Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
11 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://iho.hu/hir/nem-kell-jogositvany-a-tiz-loeros-motorcsonakhoz-140226
írja az iho.hu
2014. március 1-e előtt a legfeljebb 6,2 méter hosszú, és 4 kilowattnál nem erősebb motorral szerelt vízi járművek minősülnek csónaknak, 2014. március 1-jétől a hossz 7 méterre, a motor teljesítménye pedig 7,5 kilowattra emelkedik.
Márciustól a jelenlegi szabályozásnál hosszabb és nagyobb motorral felszerelt vízi jármű is csónaknak minősül, így nem vonatkoznak rá a motoros hajó előírásai – a változást a vízi közlekedésről szóló törvény módosítása tartalmazza.
A tíz lóerős csónakmotort is lehet jogosítvány nélkül vezetni. A Fishing Time című horgászlap szerint indokolatlan, hogy a 4 kW-os határnál (5 lóerő) nagyobb teljesítményű csónakmotorhoz már vízijártassági engedély, azaz jogosítvány szükséges, pedig öt lóerős motorral egy komolyabb árhullámban szinte haladni sem lehetett felfelé a gyorsabb folyókon. Ez a határ a környező országokban jóval magasabb, minimum tíz lóerő.
A lap szerint egy komolyabb viharban vagy áradásban veszélyes, és kevés még az öt lóerő is, nemhogy a kisebb teljesítményű csónakmotorok. Sokan azért maradtak a gyengébb, engedély nélkül vezethető modelleknél, mert a vízijártassági vizsga tanfolyammal együtt ma már 150 ezer forint, és vízijármű forgalomba helyezése ennek nagyjából a fele. Ez a két összeg közel 250 ezer forintot tesz jelenleg ki.
Jó ötletnek tartják azok, akik folyóvízben, biztonságosan akarnak horgászni – olvasható a szaklapban, ahol azt is megállapítják, hogy talán vége az „átmatricázások” korszakának. Mint ismert, annak érdekében, hogy kevesebbet fizessenek adás-vételkor, illetve a vízijártassági vizsgán például a húsz lóerős csónakot általában tíz lóerősre matricázták át.
3. А vízi közlekedésről szóló 2000. évi XLII törvény módositása
11.§
А vízi közlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény 87 . § 3. pontjának b) alpontja helyébe а következő rendelkezés lép:
(Е törvény alkalmazásában)
(3. csónak: а hajónak, komрnak, vízi sporteszköznek nem minősülő)
"b) szélerővel vagy gépi berendezéssel hajtott vízijármű, amelynek hossza а 7 métert, névleges vitorlafelülete а 10 m2-t nem éri el, vagy motorteljesítménye legfeljebb 7,5 kW, ide nеm értve az építése, berendezése és felszerelése аlарján vízen való közlekedésre nem szolgáló úszóeszközt;"
6 . Záró rendelkezés
21 . §
(1) Ez а törvény — а (2) és (3) bekezdésben meghatározott kivétellel — 2014. január 1-én lép hatályba.
(2) А 11 . § 2014. március 1-én lép hatályba.
(3) А 2. §, а 15. § és а 16. § 2014. október 1-én lép hatályba.
Áder János
köztársasági elnök
Кövéг László
az Országgyűlés elnöke
|
|
M Imre írta 9 órája a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:
A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...
M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:
Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...
M Imre 3 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....
M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...
M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...
M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
"A legtöbb ember azt hiszi, hogy a koka-levél hatásaiért ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tájékoztatás közúti közlekedési előéleti pontokról
Három feltétel, aminek teljesülnie kell, ha szeretnétek visszaigényelni a KRESZ-tanfolyam és -vizsga díjának egy részét
Képző szervek tevékenységét jellemző mutatók (Gépjárműves szakterület | 2014.09.08.)
Mozgóképes KRESZ-vizsgakérdések - 2016. május 23-tól