Közlekedés: Autópálya viselkedési etikett

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Csak ma már 2 baleset is volt az M7-esen. Vegyük át újra, hogyan kell autópályán közlekedni:


  • Követési távolság be nem tartása, lassabb jármű „tolása” a belső sávban. Kerüljék az agresszív magatartást!
  • Forgalom akadályozása, indokolatlanul alacsony menetsebesség választása, különösen a belső „gyors” sávban. Alacsonyabb haladási sebességet választva, de utolérve még lassabban haladó járművet (például teherautó) sávváltásba és előzésbe kezdve - ha a körülmények és a jármű állapota, teljesítménye engedi - gyorsítsanak a megengedett legnagyobb sebességre az előzés mielőbbi befejezéséért, illetve, hogy indokolatlanul ne lassítsák a forgalmat, ezáltal ne indítsanak el fékezési láncot, amely torlódást, ráfutást okozhat.
  • Kiegyensúlyozottabb a forgalom ritmusa, ha a haladók alkalmazkodnak a pillanatnyi forgalmi dinamikához – kerülik a gyorshajtást, és kerülik az autópályaidegen túl lassú haladást is.
  • Nagyon figyelmesen váltsanak sávot: az autópályán nagyon eltérő haladási sebességek is jellemzők, sávváltást nem szabad kikényszeríteni. Csak akkor váltsanak sávot, ha ezzel nem kényszerítik fékezésre vagy a haladási irány megváltoztatására a másik sávban haladót. Figyeljenek a kis sziluettet mutató, de gyorsan közeledő motorosokra.
  • Ne előzzenek jobbról, ne használják a leállósávot haladásra. Amellett, hogy mindkét megoldás szabálytalan, váratlanul éri a többi közlekedőt. A Budapest felé tartó háromsávos szakaszon se előzzenek jobbról.
  • Tartsák be a „Jobbra tarts” szabályt is, indokolatlanul ne haladjanak a belsőbb sávokban, ha üres a külső sáv is.
  • Nagyobb sebességnél az autó kisebb kormánymozdulatra is érzékenyen reagál. Ne kényszerítsenek másokat kikerülő manőverrel! Akár utolérve egy lassabb konvojt,  ne erőszakolják ki az előttük haladóktól a jobbra sorolást (ne “söprögessék” a belső sávot), de akár előzési manővert kezdve, a hátulról gyorsabban érkezőt se zavarják össze.
  • Figyeljenek a fel- és lehajtóknál, mindkettőnél kialakulhat torlódás. Segítsék a felhajtó autók besorolását lassítással, sávváltással, de  csak akkor, ha nem akadályozzák vele a mögöttes forgalmat, vagy a belső, gyorsabb sáv forgalmát.
  • A felhajtó autók ne kényszerítsék ki a besorolást, felhajtáskor tartsák be az elsőbbségadás ide vonatkozó szabályait!
  • A gyakorlott vezetők legyenek türelmesebbek és segítsék a gyakorlatlanabb vezetőket, illetve ne zavarják őket össze. Nyári- és hétvégi időszakban mindig több az utakon, különösen a nyaralóhelyek körül, még különösebben az M7 autópályán a kisebb rutinnal rendelkező sofőr: esetükben a legjellemzőbb vészreakció a vészfékezés és a kontrollálatlan kormányelrántás, nagy sebességnél mindkettő komoly veszélyeket rejt.
  • Gyakorlatlan vezetők ne a zsúfolt autópályán „próbálgassák a szárnyaikat”, törekedjenek a biztonságos haladásra.
  • Figyeljék a forgalom ritmusát, ha lassul, akkor nem véletlenül történik, lehet az ok egy torlódás, vagy baleset, vagy útkarbantartás. Torlódás esetén jelezzenek a vészvillogóval a mögöttes haladóknak!


Meghalt egy nő és nyolcan megsérültek a szombat reggeli siófoki balesetben az M7-es autópályán, ahol felborult egy kisbusz – közölte az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál elmondta, hogy a balesetben öten súlyosan, hárman könnyebben sérültek meg. Az egyik súlyos sérültet mentőhelikopterrel a székesfehérvári kórházba, a többieket a siófoki kórházba vitték. A baleset reggel 6 óra után történt: egy Budapest felé haladó román kisbusz az autópálya 105-ös kilométerénél felborult. A másik baleset a balaton felé vezető oldalon Érdnél történt, ahol négy autó ütközött, szerencsére itt személyi sérülés nem történt.


A példák is mutatják, hogy a nyár folyamán folyamatosan számítani kell az M7 autópálya zsúfoltságára, különösen a Balaton felé vezető oldalon, az első balatoni leágazásig. A torlódások, forgalomlassulás lényegében bármely napszakban kialakulhatnak, erre minden erre közlekedőnek számítania kell, és ennek megfelelően kell megválasztani a haladási sebességet és a vezetési stílust. Mára jellemzővé vált, hogy már az M7-es, M1-es közös kivezető szakaszáig visszatorlódik az induló forgalom, Érdnél rendszeresek a torlódások.


