M Imre üzente 5 hónapja

Újabb eszközt vethetnek be a gyorshajtók ellen – ott lesz minden autóban

Azoknak az uniós országoknak kedvezőbb a statisztikája, amelyekben szigorúbbak a sebességkorlátozások – derült ki az ETSC (European Transport Safety Council - Európai Közlekedésbiztonsági Tanács) adataiból.

Az Európai Unióban a halálos balesetek 37 százaléka történik városi utakon, 55 százaléka vidéki mellékutakon és 8 százaléka autópályákon. A városokban közlekedők 35-37 százaléka, a vidéki mellékutakon hajtók 9-63 százaléka, az autópályákon közlekedők 23-59 százaléka lépi túl a megengedett sebességkorlátot.

Az EU Third Mobility Package intézkedéscsomagját, amelynek az a célja, hogy 2030-ra felére csökkenjen Európában a halálos és a súlyos balesetek száma, jelenleg köröztetik a tagállamok és az európai szervezetek között. A közlekedésbiztonsági standardokat utoljára 2009-ben szigorították.

Az új javaslat egyik kezdeményezése, hogy kötelezővé kellene tenni az elektronikus sebességfelügyelő rendszerek (Intelligent Speed Assistance, ISA) beépítését az újonnan eladott autókba, buszokba és teherautókba. Kutatások szerint ennek a technológiának az alkalmazása önmagában 20 százalékkal mérsékelhetné a halálos autóbalesetek számát.

Az uniós csomag további része lehetne, hogy az európai forrásokból épülő utak tervezését biztonsági szempontból felülvizsgálnák, de a gyorshajtók lefülelésére is használható térfigyelő kamerák igénybevétele is hatékony ötletnek tűnik.
https://infostart.hu/kulfold/2023/11/28/ujabb-eszkozt-vethetnek-be-a-gyorshajtok-ellen-ott-lesz-minden-autoban

*** Intelligent Speed Assistance, ISA
https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_speed_assistance

*** 3rd Mobility package : Main road safety measures
https://ec.europa.eu/newsroom/move/items/631809/en

*** A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) előmozdítása
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=LEGISSUM:4539738

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Magyar Kerékpárosklub: Az új KRESZ előkészítése jelenleg az érintettek teljes kizárásával zajlik. -\\- 100 napja -\\-

100 napja várjuk a szeptemberre ígért egyeztetést, és választ az Árpád hídi gázolást követő tüntetésen 18 civil szervezettel és a több száz résztvevővel beadott petíciónkra!

A védtelen közlekedőket védő KRESZ javaslatcsomag kidolgozói szeretnék, ha a folyamatba még szövegezés előtt bevonnák a módosításon 6 éve dolgozó szakmai munkacsoportot.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=712819460887721&set=a.475695607933442

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Magyarország a gyorshajtók országa, ahol túl kevés a bírságolás (Dr. Herpy)
Odatekerve, magánvélemény egy balesetről:
https://youtu.be/j1k37LeMFto?si=bC5hNWbekE43V0vg&t=652
Nézd meg a teljes videót!

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

A gyorshajtások büntetése nem több pénzért megvett állami jóváhagyásnál

Kígyónak lábsó, madaraknak fogsor, gyorshajtóknak bírságemelés. Ennyit tud felmutatni a jogalkotó a gyorshajtás elleni „küzdelem” (muhaha!) terén. Félnek a népharagtól, vagy a közlekedésbiztonság mellett kampányolni ez is elég?

Dr. Bubó már megmondta: „Aki nyavalyog, de nem változtat, annak még nem fáj eléggé!”

A gyorshajtás elleni küzdelem „fokozása” 15 éve tragikomédiaként indult, mára viszont csak a tragédia maradt belőle, nevetni már senkinek sincs kedve. Nem kell bemutatnom, mindenki tudja:

-- a gyorshajtók közigazgatási bírságolása semmire sem jó a pénzbeszedésen kívül

Annak viszont bomba üzlet.

Senki sem tartja nyilván a gyorshajtási előéletet vagy csak a büntetőpontokat nem osztják ki?

"A közigazgatási bírság alapesetben nem jár együtt közúti közlekedési előéleti pont (úgynevezett büntetőpont) kiszabásával, továbbá nem jelenti a vezetői engedély bevonását sem. Amennyiben azonban az eljárás során a gépjárművet használó személy ismertté válik, abban az esetben a hatóság a közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló 2000. évi CXXVIII. törvény 4. § (1) bekezdés d) pontja alapján a szabályszegéstől függően a bírság mellé 1-8 közúti közlekedési előéleti pontot is megállapít. (Az egyes szabályszegésekhez rendelhető bűntetőpont mértékét a 236/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet tartalmazza.)"
Forrás: https://ugyintezes.police.hu/gyik2

-- Ja, hogy évente pár vétlen közlekedő belehal egy-egy gyorshajtásba? Na és? Kit érdekel ez?

Hát mi az a pár emberélet a milliárdos bevételhez képest? Meg különben is, minek ment oda az a kerékpáros az Árpád hídra éjjel!? Hát nem tudta, hogy a közlekedés veszélyes üzem és bele is lehet halni az esti hazatekerésbe? Így járt, majd „legközelebb” okosabb lesz, vagy nem. Ne gondolja senki, hogy az állam lemond a milliárdos fix bevételi forrásáról csak azért, mert a rendszer néha nem adja ki egy-egy járókelőnek. Ugyan! Amióta a pénz az isten, azóta senki sem foglalkozik a járulékos veszteségekkel.

Érzi egyébként valaki a döntéshozók közül, hogy mennyire abszurd a rendszer? Ha kicsit (városban 50-65 km/h között) hajt gyorsan a delikvens, akkor a normál ügymenetben hozzá sem szólnak a zsandárok, mert az csak szabálysértés, ha meg nagyon (városban 65 km/h felett) akkor elegendő egy kis vámot perkálni az államnak és el van felejtve.

-- Mi lenne, ha a lopás tényállását is így szabályoznánk? 50 ezerig csak szabálysértés, úgyhogy hagyjuk a fenébe, felette meg az ellopott értékhez igazítottan be kell fizetni egy kis sápot állambácsinak és mehet tovább a lopesz. Ja, hogy az így abszurd? Tényleg?

A valódi probléma az, hogy itt a szándék hiányzik

Helyette hülyének nézés és látszatintézkedések vannak. Nem is kell más, hiszen a polgárok csak nyavalyognak, de változtatni valójában nem szeretnének.

Pedig a jog és a törvények lényege a rend fenntartása és a jogkövető állampolgárok védelme - lenne. Ehelyett jelenleg a jogszegők (gyorshajtók) marzsot fizetnek az állami félrenézésért és védelemért. Erős lenne ez a megfogalmazás? Akkor gondoljátok csak át, hogy ki védi a gyorshajtók jogosítványát a bevonástól és mit kér cserében?

Én kérek elnézést, nekem kellemetlen, hogy le merem írni.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/08/08/a-gyorshajtasok-buntetese-nem-tobb-penzert-megvett-allami-jovahagyasnal/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

A magyarok többsége elvenné a gyorshajtók jogsiját

Mennyire lenne szigorú a lakosság?

Az új bírságok bevezetése és a gyorshajtásos balesetek miatt arra voltunk kíváncsiak, hogy a magyarok a jóval szigorúbb büntetések közül – az autó ideglenes elvétele, a jövedelemarányos büntetés, a jogosítvány hosszabb időre történő bevonása – melyiket tartanák a legjobb megoldásnak.

A Pulzus Kutató Totalcar megrendelésére készült felmérése szerint a legtöbben azt szeretnék, ha a sofőr kirívó sebesség-túllépés esetén azonnal, több hónapra el kellene köszönnie a jogosítványától. A válaszadók 45 százaléka látná ezt jó alternatívának, 33 százalékuk pedig a fizetéssel arányos bírságot. Tízből egy ember pedig szerint belefér, hogy az autót átmenetileg elvegyék a sofőrtől.

A részeredmények szerint a nők 46 százaléka támogatná a jogsi azonnali bevonását, szemben a férfiak 43 százalékos eredményével. Ugyanakkor a jövedelemarányos bírság a férfiak körében népszerűbb.

A fiatalok több mint fele szintén rögtön elvenné a jogosítvány a kiugró gyorshajtásnál, a 60 felettieknek azonban csak a harmada. Utóbbiak táborában a jövedelemarányos bírság mellett vannak a legtöbben.

A végzettség szerinti bontás alapján látszik, hogy diplomások 51 százaléka is jogosítványtól szabadítaná meg a gyorshajtókat. 10-13 százalékuk elképzelhetőnek tartaná az autó elvételét is.

Valamennyi településtípust nézve a jogosítvány-elvétel a sláger, de ez a szankció leginkább a fővárosiaknak tetszik. A fizetéshez mért bírság esetében lényegében holtverseny alakult ki a községek, kisebb várások és Budapest között, itt felfelé kilógnak a vármegyeszékhelyen élők a maguk 36 százalékával.

A felmérésben szereplő kérdésnél és a válaszoknál direkt nem parametrizáltuk a sebességtúllépés mértékét, mert útszakasztól, körülményektől függően jelentős különbségek lehetnek. A fő cél az volt, ha a lakosság dönthetne, akkor a durva gyorshajtásoknál milyen szankciókat vezetnének be.

Megjegyzés: A Pulzus Kutató által a Totalcar megrendelésére készült felmérésre 2023. szeptember 5-én került sor 1000 fő megkérdezésével.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/09/18/gyorshajtas-pulzus-felmeres-jogositvany-auto-buntetes/
___

Bár a gyorshajtásra kiszabható bírságok emelkedtek egy új jogszabály szerint, a legkirívóbb esetekben is maximum 390 ezer forintos csekkel számolhat az érintett autós, ami szerény emelkedést jelent a korábbi 300 ezres maximumhoz képest. Nem tűnik túl erős visszatartó erőnek. Sőt – ahogy arról ebben a cikkben írtunk– a gyorshajtásos büntetés nem más, mint pénzért megvásárolt állami jóváhagyás.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/08/08/a-gyorshajtasok-buntetese-nem-tobb-penzert-megvett-allami-jovahagyasnal/
-- A gyorshajtások büntetése nem több pénzért megvett állami jóváhagyásnál

A kérdéssel Karotta is foglalkozott a Totalcar Híradóban, példaként felhozta az Árpád hídon történt tragikus balesetet, amelynek okozója 435 ezer forintért vett egyedi rendszámot az autójára, ami szignifikánsan meghaladja a 390 ezer forintos maximális bírságot.
https://www.youtube.com/watch?v=JheUddFrCNY
-- Lassan, gyorsan spiccesen hajts Magyar! - TC Híradó 2023/07/30 [98.]

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Kerékpárosklub a Tilos rádióban, téma: a KRESZ-módosítás | 2023. júl. 31.
https://www.youtube.com/watch?v=lEKCfT_c2gc
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a Tilos rádióban Ránki Júlia
https://tilos.hu/author/ranki
vendége volt, a KRESZ-módosítási tervezetről beszélgettünk.

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

(OS) - Molnár Zsolt: A közutak nem versenypályák!

Mivel a notórius gyorshajtók ártatlanok életét veszélyeztetik, az
extrém teljesítményű járművek vezetéséhez külön jogosítványra lenne
szükség – kezdeményezte Molnár Zsolt országgyűlési képviselő, az
MSZP pártigazgatója. Ennek érdekében törvénymódosító javaslatot
nyújtott be, mely szerint csak a jogosítványszerzés után 5 évvel,
külön vizsgát és pszichológiai alkalmassági vizsgálatot követően
lehessen ilyen sportautókat vezetni.

Tovább folytatja a küzdelmet az emberi élet védelméért Molnár
Zsolt országgyűlési képviselő, az MSZP pártigazgatója. Mint
csütörtöki sajtótájékoztatóján fogalmazott: addig kell harcolni a
jogszabály változtatásokért, amíg a nullához közelít, majd el nem éri
azt a közlekedési balesetben elhunytak száma. Az ittas járművezetők
és száguldozók sokak életét veszélyeztetik, ezért van szükség újabb
törvénymódosításra.

Az MSZP pártigazgatójának törvénymódosító javaslata szerint az
extrém teljesítményű – 300 kilowattot meghaladó – járművek
jogosítványszerzéséhez speciális kritériumoknak kellene megfelelni.
A kitételek a következők lennének: legalább 5 éves jogosítvány,
mindez idő alatt közlekedési bűncselekménytől mentes járművezetés,
pszichológiai alkalmassági vizsga, valamint a külön jogszabályban
meghatározott tanfolyam elvégzése. A törvényjavaslat célja nem a
nagy teljesítményű járműfajták kitiltása a forgalomból, hanem a
szabályok józan szigorítása, hiszen emberi életek forognak kockán.

Molnár Zsolt javasolja továbbá, hogy a végzős középiskolások
esetében legyen kötelező tantárgy legalább fél évig a KRESZ-oktatás.
A közösségi közlekedés szabályait ugyanis mindenkinek meg kell
ismernie, hiszen az mára olyan veszélyes üzemmé vált, hogy az
oktatás során is új eszközökkel kell garantálni a biztonságot
mindenki számára.
Molnár Zsolt országgyűlési képviselő, az MSZP pártigazgatója
Kiadó: MSZP Országos Központ

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Megjelent a rendelet: így változnak a gyorshajtás és az ittas vezetés bírságai szeptembertől

Jönnek az új büntetési tételek a közlekedésben, aki városon belül 125-tel hajt, azt 390 ezer forintra büntethetik, ha elkapják.

Hosszan sorolja a hétfő esti Magyar Közlönyben kiadott kormányrendelet a gyorshajtás és más közlekedési szabálysértések büntetési tételeinek változását. A kormány az Árpád hídi halálos baleset után ígért nagyobb szigort

– ugyan gyakori, jogos kritika az, hogy nem csak a bírságok összegét kellene megemelni, hanem növelni kellene az esélyt arra, hogy ha valaki szabálytalan, akkor elkapják,

de egy ilyen komplexebb feladat helyett egyelőre maradt a bírságemelés.

A dokumentum szerint, aki 50-es vagy annál lassabb sebességkorlátozásnál

-- 15-25 km/órával lépi túl a sebességkorlátot, az 39 ezer forint bírságot kaphat,
-- 25-35-ös túllépésnél 58 500,
-- 35-45-ösnél 78 000,
-- 45-55-ösnél 117 ezer,
-- 55-65-ösnél 169 ezer,
-- 65-75-ösnél 260 ezer
-- 75 km/órásnál nagyobb sebességtúllépésnél pedig 390 ezer forint bírságot kaphat.

Aki 50 és 100 km/h közötti korlátozású helyen lép túl a sebességhatárt, az hasonló büntetési tételekre számíthat, ott a legalsó, 39 500 forintos sáv a 15-30 km/h-s túllépésért járhat, a legfelső, 390 ezres pedig akkor, ha 105-tel többel megy, mint amennyivel szabad volna.

Aki pedig olyan helyen hajt túl gyorsan, ahol 100-as sebesség fölött lehetne menni, 20-35 km/h-s túllépésnél várhat 39 ezer forintos csekket, 110-zel a megengedett tartomány fölött 390 ezreset.

Aki vasúti átjáróba tiltás ellenére behajt, azt 65 ezer forintra büntethetik.

Szintén 65 ezer forint a büntetése a kötelező haladási irány megszegésének, a behajtás tilalmának megszegése viszont csak 39 ezer forintba kerül. A leállósávon haladás büntetési tétele 130 ezer forint.

Szóba került korábban, hogy kis mennyiségű alkohol fogyasztását megengedhetné a KRESZ. Nem fogja engedni, de a büntetési tétel egészen más lesz:

-- ha a sofőr szervezetének véralkoholszintje 0,30 gramm/liter alatt marad, vagy a levegőalkohol-koncentráció 0,15 milligramm/liter alatti, akkor 39 ezer forint a bírság, ha viszont annál nagyobb, akkor 130 ezer forint.

Az új szabályok szeptember 1-jétől lesznek érvényesek.
https://hvg.hu/cegauto/20230815_rendelet_gyorshajtas_ittas_vezetes_kresz
___

... az új büntetési sávokkal is még így csak közelítjük az uniós átlagot az RTL Híradó által kérdezett ügyvéd szerint.

Mohácsi Ferenc Zsolt közlekedési ügyekre szakosodott ügyvéd szerint Horvátországban, vagy Olaszországban, kirívó gyorshajtás esetén a bírság átszámítva akár milliós nagyságrendű is lehet. Emlékeztetőül: a magyar szabályozás szerint a jövő hónaptól 39 ezer forinttól, akár 390 ezer forintig terjedhet a közigazgatási bírságok mértéke gyorshajtás esetén.
https://rtl.hu/hirado/2023/08/16/megemelt-kozlekedesi-birsagok-gyorshajtas-ugyved

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

... korábban tévesen futott körbe a sajtón az a hír, miszerint 300 sebességmérő kamera kihelyezése van tervbe véve Budapesten

A BKK honlapjára feltöltött stratégiában hosszasan részletezik, hogy mire lenne szükség. Összehasonlításként említik Párizs belvárosát (105 négyzetkilométer, 2,1 millió lakos), ahol 50 sebességmérő radar működik. A rendőrség Budapesten (525,2 négyzetkilométer, 1,8 millió lakos) jelenleg összesen 4 helyszínen végez állandó sebességmérést irányonként 1-1, összesen 8 fix telepítésű kamerával (M1/M7 bevezető, M3-as bevezető, Nagykőrösi út, Váci út). Ezt a rendszer a rendőrség 4 új sebességmérővel bővíti, két fix sebességmérő készüléket terveznek a repülőtérre vezető gyorsforgalmi útra, egyet-egyet pedig a Weiss Manfréd útra, illetve a 6-os számú főútra. A 35 kilométer hosszú párizsi Boulevard périphérique-en 8 sebességmérő kamera üzemel. Budapesten (a nevezett párizsi sugárúthoz leginkább hasonlító) 20 kilométer hosszú Hungária körúton 4-5 kamerára lenne szükség.

A csaknem 200 kilométer hosszú budapesti térségi és gyorsforgalmi úthálózaton ez már 45 kamerát jelentene, az 500 kilométer hosszú főúthálózaton (feleakkora sűrűséggel számolva is) 55-57 kamera, azaz összesen körülbelül 100 kamerára lenne szükséges.

Gyorshajtás esetén a rendőrség bírságolhat, az ebből származó bevétel is

-- a központi költségvetést illeti meg.
https://24.hu/belfold/2023/08/14/budapest-sebessegmerok-traffipaxok-45-uj-eszkoz-berles-kihelyezes-rendorseg-ii-kerulet/

Vagyis, megveszik a kerületek, és a „bevétel” az államé...

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Parancsnoki vizsgálat indult, a keddi autósüldözés miatt. Azt kell kideríteni, hogy a rendőrök jogszerűen, szakszerűen és arányosan jártak-e el, amikor egy száguldozó autóst próbáltak megállítani. Az RTL Híradónknak nyilatkozó közlekedési szakjogász szerint azt mindenképpen vizsgálni kell, miért szorították a rendőrök a betonelválasztónak a menekülő sofőrt.
https://rtl.hu/hirado/2023/08/05/amokfuto-autos-uldozes-m2-parancsnoki-vizsgalat

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Azt semmiképpen nem állítanánk, hogy Lázár mindig a vakvilágba ígérget, például a megyei bérletet is megígérte, és nem is kellett rá sokat várni, de tény, hogy a többi miniszterhez képest kifejezetten szereti néhol nagyívű, néhol egész konkrét tervekkel elkápráztatni a sajtót és a közvéleményt, és nem mindig válnak valóra az elképzelések.

A legutóbbi ígéretcunamija a vasútra vonatkozott, 6000 milliárdos, tízéves programot lengetett be, ami annyiból merésznek hangzik, hogy egyrészt pont most záratott be szárnyvonalakat, másrészt ő is elismerte, hogy nincs erre pénz, úgyhogy „külső forrásokat" kell szerezni rá. És ha már nagy vasútfejlesztés, a déli körvasút is meg fog épülni az említett interjú szerint, ami pedig azért zavarja kicsit össze az embert, mert a külső körvasúti megállóhelyeket pont most húzták le a nemzetgazdaságilag kiemelt beruházások közül, ami vélhetően a projekt ideiglenes elkaszálásának egy finomabb megfogalmazása.

A vasúti ígéretet csak pár nappal előzte meg az új KRESZ ígérete, ami már készül ugyan egy ideje, de az Árpád hídi baleset hírére előrántotta a miniszter a kalapból. Erről egyelőre csak annyit tudni, hogy nagy a csata Lázár és a többiek között a zéró tolerancia körül. Az ígéret fényét ebben az esetben az homályosítja kissé, hogy

-- van már a fiókban egy évek alatt, széles szakmai konszenzussal összehozott új KRESZ, ám a miniszter egyelőre senkivel nem egyeztet a módosításokról. [...]
https://hvg.hu/itthon/20230804_Lazar_janos_igeretek_vasut_mav_ner_epitoipar_budapest_dohanyzas

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Major Róbert: "A büntetés elmaradhatatlansága a legvisszatartóbb erő"

A közúti illegális gyorsulási versenyek luxusautóinak tulajdonosai számára egy-egy 60 ezres bírság a vicc kategóriájába tartozik - véli a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karának Közbiztonsági tanszékvezetője. Major Róbert rendőr ezredes az InfoRádió Aréna című műsorában felhívta a figyelmet, a rendőrség eddig hiába próbálta bevezetni a szakaszos sebességmérést, "nem kapott erre felhatalmazást". Szólt még a volán mögötti mobilozásról és a zéró tolerancia körüli vitáról is.

A közelmúltban számtalan gyorshajtásos baleset történt, a legnagyobb visszhangot mégis az a halálos tragédia kapta, amely mögött egy rettenetes történet rajzolódik ki: két gyorshajtó fogott egymással gyorsulási versenybe Budapesten, az Árpád hídra érve pedig "űrsebességre" kapcsoltak, de egyikük elveszítette uralmát a jármű fölött. A kocsi felborulva pörgött, és a szalagkorlátot átszakítva elvette az életét egy, a kerékpárútként is szolgáló járdán épp arra tekerő kerékpárost.
https://www.youtube.com/watch?v=tcyN7nIEy9A

A feladat tehát az szerinte, hogy

-- a meglévő szabályokat kell betartatni a járművezetőkkel.

"Ennek van egy rendészeti oldala. Nyilvánvalóan a rendőrségnek komoly feladata, hogy a közlekedési szabályokat betartassa. Ugyanakkor

-- a közlekedésbiztonsági helyzet problémáit nem szabad a rendőrség nyakába varrni.

Ez egy össztársadalmi feladat. A járművezetők sajnos nagy százalékban nem fogadják el azt, hogy a közlekedés egy veszélyes üzem. Márpedig azok a vezetők, akik semmibe veszik a saját kötelezettségüket, és azt gondolják, hogy nekik csak joguk van, azok teremtenek ilyen veszélyes helyzeteket" - ecsetelte.

A büntetőpontokkal kapcsolatban megjegyezte: aki jogsértő életmódot folytat, annak teljesen mindegy, mennyi ilyen pontot kap, egészen addig, amíg nagyon komoly szankcióval nem kell számolnia. Például szabadságvesztéssel járó büntetéssel. Major Róbert még azt is szorgalmazza, hogy az ilyen extrém jogsértőknél magát az elkövetés eszközét (a gépjárművet) kobozza el a hatóság.
https://infostart.hu/belfold/2023/07/31/major-robert-a-buntetes-elmaradhatatlansaga-a-legvisszatartobb-ero

Podcast:
https://infostart.hu/audio/D4A1D/D4A1DF67.mp3

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Jelentősen növekednek a gyorshajtási bírságok az új közlekedési rendelettervezetet alapján, amit csütörtökön töltött fel honlapjára a kormány. A dokumentum alapján szeptember 1-től emelnék meg a bírságok összegét - írta meg a hvg.hu.
https://cdn.kormany.hu/uploads/document/c/c2/c25/c2517769dbc1785e8b4b081120f5dee39954e462.pdf

A gyorshajtási bírságok sávos értékei így módosulnának:

-- 30 ezer helyett 39 ezer forint
-- 45 ezer helyett 58 500 forint
-- 60 ezer helyett 78 ezer forint
-- 90 ezer helyett 117 ezer forint
-- 130 ezer helyett 169 ezer forint
-- 200 ezer helyett 260 ezer forint
-- 300 ezer helyett 390 ezer forint

A tervezet emellett emelné a személy- és áruszállításban dolgozók ittas vezetése miatt kiszabott büntetések mértékét is:

-- 2000 cm3-nél kisebb motorú jármű esetén 400 ezerről 520 ezer forintra
-- 2000 cm3-nél nagyobb motorú jármű esetén 800 ezerről 1 millió 40 ezer forintra

Egyéb közlekedési bírságok mértéke is emelkedne, az autópálya leállósávjában történő haladásért például 130 ezer, a kötelező haladási irány megszegéséért 65 ezer forint büntetést kellene fizetni. A rendelet a gyártókra is szigorúbb büntetéseket szabna ki, a típusjóváhagyás során elkövetett hibákat is keményebben szankcionálnák.

A rendelettervezetet augusztus 10-ig lehet véleményezni.
https://444.hu/2023/08/03/megemelne-a-gyorshajtasi-birsagokat-a-kormany-szeptember-1-tol

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Tervezz velünk autómatricát! <3

Szívesen tudtára adnád mindenkinek,

-- hogy a 70 az hetven, az 50 az ötven, a 30 az harminc, de #azélet1?

Hamarosan elérhetők lesznek az autómatricáink, amelyekkel a többi közlekedőnek is megmutathatod, hogy te (!) vállalod a sebességhatárok betartását!

A megengedett sebesség túllépésének tragikus következményei lehetnek a védtelenebb közlekedőre nézve, sokak fejében ma mégis "normának" számít figyelmen kívül hagyni a sebességhatárokat.

-- Van is egy szavunk ezekre a közlekedőkre: ==> GYORSHAJTÓ <==

De vajon hogy hívjuk azokat az embereket, akik betartják a sebességkorlátozásokat? Írd meg nekünk kommentben, te mit gondolsz:
https://fbshort.com/azlet1-automatricaterv

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Elengedhetetlen, hogy a közlekedők figyelembe vegyék mindazokat a jelzéseket, melyek a városi forgalomban való haladást szabályozzák, és kialakításuknak megfelelően használják az egyes utakat, útszakaszokat. A biztonságos közlekedés alapfeltétele, hogy az emberek ismerjék és betartsák az egyes közlekedési módokra és eszközökre vonatkozó szabályokat, és nem utolsó sorban legyenek tekintettel egymásra.

Mit teszünk mi a biztonságosabb közlekedésért?

Minden rendelkezésünkre álló eszközzel küzdünk a közlekedés veszélyeinek csökkentéséért, a BKK által tervezett és kivitelezett fejlesztéseket a közlekedésbiztonsági elveknek megfelelő módon alakítjuk ki. Egységes, könnyen alkalmazható, az egész városra érvényes ajánlásainkat kézikönyvbe gyűjtjük, hogy Budapest-szerte ennek megfelelő infrastrukturális környezetet lehessen kialakítani. A Budapest Közúttal karöltve folytatjuk az eddig is létező gyalogátkelők felújítását, újak kijelölését, és az útburkolati jelek megújítását. Fontosnak tartjuk, hogy a jelzőlámpával nem biztosított zebrák környezetében maximum 50, de inkább 40 km/óra legyen a megengedett sebesség.

Emellett tévhitek megdöntésével, tények és adatok bemutatásával alakítjuk a közgondolkodást. Ilyen tény például, hogy ha egy gépjárművezető 30 helyett 50 km/órás sebességgel üti el a védtelen, gyalogosan közlekedő embert, közel 400 százalékkal magasabb az esélye annak, hogy az halálos sérülést szenved. Egy lakóutcában 30 helyett 50-nel menni arányosan olyan, mint az Árpád hídon 70 helyett 120-szal haladni. Már a kis mértékű sebességtúllépés is emberi életekbe kerülhet.

A gépjárművezetők egyéni felelősségének fontosságát hangsúlyozzák azok az autós influenszerek és médiumok is, amelyek felvállalták a kampány népszerűsítését, üzeneteinek megosztását:

Alapjárat.hu
BpiAutósok.hu
Begurulva.hu
Berta István
Egyszermarlattamautot.hu
Járókelő.hu
Podcars.hu
https://bkk.hu/hirek/azelet1/

Válasz