Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 4 éve
2021. március elsejétől a büntető törvénykönyv szerint közfeladatot ellátó személynek minősülnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. útellenőrei és kezelői ellenőrei, így aki a munkájuk során bántalmazza, erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, vagy intézkedésre kényszeríti őket, az akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az ezentúl közfeladatot ellátó személynek minősülő útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli javításáról is gondoskodnak. A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig. A jogi átmínősítés indoklásaként felelevenítették, hogy hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 munkatársuk. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast “ledudáltak” már munkavégzés közben.
https://kreszvaltozas.hu/hir/marciustol-kozfeladatot-ellato-szemelynek-minosulnek-az-utellenorok/
Hozzászólások eddig: 186
M Imre üzente 1 hete
Pest vármegyei rendőrség: Emlékeztek még arra a rolleresre, aki nemrégiben hatalmasat esett Budaörsön? Most egy exkluzív interjúban meséli el nekünk mit élt át az eset során, és milyen tanulságokat vont le belőle.
https://www.facebook.com/watch/?v=842507271456077
M Imre üzente 1 hónapja
Parkolási etikett japán irodaházaknál
Érdekes jelenség a reggeli órákban a japán irodaházaknál, amikor a korán érkezők megkeresik a bejárattól legtávolabbi szabad parkolóhelyeket, és ott állnak meg ahelyett, hogy a bejárat előtti üres helyeken parkolnának.
A jelenség neve az "omoiyari" (思いやり), az együttérzés képessége, ugyanis a korán érkezők ezzel segítik a késve érkező kollégáikat, hogy minél előbb beérjenek a parkolóból az irodába.
Van jelentősége ennek a gesztusnak a japán nagyvárosok mindennapjaiban, ugyanis egy-egy nagyobb irodaházban, mint például a nemrégiben átadott Roppongi Hills Mori Tower, 10-15.000 ember is dolgozik, így a parkolás valódi kihívás lehet egy zsúfoltabb napon.
A szokás nemes gesztusát nehezen lehet megtanulni, Japánban kell felnőni ahhoz, hogy ez ne egy érdekes hír, hanem a mindennapok természetes velejárója legyen.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1144556937752060
M Imre üzente 1 hónapja
Egy ideje a szőregi buszmegállókat járja délutánonként Szegeden egy rejtélyes sofőr, aki már a Redditen is visszatérő téma – figyelt fel a jelenségre a Délmagyar.
A 20 év körüli férfi a feltűnő Teslájával rendszerint délután 14 és 16 óra között jelenik meg a buszmegállókban, és ha lát embereket, felajánlja nekik, hogy elviszi őket a városba. „A haverom kétszer is ment vele. Elvitte pont oda, ahová kérte, de pénzt sosem kért, és állítólag elég gyakran csinálja ezt” – olvasható az egyébként gyanakvó hangvételű bejegyzésben.
A poszt hatására többen jelezték, hogy találkoztak már a titokzatos illetővel, akire a környéken már Teslafantomként hivatkoznak – előfordult, hogy a vihar kellős közepén segített egy csuromvizes várakozó utason. A beszámolókból kiderült az is, hogy azért jár ilyen gyakran a környéken, mert a családjának egy része ott lakik, és napközben meglátogatja őket. A kezdeményezésének összességében pozitív a fogadtatása, volt, aki meg is jegyezte, hogy „hihetetlen és elkeserítő, hogy egy kedves gesztus mögött többen az ártó szándékot vélik látni”.
A fantom is jelentkezett
A szóban forgó Reddit-bejegyzéshez végül a Tesla-sofőr is hozzászólt, és pontot tett minden találgatás végére. „Szőregen nőttem fel és a 67/Y busz néha késik vagy kimarad, mivel Dorozsmáról jön. Ez azt jelenti, ha bármilyen vihar van, akkor lehet, az esőben fogsz állni 30-40 percet, és reménykedsz, hogy nem késik sokat. Én is rengetegszer szétáztam, amikor nem volt jogsim” – írta az ismeretlen jótevő.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2025/09/18/tesla-fantom-szeged-rejtely/
M Imre üzente 3 hónapja
Csúnya beszéd! Nemár!! | Nindzsa néni kutyával vs. kerékpáros...
https://www.facebook.com/watch/?v=1027289322727442
Erős jóindulattal sem nevezném "hölgynek"! Viszont a bringás úriember higgadt maradt ebben a szituációban. Respect!
M Imre üzente 4 hónapja
Kanyarodáskor a tehergépjárműveknek és az autóbuszoknak lényegesen nagyobb helyre van szükségük, mint a személygépkocsiknak. Ezért motorkerékpárral be nem látható útkanyarulatokban soha ne előzz, hanem közlekedj óvatosan, ügyelve a kanyarodási ív biztonságos megválasztására is!!!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1216536390516716
M Imre üzente 4 hónapja
M Imre üzente 4 hónapja
WMN: „Ma már semmit nem lehet mondani…” – gyakori érzés. De a politikai korrektség nem korlát, hanem iránytű: abban segít, hogy tisztelettel beszéljünk egymásról.
Mert a nyelv formálja a gondolkodást – és a társadalmat is.
Nézd meg legújabb Fogalommagyarázó epizódunkat Lovas Rozival és Molnár Áronnal – ma a „pc” kerül terítékre.
(Figyelem: a jelenet egy sztereotípiát ábrázol, nem általánosításként szolgál!)
Nézd meg a videót, gondolkozzunk együtt a szavaink súlyáról!
https://www.facebook.com/watch/?v=1768468213700703
M Imre üzente 6 hónapja
Sokaknak okoz nehézséget a kézifékes elindulás,
... pedig gyakran lenne szükség rá autóvezetés közben.
Jó hír, hogy ha tudod mit kell tenned akkor nem bonyolult, csak gyakorolni kell a videóban bemutatott elvek alapján.
https://www.youtube.com/watch?v=8eM7K1VQZA8
M Imre üzente 7 hónapja
Hosszú évek óta nem volt Budapesten olyan alacsony a halálos és a súlyos közlekedési balesetek száma mint tavaly.
A BRFK Budapesti Rendőr-főkapitányság keddi beszámolója szerint mind a halálos, mind a súlyos kimenetelű közlekedési balesetek száma jelentős mértékben, több mint 25 százalékkal csökkent 2024-ben. Mindez azt eredményezte, hogy az elmúlt másfél évtizedben – a Covid-járvány okozta időszakos forgalom-visszaesés éveit is figyelembe véve - soha nem volt ilyen alacsony a súlyos és a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma. Természetesen 32 halálos baleset pontosan 32-vel több, mint amit el lehet viselni.
Éppen ezért tűztük ki célul, hogy más sikeres városok példáját követve, nullára csökkentjük a közúti közlekedés halálos áldozatainak számát Budapesten. A tavalyi adatok alapján joggal remélhetjük, hogy a rendőrséggel való közös fellépés, a komplex közlekedésbiztonsági intézkedések, mindenekelőtt a sebességkorlátozások betartatása hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki biztonságban hazaérhessen. Így lesz Budapest városból otthon.
# Karácsony Gergely
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1234743028014366
M Imre üzente 7 hónapja
Egy meghökkentő, ám jó szándéktól vezérelt ötlet 1931-ből, a Popular Mechanics tolmácsolásában. Tudod, hogyan kívántak fellépni az ellen, hogy a cserbenhagyó, a baleset után a helyszínről megállás nélkül távozó gépkocsi vezetője anonim maradjon, és ezáltal elkerülje a felelősségre vonást? Az autó első lökhárítójára egy speciális alkatrészt terveztek felszerelni, mely ütközéskor hátrafelé mozdult el, kioldva a jármű aljára előzőleg felszerelt azonosító lemezeket. Az autó által a helyszínen hátrahagyott apró azonosító fémlemezek segítségével – amelyek a gépkocsi rendszámát és a vezető (tulajdonos) nevét tartalmazták – a cserbenhagyó járművet és az elkövető kilétét azonnal meg lehetett állapítani, így a felelőségre vonás nem maradt el, továbbá a kárrendezés is megindulhatott a maga útján. A megoldással nem csak a cserbenhagyásos baleset elkövetőjét, hanem a parkolóban, vagy egyéb helyen más járműnek nekikoccanó, ám a helyszínről adatai nélkül eltávozó jármű vezetőjét is azonosítani lehetett volna – az autó elejével történő ütközés esetén. Bár a feljegyzések szerint az ötlet sokak tetszését megnyerte, ismereteink szerint a gyakorlatban nem valósult meg.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1125470126290010
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre 12 órája új videót töltött fel:
M Imre 14 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 15 órája a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Két lányt fehérneműre vetkőztettek a szerb határőrök, ...
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás