Közlekedés: Jogszabály, rendelet változások (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Jogszabály, rendelet változások

Ezt a témát M Imre indította 2 éve

A KRESZ változásait közvetlenül nem érintő híreket olvashatod itt. Persze, lehet, KRESZ is lesz..

Hozzászólások eddig: 4

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hete

Félmillióra is büntethetnek, ha ezt az okmányod nem adod le, miután lejárt

Hiába postázzák az érvényes jogosítványt, a régit kötelező leadnod. Ha csak simán kidobod a lejárt okmányt, bizony büntetés jár érte.

A személyazonosság igazolására is alkalmas vezetői engedély az egyik legfontosabb okmány. Ha lejárt az érvényessége, és meghosszabbítanád, már sokkal egyszerűbben megteheted, mint korábban, ugyanis be sem kell menned az okmányirodába.

Szerencséd van, ha azóta is fiókban őrzöd a régi plasztikkártyát, ugyanis akár 500 ezer forintra is büntethetnek, ha nem adtad le az új átvételét követően. Erre az új igazolvány mellé mellékelt levélben is figyelmeztettek.

-- "Nyilvánvalóan a lejárt okmányok esetén megszűnik a jogszerű adatkezelési cél, a fennmaradásuk és az, hogy potenciálisan közforgalomban vannak, innentől csupán egy adatkezelési rizikót jelent. Tehát feltehetően a jogalkotó azért írja elő azt, hogy amikor csak lehet ezeket célszerű leadni"

– magyarázta Sill Abigél ügyvéd az ATV híradójában. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy 2024. január elsejétől módosult az előírás.

"Amennyiben automatikus módon kerül sor a jogosítvány cseréjére és nem személyesen veszik át az új jogosítványt, akkor csak akkor kell beküldeni a régi, lejárt jogosítványt (...) ha kategóriaváltás volt vagy névváltozás és egyébként még egy érvényes okiratról van szó" – mondta a televíziós műsorban.
https://divany.hu/mindennapi/lejart-jogositvany/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Miért módosította a kormány a muzeális autók minősítési rendszerét?

Magyarországon mostanáig egy – négy szervezet által delegált tagokból álló – bizottság volt jogosult igazolni, hogy egy „régi jármű” antik avagy veterán-e, illetve, hogy a muzeális járművek mely kategóriájába sorolandó. Ezen a gyakorlaton változtatott a fentebb hivatkozott kormányrendelet.

Eszerint, a kormány a Magyar Autóklubot ruházta fel muzeális minősítő szervezet jogaival és kötelezettségeivel. Ez azt is jelenti, hogy a Magyar Autóklub nem természetes személyként viseli a felelősséget a minősítések megszervezéséért, a jogi szabályok, szabályzat betartásáért és betartatásáért. Ehhez a rendelet a jogokat is megadja.

A Magyar Autóklub jogosult lesz a muzeális jellegű jármű forgalomba helyezés előtti és időszakos műszaki vizsgálatára. Ez azt is jelenti, hogy a minősítéssel egy időben és egy helyen zajlik majd le a műszaki vizsga, a Klub vizsgáló állomásán, azaz egy időben és helyben készülnek majd el a muzeális igazolások és a Műszaki Adatlapok. Ezzel időt és adminisztrációt spórol a rendszer az érintett autótulajdonosoknak, melyet nagyon vártak már a tulajdonosok.

Hatala József szerint egyértelműbb és ilyetén átláthatóbb lesz a muzeális járművek minősítése. Azt, hogy milyen módon, milyen eljárással és milyen eszközökkel hogyan kell megállapítani, hogy a vizsgált autó és annak alkatrészei eredetinek tekinthetők-e vagy sem egy külön minősítő szabályzat határozza majd meg, amit a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) készít el a Magyar Autóklub, a Közlekedési Múzeum és a MAVAMSZ véleményének figyelembevételével. Utóbbi két szervezet közreműködőkként támogatja a minősítési rendszer kialakításában és működtetésében az Autóklubot.

A hamarosan megjelenő szabályzat részletezi és pontosítja a kormányrendeletben előírt feladatokat, és, hogy kinek mi a felelőssége az eljárás során. A szabályzatot a közlekedésért felelős miniszter hagyja majd jóvá, biztosítva ezzel a szabályzatalkotás és a minősítés végrehajtás függetlenségét és ellenőrizhetőségét.

http://kozlekedesbiztonsag.kti.hu/kutatasok/miert-modositotta-a-kormany-a-muzealis-autok-minositesi-rendszeret/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Mit kell tenni külföldi baleset esetén? | 2021.08.04.

A külföldi utazás során bármennyire is felkészült az autós, sajnos érheti váratlan közlekedési baleset – akárcsak itthon. Érdemes tudni mi a teendő ilyen esetben!

Külföldi baleset esetén a tennivalók nagyrészt azonosak azzal, mintha itthon történne az eset. A többletmunkát a biztosítók felé történő elszámolhatóság, a tovább-, vagy hazajutás megszervezése, és a helyi hatóságokkal való szóértés jelenti. Mindez zaklatott helyzetben, idegen nyelvi-, kulturális és szabálykörnyezetben nem is olyan egyszerű.

A nyomtatványok és a kárbejelentés

Két vagy több autó ütközésekor minden esetben kitöltendő az európai baleseti bejelentő (kék-sárga nyomtatvány), amely kiváltható az online kárbejelentő applikáció használatával, de csak ha már előzőleg a kárt szenvedett autós letöltötte a telefonjára. A papír- vagy elektronikus bejelentő kitöltése során ellenőrizendő, hogy a dokumentumokban szereplő járművek rendszáma és alvázszáma jól lett-e rögzítve. Minden EU-s országban a kárbejelentő rovatai ugyanazokat az adatokat tartalmazzák az idegen nyelvű példányokon is, ezért mindegy, hogy melyik fél példányát töltik ki a résztvevők. Fontos, hogy minden rovat pontosan ki legyen töltve, és mindkét (vagy több) járművezető írja alá a nyomtatványt. A megjegyzés rovatba lehetőség szerint a károkozóval be kell íratni saját nyelvén, hogy elismeri a felelősségét.

A baleseti bejelentő három részből áll:

– baleset helye és időpontja.

– résztvevők adatai: a gépjármű adatai, a gépkocsivezető adatai és a kötelező gépjármű-biztosítást kezelő biztosító adatai. (Zöld Kártya-szám, s egy kötvényszám is található.)

– sematikus ábra helye

Az európai baleseti bejelentő helyes kitöltése nagyon fontos. Az érintettek a bejelentő egy példányát vegyék magukhoz (a károsult az eredetit). Ne feledkezzenek meg az esetleges tanúk nevének és lakcímének feltüntetéséről. Ha nincs komoly vita a felek között, ismertessék el a károkozó felelősségét írásban, mert utólag ezt nehéz behajtani. A vezető személyére és a járműre vonatkozó adatokat érdemes ellenőrizni. A biztosítónak lehetőleg 48 órán belül kell bejelenteni a káreseményt. A kárrendezésnél szükség lesz a forgalmi és jogosítvány másolatára is.

Az események rögzítése

Készüljenek fényképek a sérült autókról, a baleset helyszínéről. A fotókat úgy kell elkészíteni, hogy azokon valamennyi rendszám jól látható legyen. Ha az autó lízingelt, vagy kölcsönzött, akkor a lízingbe-, vagy bérbeadó által előírt baleseti protokollt is végig kell követni. Sok esetben kérik a flottakezelők és kölcsönzők baleset esetén saját bejelentő lap kitöltését. Rendszerint ezek kitöltésében segítenek az érintett cégek diszpécserközpontjai.

További operatív teendők

Ha a baleset után mozgásképes marad az autó, sőt forgalomképes – tehát például kisebb koccanás történt – akkor nem kell megszakítani az utazást. Ha valamelyik autóalkatrész pl. lökhárító úgy sérül, hogy leesik vagy letörik, akkor érdemes nem otthagyni az út szélén, mert a biztosító kérheti a bemutatását. Mint fentebb jeleztük, a kárt 48 órán belül be kell jelenteni az illetékes biztosítónak, mivel a magyar biztosítási ügyintézés az irányadó. Ne halogassák a bejelentést a hazaérkezésig, a 48 órás határidőt mindig tartsák be, mert a kárrendezést a biztosító visszautasíthatja.

A tovább haladást akadályozó, de kisebb sérülésnél pl. defektnél (ha a nagyobb baj elkerüléséért a sofőr a járdaszegélynek hajtott) bár nem tud tovább haladni az autóval, de nem kell megszakítani az utazást, mert ezek a javítások elvégezhetők a helyszínen. Ebben az esetben végezzék el a tovább haladáshoz szükséges javítást egy autósegély szolgáltatóval, vagy egy közeli szervizben, de akár a sofőr is mozgásképes állapotba hozhatjuk a járművet (pl. lógó lökhárítót rögzítheti erősen a karosszériához). A szerviztől ne felejtsék el elkérni a sérült-, vagy cserélt alkatrészt, mert arra szükség lehet a biztosítói kárrendezéskor. A javításról kapott eredeti szerviz számla bemutatása is szükséges – casco biztosítás esetén illetve kárvallotti státuszban.

Nagyobb sérülés esetén, ha az autó mozgásképtelen, akkor autósegélyt kell hívni. Ha a jármű garanciális, akkor a márkaszervíz hálózat képviselőjét, ha a vezető-, vagy a tulajdonos assistance szerződést kötött, akkor annak a cégnek a diszpécserközpontját, ha országúti segélyszolgáltatást is nyújtó utasbiztosítást kötött, akkor az ott megjelölt céget. Ha semmi ilyen háttérszolgáltatás nem áll rendelkezésre, akkor elsősorban a baleset helyszínéről kell a kocsit eltávolítani olyan helyre, ahol várakozhat (nagyobb parkoló, benzinkút). Onnan intézhető a jármű elszállítása annak tükrében, hogy a tulajdonos a helyi javíttatás, vagy a honi javíttatás mellett dönt. Az utóbbi esetén érdemes magyar segélyszolgálatot hívni a kocsihoz a hazaszállítás okán.

https://kreszvaltozas.hu/tanacs/mit-kell-tenni-kulfoldi-baleset-eseten/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Nem lesz drágább az új rendszám | 2021.08.01.

A magyar rendszámok jelzéskombinációjának a megváltoztatása nem okozza a rendszámok árának a növekedését.

Nem kell majd többet fizetni a jelenlegi díjaknál a négy betűből és három számból álló új rendszámokért, amelyeket 2022. júliusától adnak majd ki az újonnan forgalomba helyezett járművekre. Megjelent az új formátumhoz igazított díjrendelet, a módosított előírások szerint a hatósági jelzések kiadásának 2009 óta változatlan költségei jövő nyártól sem emelkednek. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára közleményében azt írta: az új formátumú rendszámok a latin ábécé szerinti két magánhangzóból vagy két mássalhangzóból, majd újabb két betűjelből és három számjegyből állnak. A táblákon az európai zászlót jelképező kék mezőben tizenkét sárga csillag és a fehér H jelzés mellett Magyarország címere is feltűnik.

A rendszámváltás oka, hogy a jelenlegi karakterkészlet néhány éven belül kifutott volna, ezért hosszabbodnak meg egy betűvel a magyar rendszámok 2022. nyarától. A már forgalomban lévő hatósági jelzéseket nem kell új táblákra cserélni, azok a továbbiakban is használhatók. A hosszabb rendszámok a járműállomány fokozatos megújulásával, felmenő rendszerben váltják majd fel a régieket. Az intézkedés miatt tehát senki nem kényszerül felesleges utánajárásra, az egyébként is indokoltnál több ügyintézésre. A kapcsolódó díjrendelet módosítása most egyértelművé teszi, hogy a már megszokott összegekbe kerülnek az új típusú rendszámtáblák is. A hatósági jelzések kiadásának tizenkét éve változatlan költségei jövő júliustól sem emelkednek.

A hosszabb formátum bevezetésével egyidejűleg egyszerűsödnek az ideiglenes rendszámtáblák. Az eddigi “E”, “M”, “P”, “SP” és “Z” betűjelűek helyett, szintén felmenő rendszerben, egységesen “I” betűjelűeket adnak ki 2022. júliusától. A jogszabályi környezet változásával például a mezőgazdasági erőgépek vagy a gyártók, fejlesztők tesztelési célú járművei esetében 2500 forintos illetékfizetési kötelezettség keletkezik. A költségek szinten tartása érdekében e járműköröknél ugyanennyivel csökkennek az ideiglenes rendszámok és kapcsolódó engedélyek díjai. Összességében tehát az új formátumú rendszámok egyetlen esetben sem növelik a tulajdonosok, üzemeltetők kiadásait.

https://kreszvaltozas.hu/hir/nem-lesz-dragabb-az-uj-rendszam/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

- A gazdaság a szakadék szélén áll, de jövőre egy nagy lépést ...

M Imre írta 9 órája a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:

Mehlegelo_a_deli_palyaudvar_mellett_a_vermezon_2021_juniusban_telex_2181666_4584_s

A kijelölt méhlegelők listája: https://budapest....

M Imre írta 13 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A május 1-jei felvonulások története 33 csodás képben | ...

M Imre írta 1 napja a(z) Makám - Soha már videóhoz:

Makám Műhely / Krubavi trió - Budapest éjszakája szól (Ady ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Óriási fordulat történt a pécsi Volvo botrányban A...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Óriási fordulat történt a pécsi Volvo botrányban A...

M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

-- Úgy adja verseny nélkül arab befektetőknek a 130 hektáros, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elfogadták a rákosrendezői mini- Dubajról szóló törvényt ...

M Imre írta 1 napja a(z) Az uniós támogatásból megvalósuló közlekedési fejlesztések színvonala és a mindennapok blogbejegyzéshez:

20 éve csatlakoztunk az EU-hoz: a BKK közölte, mennyit segített...

M Imre írta 1 napja a(z) Deep Purple - Portable Door (’=1’, 2024.) videóhoz:

Deep Purple - Portable Door (Official Music Video) ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu