Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 358 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

A gyulai fideszes városvezetők szerint Lázár Jánosra Gyula városa mindig számíthatott, úgy tekintettek rá, mint aki állja a szavát. | 2025. április 22.

A felújítási munkák elkezdésének legvégső határideje, április 5-e után néhány nappal néztük meg, hogyan folyik a felújítás a Gyula vasútállomáson. Ám kivitelezésnek híre-hamva. Így úgy fest, egy újabb határidő és egy újabb ígéret nem valósul meg. Ezért levelet írtunk Görgényi Ernő polgármesternek, amiben azt kértük, hogy tájékoztasson, mi a helyzet és mi változott a korábbi, konkrét bejelentéshez képest. Afelől is érdeklődtünk, hogy ezek után mikorra újul meg a gyulai vasútállomás épülete. Ám több nap után sem kaptunk választ.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy hogy az állomás előtti területet is tervezik felújítani, amelyhez a TOP Plusz pályázati kiírása biztosít támogatást. Körforgalom, új parkolók, új taxidrosztok és új buszmegálló engedélyeztetése zajlik jelenleg.

https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/a-fideszes-bejelentesek-ellenere-a-vegtelenbe-csuszik-a-gyulai-vasutallomas-felujitasa-275911

A történet egészen 2013-ig nyúlik vissza, de az ígéretek és csúsztatások dacára azóta sem történt semmi érdemi.

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Ürge-Vorsatz Diana: Nem újabb autópályákra lenne szükségünk, már Magyarország Európa egyik legeslegsűrűbb autópálya hálózatával rendelkezik, hanem a MÁV jelentős megerősítésére, elektromos városi buszokra, 21. Századi, megosztott, igény-alapú városi közlekedési rendszerek fejlesztésére.

Az autópályák szétvágják, széttöredezik az országot, a vidéket (pl. nem lehet könnyen átmenni az egyik oldalról a másikra), főleg a leggazdagabbak mobilitását segítik, de még jobban kizárják a szegényebbeket, idősebbeket, fiatalokat és esetleg sérülteket a mobilitásból.

Nem beszélve a hatalmas közvetlen és közvetett kibocsátásaikról, környezeti lábnyomukról.

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2025/04/uj-autopalya-magyarorszagon-m8

... április 15-től birtokba vehették a közlekedők az M44-es gyorsforgalmi útnak az M5-ös autópályát és Szentkirályt összekötő, több mint 30 kilométer hosszú, új szakaszát, így már Kecskeméttől Békéscsabáig kétszer két sávos közúti összeköttetés áll rendelkezésre. Ennek kivitelezését a Hódút Építő Kft. végezte, értéke bruttó 185,3 milliárd forint.

Az M44-es építés hosszúra, kilenc évre nyúlik vissza, egészen 2016-ig. A gyorsforgalmi út teljes, 125 kilométeres szakaszának létrehozásán összesen több mint 1500 ember dolgozott, és csaknem 543 milliárd forint hazai költségvetési forrást használtak fel hozzá.

Nagy ívű, ugyanakkor nem szokatlan beruházásról van szó, hiszen 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt Magyarországon, szoros összefüggésben azzal, hogy a kormány elhatározta: minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton. Az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt, az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is belépett ebbe a klubba.

A fejlesztés létjogosultságát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az M44-es út vonzáskörzetében több mint 120 ötezer fő alatti település is található, amelyek lakói mostantól gyorsabban érhetik el úti céljaikat.

Új autópálya Magyarországon: eldőlt, itt épül

Mindez már mögöttünk van, ám már pontosan látszanak a jövő nagy útépítései is Magyarországon. Először is az M44-es folytatódni fog,

-- méghozzá Romániáig, bekötik a magyar–román határig.

Erről részletesebben is írtunk, de a lényeg, hogy az M44-est tovább akarják építeni Sarkad és Méhkerék között az országhatárig. A tervezésre 6,5 milliárd forintot hagytak jóvá, és az ígéret szerint májusban kijelölik a végső nyomvonalat is.

Azt is tudjuk, hogy háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát. Csakhogy ezek mind vagy új, már létező autóutak új szakaszai, vagy már meglévő közúti infrastruktúrák fejlesztései. Hiányzik a palettáról a teljesen új, az M44-hez hasonló projekt, amely távolsági kapcsolatot létesít vármegyék, esetleg országrészek között. Az M49 mindenképpen említést érdemel – építése már javában zajlik az M3 autópályától Ököritófülpösig –, de ez egy rövidebb új útfejlesztést jelent.

Azonban csőben van egy igazi, klasszikus új autópálya megépítése is Magyarországon: ez pedig nem más, mint az M8-as, amely ha egészében megvalósul,

-- végeredményben ahhoz segít hozzá, hogy Budapest érintése nélkül lehessen majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.

Ennek a létrejötte immáron eldőlni látszik, hiszen az M44-es keddi átadásán Orbán Viktor fogalmazott úgy, hogy a következő években megépítik az M8-as autópályát is. Már csak ezért is érdemes megvizsgálni, miről is van szó, milyen lesz Magyarország új autópályája.

A Baon felidézi, hogy az M8-as autópálya elképzelt nyomvonala eredetileg Szolnoktól indulva, a fővárost elkerülve haladt volna Szentgotthárdig, ahol aztán az osztrák S7-es autópályához csatlakozott volna. Ez azonban az évek során jócskán átalakult.

Először is tudni kell, hogy jelen állás szerint az M8-as megépítése a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) feladata. Ez látszik is a saját honlapján szerepeltetett beruházási listán.

https://mkif.hu/terkep/

Az M8-as autópálya tervezett nyomvonala / Fotó: MKIF

https://mkif.hu/muszaki-terkep/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma. | 2025. 04. 14.

Járatritkítás: a törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:

- a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
- a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
- Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az ma már a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ezügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan

Vonalbezárás: az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János - a 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”.

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt “csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi. Az első adandó alkalommal azonban hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.

Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában - és jól mutatja azt is, mennyire őszinte a vidékbarát politika Lázár János részéről. Semennyire. Hisz ezek az intézkedések a vidéki Magyarországot sújtják a legjobban. Most a vidék jön - ez volt Lázár szlogenje a ciklus elején. Ennél rosszabbul nehezen járhatott volna a magyar vidék, mint ezzel a vasútellenes, a vidéki közlekedést leépítő kormányzati politikával.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1217088656439823

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Kormányközeli vállalkozás öltöztetheti a Volán és a MÁV dolgozóit 1 milliárd forintért | 2025. március 27.

A Volánbusz és a MÁV munkaruhára vonatkozó tenderét is „a takarítás Mészáros Lőrinceként” emlegetett B+N Referencia Zrt. tulajdonában álló RWi Textilservice Zrt. nyerte el. Előbbi megbízás 608 millió forint, míg utóbbi 400 millió forint értékű. Nagy verseny egyik eljárásban sem volt: mindkét felhívásra csak az RWi Textilservice Zrt. és a Deepclean Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelentkezett. Utóbbit mindkét esetben kizárták. A Deepclean tulajdonosa tavaly még a B+N egy másik cégének, a B+N Referencia Security Kft.-nek az ügyvezetője volt.

A Volánbusz Zrt. (amely azóta beolvadt a MÁV Zrt.-be) tavaly júliusban írt ki közbeszerzési eljárást munkaruha bérlésére és kapcsolódó szolgáltatásokra. A keretszerződés maximum 25 233 darab munkaruhára és 41 hónapra vonatkozik. A keretösszeg nettó 608 040 000 forint, aminek 80 százalékára vállal lehívást az állami cég. A MÁV szeptember végén tett közzé hasonló felhívást: ők összesen 32 070 db munka- és védőruha bérlésére kerestek vállalkozót 400 millió forintos keretösszeggel. Mindkét esetben a B+N Referencia Zrt. tulajdonában álló RWi Textilservice Zrt. lett a befutó.

A Volánbusz kiírása alapján a nyertes ajánlattevő feladata lesz a logóval ellátott munkaruhák leszállításán túl a megfelelő tárolószekrények biztosítása, a rendszeres ügyfélszolgálati tanácsadás, a munkaruhák heti rendszerességgel történő karbantartása és tisztítása, valamint szükség esetén a pótlása is. A leírás szerint a munkaruhákat maximum 156 hétig (3 évig) lehet hordani.

A Volánbusz legfeljebb nettó 608 millió forintot szánt a célra, de hangsúlyozták, hogy a felmerülő igények (különösen a ruházat elhasználódása miatti csereigény), valamint a munkavállalói létszám nehezen tervezhető változása miatt csak teljes keretösszeg 80%-ára, azaz nettó 486 432 000 Ft lehívására vállalnak teljes mértékben kötelezettséget.

A MÁV-nál is hasonlóak lesznek a feladatok, de a cég csak egyedi vonalkóddal és chippel ellátott munkaruhát fogad el. Ez a szerződés 24 hónapra szól 400 millió forint keretösszegig, amelynek 50 százalékára vállalnak lehívási kötelezettséget.

https://atlatszo.hu/kozpenz/2025/03/27/kormanykozeli-vallalkozas-oltoztetheti-a-volan-es-a-mav-dolgozoit-1-milliard-forintert/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Ezt csak a legendákban hallottam eddig - ahogy a kínai és tajvani szupergyorsvonatok (sinkanzen? Tgv? Itt csak high speed train) működnek. 300 km/h felett száguldanak, másodpercre pontosan indulnak, szinte percenként.

A peronon minden kocsi helye centire bejelölve, az utasok a helyjegy szerint megjelölt pontosan nekik kijelölt kis téglalapokban várnak, így 2 perc a ki- és beszállás. Másodperccel sem több. Sokkal hatékonyabb és kényelmesebb, mint repülni - ráadásul környezetbarátabb és megengedhetőbb is.

És egy élmény egy ilyen simán száguldó járművön utazni.

Közben Európa hajdan csúcs vasútrendszerét hagytuk úgy lepusztulni, hogy egy elfoglalt üzletember vagy fontos időre siető ember nem engedheti meg magának azt a kockázatot, hogy pl a német vagy osztrák vasutat vegye igénybe. Mert inkább autópályák pókhálózatára és az autóiparunkra költünk, mint a mindenkinek elérhető vasútfejlesztésre.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1190807092684658

https://www.facebook.com/photo?fbid=1190807126017988
___

A Sinkanszen (新幹線; Hepburn: Shinkansen?, ’új fővonal’) egy nagysebességű vasúthálózat Japánban, amelyet a Japan Railways, az ország fő vasúttársasága üzemeltet. Kezdetben azért épült, hogy összekösse a távoli japán régiókat a fővárossal, Tokióval, és így segítse a gazdasági növekedést és fejlődést. A távolsági utazásokon túl a legnagyobb nagyvárosi területek körüli szakaszok egy részét ingázó vasúti hálózatként használják. Tulajdonosa a Japán Vasútépítési, Közlekedési és Technológiai Ügynökség, üzemeltetője pedig a Japan Railways Group öt vállalata.

Mióta 1964-ben megnyitották az első vonalat, a „Tókaidó Sinkanszent” (Tokió és Oszaka között; 515,4 km),[4] a hálózat jelenleg csaknem 3000 km 260-320 km/h maximális sebességű vonalból, 283,5 km 130 km/h maximális sebességű mini-sinkanszen vonalból és 10,3 km sinkanszen-járatokkal ellátott mellékvonalakból áll.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen
___

Annak idején, mikor 2018-ban megjelentek az első hírek a TRA minden eddiginél nagyobb járműbeszerzéséről, még olyan, errefelé egzotikusnak számító gyártók, mint a Stadler is megmozdultak, noha azóta már ismertté vált, hogy a svájci gyártó motorvonatokat nem, dízelmozdonyokat viszont szállíthat majd Tajvanra. Az elővárosi és távolsági motorvonatokkal, dízel- és villanymozdonyokkal kapcsolatos első bejelentések óta közel 4 év telt el, legelőször így a dél-koreai Hyundai-Rotem motorvonatai érkeztek meg a szigetre 2020-ban, ezek száma e bejegyzés pillanatában már az egy tucatot is meghaladja.

Másodiknak a mostani tesztalany, a japán Hitachi által gyártott, EMU3000-es sorozatra keresztelt motorvonatok kezdték meg tajvani pályafutásukat 2021 decemberétől. Az új járműszéria egy sor újdonságot vonultat fel a szintén Hitachi gyártmányú TEMU1000-es és a Nippon Sharyo által biztosított TEMU2000-es sorozathoz képest, ezek közül a leglátványosabb a járművek hossza és billenő kocsiszekrény hiánya.

Az új járműveken a TRA két különféle komfortfokozatot is bemutatott, melyre már évtizedek óta nem volt példa, hiszen a tajvani vasúttársaság ezidáig csupán egyetlen „one-size-fits-all” osztályt kínált, mondván, hogy „a magasabb komfortfokozaton szükséges szellősebb ülőhely kialakítás a felkínálható utaskapacitás kárára menne”. Ezzel mondjuk nem lehet vitatkozni, hiszen az eddigi megközelítés az volt, hogy minél több utast lehessen egyidejűleg elszállítani, az új motorvonatokba – méretei okán – viszont úgy tűnik, hogy befért egy első osztályú kocsi is...,
https://densha.blog.hu/2022/03/09/tajvan_gyorsvonat_motorvonat_emu3000_tengyun

... a sziget nyugati oldalán akkor már tíz éve üzemelt a japán sinkanszenhez hasonló tajvani nagysebességű vasút, ami igazából nagyon gyorsan elrepített célpontomhoz.

Leszállva a repülőről be se kellett mennem a városba, mert a reptérnek is van egy megállója, így a Taoyuan megállóban gyorsan sorba álltam jegyért, amit gyorsan megvettem, s kaptam is hozzá egy menetrendet a segítőkész információstól, kínai nyelven.
https://csamborgo.hu/2022/09/25/a-tajvani-sinkanszen/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Lázár János a mellékvonalak bezárásával a vasút második Trianonját okozza
Atlatszo | Feb 21, 2025

Semmi nem lett az uniós csatlakozással remélt, határokon átívelő kapcsolatok újraélesztéséből, amennyiben a vasúti közlekedést nézzük és nem azt, hogy a fővárosiak számára is könnyen elérhető az olcsó szlovák sör a párkányi hipermarketekben a Mária Valéria hídon átkelve a túloldalra. Kassa, Losonc, Arad, Szatmárnémeti és Felsőőr még mindig messze van. Videóriport.

https://www.youtube.com/watch?v=i7rMQZEop0o

Kapcsolódó cikkünk:

https://atlatszo.hu/orszagszerte/2025/02/21/lazar-janos-a-mellekvonalak-bezarasaval-a-vasut-masodik-trianonjat-okozza/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

MÁV-csoport: Az OTP Mobil idén először díjazta SimplePay partnereit

Az átadón Volumen díjban részesült a MÁV Személyszállítási Zrt. (korábban: MÁV-START), hiszen a tavalyi évben több mint 15 millió tranzakciót bonyolított le a jegyértékesítési felületein. Az elismerést Laskay Lóránt, a MÁV Személyszállítási Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese vette át. Köszönjük utasaink bizalmát, utazzanak 2025-ben is a MÁV-csoport közösségi közlekedési járműveivel!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=941603601436790

De csak azért, mert nincs más fizetési lehetőség... rendelkezésre nem állási nívódíjra is lehetne jelölni. :)
“Ekkor és ekkor, tól-ig a simple pay szolgáltatás nem lesz elérhető” :) :)
Innováció magyar módra.

Megtalálta a zsák a foltját.

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

7 évnyi késést szedett össze tavaly a MÁV: amióta így mérik a pontosságot, sosem volt ilyen rossz a helyzet | 2025. február 01.

Éves összesített pontossági statisztikákat tett közzé a Facebookon Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója szombaton reggel. Hegyi értékelése szerint ezen a fronton egészen jól teljesítettek.

A statisztikák azonban azt mutatják, hogy amióta a mostani módszerrel számolják a késéseket, a 2024-es volt a messze legrosszabb eredményük.

Ez az új módszer, ami 2018-ban debütált, annyit jelent, hogy 6 perc késés alatt - tehát már 5 perc 59 másodpercnél is - pontosnak számított a járat, 6:00-tól késett. Van még egy okosítás a mostani ábrákban és adatsorokban: nem közölnek igazán részletes késési statisztikákat, amikben például külön lenne választva, hogy mennyit késnek a kiemelten fontos Intercity járatok. Vitézy Dávid korábban már írt arról, hogy mi a „trükk": budapesti elővárosi vonatból igen sok van és ezek viszonylag pontosan közlekednek, így ezeknek az értékei felhúzzák az összesített statisztikát, javítják az országos összképet, de elfedik a vidéki járatokon utazók valós helyzetét.

De azt is érdemes hozzátenni, hogy még az így tálalt összesített adatok is erős romlást és negatív rekordot mutatnak 2024-re.

Nézzük azokat a részleteket, amiket a MÁV vezetője néhány infografikán most megosztott a nagyközönséggel!

https://444.hu/2025/02/01/7-evnyi-kesest-szedett-ossze-tavaly-a-mav-amiota-igy-merik-a-potosssagot-sosem-volt-ilyen-rossz-a-helyzet

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Halleluja! Egy nap se telt el és megkaptuk a választ, a MÁV egy nap alatt megoldotta azt, amit több mint egy hónapig nem tudott. Vagy várjunk csak...

Szóval az történt, hogy a posztunk hatására valaki utasított valakit, aki kiküldött valakit, ő pedig megoldotta - lekapcsolta a francba az egész kijelzőt. Sőt, ha már ott volt, ellenőrizte a kocsi többi rendszerét is, és ugyanazzal a lendülettel lezáratta mindkét WC-t a kocsi két végében. Azóta így közlekedik. IC 874, Balaton IC, Budapest Déli - Siófok - Keszthely
És ez egy első osztályú, nemzetközi forgalomra alkalmas, 200 km/h sebességű kocsi...

Mi jár tehát a MÁV-nál az első osztályú feláras szolgáltatásért?
Mehetsz át a szomszéd másodosztályú kocsiba, ha szorít a szükség.

De fájdalom, a fél órás fordulóidő a Déli pályaudvaron nem volt elegendő, hogy a B+N nevű takarítócég tegyen papírt is a mosdókba. A másodosztályon az már nem is jár.
Kitörölheted a jegyeddel, már ha papíralapú jegyed van.
A többiek meg így jártak.

Át kellene írnia az üzletszabályzatot a MÁV-nak. Pl. A továbbiakban az utasoknak ellenőrzéskor nem csak a jegyet, de egy adag WC-papírt is fel kell mutatniuk. A kalauztól WC papír, szappan és kéztörlő felár ellenében igényelhető. A személyzet nélküli vonatokon ugyanerre a célra automatákat kell telepíteni. Kedvezményes előre vásárlási lehetőség a MÁV appban!

Milyen kár, hogy a pótlóbuszokon ezek az opciók nem választhatóak, mivel nincs bennük mosdó... pedig milyen jó lenne ha lenne garantált pótlóbusz utastájékoztatás, vagy mosdóhiány miatt is, nem csak klímahiányban... nem kellene többé fenntartani a vasutat! Reméljük az új sokszázmilliárdos székházban a havi sokmilliót kereső MÁV fejesek százainak ilyen piti dolgokkal nem kell majd foglalkozniuk.

A Ryanair fordulóideje bármely repülőtéren 25 perc. A Wizzairé 30 perc. Ezalatt 180-230 utas ki- és beszáll, a csomagokat ki- és berakodják, a repülőgépet feltöltik üzemanyaggal és fedélzeti ellátmánnyal, kitakarítják, valamint ha kell személyzetet is cserélnek, ellenőrzik a repülőgép állapotát és természetesen biztonsági ellenőrzés is van. Ezt csak úgy ideírjuk...
Összegzés. Nincs mit tenni, akkor ezennel ki is osztjuk az ide vonatkozó díjat:

Tisztelt Nagyérdemű!
A Not My Job Award (magyarul finomabban fogalmazva Nagy Ívben Teszek Rá Díj) 2025 januári díjazottja:
A MÁV!
Taps!

Előző posztunk a témában, a fejjel lefelé képernyőkről:

https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02hoD7nJwhY6DE6TKxeuHzBnEMELaAvw96rPrq38DomZ8wCkmJp9Ffxe7g33BdeXgwl

A 19-91-es kocsik adatlapja a Vonatösszeállításon:

http://www.vonatosszeallitas.hu/kocsik_amz1991.html

Kis segítség, a képernyő megfordításához, három másodperc alatt megtalálható videó:

https://www.youtube.com/watch?v=UKtiIfYFLVM

Amúgy nincs új a nap alatt. Végül is, mi változott? Egy régi, száz évvel ezelőtti, talán Kabos Gyula filmben méltatlankodik az Adriára tartó utas (ugyanaz a balatoni vonal) a színvonal miatt, mire a kalauz kioktatja:

- Tudja mi a különbség az első és a másodosztály között?
- Mi?
- Az ára!

Akinek megvan a film címe és esetleg a jelenet videó részlete is, legyen szíves megosztani velünk. Köszönjük!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997019955796102

Csak hogy meglegyen a kocsi száma. Ha hasonló eseteket találtok, ezt a számot mindig küldjétek el, különben nem lehet beazonosítani pontosan, melyik kocsiról volt szó.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997020109129420

A képet HáBétól vettük kölcsön, ez nem a 104-es Amz kocsi, arról nem találtunk képet. Ez a 101-es, de az is pont ugyanúgy így néz ki kívülről.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997023802462384

Első osztály, mosdó és utastájékoztatás nélkül. Az mehet. De Isten őrizz ha a klíma nem megy, lehet átszállni pótlóbuszra! Csak ne jöjjön rád a szükség...

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997024062462358

Lehet, hogy a vécépapír beszerzéséhez is miniszteri engedély szükséges. Várni kell, amíg hivatali idejében felkereshetik, hogy benyújthassák a kérvényt.

Az iskolaba, ovodaba, korhazba is vinni kell a papirt, miert a máv legyen a kivétel ugye.

-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-

Van egyáltalán kényelmi különbség az első és másodosztályú kocsik között?
2010. március 25. - georgejr

Már régóta gondolkozom, hogy mi a büdös fene a különbség az első és a másodosztályú kocsik között.

1. ugyanolyan retkes mint a másodosztály,
2. semmivel sem kénylemesebb,
3. a plüss ülések vagy bolhásak, vagy tiszta pororsak, vagy gyanús foltokkal terepmintára vannak festve

De tényleg semmi, de semmi különbség nincs, csak az árukban. Az abszolút kedvenc, amikor a vasutasok szépen beülnek az elsőosztályra akkor is, amikor az egész vonat tele van, és a másodosztályú jeggyel utazókat még a peronról is kizavarják... (A legjobb, hogy az arcképesek nagy része másodosztályra szól... ) Ez az egész akkor a legszánalmasabb, amikor csúcsidő van, és még a wc-ben is állnak az emberek lapjával.
Szumma-szummárum az egész első osztály dolog egy marha nagy átb*szás, lehúzás...Naív dolog azt várni, hogy ez valaha is változik, mert ugye Mutyisztánban élünk, ahol az ár/érték arány soha nem a vásárlónak kedvez. Károly levele a témában lapozás után

https://mav.blog.hu/2010/03/25/van_egyaltalan_kenyelmi_kulonbseg_az_elso_es_masodosztalyu_kocsik_kozott

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Első osztályú szolgáltatás a MÁV járatain. Alighanem denevéreknek tervezték.

Oké, hibák előfordulhatnak, de ez konkrétan a menetrendváltás (tavaly december közepe) óta így van, akkor frissítették. A jegyvizsgálók hiába jelentették nap mint nap, nagy ívben tettek rá az illetékesek. Az utasok csípős megjegyzéseit persze a frontvonalban dolgozóknak kell elviselniük, nem véletlen, hogy alig találnak az ilyen munkakörre dolgozót és kezdenek szaporodni a jegyvizsgáló nélküli vonatok. Nem az ócsítás a jó irány, sokadszorra bizonyosodik be.

Augiász istállójának kitakarítása könnyed babazsúr lehetett a MÁV-hoz képest.
(a poszt készültekor a kocsi épp a Déli pályaudvaron tartózkodik)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=996182939213137

https://www.facebook.com/photo/?fbid=996183082546456

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 11 órája új képet töltött fel:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....

M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...

M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...

M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...

M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...

M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

"A legtöbb ember azt hiszi, hogy a koka-levél hatásaiért ...

M Imre írta 1 hete a(z) A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022. blogbejegyzéshez:

NEM TŰRNEK TOVÁBB - Nem tűrik tovább, hogy...

M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

TAGAD A CSEPELI ÁMOKFUTÓ - Nem ő okozta a balesetet. Ezt ...

M Imre írta 1 hete a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Ezeket a csodás fotókat szó szerint kikukázták | 2025. 04....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu