Közlekedés: Forradalmi fékrendszer vagy csak egy különc megoldás?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

A Brakko fékrendszer igazából nem újdonság. A korábbi koncepció egy továbbfejlesztett, sportmotorokra való verziója is elkészült nem olyan régen.

 

 

      

Még szeptemberben tesztelték a mugellói pályán a Brakko Central Wheel Brake (CWB) rendszer sportmotorokhoz készített verzióját. A korábban bemutatott Beringer központi féktárcsás megoldásával szemben a CWB valós előnyöket tud felmutatni - legalábbis a gyártó szerint. A Buell peremtárcsás fékéhez hasonlóan ez is egyetlen nagyméretű tárcsát alkalmaz, de azt nem a kerék oldalára, hanem annak közepére, a szokásos küllők helyére szerelték. A küllők a kerék oldalain kaptak helyet, míg a féknyergek azokon belül.

A gyártó szerint a rendszer számos előnyös tulajdonsgggal rendelkezik. A fékerő kevésbé terheli a küllőket és a kerékagyat, ezért azok könnyebb kialakításúak lehetnek. Állítólag csökken a villák terhelése is és a motor felegyenesedési hajlama kanyarban fékezve. A gyártók állítása szerint a szerkezet egész (rugózatlan) tömege kisebb, mint a hagyományos dupla féktárcsás rendszereké.

A dolgot kicsit továbbgondolva az egyetlen s így kisebb tömegű tárcsa valóban előny, de annak mérete nagyobb a szokásosnál, így ez nagyobb perdületi tehetetlenséget feltételez. A szokásos féknyereg rögzítéstől eltérő megoldás mellett ugyanúgy (vagy még jobban) fellép a tengelyek rögzítésénél egy jelentős "csavarónyomaték". S ezzel el is jutottunk a hátrányokhoz. Mivel ezt a rendszert is mérnökök alkották, valószínűsíthető, hogy a problémát kezelték, de a megoldás ettől függetlenül rendelkezik két igen negatív tulajdonsággal. Bár a videó tanulsága szerint a fékbetét cseréje nem bonyolultabb, mint a hagyományos fékrendszereknél, a megoldás egyes elemei nem illeszkednek a jelenleg elterjedt alkatrészekhez. A teleszkópok alsó kialakítása a fékfolyadék bevezetése miatt egyedi, a kerekek és a féktárcsák szintén a nem elterjedt kategóriába sorolhatók, ez pedig bármilyen cserénél, karbantartásnál jelentős hátrány. Nem meglepő, hogy tömeggyártásra berendezkedett ipari feltételek mellett egy ilyen egyedi vagy kis számban gyártott rendszer ára igencsak magas, egy komplett fékrendszer és a szükséges elemek majd’ kétmillió forintba kerülnek. Kérdés, hogy egy esetleges tömeggyártás mennyire tudná ezt az árat csökkenteni. Utcára talán a magas ár miatt kevésbé célszerű ez a megoldás, azonban az általa nyerhető másodpercek pályán megfizethetetlen előnyt jelenthetnek.

 

A rendszer első generációját, a továbbfejlesztett megoldást és a rendszer tesztelését az alábbi videók mutatják be. 


Brakko cwb Cafe Racer P4
by gianbargian
brakko cwb
by gianbargian
BRAKKO CWB Mugello 20_09_09 VTS_01_1
by gianbargian

 

(forás: onroad.hu)

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Sunóm Nagéla üzente 15 éve

Annyira sok időm van ,hogy csak most jutottem el odáig, hogy elolvassam a leveled...na, örülök, hogy meg!

Válasz

M Imre üzente 15 éve

MEGVANNAK a vidik :)

Válasz

M Imre üzente 15 éve

Hiányzik a videó!!! Hát igen a csavaró nyomaték, az erőkar, nekem is ez jutott az eszembe ... a nagyobb felület viszont előny a fékhatásnál ...

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:

"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...

M Imre írta 2 napja a(z) RoadPol faliújság 2022. képhez:

Roadpol_faliujsag_2022_2171375_1372_s

ROADPOL „ALKOHOL ÉS DROG” — ITTAS ÉS...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:

Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:

Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu