Közlekedés: Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? - [szavazás]

Ezt a témát M Imre indította 13 éve

Köszönjük, hogy szavazott! A szavazás jelenlegi állását alább láthatja:

Ön szerint jól döntött a bíróság Stohl András perében?

100% Nem, visszaesőként kevés ez a tíz hónap.

0% Nem, más hasonló esetekben nem kapnak letöltendő büntetést.

0% Igen, bölcsen döntött a bíróság.

Hozzászólások eddig: 238

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Bogotai taxis dühöng, de érkezik egy másik busz, és ... meggátolja, hogy elmeneküljön.
https://www.facebook.com/reel/550464184139354

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Egy traktor és egy betegszállító jármű karambolozott a 61-es főút 4-es kilométerénél Dunaföldvár és Előszállás között, írja a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság. A dunaújvárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítottak, illetve a mentőszolgálat munkatársaival közösen kiemeltek egy embert a furgonból. A főút érintett szakaszát lezárták.
https://www.duol.hu/helyi-kek-hirek/2024/12/betegszallito-utkozott-traktor-szerencse-61-es

... tehát a baleset Előszállás és az M6-os között történt, a traktor pedig egy ekét vontatott, vagy lelógott róla valahogyan, mindenesetre a betegszállító ebbe rohant bele. A traktor ugyan ki volt világítva, de nem kimondottan filmes reflektorokkal... Szerencsére a betegszállítóban csak a sofőr ült, de ő megsérült, kórházba szállították.
Fotók: Balogh Tamás
https://www.facebook.com/photo?fbid=1023304329836927

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Igencsak meglepte a kukásokat egy suzukis a 16. kerületben

Olvasónk fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt a 16. kerületben, a cinkotai átjáró után a Szabadföldi úton.

-- "A suzukis jobbról, a járdán kerülte ki az FKF-es gépet. A munkájukat végző FKF-es urakat ledudálta, a járda szélére szorította őket."

írta meg olvasónk.
https://www.youtube.com/watch?v=Njl6gDDm6hg

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Meghalt a zebrán elütött hetvenes nők egyike, őrizetben a cserbenhagyó | 2024. 12. 12.

Őrizetbe vették azt a 78 éves férfit, aki két nappal ezelőtt a zebrán gázolt el két nőt Szolnokon, majd megállás és segítségnyújtás nélkül elhajtott. Értesüléseink szerint két hetven körüli asszonyt ütött el a sofőr. A két nőt életveszélyes sérülésekkel vitték kórházba, de egyikük belehalt a sérüléseibe.

Csütörtök délelőtt a lakásán foglalták el a cserbenhagyót, majd előállították a Szolnoki Rendőrkapitányságra, ahol segítségnyújtás elmulasztásának bűntettével és halálos közúti baleset gondatlan okozásának a vétségével gyanúsították meg.

A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint az elsődleges intézkedések alapján nem merült fel ittasság gyanúja az esettel kapcsolatban. A nyomozók őrizetbe vették a nyugdíjast és kezdeményezték a letartóztatását.
https://24.hu/belfold/2024/12/12/meghalt-a-zebran-elutott-nok-egyike-orizetben-a-cserbenhagyo/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Szemtanúk vallottak a tatai halálos balesetről. A 65 éves férfi kilépett a busz mögé. | 2024.12.05.

A rendőrség sokáig helyszínelt. Több szemtanút is kikérdeztek, hogy tisztázzák a történteket.

Mindenkit ledöbbentettek a történtek. A nyugdíjas Marika tatabányai busza a tragikus eset után nem sokkal ért a helyszínre.

– Először csak az volt furcsa, hogy a busz nem áll be a megszokott leszállóhelyre. Leszállás közben pedig már jól láttuk a magasból, hogy mentő és rendőrautó is áll a járda mellett. A megállókban várakozók mesélték el, hogy egy férfi lelépett az úttestre és a tolató busz elgázolta – mesélte Marika, aki szerint csoda, hogy eddig senkit sem ütöttek még el ott.

– Mindenki keresztül-kasul jár a buszvégállomásnál az utakon. És persze mindig mindenki siet. Sokszor látom, hogy a művelődési háztól és a gyógyszertár felől is a buszok, autók között futva rohannak, hogy elérjék a buszukat. Zebra pedig csak a Május 1. út felől van. Odáig már nem mennek el – vélekedett Marika.

Egy idősebb hölgy pedig arról beszélt, hogy a megállóban várakozó utasok figyelmeztették az idős urat, hogy ne lépjen le a járdáról. Azonban nem hallgatott rájuk. Szerintük a sofőr nem láthatta, hogy valaki lelépett a busz mögé.

Az Országos Mentőszolgálat elmondta, hogy a helyszínre több mentőegységet, köztük mentőhelikoptert is riasztottak. A baleset következtében egy 60 év körüli férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a mentősök újraélesztési kísérlete ellenére a helyszínen életét vesztette.

https://www.kemma.hu/helyi-kek-hirek/2024/12/buszgazolas-tata-halal-szemtanu

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Nem tudta bevenni a kanyart a száguldó Porsche, családi házba csapódott Izsákon | 2024. december 7.

Baleset okozott szombat hajnalban egy Porsche sofőrje Izsákon, a száguldó autó nem tudott bevenni egy bal kanyart és egy családi ház falának csapódott – írja a Baon.hu.

A kocsi letarolta a gázcsonkot és a villanyszekrényt, majd több tíz méterre állt meg az útszélén, ahol egy közúti táblát is maga alá gyűrt. A lap azt írja, a történtek után a Porsche vezetője és utasa sértetlenül szálltak ki a totálkárosra tört kocsiból.

A baleset helyszínére kimentek a gázszolgáltató szakemberei, hogy kezelésbe vegyék az elszakadt gázvezetéket. A házban, aminek nekicsapódott a Porsche, egy gyerekágy repült arrébb a szobában, ahogy az ütközés ereje a falat beljebb tolta. A Baon egy szemtanútól úgy tudja, hogy a gyermek nem volt az ágyban a becsapódáskor.

A baleset körülményeit a Kiskőrösi Rendőrkapitányság vizsgálja.
https://telex.hu/belfold/2024/12/07/izsak-baleset-porsche-csaladi-haz-gazvezetek

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Ha a kipufogó zaja a megengedett duplája, akkor az elég gáz...

https://www.facebook.com/100009152429653/videos/1854515044956448/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy sofőr a nyári gumiját télire | 2024.11.22.

A rendőrség szerint rég nem a csomagtartóban, hanem a tengelyeken van a helye a téli abroncsoknak. Amit péntek hajnalban művelt egy férfi az bizony életveszélyes.
https://nepszava.hu/3258878_havazas-autozas-teligumi-csere-autopalya-leallosav-eletveszely-rendorseg
___

Amikor felhívtuk a figyelmeteket a téli felkészülésre, az nem hangzott el, hogy a téli gumiabroncsnak a kocsi csomagtartójában a helye. Az meg pláne nem, ha indokolt a cseréje, - mert leesett a hó - akkor azt a legforgalmasabb autópályán kell cserélni!!!

Havazáskor nyári gumiabronccsal elindulni balesetveszélyes, ilyen időben, ilyen látási-, és forgalmi viszonyok mellett leállósávon gumiabroncsokat - TELJESEN SÖTÉT RUHÁZATBAN - cserélni életveszélyes.

Összegezvén! Helyesen!

1, Elindulás előtt gondoskodjon mindenki a jármű téli felkészítéséről! Nyári gumiabroncs télire való cseréjéről! Ehhez hozzáértő embert válasszon, erre alkalmas, biztonságos helyen!

2, Lakott területen kívül, leállósávon – ráadásul igen korlátozott látási viszonyok között - fényvisszaverő mellény viselése kötelező!! Nem csak ajánlott!!!
https://www.facebook.com/photo?fbid=883860067256035&set=pcb.883860177256024

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Hajlandók-e a száguldozó Rikárdók megfékezésére? – ezzel a címmel nyújtott be parlamenti indítványt Pintér Sándornak jogszabály-módosítási célzattal Novák Előd | 2024. október 8., kedd (OS)

Tisztelt Belügyminiszter Úr!

Hajlandóak-e keményebben fellépni a mások életét veszélyeztetve
száguldozó, antiszociális egyénekkel szemben? Jelenleg
Magyarországon nincs eléggé visszatartó erejű büntetés, amely a
közutakon elkövetett brutális, életveszélyt okozó szabálysértéseket
megakadályozná. Felhívom figyelmét például a finn modellre, ahol
jövedelemarányosan szabnak ki büntetéseket, de az osztrák példa is
követendő lehet, ahol az autót el is kobozhatja, el is árverezheti a
hatóság. A gépkocsik modernizációja ellenére a KSH adatai szerint
nincs csökkenés a személysérüléses balesetek számában. 2023 első
félévében ez a szám 6427, 2024 első felében 6867! 2023-ban 14452
ilyen balestről beszélünk, ez 2024 év végére minden bizonnyal több
lesz. Mert Önök a cselekvés helyett inkább elintézik annyival, hogy
két hét alatt rendet tettek, nincs itt semmi látnivaló! Létezik-e
konkrét, komplex cselekvési terve arra, hogy legalább a közutakon
rendet tegyenek végre 14 év után? Támogatják-e javaslatomat, hogy
drogos vagy súlyosan ittas állapotban a jelentős mértékű
sebességtúllépés automatikusan közúti veszélyeztetés
bűncselekményének minősüljön? Ha ez megvalósulna, elkerülhetetlen
lenne a szabadságvesztés kiszabása az elkövetőkkel szemben, miközben
jelenleg pénzbüntetéssel meg lehet úszni ezeket a cselekményeket.

Tisztelt belügyminiszter úr! „A rendőrség számára megfogalmazott
célkitűzés megvalósult, eredményt hozott” – ezt Ön jelentette ki még
2010-ben egy kormányszóvivői tájékoztatón, utalva a kinevezésekor
célként kitűzött két hét alatti rendcsinálásra. Azóta több mint 14
év telt el és nem tudom, hogy milyen fogalom van az Önök fejében a
rendről, de az valójában nem valósult meg.

Tíz napja történt egy tragikus baleset, amelyben egy magyar
színésznő, Sallai Nóra és 5 éves kisfia, Bende szenvedett súlyos
sérüléseket. A gyermek végül elhunyt, az édesanya életéért még
küzdenek. A színésznő éppen játszótéren volt a kisfiával, ahonnan
már mentek haza, az első kereszteződésből kifordulva azonban
összeütköztek egy, a főúton extrém gyorsan hajtó BMW-vel. A hatalmas
karambolban Sallai Nóra Opelje felborult, a színművésznő és a kisfia
pedig beszorult a roncsba. A kocsi ajtaját az odarohanó férfiak
tépték le, egyikük a kisfiút, másikuk a színésznőt emelte ki a
roncsból. A kisfiút újra kellett éleszteni, borzalmas állapotban
volt.

A másik autóban az önök „rejtett erőforrásaiból” kettőt, Kevint és
Rikárdót találták meg, a maradék hat delikvens lelépett (ketten sem
lelkiismereti okból vagy segítségnyújtási szándékkal maradtak ott,
hanem a sérüléseik miatt nem tudtak elmenekülni). Tehát összesen
nyolcan „utaztak” az autóban. Rikárdót többek szerint már korábban
el is tiltották a vezetéstől, és egyes sajtóban megjelent hírek
szerint e baleset elkövetésekor ittas is volt.
Hány halálos áldozat kell még ahhoz, hogy a kormány lépjen?
Kérem jogszabály-módosítási javaslatom megfontolását.

Tisztelettel: Novák Előd
Kiadó: Mi Hazánk Mozgalom

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Akárhányszor autópályán kell vezetnem, mindig rácsodálkozom, mennyi buta ember vezet Magyarországon.

Messziről felismerem ezeket az autósokat. 140-150-nel mennek a másik mögött 4-5 méterre, néha heten-nyolcan is. Ha valaki eléjük kerül 130-cal, még rá is tapadnak, hogy mutassák, mennyire sietnek. Mindig elgondolkodom, az ilyen ostobák vajon mit csináltak az általános iskolai fizika órákon? Hogy nem figyeltek, az biztos.

Két apróság: vajon egy váratlan helyzetben, amikor hirtelen kell reagálni, mire elég 5 méter követési távolság 130, 150 vagy 180 kilométer per órás sebességnél, illetve vajon mennyi időt nyer az ilyen félkegyelmű egy Budapest-Győr, vagy Budapest-Szeged távon?

Ha valaki 180-nal megy az autópályán, az azt jelenti a gyengébbek kedvéért, hogy 180 kilométert tesz meg óránként, vagyis 3 kilométert percenként, tehát 50 métert másodpercenként. (Ugyanez 130 km/órás sebességnél is 36,1 méter.) Ha maga Superman vezeti az autót, aki soha nem lankadó figyelemmel mereven az utat figyeli, és a szuper képességei miatt 0,5 másodperc alatt reagál egy eseményre, még akkor is közben 25 métert tesz meg, mielőtt cselekszik. Ha Superman előtt fékez egy autó, annak a féklámpája 0,3 másodperc alatt izzik fel. (Ha szerencséje van, ledes a féklámpa és elég 0,1 másodperc.)
Máris odavan a fél másodperc hatvan százaléka.

Innentől jön hősünk, akinek reagálnia kell a történésre. Reakcióideje összetevődik az észlelési időből, a beazonosítási időből, illetve a döntési időből és a láb-áthelyezési időből. Ezután kezd el fékezni. (De még itt is számolni kell azzal, hogy a fékpedál lenyomása után is eltelik egy kis idő, mielőtt az autó valóban lassulni kezd.)

Tehát még Supermannek is 25 méterre van szüksége ilyen sebességnél, hogy elkezdjen fékezni. Nem megállni fog 25 méter alatt, nem lelassulni, csak megkezdi a fékezést, még továbbra is 180-nal megy 25 méter múlva is. Innentől kell számolni a fékutat, ami ugye drasztikusan nő a sebesség növekedésével. Egy átlagembernek a fékezés megkezdéséhez ilyen sebességnél 40-50 méter kellene. Szeretném még egyszer hangsúlyozni: ennyi idő a fékezés megkezdéséhez kell, nem a lelassuláshoz.

Most mélázz el azon, mit tudnál csinálni ilyen sebességnél, ha az előtted menő kamion pótkereke leesik eléd, vagy egy őz befut a pályára, mert lyukat talált a kerítésen. Szerinted mi marad az autódból és belőled, ha 190 km/órás sebességgel belerongyolsz bármibe?

Még eltemetni is csak a fényképedet fogják maximum.

S mi történik, ha csak százzal ütközöl és nem fallal, hanem egy gyűrődő anyaggal, amilyen egy előtted haladó autó?
Itt sincs sok esélyed, akármilyen autód is van.

A gond az, hogy a törésteszteket 64 km/órás sebességnél végzik el, és ott nem is rohan még 3-4 autó bele a roncsba, mint gyakran az autópályán. Ezért aztán sokan úgy gondolják, hogy baj nem lehet, az ő autója ötcsillagos, tehát az autópályán is biztonságban van. Egy ötcsillagos autó egy kicsit nagyobb sebességnél. Spoiler-veszély: egycsillagossá válik már 100 km/óránál is.
Akkor ezek után számoljunk egy kicsit.

Mennyit is nyersz az egész ostobaságon? Magyar viszonylatban egy Budapest-Győr vagy egy Budapest-Szeged táv már soknak számít. Az egyik esetben durván 110 kilométert mész autópályán, miután elhagytad a Budapest melletti sebességkorlátozást, Szeged felé úgy 150 kilométert mész ugyanilyen feltételek mellett.

Ha te nyomod, mint az eszetlen 180-nal, akkor rá kell hamar jönnöd, hogy az állandó fékezgetések és a sávodban 130-cal tötymörgők miatt maximum 150 kilométer per óra lesz az átlagsebességed, de ez is erős felfelé kerekítés, csak akkor igaz, ha nincs számottevő forgalom.

Ha betartod a 130-as korlátozást, ugyanilyen feltételek mellett mondjuk 120 km/óra lesz az átlagsebességed.

Ha szabályosan közlekedsz és a forgalom is engedi, Győr felé 55 perc alatt teszed meg az autópályaszakaszt, ha őrült módon vezetsz inkább, akkor 44 perc lesz a menetidő. Vagyis nem több, mint 11 perc a különbség. Ha nagy a forgalom, még ennyit sem nyersz.
Ugyanígy Budapest-Szeged távon combos negyed óra lesz a maximális nyereséged. (Le sem merem írni: ha nagypapa módra váltasz és beállsz az első kamion mögé és végig 90-nel mész, akkor is megteszed a távot egy óra negyven perc alatt, vagyis alig negyven perccel kell több, mint a 180-as tempónál. S kipihenten érkezel és nem szétesve, mint egy feszült 180-as vezetés után.)
Engedd meg, hogy megkérdezzem: megéri?

Megéri ennyi időért potenciális gyilkosnak és öngyilkosnak lenned minden egyes alkalommal? Megéri, hogy jobb esetben életed végéig pelenkázzanak és mossák a nyálat a szád széléről, vagy azzal a tudattal élj, hogy másik néhány embert megöltél, vagy miattad örökre megnyomorodtak?

Azért a 10 percért furakodsz, villogsz és mész mint a bolond az M7-esen? Mi van akkor, ha 10 perccel később érsz oda a strandra? (Már ha nem állsz a balesetek miatti dugóban két órát, vagy nem te vagy, esetleg a gyereked az, akit éppen koporsóba tesznek, vagy légágyra.)

Azt gondolod, vagány vagy, amikor mész, mint egy bolond? Nem, pont úgy nézel ki, mintha egy gondolkodni képtelen bolond vezetné az autót.

Hogy hány literrel eszik többet az autód és hány évvel fog hamarabb elromlani, az most lényegtelen, mert az legyen a te bajod. De mások életével ne játssz légy szíves! Ha veszélyt keresel, menj el hegyet mászni biztosítókötél nélkül, vagy ugrálj a hotel negyedik emeletéről a medencébe, mint a többi elmeroggyant. Ha pedig a frusztrációdat és a kisebbrendűségi érzésedet akarod az utakon levezetni, inkább járj pszichológushoz, az egész világ jobban jár.

Köszönöm, hogy ezt elmondhattam. Ha csak páran elgondolkodnak rajta, máris kicsit jobb hely lett az ország. Ha ez most betalált, légy szíves ne rám haragudj. Inkább gondolkodj el rajta, nem szégyen beismerni, ha eddig valamit rosszul csináltál.

Ne feledd : MINDENKIT HAZA VÁRNAK!

Téged is!

De engem biztosan!

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre 6 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_elott_bezartak_az_ugyfelkaput_de_o_bemaszott_a_kormanyablakon_2196063_2853_s

M Imre 6 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_egy_kenyerpiriton_regisztral_az_ugyfelkapura_2196062_8735_s

M Imre írta 7 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....

M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....

M Imre 4 napja új képet töltött fel:

Elfogadtak_az_m9es_autout_nyomvonalat_meg_budapestet_is_erinti_a_lepes_2195966_9653_s

M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...

M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...

M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu