Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Brakko fékrendszer igazából nem újdonság. A korábbi koncepció egy továbbfejlesztett, sportmotorokra való verziója is elkészült nem olyan régen.
Még szeptemberben tesztelték a mugellói pályán a Brakko Central Wheel Brake (CWB) rendszer sportmotorokhoz készített verzióját. A korábban bemutatott Beringer központi féktárcsás megoldásával szemben a CWB valós előnyöket tud felmutatni - legalábbis a gyártó szerint. A Buell peremtárcsás fékéhez hasonlóan ez is egyetlen nagyméretű tárcsát alkalmaz, de azt nem a kerék oldalára, hanem annak közepére, a szokásos küllők helyére szerelték. A küllők a kerék oldalain kaptak helyet, míg a féknyergek azokon belül.
A dolgot kicsit továbbgondolva az egyetlen s így kisebb tömegű tárcsa valóban előny, de annak mérete nagyobb a szokásosnál, így ez nagyobb perdületi tehetetlenséget feltételez. A szokásos féknyereg rögzítéstől eltérő megoldás mellett ugyanúgy (vagy még jobban) fellép a tengelyek rögzítésénél egy jelentős "csavarónyomaték". S ezzel el is jutottunk a hátrányokhoz. Mivel ezt a rendszert is mérnökök alkották, valószínűsíthető, hogy a problémát kezelték, de a megoldás ettől függetlenül rendelkezik két igen negatív tulajdonsággal. Bár a videó tanulsága szerint a fékbetét cseréje nem bonyolultabb, mint a hagyományos fékrendszereknél, a megoldás egyes elemei nem illeszkednek a jelenleg elterjedt alkatrészekhez. A teleszkópok alsó kialakítása a fékfolyadék bevezetése miatt egyedi, a kerekek és a féktárcsák szintén a nem elterjedt kategóriába sorolhatók, ez pedig bármilyen cserénél, karbantartásnál jelentős hátrány. Nem meglepő, hogy tömeggyártásra berendezkedett ipari feltételek mellett egy ilyen egyedi vagy kis számban gyártott rendszer ára igencsak magas, egy komplett fékrendszer és a szükséges elemek majd’ kétmillió forintba kerülnek. Kérdés, hogy egy esetleges tömeggyártás mennyire tudná ezt az árat csökkenteni. Utcára talán a magas ár miatt kevésbé célszerű ez a megoldás, azonban az általa nyerhető másodpercek pályán megfizethetetlen előnyt jelenthetnek.
A rendszer első generációját, a továbbfejlesztett megoldást és a rendszer tesztelését az alábbi videók mutatják be.
Brakko cwb Cafe Racer P4
by gianbargian
brakko cwb
by gianbargian
BRAKKO CWB Mugello 20_09_09 VTS_01_1
by gianbargian
(forás: onroad.hu)
|
|
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:
A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...
M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:
Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...
M Imre 3 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....
M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...
M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...
M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!