Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 1 hozzászólás
http://iho.hu/hir/a-torzshalozat-resze-lesz-a-bakony-vasut-es-nagyborzsony-130514
írja az iho.hu, MTI közlés alapján
Az állam kizárólagos vagyoni tulajdonába kerülnének a műemlékvonalak.
A nemzeti vagyonról szóló törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájával folytatta munkáját kedden az Országgyűlés. A javaslat értelmében két műemléki védettségű vasúti vonallal egészülne ki a nemzeti vagyonról szóló törvény.
Navracsics Tibor miniszter expozéjában kiemelte: a javaslattal a Győr-Veszprém (normál nyomtávú), valamint a Nagyirtás-Nagybörzsöny (760 milliméteres kisvasúti) vonallal egészítenék ki a nemzeti vagyonról szóló törvény mellékletében szereplő országos törzshálózati vasúti pályák listáját. Az érintett vonalak így az állam kizárólagos vagyoni tulajdonába kerülnének - jelezte a kormánypárti politikus, hozzátéve: ezt azért tartják szükségesnek, hogy a jövőben senki, egyetlen kormány se tudja megszüntetni a pályaszakaszokat, vagy elhanyagolni azok karbantartását, esetleg felhagyni azzal.
A közigazgatási tárca vezetője - aki egyéni képviselőként mondta el felszólalását - hozzátette: két műemléki védettségű vonal hozzátartozik a térségben élők és hazánk kulturális örökségéhez, fenntartásuk, védelmük nemzeti érdek.
Völner Pál infrastruktúra-államtitkár (NFM) a kormány nevében azt mondta, hogy támogatják a törvényi felsorolás kiegészítését kezdeményező indítványt. Hozzátette: kiemelt nemzetstratégiai érdek a fokozott védettséget élvező, kizárólagos állami tulajdonba tartozó vagyoni kör gyarapítása és megőrzése.
Valamennyi felszólaló párt támogatta a javaslatot. Kara Ákos (Fidesz) kiemelte, hogy a mostani törvényjavaslat nagyon fontos a térségben élők számára. A kezdeményezés civilektől származik, ezt "hozták el" a parlamentbe, mondta. Horváth János (Fidesz) szerint a vasútvonalak fejlesztésével a térség termelése is javulhat.
Göndör István (MSZP) jelezte, hogy a frakciójuk támogatja az indítványt. Pál Béla (MSZP) szerint ez a vita is azt bizonyítja, hogy szükség lenne egy országos felmérésre a nemzeti vagyont illetően. A szocialista politikus a két érintett vasútvonal "hányattatott sorsát" ismertette felszólalásában. Hangsúlyozta: az MSZP támogat minden olyan szándékot, amely a vasútvonalak fenntartását, sőt további fejlesztését célozzák.

Z. Kárpát Dániel (Jobbik) azt mondta, támogatja azt az alapcélt, hogy ilyen, kistérségi szintre vonatkozó témákat törvényben rögzítsenek. Hozzátette: 54 vasúti mellékvonal, a Lánchíd hiányzik még a nemzeti vagyon listájáról. Kepli Lajos (Jobbik) azt emelte ki, hogy az erdei vasút bekerülése az országos törzshálózatba azért kiemelten fontos, mert a több szempontból is Európában egyedülálló vonal (leginkább a csúcsfordítók miatt - a szerk.) fenntartására és fejlesztésére csak így van érdemi lehetőség.
|
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) Jos Verstappen, Minardi PS03 (2003/F1) Olaszország, Zandvoort (V10-es motor - 2015.06.28.) videóhoz:
Vályi István: Megint egy pilóta volt hiba nélkül és egy csapat ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Vécékbe is jutott hajójegy- automata 1,6 milliárd forint ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos ...
M Imre írta 2 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
A Fidesz azzal próbálta a szentendrei hév műszaki ...
M Imre írta 2 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
Vitézy Dávid: Micsoda fatális véletlen: a mezőhegyesi ...
M Imre írta 3 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Megjelent a KÉKTÚRA app! A Magyar Természetjáró ...
M Imre írta 4 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Öt pontban a mai hírek kapcsán: (költségvetés) 1. ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Új KRESZ készül - Ön is véleményezheti
Nem kell fizetniük a MÁV ÁBE károkozó biztosítottjainak
Módosult az OTÉK rendelet – Mi lesz a kötelező töltőkkel?
Törvénytervezet a közigazgatási szabályszegések szankcióiról