Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3233 db
  • Videók - 2896 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 377 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 napja

Megbénult a vasúti közlekedés Budapest és a Balaton között | 2025. június 14.

Újabb fennakadások nehezítik hétvégén a MÁV utasainak közlekedését a Budapest-Balaton vonalon. Biztosítóberendezési hibák, járműmeghibásodások és pótlóbuszos közlekedés is szerepel a hétvégi problémák között - derült ki a MÁV tájékoztatásából.

A Mávinform tájékoztatása szerint szombaton

*** több rendkívüli esemény is hátráltatta a vasúti közlekedést a főváros és a Balaton között.

-- Dinnyésnél biztosítóberendezési hiba okozott 10-20 perces késéseket, amit a szakembereknek sikerült elhárítaniuk, így a korlátozásokat feloldották.

-- Kelenföldnél egy Székesfehérvár felé közlekedő G43-as szerelvény meghibásodása miatt az utasoknak több mint fél órát kellett várakozniuk, mielőtt a később induló Z30-as járattal folytathatták volna útjukat.

-- A délutáni járatoknál is akadtak problémák. A Keszthelyről 16:25-kor Pécsre induló Fenyves Expresszvonat (EX 18803) csak Balatonszentgyörgytől közlekedett menetrend szerint, az odáig tartó szakaszon pótlóbuszokat állított forgalomba a vasúttársaság.

-- Hasonló nehézségek adódtak a Balatonfüredről 16 órakor Tapolcára indult 19776-os személyvonatnál is, amely járműhiba miatt csak Zánka-Köveskálig tudott közlekedni. Az utasok innen szintén pótlóbusszal folytathatták útjukat.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250614/megbenult-a-vasuti-kozlekedes-budapest-es-a-balaton-kozott-768051
___

Furcsák az emberek.
Képesek kiborulni egy langyos kávén, egy lassú sofőrön, egy késett vonaton.

De ha a nagy dolgokról van szó — az évekről, amik elszállnak, az álmokról, amik csendben megrohadnak — alig rezdülnek.

Talán egyszerűbb a kis dolgokon kiakadni. Biztonságosabb.
Egy kilöttyent kávé még nem tesz tönkre. Egy lekésett busz még nem késztet önvizsgálatra.

De egy pillanatnyi csend talán igen.

Mert mi van, ha nem is a vonatkésés az igazi probléma?
Mi van, ha az az igazság, hogy... nem is akarsz azon a vonaton lenni?
Hogy teljesen rossz irányba tartasz?

Ez az, ami igazán félelmetes.
Ezért ordítunk a felszínen — hogy elkerüljük a mélyebb rétegeket.

Pedig néha a baj nem a kávéban van.
Hanem a csendben.
A tükörben.
A meg nem élt életben.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1111292141033766

Lehet, mr. vadászkastély is olvasta a fenti szösszenetet, mert ugyan először -egy kormánypárti lapban- azt nyilatkozta, hogy

2025 az utasok éve
https://www.vg.hu/kozelet/2025/01/lazar-janos-2025-az-utasok-eve

de aztán a hibákat az utasokra fogta...,
„a magyarok többsége a közutak fejlesztését támogatja, ezért van pocsék állapotban a MÁV”
https://24.hu/belfold/2025/06/11/vitezy-lazar-a-magyar-emberek-hata-moge-probal-bujni-a-mav-kudarcai-miatt/

tehát, 15 év alatt ennyire jutott, ami megbecsülendő teljesítmény... lehet... sokak szemében.

Válasz

M Imre üzente 1 hete

2023-ban, kicsivel azután, hogy Lázár miniszter lett, a tárca utasítást küldött minden alá tartozó cégnek, így a teljes MÁV-csoportnak is. Ebben előírják, hogy “értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzéshez és közbeszerzéshez a Lázár-minisztérium “ÉKM előzetes engedélye szükséges”, havonta kell formanyomtatványon előre bejelenteni ezeket.

Ha valaki látott már közelről akkora vállalatot, mint a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoport, akkor pontosan tudja, hogy a működés veszélyeztetése és érdemi lassítása nélkül egy ilyen utasítást betartani lehetetlen. A MÁV és a Volán vezetőitől százszámra hallani a történeteket, hogy a legalapvetőbb alkatrészek beszerzése is sokszor hónapokig tartó viták árán indulhat meg.

Nincs az a politikai vezetés egy minisztériumban, ami képes alkatrészbeszerzések ezreit egyesével ellenőrizni és jóváhagyni, egyesével politikai jóváhagyást adni minden egyes lámpabúra- vagy fékbetét-cserére. Pedig ez most a szabály: minden beszerzést egyesével hagynak jóvá a minisztériumban, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók beajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után. És ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne. Pech.

A jóváhagyások után sem vehet meg magának a MÁV semmit: a cégcsoport összes beszerzést központosítva intézik, az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti, aki a hódmezővásárhelyi Lázár-propagandaoldal, a Promenád24 tulajdonosa is - itt írják most Navracsics Tiborról épp a lejáratócikkeket, mert be mert szólni Lázárnak.

Minden egyes alkatrészt csak a Lázár bizalmasa által vezetett cég szerezhet be a buszos vagy vasutas szakemberek helyett. Itt tartunk, és ezért mondom: igenis miniszteri felelősség ma már a szombati összeomlás is.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1257568559058499

Tájékozódtam a vasutasoktól, úgy tudom, a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt - ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár miniszter felelőssége.

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Rendőri felvezetéssel közlekedő buszokat is bevethetnek, így készül a MÁV a Balatonról hazaözönlő tömegekre | 2025. június 9.

Pünkösdhétfővel vége a hosszúhétvégének, a MÁV pedig rendőri felvezetéssel közlekedő buszokkal kezelheti majd a Balatonról hazaözönlő utastömegeket – derül ki Hegyi Zsolt, a MÁV-vezérigazgatójának Facebook-posztjából.

Hegyi azt írta, hétfőn is járni fog a déli és északi partról a Szitakötő és a Keresztespók InterRégió mentesítő vonat. Ezeken kívül a Balaton körül közel 200, a fővárosi agglomerációt lefedve pedig körülbelül 100 db erősítő busz áll bevetésre készen. Hegyi Zsolt ugyanakkor abban bízik, hogy nem lesz szükség a buszokra, a szombati sorompóhibát ugyanis kijavították, és azután már zavartalanul tudtak közlekedni a vonatok.

„Ha a buszok bevetésére mégis szükség lenne, igyekszünk – a pályamunkákkal terhelt – M7-esen is »gyorsító sávot« biztosítani a MÁV-csoport utasainak: munkatársaink folyamatos kapcsolatban vannak a rendőrséggel, így az erősítő buszok akár konvojban, rendőri felvezetéssel is közlekedhetnek” – írta posztjában a MÁV vezérigazgatója.

https://telex.hu/belfold/2025/06/09/hegyi-zsolt-mav-potlobusz-balaton-rendori-felvezetes

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Vitézy szerint Lázár ukázba adta a MÁV-nak, hogy eltüntessék a rendszerből a sokat késő vonatokat, a MÁV szerint ez hazugság | 2025. június 9

Értesüléseivel kapcsolatban megkerestük Vitézyt, aki elmondása szerint több, MÁV-os vezetői forrásától értesült erről. Magyarázata szerint a késő vonatokat időközben átszámozzák, így eltűnik a nyilvános vonatinformációs rendszerből. Erről egyébként egy, a MÁV-nál dolgozó olvasónk szintén beszámolt.

Vitézy mindezt egy konkrét példával illusztrálta.. Az általa megosztott képernyőfelvételen látszik például a 10:35-ös, Déli pályaudvarról Keszthelyre induló 864-es vonat. Ezt időközben 11864-re nevezték át, az eredeti, jelentősen késő vonat pedig már nem is látszik az applikációban.

Erről a késésről egy olvasónk is beszámolt. Mint írta, a Déliből Siófokra induló vonat 10:35 helyett még 11:30-kor sem indult el. „Azt mondták kocsihiba, de úgy látszik hogy a 2 vonat indulását vonják egybe, szóval ami 11:35-kor indulna, az a 10:35-ös vonat lesz, es így 1 vonat közlekedik 2 helyett.”

Nyomon követhető viszont mindez az EMIG nevű gépészeti rendszerben. A Vitézy által megosztott fotó szerint azt mutatja, hogy a vonat 11:55 helyett csak 13:02 körül ért Siófokra, de az új vonatszám miatt ezt az alkalmazás, és a térkép már nem mutatja.

https://assets.telex.hu/images/20250609/1749469828-temp-kKKdIe_cikktorzs:xl.jpg

Vitézy szerint a MÁV így próbálná az automatikus késésvisszatérítési rendszert is kibekkelni, amivel kapcsolatban nemrég megírtuk: három nap alatt már 9600 embernek visszafizették a jegyár felét.

Vitézy állításaival kapcsolatban megkerestük a MÁV sajtóosztályát, a következőképpen reagáltak:

„Hazugság! Abból is a vasutasokat sértőbb fajta. A vonatok átszámozása (amire egyébként ma mindösszesen 3 járat esetében került sor, az ilyen esetekben bevett gyakorlatnak megfelelően) semmilyen módon nem befolyásolja a késési statisztikát, és így a késési biztosítást sem. Minden 20 percnél többet késő vonat, és minden egyes elmaradó, kényszerűségből törölt vagy átszámozott vonat esetén is érvényes a kompenzáció: kérdés nélkül visszajár a jegyár 50%-a. Most is!”

Azt is írták, szomorúnak tartják, hogy „a politikai támadások most már a munkájukat végző vasutasokat is elérték.” Hozzátették, minden késést sajnálnak és nem elrejteni, hanem megszüntetni igyekeznek azokat. „Kérjük a politikusokat, hogy legalább vonatszámokból ne csináljanak politikát. Nincs bennük” – írta levelében a MÁV sajtóosztálya.

https://telex.hu/belfold/2025/06/09/vitezy-david-mav-keses-balaton-vonat-lazar-janos

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Lázár János miniszteri biztossá nevezte ki Tasó Lászlót | 2025. június 7.

Északkelet-Magyarország közúti és vasúti közlekedésének fejlesztéséért felelős miniszteri biztossá nevezte ki Tasó László fideszes országgyűlési képviselőt Lázár János. Megbízatása 2025. június 1-től 2026. június 30-áig tart.

Tasó a Magyar Közlönyben megjelent kinevezés szerint egyebek mellett

-- közreműködik az észak-magyarországi és az észak-alföldi régiókat érintő, a minisztérium hatáskörébe tartozó állami beruházásokkal kapcsolatos feladatok ellátásában,

-- a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc térségét, a Debrecen Észak-Nyugati és Déli Gazdasági Övezetét, a Nyíregyházi Ipari Parkot és Miskolci Ipari Parkot érintő vasúti és közúti fejlesztésekben,

-- és a záhonyi térségben a vasúti átrakók és a kapcsolódó logisztikai kiszolgáló létesítmények előkészítésében és fejlesztésében.

Mindezért havi több mint bruttó kétmillió forint fölötti díjazást és juttatásokat kap, valamint egy titkárságot is.

Nyíradony egykori polgármestere tavaly azzal került be a hírekbe, hogy az Integritás Hatóság vizsgálatot indított nyíradonyi magánerdejében uniós forrásból építtetett lombkoronasétánnyal kapcsolatban.

https://telex.hu/belfold/2024/02/06/feljelentest-tesz-az-erdo-nelkuli-lombkoronasetany-miatt-az-integritas-hatosag

A hatóság tavaly februárban jelentette be, hogy ismeretlen tettes ellen feljelentést tesznek, mert súlyos szabálytalanságokat találtak több lombkoronasétány építése körül. Ezek közül egy a Tasó erdejében épült sétány. A képviselő akkor kijelentette, hogy koncepciós eljárást folytat ellene a hatóság a lombkoronasétánya miatt.

Emellett azzal vetette észre magát, hogy az egyik nyíradonyi polgármesterjelölt ellen azzal érvelt, hogy „beköltöző roma”, majd megsértődött azon, hogy a független jelölt nyert a polgármester-választáson, és Kóczián Rudolf egy versét tette közzé, amely így szól: „Ahogyan szavaztál / Úgy bánjanak veled!”

A héten pedig kiderült, hogy Tasó László unokaöccse, Tasó János két, milliárdos forgalmú cége dőlt be az utóbbi években, a 444 szerint a NAV vizsgálatot indított a két társaság, a T+C Company és a Truck-Food vezetőinek felelősségének ügyében.

Az oldalnak az ügyben érintett, a Truck-Foodot csak névlegesen vezető Bodnár Fanni arccal, videóban nyilatkozott a részletekről, aki szerint magáról a kifejezésről, hogy stróman, a nyomozótól hallott először.

https://telex.hu/belfold/2025/06/07/taso-laszlo-miniszteri-biztos

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Ma pályahiba miatt becsődölt a MÁV a Dél-Balatonnál.

https://www.blikk.hu/aktualis/belfold/vonat-palyahiba-keses-del-balaton/ygb7hc7

2016-ban így zajlott a párbeszéd az állam és az Orbán-maffia között (nem vicc):

- Volna itt egy pályázati munka, Lőrinc! A dél-balatoni vasúti szakaszt kellene felújítani 52 kilométeren. A szakemberek szerint ez kb. 53 milliárd forintba belefér.

- Na nem! 52 kilométert? Ezt minimum 72,4 milliárdért tudjuk megcsinálni.

- 72,4 milliárd? Jó, akkor megváltoztatjuk a pályázati kiírást 74,4 milliárdra.

https://hvg.hu/itthon/20160408_Meszaros_Lorinc_miatt_modositottak_a_delbalatoni_vasut_atepitesere_kiirt_palyazatot

Hm, azosztigen, hát nem is Mr. 20% lett a beceneve ennek a 'pénztárcának'

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1280242940771448
___

Mindeközben:

HVG: Tiborcz István biznisze lehet a vonatpótlás is | 2025. 04. 24.

Lázár János közlekedési miniszter idei tíz vállalásának egyike, hogy 200 klímás busz áll majd indulásra készen, ha kevés lenne a hely a vonatokon, netán nem lenne rajtuk klíma. A hvg360 arról ír, hogy ezen a piacon már eddig is komoly szereplő volt a Tiborcz István által dominált Waberer’s új befektetése, a Pannon-Busz-Rent Kft., amelynek 170 busza van, miközben a MÁV éppen egy autóbuszparkot akar bérelni a rendkívüli helyzetekre.

A HVG érdeklődésére a Waberer’s közölte: a jövőben – az ügyfelek igényeihez igazodva – a 170 buszos flotta bővítése sem kizárt. Arra a kérdésre, készülnek-e a MÁV tenderein további szolgáltatások ellátására pályázni, azt válaszolták:

-- Minden, a közösségi közlekedést érintő pályázatra nyitottak vagyunk, és amennyiben az profilba illeszkedik, részt veszünk rajta.

A MÁV-nál már tart a közbeszerzés a buszos flotta felállítására, de a tenderről csak annyit árultak el, nyárra valóban megtízszerezik a vasutat megerősítő buszok számát. Ezek

-- vonatpótlóként fognak üzemelni a kiemelt vasútvonalak mentén előre tervezett karbantartások, vágányzárak idején,

-- a klíma nélküli vonatok alternatívái lehetnek,

-- balesetek esetén vagy ha a szokásosnál több utas vált jegyet, „erősítő buszjáratként szolgálnak majd.

Egy konferencián a minap Tiborcz István egyébként arról beszélt, hogy

-- nem minden eseteben kell feltalálni a spanyol viaszt, elég ha nyitott szemmel járunk a világban.

A kormányfő veje – akit nemrég egy 250 milliós Ferrariban fotóztak le Marbellán még 2023-ban – fontosnak nevezte az értékteremtést, amit úgy képzel el, mint egy hagymát, amelynek több rétege van.

https://24.hu/belfold/2025/04/24/hvg-tiborcz-istvan-biznisz-mav-vonatpotlas/

ingyen lézeres szemkezeléssel / szemüveggel könnyű...
___

A MÁV bemondta, hogy Karácsonyék a hibásak | 2025. 06. 06.

Miközben a kormányzati elvonások miatt Karácsony Gergely főpolgármester döntése értelmében 10 percre leálltak péntek délben a Budapesti Közlekedési Központ járatai, figyelmeztetve a főváros működésének ellehetetlenülésére, addig a MÁV elővárosi járatain a fedélzeti járatain a kormányzati kommunikációnak megfelelő szöveggel reagáltak a leállásokról – írta a telex.hu.

A MÁV kommunikációs igazgatósága tájékoztatása szerint a következő szöveget mondták be 11:30 és 12:30 között:

-- Kormányzati információ: tisztelt utasaink, a főváros felelőtlen gazdálkodása és csődközeli helyzete veszélybe sodorta a budapesti közlekedést, illetve a vármegye- és országbérletek elfogadását. A MÁV-csoportra azonban ebben a helyzetben is számíthatnak a fővárosban és az agglomerációban közlekedők. Továbbra is változatlan feltételekkel szállítjuk utasainkat.

A MÁV-csoport közleménye azonban nem szépen öregedett, mivel mint Vitézy Dávid fővárosi képviselő és volt közlekedési államtitkár felhívta a figyelmet, megint összeomlott a balatoni fővonalon a közlekedés, 60–70 perceket késtek a szerelvények.

https://24.hu/belfold/2025/06/06/mav-bemondta-hogy-karacsonyek-a-hibasak/
___

Lázár megtalálta a felelőst a vasút összeomlásáért | 2025. 06. 07.

-- Teljes összegű kártérítést fizet a MÁV-csoport a balatoni vonal mai károsultjainak, vagyis nem csupán a jegyár 50%-át, hanem az egészét visszaadjuk nekik a késések miatti bocsánatkérésként.

– írja Lázár János a Facebookon azután, hogy a pünkösdi hétvége első napján teljesen összeomlott a vasúti közlekedés a Balatonra. Lázár ugyanott találta meg a hibást, ahol a MÁV vezérigazgatója is:

-- Így döntöttem azt követően, hogy ma ismét elesett épp az a vasútvonal, amelyet mindössze 10 éve újított fel teljeskörűen a Siemens. So geht das nicht weiter, meine Herren! Előbb fizetünk ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre. Legalábbis addig, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják. Ma mintegy 10 ezer károsultja volt annak, hogy a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg, ahogyan a 15 milliárdos beszállítói díj fejében vállalták. Helyettük most mi fizetünk az utasoknak, de az utolsó eurócentig be fogjuk hajtani rajtuk!

https://24.hu/belfold/2025/06/07/lazar-vasut-osszeomlas-felelos/

a bocsánatkérés tán itt már kevés... vélhetően kártérítés is jár, mondjuk, a jegy árának háromszorosa, meg amit az utas emiatt elszenvedett üzletileg, gazdaságilag, stb.. nem barátok között vagyunk

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Június végétől egy hónapig nem érintik a Nyugati pályaudvart az esztergomi, szobi és veresegyházi vonatok | 2025. május 28.

Vágányfelújítás miatt június 21. és július 27. között módosított menetrenddel közlekednek az elővárosi vonatok az esztergomi, a szobi és veresegyházi vonalon:

-- a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, illetve a Nyugati-Angyalföld viszonylaton nem járnak majd a vonatok.

A Mávinform szerint a munkálatok miatt a nemzetközi vonatok menetrendje is módosul majd, hogy pontosan hogyan, azt június elején közlik. Mint írják, a teljes vágányzárat direkt az iskolai szünidőhöz időzítették, a tanév végétől ugyanis jelentősen csökken az utasforgalom, így a menetrendi változások is kevesebbeket érintenek.

Mint írják, a Nyugati és Rákospalota-Újpest között kieső vonatforgalom pótlására gyakrabban indítanak helyközi VOLÁN-járatokat, és a BKK-val és egyeztetnek a járatsűrítésről. A köztes szakaszon jellemzően a 12-es és 14-es villamossal, az M3-as metróval, illetve egyes nemzetközi járatok esetében pótlóbuszokkal biztosítják majd az eljutást. Az elővárosi vonalon nem tervezik pótlóbuszok indítását, mivel a fővárosi forgalom miatt hosszabb és kényelmetlenebb lenne a közlekedés, mint a BKK járataival.

https://telex.hu/belfold/2025/05/28/vonat-menetrend-modositas-nyugati-palyaudvar-mav

Arról, hogy az egyes vonalakon pontosan hogyan változik a közlekedés, itt tud tájékozódni részletesebben.
https://www.mavcsoport.hu/mavinform/egy-honapon-nyugati-kozlekedeset-erinti-rakosrendezoi-palyakarbantartas

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Pert nyertünk Lázárék ellen: ki kell adniuk, mennyiért vette meg az állam a Strabagtól a GYSEV-részvényeket | 2025. május 19.

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) hosszú évekig Magyarország, Ausztria és az osztrák Strabag közös tulajdonában volt 66-28-6 százaléknyi arányban. A Fidesznek ez nem tetszett, mert hiába volt a magyar állam a többségi tulajdonos, nem volt meg a kétharmada, vagyis nem ő irányította teljes mértékben a vállalatot. A magyar kormány ezért 2024 őszén megvásárolta a Strabag GYSEV-részvényeit, de a vételárat nem hozta nyilvánosságra. Adatigénylésünkre pedig az Építési és Közlekedési Minisztérium megtagadta az adásvételi szerződés kiadását döntéselőkészítésre hivatkozva (holott már lezajlott a tranzakció), ezért bepereltük Lázár János tárcáját. A bíróság elsőfokon az Átlátszónak adott igazat, és a dokumentum kiadására kötelezte Lázárékat.

A minisztérium úgy akarta csak elküldeni a Strabaggal kötött szerződést, hogy a GYSEV-részvényekért fizetett összeg mellett a vásárlásról szóló tárgyalások megkezdésének dátumát is kitakarja belőle. A Fővárosi Törvényszék azonban ezt nem tette lehetővé, és az ítéletben kimondta, hogy „állami vagyon esetében a főszabály a nyilvánosság, a transzparencia követelménye”.

Mivel közpénzt költött a kormány a Strabag GYSEV-részvényeinek megvásárlására, egyértelműen közérdekű adatnak minősül az osztrák céggel erre vonatkozóan kötött szerződés. A dokumentum kiadásának megtagadása miatt ezért bepereltük az Építési és Közlekedési Minisztériumot.

A bíróságnak benyújtott keresetünkben előadtuk, hogy a tárcának az adatigénylésünk jogszerű megtagadásához bizonyítania kell(ene), hogy a Strabaggal a GYSEV-részvények ügyében kötött szerződés kiadása valóban befolyásolná az ÉKM döntésének
meghozatalát, vagy meghiúsítaná a döntés hatékony végrehajtását, ellehetetlenítené az
illetéktelen befolyástól mentes, független, hatékony köztisztviselői munkát.

A közérdekű adatigénylésre az Átlátszó által üzemeltetett KiMitTud közadatigénylő weboldalt használtuk. A KiMitTud segítségével azonban nem csak mi, hanem bárki könnyen és átláthatóan tud közérdekű adatot igényelni minden olyan állami, önkormányzati vagy más közfeladatot ellátó intézménytől, amely részt vesz az állam működtetésében, vagy közpénzt költ.


A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) az Osztrák-Magyar Monarchia idején, 1872-ben jött létre. Azóta is vegyes tulajdonban működik a két ország területén, ahol összesen nagyjából 435 kilométernyi vasúthálózatot tart fenn. A GYSEV-ben az osztrák és magyar állam mellett sokáig tulajdonos volt az osztrák állami vasúttársaság érdekeltségébe tartozó Speditions Holding GmbH, ami az Európai Bizottság versenyjogi vizsgálata miatt 2009-ben eladta a részesedését a magánkézben lévő Strabagnak.

Ezután egy tőkeemelést követően a magyar államnak 65,6356 százalék, Ausztriának 28,2378 százalék, a Strabagnak pedig 6,1266 százalékos tulajdonrésze lett a GYSEV-ben. Ez nagyon nem tetszett a Fidesz-kormánynak, mert hiába volt többségi tulajdonos, kétharmad hiányában mégsem volt teljes kontrollja a vállalat fölött. A GYSEV hazai tevékenységét (pályák, beruházások) ugyanis a magyar fél tartja fent – az Építési és Közlekedési Minisztériumon (ÉKM) keresztül –, az ausztriait pedig az ottani fióktelepen keresztül az osztrákok.

A 24.hu 2023-as információi szerint Lázárék 10 millió eurót (kb. 4 milliárd forintot) kínáltak a Strabagnak a GYSEV-részesedéséért cserébe, de a kifizetett vételár összegét csak akkor fogjuk megtudni, ha a minisztérium kiadja az adásvételi szerződést.

A tranzakcióval a magyar állam részesedése 71,8 százalékra nőtt a GYSEV-ben. Nem sokkal ezután Lázárék egy piti trükkel kigolyózták a cég irányításából a kisebbségi tulajdonos Ausztriát: a 2024 karácsonya előtti közgyűlésen a magyar és az osztrák állam is tőkeemelésre készült, de az ÉKM képviselője az osztrákokét nem tette lehetővé.

A magyar kormány 890 millió forinttal, az osztrák 350 millióval emelte volna akkor a részesedését a vasúttársaságban, hogy megmaradjon a 71,8-28,2 arányú tulajdoni részesedés. Mivel azonban csak a magyar fél emelt tőkét, a tulajdonviszonyok 75,0101-24,9899 százalékra változtak, vagyis

Lázárék minősített, kétharmados többséget szereztek a GYSEV-ben.

Azóta tehát ők diktálnak, s bár az osztrákok perre mentek a kiszorításuk miatt, márciusban vesztettek a bíróságon, amit Lázár János úgy kommentált, hogy „Labancok leverve!”


A miniszterelnöki dinasztia viszont megint jól járt: az említett 2024. decemberi közgyűlésen a GYSEV 2011-ben indult, árufuvarozással foglalkozó cége, a GYSEV Cargo Zrt. részvényeinek 62,5 százalékát a magyar állam eladta a Waberer’s Nyrt.-nek, amelynek többségi tulajdonosa Tiborcz István, Orbán Viktor veje.

Idén januárban Lázár János bejelentette, hogy összeadják a MÁV és a GYSEV erőforrásait oly módon, hogy a Nyugat-Dunántúl vasúti közlekedését a GYSEV-re bízzák, a felszabaduló MÁV-os járműveket pedig átirányítják hazánk keleti részeibe. Lázár igyekezett megnyugtatni az aggódókat: „nem az a célunk, hogy a GySEV-ből MÁV-ot csináljunk, hanem az a feladatunk, hogy a MÁV-ból a Balatontól nyugatra GySEV legyen”.

Az intézkedés értelmében ugyanis a GYSEV a meglévő 435 km hosszú pályája mellé kap még kb. 752 km-t, vagyis az eddigi szakaszainak közel háromszorosát kell majd üzemeltetnie idén júliustól. A Nyugat.hu térképre tette az érintett vonalakat, és kiemelte, hogy a Tiborcz érdekeltségébe tartozó GYSEV Cargo ráteheti a kezét a teherforgalom szempontjából stratégiai fontosságú, Szombathely-Székesfehérvár közötti 20-as számú fővonalra.

https://atlatszo.hu/kozadat/2025/05/19/pert-nyertunk-lazarek-ellen-ki-kell-adniuk-mennyiert-vette-meg-az-allam-a-strabagtol-a-gysev-reszvenyeket/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A gyulai fideszes városvezetők szerint Lázár Jánosra Gyula városa mindig számíthatott, úgy tekintettek rá, mint aki állja a szavát. | 2025. április 22.

A felújítási munkák elkezdésének legvégső határideje, április 5-e után néhány nappal néztük meg, hogyan folyik a felújítás a Gyula vasútállomáson. Ám kivitelezésnek híre-hamva. Így úgy fest, egy újabb határidő és egy újabb ígéret nem valósul meg. Ezért levelet írtunk Görgényi Ernő polgármesternek, amiben azt kértük, hogy tájékoztasson, mi a helyzet és mi változott a korábbi, konkrét bejelentéshez képest. Afelől is érdeklődtünk, hogy ezek után mikorra újul meg a gyulai vasútállomás épülete. Ám több nap után sem kaptunk választ.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy hogy az állomás előtti területet is tervezik felújítani, amelyhez a TOP Plusz pályázati kiírása biztosít támogatást. Körforgalom, új parkolók, új taxidrosztok és új buszmegálló engedélyeztetése zajlik jelenleg.

https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/a-fideszes-bejelentesek-ellenere-a-vegtelenbe-csuszik-a-gyulai-vasutallomas-felujitasa-275911

A történet egészen 2013-ig nyúlik vissza, de az ígéretek és csúsztatások dacára azóta sem történt semmi érdemi.

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Ürge-Vorsatz Diana: Nem újabb autópályákra lenne szükségünk, már Magyarország Európa egyik legeslegsűrűbb autópálya hálózatával rendelkezik, hanem a MÁV jelentős megerősítésére, elektromos városi buszokra, 21. Századi, megosztott, igény-alapú városi közlekedési rendszerek fejlesztésére.

Az autópályák szétvágják, széttöredezik az országot, a vidéket (pl. nem lehet könnyen átmenni az egyik oldalról a másikra), főleg a leggazdagabbak mobilitását segítik, de még jobban kizárják a szegényebbeket, idősebbeket, fiatalokat és esetleg sérülteket a mobilitásból.

Nem beszélve a hatalmas közvetlen és közvetett kibocsátásaikról, környezeti lábnyomukról.

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2025/04/uj-autopalya-magyarorszagon-m8

... április 15-től birtokba vehették a közlekedők az M44-es gyorsforgalmi útnak az M5-ös autópályát és Szentkirályt összekötő, több mint 30 kilométer hosszú, új szakaszát, így már Kecskeméttől Békéscsabáig kétszer két sávos közúti összeköttetés áll rendelkezésre. Ennek kivitelezését a Hódút Építő Kft. végezte, értéke bruttó 185,3 milliárd forint.

Az M44-es építés hosszúra, kilenc évre nyúlik vissza, egészen 2016-ig. A gyorsforgalmi út teljes, 125 kilométeres szakaszának létrehozásán összesen több mint 1500 ember dolgozott, és csaknem 543 milliárd forint hazai költségvetési forrást használtak fel hozzá.

Nagy ívű, ugyanakkor nem szokatlan beruházásról van szó, hiszen 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt Magyarországon, szoros összefüggésben azzal, hogy a kormány elhatározta: minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton. Az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt, az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is belépett ebbe a klubba.

A fejlesztés létjogosultságát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az M44-es út vonzáskörzetében több mint 120 ötezer fő alatti település is található, amelyek lakói mostantól gyorsabban érhetik el úti céljaikat.

Új autópálya Magyarországon: eldőlt, itt épül

Mindez már mögöttünk van, ám már pontosan látszanak a jövő nagy útépítései is Magyarországon. Először is az M44-es folytatódni fog,

-- méghozzá Romániáig, bekötik a magyar–román határig.

Erről részletesebben is írtunk, de a lényeg, hogy az M44-est tovább akarják építeni Sarkad és Méhkerék között az országhatárig. A tervezésre 6,5 milliárd forintot hagytak jóvá, és az ígéret szerint májusban kijelölik a végső nyomvonalat is.

Azt is tudjuk, hogy háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát. Csakhogy ezek mind vagy új, már létező autóutak új szakaszai, vagy már meglévő közúti infrastruktúrák fejlesztései. Hiányzik a palettáról a teljesen új, az M44-hez hasonló projekt, amely távolsági kapcsolatot létesít vármegyék, esetleg országrészek között. Az M49 mindenképpen említést érdemel – építése már javában zajlik az M3 autópályától Ököritófülpösig –, de ez egy rövidebb új útfejlesztést jelent.

Azonban csőben van egy igazi, klasszikus új autópálya megépítése is Magyarországon: ez pedig nem más, mint az M8-as, amely ha egészében megvalósul,

-- végeredményben ahhoz segít hozzá, hogy Budapest érintése nélkül lehessen majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.

Ennek a létrejötte immáron eldőlni látszik, hiszen az M44-es keddi átadásán Orbán Viktor fogalmazott úgy, hogy a következő években megépítik az M8-as autópályát is. Már csak ezért is érdemes megvizsgálni, miről is van szó, milyen lesz Magyarország új autópályája.

A Baon felidézi, hogy az M8-as autópálya elképzelt nyomvonala eredetileg Szolnoktól indulva, a fővárost elkerülve haladt volna Szentgotthárdig, ahol aztán az osztrák S7-es autópályához csatlakozott volna. Ez azonban az évek során jócskán átalakult.

Először is tudni kell, hogy jelen állás szerint az M8-as megépítése a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) feladata. Ez látszik is a saját honlapján szerepeltetett beruházási listán.

https://mkif.hu/terkep/

Az M8-as autópálya tervezett nyomvonala / Fotó: MKIF

https://mkif.hu/muszaki-terkep/

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Azonnali jogvédelmet kapott a főváros a Magyar ...

M Imre írta 15 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Nem Budapest fizeti a Pride szervezését | 2025. 06. 17. A ...

M Imre írta 17 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Őrsi Gergely: Figyelem, BUDAIAK! Hamarosan érkezik...

M Imre írta 1 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:

Kerékpárral és gyalogosan is biztosított lesz az átkelés a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Májusban nyitották meg Zürich legújabb kerékpáros alagútját ...

M Imre írta 1 napja a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Spangli: Woodstock / 2025 https://www.facebook....

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

ly vagy pontos j ? | jelenlegi érettségi tétel https://www....

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A MÁV Stop Zrt. meghirdette a gyaloglás nyarát: Magyar El ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Milliárdokkal lógnak a megbírságolt gyorshajtó ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Karácsony bejelentette, hogy a főváros rendezi meg a Pride-...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu