Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3043 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3043 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3043 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3043 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 475 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 5 órája

Rá sem lehetne ismerni a magyar vasútra, ha nem folyna ki több tízmilliárdnyi extraprofit
G7 | 2025. szeptember 17.

A rendszerváltás óta alulfinanszírozott a hazai vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása. Emiatt évről évre sok helyen romlik a vasútvonalak színvonala, jól mutatják ezt például azok a képek, amelyeket a Telex készített a múlt heti, magyarkúti vonatkisiklásról beszámoló riportjához. Nem kevés szerencse kellett ahhoz, hogy a szemmel láthatóan rossz állapotban lévő vasúti pályát elhagyó kocsikban csak ketten sérültek meg, ők is csak könnyebben.

Pedig ennek nem feltétlenül kellene így lennie, a pénzügyi adatokból legalábbis ellentmondásos kép rajzolódik ki. A MÁV pályavasúti részlegének pénzügyi kimutatásai – 2024-es előzetes adatok – szerint a vasúti pálya karbantartására a hétezer kilométeres hálózaton 35,5 milliárd forint pálya- és 24,8 milliárd forint biztosítóberendezés-karbantartással számoltak. Ez összesen – az ingatlanokra fordított 3 milliárddal együtt – 63,6 milliárd forintot tesz ki.

Idénre ennél többet, összesen 71,6 milliárd forintot terveztek be ezekre a célokra. Csakhogy eközben az értékcsökkenés 106 milliárd forint lesz várhatóan. Mivel ez a fentiek (pálya, biztosítóberendezések, ingatlanok) műszaki elhasználódását mutatja, látható, hogy a karbantartás nem képes az állagromlást megállítani. Mivel ez már évtizedek óta így zajlik, mára több ezer milliárd forintnyi vasúti beruházás hiányzik.

A MÁV-pályák üzemeltetése korábban az anyavállalat egyik területe volt, idén január 1-jétől külön vállalat, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. végzi ezt a feladatot. Nem is kevés forrásból gazdálkodik: 510,5 milliárd forint a költségvetése. Csakhogy ennek nagy része a működtetésre megy el, ide tartozik az állomási személyzet biztosítása, a vontatási energia beszerzése a mozdonyoknak és motorvonatoknak, illetve a már említett értékcsökkenés. Tehát a teljes költség csak 14 százaléka jut karbantartásra.

Nagyságrendileg a hétezer kilométernyi MÁV-vonal közül 2700 kilométer tartozik az európai törzshálózatba, itt bonyolítják le a forgalom nagy részét. A 4300 kilométernyi mellékvonalat elvileg olcsón és egyszerűen, a fővonalakról felszedett anyagok felhasználásával lehetne üzemeltetni. Azonban a fővonalakon legalább 20-30 évente, kilométerenként legalább egymilliárd forintos karbantartásra lenne szükség. Tehát csak a fővonalak állapotromlásának elkerüléséhez legalább 90-130 milliárd forintra lenne szükség – mint látszik, az alsó határ is messze van.

Ha viszont nemzetközi összevetésben nézzük a ráfordításokat, az látszik, hogy a rendelkezésre álló pénzből is ki lehetne többet hozni. Az alábbi grafikon azt mutatja meg, hogy a térség államaiban a GDP-hez viszonyítva mennyit költöttek vasúti pályák fenntartására. Ennek része az üzemeltetés és a felújítás is.

Meglepő képet láthatunk:

-- térségünkben Magyarország költi az egyik legnagyobb összeget a gazdasági teljesítményéhez mérten vasúti pályaüzemeltetésre és -karbantartásra.

https://telex.hu/g7/2025/09/17/vasutfejlesztes-felujitas-v-hid-zele-bau-extraprofit

Válasz

M Imre üzente 6 napja

Népmesei fordulatokban sem szűkölködött a pénteken árokba borult Bézé mentése Verőcén. (sok kép)

Az országos médiában is komoly figyelmet kapott a péntek reggel Vácról Balassagyarmatra induló 32222-es számú személyvonat balesete. A két Bz motorkocsiból és három mellékkocsiból álló vonat egyelőre tisztázatlan körülmények között kisiklott Magyarkút megállóhelynél; a vonat elején közlekedő 307-es motorkocsi pedig bele is borult a pálya mentén futó árokba. A vonaton körülbelül 20-an utaztak, két utast kórházba kellett szállítani.

https://uuuuu.hu/article/meg-a-daru-is-kisiklott-a-magyarkutnal-siklott-vonat-mentesenel/

... a „c” volt a hibás, az verte őket (~szemmel) :3

zene hozzá:

https://www.youtube.com/watch?v=A8oKnHRrgBg

Uh-huh, uh, huh
Listen, baby, give me the neckbones, honey
Fried neckbones and some home fries

Válasz

M Imre üzente 1 hete

MÁV: nem siklott ki a mentődaru, de a kerekei leugrottak a sínről
Portfolio | 2025. szeptember 13.

A MÁV cáfolta azt az értesülést, hogy a tegnap Magyarkútnál kisiklott vonat mentéséhez vezényelt daru is kisiklott. Azt viszont közölték, hogy a jármű kereke valóban leugrott a sínről.

Szeptember 12-én kisiklott és árokba dőlt egy vonat Magyarkútnál. A sajtóban megjelent, hogy

-- a vonatbaleset helyszínére tartó segélyszerelvény is kisiklott ugyanazon a helyen.

A MÁV közleménye szerint a daru siklásáról szó sincs:

-- a jármű rendben megérkezett a helyszínre, majd a munka végeztével ugyanígy „saját lábán” távozott. A félreértést valószínűleg az okozta, hogy a daru első tengelyének kerekei a sérült Bz emelése közben rövid időre leugrottak a sínről, de ez nem okozott semmilyen fennakadást vagy veszélyhelyzetet, hiszen a jármű képes visszaemelni magát a pályára, ebben az esetben is ez történt. A daruval végzett mentés teljesen rendben zajlott.

A MÁV-nak ez ma már a második cáfolata, ugyanis korábban egy, Hadházy Ákos által citált jelentést is cáfolniuk kellett. Hadházy azt írta, hogy „Ijesztő és súlyos dolgot tartalmaz egy tavaly nyáron kisiklott MÁV szerelvény vizsgálati jegyzőkönyve”. Hozzátette: a dokumentum szerint a baleset oka az volt, hogy a karbantartók hiába kértek alkatrészt a MÁV alkatrészellátó részlegétől, az nem rendelte meg időben.

Bár az érintett vonat utasokat nem szállított, mivel éppen nagyobb szervizbe küldték, a szakemberek szerint a helyzet így is komoly veszélyt hordozott. Az idén augusztusban kiadott zárójelentés egyértelműen „rendszerszintű tényezőként” azonosította a karbantartási anyagellátás hiányosságait, amelyek a futásbiztonságot is befolyásoló alkatrészek időben való rendelkezésre állását nem biztosították.

Erre írta azt a MÁV:

-- Cáfoljuk a képviselő úr értesüléseit. A MÁV-csoport alkatrészellátása biztosított. A kérdéses szakértői vélemény megállapításait már annak elkészültekor is vitattuk, illetve cáfoltuk.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250913/mav-nem-siklott-ki-a-mentodaru-de-a-kerekei-leugrottak-a-sinrol-786014

Válasz

M Imre üzente 1 hete

A kisiklás helyén rögzítettek egy videót, amelyet Magyar Péter tett közzé.

https://444.hu/2025/09/12/informacionk-szerint-a-palyamester-mar-korabban-jelezte-hogy-baj-lehet-a-vac-balassagyarmat-vonalon-megsem-allitottak-le-a-vonatkozlekedest

Jól látszik, azon is, ami a fenti képen: a kanyar előtt, két sín érintkezésénél rendkívül rossz állapotban volt a pálya. A videót készítő férfi alatt is mozog az illesztésnél a sín.

https://www.instagram.com/reel/DOgCAHiiBzT/

A baleset Magyarkút megállóhelynél történt. A képek alapján a szerelvény első vagonja teljesen elhagyta a pályát egy balos kanyarban, és megdőlve félig már az árokban állt meg. A MÁV szerint az elsődleges információk szerint egy utas szenvedett könnyebb sérülést.

https://444.hu/2025/09/12/kisiklott-a-balassagyarmati-vonat-a-borzsony-labanal

A sínek Magyarkút és Szokolya között februárban. | Fotó: Haász János

https://assets.4cdn.hu/kraken/8F5gQTZhG3Nx2881CKs.jpeg

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Aszfaltrajzversenyt hirdet a volt drávaszerdahelyi polgármester a batidai kastélynál | 2025. szeptember 10.

Felnőtt aszfaltrajzversenyt rendeznek pénteken „a magyar politikai közélet egyik legkarakteresebb alakja, gróf batidai Lázár János közéleti munkásságának és luxusellenes fellépéseinek tematikájában” a batidai vadászkastélynál, – tájékoztatta a Szegedert Alpár György főszervező, volt drávaszerdahelyi polgármester, kormánykritikus influenszer.

A versenyre délután 4 órakor, a 4454-es út mentén, Batida és Nagyfa között kerül sor. A pontos helyszín „stílusosan” a Lázár-kastély főbejárata előtti felújított aszfalt lesz, ahol az alkotó kedvű állampolgárokat lilahagymás zsíros kenyérrel, sörrel várják, de hozzátették, hogy lehet hozni házi finomságokat is.

Ha valaki inkább más közéleti témát, vagy épp szabad asszociációkat rajzolna az aszfaltra, indulhat a szabadon választott kategóriában is.
Hirdetés

Az eseményre meghívták Márki-Zay Péter vásárhelyi polgármestert is, aki vállalta, hogy „rövid idegenvezetést tart a Lázár-uradalom történetéről, bár rajzolni saját bevallása szerint nem tud”. Hozzátették, ez itt nem gond, a vélemény szavakkal is kifejezhető.

A legjobb alkotásokat független zsűri díjazza, de „náluk mindenki győz, aki nem fél krétát ragadni és véleményt formálni”. Szerintük nézőként is érdemes jönni, mert ezek a rajzok kortörténeti dokumentumokká válhatnak, „ha nem is a Nemzeti Múzeumban, de a Facebookon biztos”.

Emlékezetes, hogy tavaly december 27-én, Lázár és János napján a kutyapárt helyi szervezete felfestett az aszfaltra egy „útbaigazítást”, amely megmutatja, hogyan lehet eljutni a vadászkastélyhoz.

https://szegeder.hu/megye/2024-12-27/nem-volt-kitablazva-az-ut-a-batidai-kastelyhoz-most-az-mkkp-felfestese-segit-odatalalni-/676ef80a47d3c02b1949e8f4

A felirat bár rövidesen el lett távolítva, nem maradt következmények nélkül, mivel a Lázár János építési és közlekedési minisztertől „nem éppen távol álló” vásárhelyi lap, a Promenad24 nyilvánosságra hozta a Magyar Kétfarkú Kutya Párt egy tagjának személyes adatait.

https://szegeder.hu/megye/2024-12-30/nyilvanossagra-hoztak-a-batidai-kastelyhoz-utbaigazitast-felfesto-passzivista-szemelyes-adatait/6772903d47d3c02b1949e905

Ezután feltehetően szolidaritásból a Nyugati előtt is megjelent egy iránymutatás,

https://szegeder.hu/belfold/2025-01-08/lazar-kastelya-185-km-festettek-fel-a-nyugati-elotti-jardara/677eecb347d3c02b1949e991

majd egyre több helyen festettek fel hasonló feliratokat a kutyapártosok is, ebből végül országos akció lett.

https://szegeder.hu/belfold/2025-01-14/orszagos-akcio-lett-a-lazar-kastelya-feliratbol-tobb-kutyapartost-is-igazoltattak-a-rendorok/67860a1047d3c02b1949e9f1

A közlekedési miniszterre egyébként Magyar Péter szokott „gróf batidai Lázár Jánosként” hivatkozni, így fogalmazott például áprilisban is, amikor Szegeden, a Klauzál téren mondott beszédet.

https://szegeder.hu/megye/2025-09-10/aszfaltrajzversenyt-hirdet-a-volt-dravaszerdahelyi-polgarmester-a-batidai-kastelynal/68c1406d47d3c01c26363692

... nemsokára felcsendült, hogy „Megy a gőzös, megy a gőzös Batidára, a batidai, batidai birtokára. Elöl ül a MÁV-os János, hátul meg a, hátul meg a kis Mészáros”, vagy éppen „elöl ül a Tiborcz Pista, ki a gőzöst, ki a gőzöst leállítja”. Ez tökéletes aláfestő zenének bizonyult az egyik versenymű, a csiga vontatta vasút megrajzolásához. Voltak olyanok, akik otthon előre elkészítették a tervet papíron, és az alapján dolgoztak, és volt, aki a gyerekét is elhozta.

https://telex.hu/belfold/2025/09/12/aszfaltrajzverseny-lazar-janos-batidai-vadaszkastelya-elott

Van pénz krétára...

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Ijesztő és súlyos dolgot tartalmaz egy tavaly kisiklott MÁV szerelvény vizsgálati jegyzőkönyve
24.hu | 2025. 09. 13.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szombat reggel közzétette azt a vizsgálati jegyzőkönyvet, ami egy tavaly kisiklott MÁV szerelvény balesetét elemezte.

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2024-0659-5_zj_alairt.pdf

A politikus a Facebook-oldalán azt írta:

-- Lázár ezzel nem dicsekszik: ijesztő és súlyos dolgot tartalmaz egy tavaly nyáron kisiklott MÁV szerelvény vizsgálati jegyzőkönyve.

-- Az akkori siklás oka ugyanis az volt, hogy a karbantartók hiába kértek alkatrészt a MÁV alkatrészellátó részlegétől, az nem rendelte meg azt időben. Így HÁZILAG SUFNITUNINGOLT FUTÓMŰVEL engedték ki a szerelvényt. Az meg kisiklott.

A képviselő hozzátette, a vonat szerencsére utasokat nem szállított, mert a motorkocsikat éppen a nagyobb szervizbe küldték – de ez természetesen nem jelenti azt, hogy a siklás ne lett volna veszélyes.

Hadházy külön kiemelte a jelentés tanulságait, amelyben többek közt az áll:

-- Az alkatrészellátás akadozása rákényszeríti a karbantartó személyzetet az üzemszerűtől eltérő megoldások megvalósítására, megtűrésére. Fennáll a veszélye, hogy a helyettesítő megoldások megfelelőségét tévesen ítélik meg, ami baleseti kockázatot hordoz.

Mint írta, a jegyzőkönyv szerint „a Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a MÁV Személyszállítási Zrt. alkatrészellátási rendszerének felülvizsgálatát abból a szempontból, hogy képes legyen a szükséges alkatrészek kellő időben való elérhetőségét, rendelkezésre állását biztosítására.”

Hadházy szerint egy ilyen jelentés esetén minden normális országban lemondana a miniszter.

-- Persze ott felelős miniszterek vannak, nem cinikus batidai bárók

– utalt Lázár János építési és közlekedési miniszterre a független képivselő.

A képviselő hozzátette, hogy egy kommentelő vette észre, hogy a pénteken siklott motorkocsi ugyanaz, mint a tavaly siklott „sufnituningolt jármű”. Azóta felújították és a vizsgálat is lezárult, így azért biztosnak mondható, hogy nem a házilag barkácsolt futómű volt a hibás, „persze az sem boldogság, ha a pocsék pálya” – írta.

https://24.hu/belfold/2025/09/13/hadhazy-akos-mav-vonat-szerelveny-kisiklott-jegyzokonyv-vizsgalat-ijeszto-megallapitas-lazar-janos/
___

Ketten könnyebben megsérültek, amikor Magyarkútnál kisiklott egy vonat pénteken délelőtt. A helyszínen már kezdetét vette a vizsgálat. Képek.

https://24.hu/belfold/2025/09/12/kisiklott-vonat-magyarkut/
___

Lázár: „a sebességből engedünk, a szállítási módból engedünk, ha kell, csak egy dologból nem engedünk: az utasbiztonságból”.

-- Ezért hazug és szemét dolog a magyarkúti baleset kapcsán általában aláásni a MÁV-val kapcsolatos közbizalmat.

Mit?

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Ukrajna felé terjeszkedik a MÁV új, nemzetközi járataival | 2025. 09. 10.

Jelentős változások jönnek szeptember közepén a ukrán-magyar vasúti határmenetben – derült ki a a MÁV-csoport közleményéből.

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/kozvetlen-vasuti-osszekottetes-indul-budapestrol-es-becsbol-ungvarra

A magyar állami vasúttársaság, az Ukrán Vasutak és az Osztrák Szövetségi Vasutak együttműködésének eredményeként és fejlesztéseknek köszönhetően Ungvár és Beregszász is bekapcsolódik az európai vasúti hálózatba – írták.

-- Szeptember 12-től naponta indulnak magyar szerelvények Kárpátalja székhelyére. A Tisza EuroCity vonat közvetlen eljutást biztosít Budapestről és Bécsből Ungvárra. Ungvárra a vonat kelet-európai idő szerint 22:35-kor érkezik, és reggel, helyi idő szerint 8:09-kor indul vissza.

-- A Záhonyból 9:55-kor induló vonat Beregszászra kelet-európai idő szerint 13:01-kor, Nagyborzsovára 13:16-kor érkezik magyar kocsikkal és mozdonnyal, magyar és ukrán vasúti személyzettel.

-- A Nagyborzsováról helyi idő szerint 14:05-kor, Beregszászról 14:23-kor induló vonat Záhonyba közép-európai idő szerint 15:24-kor fut be.

A fejlesztések jelentősen hozzájárulnak a térség közlekedési kapcsolatainak erősítéséhez, megkönnyítve az utazást mind a helyi lakosok, mind a turisták számára – fogalmazott a közlemény.

https://24.hu/belfold/2025/09/10/mav-vasut-ukrajna-becs-budapest-beregszasz-ungvar/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Elsötétült az Elvira, az Emma vette át a helyét | 2025. szeptember 09.

Teljesen bezárta a MÁV az Elvira menetrendi kereső és jegyvásárló portált – írja a hvg.hu.
https://www.portfolio.hu/global/20250909/orosz-tamadastol-retteg-a-nato-tagallam-teljesen-lezarjak-a-hatarokat-784986

Az ELVIRA menetrendi kereső és a hozzá kapcsolódó internetes jegyvásárlási rendszer megújult, ezért a régi Elvira (elvira.mav-start.hu) oldal a továbbiakban nem használható. Kérjük menetrendi információk keresésre használja az emma.mav.hu oldalt

– olvashatja, aki megszokásból az elvira.mav-start.hu URL-címet üti be a keresőbe.

Az Emma már egy ideje párhuzamosan működik az Elvirával, most azonban teljesen átveszi utóbbi helyét.

Az Emmán térképen lehet követni a vonatok, HÉV-ek, távolsági buszok és a BKV-járatok valós helyzetét.

A MÁV a lapnak küldött közleményében azt írja, hogy folyamatosan fejlesztik az Emmát, így például később külön ikon jelzi majd a 20 percnél többet késő járatokat.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250909/elsotetult-az-elvira-az-emma-vette-at-a-helyet-785016
___

Oh ... Elvira, don't let him steal your heart away
I'm gonna learn to dance if it takes me all night and day

Climb into my machine so we can cruise on out
I know a swingin' little joint where we can jump and shout
It's not too far back off the highway, not so long a ride
You park your car out in the open, you can walk inside
A little cutie takes your hat and you can thank her, ma'am
Every time you make the scene you find the joint is jammed

https://www.youtube.com/watch?v=P_KeQceauYg

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Napi tolvaj abszurd: EZ KONTÉNER A BUDIVAL EGY "LÁTOGATÓKÖZPONT" AMELY A VILÁG EGYIK LEGDRÁGÁBBAN ÉPÍTETT VASÚTVONALÁNAK ÉPÍTKEZÉSÉHEZ TARTOZIK.

https://www.facebook.com/reel/1786392088623824

‼ A Ferencváros-Kelenföld vonalat a Gázos építi összesen 337 milliárdért (drágábban, mintha a német szuperexpressznek építene pályát). A V-Híd mostanában azzal is bekerült a hírekbe, hogy nem szeret fizetni az alvállalkozóknak. De úgy látszik, a Gázos szeretne jóban lenni a lakossággal, mert a Fehérvári út - Sárbogárdi út kereszteződésbe lerakták ezt a "LÁTOGATÓKÖZPONTOT", hogy Önök minél többet tudhassanak meg a horribilis pénzen végzett -amúgy szükséges- beruházásról.

Nos, ne nagyon rohanjanak oda:

- Egyrészt alig van nyitva

- A konténerben egy -amúgy nagyon kedves- fiatal hölgy ül, aki kézzel felírja a kérdéseket és állítólag majd válaszolni fog a cég.

- A "látogatóközpontban" ki van téve a falra egy térkép és és két , apróbetűs mérnöki rajz, egy az egyik hídról, a másik a sínhálózatról. Egy dobozban van három munkavédelmi sisak és néhány fényvisszaverő mellény, amit fel szabad próbálni.

- Az asztalra ki van téve néhány 2020-as prospektus, amit az akkor 5 éves cég szülinapja alkalmával nyomtattak. A bizarr füzetről írtam tegnap: a Gázos azt írja benne, hogy utólérték a nyugati cégeket, ledolgoztak 100 éves lemaradást és 2025-ig ötven évet rávernek a nyugati nagytőkére (akármit is jelentsen ez). Mert nagyon jó politikai vezetőink vannak.

‼ Nos, Én két kérdést írattam be a füzetbe a hölggyel:

1) Mi okozza a világrekord kilométerenkénti árat?

2) Mennyibe kerül nekünk ez a "látogatóközpont"?

A V-hídról itt olvashatja a legújabb szörnyűségeket:

https://444.hu/2025/07/28/meszarosnak-eddig-kegyelt-vallalkozoi-a-csod-szelen-tancolnak-mert-nem-fizeti-ki-oket-a-leggazdagabb-magyar-legjovedelmezobb-cege

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Papíron független Közlekedésbiztonsági Szervezet Rákosrendezőről: nincs semmi látnivaló, majd vizsgálódunk, ha valaki meghal

Több mint egy hete voltunk kénytelenek beszámolni arról, hogy a frissen felújított Rákosrendező állomáson csúnyán kisiklott egy mozdony – a pályát azóta sem sikerült teljesen helyreállítani, a vonatok azóta is késnek, de az elvileg EU-s jogszabály által garantált függetlenségű, a jelek szerint mégis Lázár János vasútromboló miniszter kézivezérlésével működő Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) már levonta a következtetést: NEM indítanak vizsgálatot az „esemény okainak és körülményeinek részletes feltárása, továbbá a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében” (a szófordulat a KBSZ korábbi összes gyorsjelentéséből származik, ahol kisiklásnál vizsgálatot rendeltek el).

A vizsgálat annak ellenére marad el, hogy a KBSZ már a helyszíni szemlén arra jutott: a „villamosmozdony menetirány szerinti első kerekeinek a 20 sz. átszelési kitérőhöz érkezésekor a váltó csúcssínjei nem voltak végállásban […], az érintett váltó és a hozzá kapcsolódó vágányzat felújítása a baleset előtt kb. egy héttel fejeződött be […], a korábbi mechanikus biztosítóberendezés bizonyos funkciói és annak kezelése ezáltal jelentősen megváltoztak.” Ez szöges ellentétben áll Hegyi Zsolt hamarosan korábbi MÁV-vezérigazgató kinyilatkoztatásával, miszerint a balesetnek semmi köze a napokkal korábban befejeződött kétes minőségű felújításhoz, hanem emberi hiba történt. Lefordítjuk a KBSZ virágnyelvét: az emberi hiba nagy valószínűséggel az volt, hogy a felújításkor összekókányolt biztosítóberendezésen képtelenek voltak a váltókat megfelelő irányba állítani.

Az a KBSZ, amely az elmúlt évben minden, akár személyi sérüléssel nem is járó vasúti kisiklást vizsgálatnak vetett alá, most a vizsgálat megkezdése helyett jogászkodik, arra hivatkozik, hogy neki igazából csak súlyos vasúti baleset esetén kötelező vizsgálódnia (azaz ha valaki meghal vagy legalább öten súlyosan megsérülnek), tehát ha már a MÁV-vezérigazgató cserkészbecsszóra megígérte, hogy nem a felújítás miatt lett baleset, akkor nincs is mit kivizsgálni. Emlékeztetnénk viszont a KBSZ jogászait, hogy az általuk idézett törvény szerint a „sima” vasúti balesetet is ki kell vizsgálni (ahogy a balesetvizsgálóik eddig is tették), ha annak „nyilvánvaló hatása van a vasútbiztonsági szabályozásra vagy a biztonság irányítására”.

Álláspontunk egyértelmű: ha egy frissen átalakított biztosítóberendezést a személyzet nem tud kezelni, annak nyilvánvaló hatása van a vasúti biztonságirányításra. Veszélyes precedenst teremt, hogy Lázár János kézivezérlése már a vasútbiztonságra is kiterjed, és a korábbi egységes gyakorlattal ellentétben egy vonat kisiklását nem követi részletes, független balesetvizsgálat – erre semmi más ok nem lehet, mint a figyelem elterelése a felújítás során elkövetett szakmai hibákról, amik már a KBSZ közleményének homályos szóhasználatából is kiolvashatóak.

A vasút biztonságával kapcsolatos közbizalom megőrzése érdekében ezért levélben fordultunk az elvileg szintén független Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, felhívva a figyelmet a részletes balesetvizsgálat szükségességére, kezdeményezve, hogy az NKH mint biztonsági hatóság a 2005. évi CLXXXIV. törvény 7. § (1) c) pontja alapján kérje fel a KBSZ-t a vizsgálat lefolytatására – ellenkező esetben ők is csak azt bizonyítják, hogy Lázár János hűbéresei.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1171218045040002
___

A KBSZ mostani döntése a vizsgálat szükségtelenségéről a 2025. augusztus 4-én Rákosrendezőn történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2528
___

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2024. május 7-én Adácson történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2498

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2024. június 18-án Lengyeltótiban történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2504

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2024. június 24-én Ludason történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2505

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2024. augusztus 25-én a Keleti pályaudvaron történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2509

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2025. január 25-én Szegeden történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2520

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2025. március 7-én Ferihegynél történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2524

A KBSZ döntése vizsgálat megindításáról a 2025. május 17-án Rajkán történt kisiklás után:

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/2527

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 31 perce a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosrendező jövője: 365 autómentes nap 2025. ...

M Imre írta 36 perce a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

„Elfogyott a pénzünk, és elfogyott a türelmünk” ...

M Imre írta 40 perce a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

„Budapest dönti el, hogy mi épül, a piaci verseny dönti...

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 4 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

KISZIN - Szipu https://www. youtube.com/watch?...

M Imre írta 4 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Kiszin feat. Láverboj - Vidéki rásztün https://www.youtube....

M Imre írta 5 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Rá sem lehetne ismerni a magyar vasútra, ha nem folyna...

M Imre írta 7 órája a(z) Európai Mobilitási Hét 2010 blogbejegyzéshez:

2025. szeptember 17. – Autómentes Hétvégét ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A honvédelmi minisztert nem négy, hanem két testőr kísérte ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Creative welding https://www. facebook.com/photo/?...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu