watch/?v=881729126773662

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Ma fotóztam a Flórián téren az új bicikli utat
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2571303646376407&set=pcb.3646383675607863

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Csepelen már ott tart a bringásforradalom, hogy ha esik a hó, akkor a lakosság a biciklit választja a veszélyes gyaloglás helyett.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7243797875631554&set=gm.3643028542610043

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

BKK - Budapesti Közlekedési Központ: Edzenél a karácsony előtti rohanásra vagy felkészülnél a karácsonyi menükre?

Az EuroVelo14 útvonalon végigtekerhetsz Budapesten az Örs vezér terétől egészen Kamaraerdőig, ahonnan ráadásul közvetlenül folytathatod az utad a Budapest-Balaton kerékpárúton is. A Budapest Közút kihelyezte az EuroVelo14 útvonalat jelölő új táblákat a fontosabb csomópontokban a könnyebb tájékozódás érdekében. (térkép)
https://www.facebook.com/photo?fbid=740395381451433&set=a.553974800093493

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Körbeért a kerékpárút a fővárosban a körúton (2023.11.29.)

Elkészült Budapesten a Margit híd és a Nyugati pályaudvar között a Szent István körúton kerékpáros útvonal.

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK célja az volt, hogy

-- az újabb kerékpáros útvonal miatt a Szent István körút áteresztőképessége ne csökkenjen, ugyanakkor valamennyi közlekedési módot biztonsággal lehessen használni.

Ezért az alábbi változások történtek a Szent István körúton:

-- Egyes parkolósávként használt szakaszokon rugalmas pollerekkel védett kerékpársávokat alakítottak ki. Buda felé megmaradt a Visegrádi utca és a Tátra utca közötti busz- és kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon kerékpársáv lett.

-- Az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK- és kerékpársávot alakítottak ki. (A Margit híd felé továbbra is a 2014 óta meglévő busz- és kerékpársávot használhatják.)

-- Az autóval közlekedők a megszokott módon haladhatnak: a Nyugati tér és a Jászai Mari tér között – a Ferenc körútihoz hasonlóan – megmaradt a kétszer két forgalmi sáv. Az üzletek rakodóhelyeit és a mozgáskorlátozott-parkolóhelyeket a legközelebbi mellékutcák torkolataiba helyezték át.

A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta szerzett tapasztalatokat. A végleges változat több módosítás után alakult ki. A kidolgozott terveket a Magyar Autóklub és a Magyar Kerékpárosklub is véleményezte.

A szakemberek az Országos Mentőszolgálatot (OMSZ) és a megkülönböztető jelzést használó közszolgáltatókat is tájékoztatták a változásokról. A kék villogót használó járműveknek természetesen továbbra is átjárható marad az útszakasz.
https://kreszvaltozas.hu/hir/korbeert-a-kerekparut-a-fovarosban-a-koruton/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

BKK: Elkészült a Szent István körúti bicajsáv, tekerjetek biztonságban, használjátok egészséggel <3

Az eddig hiányzó nagykörúti szakaszon részben pollerekkel védett önálló kerékpársáv, részben közös busz-kerékpársáv várja az arra bringázókat. A fejlesztés csatlakozik a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky úti bicajos útvonalhoz, és a rakpartokon, az Andrássy úton, a Baross utcán és az Üllői úton keresztül több kerületet is felfűz a biciklisbarát úthálózatra. A Nyugati tér és a Jászai Mari tér között pedig továbbra is kétszer két forgalmi sáv áll az autóval közlekedők rendelkezésére.

A további részletek friss hírünkben:
https://bkk.hu/hirek/2023/11/biztonsagosabb-kozlekedest-nyujt-a-szent-istvan-koruton-bezarulo-nagykoruti-kerekparsav.11394/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

I bike Budapest: A Szent István körúti bringasávhoz kapcsolódóan megújul a Jászai Mari téri kerékpárút átvezetés is.

Az új kialakítás több helyet biztosít a Nyugati tér felé kanyarodók számára az átvezetéstől balra kanyarodva elsőbbséget kell adni a zebrán áthaladóknak.

Az új lámpaprogram pedig majd az autókétól eltérő zöldidővel segíti a biztonságos rákanyarodást a Szent István körútra. (képek)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=747818594042972&set=pcb.747818644042967

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Ha már kitámasztó, akkor nőknek...
https://www.facebook.com/photo/?fbid=754854306681857&set=a.471894248311199

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Budapesti bringariadó: Kint vannak már az oszlopok is a Szent István körúton, juhú!
Összeér a Nagykörút.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=24915994624666320&set=gm.3626560420923522

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Ambrus Zsolt: Apró de talán tudatos bringás fejlesztés Újbudán a Fehérvári úton. A Móricz felé most már pirosat kapnak az autók amíg a biciklisek zöldön mehetnek lendületből, így amikor a bringás sávot átvezetik a belső sávba a Bocskai kereszteződés előtt, akkor már nincsenek autók azon a szakaszon. Google kép: régi lámpaprogram, a második fotón a mostani.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7535462233135648&set=pcb.3624809691098595
(A fotómon éppen sárgára váltott a bringás lámpa, de ha normális tempóban indulsz a vasúti felüljáró előtti zöld után, akkor átérsz rajta.)

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Hungarian Recycled Art: keleti füstölőpálcika tartó sárvédőből
https://www.facebook.com/HungarianRecycledArt/photos/a.376693575743934/376693782410580/
és
https://www.facebook.com/photo/?fbid=376693965743895&set=a.376693575743934
és
https://www.facebook.com/photo/?fbid=376693702410588&set=a.376693575743934
és
https://www.facebook.com/photo/?fbid=376693672410591&set=a.376693575743934

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és találkozópont átadása | Megjelenésére feltétlenül számítunk! # 2013.10.31., Vérmező

Ismertető:
Svédország Nagykövetsége, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az együttműködő svéd vállalatok képviselői szeretettel meghívják Önt az első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és találkozópont átadására

2013. október 31-én, csütörtökön, 10 órakor a Vérmező északi sarkánál
A kerékpáros szerviz-, információs és találkozópontot Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete és dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes adja át.
https://greenfo.hu/sajtotajekoztatok/elso-budapesti-kerekparos-szerviz--informacios-es-talalkozopont-atadasa/

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

A kerékpársport csodaországában jártunk (podcast)

Short news, big booms – kitört a nagy uborkaszezon! Pezseg az élet a kerékpársportban a Tour de Kuanghszival, szezonzáró utáni szezonzárókkal, európaizálódó gravelversenyekkel, és tele bulvárral.

-- Van Gils füleseket oszt, az intermarchésok kínaiakkal gúnyolódnak.

-- Kiderül, hogy a naptár legkeményebb hegye nem is a Zoncolan vagy az Angliru, hanem egy török térkő-hágó: a BABADAG.

-- Back office oldalon az elmúlt évek legpiacrengetőbb termékvisszahívása történt Shimano fronton.

-- Nem mellesleg komoly transzfer bombák durrognak – a kamu Jumbo-Wolfpack merge-en kívül is.

-- És igen, Primoz Roglic közel nyolc év után elhagyja a WT legerősebb csapatát.

Mindezekről szó van a Kontra legújabb adásában.
https://player.simplecast.com/feeaa5c7-0c65-4b77-9e73-2360b6322cff?dark=true&color=975FD9

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Alakul a Kőér utcai kerékpársáv:
https://www.facebook.com/photo?fbid=724537989700818&set=a.486285816859371

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Pal Marton: Így kéne kinéznie nálunk is egy EU szabvány főútvonalnak :o
A világosbarna aszfalt sáv a kerékpárosoké...
Révész Máriusz figyelmedbe ajánlom.
(Hispánia - Astorga előtt)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=8130870690318894&set=a.1104257226313644

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Himalája: Elképesztő expedíció: A Himaláját szelné keresztül kerékpárral Zichó Viktor

Zichó Viktor kerékpáros arra készül, hogy az Alpok után a világon elsőként hosszában átszelje a Himaláját, és az útról dokumentumfilmet is készítene.

A sportoló keddi sajtóközleménye szerint két éve készül a nem mindennapi teljesítményre, amely során ötezerötszáz kilométer és mintegy százötven ezer méter szintkülönbség leküzdése vár rá.
https://lelepo.hu/himalaja-zicho-viktor/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Aquincumi biciklizős fotó
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160742822562279&set=gm.7027475287284668

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Bringák a fotóművészetben
https://maimanohaz.blog.hu/2011/09/22/bringak_a_fotomuveszetben

Bringák a fotóművészetben II.
https://maimanohaz.blog.hu/2012/09/22/bringak_a_fotomuveszetben_ii

Bringák a fotóművészetben III.
https://maimanohaz.blog.hu/2013/04/20/bringak_a_fotomuveszetben_iii

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Elkészült a Népligetnél is az átvezetés és már működnek a lámpák a kifelé vezető oldalon <3

Ezzel végre valóban összeért az Üllői úton az új és a már korábban meglévő kerékpársáv a Kálvin tér és az Ecseri út között.

Az átvezetésnek köszönhetően egyébként a Népliget buszpályaudvarnál lévő molbubi gyűjtőállomást és bringatárolót is könnyebb megközelíteni a belváros felől.
https://www.instagram.com/p/CxaLBMtIcbj/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Több biciklit gyárt Magyarország, mint Hollandia

Közel félmillió biciklit gyártottak Magyarországon 2022-ben, ezzel a magyar termelés a 7. legnagyobb az Európai Unióban.

A listát Portugália, Románia és Olaszország vezeti.
https://www.nytimes.com/2021/06/02/world/europe/portugal-bike-boom.html

Főszereplők

A magyarországi gyártás zöme két nagy kerékpármultitól jön: évi 300 ezres gyártókapacitása van Szolnok mellett a holland Accelnek, ott szinte kizárólag e-bike-ok készülnek. A világ legnagyobb kerékpárgyártója, a tajvani Giant gyöngyösi gyára 2020 óta működik, náluk évi nagyjából 200 ezer biciklit szerelnek össze.

-- A magyar gyártók egy nagyságrenddel lejjebb jönnek: a néhány milliárdos árbevételű Neuzer, a Gepidát gyártó Olimpia és a Csepel.

-- A magyarországi kerékpárgyártás tovább bővülhet a következő években, hiszen az Accel is bővíteni akar, a Giant pedig nagyon ambiciózus, évi egymillió kerékpárra vonatkozó tervekkel érkezett Magyarországra.
https://g7.hu/vallalat/20180705/bicikligyartasban-meg-a-franciakat-es-a-hollandokat-is-megelozhetjuk/

Tágabb kontextus: az európai gyártás általában is felfutóban van, tíz év alatt közel harmadával nőtt a termelés. Ennek egyik oka a kínai biciklikkel szemben érvényben lévő 48,5 százalékos (e-bicikliknél ennél is magasabb) európai védővámok.
https://www.reuters.com/article/us-eu-china-bicycles-idUSKCN1VJ1MI

Igen, de: míg a kerékpárok összeszerelése már több mint 60 százalékban a kontinensen történik, az alkatrészgyártás java továbbra is a Távol-keleten van. Az ebből következő logisztikai kihívás is hozzájárult ahhoz, hogy a Covid alatt hosszú várólisták alakultak ki.
https://greenfo.hu/hir/tobb-biciklit-gyart-magyarorszag-mint-hollandia/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Ez a reklámtábla se rontja tovább az eleve szűk bringaút beláthatóságát.
Köszi a BKK közbenjárását!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10162939846158957&set=a.10150412602193957

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

I bike Budapest: A Gellért rakpart már rég túltelített, a gyalogosok, kerékpározók, futók és rollerezők között rendszeresek a konfliktusok. Egyre népszerűbbek az aktív közlekedési módok, egyre többen sétálnak, bringáznak a városban, ezért több helyre van szükségünk!
A budai rakpart a város egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonala, a Döbrentei tér és a Szent Gellért tér között a megosztott gyalogos-kerékpáros járda több helyen túlságosan keskeny, így folyamatos a balesetveszély és a konfliktus a közlekedők között.

Itt a megoldás - szavazz a közösségi költségvetésen
"Biztonságosabb gyalogos és kerékpáros közlekedés a Szent Gellért rakparton"
ötletre!

Ha nyer az ötlet, akkor jövőre megvalósítják, végre elegendő helye lehet mindenkinek!

Szavazz erre az ötletre:
https://otlet.budapest.hu/projektek/361
___

Korábbi nézőpontból: A Magyar Kerékpárosklub javaslatára két hétvégén tesztjelleggel kettéválasztják a dunaparti kerékpárút egyik legforgalmasabb és legszűkebb szakaszának gyalogos és kerékpáros forgalmát. A pünkösdi, illetve a június 22-23. közti napokon az általános forgalmi sávot jelölik ki kétirányú kerékpárúttá, a járda pedig a gyalogosoké. Azt is kezdeményeztük, hogy kisebb átalakításokkal állandó, kétoldali, a szűk szakaszt tehermentesítő megoldás szülessen a város és az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal egyik legkonfliktusosabb részére.
https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/valasszuk-szet-a-gyalogos-es-kerekparos-kozlekedest-a-szent-gellert-rakparton

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Kétkeréken Klub | Balázs Bernadett: Csak lazán, csak a MERIDA! <)
Jó hétvégét mindenkinek!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10219118941522730&set=gm.6210011645775239

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

CivilZugló Egyesület: A tizedik, ünnepi Túrt szeptember 16-án, szombaton tartjuk!

14:30-kor indulunk az Örsről, egy nagy S-t teszünk a kerületben, végül zsíiroskenyérrel, üdítővel ünneplünk Rákosrendezőn, a végre elkészült átjárónál!

Kilenc Túr de Rákosrendező kellett hozzá, kilencszer kellett mindannyiunk közös kiállása, de végül csak megcsinálták. Pedig de sokszor hallottuk, hogy amíg meg nem építik meg a felüljárót, addig így marad, sőt az a kitekert érvelés is elhangzott, hogy minél kellemetlenebb átkelni annál jobb, hiszen annál kevesebb bringás jön erre.

Végül a MÁV csak meghallotta a lakosság kérését.

Most a zuglói önkormányzaton a sor, hogy igazi kerékpárutat építsen a Teleki Blanka út 200 méteres szakaszán.

Gyertek, tekerjünk most is közösen, mutassunk meg, hogy nem adjuk fel, amíg az az szakasz is el nem készül! És ünnepeljük meg az elért eredményt, szeretettel várunk minden érdeklődőt :))
https://www.facebook.com/photo/?fbid=673985564760064&set=a.544451071046848

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Örömtekerés az Üllői- és Váci úton, Budapest első védett kerékpársávjain!

Belvárosi autópályából egy élhetőbb sugárúttá változik át az Üllői- és a Váci út! A metrópótlás után felszabaduló buszsávok helyét kerékpársávok veszik át! Méghozzá nem is akármilyen, hiszen ezek Budapest első, pollerekkel védett kerékpársávjai!

Rengeteg munka és küzdelem van már mögöttünk ezekért a sávokért, itt az ideje, hogy megünnepeljük a közös sikerünket! Köszönjük, hogy támogatjátok a munkánkat és a bringás fejlődést! Örüljünk együtt a fejlesztésnek, és kérjük a jobb környezetet, a környék fejlődését, biztonságosabb közlekedést nyújtó folytatást!

-- Gyülekező: augusztus 15. kedd 17:45-től, Népliget, Rapaics Raymund sétány és a Hell Miksa sétány kereszteződése

-- Indulás: 18:00-kor, érkezés 18:45 körül Váci út / Bulcsú utcához Útvonal: Népliget - Üllői út - Kiskörút - Bajcsy - Váci út - Váci út / Bulcsú utca

Térkép:
https://tinyurl.com/happymassutvonal2023

A felvonulás után tartsatok velünk a pesti alsó rakpartra, a Viadukthoz - egy kis nyárbúcsúztató piknikre a Kerékpárosklub munkatársaival és önkénteseivel. Készüljetek étellel-itallal, ha bármi kérdésetek / ötletetek / panaszotok van a munkánkkal- vagy a városban zajló bringás fejlesztésekkel kapcsolatban, ez a tökéletes alkalom hogy megosszátok velünk!

Rendezőket keresünk!

Legalább 10 önkéntest keresünk a 2023. aug. 15-i örömtekerésre, akik segítenek a felvonulók biztonságának garantálásában és a jókedv biztosításában. A rendezők feladata a kereszteződéseken való rendezett áthaladás biztosítása és a a KRESZ szabályok betartatása a résztvevőkkel.

Jelentkezés az alábbi linken:
https://tinyurl.com/happymassrendezo2023

Budapest első védett kerékpársávjainak rövid története:

2016-ban a Budapest Programban kértük, hogy tegyék kerékpárosbaráttá a város belső útvonalait: ilyen útvonal a Nagykörút, a Bartók Béla út, illetve az Üllői út és Váci út belső szakasza.

Már a 2019-es I bike Budapest felvonuláson is tekertünk a Váci- és Üllői út bringázhatóságáért. Ebben az évben kértük a főpolgármester-jelölteket, hogy vállalják a kerékpáros tengely kialakítását a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között. Ezt akkor Karácsony Gergely vállalta és válaszában ezt írta: "Megkezdjük az első budapesti bringasztráda-hálózat kiépítését. Olyan kerékpáros főforgalmi útvonalakat létesítünk, amelyek gyors és biztonságos eljutást biztosítanak a város különböző részei, kerületei között. A bringasztráda azonban ennél többet, állandó karbantartást, különleges szolgáltatásokat, egyedi jelzés­rendszert és népszerűsítő kampányt is jelent majd."

2020-ban frissített javaslatcsomaggal fordultunk Karácsony Gergely főpolgármesterhez, hogy még több ember tudja kerékpárral elkerülni a koronavírusos fertőzésveszélyt, illetve biciklire ülni a koronavírus-járvány elvonulásával. Ekkor azt kértük, hogy a Váci úton a külső sávból legyen kerékpársáv, csökkentsék az 50-nél magasabb sebességet. Közben induljon el a kétoldali kerékpáros infrastruktúra megtervezése

Az M3-as metrópótlás végével az Üllői úton a buszsávok helyét új, biztonságos kerékpársávok veszik át a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között.

A 2022-es I bike Budapest bringás felvonuláson a Váci- és Üllői úti kerékpársávért is tekertünk, nyáron kampányoltunk a Közösségi költségvetésen a bringasávok biztonságosabbá tételéért, javaslatokat küldtünk a BKK-nak a védett kerékpársávok kialakításával kapcsolatban - és mindez végre megvalósul! Ezek a sávok nem csak a jelenleg is bringázóknak készültek, hanem mindazoknak, akik még nem kerékpároznak a városban, pedig szeretnének - itt az idő, üljetek bringára, a védett bringasávok titeket is várnak!

Örüljünk együtt a fejlesztésnek, és kérjük a jobb környezetet, a környék fejlődését, biztonságosabb közlekedést nyújtó folytatást!

A budapesti kerékpárhálózatban az egyik fájó hiányosság a Dózsa György út Vágány utca és a Váci út közötti szakasza, itt lenne az ideje a hálózati feketelyuk befoltozásának, a nagy forgalom miatt nem érzik biztonságban magukat azok, akik itt tekernek, a kevésbé gyakorlott bringások pedig lehet el sem indulnak. Ezen a részen is minőségi javulást hozna egy védett sáv, de legalább egy sima kerékpársáv is.

Mi az a Happy Mass?

A bringasávavatási hagyományunk, hogy ne csak kritizáljunk, hanem örüljünk is közös eredményeinknek. Először 2009-ben rendeztünk ilyet a Thököly úton, majd 2011-ben a Kiskörút befejezésekor, 2012-ben az Andrássy úton, 2017-ben a Bartók Béla belső szakaszán, 2020 szeptemberében a Nagykörúton avattunk együtt bringasávokat, valamint ugyanebben az évben az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal Budapest és Szentendre közötti új szakaszán tekertünk, 2022-ben pedig Újbudán.

Csatlakozz Te is az örömtekeréshez:
https://fb.me/e/gj8K5pOU8
-- Happy Mass Budapest első védett kerékpársávjain

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Elkezdődött Budapesten a Biciklisfutárok Európa-bajnoksága

ECMC 2023 Budapest
https://www.facebook.com/ecmc2023budapest

Európa legjobb futárai versenyeznek a kézbesítésre hajazó főversenyen, de lesz sprint, uphill, és mindenféle fixi versenyek, és persze koncertek.

Ha futárként nem jutottál ki a külföldi versenyekre, akkor most házhoz jött, és még tudsz nevezni a helyszínen.

A program:
https://ecmc2023.com/event/schedule

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Több mint 100 kerékpárt mutat be idén a Közlekedési Múzeum “Bringára váltva” című új időszaki kiállítása

Június 23-án az Északi Járműjavító Dízelcsarnoka újra megnyitja kapuit teljesen megújult, tartalommal, melynek idén is a szemléletformálás, tudomány és a technikatörténet vívmányainak élményközpontú bemutatása a célja. Az október 23-áig látható „Bringára váltva” című kiállítás egyedi megközelítésben mutatja be a kerékpározás történetét, fejlődését és társadalmi vonatkozásait. A látogatók bepillantást nyerhetnek a kerékpáros kultúra kialakulásába, a korai kerékpárok tervezésébe. A kiállítás interaktív elemek, animációk és szimulációk segítségével kalauzolja végig az érdeklődőket a két keréken gördülő drótszamarak fejlődésén.
https://bikemag.hu/magazin/tobb-mint-100-kerekpart-mutat-be-iden-a-kozlekedesi-muzeum-bringara-valtva-cimu-uj-idoszaki-kiallitasa/

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Valódi konzultáció Sopron város kerékpáros közlekedéséről

Van álláspontod? Fogalmazd meg! Akarod, hogy megjelenjen a véleményed? Töltsd ki!

Bele kívánsz szólni közös ügyeinkbe? Vegyél részt!

· Egészség
· Környezetvédelem
· Testmozgás
· Tiszta levegő

Sok útja van e célok elérésének, most azonban egy egyszerű eszköz használhatósága kerül a látókörünkbe, ami nem más, mint a KERÉKPÁR!

Mindannyian halljuk napi szinten e célokat, olvassuk a terveket, vágyunk arra, hogy megvalósuljanak, DE teszünk is érte, cselekednek-e azok a döntéshozók, akik erre kaptak felhatalmazást, jól van, ami van?

Igenis, meg nem is, hisz nem állíthatjuk, hogy nincs kerékpáros közlekedés Sopronban, nem állíthatjuk, hogy nincsenek tervek, nem mondhatjuk, hogy nem növekszik a kerékpárosok száma!

Ezért, éppen ezért, a további fejlődés érdekében, a meglévő hálózat ésszerű fejlesztése miatt szeretnénk látni, hallani mindenki véleményét!!

– Az autósokét, akik számára fontos lenne, hogy a kerékpáros nem akadály, és nem ellenség!

– A gyalogosokét, akik mellett sokszor kényszerűségből – nem bosszantásból – elsuhan drótszamáron a kerékpározó.

– A kerékpárosok egyre bővülő táborának véleményét, hisz számukra fontos a biztonságos, egybefüggő, a város minden pontjához elvezető kerékpáros hálózat.

Mindannyiunk érdeke tehát, hogy közösen gondolkodjunk, hisz a közös akarat, vélemény hívhatja fel a figyelmét a tervezőknek, döntéshozóknak, és megteremtheti azt a konszenzust melynek mentén szándékaink szerint új alapokra helyezhető a város közlekedésének e fontos ágazata!

Töltsd ki a kérdőívet, hogy megismerhessük a véleményed a soproni kerékpárutakkal kapcsolatban! A kérdőív kitöltése 10 percet vesz igénybe.

Kitöltési határidő: 2023.06.30.
https://sopronkonzultal.hu/ketkerek/
Kitöltés itt:
https://www.surveymonkey.com/r/PFDBXS6

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Balogh Samu: Hamarosan elkészül Budapest védett kerékpársávja a Váci úton, amit rögtön utána az Üllői út követ majd.

Forradalmi változás ez, mert annak felismerését jelenti, hogy fizikai elválasztásra van szükség ahhoz, hogy a mainál sokkal többen biciklizzenek Budapesten.
Különböző megoldásokkal, de ugyanez a felismerés alapján alakítják ki a biciklis infrastruktúrát Amszterdamban, Koppenhágában vagy Barcelonában is. Budapesten eddig sajnos ennek nem volt hagyománya, most végre eljött a lehetőség, hogy ez megváltozzon.

Nem véletlen, hogy a tavalyi Közösségi Költségvetés legtöbb szavazatot nyert ötlete is arról szólt, hogy védett biciklisávokat hozzunk létre. A budapestiek döntésének köszönhető, hogy ezek a védett sávok most létrejönnek a Váci és az Üllői úton.

Bízzunk benne, hogy beválnak az új sávok, és megtanuljuk mi is használni őket.
Még néhány hét türelmet kérünk, amíg teljesen elkészülnek (pl. Nyugati téri átvezetés).
Fotó: Sebők Máté
https://fbshort.com/VedettKerekparsavVciUt

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

tekAIRd körbe! pályázati felhívás és szabályzat
Csatlakozz hozzánk és tekerj velünk! Küldd be a pályázatod és nyerj értékes nyereményeket!

A HungAIRy LIFE integrált projekttel kapcsolatban a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. és projektpartnereinek egyik kiemelt témája a kerékpáros közlekedés népszerűsítése, ennek mentén hirdeti meg 2023-ban a tekAIRd körbe! pályázatot.

A környezet- és egészségtudatos életmódra való nevelést sohasem lehet elég korán, vagy túl későn kezdeni. Játékos verseny keretében próbáljuk a kerékpárral történő közlekedést megszerettetni a gyermekekkel, családokkal. A pályázók feladata, hogy a kerékpárjuk és egy GPS navigációs rendszer segítségével minél érdekesebb alakzatokat rajzoljanak ki a térképen, vagy tekerjék körbe hazai tavaink valamelyikét.

A pályázat időtartama
2023. június 6. 14 órától – 2023. szeptember 22. éjfélig.

Pályázat benyújtása
A pályázatra jelentkezni és a képeket feltölteni az alábbi online felületen keresztül lehetséges:
http://www.hungairy.hu/tekaird-korbe-2023-adatlap

Pályázatok beküldésének határideje: 2023. szeptember 22. éjfél

Részletek:
http://www.hungairy.hu/tekaird-korbe-2023

Válasz

M Imre üzente 1 éve

I bike Budapest: Ugye, mennyire jó város a bringás a város?

15.000 kerékpáros tekert ma a bringás Budapestért!

Köszönjük, hogy eljöttetek bringás várost csinálni Budapestből! Reméljük, jól éreztétek magatokat, tetszett a város úgy, ahogy máskor nem láthatjuk, amikor gyerekektől idősekig bárki bringára tud ülni.

A rendőrség és a mi becslésünk alapján több mint tizenötezren voltunk a felvonuláson. Nagyon jó érzés, hogy van egy közös ügy, ami ennyi embert összeköt!

Használjátok nagyon sokat a Lánchidat, mutassátok meg az ismerősöknek, barátoknak, hogy milyen jó az Új Lánchíd. Vigyétek el tekerni a még nem bringázó ismerőseiteket, hogy ők is megtapasztalják, milyen jó város a bringás a város. Nem kell minden nap, elég, ha eleinte akár csak hetente egyszer választják a bringát az autó helyett. Ők is rá fognak jönni, hogy a kerékpárral gyorsabb, olcsóbb és felszabadítóbb közlekedni, ezért idővel nem fogják tudni letenni.

Köszönjük, hogy itt voltatok! <3
https://fbshort.com/Mz9z
Fotók: Bódis Krisztián, Pozsonyi Roland

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ több civil szervezet közreműködésével együtt elkészítette a Nemzeti Kerékpáros Stratégiát – jelentette be Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár hétfőn Budapesten.

A stratégia 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés fejlesztésének céljait – közölte sajtótájékoztatón Révész. A stratégiát társadalmi vitát követően véglegesítik; az észrevételeket május 22-éig várják és beépítik az anyagba – tette hozzá a politikus.

Emlékeztetett arra, hogy 2016 óta gazdája a területnek és az elmúlt 6 évben számos fejlesztés történt: kerékpárutak épültek, elfogadtak egy KRESZ-módosítási csomagot. Azt is eredményként értékelte, hogy Magyarországra sikerült hozni a Giro d’Italia versenyt.

Ugyanakkor szükségessé vált egy olyan anyag elkészítése, amely megfogalmazza a célokat, a fejlesztés irányait, ez valósult meg most – mondta.

Ebben a stratégiában 30 intézkedési sort fogalmaztak meg, ami tartalmazza az infrastruktúra kiépítését, a kerékpáros turizmust, a kerékpáros munkába járás ösztönzését és a kerékpárgyártást is – sorolta Révész Máriusz.

Berencsi Miklós, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ projektigazgatója hangsúlyozta: az a céljuk, hogy 2030-ra a kerékpár közvetlen, biztonságos, a gépkocsival szemben valós alternatívát jelentő közlekedési eszközzé váljon.

Ezt négy témakör, a kerékpáros munkába járás, a turizmus, a közlekedésbiztonság, illetve a képzés és szemléletformálás köré csoportosítva fogalmazzák meg.

A többi között szeretnék valamennyi olyan utat kerékpározhatóvá tenni, ahol alapvetően nem tiltott a kerékpározás, illetve előirányozzák 16 kerékpáros turisztikai térség megvalósítását.

Továbbá pénzügyi ösztönzőket is javasolnak a munkáltatóknak és az iskoláknak a kerékpáros közlekedés támogatására; szintén javasolják egy kerékpárgyártó-ipari klaszter létrehozását – sorolta.

A célok megvalósításának költségigénye 248 milliárd forint – mondta a projektigazgató. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke konkrétnak, számonkérhetőnek és megvalósíthatónak nevezte a stratégiát.

Közlése szerint a méréseik azt mutatják, hogy a kerékpárt az emberek 90 százaléka alapvető közlekedésre használja és csak 10 százaléka turisztikai céllal. Az emberek 16 százaléka számára a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköz.

Ebben a helyzetben sérelmezik, hogy a közlekedésre fordítható költségvetési és uniós forrásokból csupán egy százalék jut a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.

Végül kifejezte reményét, miszerint a stratégia megfordítja azt a folyamatot, hogy a vidéki kistelepüléseken egyre többen hagynak fel a kerékpáros közlekedéssel és ülnek autóba.
https://felvidek.ma/2023/04/magyarorszagon-elkeszult-a-nemzeti-kerekparos-strategia/

Nemzeti Kerékpáros Stratégia:
https://aofk.hu/nemzeti-kerekparos-strategia-2030/
___

Hiába alkotunk mi törvényeket, hiába dolgozunk mi ki végrehajtási utasításokat, minden azon múlik, hogy lesznek-e emberek, akik azt végre is tudják hajtani. | Klebelsberg Kuno

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Egy esős és szeles nap Koppenhágában
https://www.facebook.com/reel/1413801439026684

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal egy Amsterdam belvárosában heverésző biciklista és egy ENSZ-jelentés apropóján gondolkodott el, hogy vajon mennyi időnk maradt elkerülni a klímakatasztrófát.

Idillikus vidéki hangulat: a magányos kerékpáros kalapját arcába húzva leheveredik a nagy tölgyfa alá, mikoris a tóparton megpihenve az egésznapos szántás emberpróbáló megviseltetései után igyekszik feltöltődni a lemenő nap utolsó sugaraiból. Egyébként tényleg van némi falusi feelingje ennek a képnek, de szó sincs erről.

A magányos biciklista Amsterdam kellős közepén, a Vondelparkban henyél,

és mivel a lakosság jelentős része bringával közlekedik, ezért itt százával heverésznek a biciklisták, csak nem mindig ilyen jó fényben, amit megér lefényképezni.

Amsterdamban, mondjuk, rengeteg ember bringával jár, és nem is tudom, hogy mikor láttak szmogot utoljára, miközben Budapesten meg arról vitatkoznak, hogy a közösségi közlekedés vagy az autózás legyen-e a városi prioritás. Az ilyen kérdéseken szerintem már rég túl kéne lenni. Már csak azért is, mert

-- a kutatók szerint biztosra vehető, hogy a globális felmelegedés úgy tíz év múlva eléri a 1,5 Celsius-fokot.

Ha nem csökkentjük 2030-ig a mostani szint felére a kibocsájtást, akkor a másfél fokból hirtelen kettő lesz, a képen látható srác meg egy gumimatracon fog heverészni a vízibiciklije mellett, a Vondelpark hűlt helyén hullámzó forró tengeren. Persze ennek is megvan a varázsa, de ha itt fogunk tartani, akkor egész Európa találkozni fog azzal a brutális vízhiánnyal, ami tavaly nyáron már beköszöntött a kontinens déli régióiban.

Az IPCC jelentés legfontosabb pontja talán az, hogy már tudjuk, hogyan lehetne elkerülni a klímakatasztrófát, de ehhez képest, ahogy Hoeszung Lee IPCC elnök fogalmazott: „sétálunk, miközben rohannunk kellene”. Legalább arra a rohadt biciklire üljünk már fel végre!
https://fidelio.hu/vizual/kep-regeny-a-maganyos-biciklista-178346.html

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Ebből a hatalmas, víz alatti garázsból minden autót száműztek

Az amszterdamiak rajonganak a kerékpározásért, és szinte mindenhová két keréken mennek. Ennek számos előnye van, a parkolás azonban gyakran igazi kihívás. A problémát felismerte a városvezetés is és a központi pályaudvar közelében építettek fel két új, óriási kerékpártárolót, ahová összesen tizenegyezer biciklit is le lehet tenni.

Négy évig tartó építkezést követően készült el és január 28-án adták át Amszterdam legnagyobb kerékpáros parkolóját, mely

-- akár hétezer bicikli tárolását is lehetővé teszi.

A mélygarázs metróval és a központi pályaudvarral is összeköttetésben áll, így a kerékpárosok könnyen átszállhatnak a tömegközlekedési eszközökre. A másik kerékpártárolót a központi pályaudvar hátsó részénél rendezték be, februári átadása után pedig négyezer biciklinek ad majd biztonságos helyet.
https://roadster.hu/amszterdam-kerekparos-parkolo/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A bringázóknak üzent a BKK

A BKK közleményében azt írta: július elsejétől - hétvégén is - egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, illetve a mindössze 540 forintba kerülő, 30 napig érvényes kerékpárbérlettel szállítható kerékpár a járatokon. Eddig hétvégén ingyenesen lehetett a kerékpárokat szállítani a meghatározott járműveken.

A kerékpárbérletet a BKK ügyfélközpontjaiban, pénztáraiban, automatáiban lehet megvásárolni, ezek listája a BKK Pontkereső oldalán található meg.

"A kerékpárszállítás díján kívül természetesen a kerékpárral közlekedőnek is rendelkeznie kell érvényes jeggyel vagy bérlettel" - jegyezték meg.

-- Jelenleg 5 HÉV-, 10 villamos-, 1 trolibusz- és 12 autóbuszvonalon lehet kerékpárt szállítani,

s a BKK a jövőben újabb vonalakra tervezi kiterjeszteni ezt a lehetőséget. A kerékpárszállításról, illetve az arra vonatkozó előírásokról a BKK weboldalán lehet bővebben tájékozódni.

A BKK kiemelte: tekintettel arra, hogy az elmúlt időszakban jelentősen többen közlekednek biciklivel, mint a korábbi években, további fejlesztésekre számíthatnak a kerékpárral közlekedők Budapesten.
https://infostart.hu/belfold/2022/07/01/a-bringazoknak-uzent-a-bkk

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Hollandia! Bringa! Dizájn!
2016. november 6., 10:00–19:00

Iparművészeti Múzeum
Üllői út 33-37., Budapest, 1091

Részletek
// Please, scroll down for English version //


HOLLANDIA! BRINGA! DIZÁJN!

Egész napos esemény a Holland Királyság Nagykövetségének támogatásával.

PROGRAMOK az Iparművészeti Múzeumban:

10.30-10.45: Őexc. Gajus Scheltema, Hollandia budapesti nagykövetének köszöntő beszéde

10.45-11.00: Touched by the Dutch (2016) – Baranyai Júlia VJ és Chris Allan Tod zörejművész biciklihangokból összeállított kompozíciójának bemutatója. (Az előadások idején kívül egész nap loopolva vetítjük a filmet!)

11.00-11.30: Laurence van Seventer holland designer előadása
A Bringológia // Bikeology kiállítás kiemelt műtárgyának, a Drama Queen nevű csillár tervezőjének előadása Lolo Palazzo nevű műhelyének működéséről, saját munkásságáról

11.30-14.00 és 15.00-17.00: Bringás kiegészítő vásár és workshop az alkotókkal
- Ursuslupus: Láthatóságot biztosító, fényvisszaverő női kiegészítők készítése újrahasznosított anyagokból Jeney Orsival, az Ursuslupus alapítójával.
- Recyclock: Ékszerkészítés bicikliláncból Kis Balázzsal, a Recyclock alkotójával.

15.00-16.00: A modularitás és flexibilitás szerepe a kortárs (teher)kerékpártervezésben - egy holland cargómanufaktúra szemszögéből – Cselényi Tamás interaction designer, bringamegszállott előadása az amszterdami cargo-világról.
Cselényi a 2000-es évek eleje óta él Hollandiában, ahol egy teherkerékpár-manufaktúrát üzemeltet.

16.00-17.00: Kurátori tárlatvezetés

17.00-19.00: Somogyvári Gergő Riksaláz (2012) című filmjének vetítése, majd beszélgetés a film készítőjével.
Amszterdamban 40-50 magyar riksás vadászik nap mint nap az utasokra. A film ennek a magyar szubkultúrának az életmódját mutatja be egy sodró lendületű, érzékeny riport-dokumentumfilm formájában.

PROGRAM a Magyar Képzőművészeti Egyetem Epreskertjében (1063 Budapest, Kmety Gy. u. 26-28.):

12.30-14.00: Laurence van Seventer, a Lolo Palazzo dizájnstúdió vezetőjének workshopja az Epreskert fémműhelyében.
Házigazda: Drabik István szobrászművész, a Magyar Képzőművészeti Egyetem fémműhelyének vezetője.
A program regisztrációköteles! Regisztrálni lehet az info@imm.hu e-mail címen.

JEGYÁRAK

10.00–11.00: A Bringológia kiállítás és a hozzá kapcsolódó programok ingyenesen látogathatók.
11.00 órától a Bringológia kiállítás jeggyel látogatható, az eseményhez kapcsolódó programok egész nap ingyenesek.

Jegyárainkról bővebben: http://www.imm.hu/hu/contents/informacio#jegyarak

// English //

NETHERLANDS! BIKES! DESIGN!

Full-day event supported by the Embassy of the Kingdom of the Netherlands in Hungary.

PROGRAM

10:30-10:45: Keynote Speech by H.E. Gajus Scheltema, Dutch Ambassador to Hungary

10:45-11:00: Touched by the Dutch (2016) – debut of an audiovisual composition instrumented with bicycle components by VJ Júlia Baranyai and noise musician Chris Allan Tod. The video will be on a loop, available for viewing at any time during the day.

11:00-11:30: Presentation by Dutch designer Laurence van Seventer, creator of the Bikeology exhibition’s highlighted work of art, the Drama Queen chandelier, on the topic of her atelier Lolo Palazzo and her work in general

11:30-14:00 and 15:00-17:00: Workshops with the artists and open bicycle accessory market
- Ursuslupus Creation of reflective visibility accessories for women, with the use of recycled materials with Orsi Jeney, founder of Ursuslupus
- Recyclock Jewelry-making from bicycle chain with Balázs Kis, artist of Recyclock

12.30-14:00: Workshop by Laurence van Seventer, head of Lolo Palazzo design studio in the Epreskert metal workshop
Host: sculptor István Drabik, studio leader of the metal workshop of the Hungarian University of Fine Arts Location: Epreskert, Hungarian University of Fine Arts (1063 Budapest, Kmety Gy. u. 26-28.)
Registration is obligatory, please send an e-mail to info@imm.hu

15:00-16:00: The role of modularity and flexibility in contemporary (cargo)bike designing process – The perspective of a Dutch cargo-manufacture by interaction designer and bicycle enthusiast Tamás Cselényi on the Amsterdam cargo-scene
Tamás Cselényi has been living in the Netherlands since the early 2000s, where he manages a cargo bike manufacture.

16:00-17:00: Guided tour with the curators of the exhibition

17:00-19:00: Screening of Riksaláz [Rikshaw-fever] (2012), a film by Gergő Somogyvári followed by a panel with the creator
Every day, 40-50 Hungarian rikshaw drivers hunt for passengers in Amsterdam. The engaging and sensitive report-documentary presents the lifestyle of this particular Hungarian subculture.

TICKET PRICES

Between 10:00–11:00: Bikeology exhibition and related programs are free of charge
From 11:00 – visiting Bikeology exhibition is priced (for further information see http://www.imm.hu/en/contents/informacio#tickets), related programs are free of charge

Válasz