Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2815 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2815 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2815 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2815 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 355 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hete

Kormányközeli vállalkozás öltöztetheti a Volán és a MÁV dolgozóit 1 milliárd forintért | 2025. március 27.

A Volánbusz és a MÁV munkaruhára vonatkozó tenderét is „a takarítás Mészáros Lőrinceként” emlegetett B+N Referencia Zrt. tulajdonában álló RWi Textilservice Zrt. nyerte el. Előbbi megbízás 608 millió forint, míg utóbbi 400 millió forint értékű. Nagy verseny egyik eljárásban sem volt: mindkét felhívásra csak az RWi Textilservice Zrt. és a Deepclean Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelentkezett. Utóbbit mindkét esetben kizárták. A Deepclean tulajdonosa tavaly még a B+N egy másik cégének, a B+N Referencia Security Kft.-nek az ügyvezetője volt.

A Volánbusz Zrt. (amely azóta beolvadt a MÁV Zrt.-be) tavaly júliusban írt ki közbeszerzési eljárást munkaruha bérlésére és kapcsolódó szolgáltatásokra. A keretszerződés maximum 25 233 darab munkaruhára és 41 hónapra vonatkozik. A keretösszeg nettó 608 040 000 forint, aminek 80 százalékára vállal lehívást az állami cég. A MÁV szeptember végén tett közzé hasonló felhívást: ők összesen 32 070 db munka- és védőruha bérlésére kerestek vállalkozót 400 millió forintos keretösszeggel. Mindkét esetben a B+N Referencia Zrt. tulajdonában álló RWi Textilservice Zrt. lett a befutó.

A Volánbusz kiírása alapján a nyertes ajánlattevő feladata lesz a logóval ellátott munkaruhák leszállításán túl a megfelelő tárolószekrények biztosítása, a rendszeres ügyfélszolgálati tanácsadás, a munkaruhák heti rendszerességgel történő karbantartása és tisztítása, valamint szükség esetén a pótlása is. A leírás szerint a munkaruhákat maximum 156 hétig (3 évig) lehet hordani.

A Volánbusz legfeljebb nettó 608 millió forintot szánt a célra, de hangsúlyozták, hogy a felmerülő igények (különösen a ruházat elhasználódása miatti csereigény), valamint a munkavállalói létszám nehezen tervezhető változása miatt csak teljes keretösszeg 80%-ára, azaz nettó 486 432 000 Ft lehívására vállalnak teljes mértékben kötelezettséget.

A MÁV-nál is hasonlóak lesznek a feladatok, de a cég csak egyedi vonalkóddal és chippel ellátott munkaruhát fogad el. Ez a szerződés 24 hónapra szól 400 millió forint keretösszegig, amelynek 50 százalékára vállalnak lehívási kötelezettséget.

https://atlatszo.hu/kozpenz/2025/03/27/kormanykozeli-vallalkozas-oltoztetheti-a-volan-es-a-mav-dolgozoit-1-milliard-forintert/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Ezt csak a legendákban hallottam eddig - ahogy a kínai és tajvani szupergyorsvonatok (sinkanzen? Tgv? Itt csak high speed train) működnek. 300 km/h felett száguldanak, másodpercre pontosan indulnak, szinte percenként.

A peronon minden kocsi helye centire bejelölve, az utasok a helyjegy szerint megjelölt pontosan nekik kijelölt kis téglalapokban várnak, így 2 perc a ki- és beszállás. Másodperccel sem több. Sokkal hatékonyabb és kényelmesebb, mint repülni - ráadásul környezetbarátabb és megengedhetőbb is.

És egy élmény egy ilyen simán száguldó járművön utazni.

Közben Európa hajdan csúcs vasútrendszerét hagytuk úgy lepusztulni, hogy egy elfoglalt üzletember vagy fontos időre siető ember nem engedheti meg magának azt a kockázatot, hogy pl a német vagy osztrák vasutat vegye igénybe. Mert inkább autópályák pókhálózatára és az autóiparunkra költünk, mint a mindenkinek elérhető vasútfejlesztésre.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1190807092684658

https://www.facebook.com/photo?fbid=1190807126017988
___

A Sinkanszen (新幹線; Hepburn: Shinkansen?, ’új fővonal’) egy nagysebességű vasúthálózat Japánban, amelyet a Japan Railways, az ország fő vasúttársasága üzemeltet. Kezdetben azért épült, hogy összekösse a távoli japán régiókat a fővárossal, Tokióval, és így segítse a gazdasági növekedést és fejlődést. A távolsági utazásokon túl a legnagyobb nagyvárosi területek körüli szakaszok egy részét ingázó vasúti hálózatként használják. Tulajdonosa a Japán Vasútépítési, Közlekedési és Technológiai Ügynökség, üzemeltetője pedig a Japan Railways Group öt vállalata.

Mióta 1964-ben megnyitották az első vonalat, a „Tókaidó Sinkanszent” (Tokió és Oszaka között; 515,4 km),[4] a hálózat jelenleg csaknem 3000 km 260-320 km/h maximális sebességű vonalból, 283,5 km 130 km/h maximális sebességű mini-sinkanszen vonalból és 10,3 km sinkanszen-járatokkal ellátott mellékvonalakból áll.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen
___

Annak idején, mikor 2018-ban megjelentek az első hírek a TRA minden eddiginél nagyobb járműbeszerzéséről, még olyan, errefelé egzotikusnak számító gyártók, mint a Stadler is megmozdultak, noha azóta már ismertté vált, hogy a svájci gyártó motorvonatokat nem, dízelmozdonyokat viszont szállíthat majd Tajvanra. Az elővárosi és távolsági motorvonatokkal, dízel- és villanymozdonyokkal kapcsolatos első bejelentések óta közel 4 év telt el, legelőször így a dél-koreai Hyundai-Rotem motorvonatai érkeztek meg a szigetre 2020-ban, ezek száma e bejegyzés pillanatában már az egy tucatot is meghaladja.

Másodiknak a mostani tesztalany, a japán Hitachi által gyártott, EMU3000-es sorozatra keresztelt motorvonatok kezdték meg tajvani pályafutásukat 2021 decemberétől. Az új járműszéria egy sor újdonságot vonultat fel a szintén Hitachi gyártmányú TEMU1000-es és a Nippon Sharyo által biztosított TEMU2000-es sorozathoz képest, ezek közül a leglátványosabb a járművek hossza és billenő kocsiszekrény hiánya.

Az új járműveken a TRA két különféle komfortfokozatot is bemutatott, melyre már évtizedek óta nem volt példa, hiszen a tajvani vasúttársaság ezidáig csupán egyetlen „one-size-fits-all” osztályt kínált, mondván, hogy „a magasabb komfortfokozaton szükséges szellősebb ülőhely kialakítás a felkínálható utaskapacitás kárára menne”. Ezzel mondjuk nem lehet vitatkozni, hiszen az eddigi megközelítés az volt, hogy minél több utast lehessen egyidejűleg elszállítani, az új motorvonatokba – méretei okán – viszont úgy tűnik, hogy befért egy első osztályú kocsi is...,
https://densha.blog.hu/2022/03/09/tajvan_gyorsvonat_motorvonat_emu3000_tengyun

... a sziget nyugati oldalán akkor már tíz éve üzemelt a japán sinkanszenhez hasonló tajvani nagysebességű vasút, ami igazából nagyon gyorsan elrepített célpontomhoz.

Leszállva a repülőről be se kellett mennem a városba, mert a reptérnek is van egy megállója, így a Taoyuan megállóban gyorsan sorba álltam jegyért, amit gyorsan megvettem, s kaptam is hozzá egy menetrendet a segítőkész információstól, kínai nyelven.
https://csamborgo.hu/2022/09/25/a-tajvani-sinkanszen/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Lázár János a mellékvonalak bezárásával a vasút második Trianonját okozza
Atlatszo | Feb 21, 2025

Semmi nem lett az uniós csatlakozással remélt, határokon átívelő kapcsolatok újraélesztéséből, amennyiben a vasúti közlekedést nézzük és nem azt, hogy a fővárosiak számára is könnyen elérhető az olcsó szlovák sör a párkányi hipermarketekben a Mária Valéria hídon átkelve a túloldalra. Kassa, Losonc, Arad, Szatmárnémeti és Felsőőr még mindig messze van. Videóriport.

https://www.youtube.com/watch?v=i7rMQZEop0o

Kapcsolódó cikkünk:

https://atlatszo.hu/orszagszerte/2025/02/21/lazar-janos-a-mellekvonalak-bezarasaval-a-vasut-masodik-trianonjat-okozza/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

MÁV-csoport: Az OTP Mobil idén először díjazta SimplePay partnereit

Az átadón Volumen díjban részesült a MÁV Személyszállítási Zrt. (korábban: MÁV-START), hiszen a tavalyi évben több mint 15 millió tranzakciót bonyolított le a jegyértékesítési felületein. Az elismerést Laskay Lóránt, a MÁV Személyszállítási Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese vette át. Köszönjük utasaink bizalmát, utazzanak 2025-ben is a MÁV-csoport közösségi közlekedési járműveivel!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=941603601436790

De csak azért, mert nincs más fizetési lehetőség... rendelkezésre nem állási nívódíjra is lehetne jelölni. :)
“Ekkor és ekkor, tól-ig a simple pay szolgáltatás nem lesz elérhető” :) :)
Innováció magyar módra.

Megtalálta a zsák a foltját.

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

7 évnyi késést szedett össze tavaly a MÁV: amióta így mérik a pontosságot, sosem volt ilyen rossz a helyzet | 2025. február 01.

Éves összesített pontossági statisztikákat tett közzé a Facebookon Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója szombaton reggel. Hegyi értékelése szerint ezen a fronton egészen jól teljesítettek.

A statisztikák azonban azt mutatják, hogy amióta a mostani módszerrel számolják a késéseket, a 2024-es volt a messze legrosszabb eredményük.

Ez az új módszer, ami 2018-ban debütált, annyit jelent, hogy 6 perc késés alatt - tehát már 5 perc 59 másodpercnél is - pontosnak számított a járat, 6:00-tól késett. Van még egy okosítás a mostani ábrákban és adatsorokban: nem közölnek igazán részletes késési statisztikákat, amikben például külön lenne választva, hogy mennyit késnek a kiemelten fontos Intercity járatok. Vitézy Dávid korábban már írt arról, hogy mi a „trükk": budapesti elővárosi vonatból igen sok van és ezek viszonylag pontosan közlekednek, így ezeknek az értékei felhúzzák az összesített statisztikát, javítják az országos összképet, de elfedik a vidéki járatokon utazók valós helyzetét.

De azt is érdemes hozzátenni, hogy még az így tálalt összesített adatok is erős romlást és negatív rekordot mutatnak 2024-re.

Nézzük azokat a részleteket, amiket a MÁV vezetője néhány infografikán most megosztott a nagyközönséggel!

https://444.hu/2025/02/01/7-evnyi-kesest-szedett-ossze-tavaly-a-mav-amiota-igy-merik-a-potosssagot-sosem-volt-ilyen-rossz-a-helyzet

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Halleluja! Egy nap se telt el és megkaptuk a választ, a MÁV egy nap alatt megoldotta azt, amit több mint egy hónapig nem tudott. Vagy várjunk csak...

Szóval az történt, hogy a posztunk hatására valaki utasított valakit, aki kiküldött valakit, ő pedig megoldotta - lekapcsolta a francba az egész kijelzőt. Sőt, ha már ott volt, ellenőrizte a kocsi többi rendszerét is, és ugyanazzal a lendülettel lezáratta mindkét WC-t a kocsi két végében. Azóta így közlekedik. IC 874, Balaton IC, Budapest Déli - Siófok - Keszthely
És ez egy első osztályú, nemzetközi forgalomra alkalmas, 200 km/h sebességű kocsi...

Mi jár tehát a MÁV-nál az első osztályú feláras szolgáltatásért?
Mehetsz át a szomszéd másodosztályú kocsiba, ha szorít a szükség.

De fájdalom, a fél órás fordulóidő a Déli pályaudvaron nem volt elegendő, hogy a B+N nevű takarítócég tegyen papírt is a mosdókba. A másodosztályon az már nem is jár.
Kitörölheted a jegyeddel, már ha papíralapú jegyed van.
A többiek meg így jártak.

Át kellene írnia az üzletszabályzatot a MÁV-nak. Pl. A továbbiakban az utasoknak ellenőrzéskor nem csak a jegyet, de egy adag WC-papírt is fel kell mutatniuk. A kalauztól WC papír, szappan és kéztörlő felár ellenében igényelhető. A személyzet nélküli vonatokon ugyanerre a célra automatákat kell telepíteni. Kedvezményes előre vásárlási lehetőség a MÁV appban!

Milyen kár, hogy a pótlóbuszokon ezek az opciók nem választhatóak, mivel nincs bennük mosdó... pedig milyen jó lenne ha lenne garantált pótlóbusz utastájékoztatás, vagy mosdóhiány miatt is, nem csak klímahiányban... nem kellene többé fenntartani a vasutat! Reméljük az új sokszázmilliárdos székházban a havi sokmilliót kereső MÁV fejesek százainak ilyen piti dolgokkal nem kell majd foglalkozniuk.

A Ryanair fordulóideje bármely repülőtéren 25 perc. A Wizzairé 30 perc. Ezalatt 180-230 utas ki- és beszáll, a csomagokat ki- és berakodják, a repülőgépet feltöltik üzemanyaggal és fedélzeti ellátmánnyal, kitakarítják, valamint ha kell személyzetet is cserélnek, ellenőrzik a repülőgép állapotát és természetesen biztonsági ellenőrzés is van. Ezt csak úgy ideírjuk...
Összegzés. Nincs mit tenni, akkor ezennel ki is osztjuk az ide vonatkozó díjat:

Tisztelt Nagyérdemű!
A Not My Job Award (magyarul finomabban fogalmazva Nagy Ívben Teszek Rá Díj) 2025 januári díjazottja:
A MÁV!
Taps!

Előző posztunk a témában, a fejjel lefelé képernyőkről:

https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02hoD7nJwhY6DE6TKxeuHzBnEMELaAvw96rPrq38DomZ8wCkmJp9Ffxe7g33BdeXgwl

A 19-91-es kocsik adatlapja a Vonatösszeállításon:

http://www.vonatosszeallitas.hu/kocsik_amz1991.html

Kis segítség, a képernyő megfordításához, három másodperc alatt megtalálható videó:

https://www.youtube.com/watch?v=UKtiIfYFLVM

Amúgy nincs új a nap alatt. Végül is, mi változott? Egy régi, száz évvel ezelőtti, talán Kabos Gyula filmben méltatlankodik az Adriára tartó utas (ugyanaz a balatoni vonal) a színvonal miatt, mire a kalauz kioktatja:

- Tudja mi a különbség az első és a másodosztály között?
- Mi?
- Az ára!

Akinek megvan a film címe és esetleg a jelenet videó részlete is, legyen szíves megosztani velünk. Köszönjük!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997019955796102

Csak hogy meglegyen a kocsi száma. Ha hasonló eseteket találtok, ezt a számot mindig küldjétek el, különben nem lehet beazonosítani pontosan, melyik kocsiról volt szó.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997020109129420

A képet HáBétól vettük kölcsön, ez nem a 104-es Amz kocsi, arról nem találtunk képet. Ez a 101-es, de az is pont ugyanúgy így néz ki kívülről.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997023802462384

Első osztály, mosdó és utastájékoztatás nélkül. Az mehet. De Isten őrizz ha a klíma nem megy, lehet átszállni pótlóbuszra! Csak ne jöjjön rád a szükség...

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997024062462358

Lehet, hogy a vécépapír beszerzéséhez is miniszteri engedély szükséges. Várni kell, amíg hivatali idejében felkereshetik, hogy benyújthassák a kérvényt.

Az iskolaba, ovodaba, korhazba is vinni kell a papirt, miert a máv legyen a kivétel ugye.

-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-

Van egyáltalán kényelmi különbség az első és másodosztályú kocsik között?
2010. március 25. - georgejr

Már régóta gondolkozom, hogy mi a büdös fene a különbség az első és a másodosztályú kocsik között.

1. ugyanolyan retkes mint a másodosztály,
2. semmivel sem kénylemesebb,
3. a plüss ülések vagy bolhásak, vagy tiszta pororsak, vagy gyanús foltokkal terepmintára vannak festve

De tényleg semmi, de semmi különbség nincs, csak az árukban. Az abszolút kedvenc, amikor a vasutasok szépen beülnek az elsőosztályra akkor is, amikor az egész vonat tele van, és a másodosztályú jeggyel utazókat még a peronról is kizavarják... (A legjobb, hogy az arcképesek nagy része másodosztályra szól... ) Ez az egész akkor a legszánalmasabb, amikor csúcsidő van, és még a wc-ben is állnak az emberek lapjával.
Szumma-szummárum az egész első osztály dolog egy marha nagy átb*szás, lehúzás...Naív dolog azt várni, hogy ez valaha is változik, mert ugye Mutyisztánban élünk, ahol az ár/érték arány soha nem a vásárlónak kedvez. Károly levele a témában lapozás után

https://mav.blog.hu/2010/03/25/van_egyaltalan_kenyelmi_kulonbseg_az_elso_es_masodosztalyu_kocsik_kozott

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Első osztályú szolgáltatás a MÁV járatain. Alighanem denevéreknek tervezték.

Oké, hibák előfordulhatnak, de ez konkrétan a menetrendváltás (tavaly december közepe) óta így van, akkor frissítették. A jegyvizsgálók hiába jelentették nap mint nap, nagy ívben tettek rá az illetékesek. Az utasok csípős megjegyzéseit persze a frontvonalban dolgozóknak kell elviselniük, nem véletlen, hogy alig találnak az ilyen munkakörre dolgozót és kezdenek szaporodni a jegyvizsgáló nélküli vonatok. Nem az ócsítás a jó irány, sokadszorra bizonyosodik be.

Augiász istállójának kitakarítása könnyed babazsúr lehetett a MÁV-hoz képest.
(a poszt készültekor a kocsi épp a Déli pályaudvaron tartózkodik)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=996182939213137

https://www.facebook.com/photo/?fbid=996183082546456

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Kigyulladt egy mozdony a Keleti pályaudvarnál | 2025. január 17.

... az oltás idejére korlátozták a pályaudvar forgalmát.

A felvételen az látható, ahogy nagy füsttel lángol valami – valószínűleg egy mozdony – a Keleti vágányain, a pályaudvar Verseny utca felőli oldalánál. A Telex úgy tudja, a tűz egy másik kocsira is átterjedhetett, és több másik is veszélybe kerülhetett.

A lap megkeresésére Kiss Ádám István, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta:

-- a pályaudvar egy oldalsó szerelővágányán egy fűtőmozdonyként használt mozdony gyulladt ki.

Hozzátette: négy másik mozdony volt mellette, ezek közül egyre részben átterjedt a tűz. A fővárosi hivatásos tűzoltók, valamint a Lőrinc-Kertváros önkéntesei érkeztek ki a helyszínre. Az egységek több vízsugárral kezdték oltani a lángokat. A katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása mellett megkezdték a vonatok mozgatását is.

A tűz oka csak a későbbi vizsgálatból derül majd ki. A Telex tudósítása szerint a Keleti Pályaudvart lezárták, a füst erősen terjed a környéken. A Mávinform közlése szerit a pályaudvar kocsijavító műhelyénél egy, a szerelvények energiaellátására szolgáló előfűtő mozdony gyulladt ki.

-- Az oltás idejére a Katasztrófavédelem munkatársai korlátozták a pályaudvar forgalmát, emiatt néhány járat nem, vagy csak késve tud elindulni.

Személyi sérülés nem történt, a forgalom átszervezése folyamatban van, az érintett utasok továbbutazását, alternatív eljutási lehetőségeit az Országos Haváriaközpont irányítása mellett szervezik. A tűz okának kivizsgálása érdekében azonnali vizsgálatot indított a MÁV.

https://magyarnarancs.hu/katasztrofa/kigyulladt-egy-mozdony-a-keleti-palyaudvarnal-273958
___

A kollégáink lélekjelenlétének és gyors reagálásának köszönhetően sikerült a járműjavító területéről 30 kocsit az állomás más vágányaira átállítani”

– fejti ki az incidensről Váczi Viktor, a MÁV szóvivője egy frissen közzétett, az incidensről szóló videóban.

https://www.youtube.com/watch?v=-Hb4wPawKbE

Egyelőre nem tudni, mi okozta pontosan a tüzet. Az utasok nem voltak veszélyben, viszont a MÁV egyik munkatársa, aki részt vett a mentési munkálatokban, füstmérgezéssel kórházba került.

A Keleti Pályaudvaron láthatóan régi, V41-es villanymozdonyokból átalakított fűtőgépek égtek ki: ezek az eszközök arra szolgálnak, hogy a személyszállító vonatokat felfűtsék, mielőtt azok útnak indulnak.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250118/friss-video-jott-a-keleti-palyaudvarnal-tortent-tuzesetrol-felveteleken-az-okozott-kar-735543

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

LÁZÁRT szembesítették a közlekedéspolitika terén végzett rombolással
Keresztes László Lóránt | 2024. dec. 23.

A MÁV helyzete / mellékvonalak bezárása / titkosított Budapest-Belgrád projekt / borzalmas állapotú mellékutak - 14.5 év kormányzás, és szakmai szervezetek által is sokszor "dilettánsnak" nevezett döntések után úgy beszél a miniszter, mintha most kerültek volna a hatalomra. Mit kellene tenni a közlekedés terén egy valóban "PATRIÓTA" kormánynak?

https://www.youtube.com/watch?v=UqU1scJoIQA

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Feléért vállalta volna a munkát, mint volt apósa, mégis milliárdos bírságot kapott Mészáros exveje | 2025. január. 01.

Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc exveje, Homlok Zsolt cégeire.

Szilveszter előtt egy nappal került ki a Gazdasági Versenyhivatal honlapjára az a határozat, ami “brutális” kartellezés miatt büntette több mint 1,2 milliárd forint bírságra a Homlok-csoport tulajdonosa, Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc exvejének cégeit. A határozatot Hadházy Ákos szúrta ki, aki a Facebookon kommentálta az abban foglaltakat, kiemelve, hogy

-- Mészáros majdnem kétszer annyiért épített vasutat (35,5 milliárd forintos ajánlatot tett), mint amennyiért exveje vállalta volna (18,5 milliárd forint), és másfélszer annyiért, amennyiért az állam eredetileg becsülte (közel 25 milliárd) a munkát,

-- a GVH a hat ajánlatból csak a két olcsót vizsgálta, a túlárazott ajánlatokat adókat, így Mészárosét, nem,

-- banális hibán csúsztak el Homlok Zsolték: a az egyik hiánypótlás alkalmával a titkárnő véletlenül ugyanazt a PDF fájlt csatolta mindkét cég ajánlatához, sorról sorra egyező ajánlatokkal.

A vizsgálat akkor indult, amikor Homlok Zsolt és Mészáros Ágnes szakítottak, de Rigó Csaba Balázs GVH-elnök szerint az eljárásnak nem ez volt az oka.

Homlok Zsolt és Mészáros Lőrinc lánya, Ágnes 2023 elején váltak el. A korábban elképesztően sikeres vasútépítési vállalkozót onnantól kezdve elkerülték a megrendelések. Sőt, volt apósa egyik vállalkozása, az R-Kord fővállalkozóként több szerződést felmondott a Homlok Vasútvill Kft.-vel.

https://hvg.hu/kkv/20250101_gvh-birsag-homlok-zsolt-homlok-csoport-meszaros-lorinc-exveje

El lehet képzelni a minőséget, ha a Mészáros általi kivitelezésnél is rengeteg probléma van...

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 15 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 15 órája a(z) Sleaford Mods - Live on KEXP (2023.) videóhoz:

After the noise, the city eats me I feel like shit in a heartbeat I...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 19 órája a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Magyar Kétfarkú Kutya Párt: Képviselőnk, Oláh János írása...

M Imre írta 1 napja a(z) Nemes Levente - Harc az ünnepért 2025 Szabó Lőrinc | Kemence shot Project) videóhoz:

Szabó Lőrinc - Harc az ünnepért Magányom szétnéz, szól és ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Budapesti V-ös metró - 500 milliárd forintból: https://youtu....

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Amikor_vegre_megerkezik_a_villamos_pot_lo_2197403_3692_s

M Imre írta 3 napja a(z) A közlekedési kultúra napja 2022 – Walter Katalin BKK-vezérigazgató videóüzenete videóhoz:

Niedermüller Péter: A 74-es troli a Dohány utcán halad a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu