Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 13 éve
Köszönjük, hogy szavazott! A szavazás jelenlegi állását alább láthatja:
Ön szerint jól döntött a bíróság Stohl András perében?
100% Nem, visszaesőként kevés ez a tíz hónap.
0% Nem, más hasonló esetekben nem kapnak letöltendő büntetést.
0% Igen, bölcsen döntött a bíróság.
Hozzászólások eddig: 255
M Imre üzente 1 hete
Velo Budapest: A biciGlisektő nem lehet haladni!
https://www.facebook.com/watch/?v=1592099484757322
UPDATE: plusz kontextust szeretnék adni, mert hiába próbáltam szóban elmondani röviden, hogy mi is történt, sok minden maradt homályban, ami miatt félreérthető lehet a videó.
Tehát: a béjemvés úr nem parkolóból állt ki, nem próbált meg besorolni a forgalmi sávjába, sem lekanyarodni a következő lehetőségnél, mert nem indexelt egyik irányba sem. Több száz méteren keresztül haladt a bringasávban, mert a forgalmi sávban álltak/araszoltak az autók. A Király utcánál választotta a bringasávot (akörül néztem hátra először), majd állt be mögém a piros lámpához a Dob utcánál. Utólag visszagondolva, már akkor dudálhatott először, amikor még piros, max piros-sárga volt a lámpánk, mert ő azt nézte, hogy elsuhan mellettünk egy bringás, aki a körúti gyalogoszöldre indult el (aki ismeri ezt a lámpát, az tudja, hogy a Dob utcán átvezető zebra kb. 5 másodperccel hamarabb vált zöldre, mint a körúti lámpa, sok bringás már arra elindul). Én zöldre elindultam, majd hátranéztem, hogy mi lehet a balesetveszélyes helyzet, ami miatt indokolt lehetett a duda használata. Emberünk veszettül mutogat, hogy menjek már. Én. A bringasávon tekerő bringás. Menet közben ismét visszafordulva széttárt kezemmel kérdeztem, hogy mi a probléma? Ismét duda és mutogatás, és szájról olvasott: „mennyé má”. No, erre lassítottam és kb. 5km/h-val folytattam az utam. Ő mögöttem 50 centire, ugyanennyivel. Eszébe sem jutott besorolni a forgalmi sávba, így mentünk kb. még 50 métert, hosszú-hosszú másodpercekig; majd a harmadik dudálás után vettem elő a telefonomat és kezdtem videózni. Ezek után inkább besorolt az autók közé, innentől látható a videó.
S hogy miért nem engedtem inkább el? Mert azt hiszem, hogy ha ilyen helyzetekben én, tapasztalt kerékpáros elengedem, azzal támogatom ezt a viselkedést. Sőt, tevőlegesen hozzájárulok ahhoz, hogy ő legközelebb is az autóját válassza, hiszen az „gyors”; legközelebb is a bringasávot válassza, hiszen „majd lehúzódik a bringás”; és legközelebb talán egy kevésbé tapasztalt bringást, például egy gyereket fog zavarni és veszélyeztetni a manőverével. (Emberünk vajon a gyógyszertárban vagy a lidli kasszánál is előremegy, mondván „ő siet”?!) A sietség nem jogosít fel semmire. Csak hibákhoz, szabálysértésekhez és balesetekhez vezet hosszú távon.
És igen, a videó előtt és után, majd az oktatásomat követően a visszaúton is számtalan motorost, robogóst engedtem el lehúzódva. De ők nem dudáltak rám és nem siettettek, hogy menjek már és nem zavartak/veszélyeztettek. Tudták, hogy max megtűrt vendégek a bringasávban.
M Imre üzente 1 hete
Németh Balázs autóvezetős videóiról posztolt Magyar, Németh válaszul ügynökmédiázott egyet | 2025. május 28.
Németh Balázs, a Fidesz frakciójának szóvivője nemrég TikTokon posztolt egy videót, amelyben szexvideótól Ukrajnáig terjedő tematikával osztotta meg gondolatait Magyar Péterről. A videón az autó, amit Németh vezet, a háttérben lévő ablak alapján mozgásban van: Németh ehhez képest a kormányt többször elengedi az egyik kezével (a másikban végig egy üdítőt tart), a videó készítése közben pedig visszatérően a kamerába néz. Mellékszál, hogy mindezt a hang alapján esős időben.
Magyar Péter, a Tisza párt elnöke a videóra azt reagálta, hogy Németh megmutatja, „hogyan kell elkövetni a Btk. 234. paragrafusa szerint három év szabadságvesztéssel büntetendő közúti veszélyeztetés bűntettét.”
https://telex.hu/belfold/2025/05/28/nemeth-balazs-autos-video
___
Az elmúlt öt év rekordbevételét érte el Németh Balázs trafikbiznisze tavaly | 2025. május 28.
Németh Balázs volt közmédiás és jelenlegi Fidesz-frakció szóvivő trafikos cége, a Dohánypapír Bt. idei beszámolója szerint 2024-ben az elmúlt öt év legnagyobb árbevételét produkálta, összesen 489 millió forintot.
A frakciószóvivő és felesége közös trafikcégének beszámolója arra is rámutat: a forgalom nőtt, a nyereség viszont valamelyest csökkent a cégben. Némethék cégének nyeresége a 2023-as 18,5 millió helyett idén csak 13,7 millió forint lett.
Németh Balázs a trafikos cégben kültag, felesége, Varga Patrícia pedig beltag. Az Mfor.hu szerint a cég árbevételének növekedését részben magyarázza az is, hogy tavaly a szeszes italok ára 4,3 százalékkal, a dohányáruké pedig 4,5 százalékkal nőtt az általános infláció jegyében. A gazdasági lap szerint Némethék bevétele közel átlagos teljesítménynek számít a trafikok között.
Németh Balázsról 2013-ban derült ki, hogy trafikügyletben is érintett. Ekkor még az MTVA alkalmazottjaként azt mondta, szerinte nem összeférhetetlen, hogy a családjának trafikja van. Németh azóta már átpártolt fideszes szóvivővé, legutóbb arról írtunk, hogy Németh tervei szerint podcastot indít a Fidesz-frakció témáiról. Ebben majd állandó partnere az egykori köztévés szupersztár-nehézbombázó Bende Balázs lesz, aki arról vált többek között ismertté, hogy az MTVA külügyi kabinetjének vezetőjeként arra utasította a munkatársakat egy belsős megbeszélésen, hogy az anyagokban minden esetben a kormánypárti irányvonal érvényesüljön.
https://telex.hu/gazdasag/2025/05/28/nemeth-balazs-trafik-ceg
M Imre üzente 3 hete
Olyan vontatást mutatott be két amerikai, hogy letartóztatás lett a vége | 2025.05.17.
A 32 éves Dante Brown és barátnője egy sötét színű Saab 9-3 Aerót akart hazavontatni Ford Expedition típusú SUV-jukkal. Ez idáig még rendben is lenne, csakhogy láthatóan a leghalványabb elképzelésük sem volt arról, hogyan kellene mindezt biztonságosan és szabályszerűen kivitelezni.
A párosnak odáig sikerült eljutnia, hogy az egyiküknek a Fordban, a másikuknak a Saabban kellene ülnie, de ezután teljesen szétestek a dolgot. A Saabot ugyanis farral előre sikerült hozzákötni az SUV-hoz. Az eredmény egészen látványos, íme:
https://www.youtube.com/watch?v=KblL4PVy8Qs&t=39s
A nyilvánvalóan ön- és közveszélyes műveletet a rendőrök sem hagyták szó nélkül. A bejelentés után gyorsan a helyszínre siettek, és megállították a mutatványt. Hamarosan kiderült, hogy a Saabban ülő Brownt Georgia államban körözik, így őt le is tartóztatta a rendőrség. A Fordot vezető barátnője szabadon távozhatott.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2025/05/17/olyan-vontatast-mutatott-be-ket-amerikai-hogy-letartoztatas-lett-a-vege/
M Imre üzente 1 hónapja
MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a hétköznapokban
Amikor azt gondolná az ember, hogy már mindent látott, akkor jön egy újabb hétfő, és egy újabb Megáll az ész rész....
Az alábbi esetet még március végén rögzítette az egyik forgalomfigyelő kameránk az M7-es autópálya Zala vármegyei szakaszán.
Egy terepjárós csoport haladt éppen a határ felé, amikor a tereléshez érve az átterelt sávot választották. Kicsivel később rájöhettek, hogy nem jó az irány, ezért a kihelyezett klemfixek között visszafordultak egyszer, - és hogy ez még ne legyen elég - a terelésnél mégegyszer....
Szerencsére most baleset nem lett belőle.
Az általunk üzemeltetett szakaszon átlagosan 10 kilométerenként van egy csomópont, ahol biztonságosan és szabályosan vissza lehet fordulni.
Minden terelés előtt jelezzük - többször is -, hogy egy csomópont melyik sávból megközelíthető. A kihelyezett jelzéseket kísérjétek figyelemmel!
A közlekedés társas-játék! Közlekedjünk felelősséggel!
https://www.facebook.com/watch/?v=1603562510345686
M Imre üzente 1 hónapja
TAGAD A CSEPELI ÁMOKFUTÓ - Nem ő okozta a balesetet. Ezt mondta a bíróságon az a 28 éves férfi, aki a vád szerint 3 éve a Csepelről kivezető úton a megengedett sebesség duplájával száguldva, egy buszba csapódott a kocsijával. Kiderült, jogosítványa sem volt. A mellette utazó barátnője súlyos koponyasérülést szenvedett és három nappal az érettségije előtt a kórházban meghalt. Két hónappal korábban ugyanez a férfi kábítószer hatása alatt vezetett, és menekült a rendőrök elől - erről felvétel is készült.
https://www.facebook.com/watch/?v=657658150364845
M Imre üzente 1 hónapja
Elutasította Pintér Sándor belügyminiszter azt a javaslatot, amely alapján a közterületi, és a buszok, villamosok elején található kamerák felvételei segítségével lehetett volna bírságot kiszabni közösségi közlekedést szabálytalanul akadályozó, vagy szabálytalanul közlekedő járművek vezetőire – adta hírül Vitézy Dávid, a főváros Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának elnöke. | 2025. április. 23.
„Furcsa egy hely ez a Magyarország: míg egy betiltott gyülekezésen résztvevőket arcfelismerő kamerával lehet 200 ezerre büntetni, addig a közösségi közlekedés akadályozása miatt rendszámfelismerő kamerával nem lehet szabálysértési bírságot kiszabni továbbra sem” – kommentálta a döntést. Aztán emlékeztetett, hogy korábban erre volt lehetőségük az önkormányzatoknak, „mígnem Tarlós István korábbi főpolgármester – egy családi tapasztalata nyomán – kezdeményezte a közterület-felügyeletek kamerás szankcionálási jogának megszüntetését”.
A rendészetek azóta kizárólag személyes úton szabhatnak ki közlekedési bírságot, ami szerinte kevéssé életszerű egy ekkora városban. „Pedig a rendőrség által működtetett és a Főváros, illetve a kerületek által finanszírozott traffipaxok hatására egy év alatt is látható mértékben csökkenésnek indult az amúgy kirívó mértékű gyorshajtás Budapesten – az automatizált szankcionálás visszatartó ereje igenis működik” – magyarázta.
A bejegyzéséhez egy fotót is mellékelt arról, hogy a 212-es busz nem tud beállni a megállóba egy ott parkoló autó miatt. „Egy ember érdeke írja felül ilyenkor 60-100 buszon utazóét.”
Arról is írt, hogy léteznek az ilyen, egyébként mindennapos helyzetekre technológiai megoldások, az Egyesült Államok több városában például „a buszok elejére szerelt és mesterséges intelligenciával támogatott kamerák automatizáltan indítják meg a szabálysértési eljárásokat a megállókba parkoló és a buszsávot jogosulatlanul használó járművek vezetőivel szemben.
-- Nálunk azonban ez mind tilos, az út szélén álló rendőr a magyar állam egyetlen megoldása minden ilyen problémára 2025-ben is a belügyminiszter levele szerint. Kivéve persze, ha a Pride betiltásáról van szó.”
https://hvg.hu/cegauto/20250423_vitezy-david-rendszam-kamera-szabalysertes-birsag-pinter-sandor-elutasitas
Mire (nem) használhatja a rendőrség az arcfelismerést?
A mesterséges intelligenciával működő arcfelismerő programok rendvédelmi használata Amerikától Kínáig számos ellentmondást szül. Az EU alapvetően korlátozza a módszert, ám a rendészeti és nemzetbiztonsági célra kiskaput hagy, és ezzel a lehetőséggel egyre többen szemezgetnek.
M Imre üzente 1 hónapja
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát | 2025.04.12.
Halálra gázolta egy személyautó sofőrje a Magyar Közút Nonprofit Zrt. miskolci mérnökségének kollégáját Sajókeresztúr térségében pénteken - írták közleményükben.
A Magyar Közút munkatársa a 26. sz. főúton Miskolc irányába haladva észlelte, hogy az út szélén egy valószínűleg műszaki hibás szemályautó várakozik vészvillogót használva. A munkatárs a művezetői autó figyelmeztető sárga villogóját bekapcsolva megállt és a várakozó személyautóból kiszálló hölgynek próbált segíteni, eközben a külső sávban érkező személyautó mindkettőjüket elgázolta.
Közleményükben megjegyzik, hogy 2000 óta 23 közútkezelő halt meg munkavégzés közben figyelmetlen vagy szabálytalanul közlekedő autósok miatt.
M Imre üzente 1 hónapja
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton | 2025.04.12. 13:22
A Nógrád Vármegyei Rendőr-főkapitányság munkatársai április 8-án délelőtt a 21-es főúton mértek be egy járművezetőt, aki a megengedett 110 helyett 214 km/h-val száguldott.
Az egyenruhások a gépjármű vezetőjét ellenőrizték, és a jogsértés miatt a helyszínen 312 ezer forint közigazgatási bírságot, valamint nyolc közúti közlekedési előítéleti pontot szabtak ki.
A Nógrád Vármegyei Rendőr-főkapitányság óva inti a járművezetőket, és felhívja a közlekedők figyelmét, hogy a közúti közlekedési szabályokat mindig tartsák be.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2025/04/12/vegsebesseget-tesztelhetett-egy-palimadar-a-21-es-fouton/
M Imre üzente 2 hónapja
Rollerest gázolt el egy autós...
https://www.facebook.com/reel/710146174309002
vagy
https://www.youtube.com/watch?v=E28joC_lhtg
M Imre üzente 2 hónapja
Lázár János egy tévéinterjúban közölte, hogy a szolgálati autóján található lézerblokkolót a tudtával szerelték fel az általa használt Audi S8-asra | 2011. február 14.
-\\- a német gyártó csúcsmodelljéről van szó -\\-
Lázár ugyanakkor azt állította, hogy
-- nem tudja, műszakilag mire jó a blokkoló,
# akinek nincs semmije, az annyit is ér, én azt gondolom.
https://index.hu/belfold/2011/03/19/lazar_szerint_akinek_nincs_semmije_az_annyit_is_er/
az észt nem ingyen osztják, hazudni pedig meg lehet tanulni, és utóbbi „olcsóbb”...
de szerinte törvényes keretek között használta.
# akinek nincs semmije, az annyit is ér, én azt gondolom.
-- 2003 végén a radardetektorok kikerültek "a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök" jogszabályi felsorolásából.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300175.kor
A tilalom feloldása azonban oda vezetett, hogy kezelhetetlenre nőtt a blokkolókkal csapató gyorshajtók száma, ami miatt végül 2012-ben újra bekeményített a hatóság. Azóta úgy rendelkezik a jogszabály, hogy „Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”
Persze erre is talált kiskaput a magyar néplélek és általában kapunyitóként/parkolóradarként értékesítik az ezzel foglalkozó viszonteladók. Sőt, automata módon lekapcsoló (csak a sebességmérés első pár másodpercében üzemelő) beépítést is kínálnak a webshopok.
Az automatán lekapcsolós praktikára azért volt szükség, mert a szigorítással egy időben a hatóság 2011-ben megpróbálkozott egy kerülőutas büntetőeljárással „számítógépes rendszer elleni bűncselekményre” hivatkozással egy lézerblokkolóval hasító sofőrrel szemben.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/06/04/a-gyorshajtasert-buntetnek-a-blokkolo-meg-legalis.-miert-/
.. lehet, ezért nem szereti Auszriát?
Az osztrák határt átlépve, Ausztriában lézerblokkolónkat állítsuk érzékelő üzemmódra, mert a magyar rendszámos autókra kitüntetett figyelmet fordítanak az osztrák rendőrök. Ha a gépkocsin láthatóak a szenzorok, ne azzal az autóval menjünk Ausztirába.
https://www.detektorbolt.hu/gyakori-kerdesek
Két héten belül leadja a kocsit, az új autójában pedig
-- "valószínűleg"
nem lesz lézerblokkoló.
# akinek nincs semmije, az annyit is ér, én azt gondolom.
néha az igen / nem kérdésre borzasztó nehéz válaszolni, sőt, lehetetlen!
A Lázár által használt csúcsmodell havi 600 ezer forintos bérleti díjának
-- felét a hódmezővásárhelyi önkormányzat,
-- a másik felét a Fidesz-frakció állta.
# akinek nincs semmije, az annyit is ér, én azt gondolom.
https://rtl.hu/gazdasag/2023/11/29/lovaspalya-mezohegyes-menesbirtok-milliard-lazar-janos
amúgy is volt miből... lett volna
Lázár először személyes biztonságával indokolta, hogy ilyen autót választott magának.
https://web.archive.org/web/20241010100953/https://www.origo.hu/itthon/2011/02/lazar-janos-tudott-a-kocsijara-szerelt-lezerblokkolorol
a polgármester több márka választékában is találhatott volna olcsóbbat a fenti feltételekkel,
https://www.origo.hu/itthon/2011/02/lazar-janos-szolgalati-autoja
avagy, például mi mást bérelhetne havi 600 ezerért? (2011.!)
https://www.origo.hu/auto/2011/02/autoberles-havi-felmillioert
___
Ha közpénzen nem is járhat mindenki Lamborghini motoros Audival, a sebesség-ellenőrző készülékek kijátszásában bárki részt vehet. Noha a radardetektorok és a lézer-jelzők használata nem tiltott, a blokkolókkal már neccesebb a helyzet.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/lazar-blokkolo-mit-blokkol-janos-autoja/
___
A gyorshajtásért büntetnek, a blokkoló meg „legális”. Miért?
Fogós kérdés! De aki tehet ez ellen.. nem tesz semmit. Miért nem?
M Imre írta 10 órája a(z) Mindenségit! #12 - Havasi Zoltán (Budapest Bike Maffia) videóhoz:
Leves. Főétel. Desszert. Narancs. – CIVIL EXTRA...
M Imre 10 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 11 órája a(z) A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022. blogbejegyzéshez:
A központi forráselvonások drámai következménye az ...
M Imre írta 11 órája a(z) A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022. blogbejegyzéshez:
Folyamatosan sírnak és picsognak – botrány lett a ...
M Imre írta 11 órája a(z) A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022. blogbejegyzéshez:
Kinek a hibája, ha leáll a tömegközlekedés? ... és miért ...
M Imre írta 12 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Így lett fizetős a középiskolásoknak ígért ...
M Imre írta 12 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
2025. június 8., vasárnap - Medárd, Ágnes és...
M Imre írta 12 órája a(z) A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022. blogbejegyzéshez:
Ilyen volt a tömegközlekedés leállása Budapesten | 2025. ...
M Imre írta 13 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Bödőcs Tibor a legújabb videójában az AI-NER-elittel (a...
M Imre írta 13 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Eltűnt néhány olyan poszt, amelyben Elon Musk durván ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás