Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Általános tájékoztató a bővített tartalmú műszaki vizsgáról
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításával 2007. május 1-től a gépjárművek műszaki vizsgája - mely a gépjárművek közlekedésbiztonsági szempontok alapján elvégzett műszaki megvizsgálását jelenti - kibővült az integrált vizsgálattal. Az integrált vizsgálat elsődleges célja a műszaki vizsgálat során a gépjárművek adatainak összevetése a központi nyilvántartás közhiteles adataival azon gépjárművek esetében, amelyek korábban nem vettek részt eredetvizsgálaton.
2007. május 2-án országosan bevezetésre került az NKH új műszaki vizsgáztatást támogató programrendszere. Az új rendszerű műszaki vizsgáztatás bevezetése zökkenőmentes volt, a rendszer jól vizsgázott, az újabb és újabb vizsgálóállomások csatlakozása, illetve a vizsgabiztosok gyakorlatának növekedése folytán a vizsgáztatási kapacitás az indulást követő 6. munkanapon 7300 jármű/nap szintre emelkedett. Az összes vizsgahely (saját + külső) esetében mintegy 133 ezer vizsgálat került elvégzésre 2007. május hónapban. Ebből integrált vizsgálatot 15ezer alkalommal végeztek. Ez 11,5 % -os arány.
A műszaki vizsgát támogató program szigorú és következetes, nem ad lehetőséget a műszaki vizsga során előírt műszaki adatok megállapításának mellőzésére, lépésről lépésre haladva, az adatokat rögzítve kell a vizsgabiztosnak eljárnia. A rendszer mindent rögzít és eltárol, biztosítva a visszakereshetőség lehetőségét, illetve a vizsga folyamatának teljes reprodukálhatóságát. Vizsgahelyre, vizsgabiztosra, időpontra, rendszámra pontosan előhívhatók az adatok, ellenőrizhető minden. A rendszer külön jelzi és gyűjti, ha valaki bármely okból beleavatkozik, felülírja a műszaki adatok alapján hozott döntést, az alkalmatlan járművet alkalmasnak minősítve. Ezáltal kiszűrésre kerülnek az esetlegesen a hatósági jogkörükkel visszaélő, és abból külön hasznot húzó vizsgabiztosok, másrészt megszigorodott a műszaki megvizsgálás folyamata, így 2007. május 2-tól nagyságrendekkel több jármű „bukott meg" a műszaki vizsgán, mint korábban, ami mindenképpen a közlekedésbiztonság fokozódását determinálja.
Az integrált vizsgálat a gépjárműbűnözés visszaszorításának és a gépjárműnyilvántartás adatai közhitelességének javítása , illetve teljessé tételének kettős célját szolgálja:
2007. májusában a műszaki vizsgára jelentkezett 133 ezer gépjármű 11,5%-ánál kellett integrált vizsgálatot végeznünk, ezek közül 99 gépjárművet utasítottunk eredetvizsgálatra, mivel nem volt hitelt érdemlően megállapítható a gépjármű elsődleges azonosítóinak eredetisége; ebből 20 gépjármű szerepelt a körözési nyilvántartásban, ami azt jelenti, hogy minden munkanapon kiszűrésre kerül egy-egy körözött jármű.
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:
A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...
M Imre írta 1 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:
Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...
M Imre 2 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....
M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...
M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...
M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
"A legtöbb ember azt hiszi, hogy a koka-levél hatásaiért ...
M Imre írta 1 hete a(z) A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022. blogbejegyzéshez:
NEM TŰRNEK TOVÁBB - Nem tűrik tovább, hogy...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!