Közlekedés: Közlekedésre nevelés fontos számodra? (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közlekedésre nevelés fontos számodra? - [szavazás]

Ezt a témát Madaj Éva indította 14 éve

Jogosítvánnyal már rendelkezel.

De vezetni is tudsz biztonságosan?



Az elmúlt években a baleseti statisztikák nagyjából ugyanazt mutatják. Minden évben közel 26.000-en sérülnek meg közlekedési balesetben Magyarországon, és 2008-ban közülük 970-en sajnos nem élték túl. A balesetek nem kerülik el sem a gyalogosokat, sem a gépjárművezetőket.

Persze, az ember gyakran vétlen a balesetben, de lezárhatjuk ezt annyival, hogy nem én voltam a hibás? A gépjárművezető aki önhibáján kívül részese volt egy halálos balesetnek, vajon jobban oda fog figyelni a hasonló közlekedési szituációknál? Minden bizonnyal igen. De ehhez át kellett élnie egyszer.



Biztosan meg kell várnod,

hogy veled is megtörténjen?



Egy kicsivel több figyelem, egy mozdulat, és lehet megelőzhető egy tragédia. Ez az extra kis figyelem jelentheti azt, amitől az éjszakáid nem vállnak rémálommá, és nem nyomaszt, hogy egy család hiába várja haza szeretteit. Ha érdekel, hogy mi mindenre kell odafigyelni a közlekedésben, akkor iratkozz fel INGYENES közlekedésbiztonsági hírlevelünkre, ahol megtudhatod, hogyan kerüld el a baleseteket! (hamarosan)




De hogyan készíthetjük fel gyermekeinket

is a biztonságos közlekedésre?



A gyermekek másként látják a világot, mint a felnőttek, ezért is különösen veszélyeztettek a közlekedésben. Ezért is fontos, hogy a közlekedés alapjait is mihamarabb elsajátítsák, és felkészüljenek a különböző közlekedési eszközök használatára. Szakmai partnereinkkel egy olyan közlekedésbiztonsági programon dolgozunk, amin keresztül a gyermekek koruknak megfelelő tudást sajátítanak el. Az alsó tagozatban a gyalogos és kerékpáros közlekedésre, a felső tagozatban a segéd-motorkerékpár használatára, a középiskolában és gimnáziumban az autóvezetésre készítjük fel a fiatalokat. Az egymásra épülő játékos elméleti és gyakorlati oktatás eredményeképpen a fiatalok felkészültebbek lesznek a jogosítvány megszerzéséhez, így biztonságosabban is közlekedhetnek az utakon. Ha szeretnéd, hogy a gyermekeket felkészíthessük, akkor regisztrálj INGYENESEN egyesületünk pártolói tagságába, és ezzel segítheted programunk megvalósítását!




Milyen előnyökkel jár a pártolói tagság?



Pártolói tagunkként a Dragon Line WebPlázában számos jó tanácsot találhatsz, hogyan vásárolj olcsóbban jó terméket, és hogyan csökkentsd kiadásaidat. Ha felkelti érdeklődésedet partnereink egyik terméke, és a webplázánkon keresztül megvásárolod, akkor nem csak pénzt takarítasz meg, hanem ezzel pártfogoltadat is támogatod. Pártolói tag regisztrációddal nem vállalsz semmilyen kötelezettséget, mindössze figyelmeddel tünteted ki tevékenységünket.

Webplázánk hamarosan megnyílik, kérlek addig a regisztrációnál töltsd ki, hogy mely termékeket vásárolnád szívesen kedvezményesen áruházunkban.

Többet olvashatsz a www.dragonline.hu oldalon várjuk a véleményed, szólj hozzá. Nagyon érdekel, hogy mit gondolsz a programról, rólunk.

Mi a véleményed a munkánkról?

Hozzászólások eddig: 80

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 éve

30 bámészkodó videózta a baleset helyszínét, ahol egy teherautó-sofőr meghalt. Eljárást indítanak ellenük

Kedd délután súlyos baleset történt a német A8-as autópályán Pforzheim közelében, ahol egy teherautó-vezető életét is vesztette. A rendőrség szerint mintegy 30 bámészkodó próbálta lefilmezni az eseményt. Kegyetlenségük miatt súlyos következményekkel kell számolniuk.

A baleset kedden délután történt a német Pforzheim város közelében. Az ütközésben egy 54 éves kamionsofőr meghalt, egy másik férfi könnyebben megsérült. A pforzheimi rendőrkapitányság adott ki nyilatkozatot az esetről.

A rendőrség tájékoztatása szerint a Karlsruhe felé vezető sávnak estig zárva kellett maradnia az intenzív mentési munkák miatt. A helyszínen a rendőrség körülbelül 30 bámészkodót kapott el, akik a szemközti sávban haladva megpróbálták lefilmezni a balesetet.

Lkw-Fahrer ums Leben gekommen: Etliche Gaffer filmen tödlichen Unfall auf A8 bei Pforzheim https://t.co/4U4oULqASS
— StN_News (@StN_News) February 24, 2021

Ahogy azt a rendőrök többször is hangsúlyozták, a bámészkodás és a videózás nyilvánvalóan további veszélyes helyzetekhez vezetett a nagyon lassú forgalomban vagy a hirtelen fékezések miatt. Annak érdekében, hogy közelebb kerülhessenek a baleset helyszínéhez, és jobban megnézhessék, néhány bámészkodó még a közeli erdei ösvényekre is kihajtott.

A rendőrség közölte, hogy a nyomozás befejezése után eljárást indítanak azok ellen, akik a baleset helyszínét videózták.

https://trans.info/hu/30-bameszkodo-videozta-a-baleset-225080

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Sok felni és gumi ment már tönkre kátyúbafutás miatt, és ez az idei télen sincs másképp.
Előfordulhat, hogy nem az autós fizeti a kárt?
További részletek: https://kreszvaltozas.hu/tanacs/az-atkozott-katyuk/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Egy hónappal később fizethetjük jövőre a súlyadó első részletét | 2020. december 28.

A gépjárművek után fizetendő súlyadó számos szabálya változik: 2021-től nem az önkormányzatok szedik be, hanem a NAV (és már idén áprilisban változott az, hogy a befizetett adó egyetlen forintja sem marad helyben, hanem az államkasszába folyik be a pénz). Ez azt jelenti, hogy aki például csoportos beszedéssel vagy rendszeres átutalással fizet, annak módosítania kell a beállított adatokat.

Az autósokat érintő változások között van az is, hogy jövőre a megszokottnál egy hónappal később fizethetik be a súlyadó első részletét – számolt be az RTL Klub híradója.
https://rtl.hu/rtlklub/hirek/2021-onkormanyzat-nav-gepjarmuado-aprilis-15
A súlyadót, mint minden helyi adót, évente két részletben, eddig március 15-ig és szeptember 15-ig kellett megfizetni – 2021-ben azonban március helyett április 15. lesz az első részlet befizetésének a határideje. A második részletet már a megszokott szeptember 15-i dátumig kell rendezni.

A híradónak a NAV szóvivője, Kis Péter András elmondta: jövő év elején minden autós kap egy levelet az adóhivataltól, amiben három adatot közölnek vele: mennyi az adó összege, azt milyen számlaszámra és meddig kell befizetni.

Ami nem változik: a személyautó súlyadója továbbra is a teljesítménytől és a gyártási évtől függ. Egy átlagos új autó súlyadója évi 26 ezer, egy átlagos tízéves autóé évi 17 ezer forint, hangzott el a műsorban.

https://telex.hu/gazdasag/2020/12/28/egy-honappal-kesobb-fizethetjuk-jovore-a-sulyado-elso-reszletet

Válasz

M Imre üzente 3 éve

COVID-19 | Második hullám és a bringa: mit szabad és mit nem?

Ismert bringás mondás, hogy „rossz idő nincs, csak rossz felszerelés!” Az idén ennél egy kicsivel bonyolultabb a helyzet. A járványveszély miatt bevezetett korlátozások jóformán teljesen beszűkítik a mozgásterünket – a szó szoros értelmében. Ugyanakkor fontos a szabad levegő és a mozgás, a jó fizikai állapot megőrzése és a bezártság mentális következményeinek ellensúlyozása szempontjából egyaránt. Ha kimozdulásra vágyunk, a lehetőségek átmenetileg – nem tudjuk még pontosan, mennyi időre – a sétára, a futásra, a kutyasétáltatásra és végül, de nem utolsósorban a kerékpározásra korlátozódtak.

https://flowcycle.hu/masodik-hullam-es-a-bringa-mit-szabad-es-mit-nem/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Gumiabroncs tárolása

Ha 70 celsius fokos sugárzó hő 3 napig éri a gumiabroncsot, az 3 évet öregít rajta. Ilyen nem csak az említett padlás esetén fordulhat elő, volt, hogy gumis műhely tárolta fém konténerben az abroncsokat, ahol olyan szintű hősokkot kaptak, hogy a fémfal mellé állítottakról az oldalfalra felsült az abroncs méretjelzése és felirata. Télen a konténerekben a hőmérséklet kis késéssel ugyan, de követi a kinti hőmérsékletet, ami akár minusz 15 celsius fok is lehet, ami nem számít szakszerű tárolásnak. A hőmérséklet mellett a tárolóhelység levegőjének a nedvességtartalma is számít. Nem ideálisak az abroncsoknak az olyan pincék, ahol a levegő páratartalma meghaladja a 70 százalékot.

Szerencsésebb az abroncsokat felnire szerelve tárolni. Ez esetben a szerelt kerekek egymásra is rakhatók, és nem szükséges rendszeresen forgatni őket, mert a belső nyomás miatt nem érzékenyek a deformációra. Úgy az igazi, ha felnin tárolva 1 bar nyomásra leengedik az az abroncsban lévő levegő nyomását, ekkor pihen a gumi, mert nincs feszültség alatt, de a nyomás még elég benne ahhoz, hogy ne deformálódjon.

Más a helyzet, ha keveset használt, például hobbiautón óvnánk a gumik állapotát. Ez esetben a gumi álló helyzetben is terhelés alatt van, viszont nem használják, így a gumi szerkezete deformálódhat. Ezt elkerülendő a tárolt kocsikon jobb az üzeminél magasabbra emelni a guminyomást (3 bar), de a legjobb megemelni és bakon tárolni a nem használt autót.

Sokan nem egy felnikészletet használnak, így értelemszerűen az éppen leszerelt évszakspecifikus abroncsokat keréktárcsa nélkül tárolják. Ez esetben ügyelni kell arra, hogy az egymásra pakolt gumik deformálódhatnak, emiatt felszerelve rázni fognak. Ha felni nélküli abroncsokat helyeznek egymásra, ügyelni kell rá, hogy a gumik saját tömegük alatt is deformálódhatnak (hiszen nincs bennük levegő, ami tartaná a rájuk nehezedő súlyt). Egy-egy abroncs súlya még nem okoz gondot, így párban elrakhatók egymáson is.

A felni nélküli gumiabroncsok tárolhatók felállítva is, ekkor egy-két havonta érdemes 90 fokkal elforgatni őket a deformáció megelőzése végett. A gumikra más holmit rápakolni nem szabad, mert „csupaszon” minimális a teherviselő képességük: hiszen az autó súlyát nem a gumiabroncsok tartják, hanem a beléjük pumpált levegő!

A Continental szakértője felhívta a négyévszakos abroncsokat használók figyelmét arra, hogy ez a gumitípus ad egy úgynevezett kényelmi tudatot, mert nem kell évente kétszer meglátogatni a gumisműhelyt. Azonban legalább évente nekik is ellenőriztetni kell a gumikat, a kopás és az esetleges kátyúzások miatt ki kell őket egyensúlyoztatni, ellenőrizni a fizikai állapotukat, meg kell nézni a szelepet, amelyek hajlamosak 1-2 év használat után ereszteni.

https://kreszvaltozas.hu/tanacs/tonkremegy-a-gumiabroncs-ha-rosszul-taroljak/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Alexandra azzal a problémával fordult hozzánk, hogy azért nem meri elkezdeni a motoros jogosítvány megszerzését, mert nem tudja feltenni a motort középsztenderre. Hát még ha tudná, hogy januártól majd fel is kell tudni állítani?

2021. január 1-től módosulnak az „A” kategóriás járművezető-képző tanfolyamok tantervi- és vizsgakövetelményei. Ha az illetékesek elfogadják a javaslatot, ezentúl nemcsak a középsztenderre állítás fog fejtörést okozni, hanem az is, hogy a japánokhoz hasonlóan a motorfelállítás is vizsgakövetelmény lesz. Viszont legalább lesz WC a tanpályákon.

Évtizedek óta közszájon forog az, hogy Japánban csak olyan kategóriájú motorra kapod meg a vezetői engedélyt, amit egy borulás esetén önerőből fel is tudsz állítani. Egyébként ez nem rossz módszer arra, hogy korlátozzák a túl nagy motorok vásárlását, de én nem mennék át a vizsgán a mostani motorommal.

Motoros Képzés tantervi- és
vizsgakövetelmények A kategória
https://csajokamotoron.hu/wp-content/uploads/2020/11/motoros-kepzes-tantervi-es-vizsgakovetelmenyek-a-kategoria-2020_10_02.pdf

Ettől függetlenül a megoldás nem az, hogy akkor mostantól senki nem szerez motorkerékpár jogosítványt. A tanfolyam azért van, hogy megtanítsák mindazt, amit a vizsgán kérni fognak, és mindazt is, amire a hétköznapi közlekedésben szükség lehet.

A módosítás következménye lehet még az is, hogy kevesebben fognak “nagy A” kategóriára vizsgázni. Mivel a kisebb kategóriájú motorok általában könnyebbek is, azokat könnyebb felállítani is. De ahogy a középsztenderre állításnak, úgy a motorfelállításnak is megvan a technikája, amit egyaránt érvényes minden motorra és minden testmagasságra is.

Ezen a videón például Horváth Miklós rendőroktató mutatja be a motorfelállítás módját. Utána a lányok közül többen is megpróbálkoztak vele. Volt, aki sikerrel járt.

https://www.youtube.com/watch?v=RPk3eiJUQco

Azt fontos leszögeznünk, hogy a motor középsztenderre állítása nem testmagasságtól, hanem a technikától függ. Ezt mondjuk az oktatónak kellene megmutatnia és megtanítania. Ráadásul minden motornál máshová esik a súlypont, így eltérhet a technika is.

Készítettem egy videót, amelyben megmutatom, hogy kell középsztenderre állítani egy motort:

https://www.youtube.com/watch?v=CjC6GeAhi3Q

https://csajokamotoron.hu/nem-tudom-feltenni-motort-kozepsztenderre/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Hogyan használják a ködlámpát más országokban? Vegyük például a németeket!

Az autó őshazájának, valamint a kezdetek óta gépjármű nagyhatalomnak tekinthető Németországban alapszabály, hogy köd esetén akkora követési távolságot kell tartani méterben, mint amennyi km/h sebességgel a jármű halad. Tehát 50 km/h sebesség esetén a követési távolság 50 méter, 30 km/h-nál 30 méter és így tovább. A németeknél a ködlámpa 1991 óta, azaz csaknem három évtizede az újonnan forgalomba helyezett gépkocsik alapfelszerelését képezi, használatukra azonban szigorú szabályok vonatkoznak.

• A ködlámpát csak akkor szabad bekapcsolni, ha a látási távolság 50 méter alá csökken (StVO 3§). Tiszta időben a „jobb láthatóság” érdekében a ködfényszórókat alkalmazni tilos.

• A látási körülmények javulása esetén a ködlámpákat azonnal ki kell kapcsolni. Különösen igaz ez a hátsó helyzetjelző ködlámpára, melyek vakíthatják és megtéveszthetik a mögöttes forgalmat.

• 50 méter alatti látótávolság esetén megengedett és elfogadott (ugyanakkor nem kötelező) a legfeljebb 50 km/h haladási sebesség (StVO 17§). Ha viszont a sofőr ennél gyorsabban haladva balesetet okoz, a relatív gyorshajtás súlyosbító körülménynek számít.

• A hátsó ködlámpák lakott területen belül is lehet használni, hiszen a sűrű köd a láthatóságot ott is kedvezőtlenül befolyásolja.

• Ködben különös figyelmet kell fordítani a gyalogosokra, főleg lakott területen belüli szakaszokon, illetve parkolókba való behaladáskor.

• Nagyon fontosnak tartják a ködfényszórók és lámpák ellenőrzését, tisztán tartását, a szennyeződések eltávolítását, ennek hiányában ugyanis a világítótestek alkalmazásának hatékonysága radikálisan lecsökken.

• Aki a ködlámpa használatára vonatkozó szabályokat megszegi, 20-35 eurós közigazgatási bírságot kell fizetnie, az általa okozott veszélyhelyzettől függően.

-- Baleset-megelőzés

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Mikor 130 km/h-nél látványosan kevesebbel bevág valaki a belső sávba az autópályán, az is elég ijesztő tud lenni. Közel kétszer ekkora sebességnél viszont már egyértelműen életveszélyes is…

Most a német autópálya sebességkorlát nélküli szakaszán járunk, ahol a videó készítője épp Volkswagen Golf GTI-jét próbálgatta, mikor meglepték.

Mikor ugyanis ő 240 km/h-val hasított a belső sávban, egy Skoda sofőrje úgy gondolta, ideje megkezdeni az előzést anélkül, hogy belenézne a tükörbe.

https://www.youtube.com/watch?v=uBZOdEXY5ec

Szerencsére a Golf sofőrjének rendben voltak a reflexei, és félre tudta kapni annyira a kormányt, hogy ne legyen nagyobb a baj, így csak az autók sérültek…

http://www.automotor.hu/extra/ilyen-mikor-240-nel-bevag-eled-valaki-a-nemet-autopalyan-video/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Pofátlantanításról, leállósávozó autósokról, embernyelven beszélő rendőrségről

A KreszFM 19.75
https://www.facebook.com/balesetmegelozes
első látásra kétes ötletnek tűnik. Az embert ösztönösen rázza ki a hideg, amikor felmerül, hogy a rendőrség műsort gyárt a saját munkájáról. Beugranak a semmitmondó régi sajtóközlemények, a bikkfanyelv és még egy csomó dolog, ami miatt őszintén lehetett mérgelődni valahányszor megjött a rendőrségi kinyilatkoztatás egy-egy ügyben.

És mégis, talán éppen ez az Országos Baleset-megelőzési Bizottság által készített egyszerű beszélgetős műsor most az, amelyben látszik a szándék, hogy jó irányba változzanak a dolgok, hogy a lakosság értse is amit a rendőr akar, ne csak tartson tőle. Pár hete meghívtak a műsorba, hogy elmondjam, mit látok az utakon, változik-e a közlekedéskultúra, lesz-e kevesebb baleset, van-e értelme a jelöletlen autós razziáknak,
https://totalcar.hu/24ora?cimke=pof%C3%A1tlantan%C3%ADt%C3%A1s
illetve az ezekről készített videóknak. Beszéltünk még Pintér József, az embernyelven beszélő főtörzszászlós munkásságáról,
https://totalcar.hu/belsoseg/2019/09/21/ezert_tortennek_tragediak_az_utakon/
az éppen álmából ébredező Dr. Herpy rendel című sorozatról
https://totalcar.hu/24ora/?cimke=dr.herpy+rendel
és más ötleteinkről, amelyekkel szeretnénk felhívni a figyelmet: egyetlen rossz döntésnek is súlyos baleset lehet a vége, vagyis nem a bírság a legrosszabb, ami a szabálytalankodóval történhet.

https://totalcar.hu/belsoseg/2020/10/02/pofatlantanitasrol_leallosavozo_autosokrol_embernyelven_beszelo_rendorsegrol/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Ködben, esőben vezetni

Teljes erővel érkezett meg az őszi időjárás. Bár még nincs igazán hideg, az erősen páratelt levegő miatt számítani kell a hajnali- délelőtti ködökre, és a gyakori csapadékra napközben és éjszaka is.

https://kreszvaltozas.hu/tanacs/kodben-esoben-vezetni/

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre 20 órája új videót töltött fel:

M Imre 22 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 23 órája a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 23 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 23 órája a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 23 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Erdők Nemzetközi Napja | Erdők Világnapja - március 21. képhez:

Erdok_nemzetkozi_napja__erdok_vilagnapja__marcius_21_2179693_1046_s

Meglátni az Erdőt a fától | 2024. április 22. Annak ellenére,...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu