Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2789 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2789 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2789 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2789 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 352 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 9 órája

Ezt csak a legendákban hallottam eddig - ahogy a kínai és tajvani szupergyorsvonatok (sinkanzen? Tgv? Itt csak high speed train) működnek. 300 km/h felett száguldanak, másodpercre pontosan indulnak, szinte percenként.

A peronon minden kocsi helye centire bejelölve, az utasok a helyjegy szerint megjelölt pontosan nekik kijelölt kis téglalapokban várnak, így 2 perc a ki- és beszállás. Másodperccel sem több. Sokkal hatékonyabb és kényelmesebb, mint repülni - ráadásul környezetbarátabb és megengedhetőbb is.

És egy élmény egy ilyen simán száguldó járművön utazni.

Közben Európa hajdan csúcs vasútrendszerét hagytuk úgy lepusztulni, hogy egy elfoglalt üzletember vagy fontos időre siető ember nem engedheti meg magának azt a kockázatot, hogy pl a német vagy osztrák vasutat vegye igénybe. Mert inkább autópályák pókhálózatára és az autóiparunkra költünk, mint a mindenkinek elérhető vasútfejlesztésre.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1190807092684658

https://www.facebook.com/photo?fbid=1190807126017988
___

A Sinkanszen (新幹線; Hepburn: Shinkansen?, ’új fővonal’) egy nagysebességű vasúthálózat Japánban, amelyet a Japan Railways, az ország fő vasúttársasága üzemeltet. Kezdetben azért épült, hogy összekösse a távoli japán régiókat a fővárossal, Tokióval, és így segítse a gazdasági növekedést és fejlődést. A távolsági utazásokon túl a legnagyobb nagyvárosi területek körüli szakaszok egy részét ingázó vasúti hálózatként használják. Tulajdonosa a Japán Vasútépítési, Közlekedési és Technológiai Ügynökség, üzemeltetője pedig a Japan Railways Group öt vállalata.

Mióta 1964-ben megnyitották az első vonalat, a „Tókaidó Sinkanszent” (Tokió és Oszaka között; 515,4 km),[4] a hálózat jelenleg csaknem 3000 km 260-320 km/h maximális sebességű vonalból, 283,5 km 130 km/h maximális sebességű mini-sinkanszen vonalból és 10,3 km sinkanszen-járatokkal ellátott mellékvonalakból áll.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen
___

Annak idején, mikor 2018-ban megjelentek az első hírek a TRA minden eddiginél nagyobb járműbeszerzéséről, még olyan, errefelé egzotikusnak számító gyártók, mint a Stadler is megmozdultak, noha azóta már ismertté vált, hogy a svájci gyártó motorvonatokat nem, dízelmozdonyokat viszont szállíthat majd Tajvanra. Az elővárosi és távolsági motorvonatokkal, dízel- és villanymozdonyokkal kapcsolatos első bejelentések óta közel 4 év telt el, legelőször így a dél-koreai Hyundai-Rotem motorvonatai érkeztek meg a szigetre 2020-ban, ezek száma e bejegyzés pillanatában már az egy tucatot is meghaladja.

Másodiknak a mostani tesztalany, a japán Hitachi által gyártott, EMU3000-es sorozatra keresztelt motorvonatok kezdték meg tajvani pályafutásukat 2021 decemberétől. Az új járműszéria egy sor újdonságot vonultat fel a szintén Hitachi gyártmányú TEMU1000-es és a Nippon Sharyo által biztosított TEMU2000-es sorozathoz képest, ezek közül a leglátványosabb a járművek hossza és billenő kocsiszekrény hiánya.

Az új járműveken a TRA két különféle komfortfokozatot is bemutatott, melyre már évtizedek óta nem volt példa, hiszen a tajvani vasúttársaság ezidáig csupán egyetlen „one-size-fits-all” osztályt kínált, mondván, hogy „a magasabb komfortfokozaton szükséges szellősebb ülőhely kialakítás a felkínálható utaskapacitás kárára menne”. Ezzel mondjuk nem lehet vitatkozni, hiszen az eddigi megközelítés az volt, hogy minél több utast lehessen egyidejűleg elszállítani, az új motorvonatokba – méretei okán – viszont úgy tűnik, hogy befért egy első osztályú kocsi is...,
https://densha.blog.hu/2022/03/09/tajvan_gyorsvonat_motorvonat_emu3000_tengyun

... a sziget nyugati oldalán akkor már tíz éve üzemelt a japán sinkanszenhez hasonló tajvani nagysebességű vasút, ami igazából nagyon gyorsan elrepített célpontomhoz.

Leszállva a repülőről be se kellett mennem a városba, mert a reptérnek is van egy megállója, így a Taoyuan megállóban gyorsan sorba álltam jegyért, amit gyorsan megvettem, s kaptam is hozzá egy menetrendet a segítőkész információstól, kínai nyelven.
https://csamborgo.hu/2022/09/25/a-tajvani-sinkanszen/

Válasz

M Imre üzente 6 napja

Lázár János a mellékvonalak bezárásával a vasút második Trianonját okozza
Atlatszo | Feb 21, 2025

Semmi nem lett az uniós csatlakozással remélt, határokon átívelő kapcsolatok újraélesztéséből, amennyiben a vasúti közlekedést nézzük és nem azt, hogy a fővárosiak számára is könnyen elérhető az olcsó szlovák sör a párkányi hipermarketekben a Mária Valéria hídon átkelve a túloldalra. Kassa, Losonc, Arad, Szatmárnémeti és Felsőőr még mindig messze van. Videóriport.

https://www.youtube.com/watch?v=i7rMQZEop0o

Kapcsolódó cikkünk:

https://atlatszo.hu/orszagszerte/2025/02/21/lazar-janos-a-mellekvonalak-bezarasaval-a-vasut-masodik-trianonjat-okozza/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

MÁV-csoport: Az OTP Mobil idén először díjazta SimplePay partnereit

Az átadón Volumen díjban részesült a MÁV Személyszállítási Zrt. (korábban: MÁV-START), hiszen a tavalyi évben több mint 15 millió tranzakciót bonyolított le a jegyértékesítési felületein. Az elismerést Laskay Lóránt, a MÁV Személyszállítási Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese vette át. Köszönjük utasaink bizalmát, utazzanak 2025-ben is a MÁV-csoport közösségi közlekedési járműveivel!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=941603601436790

De csak azért, mert nincs más fizetési lehetőség... rendelkezésre nem állási nívódíjra is lehetne jelölni. :)
“Ekkor és ekkor, tól-ig a simple pay szolgáltatás nem lesz elérhető” :) :)
Innováció magyar módra.

Megtalálta a zsák a foltját.

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

7 évnyi késést szedett össze tavaly a MÁV: amióta így mérik a pontosságot, sosem volt ilyen rossz a helyzet | 2025. február 01.

Éves összesített pontossági statisztikákat tett közzé a Facebookon Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója szombaton reggel. Hegyi értékelése szerint ezen a fronton egészen jól teljesítettek.

A statisztikák azonban azt mutatják, hogy amióta a mostani módszerrel számolják a késéseket, a 2024-es volt a messze legrosszabb eredményük.

Ez az új módszer, ami 2018-ban debütált, annyit jelent, hogy 6 perc késés alatt - tehát már 5 perc 59 másodpercnél is - pontosnak számított a járat, 6:00-tól késett. Van még egy okosítás a mostani ábrákban és adatsorokban: nem közölnek igazán részletes késési statisztikákat, amikben például külön lenne választva, hogy mennyit késnek a kiemelten fontos Intercity járatok. Vitézy Dávid korábban már írt arról, hogy mi a „trükk": budapesti elővárosi vonatból igen sok van és ezek viszonylag pontosan közlekednek, így ezeknek az értékei felhúzzák az összesített statisztikát, javítják az országos összképet, de elfedik a vidéki járatokon utazók valós helyzetét.

De azt is érdemes hozzátenni, hogy még az így tálalt összesített adatok is erős romlást és negatív rekordot mutatnak 2024-re.

Nézzük azokat a részleteket, amiket a MÁV vezetője néhány infografikán most megosztott a nagyközönséggel!

https://444.hu/2025/02/01/7-evnyi-kesest-szedett-ossze-tavaly-a-mav-amiota-igy-merik-a-potosssagot-sosem-volt-ilyen-rossz-a-helyzet

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Halleluja! Egy nap se telt el és megkaptuk a választ, a MÁV egy nap alatt megoldotta azt, amit több mint egy hónapig nem tudott. Vagy várjunk csak...

Szóval az történt, hogy a posztunk hatására valaki utasított valakit, aki kiküldött valakit, ő pedig megoldotta - lekapcsolta a francba az egész kijelzőt. Sőt, ha már ott volt, ellenőrizte a kocsi többi rendszerét is, és ugyanazzal a lendülettel lezáratta mindkét WC-t a kocsi két végében. Azóta így közlekedik. IC 874, Balaton IC, Budapest Déli - Siófok - Keszthely
És ez egy első osztályú, nemzetközi forgalomra alkalmas, 200 km/h sebességű kocsi...

Mi jár tehát a MÁV-nál az első osztályú feláras szolgáltatásért?
Mehetsz át a szomszéd másodosztályú kocsiba, ha szorít a szükség.

De fájdalom, a fél órás fordulóidő a Déli pályaudvaron nem volt elegendő, hogy a B+N nevű takarítócég tegyen papírt is a mosdókba. A másodosztályon az már nem is jár.
Kitörölheted a jegyeddel, már ha papíralapú jegyed van.
A többiek meg így jártak.

Át kellene írnia az üzletszabályzatot a MÁV-nak. Pl. A továbbiakban az utasoknak ellenőrzéskor nem csak a jegyet, de egy adag WC-papírt is fel kell mutatniuk. A kalauztól WC papír, szappan és kéztörlő felár ellenében igényelhető. A személyzet nélküli vonatokon ugyanerre a célra automatákat kell telepíteni. Kedvezményes előre vásárlási lehetőség a MÁV appban!

Milyen kár, hogy a pótlóbuszokon ezek az opciók nem választhatóak, mivel nincs bennük mosdó... pedig milyen jó lenne ha lenne garantált pótlóbusz utastájékoztatás, vagy mosdóhiány miatt is, nem csak klímahiányban... nem kellene többé fenntartani a vasutat! Reméljük az új sokszázmilliárdos székházban a havi sokmilliót kereső MÁV fejesek százainak ilyen piti dolgokkal nem kell majd foglalkozniuk.

A Ryanair fordulóideje bármely repülőtéren 25 perc. A Wizzairé 30 perc. Ezalatt 180-230 utas ki- és beszáll, a csomagokat ki- és berakodják, a repülőgépet feltöltik üzemanyaggal és fedélzeti ellátmánnyal, kitakarítják, valamint ha kell személyzetet is cserélnek, ellenőrzik a repülőgép állapotát és természetesen biztonsági ellenőrzés is van. Ezt csak úgy ideírjuk...
Összegzés. Nincs mit tenni, akkor ezennel ki is osztjuk az ide vonatkozó díjat:

Tisztelt Nagyérdemű!
A Not My Job Award (magyarul finomabban fogalmazva Nagy Ívben Teszek Rá Díj) 2025 januári díjazottja:
A MÁV!
Taps!

Előző posztunk a témában, a fejjel lefelé képernyőkről:

https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02hoD7nJwhY6DE6TKxeuHzBnEMELaAvw96rPrq38DomZ8wCkmJp9Ffxe7g33BdeXgwl

A 19-91-es kocsik adatlapja a Vonatösszeállításon:

http://www.vonatosszeallitas.hu/kocsik_amz1991.html

Kis segítség, a képernyő megfordításához, három másodperc alatt megtalálható videó:

https://www.youtube.com/watch?v=UKtiIfYFLVM

Amúgy nincs új a nap alatt. Végül is, mi változott? Egy régi, száz évvel ezelőtti, talán Kabos Gyula filmben méltatlankodik az Adriára tartó utas (ugyanaz a balatoni vonal) a színvonal miatt, mire a kalauz kioktatja:

- Tudja mi a különbség az első és a másodosztály között?
- Mi?
- Az ára!

Akinek megvan a film címe és esetleg a jelenet videó részlete is, legyen szíves megosztani velünk. Köszönjük!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997019955796102

Csak hogy meglegyen a kocsi száma. Ha hasonló eseteket találtok, ezt a számot mindig küldjétek el, különben nem lehet beazonosítani pontosan, melyik kocsiról volt szó.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997020109129420

A képet HáBétól vettük kölcsön, ez nem a 104-es Amz kocsi, arról nem találtunk képet. Ez a 101-es, de az is pont ugyanúgy így néz ki kívülről.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997023802462384

Első osztály, mosdó és utastájékoztatás nélkül. Az mehet. De Isten őrizz ha a klíma nem megy, lehet átszállni pótlóbuszra! Csak ne jöjjön rád a szükség...

https://www.facebook.com/photo/?fbid=997024062462358

Lehet, hogy a vécépapír beszerzéséhez is miniszteri engedély szükséges. Várni kell, amíg hivatali idejében felkereshetik, hogy benyújthassák a kérvényt.

Az iskolaba, ovodaba, korhazba is vinni kell a papirt, miert a máv legyen a kivétel ugye.

-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-

Van egyáltalán kényelmi különbség az első és másodosztályú kocsik között?
2010. március 25. - georgejr

Már régóta gondolkozom, hogy mi a büdös fene a különbség az első és a másodosztályú kocsik között.

1. ugyanolyan retkes mint a másodosztály,
2. semmivel sem kénylemesebb,
3. a plüss ülések vagy bolhásak, vagy tiszta pororsak, vagy gyanús foltokkal terepmintára vannak festve

De tényleg semmi, de semmi különbség nincs, csak az árukban. Az abszolút kedvenc, amikor a vasutasok szépen beülnek az elsőosztályra akkor is, amikor az egész vonat tele van, és a másodosztályú jeggyel utazókat még a peronról is kizavarják... (A legjobb, hogy az arcképesek nagy része másodosztályra szól... ) Ez az egész akkor a legszánalmasabb, amikor csúcsidő van, és még a wc-ben is állnak az emberek lapjával.
Szumma-szummárum az egész első osztály dolog egy marha nagy átb*szás, lehúzás...Naív dolog azt várni, hogy ez valaha is változik, mert ugye Mutyisztánban élünk, ahol az ár/érték arány soha nem a vásárlónak kedvez. Károly levele a témában lapozás után

https://mav.blog.hu/2010/03/25/van_egyaltalan_kenyelmi_kulonbseg_az_elso_es_masodosztalyu_kocsik_kozott

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Első osztályú szolgáltatás a MÁV járatain. Alighanem denevéreknek tervezték.

Oké, hibák előfordulhatnak, de ez konkrétan a menetrendváltás (tavaly december közepe) óta így van, akkor frissítették. A jegyvizsgálók hiába jelentették nap mint nap, nagy ívben tettek rá az illetékesek. Az utasok csípős megjegyzéseit persze a frontvonalban dolgozóknak kell elviselniük, nem véletlen, hogy alig találnak az ilyen munkakörre dolgozót és kezdenek szaporodni a jegyvizsgáló nélküli vonatok. Nem az ócsítás a jó irány, sokadszorra bizonyosodik be.

Augiász istállójának kitakarítása könnyed babazsúr lehetett a MÁV-hoz képest.
(a poszt készültekor a kocsi épp a Déli pályaudvaron tartózkodik)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=996182939213137

https://www.facebook.com/photo/?fbid=996183082546456

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Kigyulladt egy mozdony a Keleti pályaudvarnál | 2025. január 17.

... az oltás idejére korlátozták a pályaudvar forgalmát.

A felvételen az látható, ahogy nagy füsttel lángol valami – valószínűleg egy mozdony – a Keleti vágányain, a pályaudvar Verseny utca felőli oldalánál. A Telex úgy tudja, a tűz egy másik kocsira is átterjedhetett, és több másik is veszélybe kerülhetett.

A lap megkeresésére Kiss Ádám István, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta:

-- a pályaudvar egy oldalsó szerelővágányán egy fűtőmozdonyként használt mozdony gyulladt ki.

Hozzátette: négy másik mozdony volt mellette, ezek közül egyre részben átterjedt a tűz. A fővárosi hivatásos tűzoltók, valamint a Lőrinc-Kertváros önkéntesei érkeztek ki a helyszínre. Az egységek több vízsugárral kezdték oltani a lángokat. A katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása mellett megkezdték a vonatok mozgatását is.

A tűz oka csak a későbbi vizsgálatból derül majd ki. A Telex tudósítása szerint a Keleti Pályaudvart lezárták, a füst erősen terjed a környéken. A Mávinform közlése szerit a pályaudvar kocsijavító műhelyénél egy, a szerelvények energiaellátására szolgáló előfűtő mozdony gyulladt ki.

-- Az oltás idejére a Katasztrófavédelem munkatársai korlátozták a pályaudvar forgalmát, emiatt néhány járat nem, vagy csak késve tud elindulni.

Személyi sérülés nem történt, a forgalom átszervezése folyamatban van, az érintett utasok továbbutazását, alternatív eljutási lehetőségeit az Országos Haváriaközpont irányítása mellett szervezik. A tűz okának kivizsgálása érdekében azonnali vizsgálatot indított a MÁV.

https://magyarnarancs.hu/katasztrofa/kigyulladt-egy-mozdony-a-keleti-palyaudvarnal-273958
___

A kollégáink lélekjelenlétének és gyors reagálásának köszönhetően sikerült a járműjavító területéről 30 kocsit az állomás más vágányaira átállítani”

– fejti ki az incidensről Váczi Viktor, a MÁV szóvivője egy frissen közzétett, az incidensről szóló videóban.

https://www.youtube.com/watch?v=-Hb4wPawKbE

Egyelőre nem tudni, mi okozta pontosan a tüzet. Az utasok nem voltak veszélyben, viszont a MÁV egyik munkatársa, aki részt vett a mentési munkálatokban, füstmérgezéssel kórházba került.

A Keleti Pályaudvaron láthatóan régi, V41-es villanymozdonyokból átalakított fűtőgépek égtek ki: ezek az eszközök arra szolgálnak, hogy a személyszállító vonatokat felfűtsék, mielőtt azok útnak indulnak.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250118/friss-video-jott-a-keleti-palyaudvarnal-tortent-tuzesetrol-felveteleken-az-okozott-kar-735543

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

LÁZÁRT szembesítették a közlekedéspolitika terén végzett rombolással
Keresztes László Lóránt | 2024. dec. 23.

A MÁV helyzete / mellékvonalak bezárása / titkosított Budapest-Belgrád projekt / borzalmas állapotú mellékutak - 14.5 év kormányzás, és szakmai szervezetek által is sokszor "dilettánsnak" nevezett döntések után úgy beszél a miniszter, mintha most kerültek volna a hatalomra. Mit kellene tenni a közlekedés terén egy valóban "PATRIÓTA" kormánynak?

https://www.youtube.com/watch?v=UqU1scJoIQA

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Feléért vállalta volna a munkát, mint volt apósa, mégis milliárdos bírságot kapott Mészáros exveje | 2025. január. 01.

Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc exveje, Homlok Zsolt cégeire.

Szilveszter előtt egy nappal került ki a Gazdasági Versenyhivatal honlapjára az a határozat, ami “brutális” kartellezés miatt büntette több mint 1,2 milliárd forint bírságra a Homlok-csoport tulajdonosa, Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc exvejének cégeit. A határozatot Hadházy Ákos szúrta ki, aki a Facebookon kommentálta az abban foglaltakat, kiemelve, hogy

-- Mészáros majdnem kétszer annyiért épített vasutat (35,5 milliárd forintos ajánlatot tett), mint amennyiért exveje vállalta volna (18,5 milliárd forint), és másfélszer annyiért, amennyiért az állam eredetileg becsülte (közel 25 milliárd) a munkát,

-- a GVH a hat ajánlatból csak a két olcsót vizsgálta, a túlárazott ajánlatokat adókat, így Mészárosét, nem,

-- banális hibán csúsztak el Homlok Zsolték: a az egyik hiánypótlás alkalmával a titkárnő véletlenül ugyanazt a PDF fájlt csatolta mindkét cég ajánlatához, sorról sorra egyező ajánlatokkal.

A vizsgálat akkor indult, amikor Homlok Zsolt és Mészáros Ágnes szakítottak, de Rigó Csaba Balázs GVH-elnök szerint az eljárásnak nem ez volt az oka.

Homlok Zsolt és Mészáros Lőrinc lánya, Ágnes 2023 elején váltak el. A korábban elképesztően sikeres vasútépítési vállalkozót onnantól kezdve elkerülték a megrendelések. Sőt, volt apósa egyik vállalkozása, az R-Kord fővállalkozóként több szerződést felmondott a Homlok Vasútvill Kft.-vel.

https://hvg.hu/kkv/20250101_gvh-birsag-homlok-zsolt-homlok-csoport-meszaros-lorinc-exveje

El lehet képzelni a minőséget, ha a Mészáros általi kivitelezésnél is rengeteg probléma van...

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

RegionalBahn: Kissé átalakult január 1-jétől a MÁV-csoport. Megpróbáltuk a legfontosabb változásokat összeszedni.

Ez a MÁV nem az a MÁV

2025. január 1-je így vagy úgy, de biztosan emlékezetes marad, mint közlekedéstörténeti pillanat. Nézzük hát gyorsan, hogy milyen főbb változások érintik Magyarországon ezt az új területet.

A folyamatos átszervezéseknek se szeri, se száma mostanában, de ezek közül akad néhány, amelyik az utasok és a közlekedéssel foglalkozók számára is fontos változás lesz a 2025-ös esztendő beköszöntével. Egyik ilyen változás, hogy átalakul a magyarországi közösségi közlekedés intézményrendszere, egészen pontosan az eddigi szolgáltatók váltanak nem csak nevet, hanem cégjogi formát is.

Az első és legfontosabb változás talán az, hogy a MÁV-Volán-csoporton belül jelentős átrendezések történtek január 1-jével.

Megszűnt az eddigi formájában a MÁV-START Zrt., a MÁV-HÉV Zrt. és a Volánbusz Zrt. Ezek egy közös szolgáltató vállalatba, a MÁV Személyszállítási Zrt-be olvadtak össze. E szolgáltató felelős jogutódként mindhárom vállalat eddigi tevékenységéért, azaz az általuk nyújtott (köz)szolgáltatásokért. Az utasok számára elvileg ez pozitív változás kellene legyen, hiszen akár egyéges jegyrendszert és számos egyéb változást hozhatna ez a lépés, de erről egyelőre szó nincs, minden maradt a régiben, a buszra és a vonatra is külön jegyet kell venni, csak egyes bérletfajták tesznek lehetővé átjárhatóságot az ágazatok között. Külön „állatfaj” marad a budapesti elővárosban a HÉV-közlekedés, hiszen ezek tarifálisan inkább kötődnek a fővároshoz, semmint az országos tarifarendszerhez, miközben a szolgáltatás megrendelője nem a főváros, hanem az országos kormányzat.

Átalakul a MÁV-csoport „csúcsán” lévő vállalat, a „nagy MÁV” is. A legfontosabb változás itt, hogy az ÉKM döntésének megfelelően létrejött az önálló infrastruktúra-üzemeltető, magyar terminológiával pályaműködtető társaság, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. Ez a korábbi pályavasúti területet foglalja magában és ide került a vasúti pálya karbantartásával és számos egyéb, kapcsolódó tevékenyéggel foglalkozó cég, a MÁV FGK Kft. is, mint önálló belső szervezeti egység. Ez a vasúti pálya üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat jelenti, ennek az utasok számára látható változása, hogy a forgalmi szolgálattevők a MÁV Pályaműködtetési Zrt. munkatársai lettek január 1-jétől.

A korábbi MÁV Zrt. feladata megmaradt a vállalatcsoport működésének koordinálása, a tulajdonos Magyar Állam által delegált feladatok végrehajtása, de ide tartozik a január 1-jétől működő Országos Haváriaközpont is, amely „amely felügyeli a közlekedést, működteti a központi személyszállítási fődiszpécseri és havária ügyeletet, irányítja a rendkívüli események kezelését. Az utastájékoztatási koordináció csoportszinten koordinálja és szervezi a vasúti és autóbuszos statikus és dinamikus utastájékoztatási feladatokat, kapcsolatot tart a végrehajtást végző pályaműködtetési, szolgáltatói utastájékoztatási és forgalmi területekkel.”. Az egész vállalatcsoport működésének támogatását, tehát jellemzően az adminisztrációt, a humán területeket és az informatikai szolgáltatásokat a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. látja el.

Cégjogi szempontból apróság, de érdekes változás, hogy a Könyves Kálmán körút 54-60. alatti irodaház-bérlet megszűnésével számos helyre szétköltöztetett vállalatcsoport székhelyei is változnak:

-- MÁV Zrt.: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36.
-- MÁV Személyszállítási Zrt.: 1091 Budapest, Üllői út 131.
-- MÁV Pályaműködtetési Zrt.: 1117 Budapest, Budafoki út 79.
-- MÁV Szolgáltató Központ Zrt.: 1134 Budapest, Dévai utca 23.

Meglepő módon mind a négy vállalat levelezési címe viszont a MÁV SZK székhelyével azonos, azaz a 1134 Budapest, Dévai utca 23. címről beszélünk.

A MÁV-csoport többi megmaradt tagja a MÁV Rail Tours Kft. és Záhony Port Zrt. változatlanul működik tovább. Szintén (elvileg) változatlanul működik tovább a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasútja is, amely közvetlenül a MÁV Zrt-hez tartozik, de legalábbis a MÁV-csoport nem tájékoztatott arról, hogy ebben bármilyen változás történt volna, a közérdekű adatok frissítése pedig nem történt meg.

A cégcsoport vezetésében is változások történtek 2025. január 1-jétől.
http://www.regionalbahn.hu/2024/12/kaderforgo-24.html

Bár az átlagos MÁV-os felsővezet „szavatossági ideje” közmondásosan rövid, alig fél évesre tehető, azért egyfajta mementóként emlékezzünk meg a mostani állapotokról is.
MÁV Zrt.:

-- Vezérigazgató: Hegyi Zsolt
-- Gazdasági vezérigazgató-helyettes: Dányi Gábor
-- Stratégiai vezérigazgató-helyettes: Reich László
-- HR főigazgató: Móricz Judit
-- Közlekedési szolgáltatások főigazgató: Négrádi Tamás Albert
-- Ingatlan főigazgató: Fekete Zoltán
-- mb. Jog és portfólióirányítás főigazgató: dr. Nemeskéri-Kutlán Endre
-- Biztonsági főigazgató: dr. Szécsényi István

MÁV Személyszállítási Zrt:

-- Vezérigazgató: Dr. Kormányos László
-- HÉV vezérigazgató-helyettes: Kazai Katalin
-- Üzleti vezérigazgató-helyettes: Laskay Lóránt
-- Műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes: Fajcsák Lajos

MÁV Pályaműködtetési Zrt.:

-- Vezérigazgató: Németh Réka
-- Általános vezérigazgató-helyettes: Széles Marianna
-- Pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettes: Pósalaki László
-- Forgalmi és üzemviteli főigazgató: dr. Bánhegyi Csilla
-- Pálya és mérnöki létesítmények főigazgató: Meggyes Gábor
-- Pályavasúti technológiai rendszerek főigazgató: Vidra András
-- Fejlesztési és beruházási főigazgató: Szilágyi Tibor
-- mb. HR főigazgató: Csató Milán

A MÁV SZK Zrt. vezetésében történt változásokról nincs információnk.

A cégvezetésekben történt változások kapcsán számos kérdés merül fel az emberben. Elsősorban az, hogy két olyan új név jelent meg a listában, akik finoman szólva is érdekesek. Az egyik a közlekedési szolgáltatások főigazgatóé, Négrádi Tamásé, aki nem ismeretlen a közlekedésben jártasak számára. Négrádi megjárta már a BKV-t, később a veszprémi V-Busz-nál futott be szokatlan
https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/az-utasok-szivjak-meg-a-fideszes-buszceg-hazardjatekat-125115
karriert
https://szaksz.hu/valami-buzlik-daniaban-ja-bocsanat-nem-a-v-busznal/
és közutas múltja miatt meglehetősen furcsa, hogy a vasúti ügyekben mennyire lesz majd jártas. Az meg pláne furcsa, hogy miért pont őt választották erre a pozícióra, de hát ez az, amit valószínűleg soha sem tudunk meg.

A másik érdekes név a listában a MÁV Személyszállítási Zrt. műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. Korábban ezt a posztot a mostani cégvezető töltötte be (a mostani utód kiválasztása pedig meglepő lenne, ha csak az ő saját döntése lenne), de az ő elődei között szerepel az azóta a V-Hídhoz igazolt (bár a MÁV-csoport környékén ettől függetlenül erős jelenléttel bíró) Keresztes Péter is, hogy illusztrisabbakat ne is említsünk. Mindenesetre Fajcsák Lajos is közutas irányból érkezett: dolgozott a BKV-nál forgalomfejlesztési és -szervezési osztályvezetőként (1998-2003), majd a Volánbusznál forgalmi és kereskedelmi igazgatóként (2003-2012), végül a BKK-nál kötött ki mostani posztjáig. Egyik helyen sem hagyott a forrásaink szerint pozitív emlékeket és akkor csak a finomabb megfogalmazásokat foglaltuk most össze. Hogy a korábban valóban vasúti tapasztalatokkal is rendelkező vezetőket megizzasztó feladatot mennyire sikeresen veszi, azt nem tudjuk, de felbukkanása a MÁV-csoport környékén meglehetősen furcsa helyzetet hozott, különösen azért, mert a BKK-tól a megkérdezett forrásaink szerint meglehetős kapkodás közepette távozott 2024 végén.

Ugyancsak felvet kérdéseket, hogy az újonnan felállításra kerülő Országos Haváriaközpont (ami egyébként a MÁV Zrt-hez tartozik majd) személyi állománya hogyan alakult. A nekünk nyilatkozó, a területet jól ismerő források ugyanis azt mondták: számos embert pont a romjaiban is impozáns BKK-tól vesznek át, legyen az helyszíni zavarelhárító vagy éppen diszpécser. A MÁV-csoport részéről meglehetősen kedvező ajánlatot tettek nem egy, a BKK forgalomirányítási területén dolgozó munkatársnak és ezt el is fogadták, bár forrásaink némelyike jelezte: nem csak a szakmailag kimagasló kvalitású kollégákat sikerült megtalálni, hanem éppen azt, akinek megtetszett az ajánlat. Összességében örömteli, hogy egy dinamikus, a problémákat megoldani próbáló szemlélettel bíró szervezeti egység jön létre, azonban a vasúti területet jól ismerő forrásaink figyelmeztetnek: a meglehetősen eltérő szabályrendszer és a különböző felelősségi körök a BKK-BKV viszonynál is komplikáltabb helyzetet teremtenek a vasúti zavarkezelés tekintetében, így az alapvetően közutas szemléletű zavarkezelés nem mindig lesz alkalmazható a vasúti területen. Az pedig különösen érdekes helyzetet hozhat, hogy itt más, külső, elsősorban tehervasúti szolgáltatóval is egyeztetni kell majd, valamint a pályavasút és a személyszállító vasúttársaság üzemirányító központjával is együtt kell működni.

Mindenesetre mi derűlátók szeretnénk lenni, remélve, hogy a MÁV-csoport eddigi zavarkezelési megoldásainál
http://www.regionalbahn.hu/2023/02/80a-120a-buszpotlas-havaria-kezeles-velemeny.html
csak jobbat hozhatnak az új munkatársak.

http://www.regionalbahn.hu/2025/01/mav-csoport-2025.html

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 9 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Ezt csak a legendákban hallottam eddig - ahogy a...

M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Megbuktatták a szerb kormányt a diáktüntetések | 2025. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:

Mehlegelo_a_deli_palyaudvar_mellett_a_vermezon_2021_juniusban_telex_2181666_4584_s

Őrsi Gergely és Dr. Varga Előd Bendegúz: A “közösségileg ...

M Imre írta 2 napja a(z) Budapesti árvízi látkép (2013.06.10. - Árvíz 2013) képhez:

Budapesti_arvizi_latkep_20130610__arviz_2013_1698650_2917_s

KÉP-regény: Hol van már a tavalyi hó? A Fidelio ...

M Imre írta 3 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ | ...

M Imre írta 3 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ | ...

M Imre írta 3 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

„Nem fog összetörni, csak behajlik” – öttel döcögnek a ...

M Imre írta 3 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Hosszú évek óta nem volt Budapesten olyan alacsony a ...

M Imre írta 3 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

A BKK kezdeményezésére bekerülhet az új KRESZ-be, ...

M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Csütörtökön utalja a főváros az első részletet...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu