Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 1 hozzászólás
http://iho.hu/hir/a-torzshalozat-resze-lesz-a-bakony-vasut-es-nagyborzsony-130514
írja az iho.hu, MTI közlés alapján
Az állam kizárólagos vagyoni tulajdonába kerülnének a műemlékvonalak.
A nemzeti vagyonról szóló törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájával folytatta munkáját kedden az Országgyűlés. A javaslat értelmében két műemléki védettségű vasúti vonallal egészülne ki a nemzeti vagyonról szóló törvény.
Navracsics Tibor miniszter expozéjában kiemelte: a javaslattal a Győr-Veszprém (normál nyomtávú), valamint a Nagyirtás-Nagybörzsöny (760 milliméteres kisvasúti) vonallal egészítenék ki a nemzeti vagyonról szóló törvény mellékletében szereplő országos törzshálózati vasúti pályák listáját. Az érintett vonalak így az állam kizárólagos vagyoni tulajdonába kerülnének - jelezte a kormánypárti politikus, hozzátéve: ezt azért tartják szükségesnek, hogy a jövőben senki, egyetlen kormány se tudja megszüntetni a pályaszakaszokat, vagy elhanyagolni azok karbantartását, esetleg felhagyni azzal.
A közigazgatási tárca vezetője - aki egyéni képviselőként mondta el felszólalását - hozzátette: két műemléki védettségű vonal hozzátartozik a térségben élők és hazánk kulturális örökségéhez, fenntartásuk, védelmük nemzeti érdek.
Völner Pál infrastruktúra-államtitkár (NFM) a kormány nevében azt mondta, hogy támogatják a törvényi felsorolás kiegészítését kezdeményező indítványt. Hozzátette: kiemelt nemzetstratégiai érdek a fokozott védettséget élvező, kizárólagos állami tulajdonba tartozó vagyoni kör gyarapítása és megőrzése.
Valamennyi felszólaló párt támogatta a javaslatot. Kara Ákos (Fidesz) kiemelte, hogy a mostani törvényjavaslat nagyon fontos a térségben élők számára. A kezdeményezés civilektől származik, ezt "hozták el" a parlamentbe, mondta. Horváth János (Fidesz) szerint a vasútvonalak fejlesztésével a térség termelése is javulhat.
Göndör István (MSZP) jelezte, hogy a frakciójuk támogatja az indítványt. Pál Béla (MSZP) szerint ez a vita is azt bizonyítja, hogy szükség lenne egy országos felmérésre a nemzeti vagyont illetően. A szocialista politikus a két érintett vasútvonal "hányattatott sorsát" ismertette felszólalásában. Hangsúlyozta: az MSZP támogat minden olyan szándékot, amely a vasútvonalak fenntartását, sőt további fejlesztését célozzák.
Z. Kárpát Dániel (Jobbik) azt mondta, támogatja azt az alapcélt, hogy ilyen, kistérségi szintre vonatkozó témákat törvényben rögzítsenek. Hozzátette: 54 vasúti mellékvonal, a Lánchíd hiányzik még a nemzeti vagyon listájáról. Kepli Lajos (Jobbik) azt emelte ki, hogy az erdei vasút bekerülése az országos törzshálózatba azért kiemelten fontos, mert a több szempontból is Európában egyedülálló vonal (leginkább a csúcsfordítók miatt - a szerk.) fenntartására és fejlesztésére csak így van érdemi lehetőség.
|
|
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Tisztelt Főpolgármester Úr! A Magyar Kétfarkú Kutya Párt ...
M Imre írta 2 napja a(z) KFT - Baleset videóhoz:
Laár András 44 év után otthagyja a KFT-t | 2025. 05....
M Imre írta 2 napja a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:
VEKE: Ha a budapesti villamosok esetében sötét ...
M Imre írta 2 napja a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:
Dominó 55 tipusú berendezés váltóállító áramkör (1988.) A ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
Zajkeltés a Városligetben Liget projekt módra. https://www....
M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Újabb szöget talált az Orbán- kormány, amelyet Budapest ...
M Imre írta 2 napja a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:
Utólagos jelentés, drótos vészelhárítás, mindent...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Új KRESZ készül - Ön is véleményezheti
Nem kell fizetniük a MÁV ÁBE károkozó biztosítottjainak
Módosult az OTÉK rendelet – Mi lesz a kötelező töltőkkel?
Törvénytervezet a közigazgatási szabályszegések szankcióiról