Közlekedés: Hírek röviden (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 786 db
  • Blogbejegyzések - 922 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 786 db
  • Blogbejegyzések - 922 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 786 db
  • Blogbejegyzések - 922 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 786 db
  • Blogbejegyzések - 922 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hírek röviden

Ezt a témát M Imre indította 6 éve

Ide azok a hírek kerülnek, amelyek nem érnek meg egy blog-ot, de más szempontból érdekesek, fontosak, tájékoztatnak, netán némileg szórakoztatnak is.

Hozzászólások eddig: 4736

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 órája

Petíció: BUDAKESZI ÉS A ZSÁMBÉKI MEDENCE KÖZLEKEDÉSÉNEK JAVÍTÁSÁÉRT
https://www.peticiok.com/budakeszi_es_a_zsambeki_medence_kozlekedesenek_javitasaert

-----

https://www.youtube.com/watch?v=IW3qpM86Fgg

Válasz

M Imre üzente 14 órája

Első körben csak a MÁV-Start tesztelte az elképzelés működőképességét.

Érdekes összeállításban tetszelgett szerdán reggel a Záhonyból 8 óra 35 perckor Csapra induló 32512 számú személyvonat. A záhonyi klasszik M47-esek leállítása óta már megszokott Csörgő és egy szem Bhv kocsi mellett a szerelvényben helyett kapott egy Bpee típusú intercity-kocsi is, továbbá a vonat végén egy második M41 típusú dízelmozdony (418 188). Utóbbi két jármű alkotta a később Záhonyba visszatérő 32517 számú vonatot, míg a szerelvény első fele a 418 153-assal félórás csapi várakozást követően tovább közlekedett Munkácsra.

Mint korábban beszámoltunk róla, a MÁV-Start és az Ukrán Vasutak (UZ) igyekeznek tető alá hozni egy közvetlen, nappali összeköttetést Budapest és Munkács között. A Latorca intercity csak nyáron visz közvetlen lembergi kocsit magával, azonban ez több órát vesztegel a határon, ahogy a Hortobágy eurocity közvetlen Bécs–Kijev hálókocsija is. Ennek oka pedig az, hogy Csapon a kocsikat megemelik, kihúzzák alóluk a normálnyomtávú forgóvázakat és kilenc centiméterrel szélesebb szélesnyomtávúakkal helyettesítik azokat.

Létezik azonban egy hozzávetőlegesen észak–déli irányú, normálnyomtávú vonal is, ami még annak idején a Lengyelország és Románia közötti forgalom lebonyolításához épült Malhowice és Máramarossziget között. Igaz, az északi részén talán már hiányos, de Csap környékén teljesen funkconális. Ez a vonal végig az ukrán–magyar határ közelében vezet és kiágazik belőle egy szárnyvonal Munkács felé is, ahol az új, tengelyátszerelés nélkül közlekedtetni kívánt járat miatt a normálnyomtávú vágányt meghosszabbították a munkácsi rendező pályaudvartól az állomásig.
... http://iho.hu/hir/kiprobaltak-a-munkacsi-ic-t-181114

Válasz

M Imre üzente 14 órája

Ellenőrzi a jelzett turistautakon a kerékpárok használatát a Pilisi Parkerdő Zrt. A pilisi hegyekben az őszi időszakban több útvonal gyalogosan is nehezen járható, ezért a biztonságos erdőlátogatás érdekében különösen fontos, hogy a turisták betartsák az együttes úthasználat szabályait.
... http://www.turistamagazin.hu/a-pilisben-ellenorzik-a-tilosban-tekero-bringasokat.html

Válasz

M Imre üzente 14 órája

Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester szombaton, a Főváros napján, az Újvárosházán aláírta a főváros és a kormány együttműködéséről szóló, 15 pontból álló megállapodást, amelynek része a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának létrehozása.
... http://budapest.hu/Lapok/2018/orban-viktor-miniszterelnok-es-tarlos-istvan-fopolgarmester-megallapodast-irt-ala-a-fovaros-napjan.aspx

A megállapodás itt olvasható:
http://budapest.hu/Documents/20181117_kormany_fovaros_megallapodas.pdf

-----

https://www.youtube.com/watch?v=RGT4V6JmINA

Válasz

M Imre üzente 14 órája

2019 tavaszáig 21 vadonatúj Solaris troli érkezik Budapestre. A trolibuszok a három éve már Budapesten futó elődjeikhez hasonlóan modernek, alacsonypadlósak és légkondicionáló berendezéssel felszereltek. Hálózatfejlesztési szempontból azonban a leghasznosabb tulajdonságuk az önjárás, mellyel akár 4 km-t képesek vezeték nélkül megtenni. A Közlekedő Tömeg Egyesület álláspontja szerint az önjárási képességet a hálózat kiterjesztésére, illetve hiányosságainak kijavítására kellene használni, hiszen a most érkező új trolikkal együtt már 63 (plusz 2) önjárásra alkalmas jármű fog rendelkezésre állni, ami elegendő a teljes trolihálózat újragondolására, új kapcsolatokat teremtve ezzel egy eddig rugalmatlan hálózatban.
... https://kozlekedotomeg.blog.hu/2018/11/15/budapest_trolibusz-halozatanak_fejlesztesi_javaslata

Válasz

M Imre üzente 14 órája

1) Hamis állítás: A Börzsönyben már van 5 kisvasút és most egy további épülne. - Ehhez képest a valóság az, hogy a Börzsönyben jelenleg három kisvasút üzemel (Kismaros-Királyrét, Szob-Nagybörzsöny, Kemence), és a szóban forgó felújítás nem új vonal építése, hanem egy most is meglévő és helyenként járhatatlan vonalszakasz felújítása, ha úgy tetszik a természetes elhasználódás helyreállítása.

2) Hamis állítás: A munkálatok helyrehozhatatlan károkat okoznak a természetben. - Ehhez képest a valóság az, hogy éppen a börzsönyi kisvasutak felújítása bizonyította legutóbb, hogy a kisvasút építés nem jár természeti károkozással, mitöbb a környezevédelmi hatósági előírásokat is betartva új vizes élőhelyek jöttek létre a Bezina-völgyben.

3) Hamis állítás: A kisvasút üzemeltetése okoz természeti kárt. - Ehhez képest a valóság az, hogy számos más szigorúan védett, akár nemzeti parki területen is közlekednek kisvasutak (pl. Hortobágy, Gemenc, Kaszó, vagy Szlovéniában a Postojnai-barlang), és az érintett területkre jórészt csak kisvasúttal lehet bejutni. Hortobágyon éppen maga a Nemzeti Park Igazgatóság építette és üzemelteti a kisvasutat. Ami ott helyes megoldás az máshol alapvtően rossz? Talán nem egészen.
... https://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3519

Válasz

M Imre üzente 14 órája

A Börzsöny öt meglévő kisvasútja, köztük a Kemencétől a Csarna-völgy bejáratáig tartó szakasz több mint 30 kilométer hosszan biztosítja a vonatozás élményét. A fokozottan védett, gyalogosan látogatható területen tervezett alig több mint 3 kilométeres új pályarész nem hozna újszerű turisztikai élményt, a beavatkozás azonban helyreállíthatatlan károkat okozna a vadonterület törékeny ökoszisztémájának működésében – írja a WWF.

A Csarna-völgy vadonja állami erdő, ezért mindannyiunké, amelyet most is bejárhatunk gyalogosan. Ha a völgyben építkezünk, akkor éppen azok az értékek fognak elveszni, amik miatt a völgy jelenleg ilyen különleges
– mondta Gálhidy László, a WWF Magyarország Erdővédelmi programjának vezetője.

A WWF petíciót is indított a Csarna-völgy érintetlenségének megőrzéséért, ehhez itt lehet csatlakozni:
http://wwf.hu/csarna/
A építkezésre vonatkozó engedélykérelmet december 6-ig bírálják el.
... https://index.hu/techtud/2018/11/16/hamarosan_eldol_magyarorszag_legnagyobb_erintetlen_erdejenek_sorsa/

Válasz

M Imre üzente 3 napja

A Rákóczi téri csarnok mögött, a Víg utcában, a nyilvántartott lányok és józsefvárosi apacsok egykori vidékén, áll egy szürke, art decós motívumokkal díszített bérház, rajta „garage” felirat. Nem emlékszem már, hogy a rozsdától barnult gé, a kissé pöffeszkedő, majdnem spárgát csináló „a” vagy egyszerűen egyben az egész kopott, golyónyomokkal körbelőtt króm betűhalmaz miatt kezdődött minden – de valahogy az egész a harmincas évek lüktető Budapestjére dob vissza, a fekete-fehér Jávor-filmek és sofőrrel közlekedő méltóságos kisasszonyok világába.

Aztán amikor kicsit megkapargattuk a Víg utcai bérgarázs történetét, az is kiderült, hogy az intézmény valójában évszázados józsefvárosi hagyomány folytatója, az egyszervolt fuvarosvilág és bérkocsisdinasztiák nyomáből nőtt ki. A történet egyik pontján a „Der grosse Gott” is szerepet kapott.
... https://index.hu/urbanista/2018/09/04/art_deco_bergarazs_a_vig_utcaban/

Válasz

M Imre üzente 3 napja

További gondolatok ...

A kormány bővíteni akarja Budapest kelet–nyugati vasúti átjárhatóságát. Ennek során a Déli pályaudvar térségén keresztül a Nyugati pályaudvarhoz vezető vasúti összekötő alagút épül ki, és az így megnövekedett szerepű Nyugati pályaudvart központi pályaudvarrá alakítják.
... http://pestbuda.hu/cikk/20181113_alaguttal_kothetik_ossze_a_delit_es_a_nyugatit

Válasz

M Imre üzente 3 napja

Gondolatok ...

A kormányzati közlekedési fejlesztési tervek megvalósítása a fővárosiak és az agglomerációból érkezők számára is az eddigieknél könnyebb közlekedést biztosíthat - mondta Vitézy Dávid közlekedési szakértő, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója. Bella Jakab, a Közlekedő Tömeg elnöke szerint a fejlesztésekkel az autósok is versenyképes alternatívát kaphatnának.

Ha a tervek megvalósulnak, azok a budapestiek és az agglomerációból bejárók számára is fontosak lesznek – mondta Vitézy Dávid a kormányhatározatban megjelent fővárosi közlekedési fejlesztésekről.
... https://infostart.hu/belfold/2018/11/14/uj-metro-kevesebb-atszallas-szazezrek-lelegezhetnenek-fel

Hanganyag:
https://infostart.hu/audio/00070/000702a2a.mp3
https://infostart.hu/audio/00070/0007026da.mp3
https://infostart.hu/audio/00070/00070267a.mp3

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Petíció: BUDAKESZI ÉS A ZSÁMBÉKI MEDENCE ...

M Imre 12 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Első körben csak a MÁV-Start tesztelte az elképzelés ...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ellenőrzi a jelzett turistautakon a kerékpárok használatát a Pilisi...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester ...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

2019 tavaszáig 21 vadonatúj Solaris troli érkezik Budapestre...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

1) Hamis állítás: A Börzsönyben már van 5 kisvasút és most...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Börzsöny öt meglévő kisvasútja, köztük a...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Rákóczi téri csarnok mögött, a Víg utcában, a nyilvántartott ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

További gondolatok ... A kormány bővíteni akarja ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu