Közlekedés: Csodabusz-- Simon Péter (25) soproni tervező járműterve (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3160 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3160 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3160 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3160 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Csodabusz-- Simon Péter (25) soproni tervező járműterve

Sopron — Az egész világot meghódította futurisztikus autóbusz-koncepciójával Simon Péter (25). A soproni fiatalember diplomamunkája részeként készítette el a teljesen környezetbarát, hidrogén által hajtott, Credo E-Bone fantázianevű jármű tervét, amely pillanatok alatt elterjedt az interneten.




– A buszt a csont formája ihlette. A csomópontokon sűrűbb, erősebb, ahol pedig nem kell tartania, ritkább összetételű. Ennek köszönhetően 15-20 százalékkal könnyebb, mint a hasonló járművek – magyarázta Péter. Merőben új a vázszerkezet is: nem alul, hanem felül helyezkedik el, és a kerekekhez lefutó T profilos láb segítségével tartja meg a busz súlyát.

========================================================

Látta 46 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

Forradalom jöhet a környezetvédelemben, sikerült egy egyszerű lépéssel 40%-kal több hidrogént termelni

Teflon. Csak ennyi kell ahhoz, hogy a világ több hidrogénhez jusson anélkül, hogy több energiát kellene befektetni a termelésébe.

Fontos felfedezést tettek a dél-koreai Ulsan Nemzeti Tudományos és Technológiai Intézet kutatói: a megfelelően megválasztott bevonattal akár 40 százalékkal is növelhető a hidrogéntermelés hatékonysága az elektrolízis során. A lényeg, hogy a speciális bevonatnak köszönhetően megakadályozható a hidrogénbuborékok megtapadása, ami ezáltal lehetővé teszi a hidrogén könnyebb felszabadulását – írja az Interesting Engineering.

A teljesítménynövekedést úgy tudták elérni, hogy politetrafluoretilént (PTFE), vagyis teflont vittek fel a porózus szállítórétegre (PTL), amely az elektrolízishez használt eszközök létfontosságú alkotóeleme. Működés közben hidrogén képződik az elektródák katalizátorfelületén, amikor azonban a hidrogénbuborékok a katalizátorhoz tapadnak, elzárják az aktív helyeket, és akadályozzák a reakciót, ami a hozzáférhető katalizátorfelület csökkenése miatt a hatékonyság csökkenéséhez vezet.

Ennek megoldására a csapat egyszerű permetezéses módszer segítségével teflonnal vonta be a PTL-t – egy olyan komponenst, amely segíti a hidrogén és a víz szállítását. Ez a bevonat megakadályozza, hogy a hidrogénbuborékok a porózus szerkezethez tapadjanak, lehetővé téve azok könnyű távozását és a reakció zökkenőmentes lefolyását.

https://hvg.hu/tudomany/20251215_hidrogentermeles-teljesitmenynovekedes-del-korea-teflon-bevonat

Válasz

M Imre üzente 1 napja

A hidrogén valamelyest szennyezőbb lehet, mint eddig sejtették

Egy friss kutatás arra jutott, hogy a hidrogén is hozzájárul a globális felmelegedéshez, igaz, elenyésző mértékben.

https://doi.org/10.1038/s41586-025-09806-1

A hidrogénre régóta úgy tekintenek, mint a klímaválságot enyhíteni képes energiahordozóra. Az elégetésével elegendő energia szabadul fel ahhoz, hogy autókat, repülőgépeket és hajókat üzemeltessen, miközben nem káros anyag, hanem víz keletkezik. A probléma csak az, hogy az anyagból viszonylag kevés áll rendelkezésre a Földön, ezért ha ipari méretekben akarják használni a mérnökök, elő kell állítani.

Bár léteznek erre zöld alternatívák, az igényeket egyelőre olyan energiaigényes folyamatokkal lehetne csak kielégíteni, ami miatt a hidrogén felhasználása nem lenne sokkal jobb a hagyományos energiahordozók elhasználásához képest. A különbséget csak az adná, hogy a folyamat mely részén keletkezik a globális felmelegedést okozó szennyezőanyag.

A Stanford Egyetem kutatói szerint ugyanakkor lenne itt egy másik, szintén igen komoly probléma is. A Nature folyóiratban megjelent publikációjuk szerint azzal a tényezővel eddig senki sem számolt, hogy a hidrogén is szerepet játszik a globális hőmérséklet emelkedésében. A probléma az, hogy az anyag hozzájárul ahhoz, hogy a metán, a szén-dioxidnál is erősebb üvegházhatású gáz tovább maradjon a légkörben, mint egyébként.

A szakemberek vizsgálata szerint a hidrogénkibocsátás 1990 és 2020 között mintegy 0,02 Celisus-fokkal járult hozzá az iparosodás előtti időszak óta bekövetkezett közel 1,5 °C-os átlaghőmérséklet-emelkedéshez.

A Global Carbon Project néven ismert nemzetközi tudóskonzorcium által készített tanulmány azt is megállapította, hogy a hidrogénkibocsátás növekedése nagyrészt az emberi tevékenységnek köszönhető.

A kutatók szerint a metánkibocsátás növekedése összefügg a fosszilis tüzelőanyagok, az állatállomány és a hulladéklerakók által kibocsátott metán mennyiségének növekedésével. A metán légköri bomlása során hidrogén keletkezik, ami önmagában ugyan nem lenne probléma, ám a hidrogén elnyeli a metánt, ami egyébként rövidebb ideig lenne jelen a légkörben, mint a szén-dioxid.

Az egész folyamat ráadásul a felhőképződést is befolyásolja, emellett üvegházhatású gázokat, például ózont és sztratoszférikus vízgőzt termel.

Hogy a jövőben mi lehet a hidrogén sorsa, egyelőre nem tudni, de a kutatók hangsúlyozzák, hogy a zöld úton előállított hidrogén még mindig a legkisebb rossz lehet a bolygó számára.

https://hvg.hu/tudomany/20251219_hidrogen-eloallitasa-kornyezetvedelem-szennyezes-legkor-zold-hidrogen-globalis-felmelegedes

Válasz

M Imre üzente 15 éve

Egészen megleptél ezzel a képpel. Néha egészen kimaradok, illetve nem tartom az iramot. Persze Sopron :) a tervező. Érdemes lesz meglátogatnom "otthonában" ... valahol a neten ;)

A busz olyan, mint egy nünüke, vagyis, mit mondok/ írok - mint egy hangya: "Z" a hangya. Folytatja azt a vonulatot, ahol a fejemet már nem verem be (188 cm) a visszapillantóba, Credo név is érdekes, vajh mennyi hasonlóság van a név és a már meglévő márka között ... hm.
A hátsó kerék eltakarása nem szimpatikus, jó nagyok az ablakok - kérdés mennyire nyithatóak vagy hatékony-e a légkondi (az a páncél fennt, gondolom annak terve), s szép világos lehet a vezetőnek is előről, nagyon sok az üveg!
Írás közben nézegetek is - szomorú: "A magyar Credo emblémája ugyan felkerült a buszra, de külföldön egyelőre nagyobb az érdeklődés Péter diplomamunkája iránt."

Evan ... meglássuk mi lesz :)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 15 éve

Csodabusz

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 23 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Lábujjhegyen klopfol│Showder Klub https://www.youtube....

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Karcsúsítva nyit majd a pénzszivattyús NER biodóm | ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Új funkciókkal frissül a BudapestGO. Megérkezik a ...

M Imre írta 1 napja a(z) A világ legnagyobb és legmélyebb tenger alatti közúti alagútja, a Rogfast (Norvégia) videóhoz:

Gigantikus tenger alatti alagút épül Dánia és Németország ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu