Közlekedés: 10 hasznos tanács esőben való motorozáshoz (csajokamotoron.hu) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

10 hasznos tanács esőben való motorozáshoz (csajokamotoron.hu)

A kép forrása:
http://csajokamotoron.hu/images/stories/2016/02-februar/esoben_motorozni/esoben_motorozas_01.jpg

Látta 730 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 8 éve

A cikk forrása:
http://csajokamotoron.hu/magazin/motorok/vezetestechnika/5284-ha-leszakad-az-eg-alja-10-hasznos-tanacs-esoben-valo-motorozashoz

Ha leszakad az ég alja – 10 hasznos tanács esőben való motorozáshoz
2016. február 22.

Ha motorozol, fokozottabban ki vagy téve az időjárás viszontagságainak, mint egy autós. Hideg szél hűt, nap éget, és eső áztat utad során. Ha nem szépidő-motoros vagy, ha nem ijedsz meg az elázástól és esőben is szeretnéd folytatni utad, akkor érdemes felkészülni erre-arra, hogy biztonságban és száraz testtel érkezz úti célodhoz.

Ha nem csupán a napos hétvégeken használod a motorod, hanem hosszabb túrákra is szívesen mész, akkor számolnod kell azzal a ténnyel, hogy az esőfelhők olykor megjelennek váratlan helyeken. Egy túra alkalmával nem sok lehetőség van arra, hogy csupán az eső miatt napokra megszakítsd az utad, és kivárd, míg kisüt a nap. Menned kell, mert le van foglalva a szállás, menned kell, mert a szabadságod napjai pontosan ki vannak számítva, és menned kell, mert motorozni esőben sem olyan nagy dráma.

Közeleg a tavasz, és nem biztos, hogy az első gurulások alkalmával épp napsütéses, száraz idő fogad majd az utakon. Érdemes óvatosnak lenned, és felkészülni a nem épp ideális körülményekre is, amilyen az eső is.

Eddig csak a közeli fagyizóig mentél motorral, de a későbbiekben hosszabb túrákat is szeretnél nyélbe ütni? Nem akarod összecsinálni magad néhány csepp víztől? Nos, mi most összegyűjtöttünk neked néhány jó tanácsot esőben való motorozás témában. Amellett, hogy esőben jóval körültekintőbben és óvatosabban kell vezetned, nem árt tudnod, hogy van még pár apróság, ami nem elhanyagolandó. Ezek tudatában az égi áldás által kísért kalandod sem lesz egy szenvedés, és mindenhova időben, épségben érkezel majd akkor is, ha a feletted lévő felhők elsírják magukat.


1. Esőben a legfontosabb a megfelelő ruházat kiválasztása

Esőben való motorozáshoz természetesen elengedhetetlen az, hogy saját magad védd a nedvesség, hideg ellen. Ha vízhatlan, de szellőző nadrágod, kabátod, csizmád és kesztyűd van, akkor sok teendőd nincs, mert vígan motorozhatsz tovább az esőben. A szövet cuccok ráadásul hamar megszáradnak a menetszélnek köszönhetően, így azzal sem lesz gondod. Ha bőrruha párti vagy, akkor kicsit komplikáltabb lesz az életed. Amellett, hogy a bőrcuccokat rendszeresebben kell ápolni, gondoskodnod kell arról is, hogy a lehető legkevesebb vizet kapják.

Ha egy bőrcucc igazán elázik, átvizesedik, akkor napokig tart, míg megszárad – ha rendesen van ápolva, impregnálva, azért nem ilyen drámai a helyzet – és sokszor megkeményedik, bebüdösödik. Hogy ezeket elkerüld, esőruhát kell magaddal vinned. Ezekbe olyan gyorsan nem tudsz belebújni, főleg ha kezes-lábas a cucc, ráadásul a csomagok között is sok helyet foglalnak. Egy nagyobb viharban az alatt elázol, míg magadra veszed őket. Érdemes két részes esőruhát vásárolnod, amit könnyebben magadra kapsz, bár ebben az esetben nagyobb a beázás kockázata a derék tájékán. Ha kéz- és lábfejed is ki van téve az esőnek, akkor a cipőre, kesztyűre húzható esővédőkkel is felszerelkezhetsz.

Nagyobb túramotorok általában elég jó szélvédelemmel vannak megáldva, így ha ilyened van, tapasztald ki, melyek azok a részek, amik hamarabb eláznak, és azokra összpontosítsd a védelmet. Ha a széltől jól védenek az idomok, akkor menet közben, esőben sem fogsz szétázni, csak ha lassabban mész, vagy megállsz. Robogósok vehetnek komplett szetteket, melyekkel beburkolhatják magukat, így védekezve eső és hideg elől.


2. Arra is fel kell készülnöd, ha mindened mégis szétázik

Teljesen tökéletes víz elleni védelem nincs. Van az az égszakadás, amikor a legkomolyabb motoros cucc is beadja a derekát a mindent elsöprő elemeknek, és beázik. Ha nem szeretnél naphosszat esővíztől cuppogó zokniban, szétázott kesztyűben, vagy épp alsóneműben dunsztolódni, akkor érdemes tartalék alsó ruházatot, zoknit és egy másik kesztyűt magaddal vinned. Ezek gyors lecserélésével nem csak a komfortérzeted lesz jobb, hanem egy jó kis megfázástól, ízületi gyulladástól is megkíméled magad.

Ha pl. szétázik a csizmád, és már halastó alakult ki benne, jól jöhet két nagyobb nejlon zacskó (érdemes berakni egy 30 literes kukás zsák szettet, ami pl. a szennyes ruhák elkülönítésére is alkalmas). Benzinkútnál leveszed a nedves zoknit, papírtörlővel szárazra törlöd a lábad, felhúzod a száraz zoknit, erre ráhúzod a zacskót, és mehet is vissza a csizmába a lábad. Aznapra, gyors megoldásnak jó lesz. Ha mindened szétázott, napokig nem javul az idő, ne ragaszkodj a sátrazáshoz! Egy napra vegyél ki egy szobát valahol, és szárítsd meg mindened! Hidd el, megéri a türelem, és a plusz költség.


3. A pára legyen száműzve a sisakodból

Esőben és hűvösebb időben a levegő páratartalma drasztikusan megnő, így az előszeretettel csapódik le olyan helyeken, ahol épp nem kellene. A bukósisakok plexijén szeret a legjobban útban lenni, ami ellen több módszerrel is harcolhatsz. Ha nyitott, vagy félig nyitott sisakod van, akkor a menetszél segít kiűzni a betolakodót, de ha zárt sisakod van, akkor hamar beleheled, és máris nem látsz ki. Ilyenkor a plexit résnyire nyitva hagyhatod annyira, hogy kivigye a huzat a párát, de még téged ne zavarjon a szél. Ez nem minden esetben válik be.

A korszerű bukósisak plexiket bevonják ugyan párásságot gátló anyaggal, mely kisebb-nagyobb sikerrel működik is, de még ez sem az igazi. Léteznek pára gátló kencék, folyadékok, melyekkel, ha lekezeled a plexi belső felületét, akkor ki fogsz látni rajta elég sokáig. A leghatékonyabb megoldás az, amikor a plexin belül egy különálló, azzal párhuzamosan rögzített vékonyabb plexi van beszerelve a sisakba, így kiegyenlítve a felületeken keletkező hőmérséklet különbséget, melynek köszönhetően nem alakul ki a pára.


4. A motor szélvédelmének javítása sokat segíthet

Abban az esetben, ha motorod szélvédelme nem túl jó, te magad is javíthatsz a helyzeten. Számos kiegészítő-gyártó kínálatában találhatók légterelők, plexik, bukócsőre kifeszíthető gyöngyvászon szélfogók, melyek segítségével jobb szélvédelmet érhetsz el, ezáltal az eső is kevésbé éri majd a ruházatod. Ha mást nem is, de egy lámpa fölé szerelt túraplexit mindenképp próbálj ki, mert már ez az egyszerű cucc is klasszisokkal fogja emelni az utazási komfortodat is.


5. A fűthető kiegészítők a legfagyosabb motorosnak is elviselhetővé teszik a nyirkos hideget

Eső esetén, még nyáron is könnyen kihűlhetnek a végtagjaid, ami nem túl kellemes, de elsősorban nem túl biztonságos motorozás közben. Ha nagyon fázós vagy, hordhatsz magaddal egy téli motoros kesztyűt, ami amellett, hogy meleg, nehezebben is ázik át. Ha a passzív hidegvédelmi rendszerek nem elegendők számodra, be kell vonni a buliba a motor elektromos rendszerét is.

Alap esetben elláthatod géped fűthető markolatokkal, mely esőben is jól jön, nem csak a kimondottan hideg napokon. Kicsit drágább móka ugyan, de fűthető üléssel is elérheted azt, hogy a véráramod melegítve legyen a hátsódon keresztül. Ha ez sem lenne elég, a különféle aláöltözők helyett fűthető alsókkal is melegítheted magad.


6. A csomagoknak is kijár az esővédelem

Ha motorod gyári dobozrendszerrel rendelkezik, és egy túrára be tudod pakolni az összes cuccodat ezekbe, akkor szerencsés vagy, mert nem kell külön készülnöd arra, hogy a tartalmukat megvédd az elázástól. Abban az esetben, ha ezen felül is vinnél magaddal ezt-azt, vagy motorodon nincs dobozrendszer, akkor ez egy külön megoldandó probléma lesz.

A legegyszerűbb, ha veszel különböző méretekben kapható hengertáskák közül egyet, ami megfelelő nagyságú, és azt rögzíted a motor csomagtartójára, vagy ülésére. Ha kicsit igényesebb vagy, és van rá keret is, választhatsz motorodhoz típus-specifikus csomagtartó rendszert is, mellyel közel a gyári dobozrendszerek kényelmét tudod elérni. Ha tanktáskát vásárolsz, figyelj arra, hogy vízhatlan legyen, vagy ha nem az, akkor adjanak hozzá eső esetén használatos takaró bugyit. Az nedvességre kényes elektromos cuccokat (telefon stb.) olyan helyen szállítsd, ahol a legkevésbé érheti víz.


7. A kiváló állapotú gumik elengedhetetlenek az esőben való motorozáshoz

Hogy esőben is biztonsággal motorozhass, elengedhetetlen hogy motorod gumijai jó állapotúak legyenek. A megfelelő mintamélység mellett – mely a jó vízelvezető képességet garantálja – figyelj arra is, hogy ne legyen elöregedett, mert ha régi, felkeményedett gumival mész a vízre, akkor garantált a csúszkálás. Ügyelj ezek mellett a megfelelő guminyomásra is, hogy gumijaid minden esetben megfelelő felülettel feküdjenek fel az útra.

Ne feledd, hogy akkor a legveszélyesebb az eső, amikor épp rákezd, mert ilyenkor a poros úton csak épp feláztatja a koszt és a port, amin kiválóan csúsznak a gumik. Ekkor légy a legkörültekintőbb! Ha már órák óta mossa az eső az utat, akkor már majdnem normális tempóban motorozhatsz, persze, tartsd fejben, hogy hiába a szuper gumid, a nedves, lehűlt felület azért jobban csúszik, mint a száraz és meleg. Csodák nincsenek.


8. A fékeknek nedves állapotban is megfelelően kell működniük

Sok esetben az elöregedett, vagy egyszerűen rossz minőségű fékbetétek vizes állapotban nem tudják produkálni a megfelelő fékhatást, így azokat teszteld le egy esős napon, hogy ne a túra közben szembesülj a hibával. Ha szükséges, cseréld ki őket új, jó minőségűekre. Ezen és a gumin semmiképp ne spórolj! Inkább ázzon el a vacak csizmád, mint hogy halálos baleseted legyen. Ha már időszerű, akkor érdemes ilyenkor a fékfolyadékokat is lecserélni, és átnézni a fék egyéb alkatrészeit is.


9. Esőben a lánc nagyobb törődést igényel

Kardán-, illetve szíj hajtás esetében nincs karbantartási teendőd, de ha motorod szekunder hajtása láncos, akkor ne feledd, hogy esőben használva fokozottabban ki van téve az elemeknek, és neked is jobban oda kell figyelned arra, hogy megfelelő ápolást, kenést kapjon. Folyamatosan figyeld, és ha már azt látod, hogy az eső lemosta róla a kenőanyagot, akkor fújd újra. Azért olyan gyorsan nem távozik a cucc, mert egy mai, korszerű láncspray elég jól tapad, de hosszabb távon, esetleg saras területeken haladva hamarabb eltűnik a ragacs, mint szárazon.
http://csajokamotoron.hu/magazin/motorok/vezetestechnika/5253-lanc-szij-vagy-kardan-amit-a-szekunder-hajtasokrol-tudnod-kell


10. A motorod is megérdemli, hogy ne ázzon feleslegesen

Túra esetén, ha kempingezel, vagy a szálláson nincs garázs a motorod számára, akkor érdemes éjszakára letakarni egy egyszerű ponyvával. Esőben csapatáskor ugyan amúgy is rommá ázik a motorod, de a menetszél és a hő nagyjából kiszárítja a kényes részeket. Ha éjjel is folytatódik a csapadékos időjárás, akkor lehet, hogy egy kellemetlen hibát okozhat a beázás. Kisméretűre összehajtható ponyva jó megoldás lehet. Felhelyezése előtt várd meg, míg a motor kihűl. Ha munkába jársz motorral, robogóval, akkor is jó szolgálatot tehet.

Bár az említett aktív fűthető megoldások lehet, hogy túlzásnak tűnnek a tavasztól őszig tartó időszakban, ismerve az időjárásban az utóbbi években bekövetkezett változásokat, talán még nyáron is jól jöhetnek a 10 fokban úgy, ahogy a megfelelő esőruházat is. Készülj fel arra, hogy nem csak tavasszal és ősszel lehet kellemetlen az elázás motoron. Nyáron, pl. az Alpok útjain könnyen találhatod magad drasztikusan megváltozott időjárási körülmények között, ami sokszor már hazánkban is előfordul. Ha fel vagy készülve mindenre, akkor szinte bármikor biztonságban és kényelemben motorozhatsz akár a legnagyobb égszakadásban is.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu