Közlekedés: A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv)

A kép forrása:
https://airportal.hu/igy-fog-kinezni-a-ferihegyi-repuloter-2024-ben/

Így fog kinézni a ferihegyi repülőtér 2024-ben
https://airportal.hu/igy-fog-kinezni-a-ferihegyi-repuloter-2024-ben/
2019.01.14

Az AIRportal.hu birtokába került egy tervrajz, amelyen tisztán látszik, mit szeretne megvalósítani a múlt héten bejelentett 225 milliárd forintos beruházásból a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője.

A Budapest Airport belső lapjában megjelent fotón a végleges formaterv még nem látszódik, az azonban kivehető, hogy mit és hova terveztek. A vasúti megálló e szerint nem a parkolóház alatt, hanem a hossztávú parkoló mellett, a föld alatt lenne, ennek helyét és kiviteli terveit a Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt (NIF) készítette.

Innen a parkolóház és a szálloda között megépülő – vélhetően – függőfolyosó vezet majd az új terminál épületbe, illetve a már meglévő 2B épületbe.

A terveken jó kivehető, hogy az A oldalon kibővül a SkyCourt melletti épület, eltűnik a könnyű szerkezetes kiszolgáló épület, helyét egy új, a B termináléhoz hasonló móló váltja fel, az új, 3-as terminálon pedig egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal, így párhuzamosan mindkét oldal használható lesz. Információink szerint ebben az épületben kap helyett a 2A-ról átköltöző utasfelvételi csarnok és az utasbiztonsági ellenőrzés is.

Bár a Budapest Airport a terveken nem jelölte, de a mostani állapothoz képest jól látható különbség, hogy a 2A terminál előtt, az Alfa gurulóúttal párhuzamosan megnagyobbítja a forgalmi előteret és új gurulóutat alakít ki.

A jelmagyarázat szerint a repülőtéri vasúti megálló, illetve a múlt héten tendereztetett körforgalom kiviteli tervei már hatósági jóváhagyási szakaszban vannak, az új terminál és a 2A bővítése még tervezési fázisban van.

Az AIRportal.hu az ügyben megkereste a Budapest Airportot, a társaság megerősítette, hogy a grafikát ők készítették. További részleteket nem közöltek, de kaptunk ugyanerről a tervről egy felülnézeti fotót is.
___

Ki építi a ferihegyi gyorsvasutat?
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/ki-epiti-a-ferihegyi-gyorsvasutat

Látta 458 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg akar venni a kormány?

Majdnem az egész évre tervezett hiányt összehozta a költségvetés mindössze három hónap alatt, a pénzügyminiszter nemrég 675 milliárd forint újabb megszorítást jelentett be – ennyi beruházási kiadást halasztanak későbbre. A repülőtér-üzemeltető Budapest Airport Zrt. megvásárlásától azonban nem tágít a kormány. A teljes vételárról tavaly 4 milliárd euró (1500–1600 milliárd forint) forgott közszájon, Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter annyit közölt, hogy az állami rész kevesebb lesz 774 milliárd forintnál.

Budai Gyula már 2012-ben ezer milliárdot emlegetett

Hogy mitől ér meg akár 4 milliárd eurót is a repülőtér-üzemeltető, annak megértéséhez több mint két évtizedet vissza kell röppenni az időben. A Horn-kormány 1997-ben leszerződött egy kanadai céggel, amely 100 millió dollárért megépítette a 2B terminált, és ennek fejében 12 évre megkapta a ferihegyi repülőtér üzemeltetésének jogát. Az első Orbán-kormány előnytelennek ítélte a szerződést, de nem mondta fel azt, hanem 2001 végén jogszabály-változtatással kiebrudalta a befektetőt. Rögzítették, hogy az állam a repülőtér üzemeltetésére állami többségi vagy kisebbségi tulajdonú gazdálkodó vagy költségvetési szervet alapít, mely harmadik személynek nem adhatja át a működtetés jogát. Meg is alapították az állami repülőtér-üzemeltetőt, így a külföldi befektetőnek mennie kellett. A húzás sokba került a magyar adófizetőknek: öt évvel később a nemzetközi választott bíróság 76,2 millió dollár (akkori árfolyamon 18 milliárd forint) kártérítést ítélt meg, megfejelve a felperes ügyvédi költségeivel.

Amikor azután a következő, MSZP-SZDSZ összetételű kormány a 2000-es évek közepén nekifutott a privatizációnak, 100 százalékos garanciát adott:

-- hogy ne riassza el a befektetőket a korábbi példa, a BA vagyonkezelői jogának bárminemű csorbulása esetére egy kormányhatározatban teljes kártalanítást ígért.

A húsz évvel ezelőtti viszonyok között szokatlanul magas, 640 millió forintos díjért dolgozó tanácsadók dolga volt, hogy a szerződésbe a 75 éves koncesszió végéig biztosítékot építsenek be arra az esetre (is), ha a mindenkori kormány jogszabály-változással lehetetlenítené el a repülőtér-üzemeltetést. Ilyen esetben kártérítés gyanánt visszajárna a vételár, hozammal súlyosbítva. Nem aprópénzről van szó, Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos 2012-ben közel 1000 milliárd forintra tette a szerződésből következő, például a Malév bedőlése esetén az államra háruló terhet. De az akkori német főtulajdonos is 1,5 milliárd euróról, akkori árfolyamon 450 milliárd forint körüli összegről beszélt.

Ilyen garanciák mellett nem lehetett sarokba szorítani a BA üzemeltetőit, nem is igazán érdekük, hogy megváljanak a ferihegyi repülőtértől – magyarázta a privatizációs szerződés részleteit ismerő forrásunk, miért juthatott el korábban 3, majd 4,44 milliárd, tavaly pedig 4 milliárd euróig az alkudozás. Igaz, a bombabiztos szerződés sem védi a külföldi koncesszort az állam vegzálásától, akadt is példa kellemetlenkedésre az elmúlt években, például amikor a Covid-járvány idején a kormány megtorpedózta a BA pénzügyi helyzetének rendezését célzó hitelfelvételt, amiből a dolgozók fizetését is fedezték volna.

Az álomgaranciák és a privatizáció idején kecsegtető növekedési kilátások miatt egyébként csúcsárat fizetett a brit BAA a repülőtér-üzemeltetőért. Az 1,9 milliárd euró, az EBIDTA (adózás, értékcsökkenési leírás és kamatfizetés előtti eredmény) bő 30-szorosa kiugróan magasnak számított, az akkoriban kötött ügyletek 13–16-szoros szorzójához képest. A fapados légitársaságok hajnalán azonban reálisnak látszott az utaslétszám évi akár 25–30 százalékos növekedése, amint az is, hogy megfordítsák a leszállási díjak és a repülőtéren működő boltokból származó kereskedelmi bevételek durván 70-30-as arányát.

A húsz évvel ezelőttihez képest most pedig kétszeres árat ajánlanak a budapesti reptérért.
https://24.hu/fn/gazdasag/2024/04/23/draga-budapest-airport-bombabiztos-garanciak-francia-es-katari-befekteto/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

A reptéri vasúti megálló, aminek annyi köze van a reptérhez, mint nekem Angelina Jolie-hoz...
https://www.youtube.com/watch?v=3onIWvRZBko

Igazi világszenzáció volt, hogy a fapadosokat fogadó reptér közelebb van a városhoz mint a normál reptér.

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

A magyar állam értékesíti a Yettel Magyarországban meglévő részesedését – közölte kedden a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.

A közleményben az áll, hogy az állam 100 százalékos tulajdonában álló Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. megállapodásokat kötött

-- a Yettel Magyarország Zrt. és a Yettel Real Estate Hungary Zrt. 25 százalékos tulajdonrészének,
-- valamint a CETIN Hungary Zrt. 20 százalékos tulajdonrészének értékesítéséről.

A vevő a PPF-Csoporthoz tartozó TMT Hungary Holdco B.V. holland holdingtársaság. Az állami részesedések értékének meghatározását, valamint a tranzakció piaci megfelelőségét vizsgáló MEIP tesztet független szakértők végezték.

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium azt is közölte, hogy

-- az ügylettel keletkező bevételt az állam a budapesti repülőtér visszavásárlásának finanszírozásához fogja felhasználni.
https://nepszava.hu/3219327_yettel-magyarorszag-reszesedes-repuloter-vasarlas
___

Az előzmény, az állam részvétele „máshol”:

Mintha a magyar állam lett volna a 4iG Nyrt. strómanja a Vodafone megvásárlásakor, csak átfuttatta a nevén az üzletet, ahogy ez topmilliárdos körökben gyakori, ...

Érdemes végignézni a 4iG, az Antenna Hungária és a magyar állam között megvalósult üzletsorozatot:

-- 2019-ben az akkor még állami tulajdonú Antenna Hungária Zrt. (AH) megvette a Yettel (akkor még Telenor) 25 százalékát, amint a G7 gazdasági portál kiásta, 101 milliárd forintért. A forrást ehhez az állami tőkeemelés és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. által nyújtott hitel biztosította.

-- 2021. augusztus: együttműködési megállapodást kötött a magyar állam a 4iG Nyrt.-vel, melynek célja, hogy „az állami és a magántőke egyesítésével egy olyan stratégiai távközlési- és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalatot hozzanak létre, amely versenyképes piaci szolgáltatások mellett, kellő súllyal képviseli a nemzeti érdekeket az iparágon belül.”

-- 2022. február: a 4iG 402 milliárd forint tőkét emelt az Antenna Hungáriában, beapportálva a DIGI-csoportban, a montenegrói Telenorban, valamint az Invitech Kft.-ben meglévő részesedéseit, ezzel 71,6 százalékos tulajdont szerzett a műsorszóróban, az állam részesedése pedig 28,4 százalékra csökkent.

-- 2022 áprilisában a 4iG 132 milliárd forint értékű tőkeemelést jelentett be, két albán távközlési vállalat, az ALBtelecom és a One Telecommunications többségi tulajdonrészét apportálta az AH-ba. A folyamat végén az állam részesedése 23,22 százalékra csökkent, a 4iG-é 76,78 százalék lett, ami a megállapodás értelmében 80 százalékra bővíthető.

-- 2023 januárjában az AH megvásárolta a Vodafone Magyarország 51 százalékát, az állam pedig 49 százalékot vett meg a Corvinus Befektetési Zrt.-n keresztül. Az Antenna Hungáriának az ügylethez a kormány bankja, a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. nyújtott 170 milliárd forint hitelt, és az állam kezességet vállalt a hitel 80 százalékára.

-- 2023. március: A Corvinus 19,5 százaléknyi Vodafone-pakettet átad az Antenna Hungáriának, ezzel a 4iG tulajdonrésze 70,5 százalékra nő a Vodafone-ban, az államé pedig 29,5 százalékra csökken. A 19,5 százalékos Vodafone-részért cserébe az állam megkapja a Yettel és a Cetin 25 százalékát.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20230320/vodafone-reszvenyekre-cserelte-yettel-reszesedeset-a-4ig-603998
___

... az állam nemcsak a Vodafone 49 százalékát vette meg, hanem hitelt is nyújt az eleve eladósodott magáncég 51 százalékos vételárrészéhez is.
https://www.szabadeuropa.hu/a/harom-perc-magyar-kezbe-kerult-a-vodafone-az-allam-foglyul-ejtese-/32221727.html
___

Jelentős, 425 millió eurós, azaz csaknem 170 milliárd forintos hitelkeret biztosítását hagyta jóvá a kormány a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) számára, a tőkekövetelés 80 százalékának állami kezességvállalása mellett – vette észre a Portfolio. A Magyar Közlönyben vasárnap délután megjelent kormányhatározat értelmében az MFB a hitelkeretet a Vodafone Magyarország 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlásához biztosíthatja a 4iG leányvállalata, az Antenna Hungária (AH) számára. Ez azt jelenti, hogy a 4iG többségi tulajdonában lévő vállalat is szerepet kap majd a tranzakcióban, amiről eddig még nem esett szó.
https://media1.hu/2023/01/08/gigahitelt-nyujt-a-magyar-allam-a-4ig-leanynak-a-vodafone-megvasarlasahoz/
___

Az Árnyékkormány szerint a Vodafone megvásárlásával Orbán Viktor több százmilliárd forintot éget el a magyar emberek pénzéből pusztán azért, hogy fideszes milliárdosok kezébe játsszák át a mobilcéget.
https://media1.hu/2023/01/09/arnyekkormany-a-vodafone-felvasarlas-az-evtized-legrosszabb-uzlete/
___

... a kormány jogszabállyal kövezte ki az üzletsorozatot. Nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette, hogy a 4iG megszerezhesse a DIGI Távközlési Kft.-t, amint azt is, hogy többségi részt szerezzen az Antenna Hungáriában, majd a Vodafone-ban. A kiemelés azt jelenti, hogy ezeket az ügyleteket nem vizsgálhatja a GVH, illetve nem fordulhatnak bírósághoz a piac szereplői a tranzakció kapcsán.
https://24.hu/fn/gazdasag/2023/03/23/vodafone-yettel-reszvenycsere-allam-4ig-antenna-hungaria/
___

Június 1-től a Vodafone Magyarország mobilhálózatán működik tovább a DIGIMobil szolgáltatás...
A havidíjak a május 1-jén életbe lépő inflációkövető díjkorrekció alapján 14,5 százalékkal emelkednek.
https://nepszava.hu/3190912_4ig-jaszai-gellert-vodafone-digi
___

Mintegy 68 milliárd forintért megvásárolja az állami Pro-M Zrt. a DIGI mobiltelefonos hálózatát, illetve az azt működtető kft.-t a NER-közeli 4iG Nyrt.-től - számolt be utóbbi közleménye alapján a Media1.
https://media1.hu/2023/06/30/a-magyar-allam-felvasarolja-a-digi-mobilhalozatat/
___

Az adásvétel révén az EDR hálózatot üzemeltető Pro-M Zrt. a rendvédelmi szervek, a Magyar Honvédség és a katasztrófavédelem szélessávú adatátviteli szolgáltatását biztosítja a tervek szerint. Az állami cég fejlesztése alatt álló PPDR rendszer kiépítésére irányuló infrastrukturális és hálózatfejlesztés időtávja így jelentős mértékben rövidül - írták.
https://nepszava.hu/3200429_allam-felvasarlas-digi-mobilhalozat-4ig
___

Jászai Gellért (4iG) nagyon szeret kommunikálni. Ezért megvásárolta a Digi-t, a Vodafone-t, s még megannyi kommunikációs céget. Már annyi mindene van, hogy sokan úgy gondolják, Mészáros Lőrinc helyébe lépett.
https://www.facebook.com/drMarias/posts/pfbid022LdfbbhiRRtdpm89usDbfYjfMECsUSCTShRCEgKeGR3uWfyjqWezepZM2PaMaJ1yl
___

Az Országgyűlés kinyilvánítja, hogy az áprilisi választásokon új társadalmi szerződés
született, amellyel a magyarok egy új rendszer, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének
megalapításáról döntöttek. A magyar nemzet e történelmi tettével arra kötelezte a
megalakuló Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem
ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja
építeni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét.
https://2010-2014.kormany.hu/download/d/56/00000/politikai_nyilatkozat.pdf#!DocumentBrowse

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Úgy helyes, ha Antall József nevét viseli a ferihegyi gyorsforgalmi út

„Alighanem sok vitánk lett volna politikusként, de a történelem ítélete egyértelmű: felelősségvállalása, tisztessége, demokratikus elkötelezettsége és erkölcsi tartása példa ma, és az lesz a jövőben is – ezt pedig a nemzet nem hagyhatja figyelmen kívül” – írja bejegyzésében Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere Antall József halálának 30. évfordulójára emlékezve. Karácsony szerint mivel Budapesten van közterület elnevezve a köztársaság első elnökéről, úgy helyes, ha az első kormányfőről is lesz.

A főpolgármester posztjában jelenti be, kezdeményezi hogy a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető út – amely szerinte a főváros egyik legfontosabb útja – Antall József nevét viselje a jövőben.

Megjegyzi, a felújítás előtt álló út korábban soha nem volt elnevezve.
https://24.hu/belfold/2023/12/12/karacsony-gergely-antall-jozsef-ferihegy-gyorsforgalmi-elnevezes-megemlekezes/
___

Lehetetlen küldetést vállalt Antall József -\\- BBC History
https://24.hu/tudomany/2023/12/12/antall-jozsef-medf-rendszervaltas-tortenelem/

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Orbán Viktor beleül a majdnem készbe Ferihegyen

Lassan kikecmereg a gödörből a Budapest Airport Zrt. (BA), az elmúlt három évben sokat faragott a Covid miatti veszteségéből, folyamatosan fejleszti az infrastruktúrát. Vagyis egy javuló pályára állított céget vehet át a kormány és francia partnere, ha hinni lehet azoknak a kormányzati híreknek, hogy mindjárt itt a végleges megállapodás.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaságot több mint 10 éve vette át a német-kanadai konzorcium. A kormány – lehet, hogy tudatosan, de szakmailag teljesen félrevezető módon –- mindig a repülőtérről beszél, noha azt soha senki nem adta el. Az üzemeltető koncessziót vette meg 2005-ben 75 évre a British Airport Authority (BAA). Nem sokáig voltak itt a britek, majd jöttek a szingapúriak és végül a mostani tulajdonosok. Velük tárgyalt először Palkovics László, aki ugyanúgy szinte hetente jelentette be, hogy mindjárt itt a megállapodás, mint teszi ezt Navracsics Tibor az EU-s pénzekkel kapcsolatban.

Nézzük, mit végeztek mostanáig a jelenlegi tulajdonosok, mit vesz át az 51 százalékos többségre pályázó Orbán Viktor és külföldi partnere, a francia Vinci óriáscég. (Az árat homály fedi, de szakmai becslések szerint az akár 3,5-4 milliárd euró is lehet.)
https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/orban-viktor-beleul-a-majdnem-keszbe-ferihegyen.html

Ők vannak most birtokon belül
A Budapest Airport Zrt. részvényeinek 55,44 százalékát birtokolja az AviAlliance, amelynek anyavállalata Kanada egyik legnagyobb, állami nyugdíjalapja, a PSP Investments. További 23,33 százalék a szingapúri GIC befektetési alap leányvállalata, a Malton tulajdona, a maradék 21,23 százalékot pedig a Caisse de dépôt et placement du Québec nevű, ugyancsak kanadai nyugdíjalap tartja a kezében.

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

2020.: Sínek ide vagy oda továbbra is sokan (minimum 50%) akarják majd indokoltan gépkocsival elérni a repteret mind Budapestről, mind vidékről. Teszem azt például vidékről egy 3-4 tagú család bőröndökkel, gyerekkocsival nem feltétlenül a vonatot fogja választani, főleg, hogy a menetidő most is és még jó ideig kiszámíthatatlan lesz. Ha nem lesz biztosítva a reptér kényelmes megközelíthetősége gépkocsival is, akkor az veszíthet a vonzerejéből és jöhet fel tovább Bécs, Kolozsvár, Nagyvárad, Debrecen, Kassa.

Bécs különösen veszélyes Budapestre mert kiépítettségében, praktikus megoldásaiban, minőségben az egész bécsi reptér úgy ahogy van egyszerűen egy más nívót képvisel. Nem csak az épületek, terminálok úgy jók ahogy vannak, de jól megtervezett és kiépített a megközelíthetősége is. Magyarország nagy részéről is könnyebb és olcsóbb megközelíteni, mint a Liszt Ferenc repteret.

-- Visszatérve, valószínű, hogy könnyebb lenne meglévő parkolóház mellé, alá, fölé kötött pályát fektetni, mint egy 6-8 emeletes hatalmas épületet ide oda rakosgatni.

Akár a megoldás is lehetne egy központi fekvésű parkolóház rendszer mellé, alá bevezetni a MÁV egy szükség szerinti hosszúságú S-Bahn (városi gyorsvasút) leágazását, amit a magyar MÁV is meg tud csinálni és nincsen semmi szükség a kínai CRRC (a világ legnagyobb, kínai állami tulajdonban levő vasúti járműgyártója) teljesen külön pályás és részben magasvasútjára. Amúgy sem bíznák ilyen érzékeny munkát kínai cégre, akkor inkább egy tapasztalt német vagy francia cég jöjjön. A koncessziós alapú, ingyenesként beajánlott kínai ajánlatok közismerten olyan tipikus csapdák, amiket előszeretettel alkalmaz az ázsiai ország, de egyre kevesebben dőlnek be neki.

Még ennél is fontosabb szakmai fenntartás lehet a kínaiak által ajánlott megoldással szemben az, hogy az egy olyan zárt rendszer amely nem engedné meg más vasúti járatok becsatlakoztatását a rendszerbe (például bécsi reptérre már egyre több vasút érkezik még külföldről is!)

-- Bár kell némi bátorság és optimizmus elhinni, de az ország vasúthálózatát, ha korlátozottan is, de valahogy rá lehetne vezetni egy közvetlenül reptér előtti ilyen-olyan megállóra.

Vannak még jó magyar mérnökök, vonjanak be a munkába minél többet közülük, fiatalokat is.
https://fuhu.hu/vitezy-david/
___

A reptér üzemeltetője, az AviAlliance 2021. júliusában azt nyilatkozta: “Mélységesen reméljük, lehetőséget kapunk rá, hogy befektetői maradjunk ennek a reptérnek” – a megfogalmazás nem igazán arra utal, hogy a vállalat ne érzett volna nyomást.

A történethez az is hozzátartozik, hogy a koronavírus-járvány miatt a Budapest Airport Zrt. szeretett volna segélyhitelhez jutni az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD), ám a hitelfelvételt a magyar kormány megtorpedózta.
https://hvg.hu/kkv/20201103_Tenyleg_a_kormany_vetozta_meg_a_Budapest_Airport_Zrt_eletmento_hitelkerelmet_de_a_ceg_meg_bizik_a_megegyezesben

Ami azt illeti, az, hogy a miniszterelnök és a kormányhoz jól bekötött újság lényegében kész tényként és konkrét vételi árat említve beszél a reptér eladásáról, önmagában nyomásgyakorlásnak volt tekinthető.
https://hvg.hu/kkv/20211020_Az_Orbankormany_uj_stadionja_a_repuloter

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

A kormány cáfolja, hogy péntekig ki kell fizetni a Budapest Airport vételárát

A Telex vasárnap írta meg, hogy a magyar államnak december elsejéig, vagyis jövő hét péntekig kellene átutalnia a Budapest Airport 51 százalékáért járó vételárat.

Ugyan a magyar Erste 15 százalékos részének, valamint két hazai biztosító, az Alfa (korábban Aegon) és az Union 35-35 százalékos részének eladása úgy lett időzítve, hogy az abból befolyó összeget a reptérre lehessen költeni, ám ez utóbbi ügylet bonyolultabb, és ha még időben be is folyik a pénz, szükség lenne további összegekre, akár devizakötvény-kibocsátással, akár a reptérvásárlásban részt vevő francia cég, a Vinci Airports hitelével. Az állam 51 százalékos részesedése mellett a 13 országban 65 repülőteret működtető Vincié lenne a Budapest Airport 49 százaléka, és a menedzsmentjogokat is birtokolná.

Az MTI-ben megjelent közleményben a Gazdasági Minisztérium azonban azt írja a Budapest Airport visszavásárlása kapcsán „megalapozatlan és hamis állítások jelentek meg a magyar sajtóban”.

Teljesen hamis az az állítás, hogy december elsejéig fizetési kötelezettsége lenne a magyar államnak a visszavásárlási ügylet vonatkozásában

– fogalmaztak.

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleménye szerint a reptér visszavásárlásával kapcsolatos tárgyalások ütemezetten, az együttműködés jegyében és megfelelően haladnak a partnerek között. Ugyanakkor az előzetes megállapodásnak megfelelően a felek nem kívánnak több információt megosztani annak érdekében, hogy az üzleti érdekek ne sérüljenek, a tárgyalások zavartalanok maradhassanak és sikeresen zárulhassanak.
https://24.hu/fn/gazdasag/2023/11/26/a-kormany-cafolja-hogy-pentekig-ki-kell-fizetni-a-budapest-airport-vetelarat/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Kiszállt a magyar állam az Erste Bankból

A kabinet visszaadta az osztrák Erste Bank AG-nak a magyar Erste Bankban korábban megszerzett 15 százalékos részvénycsomagját. A Budapest Airport megvásárlásra gyűjtik a pénzt.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter korábban azt nyilatkozta, a magyar állam több befektetését, pénzügyi eszközét értékesti, hogy pénzhez jusson a Budapest Airport Zrt. megvásárláshoz. Az Orbán-kormány a BA Zrt. 51 százalékát szeretné megvásárolni – a vételár nagyságrendileg 2,2 milliárd euró lehet, ami mintegy 800 milliárd forint forrást igényel. A kormány az állami vagyontárgyak privatizálása mellett hitelfelvételre készül.
https://nepszava.hu/3215002_erste-bank-ag-budapest-airport-gazdasagfejlesztesi-miniszterium
___

Négymilliárd euróért veheti meg az Orbán-kormány a ferihegyi repülőteret

A Budapest Airport többségi tulajdonát (51%) szerezné meg a kabinet, a fennmaradó részt egy üzemeltetőre bízná.
https://nepszava.hu/3208287_liszt-ferenc-nemzetkozi-repuloter-budapest-airport-ferihegy-magyar-allam-felvasarlas
___

9-10 hónapja a reptér tulajdonosai az RTL Híradó kérdésére megerősítették, hogy a kormány ebben a hónapban ismét bejelentette szándékát a Budapest Airport megvásárlására, de a tárgyalások még nem kezdődtek el. Mint írták: annak ellenére, hogy nem ők kezdeményeztek, kötelesek mérlegelni minden vételi ajánlatot.
https://telex.hu/gazdasag/2023/02/11/budapest-airport-ferihegy-kormany-megvasarlas

Arról, hogy milyen stratégia lehet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megvásárlása mögött, és mit lehet tudni a mostani tulajdonosokról, ebben a korábbi cikkünkben írtunk bővebben.
https://telex.hu/gazdasag/2021/11/04/eddig-a-stadion-volt-a-slager-mostantol-majd-a-repter-lesz-az

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Gulyás: A budapesti reptér megvásárlásáról azt mondta, Kínának nincs köze hozzá, a kormány (és a Fidesz) álláspontja szerint a repteret nem kellett volna eladni korábban sem, hanem többségi állami tulajdonban hagyni. Ennek visszaszerzésében pedig most jól állnak, de nem közölt részleteket. Mint fogalmazott,

-- közel állnak hozzá, hogy jó hírt közölhessenek.
https://magyarnarancs.hu/belpol/kormanyinfo-a-kormany-gondolkozik-azon-mivel-valthatja-ki-a-varosi-csokot-261767

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A nagyját Gyurcsány, a maradékot Orbán privatizálta

... a Budapest Airportba alapítása után néhány hónappal, 2001-ben úgy apportálta be egy rendelettel a kormány a reptér működtetését, hogy abból egyszerűen kitették a 2/B terminált felépítő kanadai befektetőt, az Airport Development Corporationt (ADC). Az einstand végül bíróságon kötött ki, amely 2006-ban 74 millió dollár kártérítést ítélt meg az ADC-nek.

Ekkorra már a Gyurcsány-kormány eladta az állami tulajdonrészt, egész pontosan a cég kis híján 75 százalékát értékesítették 2005 végén a brit BAA-nak 466 milliárd forintért. A céghez 75 évnyi üzemeltetési koncesszió járt, viszont a reptér területe az állam tulajdonában maradt, és ott is van mind a mai napig. A 466 milliárd forint akkoriban nagyon jó árnak számított, igaz, a BAA a szerződésben kötelezően végrehajtandó fejlesztéseket vállalt a következő évekre (amikkel aztán elcsúszott). A BAA másfél évvel később eladta a Budapest Airportot és azzal együtt a 75 évre szóló üzemeltetést a Hochtief építőipari csoport reptérüzemeltetéssel foglalkozó vállalatának és három pénzügyi partnerének.

Orbán Viktor második kormánya hevesen sajnálkozott a Budapest Airport „elherdálása” miatt, sőt több alkalommal kilátásba helyezte a visszaállamosítást. Aztán 2011-ben ehhez képest opciós jogát érvényesítve 36,6 milliárd forintért eladta az állam maradék, bő 25 százalékos részesedését is arra hivatkozva, hogy a kisebbségi részesedés már úgysem „biztosít érdemi szerepet a Budapest Airport Zrt. stratégiai működésében”. A Hochtief-csoport 2013-ban (a teljes reptér-portfoliójával együtt) értékesítette a Budapest Airportban meglévő részesedését. A vállalat többségi tulajdonosa jelenleg az athéni, düsseldorfi és hamburgi repteret is üzemeltető Avialliance GmbH., kisebbségi tulajdonosa a szingapúri GIC befektetési alap leányvállalata, a Malton Investments Ltd.
https://hvg.hu/kkv/20201009_budapest_airport_koronavirus_ner

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 22 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu