Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3245 db
  • Videók - 2978 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3245 db
  • Videók - 2978 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3245 db
  • Videók - 2978 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3245 db
  • Videók - 2978 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 445 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 órája

Komoly változások tünete lehet a Mészáros-cégbirodalomban a V-Híd igazgatójának távozása | 2025. július 31.
Az udvarias hangú hivatalos közlemény ellenére bizalomvesztés merülhetett fel Sárváry Istvánnal szemben a távozása előtt – erről beszéltek forrásaink a Szabad Európának. A cégcsoport nagy reményeket fűzött az egy milliárd eurós EIB-hitelhez, minden bizonnyal megalapozatlanul, emiatt komoly és fájdalmas átszervezések jöhetnek.

„Tájékoztatásul közöljük, hogy a Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó V-Híd Csoport vezérigazgatója, Sárváry István 2025. 07. 28-tól új szakmai kihívások elé néz, így közös megegyezéssel távozik a vállalat éléről. Az ilyen jellegű változások mindig egy előremutató, természetes folyamatot jelentenek egy cég életében, amely egyben a vezető jövőbeni fejlődését szolgálják” – ezt a közleményt adta ki órákkal azután a V-Híd Zrt., hogy a Szabad Európa hírt adott a vezérigazgató távozásáról.

A „közös megegyezés” több egymástól független forrásunk szerint is eufémizmus, ugyanis nem biztos, hogy teljesen önkéntes volt Sárváry István távozása: az utóbbi időben több ok miatt is megrendülhetett benne a V-Híd tulajdonosainak bizalma. Ráadásul, mint korábban megírtuk, Sárváryval szemben ezúttal már Lázár Jánosnak is lehettek „ütőkártyái”.

Az EIB-hitelről szintén lapunk írta meg először, hogy a pénzintézet menedzsmentje támogatta a kormány kérelmét, így a szeptemberi tulajdonosi testületi ülés már minden bizonnyal csak formaság lesz. A testület azonban komoly feltételekhez köti a pénz folyósítását. Erről a G7 gazdasági portál írt nemrég részletes cikket.

https://telex.hu/g7/2025/07/28/mav-ebb-hitel-felujitas-lazar-meszaros-kollar

Eszerint az EIB ellenőrizni fogja nem csak a pénz felhasználása során kiírt közbeszerzéseket, de azt is, hogy a nyertes cégek nem dolgoznak-e irreálisan magas áron.
Adódnak bizonyos gondok

Mint a G7 megjegyzi, ez „komoly gondot okozhat a Mészáros-cégeknek” a tendereken, hiszen eddig idehaza nem ehhez voltak szokva. Arról már számos cikkben írtunk, hogy a Mészáros Lőrinchez köthető vállalkozások rendszeresen a határidőt túllépve, az eredeti árnál jóval drágábban dolgoznak, ráadásul nem egyszer saját, velük szerződött alvállalkozóikat sem fizetik ki rendben. Utóbbiról nemrég a 444.hu is cikkezett.

https://444.hu/2025/07/28/meszarosnak-eddig-kegyelt-vallalkozoi-a-csod-szelen-tancolnak-mert-nem-fizeti-ki-oket-a-leggazdagabb-magyar-legjovedelmezobb-cege

Ez a gyakorlat egy ideje már az Építési és Közlekedési Minisztériumnak is szemet szúrt.

A Szabad Európa információi szerint ez a Mészáros-cégek által követett gyakorlat ismert az EIB munkatársai előtt is, így – példátlan módon – a hitel folyósításának egyik követelményeként

-- informálisan „eltiltották” ezeket a vállalkozásokat a pénztől.

„Természetesen soha, egyetlen papíron sem szerepel majd Mészáros Lőrinc neve, de az EIB vezetői egyértelművé tették a kormány számára, hogy – legalábbis fővállalkozóként, tendernyertesként – nem akarnak ilyen cégeket látni” – mondta egy forrásunk, akinek állítását több más informátorunk is megerősítette.

Ez igen érzékenyen érintheti a céget, amely saját közlése szerint az elmúlt években 100 millió eurót (40 milliárd forintot) fordított gépparkja korszerűsítésére. Ennek zászlóshajója az az SMD-80 típusú vágányépítő géplánc, amit még 2023 októberében fotóztunk le Biatorbágynál, amikor a V-Híd a Budapes-Bécs vasútvonal felújításán dolgozott. Ez a géplánc valóban képes gyorsan és látványosan dolgozni, főleg, ha az adott vonalszakaszon nem kell alépítményt cserélni (laikusan szólva: csak a síneket, a talpfákat és a kőzúzalék aljzatot kell felújítani, de a beton alapot nem).

Információink szerint a kormányzati mester terv az volt, hogy ha megjön az EIB hitel, akkor a Mészáros-cégek gyors és látványos felújításokba kezdenek több vonalon is – még éppen a választási kampány időszakában. Az említett G7-cikkben egyébként szintén van utalás arra, hogy a pénzből inkább egy alapos karbantartást hajtanának végre a teljes felújítás helyett.

„A konstelláció most olyan volt, hogy Sárváry István távozott, de mivel a vasúti megrendelések beszűkülése miatt Mészáros Lőrinc már úgyis egyre inkább az autópálya építés és felújítás felé fordul, nem csodálkoznék, ha Sárváry előbb-utóbb ott bukkanna fel” – mondta egy forrásunk.

https://www.szabadeuropa.hu/a/komoly-valtozasok-tunete-lehet-a-meszaros-cegbirodalomban-a-v-hid-igazgatojanak-tavozasa/33489437.html

Válasz

M Imre üzente 4 napja

Közlekedő Tömeg: Siklás történt az alig egy hete átadott Rákosrendezőn

Másfél nappal azután, hogy megírtuk: kivitelezési hibák tömkelege maradt Rákosrendező állomás MÁV által levezényelt felújítása után, ma reggel az egyik, pár hete cserélt (20-as számú) átszelési kitérőn kisiklott egy mozdony. A MÁV azonnal cáfolta, hogy a siklás a friss felújítás eredménye lett volna, és emberi hibára hivatkozik – csakhogy ez épp a felújítás teljes koncepciótlanságáról állít ki bizonyítványt.

Mind a képek, mind pedig a MÁV ilyen gyorsan kiadott nyilatkozata arra utal, hogy aláváltás történt, azaz a tolató mozdony alatt átállíthatták a váltót. Ez pedig csak azért történhetett meg, mert az eleve kétes minőségben kicserélt, de csillogó sínek mögött a vasútállomás továbbra is rohad: a frissen kicserélt váltókat vezérlő biztosítóberendezést nem cserélték ki, az továbbra is a százéves, fekete-fehér vasbakteres némafilmekkel egyidős Siemens-Halske berendezés, amely – a modern tolatóvágányutas berendezésekkel ellentétben – a tolató vonatok mozgását nem felügyeli.

A hiba tehát valóban emberi, méghozzá a legfelsőbb szinteken: Lázár János vasútbezáró miniszter szintjén, ahol eldőlt, hogy az egyik legforgalmasabb budapesti elágazó állomás felújításából kispórólják a biztosítóberendezés cseréjét.

https://www.facebook.com/photo?fbid=1162148702613603


A felújítás minőségéről szóló posztunk:

Így krampácsoltok ti: kontármunka hárommilliárdért MÁV-módra

Rossz minőségben, lassan és drágán dolgozott a MÁV Rákosrendező állomás karbantartásán. Mint a képeken látható, a héten átadott munka után pályahibák sokasága – törött és hiányzó kapcsolószerek, vágánygeometriai hibák – tanúsítja, hogy a legelemibb műszaki elvárásoknak sem felelnek meg az elvégzett javítások. E példa is jól illusztrálja, miért van válságban a MÁV: a vállalatirányítás számos szintjén, műszaki és gazdasági téren egyaránt kontrollt vesztett működésnek nem is lehet más eredménye, mint a folyamatos leépülés.

A budapesti Rákosrendező állomás az utóbbi időben inkább a fordulatos ingatlanfejlesztési elképzelések miatt szerepelt a hírekben, azonban ezzel együtt egy működő, nagy forgalmú állomásról van szó – ahol 50 éve megállt az idő. A három vasútvonalon óránként és irányonként 8-9 személyszállító vonattal és további tehervonatokkal, üzemi menetekkel érintett, napjainkra romokban heverő szakaszon az elmúlt hetekben elengedhetetlen javításokat végzett a MÁV, kétes eredménnyel.

Öt héten át tartó teljes lezárás mellett, 3 milliárd forintért nem egész 2 km vágány és néhány kitérő kicserélése, valamint a felsővezeték javítása már indulásként is megkérdőjelezhető teljesítmény, az átadott munka minősége azonban egyenesen kiábrándító. Például:

1. Az egyik kitérőcsere során látványos irányhibát sikerült beépíteni a pályába, amely ráadásul nem is javítható egykönnyen: a folytatás ugyanis egy 2 éve, szintén jelentős korlátozás mellett felújított útátjáróba esik.

2. Számos törött és egyéb módon sérült betonaljat hagytak meg, vagy építettek be újonnan a javított vágányokba.

3. A régi betonaljakon a törött, hiányzó síncsavarokat, szorítógyűrűket jelentős szakaszon nem pótolták, az ágyazatrostálás utáni vágányszabályozást – a legalapvetőbb szakmai szempontokat mellőzve – ilyen állapotú pályán végezték, aminek eleve nem lehetett más eredménye, mint újonnan létrehozott fekszinthibák sora.

4. A néhány éve újonnan vásárolt, államtitkári és vezérigazgatói részvétellel (!) sajtótájékoztatón bemutatott dinamikus vágánystabilizáló gép alkalmazására nem került sor a munkák befejezéseként, ennek hiányában a javításokat követően egyes sebességkorlátozások tervezetten csak 4-6 hét múlva lesznek feloldhatóak. Addig a vágányok “dinamikus stabilizálását” a célgép helyett a közlekedő vonatok végzik.

Egészen elképesztő az a felelőtlen dilettantizmus, ahogy a MÁV pályafenntartási részlege működik. Országszerte elemi szakmai hibák sorozatát lehet tapasztalni a munkavégzések során, ráadásul a tervezésben semmi következetesség, rendszer nincs. Egy valami állandó: a pénzért való siránkozás, minél hosszabb teljes kizárások erőltetése, valamint a folyamatos, erőszakos lobbitevékenység a hálózat méretének csökkentése irányába. Számos mellékvonalon a képen láthatókhoz hasonló, vagy azoknál jóval enyhébb hibákra kiabálnak rá a pályamesterek 10, 20, 30, 40 km/h-s sebességkorlátozásokat a kétóránként arra járó Bz-nek, miközben Budapesten és környékén jóval kritikusabb szakaszokon homokba dugják a fejüket, amikor pedig van pénz dolgozni, kókányolnak.

Mindezzel csak az a baj, hogy a vasút egy nyilvánosság szeme láttára működő üzem, mindenki látja, mi történik, pláne Budapesten, előbb-utóbb tehát úgyis kiderülnek a visszásságok. A MÁV ezért jobban tenné, ha rémhírterjesztéssel való vádaskodás, és közérdekű adatokkal kapcsolatos pereskedés helyett őszintén kommunikálna a nyilvánossággal és a szakmával, még inkább pedig hozzáértő és felelős vezetőket találna a cég irányítására.

Fotók:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1160654732763000

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Lázár Jánosnak lövése sincs a magyar vasút működéséről és utasként se használja a vonatokat - ezt mutatja az a kínos magyarázkodás, amit a Vonatinfó leállítása kapcsán előadott.

A kijelentések, és az arra adott válaszok (józan paraszti ész):

https://www.facebook.com/watch/?v=743393985098958

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Szabad Európa: Megkaphatja a kormány az 1 milliárd eurós vasútfejlesztési hitelt | 2025. 07. 23.

Pozitívan bírálták el a kormány tavaly szeptemberben benyújtott egymilliárd eurós vasútfejlesztési hitelkérelmét – értesült a Szabad Európa az Európai Befektetési Banktól (EIB).
Az Európai Unióhoz tartozó pénzügyi intézmény sajtóosztálya a lap megkeresésére azt közölte, hogy az EIB vezetése támogatja a kérelmet, és azt fogja javasolni a tagállami delegáltakból és az Európai Bizottság képviselőjéből álló tulajdonosi testület őszi ülésén, hogy folyósítsák az egy milliárd eurót. A lap meg nem nevezett forrása szerint ez már csak egy formális fázisa az egész procedúrának, a tulajdonosi testület igent szokott mondani azokra a hitelkérelmekre, amiket a menedzsment javasol.

Tavaly szeptemberben a a 24.hu Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook bejegyzése alapján írta meg, hogy a kormány hitelért fordul az Európai Befektetési Bankhoz (EIB).

Lázár János korábbi közlése szerint a magyar állam maga is hozzátesz még egyszer ugyanekkora összeget, így nagyságrendileg 800 milliárd forintos forrás keletkezik vasúti fejlesztésekre. Ebből a pénzből Lázár ígérete szerint az első ütemben végrehajtott fejlesztések során

-- közel ötszáz kilométernyi magyar vasúti pályát újítanak majd meg,
-- továbbá 119 kilométeren felszámolják a lassújeleket,
-- 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek.

A Szabad Európa a hitelkérelem érdekességeként hivatkozik arra, hogy annak idején azt a tiszás EP-képviselő, Kollár Kinga is megszavazta. Ő az a képviselő, aki ellen idén tavasszal a fideszes sajtó és kormánypárti politikusok részvételével heteken át tartó, lejárató kampányt folytattak, miután egy európai parlamenti szakbizottságban üdvözölte a körülbelül 21 milliárd eurónyi fejlesztési uniós forrás felfüggesztését a jogállamisági mechanizmus keretében, mivel szerinte az hatékonynak bizonyult és ezért „nagyon pozitívan” tekint a 2026-os országgyűlési választásokra.

https://24.hu/belfold/2025/07/23/mav-vasut-fejlesztes-hitel-europai-unio/

Amit Lázár ígér, nem szokás készpénznek venni..., napraforgó.

Válasz

M Imre üzente 3 hete

(2025.) Május közepén egy mosonmagyaróvári lakos jelezte a polgármesternek, hogy a vasútállomás várótermének üvege betörött. Szabó Miklós megkereste a MÁV-ot a problémával, az állomás ugyanis állami tulajdonban van, nem az általa vezetett önkormányzatéban. A vasúttársaság egy OSB-lap beillesztéséig jutott, aztán úgy hagyta az ajtót. Szabó és alpolgármester helyettese, Balázs Endre csütörtökön jelentették be, hogy a türelem eddig tartott, bárki is a tulajdonos, az önkormányzat saját költségén megcsinálta az ajtóüveget.

-- „Még fóliázni is fogjuk, de a teljes munkák költsége várhatóan nem haladja meg két porszívó árát”

– mondta Szabó Miklós a Telexnek. A mondat második felét kontextusba kell helyezni, ugyanis Mosonmagyaróvár ellenzéki polgármestere arra a két porszívóra utalt, amelyek megvásárlására a városi Fidesz-KDNP által a ciklus elején elfogadott szmsz alapján tavaly októberben még testületi ülést kellett összehívnia. Ugyanis szinte minden jogkört elvettek tőle, olyannyira, hogy akkor egy 60-70 ezer forintos porszívóvásárlást sem írhatott ki polgármesterként a helyi óvoda számára.

Azóta aztán fordult a világ Mosonmagyaróváron, Szabó ugyanis lemondott egyéni mandátumáról, így esély nyílt arra, hogy párttársa, a Mosonmagyaróvári Polgári Kerekasztal Egyesület (MPKE) képviselője még egy mandátumot szerezzen a frakciónak, és így ellenzékből kormányzó többségbe kerüljön a polgármester és a MPKE. A taktika pedig bevált.

Május közepén tehát a MÁV-csoport megoldottnak tekintette a problémát ezzel az OSB-lappal, Szabóék viszont nem. Levelet is írtak, hogy „kulturáltabb, szégyenkezésre kevesebb okot adó megoldást” találjanak, mert a bedeszkázás szerintük nem számít annak. Nem értek célt.

A városvezető felajánlotta azt is a MÁV-nak, amiről már korábban is nyilatkoztak, hogy Mosonmagyaróvár átvenné az államtól a vasútállomás környezetének rendezését. „Az állomás épületének állaga és környékének rendezetlensége nem méltó városunkhoz! Amennyiben szükség lenne a segítségünkre, szívesen állunk a rendelkezésükre, elvégre közös ügyünkről van szó” – állt ez is a levélben. Válasz nem jött.

Szabó a Telexnek elmondta: nem lehetett és nem is akart tovább várni, hiszen dübörög a nyári szezon, Mosonmagyaróvár a nyugat kapujában ezzel a látvánnyal fogadja a külföldi turistákat. „De legalább ennyire fontos, hogy a helyiek is ezt látják nap mint nap” – tette még hozzá.

Azután, hogy a furnérlemeztől megszabadították a vasútállomást, a MÁV szinte azonnal jelentkezett az önkormányzatnál. A vasútállomás és az előtte lévő Hild tér esetleges önkormányzati kezelésről küldenek majd ajánlatot, ígérték.

Megkerestük a MÁV sajtóosztályát, hogy az üvegezést miért nem tudták megcsinálni május óta, illetve az épület előtti tér fenntartását valóban átveheti-e tőlük az önkormányzat. Válaszukban megerősítették, hogy az ajtót ismeretlen tettesek májusban megrongálták és a MÁV feljelentést tett az ügyben. „A vasúttársaság komplex cserét tervez, az épület helyi műemlékvédettséget élvez, ezért a felújítás előtt a hivatali engedélyek megszerzése szükséges, mely folyamatban van, így a mostani »gerillaakcióra« nem volt szükség.”

A MÁV-csoport folytatja a nyílászárók cseréjét, tették még hozzá. ....

https://telex.hu/belfold/2025/07/17/mosonmagyarovar-mav-vasutallomas-felujitas-szabo-miklos-helyi-tudositas

El sem kezdte, akkor hogyan folytatja? Először van az elkezdem..., mint fogalom.

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

"A pótlóbuszok csak tüneti kezelések" | 2025. július 03.

A győri vasúti főútvonalon bekövetkezett meghibásodások megfelelő karbantartással és fejlesztéssel elkerülhetők lettek volna Király Bence szerint, Lázár János azonban ezeket leállította.

Szerdán a győri fővonalon volt hosszabb menetidő, rövidebb útvonalon közlekedő járatok, stb. Ennek okairól kérdeztük Király Bencét. A Közlekedő Tömeg alelnöke szerint a két egymást követő meghibásodást: egy biztosítóberendezési zavart, valamint a Kelenföld és Budaörs közötti vágánykivetődést, amelyet a hőség okozott el lehetett volna kerülni, de legalábbis kezelhetők lennének megfelelő karbantartással és felkészüléssel, például a sínek megfelelő összeillesztésével és hőtágulási hézagok hagyásával. „Ez egy olyan körülmény, amire fel lehetett volna készülni, hogy nyár következik Magyarországon” – mondta.

Példaként hozta fel a műsorvezető, Józsa Márta a Spanyolországot és Portugáliát jelentő Ibériai-félszigetet, ahol 50 Celsius-fokot mértek, Király pedig megerősítette, hogy mégsem jelentenek arról a területről hasonló problémákat.

Király arra is kitért, hogy „Ez egy elkerülhető körülmény lett volna, ha más nem úgy például, hogy néhány évvel ezelőtt a Kelenföld–Törökbálint szakasz felújításának tervezése elkészült, de ezt is Lázár János állította le a miniszteri beiktatása után.”

Lázár felelősségén kívül kitért arra is, hogy „gyakorlatilag mind a MÁV Pályaműködtetési Zrt., mind a MÁV Személyszállítási Zrt. közbeszerzéseit Lázár János egyik iskolai barátja által igazgatott MÁV Szolgáltatóközpont bonyolítja le”.

https://www.klubradio.hu/adasok/a-potlobuszok-csak-tuneti-kezelesek-153718

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Néhány méter fehérre mázolt sínt vet be a hőség ellen a MÁV | 2025. július 6.

Nyaranta ma már olyan hőséggel kell megküzdenie a MÁV-nak, amilyennel korábban csak a déli országoknak, a spanyol vagy az olasz vasutaknak. Ezért tőlük kölcsönöztek megoldást, Magyarországon először sínfestéssel védik a pályát a túlmelegedéstől – írta Facebookon Hegyi Zsolt vezérigazgató.

Bükkösdnél, a pécsi fővonal egy szakaszán fehér hővédő anyaggal vonták be a sínt, ettől nyáron 60 helyett csak 50 fokra melegszik majd fel a fém. Ez egy teszt, egész nyáron figyelik majd, vajon tényleg működik-e az olaszok által évek óta alkalmazott módszer. Amennyiben igen, jövőre beépítik a működésükbe.

https://telex.hu/belfold/2025/07/06/feherre-festett-sin-hoseg-ellen-mav

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A sínek, a peronok és az előtte fekvő tér sem fért bele a gyulai vasútállomás 3,3 milliárdos felújításába | 2025. július 5.

Tizenkét éve ígéri a gyulai fideszes városvezetés, hogy megújul a valóban lepukkant, de igazán nagy forgalmat nem produkáló helyi vasútállomás. Most viszont úgy látszik, lesz valami, igaz, aranyáron és nagyon felemásan.

„Hogy magát égeti a MÁV, az egy dolog, de a mi pénzünket is. A gyulai állomás átépítése újabb szintlépés a tékozlásban” – olvasni a Magyar Közlekedési Klub június eleji Facebook-bejegyzésében.

A közlekedési klub szerint a tender „valami egészen elképesztő dimenzióba löki a közpénzek felesleges égetését”, ráadásul mindezt összevetik a nemrégiben a Magyar Falu Programban (MFP) felújított, szintén a Viharsarokban található medgyesegyházi vasútállomás megújításával. Ott az épület 300 négyzetméteres és a beruházás mindenestől 150 millió forintba került, ami négyzetméterenként 500 ezer forintos költséget jelent. A dinnyéjéről híres békési kisvárosban, Medgyesegyházán az évi utasszám 160 ezer, Gyulán pedig 250 ezer, így a forgalom biztosan nem indokol tízszeres árkülönbséget.

„Mindez teljesen felesleges pénzpazarlásnak tűnik, arról nem is beszélve, hogy a felújított épület szakmai és funkcionális értelemben visszalépés lesz. Ez így leginkább egy látványpékséghez hasonlítható, s nem egy átgondolt, szakmailag kiérlelt és a 21. század elvárásainak megfelelő fejlesztésnek” – nyilatkozta a Narancs.hu-nak Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke.

A Magyar Közlekedési Klub szerint a pazarlás nagyrészt abból adódik, hogy a MÁV mindenáron vissza akarja állítani az 1966-ban átépített épület eredeti állapotát, holott a civil szervezet szerint a régi képeken jól látszik, hogy ez egy jellegtelen, közepes minőségű típusház volt. Az átépítéskor ráadásul szerintük egy kifejezetten igényes téglaburkolatot kapott az épület, amelyet teljesen felesleges, sőt káros elpusztítani. Úgy vélik, magastető ráhelyezésével, és a nyílászárók igényes cseréjével egy kifejezetten szép modern épületet lehetne ebből faragni a költségek ötödéből.

Mint a közlekedési klub hozzáteszi, e vasúti vonal többi állomásán, így Sarkadon és Okányban még mindig kézzel tekerik a sorompót és állítják a váltókat, így meglátásuk szerint a 3,3 milliárdba ennek is bele kellett volna férnie – de a 3,3 milliárdos beruházás a gyulai vasútállomáson lévő keskeny és alacsony peronokkal sem foglalkozik.

Ahogy egy gyulai patrióta a Facebook-bejegyzésében rámutatott, ha a fel- és leszállás feltételein nem változtatnak, akkor az egész felújítás nem ér semmit..

https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/a-sinek-a-peronok-es-az-elotte-fekvo-ter-sem-fert-bele-a-gyulai-vasutallomas-33-milliardos-felujitasaba-276850

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Szolidaritás.
Hamburg, S-Bahn, most.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=752621014108029

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Itt a főszezon: Idén is késik majd a vonatom? | 2025.06.21. 11:03

Újra eljött június utolsó előtti hétvégéje, azaz, újra nyári szünet és újra kezdődik a balatoni főszezon a vasúton. Tavaly ilyenkor összeszedtük a MÁV által alkalmazott késési indoklásokat, idén pedig a tavalyi cikk folytatásával készültünk. Most az aktuális helyzetről és az idei újdonságok kerülnek a fókuszba.

Figyelem! A cikkhez erősen ajánlott előismeret az épp szombaton egy éves vonatkésésekkel foglalkozó anyagunk, ahol részletesen kifejtjük a késések okait és indoklásait.
https://old.totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/06/21/a-balatonra-indulsz-ezert-kesik-a-vonatod-/

A tavalyi főszezon katasztrofálisra sikerült a MÁV-nak. A vonatkésések, a klímahibák és a járművek meghibásodásai komoly közéleti témává tették a vasúti közlekedés állapotát, amely zavart okozott a minisztériumban, így elkezdték minél jobban elrejteni az utasok elől a vonatkésések adatait. Tavaly augusztusban már odáig jutottak, hogy eltűnt a weboldalról a vonatok vonatnem szerinti késése és csak az összhálózat adatait közlik, tehát egy csupán 20 kilométeren át közlekedő személyvonat ugyanakkora súllyal esik latba, mint egy egész országot átszelő IC. Előbbiből ráadásul jóval több van, amely szintén könnyebbé teszi a társáság számára PR-kényelmesebb adatok közlését.

Mivel a vasút állapota az elmúlt egy évben sokkal nyilvánvalóbbá vált azok számára is, akik nem utaznak rendszeresen vonattal, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport komoly erőforrásokat csoportosított a kommunikációra és egy sor intézkedést bejelentettek, amelyekből már most látszik, hogy az idei nyár olyan lesz, amilyet még nem látott a magyar vasút. Mindenféle értelemben.

Fura ezt kimondani, de idén tényleg jobbnak néz ki a helyzet szezonkezdetkor, mint tavaly ilyenkor, persze ennek komoly ára is van. Az üzemeltetés az összeomlás határán billeg, csúcsra járatva. A feszült közhangulat miatt nagyon nagy a nyomás az ÉKM-en, amely ezt lefelé továbbadja a MÁV-nak. Fontos kiemelni, hogy a kocsik pontosan ugyanolyanok, mint tavaly, legfeljebb a vonatok összeállításával trükköznek némiképp, azt viszont, hogy ezt hogyan teszik, egyre nehezebb követni. A személyszállító vonatok összeállítási rendje (SZVÖR) ugyanis már pár hónapja titkos, a mozdonyok követését lehetővé tevő nyilvános EMIG rendszert pedig pár hete kapcsolták le, ezen keresztül kiderült ugyanis, hogy néhány vonatot feltehetően azért számoztak át, mert azok késései túl rondán mutattak volna a MÁV app térképén. A cikk írásakor ezt még nem tudhattuk, de a főszezon reggelén újabb "újítás" került ki, amely szerint megszüntették a vonatkövetések egyedüli hitelesnek mondható módját a MÁV appból jól ismert Vonatinfót. Helyébe az EMMA utazástervező került, ami egy dologra nem alkalmas, a késések követésére.

A szezon mindenesetre menthetetlenül megérkezett, az pedig, hogy a valóságban miként tud majd bizonyítani a MÁV augusztus végére egészen biztosan kiderül. Addig is mindenkinek egy kalap türelmet ajánlunk, főleg a Balaton felé.

https://old.totalcar.hu/magazin/kozelet/2025/06/21/itt-a-foszezon-iden-is-kesik-majd-a-vonatom-/

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 59 perce új videót töltött fel:

M Imre 1 órája új videót töltött fel:

M Imre 1 órája új képet töltött fel:

Teleki_pal__nez_hall_ert_2199016_1846_s

M Imre írta 1 órája a(z) 0. Magyar Szellemirtók autó projekt - Bemutatkozás videóhoz:

Nagyon ritka, magyar kormányzati autót találtak...

M Imre írta 1 órája a(z) Kerekes sporteszközök: elektromos roller, segway, hoverboard és elektromos gördeszka ..., jöhet az új KRESZ-csomag blogbejegyzéshez:

A zebrákon egyre több a szabálytalan rolleres, akik ...

M Imre írta 2 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Augusztus 15-től komoly forgalmi változások jönnek ...

M Imre írta 3 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Komoly változások tünete lehet a Mészáros-cégbirodalomban...

M Imre írta 7 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Lackfi János: Nagyapámnak van egy Trabantja, időnként ...

M Imre írta 7 órája a(z) The Ex - New Clear Daze (live) | The Ex at Bimhuis (1991 - 2015) videóhoz:

Kampec Dolores: Egyszer, 25 éves korom körül, Josszal ...

M Imre írta 8 órája a(z) A kisvakond és a metró videóhoz:

„A Majmok bolygója-filmek közül talán a második rész, az ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu