Közlekedés: A gyerekszállítástól a gyerekbringáig

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2428 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Írtunk már nektek a  terhesség alatti edzésről, most azonban már megvan a baba, és lassan kellene a szállításáról is gondoskodni. Ezen cikkünk a baba hordozástól kezdve mutat utat egészen az első saját tekerések megtételéig. Remélem a tanácsok és javaslatok hasznosak lesznek, és így egy újabb bringás nemzedéket lehet majd az útjára indítani.

Sokan úgy gondolják, hogy életük akkor térhet vissza a normális kerékvágásba, mikor már a gyerekülésbe tudják ültetni a babát. Ez azonban hatalmas tévhit! Mivel a gyereket már 3-4 hetes kora után ajánlott kivinni a szabad levegőre, ezért a testmozgás is megkezdődhet ekkor. Az 1-2 hónapos nyugalom után úgy sem lenne senki képes nagy távokat bringázni, és mint azt korábban taglaltuk is, hogy milyen veszélyekkel is jár a túlzott megterhelés. A séta azonban nem emeli meg túlzottan a pulzust, még akkor sem, ha kisebb-nagyobb emelkedőkön tologatjuk fel-le a babakocsit. Sajnos addig, amíg nem tud a baba stabilan ülni muszáj lesz babakocsit tologatni, azonban nem mindegy milyet vásárolunk.

network.hu

 

Bergon Queen

 

A mostanában divatos három kerekűek többsége még csak hírből sem olyan minőségű, hogy gyalogtúrához, netán kocogáshoz alkalmas lenne.  Érdemes a nívósabb gyártók honlapjain utánna olvasni, hogy mire képes az adott szállító eszköz. Ha nem tükörsima betonon fogod tologatni, hanem elmennétek a környező erdőbe, vagy csak szimplán rossz az út a környéketeken, akkor mindenképpen minél nagyobb kerekű kocsira lesz szükség. Ilyen a Baby-welt Nevada Air , mely könnyebben átjut az akadályokon. Ha anyagilag megengedheted, akkor érdemes teleszkópos verziót vásárolni, melyek nem csak az út egyenetlenségeit mozogják ki, hanem a babát is lehet velük ringatni.
 

network.hu

 

Ha tényleg nem számít a pénz, de a tutit akarod, akkor északi szomszédainktól kell vásárolni. Nem hiába jött a szocializmusban is annyi kiváló sporteszköz Csehszlovákiából (mondjuk nyugatról nem is tudott), a tótok mindig is szerettek kirándulni, és a természetben tölteni a szabadidejüket, és ehhez ki is találták a jobbnál jobb eszközöket. A Benecykl cég termékére egy bringás kiállításon akadtam rá, és már akkor is nagyon befészkelte magát a fantáziámba.

Ez ugyanis használható tologatós babakocsiként, akár aszfalton, akár ösvényeken, lehet kocogni is vele, bringa után is köthető, és még igen sítalpak is csatolhatók rá, hiszen a Tátrában a hideg évszakban sem áll meg a gyerekes élet! Mindezek mellett.

network.hu

 

A teljesen fekvőtől az ülőig mindenféle pozícióba beállítható az ülés, betéttel a legkisebbeknek is tökéletes, és egészen a babakocsi korszak kinövéséig jó. Van hozzá minden extra az esővédőtől a plusz táskákon át a szúnyoghálóig bezárólag. Ikreknek, vagy két gyerekes családoknak is van megoldásuk.

 

Két nagy hátránnyal bír a jármű. Az egyik, hogy nincsen magyar, vagy legalább angol nyelvű honlapjuk, a másik pedig az ára, ami 150 000Ft-ról indul, de a fullos minden extrájával felszerelt darab akár több, mint negyed millióba is kerülhet. Persze nem egy rövidtávú befektetés, és nagy eséllyel még két gyerek kiszolgálása után is jó áron lesz eladható, de azért még a sportos szülőknek is nagy levegőt kell venniük, mielőtt megrendelik.

 

Ezek után már tényleg nem maradhat kifogás, lehet menni a Bükktől az Alpokig bárhová, hiszen a babakocsiban könnyedén teljesíthetőek leszenek akár a hosszab utak is. Még sokat bringázó pároknak is meglepő lesz, hogy egy órás séta milyen izomlázzal jár eleinte, hiszen más izomcsoportokat mozgat meg, mint a tekerés.

 

Amennyiben már stabilan tud legalább egy órát ülni, akkor ideje felcsattintani a bringára a gyerekülést. Azt hiszem, és a bringás fórumokon is ez látszik, hogy minden szülőnek nagyon nehéz az ideális gyerekhordót megtalálni, hiszen 8000 Ft-tól 25 000 Ft-ig sok fajta, néha egymástól alig különböző darabot lehet találni a bringaboltok polcain. Amire mindenképpen ügyelni kell: lehetőleg ne csomagtartóra rögzíthető legyen, hanem rendelkezzen saját tartókonzollal. Ettől függetlenül nem baj, ha a csomagtartóra is rá van ültetve, bár az önálló rudazatos gyereküléseknek megvan az az előnyük, hogy valamelyest rugóznak, így akár egyhe terepen is használhatóak.

 

A csomagtartósokat csak akkor ajánlom, ha tényleg erős, masszív alu csomagtartóval rendelkeztek, hiszen ez fogja a szemetek fényét tartani! Ha nem mostanába vetted, akkor alapos átnézés, és új csavarok, biztos, ami biztos. Visszatérve a konzolos ülésekre, ezeket a legtöbb össztelós bringára is fel lehet szerelni, így nem sok rázkódás fog eljutni a kicsihez, még akkor sem, ha kövesebb a talaj a kelleténél. Azonban nem ilyenkor kell sebesség rekodrot dönteni. A lassú, megfontolt, előrelátó bringázás a hosszú élet titka, és az sem árt, ha valaki megy mögötted is, így a kieső tárgyakat, cumit, stb. össze tudja szedni.

 

Gyerekülést csak újonnan érdemes vásárolni, hiszen nem lehet tudni, ki, hogyan használta, mennyit volt egy fészerben, vagy esetleg az erkélyen az időjárás viszontagságainak kitéve. Bármennyire is jó, és UV álló anyagokból készülnek, én mégsem kockáztatnék pár ezer forintért. Az unióban megövetelik, hogy az "E" jelzés benne legyen az ülésben, ugyanis ez garantálja, hogy megfelel, a biztonsági követelményeknek, és a törésteszteken is átment. Mivel a gyerekülés alkalmazásakor a bringa súlypontja sokkal magasabbra kerül, ezért olyan modellt érdemes választani, melynek anyaga túlnyúlik a fel magasságán, és oldalirányban is véd.

 

Egy esetleges esés alkalmával a bekötött gyerek nem tud védekezni, ezért az ülésnek kell megvédenie őt. Ehhez persze hozzá tartozik, hogy mindig legyen bekötve és a lába is rögzítve, persze ne túl szorosan, mert egy hirtelen mozdulat, vagy kihajolás is okozhat balesetet. A biztonságra ugyani nincsen hatással, de a kényelemre igen, ha rendesen körbe van párnázva a gyerek.

 

network.hu

Hazánkban két márkát érdemes végigböngészni. Az egyik a Bellelli, a másik a Polisport. Mindkettő kiváló üléseket gyárt. A Wallaby Evolution Deluxe a csúcsmodell a Polisportnál, és ami nagyon tetszik benne, hogy hatalmas túlnyúlásokkal rendelkezik, így esés esetén a legjobban redukálja a sérülés kockázatát. Ötpontos biztonsági öv található benne, és a párnázása is kiváló. A tervezők még arra is gondoltak, hogy a gyereksisak is elférjen az ülésben ülve,melynek használatát törvényileg írnám elő. Nem mellékesen az ülés háttámlája dönthető, így alvás közben is folytathatjuk az utunkat. Már persze ha nem mi alszunk :)

 

Aki nem érzi biztonságosnak a magas súlyponttal rendelkező bringát, annak is van lehetőség a gyerekszállító utánfutók használatával. Hazánkban több márka is képviselteti magát. Az Azub, a Bellelli, és a Mali is gyárt akár két gyerek szállítására is alkalmas utánfutót.


 

network.hu

Az Azub Tom kiemelkedik ezek közül a könnyű súlyával, az összecsukhatóságával, és a sok tároló rekeszével.

 

A kerekek könnyedén kiszedhetőek, a ponyva le, és máris befér egy kocsi csomagtartójába is. A gyerekeknek kis rekeszek a nasinak, vagy a játékoknak, a szúnyogháló véd a bogaraktól, a lehajtható átlátszó fólia pedig az esőtől is. Jár hozzá feltűnő színű hosszú zászló is, hogy a vaksi autósok is észrevegyék. A bringához is egyszerűen csatlakozik, és simán fordul.

 

Ezekkel a szállító eszközökkel simán el lehet lenni addig, amíg a gyerek járni nem tud, sőt még kicsit tovább is. Ha azonban már stabilan szaladgál, ideje a bringázáshoz szoktatni. Itt is a lényeg, hogy magától jöjjön rá, hogy mekkora jó dolog ez, ezért sem szabad erőltetni, mert attól egy életre megútálhatja. Sokan a 12-es kisbicóval kezdik a tanítást, azonban ma már van egyszerűbb módja is a dolognak.

 

network.hu

Az Azub Fik futibringa, vagy mondhatnám akár a Bellelli B-Bip-et is, pici kerekekkel, és nagyon alacsony ülésmagassággal rendelkezik, így már egészen kis korban, mikor egy 12-esről még nem érné el a pedált, el lehet kezdeni az egyensúlyozást. Nem a tekerést, ugyanis pedálok ezen még nincsennek. A kicsik a tapasztalatok alapján nagyon könnyen, és hamar ráéreznek, miként kell lökniük magukat, és ezután már élvezik is az önálló száguldás örömét. A Fik nagy előnye, hogy a nyeregcsöve nagy mértékben állítható, és minden forgó része csapágyazott, azaz tartós, és javítható, és a váz is fémből készült.

 

Ha minden simán megy, akkor elérkezett az idő, hogy az igazi bringák világába lépjünk. Az első méret a 12"-os kerékkel szerelt verzió lesz. Sajnos nehéz ma hazánkban igazán jó minőségű gyerekebicajt kifogni, és erről nem mások tehetnek, mint az áruház láncok. A pár ezer forintért ömlesztett gyerekbringára csak hasonlító csapágyazást sosem látott szutykaikkal leverték az árakat, így a vásárlók azt hiszik, hogy a 18-25 000-be kerülő modellek csakis átverések lehetnek. Létezik a Scottnak, és a Specializednek is 12-16-20-as bringája, csak éppen, az 50-70-100 000 Ft-os áruk miatt csak az igazán fanatikusok veszik meg csemetéjüknek ezeket.

 

network.hu

Pedig mennyivel profibb ez a kis 12-es Scott Voltage minibringa, vagy ez a Specialized Hotrock a pókember festéssel! Nem kell bedőlni a legolcsóbb vételeknek, de az is tény, hogy a legjobb ár/érték arányt sem ezek a bringák képviselik, azonban örökölhetőek, tartósak és gyönyörűek. Ennek meg is kérik az árát.

 

Célszerű, ha már ezzel a mérettel megtanul a gyerek kitámasztó nélkül kerekezni. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy egyre feljebb állítjuk a kerekeit, hogy érezze megy ez már egyedül is (ezt is látni kell azonban, nem erőltetni), de ha dőlne akkor is meg legyen a biztonságérzete. Sajna a gyerekek gyorsan nőnek, így néhány év, és jöhet a következő méret a 16-os, melynél a szám természetesen a kerékméretet jelöli.

 

network.hu

A helyzet ugyanaz itt is, mint a 12-eseknél. Sajnos igazi minőséget 25 000 alatt nem nagyon lehet kapni. Egy könnyű kis Merida Dakar 616 bizony 46 000 kemény magyar fizetőeszköz, de ezért könnyű alu vázat/villát, és alu kiegészítőket kapunk, kiváló csapágyazással. Ez nem lényegtelen, mert ilyenkor szeretik meg, vagy utálják meg a gyerekek a bringázást. Ami nehezen gurul, alig fékezhető, az nem lesz napi játszóeszköz.

 

És ahogy ez lenni szokott eljön az az idő is, amikor bizony kicsi lesz ez a bicó is, és újra el kell ballagni a kedvenc bringaboltodba, hogy idén húsvétkor egy 20-as bringát hozzon a nyuszi! Ugyan még a "huszasok" is fel vannak szerelve kitámasztó kerékkel, de ha az itt leírtakat betartottad, és a gyereked is úgy akarja, akkor már enélkül is simán menni fog a bandázás.

 

network.hu

Amennyiben az ambíciók megvannak, már egészen olcsón lehet versenyzésre is alkalmas bringát kapni. Egy hátul 6 sebességes Shimano váltórendszerrel szerelt Neuzer Mistral 20-as géppel, már el lehet indítani a gyereket az utánpótlás futamokon, hiszen ekkor van igazán a vérükben a küzdelem, bár a nehézségeket, vagy a vereséget, csak kiadós sütivel lehet kárpótolni :)

 

Itt már van egy alap teleszkóp, és V-fékek, de első váltó még nem, mert annak a működtetése még túl sok erőt igényelne. Persze borsosabb áron akár deore szettel szerelt bringát is lehet kapni a nagy gyártóktól, ahol alig kell energiát befektetni a váltáshoz, és fokozatokból is annyi van, mint a felnőtt gépeken. Mivel ezt a bringát aránylag sokáig fogja használni, ezért érdemes jobb minőségűt venni, mert ha ügyesen csinálod, akkor az alig 1-2 évig jó 24"-os bringát ki is lehet hagyni, és ugrani egy 13-14"-os, de mostmár nem kerék, hanem vázméretű bringára.

 

network.hu

Ehhez azonban sok kitartás, és szerencse is kell. Ha nem havonta egyszer ül bringára a kölök, hanem esetleg sportolna is vele, akkor mindenképpen be kell szerezni egy 24-es gépet, melyből kerüljük el az össztelós kamumodelleket! Ezek csak dög nehezek, és nagyjából lófüttyöt sem érnek. Tudom nem lesz egyszerű lebeszélni róla a gyereket, hiszen a tudatlan szülők a szomszéd gyerekeknek tuti vesznek ilyet a madaras tescoban a leárazott paradicsom mellé.

 

Amennyiben a pénztárcánk engedi elszabadulhat a fantázia, és beugorhat a fa alá az "eztkapodnévnapraszülinaprahúsvétraéskarácsonyra" csodagép egy Scott Spark RC JR 24", mindössze 275 000-ért, ami egy az egyben a komoly versenygép lilliputi mása, könnyű súllyal, és világszínvonalú kiegészítőkkel. Ezek után aztán 5-ösnél rosszabb jegye évekig nem lehet, de legalább a mai gyerekeknek megadathat az, hogy igazán durva bringával versenyezzenek, túrázzanak, tekerjenek!

 

Ezen a cikken néhány perc alatt át is futhattál, de míg a babakocsitól eljuttok a 24-es bringáig sok problémával fogtok szembe kerülni, jöjjön az a pénztárca irányából, vagy a gyerek makacsságából, azonban a fokozatosság elvét betartva talán olyan srácot, vagy kiscsajt nevelhettek föl, akinek nem az új kocsi, vagy az "ájfon" lesz a státuszszimbólum, hanem egy kerékpár. Aztán majd liheghettek utánna az ösvényeken, de gondolom ez legyen a legnagyobb gond. :)

 

Írta: Thommey

Bringa.hu

Címkék: babakocsi csomagtartó gyerek gyerekbringa gyerekszállítás gyerekülés kerékpár kerékpár utánfutó sport túra

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 6 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 16 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 18 órája a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

M Imre írta 1 napja a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

Tegyük láthatóvá a sötétben bujkáló karókat! | "LÁSS ...

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Szavazz az idei Laposföld- díjasra | 2024. április 9. ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Hogyan csökkentette Miskolc város 20%-kal az egyedül álló ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Regisztrálni kell a csoportos utazásokat a MÁV, a Volán és...

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A Villanyóra 224. adásában Balázs Szöcske és Tibor ...

M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A légszennyezettség következtében az...

M Imre írta 3 napja a(z) Az Ikarus és a magyar buszgyártás fénykorának bemutatása blogbejegyzéshez:

Amikor emeletes buszok jártak Pesten Ma már szinte...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu