Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Rájár
a rúd a MÁV ÁBE volt ügyfeleire: augusztus 15-től jogellenes a
részvételük a közúti közlekedésben. Ismert: a PSZÁF (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) augusztus 15-től
visszavonta az egyesület működési engedélyét, vagyis 16-tól a kiadott
iratok nem alkalmasak a felelősségbiztosítás igazolására.
Augusztus 15-e után jogellenes azoknak a járműveknek a részvétele a közúti közlekedésben, amelyekre a MÁV Általános Biztosító Egyesületnél (MÁV ÁBE) kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást – közölte a rendőrség pénteken. Az Országos Rendőr-főkapitányság közleményében emlékeztetett arra: a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete augusztus 15-i hatállyal visszavonta a MÁV ÁBE működési engedélyét, ezzel egy időben az egyesület mint jogi személy megszűnik.
Augusztus 16-tól a MÁV ÁBE által kiállított iratok nem alkalmasak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás
fedezetének igazolására, akkor sem, ha a gépjármű-üzembentartó a biztosítási díjat az augusztus 15-e utáni időszakra is befizette – tudatta a rendőrség.
Az engedély visszavonása a kgfb mellett az egyéb biztosítási ágazatokra, többek között casco- és lakásbiztosításra is kiterjed, de a jogszabály szerint a kgfb kifizetéseket az egyéb ágazatok kárkifizetése elé kell helyezni.
A rendőrség tájékoztatása
szerint a járművezető kötelessége, hogy a közúti ellenőrzés során a
fedezet fennállását tanúsító okiratot át tudja adni. Egyrészt a
biztosító által kiállított, az adott időszakra vonatkozó
fedezetigazolás fogadható el, másrészt a biztosítási kötvény, illetve
ajánlat, és az adott időszakra vonatkozó díjfizetést igazoló irat, mint
például a készpénz-átutalási megbízás feladóvevénye. A kötelező
gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét a rendőrség ellenőrzi, annak
hiánya miatt az intézkedő rendőr figyelmeztethet, helyszíni bírságot
szabhat ki, vagy az eset súlyára tekintettel szabálysértési
feljelentést tehet.
A szabálysértési feljelentés során a
járművezető – ha ő az üzemben tartó is – százezer forintig terjedő
pénzbírsággal sújtható. Amennyiben a jármű vezetője és üzemben tartója
különböző, az üzemben tartóra százezer forintig, a járművezetőre pedig
harmincezer forintig terjedő pénzbírságot róhatnak ki. Ha az üzemben
tartó a közlekedési igazgatási hatóság felhívására nyolc napon belül
nem igazolja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás fedezetének
fennállását, úgy hivatalból elrendelik a gépjármű kivonását a
forgalomból – olvasható a rendőrség közleményében.
A PSZÁF a MÁV ÁBE tevékenységi engedélyét az egyesülteti tagok és a 3,6
millió kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező
járműtulajdonos biztonságának szavatolása miatt vonta vissza -
indokolta a döntést a tőkepiaci felügyelet. Az engedély visszavonásával
2008. augusztus 16-án nulla órától a MÁV ÁBE biztosítónál lévő autósok
kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) jogviszonya megszűnik.
A
MÁV ÁBE ügyfeleinek a felügyelet által meghatározott határidőig,
augusztus 15-ig kell új, az év végéig érvényes kötelező
gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kötniük. A biztosítóváltás ebben
az időszakban mintegy 150-160 ezer magán-gépjárműtulajdonost, összesen
közel kétszázezer szerződést érint. A jogszabályok értelmében ezúttal
egyik biztosító sem hirdethet új díjakat, a váltásokat a 2008. évre
meghirdetett tarifák alapján kell végrehajtani.
A
biztosítottaknak már csütörtöktől lehetőségük van más biztosítónál kfgb
szerződést kötni, és a szerződés kötést követően az új biztosító vállal
fedezetet az esetleges károkra. A biztosítottaknak az új szerződés
megkötéséhez nem kell felkeresniük a MÁV ÁBE irodáját, csak az új
biztosítót - mondta Binder István, a PSZÁF szóvivője az MTI-nek.
A közleménye szerint a MÁV ÁBE valamennyi egyesületi tag (biztosított) számára postán küld tájékoztatást az átszerződéssel kapcsolatos technikai tudnivalókról, és a biztosítottak külön postai küldeményben kapják meg a kártörténetüket. Azok, akik a harmadik negyedévre befizetik a kgfb díjat a MÁV ÁBE biztosítónak, azok a bónuszfokozatuknak megfelelően szerződhetnek az új biztosítóhoz, míg a málusz fokozatúak besorolása megmarad. Akik a harmadik negyedévi díjat nem fizetik be, a választott biztosítójuknál A00-as besorolást kapnak. A PSZÁF felhívja a figyelmet arra, hogy a választott biztosító a saját tarifájának megfelelően visszamenőlegesen fogja kérni az elmaradt díjat.
A PSZÁF közleménye szerint a MÁV ÁBE az augusztus 16. és szeptember 30. közötti, általa meg nem szolgált időszakra a díjat visszafizeti - az alapszabály előírásainak megfelelően - a biztosítási szolgáltatások teljesítését követően. A korábbi tájékoztatás szerint az egyesületnél az eddigi kilenc milliárd forintnyi mintegy 10 ezer függő kár felére van fedezet.
A PSZÁF közleménye szerint az eddig okozott károk és a meglévő kötelezettségek kielégítésének sorrendje:
1. járadékfizetési kötelezettségek;
2. természetes személyek által okozott személyi sérüléses károk;
3. nem természetes személyek által okozott személyi sérüléses károk (kivéve a nagy anyagi teherbírású személyek kárai);
4. természetes személy által okozott, 300 ezer forintnál nagyobb összegű vagyoni károk;
5. nem természetes, nagy anyagi teherbírású személy által okozott személyi sérüléses károk;
6. egyéb kárkifizetések.
A független alkuszok azzal is segíthetik a megszűnő MÁV ÁBE kötelező gépjárműfelelősség-biztosításával rendelkező ügyfeleit, hogy könnyebbé teszik az e termékkel foglalkozó biztosítók tarifái közötti eligazodást - közölte Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön az MTI-vel. A FBAMSZ 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg 115 tagot számlál.
(MTI)
A MÁV biztosítót sem a jogszabály, sem a pénzügyi felügyelet közleménye nem kötelezi arra, hogy elfogadja a szerződések közös megegyezés szerinti megszüntetését – közölte Kovács Kázmér ügyvéd, biztosítási szakjogász. A PSZÁF vitatja nézeteit.
A pénzügyi felügyelet közleményéből nem derül ki, hogy az autósok milyen módon tudják kikényszeríteni ezt, a biztosító egyesület milyen okból lenne köteles elfogadni a szerződésbontást. Augusztus 15-ig minden MÁV-biztosított autósnak kötelező más társasággal kötni felelősségbiztosítást, de bizonyos szempontból túl rövid, bizonyos szempontból viszont túl hosszú ez a határidő – mondta a szakjogász.
Ennél
súlyosabb problémának nevezte azt: bárki megteheti, hogy csak a
határidő végén, augusztus 15-én kössön másik kötelező
felelősségbiztosítást, noha köztudott, hogy a MÁV biztosító már ma sem
rendelkezik a kellő fedezettel. Ügyfelei ezért állandó veszélyforrást
jelentenek más közlekedőkre, így autósokra, kétkerekű járművekre,
gyalogosokra, illetve önmagukra is, mivel egy súlyos személyi sérüléses
baleset okozása után akár egész életében fizethetnek majd.
Binder István, a PSZÁF szóvivője teljesen alaptalannak nevezte az
ügyvéd kijelentéseit. Mint mondta, a PSZÁF közleménye a MÁV Biztosító
Egyesülettel egyeztetve, a biztosító irányítói jogosítványait gyakorló
felügyeleti biztosokkal egyetértésben jelent meg.
A szóvivő
szerint az ügyvéd álláspontja ellentmondásos, mert miközben támadja az
azonnal átszerződés lehetőségét, azt is kifogásolja, hogy az
átszerződés átmeneti periódussal történjen. Úgy véli: az
ügyfelek valóban veszélyforrást jelentenek, de képtelenség lenne 200 ezer magyar autóst azonnali átszerződésre kényszeríteni, mert ennek következményeképpen autósok ezrei maradhatnak az átmeneti időszakra biztosító nélkül, és még a MÁV biztosító részleges kárfelelősség
et sem tudnák igénybe venni. Ráadásul ez kártérítési ügyek, perek tömkelegét indíthatná el.
Mint mondta, a nyaralási időszak közepén, amikor
sokan nincsenek otthon, idő kell, hogy az érintett autósok értesüljenek
a PSZÁF döntéséről és az átszerződési lehetőségekről.
(FigyelőNet)
Visszatekintés az előzményekre (2008 június-július)
A felügyelet elsődlegesen azt javasolja a MÁV ÁBE jövő
csütörtökön tartandó közgyűlésének, hogy szavazzák meg a pótbefizetést,
mert így anyagilag jobban járnak, mint ha elutasítják azt. Elutasítás esetén a PSZÁF azonnal visszavonja az egyesület tevékenységi engedélyét,
a tagok pedig 30 napon belül másik biztosítóhoz szerződhetnek, annak a
díjával. Miután a tagok többsége budapesti fiatal, az ő díjuk a
legmagasabb a biztosítóknál.
A napi kifizetések nem okoznak
gondot a biztosító egyesületnek, sőt amióta felügyeleti biztos
irányítja azt, a 150 napos kártérítési idő 100 nap alá csökkent -
mondta a főigazgató. Gondot a tartalékok okoznak,
amelyeket az első közgyűlésen a felügyeleti biztos 5 milliárd forintban
határozott meg. Ebből kellene a nagy károkat, illetve a most még nem
forintosíthatóakat kifizetni.
Az egyesületnek mintegy 200 ezer kgfb-s tagja van, az 5 milliárdot közöttük elosztva jön ki a 20-30 ezer forint közötti összeg. Amennyiben
elmarad a pótbefizetés, az új biztosítónál induló kockázati időszakig
mindenképpen helyt kell állniuk a MÁV ÁBE tagjainak. Ez azt
jelenti, hogy az egyesület fizeti a károkat addig, ameddig pénze van,
utána a károkozónak magának kell a különbséget rendeznie. Az átlagos
kár eddig 400 ezer forint volt. A pótbefizetés viszont fedezné
egészében a károkat.
A tájékoztatón elhangzott, a
PSZÁF az év végével a pótbefizetés vállalása esetén is visszavonja a
MÁV ÁBE működési engedélyét, így a jövő évet mindenképpen más
biztosítónál töltik az ügyfelek.
Jó tudni ezt is (2008 áprilisi közlemény)
A MÁV Zrt.-nek semmi köze a MÁV Általános Biztosító Egyesülethez
- áll a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága által az MTI-hez kedd este
eljuttatott közleményben. A MÁV Zrt. szükségesnek tartja megjegyezni,
hogy a Magyar Államvasutak Zrt. 2006 óta sem tagsági, sem gazdasági kapcsolatban nincs -
a negatív híradások kapcsán - ismét a média középpontjába került MÁV
Általános Biztosító Egyesülettel, amelyet nemegyszer csak "MÁV"-ként
emlegetnek. A jogszerűtlen névhasználat megszüntetésére a jogi lépéseket a MÁV Zrt. megtette, az ügy a bíróság előtt van - áll a közleményben.
A Magyar Államvasutak Zrt. alapítóként ugyan részt vett a MÁV Általános
Biztosító Egyesület megalakulásában, azonban 2006. januárjában kilépett
a Biztosító Egyesületből és minden jellegű kapcsolatot megszakított a
társasággal, majd közbeszerzési eljárás keretében új biztosító
társasággal kötött szerződést - hangsúlyozta a Kommunikációs
Igazgatóság.
"Fentieket azért tartjuk fontosnak közölni, mivel az elmúlt időszakban a Biztosító Egyesületet több biztosított is azonosította a MÁV Zrt.-vel, feltételezve,
hogy a Biztosító mögött a MÁV áll. A hasonló jellegű gondok miatt a
vasúttársaság már a kilépésekor felszólította a Biztosító Egyesületet
nevének megváltoztatására, és a jogszerűtlen névhasználat
megszüntetésére a jogi lépéseket megtette, az ügy a bíróság előtt van.
Ezzel párhuzamosan, 2005 áprilisa óta folyik a MÁV Zrt. és a MÁV ÁBE
közötti díjelszámolási per" - áll a közleményben.
(Privátbankár)
Kötelező biztosítás fogalomtár
|
Egy történet - Ki fizet a végén?
(Kötelező biztosítás lap
- Az oldalon a KGBF fogalomtár/Kötelező biztosítás tájékoztató anyagok link által nekem egy külföldi oldal jött be, azaz, nem biztos, hogy érdemes ráklikkelni erre!)
|
|
M Imre írta 12 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Szandimandi... https://www. facebook....
M Imre 13 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...
M Imre 1 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.
M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ne fojtsd vízbe az autód
Nem kell fizetniük a MÁV ÁBE károkozó biztosítottjainak
Kiverheti a biztosítékot az új kötelező biztosítás
Brutális viharkárok: mire fizet a biztosító?