M Imre üzente 5 hónapja

Titkos bunkerek. 4 kép a 300-ból.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=779909607483028&set=pcb.779909744149681

Kevesen tudják, hogy a 2-es metrón (M2) a Kossuth térről a Deák Ferenc tér felé körülbelül félúton, a metróalagúttól jobbra nyílik az ország hajdanán szigorúan titkos föld alatti óvóhelye, ami 16 emelet mélyen, 3500 négyzetméteren, 2200 ember befogadására alkalmas: Rákosi bunkere.
https://www.erdelyiszalon.hu/product-page/titkos-bunkerek
___

Felfedeztük a Főváros alatt lévő Rákosi-bunkert, más néven az F-4 objektumot
http://netpolgar.network.hu/video/meghokkento_vicces_erdekes/felfedeztuk_a_fovaros_alatt_levo_rakosibunkert_mas_neven_az_f4_objektumot

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Ilyenek is lehettek volna a kettes metró legdíszesebb állomásai

A főváros legforgalmasabb metróvonalának megállói az eredeti tervek szerint a moszkvai metró fényűző Sztálin-barokkját utánozták volna.

A metróépítés 1950-es bejelentése után a tervezők nagyszabású, a moszkvai metró tereihez hasonló állomásokat álmodtak meg, de a határidők tologatása után felismerték, hogy ezek a tervek az ötvenes évek Magyarországában egyszerűen megvalósíthatatlanok. 1954-ben, 35 százalékos készültségnél aztán több, mint egy évtizedre jegelték a projektet – a hatvanas évek derekán pedig megindultak a mai is látható, egyszerű állomások építései. De milyen lehetett volna Budapest fő metróvonala? Bemutatjuk.
https://24.hu/kultura/2016/06/17/ilyenek-is-lehettek-volna-a-kettes-metro-legdiszesebb-allomasai/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Sok évtized elteltével a moszkvai metrót is vezethetik nők.
https://www.youtube.com/watch?v=g4s7k5NlMVI

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Egy hónapon át érdemes lesz figyelmesebben utazni a budapesti metrókon, mert tárlat nyílt a föld alatt -\\- Ezen minden a főváros egyesülését követő évtizedek törekvéseiről, illetve a fejlődés árnyoldalairól szól.
https://nepszava.hu/3215309_egy-honapon-at-erdemes-lesz-figyelmesebben-utazni-a-budapesti-metrokon-mert-tarlat-nyilt-a-fold-alatt

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Metróért Egyesület közleménye: A 3-as metró felújításának előkészítésekor egyesületünk javasolta a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés -ismertebb nevén Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) teljes cseréjét.

Javaslatunkat számos szakmai érvvel támasztottuk alá. A javaslatunkat a döntéshozók elutasították pénzügyi okokra hivatkozva. A teljes felújítás 230 milliárd forintba került, ennek kevesebb mint 10 %-a lett volna a berendezés cseréje. A XXI. században világszerte szakmai közmegegyezés alakult ki, a korszerű digitális rádiókommunikáción alapuló rendszer tekintetében. -Ilyen rendszer működik a 2-es és 4-es vonalunkon is.

A 3-as vonalon működő AVR. a 80-as években került beszerzésre Franciaországból, már akkor sem a komplett rendszer került megvásárlásra, különböző okok miatt.

A felújítás során a fedélzeti számítógépeket gyakorlatban átrakták a régi -elektronikát a csak nyomokban tartalmazó szerelvényekből, a jelenlegi japán hajtásláncot alkalmazó és elektronikus vezérlésű szerelvényekbe. A berendezés statikus elemeit részben „leporolták”, részben a felújítás alatt felszedett programszőnyeg egy részét újragyártották. Az eredmény siralmas lett. A felújítás befejezése óta problémák sokasága jelentkezett. ( Indokolatlan megállások, vészfék működések, állomásból való „kicsúszások”) Az üzemeltető különböző módon próbálta megoldani a hibákat. Egyelőre sikertelenül.

A berendezés alapüzemmódja a PA üzemmód. Ez magyarul az automatikus vezetést jelenti, -ilyenkor a járművezető egy úgynevezett startgomb megnyomásával indítja a járművet, ilyenkor az ajtók működését, utastájékoztatást kezeli, és természetesen figyelnie kell számtalan dologra. Van egy alacsonyabb szintű üzemmód, az ellenőrzött kézi vezetés (CMC). Ebben az üzemmódban a járművezető vezeti a szerelvényt, a berendezés ellenőrzése mellett. A jármű biztonságos felügyelete ebben az üzemmódban is adott. Ugyanakkor a járművezető terhelése nagyságrenddel nagyobb. Jelenleg ebben az üzemmódban tudják csak a közlekedést fenntartani.

-Megjegyezni kívánjuk, hogy a két személyes (motorkocsivezető-segédvezető) megszüntetésének a feltétele volt a teljes automatikus üzemmód, a CMC, mint kiegészítő lehetőség volt adott. (Vezetés gyakorlása, ideiglenes sebességkorlátozás, bizonyos jármű meghibásodások, stb.). Röviden fogalmazva jelenleg a kivételes lehetőség lett az üzemszerű.

Természetesen egyesületünk nagyra értékeli a vonal felújításának eredményeit,
ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy egy szakmaiatlan döntésnek, most olyan következménye van, amely nehezen elfogadható, illetve nem látjuk milyen hosszútávú megoldást lát az üzemeltető.

Metróért Egyesület | 2023. 09. 23.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=685415830286983&set=a.544441587717742

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Nick FordeArt Deco: 1930s Bronze Escalator Terminals at the NYC Original Penn Station.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10228217660561200&set=gm.3564104200471493
___

Nézelődj itt is:
https://www.facebook.com/metrosponthu/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Demszky - Kisföldalatti (NAVA | 1995.)

Fő leírás:
A kisfoldalatti felujitasi munkalatait Demszky Gabor fopolgarmester es fotosok tomege tekinti meg. Sineken es aluljaroban setalo Demszky. Gulyas Laszlo fovarosi biztos a Varoshazan letrehozando felugyelo-testuletrol nyilatkozik, mely a munkak koltsegeivel foglalkozik majd.
(Készítők: Mihalik - Kalmar L)

Technikai leírás:
Az 1990-2005 közötti időszakban keletkezett híradók leiratai zömmel ékezet nélkül keletkeztek és kerültek a NAVA-ba. Ezek javítása és a keresést segítő metaadatoknak az ellenőrzése, kiegészítése folyamatban van. A már átdolgozott dokumentumokat frissítjük.
https://nava.hu/id/01007_1995/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Egy szomorú történet. Csütörtökön dél körül a párizsi 3-as metró gázolt. 5 percen belül átszervezik a forgalmat. (Visszafordítás két ponton.) Autóbuszos pótlás nincs. Utastájékoztatás csak francia nyelven. A kiszállítást végző 6-7 RATP alkalmazottból kettő volt aki használható angol ismerettel rendelkezett, segítőkészek, de ilyenkor ott is káosz van. A helyszínelés, azt mondták kb. 2 óra. Mivel időre kellett mennem, marad a taxi, (18€ 9 metróállomás) Persze, ha nem időre megyek, akkor több metróvonal igénybevételével egy állomásnyi távolságra el lehetett volna érni a célpontomat.
https://www.facebook.com/birobandi/videos/326266373122199
(A videón a 2-es vonal egyik szerelvénye látható)

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Csillagközi utazás | Szingapúr
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7108985825795946&set=gm.6802981833067349

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

A berlini metróállomás, ami a mai napig uránnal van kicsempézve

A svéd származású Alfred Grenander (1863–1931) a 20. századi Berlin egyik legfontosabb építésze volt, a városi vasúthálózatért végzett munkái miatt maradt fenn a neve. Grenander 1900-tól haláláig a berlini földalattit és magasvasút-hálózatot üzemeltető cégeknél dolgozott állomások, viaduktok vasmunkái, kocsibelsők, járdakioszkok, irodák és vasúti üzemek tervezőjeként. A mai napig fennmaradt néhány alkotása – többek között a Rosenthaler Platz metróállomás is.

Az állomás narancssárga csempéi a lengyelországi Kadynyből érkeztek Berlinbe. Urántartalmú csempéket évszázadokig használtak a kerámiaiparban, mivel az urán-oxid kiváló mázként használva, és meglehetősen nagy mennyiségben fordul elő a természetben. A népszerűsége többek között a rádiumnak is köszönhető: rádiumot az orvosi felhasználás mellett az 1920-as és 1930-as években gyakran használtak például órák számlapjainak készítésekor. Mivel 1 gramm rádium kinyeréséhez körülbelül három tonna uránra van szükség, óriási mennyiségű uránt bányásztak az új iparág fenntartása érdekében.

Magát az uránércet hulladéknak tekintették, ennek köszönhetően a csempe- és kerámiaipar viszonylag olcsó és bőséges mázanyagforrással rendelkezett. Élénk narancssárga, sárga, piros, zöld, kék, fekete, mályva színeket gyártottak belőle, és az ebben az időszakban (1920–1940 körül) épült házak és lakások mintegy 25 százalékához ilyen, uránnal mázolt fürdőszobai vagy konyhai csempét használtak. Ezeknek a sugárzását egy Geiger–Müller-számláló is képes kimutatni, amely érzékeli az urán bomlási lánca által kibocsátott béta-sugárzást.

A Rosenthaler Platz metróállomást 1930-ban építették, majd Berlin kettéosztottsága alatt, 1961 és 1989 között egyike volt a város számos „szellemállomásainak”, később ideiglenes határátkelőként szolgált a berlini fal leomlása után. Attól függetlenül, hogy egy Geiger–Müller-számláló kimutatja a csempék sugárzását, a Rosenthaler Platz nem veszélyes hely, a sugárzás szintje jóval a megengedett mennyiség alatt marad. A csempékből jórészt alfa- és béta-sugárzás árad, ha az ember fél méterre áll tőlük, a sugárzás a normál háttérsugárzás mértékére csökken.
https://telex.hu/eszkombajn/2023/08/01/berlin-metroallomas-rosenthaler-platz-uranium-csempe

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

M3 felújított állomásai – melyik állomáson járunk?

Mit kell tudni erről a padról?
https://fbshort.com/M3_-_Mitkelltudnierrlapadrol

Segítség itt:
https://m3felujitas.hu/galeriak

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

A földalatti gyorsvasút megjelenése Budapesten | közlekedéstörténeti visszatekintő
https://m3felujitas.hu/visszatekinto
Képek:
https://fbshort.com/M3-kisfoldalatti-Tortenelem

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

M3 – Lehel tér: a meghökkentő

Az eddig megszokott felújítási koncepcióhoz képest merész kivétel, ha úgy tetszik, némi fricska a Lehel téri állomás intim világa. Épp az ilyen kivételek erősítik azt az egységet, amely a metrófelújítás legtöbb állomását összetartja.

A metróvonal megújuló állomásait bemutató cikksorozat nagyjából mindegyik írásában alapvetéseként hangzott el, hogy a tervezők egységes nyelvezet mentén, az eredeti építészeti világra valamiképp reflektálva, de egyedi hangszereléssel nyúltak hozzá a terekhez. Most elérkeztünk egy szinte minden szempontból kakukktojásnak számító kivételhez, a megújult metrószakasz északi végén elhelyezkedő Lehel téri állomáshoz. A tér eredeti funkcionális kialakításával, pozicionálásával egyértelműen párban áll a szintén most megújult déli társával, a Nagyvárad térivel, de a két tér építészeti megfogalmazása eltér egymástól.
https://epiteszforum.hu/m3--lehel-ter-a-meghokkento

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

A 3-as metró teljes akadálymentesítése

2018. február elején a főváros beleegyezett, hogy a 3-as metró 20 állomásából 18-at akadálymentesítsen, és megegyezett a mozgáskorlátozott embereket képviselő szervezetekkel, hogy a kimaradó két állomás közül a Dózsa György útihoz is liftet szerel majd a felújítás után.

Mit ígér a főváros?

A BKK tulajdonosa a Fővárosi Önkormányzat, ezért hozzájuk fordultunk kérdésekkel a bejáráson felmerült kérdésekkel kapcsolatban. Megpróbáltuk megtudni,

-- mikorra ígérik a felújított, akadálymentes Határ úti aluljáró átadását,
-- van-e kilátás a Göncz Árpád Városközpont megálló illetve a fölötte található közlekedési csomópont teljes akadálymentesítésére,
-- és van-e megoldási javaslatuk a liftek használhatóságának valós idejű nyomon követésére.

Válaszlevelükben azt írták, a Határ úti aluljáró korszerűsítési munkálatai "jelenleg is jól haladnak", ezért az akadálymentes aluljárót "még idén" átadják az utazóknak, a felújítás kezdetekor ígérteknek megfelelően. (Ezek után rábukkantunk hogy egy 2022. májusában kelt közlemény a felújítás megkezdéséről valóban másfél évet saccol a munkálatok befejezésére.)

A Göncz Árpád Városközpont aluljárójának felújítása, így a teljes akadálymentesítés viszont még várat magára. Hiába választotta ki itt is a Fővárosi Önkormányzat feltételes közbeszerzési eljárás keretében a Strabag Zrt.-t a kivitelezésre, az önkormányzatnak erre továbbra sincs forrása, közölték a Lakmusz kérdésére.

A felvonók üzemzavarainak pontosabb követéséről szóló igényekre végül azt reagálták, hogy az utazóközönség a Budapest Go jegyvásárló-útvonaltervező alkalmazásban már most is követheti a liftek állapotát, de ezeket az információkat "a jövőben a felhasználók által priorizáltabb helyeken" is hajlandóak feltüntetni, és tervben van akadálymentes utazástervező fejlesztése is, a liftek működésére vonatkozó információk felhasználásával. Arra viszont nem tér ki a főváros válaszlevele, hogy mivel magyarázható, hogy a Lakmusznak nyilatkozó aktivisták többször annak ellenére találkoztak működésképtelen liftekkel egyes megállókban, hogy a BKK oldala szerint azok elvileg működésben voltak.
https://www.lakmusz.hu/kerekesszekes-utasok-mutatjak-meg-hol-santit-a-fopolgarmesteri-szolam-a-3-as-metro-teljes-akadalymentesiteserol/

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Csordás Anett: Attovics Erikkel tegnap metrótesztelésen jártunk újra az Önállóan lakni - közösségben élni csoport tagjaival. Részletes elemzés majd náluk, de néhány gondolat tőlünk is.

Óriási dolog nekünk, egy kerekesszékkel közlekedő és egy segítő ember számára, hogy szinte minden megálló akadálymentes, ezért elérhető hely lett Budapest nagy része. Ma épp barátok meghívására Budapest Bár koncert a KOBUCIban, ami eddig szinte lehetetlen.

Nem kell autót kölcsönkérni, emberek szívességeire támaszkodni, vagy elkölteni egy csomó pénzt taxira akár egy orvosi vizsgálatra, .. csak úgy nekiindulhatunk

és csak csöndben jegyzem meg, hogy ennek "alapnak" kellene/kellett volna lenni, mert nincsen jelenleg Magyarországon hivatalosan rangsorolva, hogy első vagy másodrangú ember valaki például tömegközlekedés terén. Hogy kinek adunk lehetőséget az eljutáshoz valahova, kinek nem; vagy tovább gondolva az egészségügyhöz, lakhatáshoz, netán az oktatáshoz hozzáférés terén. Szomorú/dühítő az, hogy ez a le nem írt, ki nem mondott rangsor kőkeményen velünk él és asszisztál hozzá a nagy többség szemlesütés nélkül.

No de most vidámság van és ünneplés. Nagyszerű, hogy mindenhol rendesen kiépített a felszínre való liftes feljutás, hogy átgondolt a metróban a liftek elhelyezése és van mindenhol elég hely gurulni. Nagyon tetszik, hogy egyes helyeken a földön jelzik, hogy merre van a lift, ezt egy kerekesszékkel közlekedő könnyebben látja meg, mint a magasra rakott kiírást.

és nekem külön érdekes volt a felismerés, hogy ezekkel a liftekkel mennyire jól jártak a nagyobb testű kutyák gazdái, mivel a mozgólépcsőbe beleakadhat az ebek lába és a súlyuk miatt nem tudják felkapni őket, viszont így kényelmesen utazhatnak ők is. Szóval az akadálymentesítés itt bizonyítottan közös ügyünk.
https://fbshort.com/AkadlymentestesTsztKekMetroKerekesszkesek
___

Önállóan lakni - közösségben élni: Tegnap munka után Egyesületünk néhány tagja elindult megnézni az újonnan átadott Nagyvárad téri metrómegállót és a Lehel térit az M3 vonalán.

Csatlakozott hozzánk Attovics Erik és Csordás Anett.
A metrószinten találkoztunk, a Nagyvárad téren, felmentünk megnézni a felszínt is.

Elindultunk felderíteni a többi megállót is, amelyeket még nem teszteltünk korábban: az Arany János utca, Nyugati tér, Lehel tér, Dózsa György út megállókat jártuk végig.

Részletes beszámolót a blogunkon találtok néhány napon belül.
https://fbshort.com/AkadalymentesitesTesztKekMetroOnalloanLakni
____

Korábban | Önállóan lakni - közösségben élni: A mai napon ünnepélyesen átadták az M3-as metró utolsó 2 akadálymentesített állomását (Lehel tér és Nagyvárad tér).

Egyesületünk is részt vehetett a hivatalos átadón. :)

Mi mást is mutatunk meg nektek, mint a számunkra legfontosabb eszközt, a liftet :). Amit azért indítottak be a valós üzemkezdés előtt, hogy a kerekesszékkel közlekedő érdeklődők is részt vehessenek az eseményen.
https://fbshort.com/AkadalymentesitesTesztKekMetroOnalloanLakni2

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Ma délutántól teljes vonalon jár és minden állomáson megáll a 3-as metró!
Köszönjük a türelmet!
https://fbshort.com/Mzc1
___

Budapesten befejeződött az M3 metró felújítása, megszűnik a metrópótló buszok forgalma, de az erre kialakított buszsávokat csak részben kapják vissza az autósok.
https://kreszvaltozas.hu/hir/buszsav-helyett-kerekparsav/

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

A tíz nap múlva, május 22-én átadásra kerülő Nagyvárad téren jártunk, ahol nem csak a galériás állomás új dizájnját nézhettük meg, de a színfalak mögé is belestünk.

Ha egy állomás teljes területét nézzük, mindössze 25 százaléka – a jéghegy csúcsa – az, amit az utasforgalom nap mint nap láthat és használ. A maradék 75 százalék, ahol az utasbiztonságot jelentő technikától elkezdve a kábeleken, elektronikai berendezéseken keresztül a műszerek, szellőzőberendezések helyezkednek el – vagyis az üzemi terület, a legtöbbek számára láthatatlan marad.
https://enbudapestem.hu/2023/05/12/oriascsillaroktol-a-felujitott-szellozokig-az-atadas-elott-allo-nagyvarad-teri-metroallomason-jartunk

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Karácsony Gergely: ma Baranyi Krisztina és Pikó András polgármester társaimmal bejártuk a hamarosan átadásra kerülő Nagyvárad téri metrómegállót. Akárcsak a többi megálló, ez is egyedi és pozitív hangulatot kap, az új burkolatból kirajzolódó kezek a kórházak közelségére, és ezeken keresztül a gondoskodására és szolidaritásra utalnak. Az M3 metró felújítása hamarosan teljes mértékben befejeződik, május 22-től a teljes vonal vonalon járnak a szerelvények! Köszönjük a türelmet és remélem a metró minden használója úgy érzi majd, hogy megérte. Hiszen az ország egyik legnagyobb beruházásának eredményeképp egy teljes mértékben akadálymentes, szép, biztonságos és energiahatékony vonalon utazhatunk.
https://fbshort.com/Mzb1
(képek)

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

M2: Egy hete, május 1-jén vehették birtokba az utasok a Keleti pályaudvaron az Utascentrumot és a kapcsolódó létesítményeket. Megnéztük, hogy hogyan szuperál a létesítmény a mindennapokban, a kattintás után képes beszámolónk következik.
http://www.regionalbahn.hu/2023/05/budapest-keleti-utascentrum-eles-teszt.html

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Volt egyszer egy magyar metrószerelvény

A XX. században kétszer is nagy esély volt arra, hogy a metróvonalakon magyar gyártású szerelvények közlekedjenek, ne csak a Kisföldalattin. Először az 1950-es években készült egy prototípus, majd az 1980-as években egy másik, azzal a céllal, hogy modernebb járművel váltsák fel az addigra már meglehetősen elavult metrószerelvényeket.

Egykor, a XX. század első felében még természetes volt, hogy az útjainkon magyar gyártmányú buszok járnak, a villamossíneken pedig magyar villamosok. A második világháború után azonban megjelentek a külföldi, elsősorban szovjet járművek, például a trolik vagy a metrószerelvények. Magyar trolik ugyan léteztek, de a metrókocsik (a Kisföldalatti szerelvényeit kivéve) a Szovjetunióból érkeztek. De ez nem volt teljesen magától értetődő.

Már az 1950-es években felmerült, hogy a leendő magyar metró szerelvényeit itthon készítse el a Ganz. Egy próbaszerelvény – igaz jórészt szovjet tervek alapján – el is készült, próbafutásokat is végeztek vele, de amikor 1970-ben megindult végre a hazai metróközlekedés, orosz szerelvények közlekedtek, mert a Ganz-MÁVAG az 1960-as években nem vállalta egy újabb, modernebb típus megtervezését és gyártását.

Az 1980-as évekre azonban ezek a szerelvények kezdtek elavulttá válni, és a magyar döntéshozók előtt ott volt a kérdés, miképp lehetne korszerűsíteni a metrókat.

Felvetődött keletnémet járművek beszerzése, de a válasz lehetett volna egy magyar fejlesztésű, modern, korszerű vonat is.

A magyar metró fejlesztése 1983-ban indult meg, ekkor kötött szerződést a METROBER – a metróvonalakat építő vállalat és a Ganz-MÁVAG – a szerelvény fejlesztésére. Az első feladat egy hat kocsiból álló prototípus tervezése és gyártása volt. A sajtóban 1986-ban már a jármű szereléséről írtak, és nagy reményeket fűztek hozzá. Az Ország Világ 1986. május 7-én már nemzetközi érdeklődésről írt:

-- „Bár még a metrószerelvény prototípusa sem készült el teljesen (egy kocsit azért a tavaszi BNV-n kiállítanak!), máris nagy iránta a nemzetközi érdeklődés. Minden jel szerint tehát – a hagyományok folytatásaként – a Ganz- MÁVAG és a Ganz Electric ezúttal is korszerű vasúti járművet állított elő.”

A vonat tényleg szép volt, az 1980-as évek divatjának megfelelő, hiszen a formatervre külön pályázatot írtak ki, és valójában még ma, 35 évvel később sem lenne végtelenül elavult a tervezők megálmodta forma. Ezenfelül jelentősen korszerűbb volt a szovjet metróknál, lényegesen kényelmesebb és halkabb.

Azonban az 1980-as évek vége nem volt kedvező időszak egy ekkora járműfejlesztéshez: a Ganz-MÁVAG és a GANZ Villamossági Művek 1989-ben csődbe mentek.

A vállalatok átszervezése után végül sikerült elérni, hogy a metrószerelvény 1990-től már utasokat szállíthatott a 3-as metró szakaszán a következő két évben, ahol elnyerte az utasok tetszését is.

A garanciális időszak letelte után, 1992-ben a próbafutásokat leállították, és összegezték a metrószerelvény üzemeltetésénél szerzett tapasztalatokat. Ugyan nagyon sok kedvező eredmény született, de a vizsgálatok számos hiányosságot tártak fel, amelyek alapos áttervezést tettek volna szükségessé. Kimondták azt is, hogy a prototípus ugyan sikeres volt, de még nem volt sorozatgyártásra alkalmas, újabb hosszadalmas fejlesztések, további példányok és próbák kellettek volna, amit azonban a magyar fejlesztők már nem vállaltak.
https://pestbuda.hu/cikk/20230506_volt_egyszer_egy_magyar_metroszerelveny

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

2023. május 22-én adják át az M3 metró teljes vonalát és minden állomását az utasforgalomnak

A Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is birtokba vehetik a SWIETELSKY Építő Kft. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájának köszönhetően a közlekedők.

Rendszeresen beszámoltunk a főváros egyik meghatározó közlekedési projektjéről, az M3-as metró felújításáról az elmúlt évek során. A belvárosi (középső) szakasz több mint három éve tartó átfogó fejlesztését külön figyelemmel kísértük végig: a SWIETELSKY Építő Kft. az állomások, a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. pedig a vágányok felújítását végezte - ennek során 9 állomás rekonstrukciója valósul meg. Az egyes szakági terveket a FŐMTERV Zrt. készítette.

-- Most az m3felujitas.hu-n a beruházó BKV Zrt. közzétette: a 2017. november 6-án indult rekonstrukció 2023. május 22-én véget ér, így öt és fél év után egy teljesen megújult, modern és akadálymentes vonalon közlekedhet az a félmilliónál is több utas, aki naponta az M3-as metrót választja.

A metró északi szakaszát 2019 márciusában, a déli szakaszt pedig 2020 októberében adták át, ezeken a részeken a Strabag Építőipari Zrt. végezte el az állomások munkálatait.
https://magyarepitok.hu/m3-as-metro/2023/05/majus-22-en-adjak-at-az-m3-metro-teljes-vonalat-es-minden-allomasat-az-utasforgalomnak
___

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukció projekt
hivatalos honlapja
https://m3felujitas.hu/

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Lehel tér, betekintő
https://fbshort.com/Mza6
___

Nagyvárad tér, betekintő
https://fbshort.com/Mza7
___

Minden hatósági füstpróba előtt tartottak egy amolyan "házi" füstpróbát, ez a kivitelező cég(ek)en belül zajlott. Erről is hoztam most pár történelmi szempontból is megismételhetetlen képet.
https://fbshort.com/Mza5

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége jogi lépéseket helyezett kilátásba, ha az M3-as metró Határ úti aluljárójának felújítása során továbbra sem érvényesül a teljes körű akadálymentesítés a tervezés és a kivitelezés folyamatában. Szövetségünk nem lát kellő garanciát arra, hogy az aluljáró valamennyi fogyatékossággal élő ember számára egyenlő eséllyel hozzáférhető lesz, ezért a MEOSZ elnöke haladéktalanul Karácsony Gergely főpolgármesterhez fordult. Arra kérte, szólítsa fel a tervezőket és a kivitelezésért felelős szakembereket hogy tegyenek eleget az akadálymentesítés jogszabályi kötelezettségének. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a MEOSZ minden eszközt igénybe vesz annak érdekében, hogy a mozgáskorlátozott emberek egyenlő eséllyel és az őket megillető méltósággal vehessenek részt a közösségi közlekedésben.

A Fővárosi Közgyűlés 2022-ben döntött arról, hogy saját erőből akadálymentesíti az M3-as metró Határ úti aluljáróját és felszíni csomópontját, a munkával pedig a BKK Zrt.-t bízta meg.

A MEOSZ elnöke a főpolgármesternek írt levelében
http://www.meosz.hu/wp-content/uploads/2023/04/M3-as-metr%C3%B3-Hat%C3%A1r-%C3%BAti-alulj%C3%A1r%C3%B3j%C3%A1nak-teljes-k%C3%B6r%C5%B1-akad%C3%A1lymentes%C3%ADt%C3%A9se-MEOSZ.pdf
felhívta a figyelmet arra, hogy az előkészítő munkálatok és az egyeztetések során azt tapasztaltuk, hogy már a tervezéskor sem érvényesült maradéktalanul az egyenlő esélyű hozzáférés követelménye, a tervezők rendszerint figyelmen kívül hagyják az érdekvédelem erre vonatkozó észrevételeit, valamint részleteztük az akadálymentesítéssel összefüggő tervezési hiányosságokat. A Fővárossal kötött 2018. évi megállapodásunk célja, hogy az M3-as metróvonal teljes szakaszán olyan műszaki megoldásokat alakítsanak ki, amelyek a mozgáskorlátozott emberek számára akadálymentes használatot tesznek lehetővé. Ezek alól a menekítés, a segélyhívás, és az illemhelyiségek egyenlő esélyű hozzáférése sem lehet kivétel. Egyetlen hatósági eljárásban sem lehet kimentési ok, ha a tervezők olyan megoldásokat terveznek, amelyek a szabványokban vagy jogszabályokban előírtaknál megengedőbbek.

Amennyiben az aluljáró teljes körű akadálymentesítése a továbbiakban sem jelenik meg a tervezés, és a kivitelezés során, a MEOSZ az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalához fordul. Szövetségünk azonban reméli, hogy a Határ úti állomás akadálymentesítésének folyamatában a jogi út helyett továbbra is véleményezéssel, és tanácsadással tudja segíteni a munkát, mivel számunkra a valós, elkészült állapot megfelelősége a cél.
Budapest, 2023. április 12.
http://www.meosz.hu/blog/hatar-uti-aluljaro-a-meosz-jogi-lepeseket-tesz-ha-elmarad-a-teljes-koru-akadalymentesites/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

M3, Klinikák, bejárat/kijárat
https://fbshort.com/Mz9C

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Bejártuk a metrót az éjszakai műszakban | Hátsó Bejárat
Mi történik éjszaka a budapesti metróban? Mi lesz azután, hogy az utolsó szerelvény is elmegy? Előfordult már, hogy valaki bent ragadt éjszakára a metróban? És ki tudnál jutni, ha ez veled történne meg?
https://www.youtube.com/watch?v=mvkUO2G303A

Válasz

M Imre üzente 1 éve

... metróvezető még a néhai kék csodával a vezetőfülkéből.
(M3 | KöKi - Nagyvárad tér szakasz videó)
https://fbshort.com/Mz9l

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Rákospalotai szárnyvonalat is kaphat a 3-as metró

Nyáron megkezdődik a 3-as metróvonal káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezése.

A Főpolgármesteri Hivatal arról számolt be az MTI-nek, hogy Tarlós István főpolgármester kezdeményezésére a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa egyetértett azzal, hogy elindítsák a 3-as metróvonal északi meghosszabbításának tervezését. A Tanácsot kormány és a Fővárosi Önkormányzat tavaly novemberben hozta létre a fővárost érintő ügyek intézésére.

-- Februárban a főpolgármester támogatásával a Fővárosi Közgyűlés a tervezési munkák megkezdéséhez nettó 1,2 milliárd forintot biztosított a fővárosi költségvetésben.

Ezt követően a nettó 2,899 milliárd forint értékű tervezői keretmegállapodás keretében megkezdődött a feladatok lehívásának előkészítése. A beruházó BKK a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. és a VIKÖTI Kft. konzorciumával kötött szerződést a projekt megtervezésére 2018 őszén.
https://magyarepitok.hu/aktualis/2019/04/rakospaoltai-szarnyvonalat-is-kaphat-a-3-as-metro

Csak terv volt...

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Gyöngyösi utca (M3)
https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid02BBrAFiiD5N3xC5ANi747xTiSWXKrr1YURnjwz5eYssnmEHADoxmVgd439osjsBiel

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Lila elefánt a metróban? – Labrosse Dani grafikái kerültek ki a Dózsa György úti megállóba
A Tesz-vesz szótár és a „Where is Waldo?” rajzok hangulata a hármas metróban, avagy hogyan is utazunk mi, miközben zajlik a metrófelújítás.
-- Bartha Dorka írása.

Képzőművészeti alkotások elhelyezésének a 3-as metró megállóiban nagy és szép hagyománya van, a két legújabb alkotás – a Tesz-vesz szótárak és a Where is Waldo rajzok szerelemgyereke – Labrosse Daniel grafikái, az utólagos akadálymentesítés építkezési területét határolják.
https://budapestbrand.hu/2022/01/lila-elefant-a-metroban-labrosse-dani-grafikai-kerultek-ki-a-dozsa-gyorgy-uti-megalloba/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Látványtervek a 2-es metró állomásairól
http://virtualiskiallitas.kozlekedesimuzeum.hu/s/metro50/page/allomastervek

Hasonló képek itt is:
https://timelord.blog.hu/2011/11/17/a_metro_almodozasok_kora

Válasz

M Imre üzente 1 éve

3-as metró egyes állomásainak látványterve
https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid0NYP7ggGNBYqsB37qjnasP4L2cfYMHtxwyxucxTzHJfXpQvxraFSDdHVWCyCFzg11l

Forrás:
http://fototar.lechnerkozpont.hu/kepek?title=metr%C3%B3&field_azonosito_value=&field_keszito_value=&field_allomany_tid=All&field_keszites_helye_value=All&field_keszites_evtizede_value=All&body_value=

Válasz

M Imre üzente 1 éve

M4: 4-es metró régi látványtervek
https://www.facebook.com/media/set?vanity=metrosponthu&set=a.588878279934887

Válasz

M Imre üzente 1 éve

És... M4: így fut át az alagútpár a Fővám tér és a Gellért tér között.
https://www.facebook.com/FovarosiBlog2/posts/pfbid02qu6Q7YdZMNVDHrB9LA2vqtZL6WJoFt7YRGdNrJhUAgCuxGsF5yaf7xzCMr3mdJ6vl

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Budapest 150. születésnapján elkészül a felújított M3 metró. Mi ez, ha nem méltó ünnep, a fejlődés akarásának tökéletes szimbóluma? A metró összeköt. Jöjjön hát a Metró Fesztivál!

2023 júniusában lezárul az elmúlt évek egyik legnagyobb fővárosi beruházása, a 3-as metróvonal felújítása. Ebből az alkalomból, az uniós átadást követően kedvezményes napijegyekkel, koncertekkel, előadásokkal készül Budapest. A felújított aluljárókban kisebb előadásokat tartanak, a napot a legnagyobb állomáson esti bulival zárják.

A napközben zajló programok közé terveznek kortárs táncbemutatót és vérpezsdítő koncerteket.

A tervezett időpont 2023. június 23.

Az időpont és a programváltoztatás jogát fenntartják.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A lassan több mint 5 éve zajló metrófelújítást rengeteg kritika éri az elhúzódó időtartam miatt, miszerint "bezzeg Kínában 3 metróvonalat kifúrnak kompletten ennyi idő alatt..." ; na persze.

Alapvetően egy új metróvonalat sokkal könnyebb építeni: ha tudjuk mit szeretnénk építeni, hova, hogyan, mettől meddig, milyen felszereltségekkel, hogy néznek ki az állomások, akkor """csak""" kiássuk és/vagy kifúrjuk, belepakoljuk az infrát meg az egyéb műszaki dolgokat, teszteljük, szalagátvágunk, átadjuk.

Egészen más a helyzet egy már meglévő metróvonallal, amit úgy kellett felújítani hogy közben azért (változó szakaszokon, hol itt hol ott de) legyen fenntartva az utasforgalom, valamint a metróvonal és a Kőér utcai kocsiszín között is MINDIG legyen fenntartva legalább EGY vágányon összeköttetés az üzemi menetek céljára. A képeken látható Nagyvárad tér hajdani végállomás és kocsiszín területén elég komplex munkákat kellett teljesíteni a kivitelezőknek, konkrétan a pályalemezt a legtöbb szakaszon fel kellett törni, újrabetonozni, valamint a kitérők elrendezése is más lett a Nagyvárad téri középső kihúzóvágány Népliget felőli oldalán.

A képek 2019 júliusa és 2020 júliusa közötti intervallumban készültek.
( magyarázatok, leírás a képeknél )
https://www.facebook.com/lovigabi/posts/pfbid02c9XiKHbxGj67p4VXKxDDZQNdZV2K8j1urqgbYgqu4YdbsTQQq6oVgxLAQB5PGcyHl

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Érdekességek

A budapesti 2-es és 3-as metró tervezése (M2, M3, BKV)
https://www.youtube.com/watch?v=_emXbGU-iNw

# M2

5+1 tény, amit nem tudtál a budapesti metróról
https://www.youtube.com/watch?v=MF7oHgpC_IA
___

Metróállomás, ahol sosem állt meg metró
https://www.youtube.com/watch?v=7sQTgWQ2M5I
___

# M3

1995.03.10. Ganz G2-es metró forgalomban az M3-as metró vonalán kívülről - belülről
https://www.youtube.com/watch?v=YTb5YSfDzd8
___

M3: Átadták, megújult, de kell még a pótlóbusz
https://www.youtube.com/watch?v=awEjAzdE6iM

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Újra teljes vonalon közlekedik az M3-as metró.
A Metróért Egyesület videójában Bíró Endre elnök beszél a frissen átadott Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokról.
https://www.youtube.com/watch?v=tXtCMrUDYJ0

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Utazz velünk az M3-as metró teljes vonalán
2023. március 20-án átadták a felújított, akadálymentes Arany János utca és Nyugati pályaudvar metróállomást, így ettől a naptól kezdve a teljes vonalon közlekedik az M3-as metró. Jártál már a felújított állomásokon? Itt a virtuális lehetőség! ;-)

-- "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!"
https://www.youtube.com/watch?v=IVvmu98CXJs

További információ:
https://bkk.hu/hirek/2023/03/ujra-a-teljes-vonalon-jar-az-m3-as-metro-a-jovo-hettol.9382/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Metróátadás az Arany János utcánál és a Nyugati pályaudvarnál
A hármas metró felújított, akadálymentesített állomásai magas színvonalú kortárs alkotások, amelyek átmentették az eredeti állomások értékeit is. Ilyen például Kányádi Sándor padja az Arany János utcánál. Ami viszont ugyanennyire fontos, utasként azonban remélhetőleg soha nem fogjuk látni, hogy az állomások rendkívül biztonságosak, a legmodernebb szellőző és tűzoltó rendszerekkel szerelték fel őket.
https://www.facebook.com/100044360412900/videos/739942840842404

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Két hónap múlva, májusban befejeződik az M3-as metró felújítása, addig a Nagyvárad téren és a Lehel téren még zajlik az állomások felújítása. A hétvégi időszakban azokat a munkákat végzik el, amelyek mellett nem tartható fenn a metró folyamatos közlekedése, ezért a felújítás teljes befejezéséig szombat-vasárnap továbbra is

-- metrópótló busz jár Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között,
-- míg a metróval Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között lehet utazni.

További részletek:
https://bkk.hu/hirek/2023/03/igy-jar-az-m3-as-metro-hetvegen.9418/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az utolsó füstpróbákat tartják az M3-as metróvonal két állomásán

A BKV Zrt. március 23-ig tájékoztatása szerint még két állomáson zajlanak felújítási munkálatok, de ezeken a helyszíneken is elkezdődnek az új berendezések működési próbái. A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága az utolsó tájékoztatásokat készíti, amelyben a lakosságot füstpróbák helyszíneiről és időpontjairól értesíti.

-- Az M3-as metróvonal középső szakaszának felújítás alatt álló – Lehel tér és Nagyvárad tér – állomásain 2023 márciusában a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Korábban lapunk is részt vett egy füstpróbán, és részletes beszámolóval jelentkeztünk a folyamat kulisszatitkairól.

A hatósági próbákat később tartják

-- Az egy hétig tartó tesztsorozat során a metró szellőző kivezetésein – metróállomások körüli műtárgyaknál – füst kiáramlására lehet számítani, naponta akár több alkalommal is. Az előállított égésterméknek sem az állomások kijelölt biztonsági zónáiban, sem a felszíni füstkivezető nyílások környezetében nincs egészségkárosító hatása – erősítette meg a BKV Zrt.

A belső füstpróbák hétvégén, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság hatósági próbái a jövő héten, hétköznap lesznek, melyekről később ad tájékoztatást a közlekedési vállalat.

A belső füstpróbák helyszíne és időpontja:

-- 2023. március 25. (szombat) 8:00-19:00 óra között Nagyvárad tér metróállomás.
A Semmelweis Klinikák és Népliget állomások közötti szakaszon tapasztalható majd füstkiáramlás.

-- 2023. március 26. (vasárnap) 8:00-19:00 óra között Lehel tér metróállomás.
A Dózsa György út és Nyugati pályaudvar állomások közötti szakaszon tapasztalható majd füstkiáramlás.
https://magyarepitok.hu/m3-as-metro/2023/03/az-utolso-fustprobakat-tartjak-az-m3-as-metrovonal-ket-allomasan

Válasz

M Imre üzente 1 éve

2014-ben - 9 éve - kezdtük tervezni. Még nincs kész, de látszik a vége. Ugyanakkor minden szakaszos átadás nagy öröm, mert egyre többen használhatják az utazók közül. Ez ad értelmet a munkánknak. Az Arany János utca megálló képei
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0MSP1aKxKvUWBtCxgBFf26CdgvbaZ1AxR7ZEoBwACf9vKC6LWs69vZg9JTNie4TxKl&id=100063195672370

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Nyugati pályaudvar állomás átadás előtti utolsó percei.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid01CopXDw5pmgJdke2LmiyJGMK5riP4um2jrFEJhsd1RB9BZSWY386poT8qN2DhepSl&id=100063195672370

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Valami ilyesmi lesz a 3-as metró Nagyvárad tér állomása.
https://www.facebook.com/FovarosiBlog2/posts/pfbid0372NcxkjvsRr5jAzW6BRA1w9bM1nT1btFr6zVvCDLrpY1wiozdYdxoR4GmsvrmPDql

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Budapest M3 metro back in service from Monday: here is the timetable
https://dailynewshungary.com/budapest-m3-metro-back-in-service-from-monday-here-is-the-timetable/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Lehel tér
https://www.facebook.com/groups/bpkozlekedes/posts/5997498710299240/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Czeglédi István terve a metró Deák téri mélyállomására
https://www.facebook.com/KozlekedesiMuzeum/posts/pfbid02EBv7PiZwi9b5FeBM9AksoXS47xU8YrBD53k9RJuyZM3iNAa45UPnTGd1ZEmfKNaZl
Forrás: MMKM Képzőművészeti Gyűjtemény

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Mikor kell megint felújítani az M3-as metrót?

Bonyolult fejlesztésről van szó, amelyet ráadásul terhelt egy főpolgármester-váltás (2019-ben Karácsony Gergely követte Tarlós Istvánt), a 2020-ban kirobbant Covid-járvány, finanszírozási problémák, elszámolási viták és túlárazások nehezítették a felújítást, majd végül a 2022 elején kitört orosz–ukrán háború.

A BKV erre vonatkozó tájékoztatása szerint a 3-as metró mostani rekonstrukciója 25-30 évre szól,

-- vagyis legkésőbb 2050 környékén.

Így közlekedik hétfőtől (március 20.): reggel még ne akarjon vele senki munkába menni...,
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/03/meg-at-se-adtak-de-a-bkv-mar-tudja-mikor-kell-megint-felujitani-az-m3-as-metrot

habár azt mondja Lovas Gábor, hogy lehet,

A csillagok állása szerint hétfő reggel üzemkezdettől már "hosszúban" járunk, vagyis végre újra teljes körben Kőbánya-Kispest és Újpest-Központ között, ráadásul újfent teljes üzemidőben este 23 óra utánig, s ma este rám esett a 'sor vége' itt a déli szakaszon, utolsó utasszállítóként fordultam a Deák téren, itt épp araszolok ki az indulási oldalra; köszönet a fotóért Gál Marcellnek :-)
https://www.facebook.com/lovigabi/posts/pfbid024RZ2AgWjBmn2TPgRkQZQwMuvnAjiREZjUmHoc956AXdDammYpPnvxrr9x3WpPFqLl

de én is azt olvastam több helyen, szakmai fórumon, hogy kora délutántól áll helyre a „rend” (lásd lentebb is).
___

Hogyan változik a buszos menetrend Budapesten?

A lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg, ahogy eddig is. Csakhogy ebben is számos változás áll be, rutinból tehát senki ne szálljon közösségi közlekedésre. A BKK össze is szedte, milyen eltérések léptek életbe már március 18-tól, szombattól:

-- Változás Észak-Pesten: a 122-es busz helyett a 122E busz közlekedik Káposztásmegyer és Újpest-városkapu között. A járat kevesebb megállóhelyet érint, és új útvonalon, a Megyeri úton és a Külső Szilágyi úton közlekedik mindkét irányban.

-- Változások a Hungária-körgyűrűn belül: A 15-ös és a 115-ös busz összevontan, 15-ös jelzéssel közlekedik a Boráros tér és a Gyöngyösi utca M között. Változik a busz útvonala is, erről itt érdemes tájékozódni. A Dagály utcai lakótelep az immár hétvégén is közlekedő 79-es trolibusszal érhető el. Továbbra is közlekedik az 1M villamos a Bécsi út-Vörösvári út és a Népliget között, amelynek jelzése később 1A-ra fog változni. A 109-es autóbusz megszűnik, helyette a csúcsidőben sűrűbben induló 9-es autóbusszal, a 17-es, a 19-es és a 41-es villamossal, illetve a H5-ös HÉV-vel lehet utazni. A 2M villamos 23-as, a 72M trolibusz 72-es, a 79M trolibusz 79-es, a 83M trolibusz pedig 83-as jelzést kap, de a járatok útvonala nem változik.

-- Változások Dél-Pesten: a 23-as busz új neve 224-es, útvonalát meghosszabbítják a Szentlőrinci úti lakótelepig. A 23E gyorsbuszok 223E jelzéssel közlekednek, a 245M pedig 255E-vel. A 199-es autóbusz helyett a 268-as autóbusszal lehet utazni Kispest, Vas Gereben utcától Kőbánya-Kispesten át Akadémiaújtelep felé.

Hogyan jár a 3-as metró március 20-tól?

Mindenekelőtt fontos felhívni rá a figyelmet, hogy

-- a 3-as metró hétvégente nem jár a teljes vonalon.

A szerelvények csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között a buszsávban haladó M3-as metrópótló busszal lehet utazni, ahogy már eddig is megszokhatták az utasok. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hétvégén a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető az M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek.

Az M3-as metróvonal március 20-i átadása

Az utasok majd csak délutántól vehetik birtokba a teljes szakaszt. Hogy pontosan mit takar a délután, arról hivatalos információ egyelőre nem érhető el, de nyilvános szakmai fórumokon az olvasható, hogy Kőbánya-Kispestről a 13:46-os, Újpest-központról pedig a 13:55-ös indulásig utasok nélkül haladnak át a vonatok a Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között, és ezt követően hétköznap egész nap, üzemkezdéstől 23 óra utánig a teljes vonalon jár a metró, és az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni.

Nincs megerősítve még, de a hírek szerint a húsvéti hosszú hétvégén (04.07–10.) a teljes vonalon jár majd a metró, ahogy az utolsó áprilisi hétvégén (04.29–30.) is.
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/03/m3-as-metro-menetrend-igy-kozlekedik-hetfotol-reggel-meg-ne-akarjon-vele-senki-munkaba-menni

A VG újságírói csak tépjék ki a hajukat az utolsó szálig, ez nem indokolt, legalábbis a körülmények ismeretében..., azonban mindenki azt tesz, amihez kedve van. ;-)
Először is meg kéne tanulni az újságírást. Nem megy egyelőre, nem tökéletes.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Amikor metrót tervezünk egy világot hozunk létre ami önálló életre kel. Sok film, fotó, születik róla. Egy város metszete. Ma a Katona József Színház performance-a avatta a korábban általunk tervezett aluljáróban az M3 metrót. Köszönet az élményért!
https://www.facebook.com/watch/?v=1346461119231731

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Március 20-án újabb két állomás nyílik meg az M3-as metró vonalán
Az M3-as metró több mint 5 éve tartó felújítása hamarosan befejeződik. Két hónappal azután, hogy a Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomások átadásával visszatért a kék metró a belváros közlekedésének vérkeringésébe, újabb két állomás, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar kapcsolódik be az utasforgalomba. Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között március 20-tól újra a teljes vonalon szerelvények szállítják az utasokat úgy, hogy a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon még nem áll meg a metró.
Talán legtöbben az átszállásokra és a közlekedési fennakadásokra gondolnak az M3-as metró kapcsán, miközben a hatalmas föld alatti komplexum teljes körű megújításán csaknem 3500 ember dolgozott, részleges metróforgalom mellett. Jelenleg még négy állomás építési terület.
Az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar már készül az utasok fogadására, befejeződött a gépészeti rendszerek tesztelése és minden jól vizsgázott, az utasterek pedig modern arculattal és üde színekkel térnek vissza. A Nagyvárad tér és a Lehel tér két különleges szerkezetű, úgynevezett galériás állomás. Az aluljárószintről egy lépcsősor vezet a peronszintre, tehát hidat képez a kéregalatti és mélyvezetésű állomások között. Ezeken az állomásokon csak tavaly májusban kezdődött el a korszerűsítés, ahhoz, hogy kívül-belül megújulva megnyíljanak az utasok előtt, még két hónap szükséges.
A felújítási munkálatok ütemezetten haladnak, az akadálymentesítést biztosító liftek már szinte elkészültek, a gépészeti- és elektromos berendezések cseréje is véget ér lassan és az utasterek új megjelenése is körvonalazódik.
https://youtu.be/Mw_yWFGsRTg

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Közel a felújítás vége: már csak 10 nap, és ismét a teljes vonalon jár az M3-as metró! <3

Hétköznaponként egész nap újra a teljes vonalon, a KöKi és Újpest között jár a metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezek az állomások még pótlóbusszal lesznek megközelíthetők. Hétvégi napokon még folytatódik a metrópótlás a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között.

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró öt és fél éve tartó felújítása várhatóan májusban ér véget, erről is olvashatsz friss hírünkben:
https://bkk.hu/hirek/2023/03/ujra-a-teljes-vonalon-jar-az-m3-as-metro.9355/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Nyugati pályaudvar állomáson is csak az utolsó simítások vannak már hátra!
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0iRquCnkMPx1Eqgrp692cNzsCVYs2YeCH3c4wtkLvFZZKAQ5Go8V1i9o7n87fapeEl&id=100063195672370

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A felújított orosz metrószerelvények negyede, a 37 szerelvényből 9 nem üzemképes – ismerte el a Népszava kérdésére a BKV. A fővárosi közlekedési cég szerint ennek ellenére nincs ok az aggodalomra: „a megfelelő számú szerelvényt forgalomba tudják állítani”, miután tavasszal véget ér a 3-as metró hat éve húzódó felújítása.

A saját költséges javításokra egyelőre fedezetet nyújthatnak a lehívott bankgaranciák: a szállítói szerződésben 41 darab, összesen 10,96 millió eurós (4,384 milliárd forint) bankgarancia szerepelt, ebből február 9-ig 26 bankgarancia összegét utalták át 7,16 millió euró (2,8 milliárd forint) értékben.
https://telex.hu/belfold/2023/02/13/a-metrofelujitasnak-mindjart-vege-de-a-felujitott-orosz-metrok-negyede-nem-uzemkepes

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Véghajrában az Arany János utcai metróállomás felújítása

Január végén kezdődött az állomás műszaki átadás-átvétele. A tervek szerint márciusban, a Nyugati pályaudvar metróállomással együtt adják át a forgalomnak.

Legutóbb 2022 októberében jelentkeztünk részletekkel az Arany János utcai metróállomás munkálatairól. A megújuló állomás egyik különlegessége, hogy az épület tetejére a zöldfelületek növelése érdekében zöldtető került.

Az M3-as metróvonal 9 állomást magába foglaló középső szakaszának felújítása 2019 novemberében kezdődött. Három, megújult állomás (Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) 2022 májusában nyílt meg az utasok előtt, január 23-a óta pedig két másik, a Deák Ferenc tere és a Ferenciek tere állomásokon is járnak a szerelvények. Utóbbi kettő arculatát látványos videóban mutattuk be. Az állomások újjászületése a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezésében valósul meg, a sínrendszert az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki.

Az Arany János utcai állomás átadása, a Nyugati pályaudvar állomással együtt 2023 márciusában várható.
https://magyarepitok.hu/m3-as-metro/2023/02/veghajraban-az-arany-janos-utcai-metroallomas-felujitasa

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Szinte időutazással ér fel felszállni a felújított 3-as metróra!

Nem csak a sokszor futurisztikus jellegű állomások miatt, hanem mert egy-egy új lift használatával perceket lehet spórolni a korábbi utazási időkhöz képest.

A legnagyobb téridőugrást a Deák téren lehet elérni, ha az ember Budáról érkezik a Lánchídon keresztül. Az akadálymentes lift ugyanis közvetlenül a buszmegállók mellett van, így a buszról leszállva egy perc alatt a peronon lehetünk. Ez önmagában 3-4 perc nyereséget jelent, ami könnyen azt jelentheti, hogy eggyel korábbi metrót sikerül elfogni az állomáson.

De ha mellétesszük a dugómentes Lánchídon közlekedő buszok gyorsabb menetidejét is, újabb 2-3 percet spórolhatunk, amivel akár egy újabb metrót is nyerhetünk.

A közösségi közlekedés fejlesztésében a legnehezebb kihívás általában az, hogy gyorsabb eljutást biztosítsunk a busszal, metróval, villamossal közlekedőknek. Nagyobb állami beruházásoknál százmilliárdok repülnek el néhány perces időnyereségekért. A 3-as metró felújításánál mintegy mellékesen is sikerül ilyen bónusz nyereséget elérni.

Ehhez jön hozzá a gyorsabb buszozás a Lánchídon. Jó példa ez arra, amikor egy-egy fejlesztés egymást segítve még nagyobb hasznot hajt az embereknek.
https://www.facebook.com/smbalogh/posts/pfbid02nvWaWqbY3E6yTeNmyngYksRerKsZJiMWaEnCu6G3hWswcaTK6kuzQqjgjMV17QnMl

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Láttatok már metró mozgólépcsőt borítás nélkül? Mutatjuk! Most azt a feladatot kaptuk, hogy a Deák Ferenc tér metróállomáson szereljük fel a rozsdamentes burkolatokat. Mennyivel szebb látvány készen! Ugye?
https://www.facebook.com/deltatekft/posts/pfbid0LARA8WZbe8XXy6i5HH6gu7wAm97LbPkkHpQzCTUpdiVZp64QKnuBWHCdtPnxaJEzl

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Metróért Egyesület videója a frissen átadott állomásokról.
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/felujitott_allomasok_az_m3as_metro_kozepso_szakaszan
-- Felújított állomások az M3-as metró középső szakaszán

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Szép emlék mindez.. <3
https://www.youtube.com/watch?v=6MOWvaWAzto
2018.03.29. - én volt az utolsó félköre a 318-357 - es pályaszámú metrószerelvénynek. Utána lévő napon közlekedett utoljára régi szovjet metró az M3-as vonalán. A felvételt megörökítettem emléknek (Lehel tértől - Kőbánya-Kispestig). Ebben a videóban viszont csak a Lehel tértől, a Kálvin térig figyelhető meg az utazásom. Ennek megvan az oka. (Remélem így is tetszeni fog a videó!) Történt egy kis nézeteltérés, egyes unatkozó securityval... Legfőbbként ezért se teszem közzé a teljes felvételt... Természetesen lesz még videó erről a napról. :D

Nagyon fogtok hiányozni régi metrók!! A szívünkben mindörökké élni fogtok!!!
-- Utazás M3-as metróval: 81 717-714 (psz. 318 - 357) /Lehel tér - Kálvin tér/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A 3-as metró pótolhatatlan - Így siklik a Deák térre
Több mint, 600 ezer utas közlekedik naponta a 3-as metró vonalán. A Deák Ferenc téri és Ferenciek terei, két új állomás átadása nagyban növelte az M3-as használhatóságát Kőbánya-Kispest és a belváros között. Kerpel-Fronius Gábor szerint a kék-metró Budapest közlekedésének kulcsa, ezért nagyon fontos, hogy májusban befejeződjön a vonal teljes felújítása. Bár még csak csak félig használható az M3-as metrópótlás-mentesen, de azért a fél 3-as metróval is napi 30 percet lehet spórolni. Kipróbáltuk hogyan siklik a Deák térre.
https://www.youtube.com/watch?v=jQNJYQp-YGc&list=UULFdmwJuhfOCri7-dx14slung&index=2

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Holnaptól már nem kell pótlóbuszra szállnotok a Kálvin téren, ha Dél-Pest felől utaznátok a belváros felé, hiszen délután megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér metróállomásokat! Ezeket onnantól már használhatjátok is. Ugyanígy a Deák Ferenc térről is eljuthattok átszállás nélkül Dél-Pest irányába, ha az M3-as metrót választjátok.
Fontos az is, hogy az átadás napján a pótlóbuszok napközben még a Kálvin térig közlekednek, 21 órától pedig az eddig megszokott esti közlekedési rend szerint Kőbánya-Kispestig pótlóbusszal lehet utazni.
A változásokról bővebben a cikkre kattintva olvashattok:
https://bkk.hu/hirek/2023/01/januar-23-tol-mar-a-deak-ferenc-terig-jar-az-m3-as-metro-del-pest-felol.9122

Válasz

M Imre üzente 1 éve

M3-as metró: exkluzív fotók a ma megnyíló Deák Ferenc tér és Ferenciek tere megújult állomásairól | Megmutatjuk az állomások új tereit, azok színvilágát és az Erzsébet téren megépült új felszíni liftet.
https://magyarepitok.hu/m3-as-metro/2023/01/m3-as-metro-exkluzivfotok-a-ma-megnyilo-deak-ferenc-ter-es-ferenciek-tere-megujult-allomasairol

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Képek a mai metró átadásról.
https://www.facebook.com/Enbudapestem/posts/pfbid0zgdYavhJnwHtg5NrUG35DUQm3Bbo5ukyc54tNTmy5FrADnDfwbh5tzCtThJzAbfdl
(Fotó: Merész Márton / Énbudapestem)

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Ma megnyíltak a 3-as metró Deák téri és Ferenciek terei állomásainak is a kapui!
Köszönjük minden budapestinek a türelmet, nagy lépés ez ma a felújítás történetében!
https://www.facebook.com/smbalogh/posts/pfbid0274CRzkiePpRuc9bh3Uuf2A7bQCZE1rSPgjhobWAC8ipauqpv1K3pCxTjMRK8kbgcl
-- Balogh Samu

Válasz

M Imre üzente 1 éve

"Kortárs retró" hangulatú lesz a Deák Ferenc téri metróállomás, ahol színek segítik majd a tájékozódást; a sárga, kék, türkiz, fehér csőszerű terek a csúszdaparkok világát idézik – tudatta a BKV Zrt.

A 3-as metró vonalán hétfő kora délután nyitják meg az utasforgalom előtt a Ferenciek tere és a Deák Ferenc téri állomást.

A BKV tájékoztatása szerint az aluljáróból nyíló Deák Ferenc téri állomás bejáratában sárga szín fogadja az utasokat, akik a mozgólépcsőn leérve az átszállószint modern csarnokába érkeznek. A melegszürke falburkolat, a szabadon lebegő, különös lámpatestek látványa és a tágas tér szokatlan az M3 metróállomások területén – írták.
https://turizmus.com/utazas-kozlekedes/retro-hangulatu-lesz-deak-ferenc-teri-metroallomas-1184921
___

Vélemény

Ha már színek:
Értelmes megoldásnak találtam volna, ha a kék szín a hármas vonal, a piros szín a kettes és a sárga az egyes vonal felé (irányába) haladó utasoknak adna egyértelmű vizuális tájékoztatást.
A liftfolyosó attól még lehetne fehér.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Koncertteremmé alakult a Deák téri metróállomás az átadás előtt
A metró vezetése egy zártkörű állomásavató koncerttel szerette volna megköszönni mindazok munkáját, akik részesei voltak a megújulásnak. Most te is bepillanthatsz a különleges eseménybe.
https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/budapest/video-koncertteremme-alakult-a-deak-teri-metroallomas-az-atadas-elott/
A koncertről szóló anyagot itt nézheted meg:
https://www.facebook.com/watch/?v=3035424786760997

Válasz

M Imre üzente 1 éve

December végi képeink a Deák téri állomásról.
Azóta is sok minden szépült, már nemsokára mindenki láthatja!
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0NwvdNjM3qGqbh6DaQYpy86a9Zy9QHAH1Q3B6qzfwcB7TsjZTTrsvKFnSM7mXnpvil&id=100063195672370

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Indul a visszaszámlálás
A Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásokon is ismét megáll az M3-as metró januártól, amennyiben minden műszaki teszt sikeres lesz. A próbaüzem során még bizonyítania kell a szakasznak, de mi már nagyon várjuk, hogy igénybe vehessük a megújult, akadálymentes megállókat.
Az M3-as metró tavaszi átadása egyben a forgalmi rend jelentős átalakulását is hozza. Ha javaslatod van, merre közlekedjenek az alternatív járatok, oszd meg velünk a BKK társadalmi egyeztetés oldalán.
https://bkk.hu/fejlesztesek/m3-felujitas/tarsadalmi-egyeztetes/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

M3 metrófelújítás – Újabb innovatív megoldás az akadálymentesítésben
-- Platform Gap Filler (PGF)
https://www.youtube.com/watch?v=hi7Zi3o6wRs
Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója során az egyenlő esélyű hozzáférés feltételeinek megteremtésére kiemelt figyelmet fordítunk. A kék metró adottságai miatt korlátozottak a lehetőségek a hagyományos megoldásokra, ezért a korszerűsítést irányító BKV Zrt. nyitott az innovatív ötletekre, vizsgálja a külföldön alkalmazott példákat. Többek között ennek a szemléletnek köszönhető, hogy Magyarországon először az M3-as metró utasai találkozhattak a ferdepályás felvonókkal, és most ismét egy újítást készülünk bevezetni a biztonságosabb akadálymentes közlekedés érdekében. Hamarosan, 2022. augusztus 17-én kezdődik a Platform Gap Filler (PGF) azaz peronhézag-kitöltő tesztelése, ami a peron és a szerelvények közötti átlépési távolság csökkentését szolgálja.
További információ: https://m3felujitas.hu/node/762
___
https://en.wikipedia.org/wiki/Platform_gap_filler

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Hamarosan átadjuk a megújult és akadálymentes
Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásokat
https://www.youtube.com/watch?v=TrDzlwPzuq0
Az eredetileg 2023. márciusára tervezett átadás a felújítási munkafolyamatok átütemezésével két hónappal korábban, már januárban megtörténik. A BKV Zrt. kezdeményezésére a kivitelezők partneri együttműködésével valósulhat meg az előrehozott nyitás.
További információ: https://m3felujitas.hu/node/784

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az utolsó két megálló legkorábban jövő májusban nyílik meg az utasok előtt – erősítette meg lapunk információit a BKV.

-- „A kivitelezőkkel történt egyeztetések után sikerült egy új ütemtervet kialakítani. Bár az M3 metróvonal felújításának befejezését 2023 márciusára terveztük, a megújult Nagyvárad tér és Lehel tér végül 2023 májusától fogadhat az utasokat. A metrófelújítás felújítás szempontjából kulcsfontosságú két állomást 2022 májusában zárták le az utasok előtt, azóta több előre nem látható műszaki probléma merült fel, így egy év szükséges a teljes korszerűsítéshez”
– válaszolta a Népszava kérdésére a BKV.

A felújítást koordináló közlekedési társaság ugyanakkor hozzátette: a legforgalmasabb és egyben közlekedési csomópont szerepét betöltő Deák Ferenc téri és a szintén a városközponti Ferenciek tere állomást már jövő januárban visszaadják az utasforgalomnak. Így onnantól a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között metrószerelvényekkel lehet utazni.

-- 2023 márciusára az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomások is elkészülnek, valamint az utólagosan akadálymentesített Dózsa György úti állomást is átadják, így a metrószerelvények a teljes M3 metróvonalon közlekednek,

Igaz, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélkül haladnak majd át. Ezek az állomások májusig állomáspótló járatokkal lesznek megközelíthetőek.
https://nepszava.hu/3179710_3-as-metro-felujitas-bkv-csuszas

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A frissen átadott 3-as metró Árpád híd - Újpest-központ között az átadás másnapján, éppen ma 32 éve:

Hosszas küszködés, 8 évnyi munka, és reménytelennek látszó gazdasági helyzet közepette, a csodával határos módon, igaz több mint 4 év késéssel, rengeteg olcsó megoldással és kompromisszummal, de 1990.12.15-én, szombati napon, végre mégiscsak megnyílt az M3-as metróvonal a meghosszabbítása az Árpád hídtól - Újpest-központig. Másnap 16-án vasárnap rávettem édesapámat, hogy örökítsük meg az új szakaszt, hiszen akkor még csak neki volt videókamerája. Eljött, de érezhetően nem volt sok kedve ehhez, ez a filmen látszik is, de legalább egy kis anyag maradt a legelső időszakból. A felszín talán még érdekesebb mint maga a metró, hiszen odafent láthatóan még sok minden nincsen készen, sem Újpest-városkapunál, sem a Gyöngyösi utcánál. Sőt a metrószerelvényeken hallható, hogy még a digitális hangosbemondás sem készült el az új szakaszra. Ráadásként még két muki is feltűnik Újpest-központnál (7040? ,7060). Örök emlék ez a felvétel, a sors fintora pedig hogy, míg az M4-es metró egy szakasza 2014-re végre elkészült, az M3 hosszabbítása manapság komolyabban már nincs is napirenden, pedig 32 év telt el azóta. Viszont itt vadonat újak azok az állomások, amik 2019 áprilisa óta már egész más képet festenek. Azonban lássuk be, 1990-ben ez a feeling, bár látszott hogy roppantul költségtakarékos, de nagyon újszerűnek is hatott egyben. BecsVision 1990
https://youtu.be/U6SDKbEr6Wg

Amennyiben támogatnád a munkámat, illetve a régi 8mm-es némafilmek digitalizálását: https://www.paypal.com/paypalme/BecskyAndras

Winyókra és boxokra mindig szükség van, néhai édesapám 8mm-es filmjei pedig több mint 10 éve várják, hogy digitális formát ölthessenek.
https://www.facebook.com/groups/metrowagonmashjarmukedvelok/posts/5584124938309491/
Köszönettel:Becs

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Így jár a 3-as metró a karácsonyi ünnepek alatt

December 23., péntek üzemkezdettől 2023. január 1., vasárnap üzemzárásig az M3-as metró a Kálvin tér és a Göncz Árpád Városközpont között nem közlekedik, a kimaradt szakaszon pótlóbusszal utazhattok, írja a BKK.

A metró a Nagyvárad téren nem áll meg! M30-as állomáspótló autóbusz közlekedik a Népliget és a Nagyvárad tér között. Ez a térség a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől pedig gyalog, vagy MOL Bubival közelíthető meg.

A pótlóbuszokon jegyvásárlásra nincs lehetőség.
https://14.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/221127/igy-jar-3-metro-karacsonyi-unnepek-alatt

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Januártól újabb két állomáson állnak meg a 3-as metró szerelvényei

Napokon belül elkezdődnek az átadás-átvételi eljárások a Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásokon. A gépészeti és elektromos berendezések már üzemképesek, a hő- és füstelvezető rendszerek tesztelése pedig már sikeresen be is fejeződött. Még további négy helyszínen vannak felújítási munkálatok, a Lehel tér, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Nagyvárad tér állomások területén, valamint az utolsó simításokat végzik a Dózsa György úti liftek beépítésénél.

A Nagyvárad tér és Lehel tér kulcsszerepet játszott az utasforgalom fenntartásában a rekonstrukció kezdete óta, hiszen itt fordultak a szerelvények. A két állomást csak idén májusban zárta le a BKV, így egy év alatt kell megújulniuk. Az üzemi területeken még számos feladat vár megoldásra, de az utastereken is látható már a változás, a burkolati elemek sejtetik az állomások leendő arculatát.

A Nyugati pályaudvar és Arany János utca metróállomásokon várhatóan jövő márciusban indul újra az utasforgalom, a felújítási munkálatok az időzítésnek megfelelően haladnak. A gépészeti berendezéseket – vízköddel oltókat, hő- és füstelvezető rendszereket, zajcsillapítókat – már beépítették. Lassan szépülnek az utasforgalmi terek is. A Nyugati pályaudvaron itt-ott felsejlik egy-egy burkolati elem, ami elárulja, hogy a Corvin-negyed hiperűrugrása ezen az állomáson folytatódik. Az Arany János utca állomás felszíni épületének üvegfala mozaikra emlékeztető mintát kapott, a tetejét pedig a szárazságot is jól tűrő növényekből álló zöldfelület borítja.

A bal vágány már teljesen megújult, az északon forgalomban lévő szerelvények ezen az oldalon jutnak el a BKV Kőér utcai járműtelepére. A jobb vágányon még mintegy 3,5 km-es szakaszon tart a sínpálya korszerűsítése.

A déli szakaszon jelenleg Kőbánya-Kispest és Kálvin tér között közlekedik a metró. Az utasforgalom ellátásához azonban a szerelvényeknek be kell menniük a Deák térre megfordulni.
https://19.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/221121/januartol-ujabb-ket-allomason-allnak-meg-3-metro-szerelvenyei

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A 3-as metró felújítása jelenleg:
https://rtl.hu/hirado/2022/11/18/metro
___

További képek és videó a Keletei pályaudvarról (M2 és M4):

https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid0z14SbLUEX7eoNX6b9fWUc5cqhmXbiRnErStbdVnKirtFNCZUW5QFtbWi3YgAxZnZl

https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid02ACsRSq23CGtNQUfcU2USzbxoyS3hwzcmMxcVUsJbHsQdRebkpDawi8qdYMPUPCC3l

https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid02wXSvjc6SHSitJA14GdeUnE47zwWLqWMN2GoJ2bKHLu5BEAMSDCZ1sXprDtAS1Q9el

https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid02e6bhViGVHxCB9a7qEHjoV1dM3ubZw4YRnMbFJk6DErWKtYQev7cvCcXYBZEojWxDl

https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid0F6i2pnUTTaq5BoGE3na8RtgazSzGEoz2NZc6PqSzp4qDCsxJuo4f1fJnHtsHXx5Zl
___

M2 - Blaha Lujza tér
https://www.facebook.com/metrosponthu/posts/pfbid0XFqfEeDRxhbFb98pgdrP6gDxdLZFKRtrA6RavsXuUKJ2vUbHBATVAfDuAJUD89pSl

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Érdemes felidézni: míg az orosz „partner” esetében három év arra sem volt elég, hogy egyetlen tárgyalást megtartsanak, addig ennél jóval rövidebb idő alatt jogerős ítélet született – igaz, akkor Nyugat-Európában indult per, a francia Alstom ellen.

A francia Alstom (az M2 és az M4-es vonalra kocsikat gyártó cég) 2010 novemberében indított pert az akkor még Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat ellen, miután a városvezető utasítására a BKV októberben felmondta a szállítói szerződést és elrendelte a bankgaranciák lehívását. A szintén nemzetközi bíróság elé került ügy, első tárgyalását még abban a hónapban megtartották, majd a nanterre-i törvényszék a nemzetközi gyorsított eljárás keretében 2010 decemberében megtiltotta a BKV-nak a 129 millió eurós (akkori árfolyamon 30 milliárd forintos) bankgarancia lehívását. A Versailles-i Fellebbviteli Bíróság alig hat hónappal később, 2011 júniusában hozott jogerős határozatában az elsőfokon eljáró Nanterre-i Kereskedelmi Bíróság ítéletének minden rendelkezését hatályon kívül helyezte, mondván a BKV szabályosan hívta le a bankgaranciákat. A bíróság a fellebbezési költségek megfizetésére kötelezte a francia céget. Nyolc hónap alatt másodfokon is lezavarták a pert a nemzetközi bíróság előtt. Az Alstom tudomásul vette a döntést. A főváros és az Alstom később kiegyezett, azóta is az Alstom szerelvényei futnak a két metróvonalon.
https://nepszava.hu/3170735_bkv-orosz-metro-m3-metrowagonmash-perirat

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Metróüléstörések – Bolla Tibor
https://infostart.hu/audio/5A406/5A4069DD.mp3

Bolla Tibor: tényleg hibásak a metróülések, de nem ez a legnagyobb probléma

Mint az Infostart is megírta, az indokoltnál többször repednek, törnek az orosz metrókocsikban az ülések. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója erre reagálva az InfoRádióban tisztázta, ezeket a gyártó orosz cég minden esetben cseréli.

Ami nem tartozik a garancia alá, már egy más történet; a kiszakadó, kopó, koszolódó üléshuzatokról van szó, ezeket a BKV-nak kell cserélnie.

A magyar megrendelő közben pereskedik az orosz gyártóval egy másik ügyben.

"A perkeresetet összeállítottuk, jogsegélyszolgálat keretében ki is küldtük az orosz félnek, de az anyag átvétele már többször nem történt meg az orosz fél részéről, ezért a per érdemben még nem indult el, de természetesen az igényünket fenntartjuk, sőt a közeljövőben meg is fogjuk emelni a per értékét. Jómagam

-- nem értem az orosz felet, mert kamattal fogjuk a bíróságon érvényesíteni az igényünket"

– hangsúlyozta a vállalatvezető.
https://infostart.hu/belfold/2022/09/28/bolla-tibor-tenyleg-hibasak-a-metroulesek-de-nem-ez-a-legnagyobb-problema

( ugye, megbízható kereskedelmi partner bármilyen szerződéshez- az az ország, aki három éve nem veszi át a per keresetet..., kibújva ezzel a jogi felelőssége alól )

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Vállalkozót keres a BKV a hármas metróvonalra néhány éve gyártott orosz metrókocsik üléseinek javítására, illetve cseréjére, aminek hátterébe visszatérő konstrukciós hiba áll – írja a Népszava. A kiírás értelmében minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell az alig néhány éves szerelvényeken. A lap megkereste a BKV-t a tenderrel kapcsolatban, de egyelőre nem kapott választ.

Az ajánlattevőnek kötelezettséget kell vállalnia arra is, hogy jótállás keretében felmerült hiba esetén 2 munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart, valamint a lehető leghamarabb elvégzi a javítást. A Népszava szerint, ha a szerelvényeket gyártó orosz Metrowagonmashtól is megkövetelték volna ugyanezt, akkor erre a szerződésre nem lenne szükség, hiszen a vállalat a garancia keretében javítaná az üléseket.

A metrókocsi falai mentán, hosszában elhelyezett üvegszálas műanyagból készült, kivehető betétes, félkemény ülések elvileg vandálbiztosnak készültek, de ezzel szemben a normál terhelés sem bírják. A leszállítást követő évben megjelentek az első repedések, ami a szakértők szerint „a szerkezet megerősítésének igényére felhívó, figyelmeztető jel”.
https://magyarnarancs.hu/belpol/cserelni-kell-a-harmas-metro-uleseit-252579

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Klinikák metrómegálló a felújítás előtt és után Jiří Zeman felvételein.
https://www.facebook.com/karoly.szilagyi/posts/10161568637083154

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az átadás képei.
https://www.facebook.com/metroert/posts/5214010325322204
Fotók: Biró Endre

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Fontos állomásához érkezett az M3 metróvonal teljes rekonstrukciója és akadálymentesítése, három állomás: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák készült el ma.

Néha frusztráló belegondolni, hány évbe telik, mire a tervekből, amin épp dolgozunk, valóság lehet - és ezért öröm látni, amikor ez megtörténik, és egy olyan beruházás jut el az átadásig, aminek a tervezését 9 éve még a BKK-ban indítottuk útjára. Az észak–déli metróvonal a budapesti metróhálózat leghosszabb vonala, az ország legforgalmasabb vasútvonala. A rekonstrukció tervezése 2013-ban, a kivitelezés pedig 2017 őszén indult.

Az M3-as metró rekonstrukciója 217 milliárd forintba kerül, ezt teljes egészében a Kormány finanszírozza, 147 milliárd forintot e célra allokált európai uniós forrásból, 70 milliárd forintot a központi költségvetésből. A Főváros saját költségvetéséből az akadálymentesítésre költ: 5,6 milliárd forintot az állomásokon, illetve – már külön projektként – a Határ úti aluljáró teljes akadálymentesítésére és felújítására további nettó 2,1 milliárdot.
https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/552343086247720
A most átadott megállók fotói: Nyitrai Dávid

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Ma délutántól már a Kálvin térig jár az M3-a metró

A BKK - Budapesti Közlekedési Központ összefoglalta a legfontosabb változásokat az M3-as metró közlekedésben május 14-től:

-- Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as, a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.

-- Hétköznap esténként és hétvégén a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

-- A Nagyvárad téren az állomás felújítása miatt nem áll meg a metró, a Nagyvárad tér környéke a Népliget felől pótlóbusszal, a belváros felől közvetlenül a 2M villamossal közelíthető meg, valamint a Semmelweis Klinikák állomástól gyalog vagy MOL Bubival.

Ezen a hétvégén a metró az alábbiak szerint közlekedik:

-- Május 14-én, szombaton hajnaltól 17:00-ig a szerelvények a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak, az M3-as metrópótlóbusz a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedik.

-- Május 14-én, szombaton 17:00-tól, illetve május 15-én, vasárnap egész nap Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
További információk: https://bkk.hu/.../ne-feledje-az-m3-as-metro-mar-a.../
https://bkk.hu/hirek/2022/05/ne-feledje-az-m3-as-metro-mar-a-kalvin-terig-jar-szombat-delutantol.7578/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Látványtervek – az M3 metróvonal középső szakaszának építészeti koncepciója
http://www.m3felujitas.hu/node/727

M3 metrófelújítás – A középső szakasz építészeti koncepciója
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/m3_metrofelujitas__a_kozepso_szakasz_epiteszeti_koncepcioja

Válasz