Forrás: http://kreszvaltozas.hu/hir/csak-ma-mar-2-baleset-is-volt-az-m7-esen-vegyuk-at-ujra-hogyan-kell-autopalyan-kozlekedni/

 

::::

 

Autópálya kisokos

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/autopalya-kisokos

Címkék: autópálya autóút defenzív kresz preventív

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 5 hónapja

Automatizált díjfizetés a francia autópályákon | 2024.08.05.

Fizetőkapuk helyett kamerás, rendszámfelismerő rendszerrel teszik lehetővé a díjfizetést a franciák az autópályákon.

Franciaországban az útdíj összege a megtett távolságtól függ, az autópályákon ehhez fizetőkapus rendszer szolgál. A tervek szerint a következő években az összes francia autópályán bevezetik a digitális útdíjfizetést, és elbontják a kapukat. Az új fizetőrendszerben nincsenek fizetőkapuk, nem kell megállni és jegyet venni, illetve az autópálya elhagyásakor a kapunál ismét megállni, és fizetni. A járművek felhajtását kamerák ellenőrzik, majd a rendszámokat automatikusan rögzítik.

Az új rendszer előnye, hogy a forgalom gyorsulhat. A fizetésről már az autósnak magának kell gondoskodnia. Erre az autópálya használat után 72 óra áll rendelkezésre. Vagy online felületen, vagy benzinkútnál, a legközelebbi pihenőhelyen vagy dohányboltnál lévő automatánál. Ha valaki nem fizet időben, az a legrosszabb esetben 375 eurós büntetést is kaphat.

Az első autópálya-szakasz, amelyet próbaképpen felszereltek az új, kamerás rendszerrel, egy kevésbé forgalmas, 30 kilométeres szakasz volt az A79-es autópályán, Allier megyében, Közép-Franciaországban. A rendszer 2024. júniusában a Párizsból Normandia felé tartó A13/A14-es úton is üzembe állt. Idén decemberben a tervek szerint a teljes 230 kilométer hosszú A13/A14 útvonalat átalakítják Párizstól Caenig, Normandiában. A tervek között szerepel az A69 Toulouse melletti és az A40 Genf melletti út is.

Az alábbi autópályák egyes szakaszain szintén bevezették az új díjfizetési módot:

A4: Saarbrücken – Metz, Boulay 36. kijárat

A13/A14: Párizs – Caen (részleges)

A79: Montmarault – Digoin

Arról még nincs információ, hogy a legforgalmasabb francia autópályákat, az A7-es Lyonból a Rhône-völgyön át Marseille-be és az A8-as Fréjusból Marseille-be a Côte d’Azur-on mikor alakítják át.

A rendszer átalakításától azt remélik a franciák, hogy évente 1,7 millió órával csökken az autópályákon a várakozási idő, így 9,5 millió liter üzemanyagot lehet megtakarítani. A rendszer nem ismeretlen Európában. Például Olaszországban az A36-os, az A59-es és A60-as Como közelében Milánótól északra, Spanyolországban pedig az A-636-os autópálya Beasain és Bergara közötti szakasza is ilyen szisztémával működik. Horvátországban pedig a tervek szerint 2025-től vezetik be az e-matricát.
https://kreszvaltozas.hu/hir/automatizalt-dijfizetes-a-francia-autopalyakon/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Jön az egynapos autópálya matrica

5150 forint lesz az egynapos matrica, amit 2024. március elsejétől vezetnek be. Az már ismert volt eddig is, hogy a kormány bevezeti jövőre az egynapos autópálya-matricát.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium korábban közölte, hogy egy 2024. március 24-ei végdátumot szabott meg az Európai Parlament és a Tanács Eurovignetta nevű irányelve.

Az egynapos jogosultság lényegében bevételkiesést jelent az országok számára az útdíjrendszereiben, mivel egy drágább útdíjtermék helyett egy olcsóbb megvásárlására ösztönöz. A változásnak a magyar központi büdzsé nem igazán örül, inkább a tranzitforgalom számára pozitív.

A díjak tekintetében, az áremelések általános mértékéről fontos tudni, hogy egy rendelet szerint automatikusan követi az adott év augusztusában mért inflációs értéket, ami idén 16,4 százalék volt.

A D1-es kategóriában a 10 napos matrica 900 forinttal lesz drágább (6400 forint), a havi 1460 forinttal (10 360 forint), míg az éves matrica 8070 forinttal (57 260 forint) drágul. A vármegyei matrica a D1-es kategóriában 880 forinttal lesz drágább és 6600 forintba kerül majd.
https://budapestkornyeke.hu/jon-az-egynapos-autopalya-matrica-ennyit-kell-majd-erte-fizetni/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Mészáros Lőrinc autópályás cégénél nem féltek egy igazi Paint-remekművel felkészíteni az M0-M1 csomópontban várható káoszra

Az állami gyorsforgalmi utak kezelésére kiírt 35 éves koncessziót szerencsés kézzel elnyert Mészáros Lőrinc-cégnél, az MKIF Zrt.-nél a legmagasabb technikai színvonalon igyekeznek gondoskodni az utastájékoztatásról. Is.

A modern korunkban elengedhetetlen úgynevezett innováció jegyében ezúttal a Tíz Másodperc Alatt Elkészíthető Tökéletes Útfelújítás-magyarázó Térképpel rukkoltak elő, amihez a minden magára is valamit adó grafikus eszköztárának egy megunhatatlan darabját porolták le: az életünket legalább a Windows 3.0 óta elkísérő Paint alkalmazás. Ne legyünk nagyigényűek, a 35 évre várható 700 000 000 000 forintos nyereséget nem lehet azonnal felélni mindenféle hülye Photoshopokra.

Az eredmény, mondjuk ki, a maga műfajában korszakalkotó lett.

A Névtelen Művész ezúttal az alkalmazott (információközlő) infografika műfaját ötvözte a kezdeti South Park-éra letisztult minimalizmusával. A hatás önmagáért beszél, így mi több szót nem is ejtünk róla.

Frissítés: a cikk megjelenése után tájékoztatott a cég arról, hogy tévedésből kaptuk ezt a térképet, és valóban, a Facebook-oldalukon már egy jó minőségű képet láthattunk (de mennyivel unalmasabbat!)...

És akkor most jöjjenek a közszolgálati részletek.
https://444.hu/2023/11/18/meszaros-lorinc-autopalyas-cegenel-nem-feltek-egy-igazi-paint-remekmuvel-felkesziteni-az-m0-m1-csomopontban-varhato-kaoszra

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

700 milliárd forintot kereshetnek Mészárosék az autópálya-koncesszión

Tavaly szeptember elsején vette át az állami gyorsforgalmi utak java részének üzemeltetését az állami Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től egy 35 éves koncesszió keretében a Mészáros Lőrinc és Szíjj László tulajdonában lévő MKIF – Magyar Koncessziós Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt.

Az eddigi tapasztalatokból sejthető volt, hogy a konzorcium kiemelkedően jól járhat, az adófizetők már kevésbé. Amikor még alig lehetett tudni valamit az ügylet részleteiről, akkor nagyságrendileg ezer milliárdos profittal számoltunk – az első év alapján ez a becslésünk helytállónak számít. Csupán négy hónap alatt 6,5 milliárd forintos volt a profit – ám ezt hiába keresnénk a koncessziót elnyerő társaság beszámolóiban.
https://g7.hu/kozelet/20231115/700-milliard-forintot-kereshetnek-meszarosek-az-autopalya-koncesszion/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Autópálya-koncesszió: Mészáros Lőrincék bepalizták a kormányt vagy kihasználták szorult helyzetét

Valójában több ponton elég egyértelműen a koncesszor javára alakították át a szerződést. Ebből és Gulyás Gergely szavaiból az következik, hogy a koncesszor vagy bepalizta a kormányt egy olyan módosítással, ami az állam érdekeivel ellentétes, vagy pedig – mondjuk úgy – élt a lehetőséggel, hogy a kormány nehéz anyagi helyzetbe került, és a projektátütemezésért cserébe számára kedvező módosításokat is átvert.

Egyértelműen a koncesszornak, az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-nek kedvez, hogy a módosítás jelentős „finanszírozási mentesítő eseményeket” vezet be az új útépítésekre és a sávbővítésekre, amelyek bekövetkezése mentesíthet egyes munkák szerződés szerinti teljesítése alól. Ezek:

-- A nemzetközi finanszírozási környezet jelentős negatív változása (különösen a bankközi kamatlábak extrém mértékű emelkedése),

-- Magyarország szuverén államadóssága hitelbesorolásának jelentős negatív változása,

-- Magyarország politikai gazdasági helyzetét tükröző országkockázati besorolásának jelentős negatív változása,

-- Alapvető, észszerű, és a közbeszerzési követelményekkel nem ellentétes finanszírozói elvárás Koncesszióba Adó (vagyis a magyar állam) általi nemteljesítése.

Az első pillanattól fogva nyilvánvaló volt, hogy a 35 éves koncesszió első tíz évében megvalósítandó rengeteg fejlesztés komoly pénzügyi kockázatot hordoz. Több ezer milliárd forintot még Mészáros Lőrinc sem tud előhúzni a farzsebéből vagy a nemrégire sikeresen összekalapált MBH Bankból. Ez a finanszírozási kockázat is – hangoztatta annak idején a koncessziókért felelős miniszter, Rogán Antal – a koncesszort terheli. Most már akkor mégsem, hiszen ha valamely munka mögé nem sikerül összehozni a finanszírozást, lehet mentesítő körülményre hivatkozni.
https://m.hvg.hu/kkv/20230511_autopalya_koncesszio_modositas_kockazatok_kormanyinfo

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...

M Imre írta 3 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...

M Imre 3 órája új képet töltött fel:

Gyorshajtas_becsuletkassza_szentendre_mkkp_2196268_5993_s

M Imre írta 3 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...

M Imre írta 12 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...

M Imre írta 1 napja a(z) motor képhez:

Motor_640550_32211_s

Mi várható Dodor motorkiállításán?! Motoron ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.

M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...

M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu