Közlekedés: Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start)

A kép forrása (MÁV-Start és IHO):
https://iho.hu/hirek/lejton-lefele-a-magyar-vasuti-palyaallapotok

Nem igazán biztató infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között.

Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. A 80-as vonal az elmúlt időkben komoly hullámvasúton ül: 2022-ben régen nem látott mélységeket élt meg a nyári hőguta, majd a nyár végi nyékládházi tehervonatsiklás okán, azóta nagyjából helyrepofozták, csak néhány perces késésekkel lehet számolni.
A több száz milliárdos pályafelújítások ellenére is romlik a vasúti hálózat összképe (grafika forrása: MÁV-Start Zrt.)

Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…

A pályaállapotok romlásával és a menetidő növekedésével lehet számolni továbbá:

-- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
-- Pápa és Celldömölk (10-es),
-- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
-- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
-- Pécs és Villány (65-ös),
-- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
-- Hatvan és Pásztó (81-es),
-- Hatvan és Szolnok (82-es),
-- Eger és Szilvásvárad (87-es),
-- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
-- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
-- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
-- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
-- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
-- Tiszafüred és Karcag (103-as),
-- Záhony és Mátészalka (111-es),
-- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
-- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
-- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
-- Gyula és Kötegyán (128-as),
-- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
-- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, [...]
___

Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tarsadalmi-kiserlet-a-majdnem-mindenre-ervenyes-olcso-orszagos-haviberlet-nemetorszag

Látta 407 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 napja

Szolidaritás.
Hamburg, S-Bahn, most.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=752621014108029

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Itt a főszezon: Idén is késik majd a vonatom? | 2025.06.21. 11:03

Újra eljött június utolsó előtti hétvégéje, azaz, újra nyári szünet és újra kezdődik a balatoni főszezon a vasúton. Tavaly ilyenkor összeszedtük a MÁV által alkalmazott késési indoklásokat, idén pedig a tavalyi cikk folytatásával készültünk. Most az aktuális helyzetről és az idei újdonságok kerülnek a fókuszba.

Figyelem! A cikkhez erősen ajánlott előismeret az épp szombaton egy éves vonatkésésekkel foglalkozó anyagunk, ahol részletesen kifejtjük a késések okait és indoklásait.
https://old.totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/06/21/a-balatonra-indulsz-ezert-kesik-a-vonatod-/

A tavalyi főszezon katasztrofálisra sikerült a MÁV-nak. A vonatkésések, a klímahibák és a járművek meghibásodásai komoly közéleti témává tették a vasúti közlekedés állapotát, amely zavart okozott a minisztériumban, így elkezdték minél jobban elrejteni az utasok elől a vonatkésések adatait. Tavaly augusztusban már odáig jutottak, hogy eltűnt a weboldalról a vonatok vonatnem szerinti késése és csak az összhálózat adatait közlik, tehát egy csupán 20 kilométeren át közlekedő személyvonat ugyanakkora súllyal esik latba, mint egy egész országot átszelő IC. Előbbiből ráadásul jóval több van, amely szintén könnyebbé teszi a társáság számára PR-kényelmesebb adatok közlését.

Mivel a vasút állapota az elmúlt egy évben sokkal nyilvánvalóbbá vált azok számára is, akik nem utaznak rendszeresen vonattal, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport komoly erőforrásokat csoportosított a kommunikációra és egy sor intézkedést bejelentettek, amelyekből már most látszik, hogy az idei nyár olyan lesz, amilyet még nem látott a magyar vasút. Mindenféle értelemben.

Fura ezt kimondani, de idén tényleg jobbnak néz ki a helyzet szezonkezdetkor, mint tavaly ilyenkor, persze ennek komoly ára is van. Az üzemeltetés az összeomlás határán billeg, csúcsra járatva. A feszült közhangulat miatt nagyon nagy a nyomás az ÉKM-en, amely ezt lefelé továbbadja a MÁV-nak. Fontos kiemelni, hogy a kocsik pontosan ugyanolyanok, mint tavaly, legfeljebb a vonatok összeállításával trükköznek némiképp, azt viszont, hogy ezt hogyan teszik, egyre nehezebb követni. A személyszállító vonatok összeállítási rendje (SZVÖR) ugyanis már pár hónapja titkos, a mozdonyok követését lehetővé tevő nyilvános EMIG rendszert pedig pár hete kapcsolták le, ezen keresztül kiderült ugyanis, hogy néhány vonatot feltehetően azért számoztak át, mert azok késései túl rondán mutattak volna a MÁV app térképén. A cikk írásakor ezt még nem tudhattuk, de a főszezon reggelén újabb "újítás" került ki, amely szerint megszüntették a vonatkövetések egyedüli hitelesnek mondható módját a MÁV appból jól ismert Vonatinfót. Helyébe az EMMA utazástervező került, ami egy dologra nem alkalmas, a késések követésére.

A szezon mindenesetre menthetetlenül megérkezett, az pedig, hogy a valóságban miként tud majd bizonyítani a MÁV augusztus végére egészen biztosan kiderül. Addig is mindenkinek egy kalap türelmet ajánlunk, főleg a Balaton felé.

https://old.totalcar.hu/magazin/kozelet/2025/06/21/itt-a-foszezon-iden-is-kesik-majd-a-vonatom-/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Néha már nem lehet tudni, hogy a MÁV paródiaoldalt működtet-e vagy valódit. Ma “régóta várt pályafelújítás” címmel 120 méter sín cseréjével járó (!) pályafelújításról adtak ki diadalittas közleményt. Persze, minden karbantartásnak örülni kell, de ne feledjük: a lajosmizsei vonal utasai Pestimrétől Gyálon át Dabasig valóban régóta, évtizedek óta várják, hogy végre meginduljon a vonal villamosítása, a kétvágányúsítása és a rémes állapotú állomások felújítása. A beruházást Lázár János kész tervekkel örökölte meg 2022-ben, rengeteget dolgoztunk rajta a BFK-ban - azóta viszont nem történt és nem történik semmi, a beruházás a többi budapesti és környéki vasúti fejlesztéssel együtt Lázár miatt leállt.

Úgy tűnik tehát, hogy a “régóta várt felújítás” ismét évekkel tolódik - pedig a legnagyobb növekedési potenciállal bíró vonalról van szó. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia vizsgálatai és modellezése szerint ezen a vonalon meg lehetne négyszerezni az utasszámot a sűrűbb, megbízhatóbb vasúti közlekedés révén - de ehhez 120 méter sínfelújítás, és az óránként döcögő dízelmozdonyos vonatok biztos nem elegendőek.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1265080871640601
___

Kína mesterséges intelligencia által vezérelt autópálya-felújítása: 158 km-nyi Peking-Hongkong-Makaó gyorsforgalmi útszakaszt újított fel gyakorlatilag fizikai emberi munkaerő felhasználása nélkül. Mesterséges intelligencia által vezérelt drónok, önvezető járművek és robot úthengerek dolgoztak a teljes szakaszon, természetesen egyelőre még emberi felügyelet mellett.

Ez az áttörés felgyorsította a projektet, csökkentette a költségeket és minimalizálta az emberi kockázatot. Ami most bemutatkozott, ez egy lehetséges mód a jövő útépítéséhez.

https://www.facebook.com/photo?fbid=1151856390311635

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Igen nagy hisztériázást és ordibálást rendezett a vonatinfó-ügyben Vitézy Dávid, amivel egyben el is árulta magát. Ha ugyanis egy kicsit megkapargatjuk a felszínt, kiderül, hogy ismét csak nem az utasok érdeksérelmei miatt történt a hőzöngés, hanem bizony azért, mert megtalálták az egyik gyenge pontját.

Itt már nem csak egy NER-en belüli háborúskodásról van szó, hanem kőkemény üzleti érdekekről.

Kezdjük az elejétől.

Vitézy 2009-ben még a BKV felügyelőbizottságának tagjaként olyan jogot vívott ki magának, hogy saját hatáskörben intézhette a FUTÁR projektet. A BKV informatikai igazgatója ekkor Fuzik Zsolt, napjaink egyik legnagyobb bűnözője volt, akivel a BKV-s dolgozók egybehangzó állítása szerint Vitézy még a barátinál is mélyebb kapcsolatot ápolt. Fuzik tette lehetővé, hogy Vitézy a Synergonnal és a T-systems-szel összejátszva a saját bizniszévé tegye a Futárt. Kapcsolatuk Fuzik letartóztatása után sem szakadt meg, mint azt egy hónapja nyilvánosságra hoztuk, Vitézy még 2016-ban is olyan kitüntetett helyzetben volt, hogy a barátja ötcsillagos, ottalvós szülinapi buliján ő mondhatta a köszöntőt.

A Futár rendszer ekkorra már átesett egy továbbfejlesztésen. Vitézy ugyanis még 2012-ben, amikor friss BKK vezér volt, a rendszerfejlesztést végző T-systems alá betolta alvállalkozónak a Webváltó Kft-t, kifejezetten azzal a feladattal, hogy az átvegye a Futárral kapcsolatos ügyeket. Aztán még tovább mentek, a Webváltóból kivált egy startup cég, a realCity, amely megörökölte a Webváltótól a Futárt, a projekten dolgozókkal együtt. Az iparági pletykák szerint ebben a cégben már valójában Vitézy lett az egyik, vagy "a" teljes tulajdonos (természetesen, a tervezői szakmában is ismert fedett módon, strómanokat használva). A szoftvereseknek nem kellett messzire menniük, ugyanabban a IX. kerületi irodaházban dolgoznak, ahol a Webváltó is, mind a mai napig. A realCity hosszú távú, bebetonozott szerződést kapott Vitézytől, olyat, hogy túlélték Vitézy BKK-ból való eltávolítását, sőt, a főpolgármester-váltást is. Vitézy Karácsony Gergelyhez fűződő barátai kapcsolatai révén (személyesen Vitézy készítette fel Karácsonyt a 2019-es kampányban Tarlós István ellen) elérte, hogy rájuk bízzák a következő lépcső, a BudapestGo fejlesztését is. A mai napig is ők biztosítják a backendet a BudapestGo-hoz, és a főpolgármester mindezzel tökéletesen tisztában van. Vitézy, kormányzati megbízatásai során további megbízásokat is a realCityhez tudott irányítani. Így kapták meg a méregdrága és végül szintén bukásnak elkönyvelt HKIR projekt egyik leágazásának, az Utas.hu-nak a lefejlesztését, de kaptak megbízást Veszprémből és Szombathelyről is. Valójában azonban a fő tevékenységük a BudapestGo.

Ugorjunk a közelmúltba. Vitézy Lázár elleni háborúja igen sok lépést generált mindkét oldalról. A legújabb ilyen mérkőzés az utazástervező rendszerek szintjén zajlik. Az ÉKM elérte, hogy a BKK-val olyan szerződést kössenek, miszerint a készülő mávos EMMA rendszer a BudapestGo minden adatát megkapja, cserébe minden, a BKK hatókörébe eső vasúti és volános adatot átad, így mindkét felületen megjelenhet minden információ. Igen ám, de ezzel a húzással Lázárék valójában konkurenciát teremtettek a BudapestGo-nak, ráadásul helyzeti előnybe kerültek, hiszen nekik a teljes országos adatbázis meglesz, a vidéki városok helyi közlekedésével együtt, míg a fővárosi rendszer, miután az területkorlátos, ezzel nem is fog foglalkozni. Előbb vagy utóbb, de az Emma így többet fog tudni, mint a BudapestGo és ugyanaz az egészségtelen és Budapest számára előnytelen versenyhelyzet fog előállni, mint a Budapest-bérlet és a Pest vármegyebérlet között. Egy ilyen versenyben hosszabb távon a fővárosi oldal csak veszíthet. Nyilvánvaló innentől az is, hogy a pénzhiányos fővárosi környezetben most nem lehet a realCity-nek újabb megbízásokat kitolni, ráadásul a KTI beszántásával és átszervezésével együtt megszűnik a realCity szerződése az Utas.hu-val kapcsolatban is.

Ugyancsak pletykák szerint ez a szerződés igenis szerepet játszott a KTI beszántásában, Lázárék ugyanis mindent irtanak, ami Vitézyhez köthető, ha kell, a gyereket is kiöntik a fürdővízzel. Ez esetben úgy néz ki, Lázárék megtalálták Vitézy egyik gyenge pontját, a realCity bevételek nélkül maradhat. Ő pedig mindennél jobban szereti a pénzt. Amit tehát látunk, egy politikába csomagolt üzleti háború.
És ezzel megérkeztünk az elmúlt néhány naphoz. Vitézy a késések hiszterizálásával maximumra csavarta Lázár támadását és sértegetését, és az őt kiszolgáló talpnyaló sajtó (index, telex, 444, 24, Népszava) segítségével belekergette Lázárt egy hibás lépésbe, a késési információk weboldalakról való elrejtésébe. Amikor már az egyszerű Vonatinfo nevű alkalmazást is eltüntették, egyszer csak beregisztrált egy magánszemély egy holavonat.hu nevű domaint, június 21-én. Két nap alatt lefejlesztették hozzá a szoftvert és 23-án, hétfő reggel pedig a talpnyaló propagandasajtó máris hozta a nagy győzelmet Lázár felett. Hétfőn Vitézy egész nap bizottsági ülést vezetett, ahol azt követelte a BKK-tól, hogy a BudapestGo vegye át az Emma összes adatát és jelenítsen meg minden országos adatot. Minderről persze a nyalonc sajtó azonnal, címlapon tájékoztatott. Olyannyira meg volt szervezve az egész előre, hogy nem a lóláb lógott ki, hanem az egész ménes. Telehazudták a netet a lelkes vasútbarát fejlesztőkről, és több dezinformációs cikket is megjelentettek, ebben egyébként a telex járt az élen. Tipikus Vitézys akció, sajnos még mindig sokan felülnek az ilyesminek.

A valóság természetesen sokkal prózaibb volt, a holavonatos alkalmazást ugyanis Vitézy emberei rakták össze a hétvégén a realCity-ben. Kicsi ez a szakma, kevesen értenek hozzá, még kevesebben tudnak napok alatt egy ilyen alkalmazást lefejleszteni. Persze azok, akik ezzel foglalkoznak, azok igen, hiszen mindenük megvan hozzá. Főleg az olyan SDK-k, mint a Mapbox vagy az olyan Javascript-gyűjtemények, mint a Leaflet, amelyet a realcitysek használnak. Ez a Javascript szedi le az Emma adatokat. Ha gyorsan össze kell dobni valamit, akkor ezek a megoldások kézenfekvőek, ugyanakkor értő szem előtt árulkodóak is, mert a készítőket a szokásaik alapján bizony fel lehet ismerni. Aki figyelt, láthatta pl. az oldal jobb alsó sarkában a kis ukrán zászlót, a Leaflet jelét. Az is egyből árulkodó volt, hogy az oldal az Emma adatbázisát használta, amihez a hozzáférése a mávosokon kívül csak a BudapestGo fejlesztőinek van meg...

Aztán jött a csősz és kizavart mindenkit a játszótérről. Megjelent Lázár János facebook bejegyzése még hétfőn kora délután, ahol megfenyegette a készítőket hogy jogosulatlan adathasználat miatt eljár ellenük. Mire a készítők villámgyorsan le is lőtték az alkalmazást. Természetesen erre Vitézy újabb hisztérikus kiabálással válaszolt, amivel végleg le is buktatta magát.

És ezzel még mindig nem volt vége. Kedd reggelre újabb oldallal jelentkeztek, dolgoztak rajta még egy napot. Másik domain, más megjelenítés (vonatokra rákattintás nem működik, csak az egérmutatóval lehet a vonatok fölé állni), zéró szöveges információ, rendes szerverháttér, emiatt sokkal gyorsabb is. De a Leaflet logó, mint digitális ujjlenyomat még mindig ott van és persze ugyanazokon a talpnyaló csatornákon lett ez is belengetve.

Nincs itt semmi mozgalmárkodás, hazugság az egész, kizárólag Vitézy üzleti érdekeiről van szó. Csak ahogy minden más esetben is, az éjszakai metrózástól a sétálóutcákig vagy a parkgondozásig.
Vitézy-hívők! Ideje, hogy felnyíljon a szemetek.

Egyebek

Mint azt a MÁV-tól megtudtuk, a Vonatinfót nem kívánják visszaállítani (pedig egy mozdulat lenne), minden erőforrást az Emma fejlesztésére fognak fordítani. Csak egy maradhat... A vasútőrültek pedig köszönjék az információk elvesztését Vitézynek.

Ami az adatokat illeti. A menetrendi információk - beleértve a valós idejű adatokat és a késéseket is - közadatok, azaz bárki számára ingyenesen hozzáférhetőek, nyilvánosak. Azonban ha azokat valaki a saját alkalmazásában kívánja használni és azzal üzleti - vagy mint jelen esetben, politikai - tevékenységet folytat, akkor szerződést kell kötnie az adatok felhasználásának módjáról az adatgazdával. Ennek elmulasztása szürke zóna, de biztosan nem teljesen jogszerű, és ezzel a készítők pontosan tisztában is voltak. De ha a főnökük/tulajdonosuk ezt rendeli, akkor megcsinálják.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1110158674482229

Nekem az fura lenne, ha egy minisztert bele lehetne kergetni akármibe, főleg „ezt”. A tuti megoldás -mivel érvényes szerződés van erre- hogy a BudapestGo-ba kell tenni a vonatközlekedést is, benne a késésekkel, benne a térképpel... mert Budapesten belül is közlekednek vonatok, és ezt hívják utazástervezésnek (hogy az utas tudjon tervezni)... oszt az EMMA-t szervezze a másik kapitány úgy ahogy akarja...

Válasz

M Imre üzente 1 hete

MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben minden járat | 2025. február 27. - 2025. június 22.

A MÁV Vonatinfó térképről minden leolvasható: hol járnak most Magyarországon éppen közlekedő vonatok, mennyit késnek a menetrendhez képest, mi a késés oka. Ez a szolgáltatás megszűnt három héttel az után, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium utasítására a MÁV-Volán csoport bevezette a késési biztosítást, azaz hogy 20 percnél nagyobb késés esetén a jegyár fele visszajár. Ennek elindulását követően szinte azonnal bizonyítékokkal alátámasztott cikkekben kezdték el pedzegetni az újságok, hogy a vasúttársaság trükközik a késések elkönyvelésével. Néhány napra rá az országos helyzet áttekintését és a vonatok menet közbeni átszámozásának követését könnyű, egyszerű formában lehetővé tévő MÁV Vonatinfó rendszer megszűnt. Mutatjuk, helyette hol tudod megnézni térképen, hogy merre jár a vonat.

https://instantvalasz.hu/mav-vonatinfo-terkep-merre-jar-a-vonat-menetrend/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok késéseit szeretnék megtudni.

A nemzetközi adatcsere ugyanis kötelező, így pl. az osztrák vasutak, az ÖBB Scotty Livemap nevű rendszere hozza is.

A MÁV új üdvöskéje, az erre hasonlítani akaró EMMA ettől egyelőre eléggé el van maradva szolgáltatási szintben, rengeteg olyan opció, amely a Scotty Livemap tud, itt egyszerűen hiányzik, pl. a szűrések lehetősége. Látszik, hogy még nincs kész. Ami azonban az Emma legnagyobb hátránya, az az, hogy rettentő lassú, mobilról sokszor kínszenvedés használni. A képernyőfrissítés is idegölő, de amíg az osztrák alkalmazás képes nagyjából real time mutatni a vonatok mozgását is, az Emma sokszor percekig nem is frissít. Márpedig az adat ugye ott van. A másik erős hiányosság, hogy egyszerre csak sokkal kisebb területen hajlandó megmutatni a járatokat, áttekintő nézetre így nem igazán alkalmas. Ez a kettő együtt vélhetően szándékos korlátozás, valószínűleg nincs kellően erős teljesítményű szerver/szoftver háttér a projekt mögé téve.

A Scotty Magyarországról egyelőre csak a vonatok adatait veszi át, az Emma mutatja a buszokat és a budapesti helyi közlekedést is, köszönhetően a BKK adatcserének.

A Vonatinfó azért volt remek alkalmazás, mert kicsi volt és egyszerű, gyorsan betöltődött, és azonnal lehetett belőle látni, mire lehet számítani. Ehhez képest az Emma egy csicsás, de túlbonyolított, lassú és jelenleg még igazából használhatatlan alkalmazás.

Összességében erősen megkérdőjelezhető, miért kellett egy ilyen alkalmazásra váltani, amikor volt más, elérhető, jobb. Jelenleg ez max. egy béta tesztnek minősíthető, sokat kellene még rajta dolgozni ahhoz, hogy használható legyen.

A késések meg nem jelenítése pedig politikai döntés eredménye, ami teljesen értelmetlen és kontraproduktív.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1108852601279503

Még egy tipp:

Működik még a Vonatinfó V2 alkalmazás is, amelynél a késések követhetőek, itt minden egyes vonatra lehet keresni, a már célba értekre is. Táblázatos adatokat kapunk, itt térképes vizualizáció nincs, viszont gyors mint a villám.

Linkek:

https://fahrplan.oebb.at/webapp

https://emma.mav.hu/

https://www.vonatinfo.hu

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a vonatkéséseket, létezik egy kiskapu | 2025. 06. 22.

Annak ellenére, hogy múlt héten Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója egy Facebook-posztban kiemelte, a Vonatinfó az egyetlen portál, ahol nyomon lehet követni a késéseket, a nyári szezon indulásakor beszántották, így nem lehetett globálisan látni, mennyit késnek a vonatok. Pedig gondok akadnak bőven: tegnap a keszthelyi IC késett egy órát, Veszprém felé pedig egész nyáron nem jár klimatizált kocsi, csak úgynevezett légjavítós. (Légjavítósként hirdetnek meg minden olyan kocsit, amelyekben a léghűtő berendezés hatásfoka 30–32 Celsius-fok feletti külső hőmérséklet esetén „nem minden esetben kielégítő, ugyanakkor „a fedélzet minden esetben hűtött, hűsített”.)

A Telex egy olvasója arra hívta fel a figyelmet, hogy létezik egy weboldal, az ÖBB (osztrák vasutak) Scotty nevű projektje, ahol nemcsak Ausztria, de a szomszédos országok, így Magyarország vonatai is nyomon követhetőek. A bal oldalon található menüben kell a Livemap részre kattintani, utána Magyarországra, ahol pedig megjelennek majd a késő vonatok.

https://24.hu/belfold/2025/06/22/mav-vonatinfo-terkep-emma-uj-obb-scotty-vonat-keses-terkep

Nem igazán dőlhet hátra a MÁV és Lázár János./

Válasz

M Imre üzente 1 hete

A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas | 2025.06.21

Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A homályos hátterű „magán” cégcsoportban nyereséget és osztalékot a MÁV-tól privatizált, a MÁV-nak visszadolgozó Szolnoki Járműjavító termelt. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.

Mint a szenet, úgy égeti a pénzt a Magyar Vagon (avagy Ganz-MaVag) csoport. A csoport legnagyobb pénztermelőjének alighanem a Ganz-Mavag International nevű vállalatnak kellene lennie, ez könyveli ugyanis a nagy egyiptomi vasútikocsi-beszerzésből (1300 kocsi, egymilliárd euró) származó bevételeket. Nyereségről azonban szó sincs, a tavaly előtti 11 millió eurós veszteséget tavaly mínusz 22 millió eurós (8,8 milliárd forintos) adózott eredmény követte.

A beszámolóból úgy tűnik, hogy

-- a nagy egyiptomi megrendelés teljesítése jelen állás szerint anyagáron nullszaldós biznisz.

A 134 millió euró bevételre nagyjából pont ennyi közvetlen gyártási költség esik. Vannak azonban egyéb költségek is, így a működés máris veszteséges.

A veszteséges működés miatt a cég saját tőkéje mínusz 33 millió euró – vagyis a vállalat sérti a Polgári törvénykönyv tőkekövetelményre vonatkozó szabályait. Csak azért működhet tovább, mert a tulajdonosok nyilatkoztak: tovább kívánják működtetni, és ha kell, biztosítani fogják a szükséges támogatást.

Erről szól még a cikk:

Hogy jönnek a képbe az oroszok?
És az egyiptomiak?
Na és a kútba esett nagy spanyol felvásárlás?
Tulajdonképpen egy kihelyezett MÁV-részleg

https://hvg.hu/360/20250621_magyar-vagon-mav-mavag-szolnoki-jarmujavito-egyiptomi-vasut-talgo-merleg

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Már tegnap terjedt a hír, hogy az elmúlt hetek botrányai és vasúti összeomlásai miatt Lázár János utasítást adott a MÁV-nak, hogy az applikációból és a netről is tüntessék el a Vonatinfót, a sikeres, évek óta működő térképes vonatkövető rendszert, amin színkódos pöttyök révén könnyen követhetők a vonatok késései, a pillanatnyi forgalmi helyzet bárki számára.

Nem akartam elhinni, hogy ez megtörténhet.

Erre ma reggelre megtörtént: a Vonatinfó weboldal megszűnt, és Androidon már le is frissült a MÁV app - a Vonatinfó térkép pedig eltűnt. Az Apple-frissítés is folyamatban van már, rövidesen az iOS-ben is eltűnik ez a térképes nézet.

A helyükre az EMMA nevű utazástervező teljesen használhatatlan térképes nézete kerül, mely a vasúti közlekedés áttekintésére, a forgalmi helyzet lekövetésére, vonatok keresésére teljesen alkalmatlan.

Ha eddig nem lett volna nyilvánvaló: Lázár János nem a magyar vasutat akarja megjavítani, hanem a 10 pontos propagandával át akarja verni a magyarokat. A pályák helyett a budik felújítását ígérgeti, klímás pótlóbuszokról beszél, amik aztán időben sose jönnek meg.

És ismét, sokadszorra: a késéseket letagadni akarja, és nem megszüntetni. Kezdődött tavaly a kereshető, részletes késési statisztikák eltüntetésével, folytatódott a pünkösdi hétvégén a meghamisított késési adatokkal és átszámozott vonatokkal, majd múlt héten a mozdonykövető rendszer leállításával. Erre a hétre pedig az utasok százezrei által használt legfontosabb vonatkövető információs rendszer is eltűnt a miniszter parancsa nyomán.

Lázár tényleg azt hiszi, hogy ettől a magyar emberek majd elfelejtik neki azt a rombolást, amit a vasúttal művelt? A leállított beruházásokat, visszavont járműbeszerzéseket, a vasút fejlesztéséből kivont százmilliárdokat, az egyre romló szolgáltatási színvonalat?

Minden egyes nap, amikor Orbán Viktor ezt a lázári rombolást, hazudozást és ámokfutást hagyja, valójában csak egyet mutat: ez a kormány mostanra magasról tesz minden tömegközlekedő magyar emberre. Alig tíz hónappal a választások előtt sajátos politikai stratégia ez, de legalább világos üzenet - és azt hiszem, világosan ért is belőle minden utas és vasutas.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1265493894932632

A mára udvari bohócként tartott MÁV-vezér 6 napja (!) büszkélkedett vele, hogy a Vonatinfó marad. Azóta Lázár másképp döntött…

https://www.facebook.com/photo/?fbid=122157504248554618

Probléma:

1) nem egy, több udvari bolond van,
2) ez még nem baj, de hatalmuk van.

Válasz

M Imre üzente 1 hete

A VÉDA működése óta Magyarországon először épült ki új kamerarendszer vasúti átjáróban

2025-ben június 15-ig eddig 26 úgynevezett idegenhibás közúti közlekedési baleset történt vasúti útátjáróban. A 26 balesetből 6 halálos kimenetelű volt, melyben 8 személy vesztette életét, ezen kívül 3 esemény végződött személyi sérüléssel, amiben 3 személy súlyos, 7 személy könnyű sérüléseket szenvedett. Mindegyik útátjárós baleset a KRESZ be nem tartása miatt következett be, minden esetben a gépkocsivezető figyelmetlensége okozta a tragédiákat.

A balesetek számának visszaszorítása mindannyiunk közös ügye, amelyhez a közlekedési morál javulása elengedhetetlen. A MÁV-csoport és az ORFK-OBB közös akcióterve alapján először Siófokon, Szabadifürdőnél lévő vasúti útátjáróban épült ki a VÉDA kamerarendszer.

A szabályszegések visszaszorítása érdekében a rendőrséggel közösen pilot jelleggel VÉDA kamerarendszer telepítését kezdtük meg. Az első kamerákat egy frekventált Balaton-parti vasúti átjáróban építettük ki, Siófok, Szabadifürdő megállóhely mellett, amely különösen a nyári időszakban jelentős gépjármű- és gyalogosforgalmat bonyolít. A kamerák nemcsak a tilos jelzésen áthaladó járműveket rögzítik, hanem a gyorshajtást, valamint sorompórongálás esetén is bizonyító erejű felvételeket készítenek. Ez jelentősen megkönnyíti a szabálysértők azonosítását és a kártérítési eljárások gyorsítását.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója kiemelte: „16 éve nem történt baleset a vasút hibájából vasúti útátjáróban, de a felelősség közös, így vasúttársaságként is mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy az átkelés biztonságos legyen. Felelősségünk közös és egy közlekedési baleset mindenkinek fáj. Minden vonat elején dolgozik kollégánk, mozdonyvezetők, akik adott esetben édesanyák vagy édesapák is lehetnek, őket is hazavárják. Mi azt szeretnénk, ha ilyen esetek nem fordulnának elő, ezért szeretnénk visszaszerezni a sorompó piros jelzésének presztízsét, ezért is dolgozunk közösen a rendőrséggel. A balesetek számának visszaszorítása mindannyiunk közös ügye, amelyhez a közlekedési morál javulása elengedhetetlen. ”

Óberling József rendőr ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Főigazgatóság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, rendőrségi főtanácsadó, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke hozzátette: „Elvégeztünk egy országos felmérést, amely során áttekintettük a közlekedési balesetek szempontjából veszélyes, vasúti átjáróval érintett helyszíneket. A MÁV-csoporttal közösen kijelöltünk 50 olyan vasúti kereszteződést, ahol a beavatkozás és az ahhoz kapcsolódó fejlesztés indokolt lehet. Elsődlegesen hat vasúti átjárót jelöltünk ki, ahol összesen tíz kamerát telepít a MÁV-csoport, amely a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat rendszerében lesz integrálva. Ezeken a helyszíneken a gyorshajtások mellett a vasúti átjáró tilos jelzésére vonatkozó szabályok megszegését is dokumentálni fogja a rendőrség.”

Az együttműködés részeként az ORFK-OBB és a MÁV-csoport az idei vasútbiztonsági kampányában az érzékszerveket befolyásoló eszközhasználat veszélyeire fókuszál, amely során forgalmas, veszélyes vasúti átjárók előtt, aszfaltra festett áthúzott telefon, áthúzott fülhallgató piktogramok felfestésével, valamint rajzpályázat útján készített táblák kihelyezésével hívjuk fel a figyelmet a szabályok betartásának fontosságára.

Domina Barnabás, a MÁV Személyszállítási Zrt. mozdonyvezetőjének 22 éves szolgálata során 4 megrázó balesete volt, melyek egész életére rányomták a bélyeget: „Fantasztikus hivatásom van, melyet imádok, egyetlen árnyoldala van az emberi figyelmetlenségből bekövetkezett balesetek, illetve az öngyilkos gázolások. 2016-ban gázoltam utoljára, de évekig tartott, amíg ezt fel tudtam dolgozni. Ha valakit elüt a vonat az nem csak személyes, hanem egy családi tragédia is, amit évtizedekig hordoz a család. Balatonparti mozdonyvezetőként mindenkit arra kérek, hogy figyeljen, nézzen körül és tartsa be a KRESZ-t.”

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1210963727740649

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 15 órája új képet töltött fel:

Egyutt_alvas_2198569_7481_s

M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:

Zebra_non_pedibus_sexaginta_deserta_hatvanpusztai_2198234_1593_s

Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:

A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...

M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:

WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...

M Imre írta 2 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:

Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...

M Imre írta 2 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:

Parkvaros_rakosrendezon__a_fovarosi_onkormanyzat_vizioja_2187629_3603_s

Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...

M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:

Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...

M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu