Közlekedés: Hírek röviden (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 616 fő
  • Képek - 2870 db
  • Videók - 714 db
  • Blogbejegyzések - 888 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 561 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 616 fő
  • Képek - 2870 db
  • Videók - 714 db
  • Blogbejegyzések - 888 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 561 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 616 fő
  • Képek - 2870 db
  • Videók - 714 db
  • Blogbejegyzések - 888 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 561 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 616 fő
  • Képek - 2870 db
  • Videók - 714 db
  • Blogbejegyzések - 888 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 561 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hírek röviden

Ezt a témát M Imre indította 5 éve

Ide azok a hírek kerülnek, amelyek nem érnek meg egy blog-ot, de más szempontból érdekesek, fontosak, tájékoztatnak, netán némileg szórakoztatnak is.

Hozzászólások eddig: 3459

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 napja

Saját erőből is elő tudja teremteni a főváros a 3-as metró felújításának költségeit – jelentette ki rádiónkban a főpolgármester.

Tarlós István közölte, hogy kedvező híreket kaptak az Európai Uniótól is a rekonstrukcióval kapcsolatban. Kijelentette: nem kizárt, hogy az esetleges többletköltség egy részét átvállalja Brüsszel. A városvezető kijelentette, hogy egyesek következetesen keverik a tényeket és a pletykákat a metró felújítása ügyében. Emlékeztetett: tizenöt év telt el, és a metróvonal felújítását nem végezték el, most pedig, amikor erre lehetőség van, a liberális ellenzék részéről többen nem a rekonstrukció tényével, hanem a részleteivel vannak elfoglalva. A főpolgármester azt mondta, hogy szeptemberben minden bizonnyal a megkezdődnek a munkálatok az alagútban. Tarlós István beszélt a felújított metrószerelvényekről is; kifejtette, hogy a napokban véglegesen kijavították a szoftverhibát, és azóta a műszaki problémák megszűntek. Csákány Róbert interjúja:
http://lanchidradio.hu/lanchidradiobelfold/megvan-a-penz-1397815

Kijelentette, hogy van egy-két olyan ránk maradt felújítás, „amelyeket igyekeznek tengeri kígyóvá változtatni”. „Engem megválasztottak Budapest főpolgármesterének, az a dolgom, hogy valahogy összekínlódjam ezt a felújítást” – mondta Tarlós István:
https://mno.hu/belfold/tarlos-ossze-kell-kinlodnom-a-3-as-metro-felujitasat-2404472

Válasz

M Imre üzente 3 napja

A Népszínház utcában valaki felfestett magának egy saját rokkant-parkolóhelyet:
http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/06/18/a_nepszinhaz_utcaban_valaki_felfestett_maganak_egy_sajat_rokkant_parkolohelyet/
Szóval valaki csak pótolta a hiányzó felfestést a hivatalosan kijelölt helyről.

-----

http://www.youtube.com/watch?v=CBkLSH7V_2Q
Mondhatni, keresztény cselekedet volt ..

Válasz

M Imre üzente 3 napja

12 fotó az M7-es autópályáról, amit talán még sosem láttál:
http://www.vezess.hu/vezetunk/2017/06/21/12-foto-az-m7-es-autopalyarol-amit-meg-lehet-sosem-lattal/
Találtunk néhány igazán érdekes fotót és információt a hamarosan hamarosan háromsávossá váló M7-es autópályáról.

Válasz

M Imre üzente 3 napja

Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés, hogy azt a 30 milliárd forintot, amelyről Tarlós István, mint „fővárosi pénzmaradványról” beszélt, szükség szerint a 3-as metró felújítására fordítsák. A felújított és többször javított orosz metrószerelvények közben nem vizsgáznak túl fényesen a forgalomban. A Metróért Egyesület elnöke szerint ideje lenne, hogy végre megbízhatóan működjenek a kocsik. További részletek a videóban:
http://www.atv.hu/belfold/20170621-metroert-egyesulet-nem-elfogadhato-az-a-helyzet-ami-meg-most-is-van/hirkereso

Válasz

M Imre üzente 3 napja

I bike Budapest:

Duna-parti fasorokat vágnának ki, rosszabb lesz bringázni, és gyalog is alig lehet a jövőben megközelíthető a Kopaszi-gát

Újbuda Önkormányzata ma járulhat hozzá (előterjesztés itt, 12. pont: http://kozigazgatas.ujbuda.hu/bizottsagi-ulesek/eloterjesztesek-es-meghivo-a-gazdasagi-bizottsag-2017-junius-21-ei-rendes-ulesere), hogy többek között az alábbi mellékhatásokkal valósuljon meg a Kopaszi-gáthoz hosszabbított rakparti villamos:
- a Pázmány Péter fasoron az egyetemek oldalán lévő fasor teljes kivágása
- a Műegyetem rakparton a Duna felőli - frissen telepített - fasor felének kivágása
- szűk járdák, hosszabb gyalogos útvonalak (az új, Kopaszi-gát melletti városközpontnál például 1,5 (azaz másfél) méter széles járdát terveztek, ez vezetne a több ezer fős lakótelephez, a Kopaszi-gáthoz és az irodaházakhoz is)
- rossz helyen lévő villamosmegállók (de igazából a villamosvonal maga is rossz helyen van), szűk peronok épülnének
- a Gellért téren megszűnne a pesti és északi irányban Budán továbbhaladó villamosok kétvágányos osztályozója, mely a megnövekvő és több irányból érkező villamosok miatt érthetetlen
- a kerékpárutak nem felelnek meg az EuroVelo követelményeinek, továbbra is a jelenlegi helyükön maradnának: a járdán vagy annak közvetlen környezetében
- megszűnne a lépcső az A38 hajóhoz is
- bonyolultabbá válnának az autós kapcsolatok is
- a Műegyetem rakpart felújításához megtervezett folytonos Duna-parti sétány a Petőfi híd közelében ellehetetlenülne, a gyalogosok a hídtöltésbe épített, a Dunától még távolabb lévő aluljáróba kényszerülnének
- a Rákóczi híd alatt a kerékpározók, gyalogosok közös forgalmát egy alig 3 m-es közös sávba kényszerítenék, amelyben még a lámpaoszlopok is helyet kapnak (ez a járda közné össze - az amúgy rossz helyre tervezett - új villamosmegállót a Kopaszi-gáttal és a fejlesztési terület Duna-felőli oldalával, megnövekedett gyalogos és kerékpáros forgalmat jelentve)
- megszűnne több száz ma a rakparton található parkolóhely

Kérjük a XI. kerület Önkormányzatát, hogy ehhez a projekthez ebben a formában ne járuljon hozzá! A rakparti villamosvonal fejlesztéséhez új tervek készítése szükséges, akár a villamos nyomvonalát is újragondolva.
A 2013-ban lezajlott Várostervezési Napok (http://varostervezesinapok.hu) keretében, mely az újbudai önkormányzat támogatásával zajlott le, több innovatív ötlet is megfogalmazódott a rakpart és a villamos fejlesztésével kapcsolatban, melyek tanulmányozását, figyelembe vételét javasoljuk.

Válasz

M Imre üzente 3 napja

Legutóbb Kanadában még Kimi Räikkönen is szót kért a versenyzői eligazításon. És ha ő ilyesmit tesz, alapos oka van rá. A Monacói Nagydíjon a győzelemért folyó küzdelemben két alkalommal is lekörözöttekbe ütközött, és vereségében végül kulcsszerepet játszott, hogy sok időt vesztett el mögöttük. Montrealban az FIA versenyigazgatójának, Charlie Whitingnak is fölvetette a problémát: a lekörözöttek túl későn kapják meg a kék zászlós jelzést.

E probléma az élmezőny több tagját is bosszantotta. Max Verstappen Kínában panaszkodott ugyanezen okból, hangsúlyozva, neki majdnem a dobogós helyezésébe került a lekörözöttek késői félreállása.

A gondot a szövetség év eleji szabálymódosítása, valamint a 2017-es autók aerodinamikája együttesen okozza. Az FIA szabályzata kimondja, a lekörözötteket a csapatuknak először akkor kell figyelmeztetniük az ellenfél érkezésére, amikor az 3 másodpercen belülre kerül, ám a pályabírók a lekörözésre felszólító kék zászlós jelzést csak akkor mutatják fel, amikor a két autó között 1 másodpercre csökken a különbség. Korábban ez az érték 1,5 másodperc volt, ám a szövetség arra hivatkozva csökkentette, hogy a sereghajtók túlságosan sok időt veszítenek a korai félreállásokkal.

Az idei autókkal viszont nehezebb követni a másikat, és a turbulencia éppen a 1,5 másodpercen belülre kerülve kezdi el erőteljesen kifejteni a negatív hatását. Emiatt – legyenek bármennyire is gyorsak – sok esetben még az élcsapatoknak is hosszú időbe telik „kék zászlós zónába” kerülni.

Kanadában a versenyzők képtelenek voltak megállapodni a megoldásról, Charlie Whiting Azerbajdzsánra viszont lépett, igaz, nem egészen azt, amit a résztvevők vártak tőle: minimális mértékben, 1,2 másodpercre növelte a kék zászlós távolságot a kért 1,5 másodperc helyett.

„Amikor a gyorsabb autó 1,2 másodpercen belülre kerül a lekörözötthöz viszonyítva, kék zászlókat fognak felmutatni a lassabb autónak (a kék fényjelzés, a kormányon felvillanó kék fény, valamint az időmonitorokon megjelenő figyelmeztetés mellett), és a versenyzőnek el kell engednie a követő versenyzőt az első erre alkalmas helyen” – mondja ki a módosítás.

A hétvégén az FIA külön figyelmet fordít arra, mennyiben javított a helyzeten a változtatás, és amennyiben szükséges, a későbbiekben tovább növelheti a távolságot.
... http://www.m4sport.hu/2017/06/22/meghallgatasra-lelt-raikkonenek-panasza/

Válasz

M Imre üzente 3 napja

Érdekes dolgok történnek olykor ... általában. A nem fizetés egyenes és logikus következménye lenne, az azonnali szerződésbontás.

"Sem Habony Árpád barátai, sem más offshore-lovagok nem tehetik rá a kezüket a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion megállójára"
http://index.hu/gazdasag/2017/06/22/nem_fizetnek_habony_helyzetbe_hozott_haverjai_izgulhat_a_bkv/
http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/bukhat_a_beremeles_a_habony_kozeli_biznisz_miatt.642137.html
Bukhat a béremelés ...?

– Azt nem is adja el senki, a megállóból egy négyzetcentiméternyi rész sem lesz magántulajdon – mondta belső BKV-s informátorunk. Megjegyezte, hogy azzal a százszázalékos önkormányzati társaság menedzsmentje és a városvezetés is száz százalékig tisztában volt, mennyire előnytelen szerződést kötöttek 2008-ban. A BKV két év múlva, már a fideszes időkben kinevezett vezetése jogászok sorához fordult, a kifejezetten vagyoni hátrányt okozó szerződés miatt rendőrségi feljelentést is tettek ismeretlen tettes ellen, de a hatóságok végül bűncselekmény hiányában megszüntették a nyomozást.

Azt forrásunk cáfolta, hogy most jegyezték volna be a tulajdoni lapra a Welt-Stadt „vételi jogát”, amint a hetilap írta, ugyanis az elővásárlási jogot már kilenc éve rögzítették. Az újság felidézte azt is, hogy a Habony Árpáddal „közös bulifotókon szereplő” Gag El Mikhael a számos metrómegállóban működő Princess Pékséget működtető, szintén ciprusi bejegyzésű ISAR 2000 Kft.-ben is vezető pozíciót tölt be. A cikk szerint a történet kezdetén, 2008-ban a közlekedési társaság két SZDSZ-es igazgatósági tagja, Tóthfalusi György elnök és Forró Zoltán (Demszky Gábor volt főpolgármester korábbi kabinetfőnöke) nyomására 48 millió forintos áron értékesítették a közel 8000 négyzetméteres irodaterület csaknem 17,2 százalékát.
... https://mno.hu/belfold/habony-baratja-a-semmibol-venne-meg-a-bkv-irodahazat-2404443

Opciók:
„A BKV-től még a Demszky-korszakban 20 százaléknyi tulajdonrészt, opciós vételi és kizárólagos fejlesztési jogot szerző Welt-Stadt egyedüli tulajdonosa a Cipruson bejegyzett Top Immobile Limited.”

-----

Idézve egy véleményt:
" Európa jogszabályokat alkot, hogy az adóelkerülést megszüntessék. "Nálunk azok vannak kormányon, akik korábban off-shore lovagok voltak. Ez egy forró téma Magyarországon is"- tette hozzá Orbán Viktor. "
http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/bajnai_szerint_orban_hamis_ragalmakkal_vadol/2100720/

Válasz

M Imre üzente 4 napja

Levegő Munkacsoport

A pesti alsó rakpart átalakítása kapcsán levelet írtunk Tarlós István főpolgármesternek, amelyben hét külföldi példát mutattunk be arra, hogy vízparti autópályákat, autóutakat számoltak fel azért, hogy a területet átadják a gyalogosoknak, a kerékpárosoknak, a növényzetnek:
https://www.levego.hu/sites/default/files/rakpart_tarlosistvannak_2017jun.pdf
Aki tud még más hasonló esetet, kérjük, írja meg nekünk.

Válasz

M Imre üzente 4 napja

Megépítették az első napelemekből álló útszakaszt Amerikában, a legendás 66-os út mentén. A fejlesztők szerint, ha az Egyesült Államokban minden létező ezzel burkolnának, akkor háromszor annyi áramot lehetne előállítani, mint amennyit 2009-ben az egész ország fogyasztott.

Egyelőre csak 30 panelt helyeztek el egy utcán, amely már most egy szökőkút és pár közeli nyilvános pihenőhely szükségletét biztosítja. Az egyenként 32 kg-os, hatszögletű, edzett üvegből készült napelemes panelek mindegyike 44 wattos és ledekkel és ledes áramkörökkel van felszerelve.

Ezáltal nemcsak intelligens útburkolati jeleket jeleníthetnek meg, de télen fűthetővé válik az úttest, így elkerülhető a jegesedés.

A forradalmi napelemes blokkokat egy idahói házaspár, Scott és Julie Brusaw találta fel évekkel ezelőtt: Solar Roadways nevű cégük 2009-ben 100 ezer dolláros támogatást, két évvel később újabb 750 ezret kapott az amerikai közlekedési minisztériumtól, majd a nagy médiaérdeklődés hatására 2014-ben 2,2 millió dollárt sikerült összegyűjtenie a közönségtől az Indiegogón.

A fejlesztést sok kritika érte. A szakértők szerint az egyik legnagyobb gond az üvegpanelek tapadásával lehet, mert akármennyire is textúrázott a felülete, az edzett üveg nem tapad úgy, mint a direkt erre a célra tervezett és bevált aszfalt, ami a járművek megcsúszásához, kisodródásához vezethet. Ezt a problémát egy speciális bevonattal oldották meg a fejlesztők, most már csak a tartósságát és a strapabírását kell tesztelni, hiszen a burkolatnak a mindennapi forgalom okozta terhelést is ki kell bírnia.
... http://zoldujsag.hu/ez-mar-tenyleg-a-jovo-48298

Válasz

M Imre üzente 4 napja

Az idősek rutinja

Az idősebb gépjárművezetők sokkal biztonságosabban és jobban vezetnek, mint amire a közvéleményben elterjedt általános hírnevük utal.

A senior-korú járművezetők nagy előnye a tapasztaltság, a nyugalom és a biztonság orientált vezetési stílus. Az idősebbek a közúti forgalomban jellemzően nem, vagy csak igen ritkán kockáztatnak, általában nem sietnek, így nem is lépik túl a megengedett sebességhatárt, nem kezdenek bele felelőtlenül veszélyes előzésekbe és manőverekbe, továbbá ritkán követnek el agresszív, szándékos, valamint sorozatos szabályszegéseket. A jellemzően nyugodt vezetési stílusból és a jelentős rutinból adódó előnyök jelentősen képesek kompenzálni mindazokat a teljesítménycsökkentő tényezőket, melyek általában az életkor előre haladtával jelentkeznek.
További részletek:
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=1252

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Saját erőből is elő tudja teremteni a főváros a 3-as...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Népszínház utcában valaki felfestett magának egy saját ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

12 fotó az M7-es autópályáról, amit talán még sosem láttál: ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés, hogy azt a 30 milliárd forintot, ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

I bike Budapest: Duna-parti fasorokat vágnának ki,...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Legutóbb Kanadában még Kimi Räikkönen is szót kért a ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Érdekes dolgok történnek olykor . .. általában. A nem fizetés ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Levegő Munkacsoport A pesti alsó rakpart átalakítása ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Megépítették az első napelemekből álló útszakaszt ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az idősek rutinja Az idősebb gépjárművezetők sokkal ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu