Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Egy minisztériumi háttérbeszélgetésen mutatták be a sajtó képviselőinek a készülő új KRESZ-t. Valójában azonban nem csak a KRESZ (hivatalosan az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM rendelet) megújítása zajlik, hanem a közlekedést szabályozó teljes jogi keretrendszeré, ami kiterjed a jelzőtáblákra, a vizsgáztatásra, a járművezető-oktatásra, illetve a büntetésekre is.


Első alkalommal az alapelvekről ismertettek részleteket. Jelenleg 2025. március 31-re ígéri az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), hogy „a kormány által beterjeszthető” formába önti az új KRESZ-t – ezt Dr.

Tovább 

Itt nem az a győztes, akinek a legtöbb pontja van.

network.hu

 

Kengyelfutó gyalogkakukk és Vili, a prérifarkas (a kép forrása: filmtekercs.hu)

 

A legjobb sofőr is hibázhat néha, mindenkinek becsúszhat egy gyorshajtás vagy akár csak az, hogy túl közel parkolunk egy kereszteződéshez. Mindezekért egy bírság mellett közlekedési előéleti pontokat kapunk a rendőrségtől, amelyek sajnos nem a gyűjtendő pontok közé sorolhatóak, de nem kell aggódni, 2-3 pont miatt még nem veszítjük el a jogosítványunkat.

Tovább 

 

Így nézheted meg online, mennyi közlekedési előéleti pontod van


Bár ezek a pontok nem válthatóak be ajándékra, érdemes tudni, mennyi van belőlük.

network.hu

 

Egyjárműves közúti közlekedési baleset (forrás: Wikipédia)


Nem sok ember gyűjti az előéleti pontokat, persze van, aki igen, de a mindennapokban nem sok olyan beszélgetés juthat az eszünkbe, amely során felvetülne a közlekedési előéleti pontok témája, azaz a bűntetőpontok. De bizony vannak olyan esetek, amikor jó, ha tudjuk, hogy hol lehet utánanézni, nekünk van-e és ha igen, mennyi.

Tovább 

A modern autók elterjedésével a gyűjtött és kezelendő adatok mennyisége robbanásszerűen megnőtt, azonban eddig nem volt tisztázott, kié is ez a sok információ. Egy rendelet pontot tett a dolgok végére.

network.hu

 

Benz Patent No. 1., az első autó 1886-ból (forrás: Wikipédia)


A mai autókban a távoli elérés szinte már elvárt extra, de még ha nem is rendelkezünk ilyennel, elég egy beépített vészhívás funkció, hogy biztosak legyünk benne, járművünk adatokat gyűjt rólunk.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hónapja

A General Motors biztosítóknak adta el a járműveit vezető emberek adatait | 2024. szeptember 05.

Texas állam beperelte a General Motors-t, mert az állítása szerint éveken át gyűjtötte a gépjárművezetők adatait a tudtuk és beleegyezésük nélkül, majd azokat eladta harmadik feleknek - köztük biztosítótársaságoknak.

A texasi állami bíróságon benyújtott kereset azzal vádolja a GM-et és annak OnStar leányvállalatát, hogy a 2015-ös és későbbi modellévű járművek többségébe beépített telematikai technológia segítségével minden egyes alkalommal részletes vezetési adatokat rögzítettek a jármű használatakor. Az összegyűjtött adatokat ezután eladták több adatelemző cégnek, hogy vezetői pontszámokat állítsanak össze. Texas ügyészei szerint a GM arra kötelezte ezeket a cégeket, hogy engedélyezzék a hozzáférést a biztosítótársaságoknak, hogy az általuk összeállított adatok alapján számítsák ki a díjakat. "Vizsgálatunk feltárta, hogy a General Motors olyan felháborító üzleti gyakorlatot folytatott, amely megsértette a texasiak magánéletét és törvényt sértett. Felelősségre fogjuk vonni őket” - mondta Ken Paxton texasi főügyész a perrel kapcsolatban. "Amerikai sofőrök milliói autót akartak vásárolni, nem pedig egy olyan átfogó megfigyelőrendszert, amely törvénytelenül rögzíti minden egyes útjukra vonatkozó információt, és eladja az adataikat bármely cégnek, amely hajlandó fizetni érte.”

A kereset szerint több mint 16 millió GM-ügyfél adatait adták el harmadik félnek tudtuk és beleegyezésük nélkül, közülük 1,8 millióan Texasban laknak. "A biztosítók felhasználhatták - és fel is használták - ezeket a pontszámokat és adatokat, hogy jelentős döntéseket hozzanak, amelyek hatással voltak az ügyfelekre, beleértve a díjemeléseket, a biztosítási fedezet elhagyását vagy a fedezet elutasítását” - állítja a kereset. A harmadik feleknek eladott adatok a jelentések szerint az utazások dátumát, kezdési és befejezési időpontját, a jármű sebességét, a biztonsági öv állapotát, a megtett távolságot, a GPS-adatokat és egyéb információkat tartalmaztak. Az adatok alapján kiszámított vezetési pontszámok állítólag jelezték a járművezetők rossz viselkedését, beleértve a késő esti vezetést, a biztonsági öv használatának elhanyagolását, a túl éles kanyarodást, a túl gyors fékezést vagy gyorsítást és a 80 mérföld/óra feletti sebességet.

A GM eközben állítólag bőségesen meggazdagodott a rendszerből. Texas állítása szerint az adatok elemző cégeknek történő eladása „milliós egyösszegű kifizetéseket”, jogdíjfizetéseket a biztosítási cégeknek történő licencelt adatértékesítésért, valamint további pénzeket eredményezett, ha a GM évente több új járműadatot adott el telematikai elemző cégeknek, mint egy meg nem határozott mennyiség. Az adatokhoz hozzáférő telematikai cégek közé tartozik a Verisk nevű hitelügynökség, mint az egyik olyan fél, amely a gépjárművezetők adatait az autóbiztosítók számára történő továbbértékesítés céljából összerendezte. Az ügyészek szerint a két cég közötti üzlet 2015-ben kezdődött. A panasz szerint a brit Wejo Limited, a LexisNexis Risk Solutions és a Jacobs Engineering Group szintén megállapodásokat kötött a GM-mel a vezetési adatok átvételéről.

A kereset szerint a GM azt is közölte a sofőradatokat vásárló cégekkel, hogy a tulajdonosok beleegyeztek az adataik gyűjtésébe, értékesítésébe és felhasználásába. Ez technikailag helyes lehet, azonban Texas szerint az engedély megadásának módja sérti a Texas állam megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvényét. Ugyanis az történt, hogy a GM járművének megvásárlásakor a vásárlókat állítólag arra kényszerítették, hogy iratkozzanak fel az OnStar márkanév alatt futó járműszolgáltatások és alkalmazások csomagra. E szolgáltatások némelyike végül kötelezővé vált. "Ennek a belépési folyamatnak a részeként a General Motors elektronikus úton több mint ötven oldalnyi tájékoztatót nyújtott át a vásárlóknak az OnStar termékekről, amelyek termékleírásokból, valamint az alkalmazandó felhasználói feltételek és adatvédelmi tájékoztatók zavaros sorozatából álltak” - állítja a kereset. „A GM azt állította, hogy tájékoztatja a fogyasztókat az adatvédelmi gyakorlatáról, de a tájékoztatók zavarosak és erősen félrevezetőek voltak”.

A kereset szerint ahelyett, hogy nyíltan megmondták volna, hogy az OnStar mit tervez kezdeni az összes adattal, a vásárlókkal inkább elhitették, hogy „a General Motors által gyűjtött adatokat elsősorban a járművei és termékei biztonságának, funkcionalitásának és működőképességének javításához kapcsolódó okokból fogják felhasználni. A General Motors egyetlen pillanatban sem tájékoztatta az ügyfeleket arról, hogy gyakorlata az, hogy eladja bármelyik adatukat, még kevésbé a vezetési adataikat” - állítja a kereset, hozzátéve, hogy a GM nem hozta nyilvánosságra az adatok eladására vonatkozó meglévő szerződéseket, és azt sem, hogy az elemző cégek ezeket az adatokat biztosítóknak adják el.

https://sg.hu/cikkek/auto/158536/a-general-motors-biztositoknak-adta-el-a-jarmuveit-vezeto-emberek-adatait

Tovább 

Bringaszerelés, rádió javítás vagy egy székláb megragasztása és ruha felvarrása? Ez nem egy klasszikus értelemben vett szerviz, ahol leadjuk a tárgyat és megcsinálják nekünk, hanem annál sokkal jobb. Itt ugyanis a szakemberrel együtt tanuljuk meg, hogyan is kell új életre kelteni a tárgyakat. A közös szerelés ingyenes, nekünk csak a szükséges alkatrészeket kell beszerezni.

network.hu

 

Repair Café Budapest december elsején nyitja meg kapuit a 8. kerületi Teleki Téren, a mintát a holland szerelőműhelyek adták, a megvalósítását pedig a budapestiek a Közösségi Költségvetés keretében szavazták meg.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hónapja

Sikersztori: Közösségi műhely, ahol kávéillat járja át a tettvágyat

A Repair Café 2023 decemberében a főváros szívében nyitotta meg kapuit. Menüjén a régi dolgok megbecsülése, a menthető megmentése és a közösségi élmény a három legnépszerűbb fogás.

A műhely neve hallatán az ember szeme előtt törvényszerűen egy autentikus presszó jelenik meg, egyedi dekorációval, kellemes hangulattal és társaságot kereső emberekkel. Noha a Repair Café esetében mindhárom jelző megállja a helyét, a hely lényegét tekintve egészen egyedi arculattal bír.

A minta holland, de a megvalósításba már jó pár magyar sajátosság került. Az Északi-tenger partján ugyanis inkább alkalomszerűen vannak ilyen, leginkább önkéntes alapon szerveződő kezdeményezések, és amit együtt megjavítanak, gyakran adományként ott is hagyják a kezdeményezés elindítóinak, hogy azokat értékesítsék, vagy olyan helyre juttassák, ahol nagy szükség van rá.

Noémiék azonban egy fix teret álmodtak meg, amelyben a valós igényekre reflektálva és a tudatoság jegyében valódi közösség épülhet. A 8. kerületben működő Repair Café elindulását és első három évét a főváros a közösségi költségvetésből finanszírozza. Ebben az időszakban kell Noémiéknek megtalálniuk azt a működési modellt, ami a támogatási időszak lejárta után segít nekik talpon maradni.

A motiváció pedig a legjobb iránytűjük ebben. Az, hogy holnap is legyen miért felkelniük.
https://alkotoenergia.hu/sikersztori/koezoessegi-muhely-ahol-kaveillat-jarja-at-a-tettvagyat

Tovább 

A Lánchidat sikerült autómentessé tenni, s, eztán a rakpartról is elmondhatjuk a véleményünket. Idén már harmadik éve kapják meg a gyalogosok és a kerékpárosok a területet hétvégente.

 

A lakosság véleményét várja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Pesti alsó rakpart tervezéséhez.

network.hu

 
A kép forrása: Budapesti Közlekedési Központ

A BKK az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében ismerteti: a hétvégékre megnyitott Pesti alsó rakpartra kilátogatók tapasztalataira kíváncsiak, a társaság weboldalán kitölthető kérdőívben arra várják a válaszokat, milyennek szeretnék látni a rakpartot.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 10 hónapja

Bardóczi Sándor : Dorner Lajos, a VEKE elnöke áprilisban azzal támadt rám, hogy az árvízi védmű állékonysága (sic!) és az árvízvédelem rovására megy az, hogy megbontottuk a Jane Haining rakpart macskaköveit. Az FCSM a Telex.hu kérdésére cáfolta, hogy az alsó rakparti burkolat része lenne a budapesti árvízvédelmi műnek, de Dorner nem tágított. Érveit akkor olyan mértékű személyeskedéssel spékelte meg, amit nem szoktam tolerálni a saját facebook oldalamon senkitől, ezért érzékeny búcsút vettünk egymástól. A szakmai vitákat nem kerülöm el, az ad hominem érvelést viszont ki nem állhatom. Az mindig arról tanúskodik, hogy a vitapartnernek elfogytak a szakmai érvei vagy nem is voltak olyanok.

A sors a napokban úgy hozta, hogy a két ünnep közötti árhullám elérte az alsó rakpartot, sőt el is borította 40-50 cm magasságban a felbontott macskakövek helyén a civilek által kialakított “vadvirágos élőhelyet”. Azaz a vitában elhangzott feltételezéseket élesben lehetett megfigyelni. Kiváncsi ember vagyok, így 27-én lementem a tetőzés előtt az elöntött partra és csináltam néhány fotót a Jane Haining rakpartról amely azon a néhány napon ismét autómentes korzóvá alakult. A Duna 28-án tetőzött, 30-án pedig levonult az ár az alsó rakpartról. Akkor is csináltam pár fotót. Nem csak a civilek által “Dorner Lajos emlékpark”-nak elkeresztelt növénykiültetésről, de a Lánchíd pesti hídfőjéhez az idén terített gyöngykavics burkolatról is. Dorner Lajos mérnök úr előfeltételezése ugyanis az volt, hogy egy dunai árhullám elviszi nemcsak a növényzetet, hanem a megbontott macskakő burkolatot is - miközben már akkor is jeleztük neki, hogy ha mindez így lenne, a 2013-as jóval nagyobb árhullámot nem élte volna túl a szintén burkolatlan, de növényekkel beültetett id. Antall József rakpart sem.

Nos a képek megdönteni látszanak a Nagy Dorner Sejtést. A növényzet mindenhol túlélte az áradást, egyetlen macskakő sem mozdult el, sőt a jóval sérülékenyebb szórt burkolat is a helyén maradt a Lánchídnál és nem vitte el a víz. Elképesztő, mekkora a félelem és a túlbiztosítás azzal kapcsolatban, ha valaki növényt és nem aszfaltot vagy vízzáró térkövet telepítene a Duna partjára. A túlbiztosítás persze lehet jogos óvatosság, de a növények hasznosak is tudnak lenni egy folyóparton a partfalak biztosításában is. Ezt a mérnökbiológiai módszereket használóknak nem kell magyarázni, a mérnöktársadalom egy része viszont nagyon lassan, túl lassan barátkozik ezzel a gondolattal. Pedig a folyópartokon eredendően növények, homok, kavics vagy lösz szokott lenni, nem macskakő és nem aszfalt. S ezek elég jól viselik az áradó folyókat. Nem fog megártani most sem senkinek, ha egy picit zöldebb lesz az alsó rakpart. Maximum élhetőbb lesz a mostani állapotánál…
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7347091175334710&set=pcb.7347133598663801
__

Dénes: A pünkösdfürdői, mederbe épített árvízvédelmi nagytöltés vízoldali kőrakatával évekig problémák voltak a kimosások miatt. Több alkalommal mixerbetonnal próbálták megállítani az alámosást, de a következő árhullám azt is kikezdte. Egy idő után elkezdtek kinőni a vizes élőhelyet kedvelő fűzfák, amit a vízügyesek ki akartak irtani. Szerencsére volt valaki, aki harcolt ez ellen, így a csemeték fává cseperedtek, gyökérzetüknek hála, azóta nincs probléma.
(U.i.: Talán nem fog megharagudni érte, de ideírom a nevét: Csók László)
___

Aerial footage captures dramatic flooding
in Loughborough as Storm Henk wreaks havoc – video
https://www.theguardian.com/uk-news/video/2024/jan/03/aerial-footage-captures-dramatic-flooding-in-loughborough-as-storm-henk-wreaks-havoc-video

Tovább 

Miután egymás után két esetben is vétlen, kerékpárutakon szabályosan kerékpározókat öltek meg, lemondjuk a július 10-ére tervezett Happy Mass a Váci úton 2023 eseményünket. Budapest első védett kerékpársávjaira szervezett örömtekerés helyett tüntetést szervezünk, mert bár örömmel fogadtuk az új sávokat, úgy gondoljuk, hogy sokkal határozottabb lépésekre van szükség a legvédtelenebb közlekedők biztonságáért.

network.hu

 

Számos Európai város sikeres intézkedésekkel közelít a halálos balesetek teljes megszüntetéséhez.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hete

Kivették a traffipaxokat a Google Térképből, nem lehet többé jelenteni a sebességmérést | 2024. november. 28.

A Google már frissítette a Google Térkép alkalmazását, így a felhasználók nem tudják megadni az alkalmazásban, hol méri a sebességet a rendőrség.

Az egyik legjobb dolog, ami a Google Térképpel történhetett, az volt, hogy átvette a Waze bizonyos funkcióit, például azt, hogy az útközben látott baleseteket és egyéb eseményeket jelenteni lehet a közösség számára. A Waze ettől vált olyan népszerűvé, így nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb a Google Térképben is megjelenik ez a lehetőség.

A Google persze folyamatosan csiszolgatja a szolgáltatás navigációs funkcióját, így időnként új dolgok kerülnek be a szolgáltatásba vagy ki onnan. Most épp az utóbbi történt, ami az autósok számára meglehetősen ijesztően hangzik:

-- Eltűnt a Google Térképből a sebességmérő kamerák jelentését lehetővé tévő gomb.

Aggódni azért nem kell, a Rendőrség opciót kiválasztva továbbra is lehet a közösségnek jelezni, ha valamilyen rendőri jelenlétre kell számítani az úton, ám specifikusan a sebességmérést már nem lehet megadni. Ennek oka minden bizonnyal az, hogy a Google nem szeretné, ha a felhasználók csak az út egy pontján tartanák be a sebességkorlátozásra vonatkozó szabályokat.

Ettől függetlenül a probléma persze megmarad, hiszen a rendőri jelenlét láttán a gyorshajtók ugyanúgy le fognak lassítani – a sebességhatár maximumára –, ám ezt a jövőben sűrűbben tehetik meg, ha csak annyit tudnak, hogy rendőr van a közelben.

Az új jelentési mód a Google Térkép 24.47.04.699095382-es verziójától kezdve érhető el. A Google az androidos eszközökön már frissítette az alkalmazást, és minden bizonnyal hasonló a helyzet az iPhone-osok esetében is.

https://hvg.hu/tudomany/20241128_google-terkep-sebessegmeres-traffipax-jelentese

Tovább 

Számos változást jelentett be a MÁV.

Július 1-jétől a MÁV-START és a GYSEV járatain megszűnnek az IC-pótjegyek és a gyorsvonati pótjegyek, a helyükbe új, egységes árazású helyjegyek lépnek a vasúti távolsági közlekedésben – tájékoztatta a Mávinform pénteken az MTI-t.

network.hu


MÁV 815 002 pszú. Stadler KISS motorvonat (a kép forrása: Wikipédia)


Szombattól már az országbérletek is felhasználhatók lesznek az IC- vagy más helyjegyköteles vonatok másodosztályán történő utazáshoz - tartalmazza a közlemény.

Tovább 

2014. július elsején lépett hatályba az a dán jogszabály, mely szerint a 2,0 gramm/liter ezrelékes véralkohol szintet meghaladó járművek vezetőitől – a jogosítvány elvétele és a tetemes összegű pénzbírság mellett – a gépkocsit is elkobozzák.

network.hu


(Fotó: DPA hírügynökség)


A „drink driving”, azaz ittas járművezetés az Európai Unióban bő tíz éve a közutak második fő gyilkosának számít (a sebességtúllépés után), ezért nem véletlen, hogy a szeszes italtól befolyásolt állapotban történő járművezetés tilalma minden ország jogrendjének részét képezi.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hónapja

Elárverezték a szomszédban az első autót, amelyet gyorshajtás miatt koboztak el – nem is akármilyet | 2024. október 12.

A kikiáltási ár több mint háromszorosát adták – egy Peugeot 208-asért.

https://www.savariaforum.hu/webimages/files/20241011_elso_gyorshajtasert_elareverezett_auto_ausztria.jpg

Elárverezték Ausztriában az első autót, amelyet már azért koboztak el, mert a tulajdonosa jelentősen túllépte a megengedett legmagasabb sebességet. A szigorításról tavaly döntöttek, 2024. március 1-jétől pedig a gyakorlatban is bevezették az új rendelkezést, amely értelmében, aki lakott területen belül 80 km/órával, lakott területen kívül pedig 90 km/órával túllépi a megengedett legnagyobb sebességet, annak akár lefoglalhatják, sőt el is árverezhetik az autóját. Ha pedig felmerül a közúti versenyzés gyanúja, a lefoglalás és árverezés már lakott területen belüli 60 km/órás sebességtúllépés esetén is lehetséges.

A Der Standard cikke szerint eddig 133 notórius gyorshajtótól vették el az autóját legalább ideiglenesen, és közülük 13 kerülhet árverésre, mert komoly jogi procedúra előzi meg azt a döntést, hogy az autóssal szemben végül vagyonelkobzást alkalmazhassanak az osztrák hatóságok.

A lap szerint a közelmúltban el is kelt az első ilyen autó: nem éppen egy versenykocsi, egy 110 lóerős, 2018-as Peugeot 208-as. Az autót online aukción értékesítették, a leírásában az szerepelt, hogy sérülés van a kasztnin, erősen használt a kocsi, hiányoznak részei, és mindenképpen javításra szorul, mert így nem garantálható a biztonságos működtetése. Ennek ellenére kapós volt a kis Peugeot, mert a 2000 eurós kikiáltási árról végül 6800 euróra kúszott fel a licit, vagyis nagyjából 2,7 millió forintot fizetett az új tulajdonosa.

A törvény szerint a bevétel 70 százaléka az ausztriai közlekedésbiztonsági alapba kerül, amit a közlekedési minisztérium kezel. 30 százalékot pedig a tartomány – ebben az esetben Vorarlberg – helyi hatósága kap, amivel magát az eljárást, a lefoglalás költségeit tudják finanszírozni.

A Peugeot 208 sofőrje egy 80 km/órás zónában száguldott 153 km/órával, vagyis 73 km/órával lépte túl a megengedett sebességet.

https://infostart.hu/kulfold/2024/10/12/elarvereztek-a-szomszedban-az-elso-autot-amelyet-gyorshajtas-miatt-koboztak-el-nem-is-akarmilyet
___

Egy 28 éves férfi 128 km/órás sebességgel haladt 30-as zónában a felső-ausztriai Neukirchen an der Vöckla településen. Kelet-Steiermarkban 20 éves fiatal 220 km/órás tempóval száguldott az A2-es autópályán Großwilfersdorf közelében. Bécsben az elkerülőn egy 36 éves férfi a megengedett 80 km/óra helyett 160 km/órával, azaz a megengedett sebesség kétszeresével hajtott, mellette a vizsgálat 0,74 ezrelékes alkoholszintet mutatott ki. Ez csak három olyan gyorshajtási eset az elmúlt hetekből, amelyek után a járművet a rendőrök ideiglenesen lefoglalták.

https://www.savariaforum.hu/rovat/visszuk-a-kocsidat-elarvereztek-az-elso-gyorshajtasert-lefoglalt-autot-ausztriaban

Tovább 

network.hu


A kék alapon fehér nagy, nyomtatott T betű tanulóvezetőt vagy frissen jogosítványt szerzett személyt jelent (forrás: Wikipédia)


Konzultáció: Ne csak vezess, közlekedj is, tudatosan


Elméleti oktató vagyok, több mint 25 éve. Szeretem a tantermet és szeretem azokat az órákat, ahol beszélgetni lehet közlekedési kérdésekről, miközben szépen sorra vesszük a KRESZ szabályokat is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 10 hónapja

Frissült a TANULÓVEZETŐ:
-- Jogszabályfigyelő;
-- Szemléletformáló közlekedésszakmai beszélgetés;
-- Még mindig a Mesterséges intelligencia!

Lásd a honlapon.
https://tanulovezeto.eu/

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre 8 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 8 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:

Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:

Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...

M Imre írta 4 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:

Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...

M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:

Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...

M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:

Kisvasuti_nap__wikipedia_20130831_1738293_7552_s

Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...

M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...

M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu