Közlekedés: A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3184 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3184 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3184 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3184 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv)

A kép forrása:
https://airportal.hu/igy-fog-kinezni-a-ferihegyi-repuloter-2024-ben/

Így fog kinézni a ferihegyi repülőtér 2024-ben
https://airportal.hu/igy-fog-kinezni-a-ferihegyi-repuloter-2024-ben/
2019.01.14

Az AIRportal.hu birtokába került egy tervrajz, amelyen tisztán látszik, mit szeretne megvalósítani a múlt héten bejelentett 225 milliárd forintos beruházásból a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője.

A Budapest Airport belső lapjában megjelent fotón a végleges formaterv még nem látszódik, az azonban kivehető, hogy mit és hova terveztek. A vasúti megálló e szerint nem a parkolóház alatt, hanem a hossztávú parkoló mellett, a föld alatt lenne, ennek helyét és kiviteli terveit a Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt (NIF) készítette.

Innen a parkolóház és a szálloda között megépülő – vélhetően – függőfolyosó vezet majd az új terminál épületbe, illetve a már meglévő 2B épületbe.

A terveken jó kivehető, hogy az A oldalon kibővül a SkyCourt melletti épület, eltűnik a könnyű szerkezetes kiszolgáló épület, helyét egy új, a B termináléhoz hasonló móló váltja fel, az új, 3-as terminálon pedig egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal, így párhuzamosan mindkét oldal használható lesz. Információink szerint ebben az épületben kap helyett a 2A-ról átköltöző utasfelvételi csarnok és az utasbiztonsági ellenőrzés is.

Bár a Budapest Airport a terveken nem jelölte, de a mostani állapothoz képest jól látható különbség, hogy a 2A terminál előtt, az Alfa gurulóúttal párhuzamosan megnagyobbítja a forgalmi előteret és új gurulóutat alakít ki.

A jelmagyarázat szerint a repülőtéri vasúti megálló, illetve a múlt héten tendereztetett körforgalom kiviteli tervei már hatósági jóváhagyási szakaszban vannak, az új terminál és a 2A bővítése még tervezési fázisban van.

Az AIRportal.hu az ügyben megkereste a Budapest Airportot, a társaság megerősítette, hogy a grafikát ők készítették. További részleteket nem közöltek, de kaptunk ugyanerről a tervről egy felülnézeti fotót is.
___

Ki építi a ferihegyi gyorsvasutat?
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/ki-epiti-a-ferihegyi-gyorsvasutat

Látta 604 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 hete

Elkezdik előkészíteni a legendásan sittes repülőtéri út átépítését | 2024. okt 25.

Mi történt? Mint írtuk, annyira sittes a reptérre vezető út, hogy már a kormánynak is kínos.

https://forbes.hu/penz/repteri-ut-atepites/

A csütörtök esti Magyar Közlönyben jelent meg az út fejlesztésének előkészítéséről szóló rendelet. Ennek értelmében az építési és közlekedési miniszternek gondoskodnia kell az előkészületek megindításáról, beleértve a szükséges kisajátításokat, ha megvannak a kiviteli tervek, ki kell írnia a közbeszerzést, majd az ajánlati árak ismeretében előterjesztést kell készítenie a kormánynak a beruházás folytatásához szükséges kötelezettségvállalás mértékéről. Egyelőre nem tudni, hány ingatlant kell kisajátítani a fejlesztéshez, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint nem sokat.

Háttér. Még szeptemberben derült ki, hogy a kormány a repülőtérre vezető gyorsforgalmi felújítását tervezi, mert az jelenlegi formájában nem képes a forgalmat kiszolgálni, balesetveszélyes, zavarérzékeny és

-- alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, ami kedvezőtlenül hat az ország megítélésében”.

Ez utóbbi így, szó szerint szerepel a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumban, amelyet a HVG szúrt ki.

https://hvg.hu/gazdasag/20240923_Felujitjak-es-kibovitik-a-ferihegyi-repterre-vezeto-utat-mert-annyira-rossz-az-allapota-hogy-kinos-az-ide-erkezo-kulfoldiek-elott

A fejlesztés az Üllői út-Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed, a felújítás várhatóan 2026-ban indul és 2030-ban adhatják vissza a forgalomnak.

https://forbes.hu/uzlet/elkezdik-elokesziteni-a-legendasan-sittes-repuloteri-ut-atepiteset/

Válasz

M Imre üzente 4 hete

A kormány elkezdi a ferihegyi út fejlesztésének előkészítését | 2024. október 25.

Megjelent a csütörtök esti Magyar Közlönyben a ferihegyi repülőtér és Budapest közötti közúti fejlesztések előkészítéséről szóló rendelet. Eszerint a kormány felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy

-- gondoskodjon a projekt területszerzési és terület-előkészítési feladatainak megindításáról és ellátásáról (az előbbi a kisajátításokat takarhatja);

-- indítson meg a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást, ha megvannak a kiviteli tervek;

-- és az ajánlati árak ismeretében készítsen előterjesztést a kormánynak a beruházás folytatásához szükséges kötelezettségvállalás mértékéről.

Az még szeptember végén derült ki, hogy környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a ferihegyi repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében.
https://telex.hu/belfold/2024/09/23/ferihegy-liszt-ferenc-bevezeto-ut-felujitas

Az akkor az internetre felkerült dokumentumok szerint a kormány már-már kínosnak tartja az út állapotát: a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani, balesetveszélyes, zavarérzékeny és „alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, ami kedvezőtlenül hat az ország megítélésében”.

A fejlesztés az Üllői út–Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Central csomópontjáig terjed. Szélesítik és javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, kialakítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet. Ezzel „egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre. A dokumentum kiemeli, hogy a beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését, és a külső kerületekből és az agglomerációból beáramló forgalom sem nőhet.

A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre. A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházás hosszúságát 3,5–5 évre becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter az október 16-i kormányinfón azt mondta: nem tudják még, hány ingatlant kell majd kisajátítani a fejlesztéshez, de ő úgy tudja, viszonylag keveset.

https://telex.hu/gazdasag/2024/10/25/liszt-ferenc-nemzetkozi-repuloter-ferihegyi-repuloter

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Nagy Márton váratlanul elárulta, hogy még az EBRD-től is kölcsönkértek, hogy meg tudják venni a ferihegyi repteret | 2024. szeptember. 13.

Nagy Márton miniszter az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) elnökével, Odile Renaud-Bassóval tárgyalt – adta hírül a tárca.

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter pénteken találkozott Odile Renaud-Bassóval, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (European Bank for Reconstruction and Development, EBRD) elnökével. A felek az egyeztetésen a magyar gazdaság aktuális helyzete és az EBRD magyarországi befektetései mellett áttekintették a magyar EU-elnökség versenyképességi célkitűzéseit is.

A találkozásról kiadott minisztériumi közleményből azonban kiderült egy fontos részlet is. Eszerint az egyik legfontosabb eredmény a Budapest Airport tranzakciójában való aktív részvétel volt, ami szintén hozzájárult a bank magyarországi szerepének erősödéséhez. A miniszter szerint a kormány a reptér fejlesztésének finanszírozásában is hosszú távú, stratégiai partnerként tekint az EBRD-re. Szavai szerint a reptér egy olyan értékes eszköz, amely tovább erősítheti a magyar kormány és az EBRD konstruktív együttműködését.

https://hvg.hu/gazdasag/20240913_Nagy-Marton-bank-EBRD-hitel-kolcson-ferihegy-repter-budapest-airport

Jelentsen bármit az „aktív részvétel”..., ám nem derül ki világosan: talán a finanszírozásra kell gondolni.

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

A Liszt Ferenc Repülőtéren építene légikikötőt Kína | 2024.09.06.

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter pénteken pekingi útjának kiemelt fontosságú állomásaként megbeszélést folytatott Jin Zhuanglong miniszterrel, az Ipari és Információ Technológiai Minisztérium (MIIT) vezetőjével.

A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint az együttműködés előkészítésében fontos szerepet játszott a Magyarország által idén szervezett EU-Kína Turisztikai Párbeszéd Európában című konferencia, amelyet július 3-5. között tartottak Budapesten. A megállapodás alapját a Magyarországra beutazó kínai turisták számának dinamikus növekedése indokolja.

Az utazási lehetőségek bővítése mellett mérföldkőnek számított Kína döntése is, miszerint 2024. március 7-től a magyar állampolgárok 15 napot meg nem haladó tartózkodás esetén, vízummentesen utazhatnak Kínába. Ez a gesztus jelentős mértékben megkönnyíti a két ország közötti személyes és üzleti kapcsolatok fejlesztését.

A külföldi, köztük a kínai turisták számának látványos növekedése egyértelműen jelzi Magyarország növekvő vonzerejét, de az új együttműködési megállapodás célja, hogy még több kínai turistát Magyarországra lehessen vonzani.

-- A cél, hogy egy kínai légitársaság légikikötőt hozzon létre a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren, amely Budapestről tovább szállíthatja a kínai utasokat nyugat felé.
https://index.hu/gazdasag/2024/09/06/nagy-marton-nemzetgazdasag-kina-peking-targyalas-liszt-ferenc-repuloter-legikikoto-akkumulator/

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Repteret vett az állam, egy csapásra megszünteti a légitársaságok különadóját | 2024. július. 09.

Az új üzemeltető, kisebbségi tulajdonos francia Vinci első körben a 2-es terminált akarja bővíteni – hangzott el Ferihegyen tartott sajtótájékoztatón. A 3-as terminál 2032-re valósulhat meg. Addigra újítaná fel az állam a gyorsforgalmi utat és oldaná meg a vasúti kapcsolatot, egyelőre csak gondolkozás zajlik.

Tárgyalnak a katari befektetési alappal arról, hogy beszálljon harmadik, kisebbségi tulajdonosként a Budapest Airportba – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a HVG kérdésére a reptér jövőjéről tartott tájékoztatón a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

-- A kisebbségi tulajdonos francia Vinci a reptér üzemeltetéséért üzemeltetési díjat kap, ez megfelel a nemzetközi sztenderdeknek

– mondta a miniszter kérdésünkre. A 20 százalékos részesedésnek megfelelően a Vinci emellett az esetleges profitból is részesedik. Ez tökéletes konstrukció Nagy szerint, mert így a külföldi társaság tulajdonosként érdekelt a sikeres üzemeltetésben.

Nagy Márton és Nicolas Notebaert, a Vinci Airports elnöke ezzel együtt keveset árultak el a közös jövőről.
___

Budapest Airport: ezermilliárdért jogot vettünk Nagy Mártonnak, hogy pelenkát rendeljen | 2024.07.12.

Egyelőre minden marad úgy Ferihegyen, ahogy volt, a nagyobb beruházásokon üzemeltető még gondolkodik, ahogy az állam is a gyorsforgalmi úton és a vasúti kapcsolaton. Az, hogy az állam immár tulajdonosa az üzemeltető cégnek, a vételáron túl folyamatos költséget is jelent, cserébe annak örülhet a kormány, hogy az új menedzsment nem csapja rá a kagylót Nagy Mártonékra, ha odatelefonálnak.
hirdetés

A közeljövőben nem változik semmi – foglalhatjuk össze a ferihegyi reptér jövőjét bemutatni hivatott sajtótájékoztatón elhangzottakat. Pedig a várt beszámolót személyesen Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, illetve a kisebbségi tulajdonos, új üzemeltető Vinci Airports elnöke, Nicolas Notebaert prezentálták.
https://hvg.hu/360/20240712_Budapest-Airport-nagy-marton-ferihegy-vinci-repter-uzemeltetes

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Visszavásárolta a kormány a ferihegyi repülőteret | 2024. június 06.

Több mint egy éves intenzív tárgyalássorozatot követően ma, azaz 2024. június 6-án aláírásra került a Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződése. Ezzel a tranzakció lezárult, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtök este. A magyar állam 80%-os tulajdonrészt szerzett, a vételár 3,1 milliárd euró, emellett a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt is meghosszabbították.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240606/visszavasarolta-a-kormany-a-ferihegyi-repuloteret-690783

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Telex: magasvasutat építenének a kínaiak Ferihegy és a belváros közé

A Budapestet délről elkerülő V0-t és a belvárost a ferihegyi repülőtérrel összekötő új vasútvonalat is kínaiak építenék, kínai hitelből és kínai technológiával – írja a Telex és az IHO.
https://iho.hu/hirek/elkulonult-repteri-vasutat-epithetnek-a-kinaiak

Megállapodás született arról, hogy újabb magyarországi vasúti fejlesztéseket vesznek fel az Egy övezet, egy út kínai kezdeményezés infrastrukturális projektjeinek listájára – jelentette be Szijjártó Péter szerdán Pekingben az MTI szerint. Ezzel szerinte

-- megnyílik a lehetőség, hogy külső finanszírozással, gyorsan és hatékonyan tudjuk modernizálni, fejleszteni Magyarország vasúti hálózatát,

amely különösen fontos most, amikor egyre több beruházás érkezik, egyre nagyobb gyárak épülnek, egyre több terméket fognak előállítani”.

A virágnyelven megfogalmazott mondatok azt jelentik, hogy a Budapest-Belgrád-vasútvonal után újabb magyarországi vasútfejlesztéseket valósítanak majd meg kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal, kínai technológiával. Ezekre azért is van nagy szükség, mert a Magyarországon legyártott akkumulátorokat és autókat ideális esetben vonattal szállítanák Európa többi országába, ehhez viszont ma nincs meg a megfelelő infrastruktúra.
https://telex.hu/gazdasag/2024/04/27/v0-vasut-vonat-kina-szijjarto-beruhazas-epites-ferihegy-hitel

Csaknem évtizedes múltja van már annak a közelmúltig hivatalosnak tekintett tervnek is, amelyet a vasútüzem iránt érdeklődőknek helyesebb nem is reptéri gyorsvasútnak, hanem a leterhelt 100a elővárosi vonal négyvágányúsításának tekinteni. A megboldogult NIF által megterveztetett és engedélyeztetett fejlesztés lényege egy új nyomvonalon haladó kétvágányú vonal Kőbánya-Kispest és Monor között, amely egyébként egyben a majdani nagy sebességű hálózat keleti ágának is része lenne. A csak egyetlen megállót, nevezetesen a felszín alatt a reptérit tartalmazó szakaszon mehetnének a távolsági és a zónázó vonatok, előbbiek közé még a most a 120a-n közlekedőket is beleértve. (Ezzel ott is kapacitás szabadulna föl az elővárosi forgalomnak.) A mai vonalon a hasonló átlagos sebességű személyvonatok és tehervonatok maradnának, amelyek nem tartják föl egymást. Összességében ez a rendszer tehát nem megduplázná, hanem annál is jobban bővíteni a kapacitásokat.
https://iho.hu/hirek/elkulonult-repteri-vasutat-epithetnek-a-kinaiak
___

Hogy a repülőtéri gyorsvasút elkülönült pályán, nem pedig a rendes vasúti hálózaton jöjjön létre, az a forrás szerint a kínaiak feltétele: „Számukra ez azért fontos, mert technológiailag ez hozna nekik uniós referenciát”.

Uniós referenciájuk a kínaiaknak még nincs..., a beruházással ezért két legyet ütnének egy csapásra.

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg akar venni a kormány?

Majdnem az egész évre tervezett hiányt összehozta a költségvetés mindössze három hónap alatt, a pénzügyminiszter nemrég 675 milliárd forint újabb megszorítást jelentett be – ennyi beruházási kiadást halasztanak későbbre. A repülőtér-üzemeltető Budapest Airport Zrt. megvásárlásától azonban nem tágít a kormány. A teljes vételárról tavaly 4 milliárd euró (1500–1600 milliárd forint) forgott közszájon, Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter annyit közölt, hogy az állami rész kevesebb lesz 774 milliárd forintnál.

Budai Gyula már 2012-ben ezer milliárdot emlegetett

Hogy mitől ér meg akár 4 milliárd eurót is a repülőtér-üzemeltető, annak megértéséhez több mint két évtizedet vissza kell röppenni az időben. A Horn-kormány 1997-ben leszerződött egy kanadai céggel, amely 100 millió dollárért megépítette a 2B terminált, és ennek fejében 12 évre megkapta a ferihegyi repülőtér üzemeltetésének jogát. Az első Orbán-kormány előnytelennek ítélte a szerződést, de nem mondta fel azt, hanem 2001 végén jogszabály-változtatással kiebrudalta a befektetőt. Rögzítették, hogy az állam a repülőtér üzemeltetésére állami többségi vagy kisebbségi tulajdonú gazdálkodó vagy költségvetési szervet alapít, mely harmadik személynek nem adhatja át a működtetés jogát. Meg is alapították az állami repülőtér-üzemeltetőt, így a külföldi befektetőnek mennie kellett. A húzás sokba került a magyar adófizetőknek: öt évvel később a nemzetközi választott bíróság 76,2 millió dollár (akkori árfolyamon 18 milliárd forint) kártérítést ítélt meg, megfejelve a felperes ügyvédi költségeivel.

Amikor azután a következő, MSZP-SZDSZ összetételű kormány a 2000-es évek közepén nekifutott a privatizációnak, 100 százalékos garanciát adott:

-- hogy ne riassza el a befektetőket a korábbi példa, a BA vagyonkezelői jogának bárminemű csorbulása esetére egy kormányhatározatban teljes kártalanítást ígért.

A húsz évvel ezelőtti viszonyok között szokatlanul magas, 640 millió forintos díjért dolgozó tanácsadók dolga volt, hogy a szerződésbe a 75 éves koncesszió végéig biztosítékot építsenek be arra az esetre (is), ha a mindenkori kormány jogszabály-változással lehetetlenítené el a repülőtér-üzemeltetést. Ilyen esetben kártérítés gyanánt visszajárna a vételár, hozammal súlyosbítva. Nem aprópénzről van szó, Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos 2012-ben közel 1000 milliárd forintra tette a szerződésből következő, például a Malév bedőlése esetén az államra háruló terhet. De az akkori német főtulajdonos is 1,5 milliárd euróról, akkori árfolyamon 450 milliárd forint körüli összegről beszélt.

Ilyen garanciák mellett nem lehetett sarokba szorítani a BA üzemeltetőit, nem is igazán érdekük, hogy megváljanak a ferihegyi repülőtértől – magyarázta a privatizációs szerződés részleteit ismerő forrásunk, miért juthatott el korábban 3, majd 4,44 milliárd, tavaly pedig 4 milliárd euróig az alkudozás. Igaz, a bombabiztos szerződés sem védi a külföldi koncesszort az állam vegzálásától, akadt is példa kellemetlenkedésre az elmúlt években, például amikor a Covid-járvány idején a kormány megtorpedózta a BA pénzügyi helyzetének rendezését célzó hitelfelvételt, amiből a dolgozók fizetését is fedezték volna.

Az álomgaranciák és a privatizáció idején kecsegtető növekedési kilátások miatt egyébként csúcsárat fizetett a brit BAA a repülőtér-üzemeltetőért. Az 1,9 milliárd euró, az EBIDTA (adózás, értékcsökkenési leírás és kamatfizetés előtti eredmény) bő 30-szorosa kiugróan magasnak számított, az akkoriban kötött ügyletek 13–16-szoros szorzójához képest. A fapados légitársaságok hajnalán azonban reálisnak látszott az utaslétszám évi akár 25–30 százalékos növekedése, amint az is, hogy megfordítsák a leszállási díjak és a repülőtéren működő boltokból származó kereskedelmi bevételek durván 70-30-as arányát.

A húsz évvel ezelőttihez képest most pedig kétszeres árat ajánlanak a budapesti reptérért.
https://24.hu/fn/gazdasag/2024/04/23/draga-budapest-airport-bombabiztos-garanciak-francia-es-katari-befekteto/

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

A reptéri vasúti megálló, aminek annyi köze van a reptérhez, mint nekem Angelina Jolie-hoz...
https://www.youtube.com/watch?v=3onIWvRZBko

Igazi világszenzáció volt, hogy a fapadosokat fogadó reptér közelebb van a városhoz mint a normál reptér.

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

A magyar állam értékesíti a Yettel Magyarországban meglévő részesedését – közölte kedden a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.

A közleményben az áll, hogy az állam 100 százalékos tulajdonában álló Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. megállapodásokat kötött

-- a Yettel Magyarország Zrt. és a Yettel Real Estate Hungary Zrt. 25 százalékos tulajdonrészének,
-- valamint a CETIN Hungary Zrt. 20 százalékos tulajdonrészének értékesítéséről.

A vevő a PPF-Csoporthoz tartozó TMT Hungary Holdco B.V. holland holdingtársaság. Az állami részesedések értékének meghatározását, valamint a tranzakció piaci megfelelőségét vizsgáló MEIP tesztet független szakértők végezték.

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium azt is közölte, hogy

-- az ügylettel keletkező bevételt az állam a budapesti repülőtér visszavásárlásának finanszírozásához fogja felhasználni.
https://nepszava.hu/3219327_yettel-magyarorszag-reszesedes-repuloter-vasarlas
___

Az előzmény, az állam részvétele „máshol”:

Mintha a magyar állam lett volna a 4iG Nyrt. strómanja a Vodafone megvásárlásakor, csak átfuttatta a nevén az üzletet, ahogy ez topmilliárdos körökben gyakori, ...

Érdemes végignézni a 4iG, az Antenna Hungária és a magyar állam között megvalósult üzletsorozatot:

-- 2019-ben az akkor még állami tulajdonú Antenna Hungária Zrt. (AH) megvette a Yettel (akkor még Telenor) 25 százalékát, amint a G7 gazdasági portál kiásta, 101 milliárd forintért. A forrást ehhez az állami tőkeemelés és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. által nyújtott hitel biztosította.

-- 2021. augusztus: együttműködési megállapodást kötött a magyar állam a 4iG Nyrt.-vel, melynek célja, hogy „az állami és a magántőke egyesítésével egy olyan stratégiai távközlési- és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalatot hozzanak létre, amely versenyképes piaci szolgáltatások mellett, kellő súllyal képviseli a nemzeti érdekeket az iparágon belül.”

-- 2022. február: a 4iG 402 milliárd forint tőkét emelt az Antenna Hungáriában, beapportálva a DIGI-csoportban, a montenegrói Telenorban, valamint az Invitech Kft.-ben meglévő részesedéseit, ezzel 71,6 százalékos tulajdont szerzett a műsorszóróban, az állam részesedése pedig 28,4 százalékra csökkent.

-- 2022 áprilisában a 4iG 132 milliárd forint értékű tőkeemelést jelentett be, két albán távközlési vállalat, az ALBtelecom és a One Telecommunications többségi tulajdonrészét apportálta az AH-ba. A folyamat végén az állam részesedése 23,22 százalékra csökkent, a 4iG-é 76,78 százalék lett, ami a megállapodás értelmében 80 százalékra bővíthető.

-- 2023 januárjában az AH megvásárolta a Vodafone Magyarország 51 százalékát, az állam pedig 49 százalékot vett meg a Corvinus Befektetési Zrt.-n keresztül. Az Antenna Hungáriának az ügylethez a kormány bankja, a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. nyújtott 170 milliárd forint hitelt, és az állam kezességet vállalt a hitel 80 százalékára.

-- 2023. március: A Corvinus 19,5 százaléknyi Vodafone-pakettet átad az Antenna Hungáriának, ezzel a 4iG tulajdonrésze 70,5 százalékra nő a Vodafone-ban, az államé pedig 29,5 százalékra csökken. A 19,5 százalékos Vodafone-részért cserébe az állam megkapja a Yettel és a Cetin 25 százalékát.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20230320/vodafone-reszvenyekre-cserelte-yettel-reszesedeset-a-4ig-603998
___

... az állam nemcsak a Vodafone 49 százalékát vette meg, hanem hitelt is nyújt az eleve eladósodott magáncég 51 százalékos vételárrészéhez is.
https://www.szabadeuropa.hu/a/harom-perc-magyar-kezbe-kerult-a-vodafone-az-allam-foglyul-ejtese-/32221727.html
___

Jelentős, 425 millió eurós, azaz csaknem 170 milliárd forintos hitelkeret biztosítását hagyta jóvá a kormány a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) számára, a tőkekövetelés 80 százalékának állami kezességvállalása mellett – vette észre a Portfolio. A Magyar Közlönyben vasárnap délután megjelent kormányhatározat értelmében az MFB a hitelkeretet a Vodafone Magyarország 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlásához biztosíthatja a 4iG leányvállalata, az Antenna Hungária (AH) számára. Ez azt jelenti, hogy a 4iG többségi tulajdonában lévő vállalat is szerepet kap majd a tranzakcióban, amiről eddig még nem esett szó.
https://media1.hu/2023/01/08/gigahitelt-nyujt-a-magyar-allam-a-4ig-leanynak-a-vodafone-megvasarlasahoz/
___

Az Árnyékkormány szerint a Vodafone megvásárlásával Orbán Viktor több százmilliárd forintot éget el a magyar emberek pénzéből pusztán azért, hogy fideszes milliárdosok kezébe játsszák át a mobilcéget.
https://media1.hu/2023/01/09/arnyekkormany-a-vodafone-felvasarlas-az-evtized-legrosszabb-uzlete/
___

... a kormány jogszabállyal kövezte ki az üzletsorozatot. Nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette, hogy a 4iG megszerezhesse a DIGI Távközlési Kft.-t, amint azt is, hogy többségi részt szerezzen az Antenna Hungáriában, majd a Vodafone-ban. A kiemelés azt jelenti, hogy ezeket az ügyleteket nem vizsgálhatja a GVH, illetve nem fordulhatnak bírósághoz a piac szereplői a tranzakció kapcsán.
https://24.hu/fn/gazdasag/2023/03/23/vodafone-yettel-reszvenycsere-allam-4ig-antenna-hungaria/
___

Június 1-től a Vodafone Magyarország mobilhálózatán működik tovább a DIGIMobil szolgáltatás...
A havidíjak a május 1-jén életbe lépő inflációkövető díjkorrekció alapján 14,5 százalékkal emelkednek.
https://nepszava.hu/3190912_4ig-jaszai-gellert-vodafone-digi
___

Mintegy 68 milliárd forintért megvásárolja az állami Pro-M Zrt. a DIGI mobiltelefonos hálózatát, illetve az azt működtető kft.-t a NER-közeli 4iG Nyrt.-től - számolt be utóbbi közleménye alapján a Media1.
https://media1.hu/2023/06/30/a-magyar-allam-felvasarolja-a-digi-mobilhalozatat/
___

Az adásvétel révén az EDR hálózatot üzemeltető Pro-M Zrt. a rendvédelmi szervek, a Magyar Honvédség és a katasztrófavédelem szélessávú adatátviteli szolgáltatását biztosítja a tervek szerint. Az állami cég fejlesztése alatt álló PPDR rendszer kiépítésére irányuló infrastrukturális és hálózatfejlesztés időtávja így jelentős mértékben rövidül - írták.
https://nepszava.hu/3200429_allam-felvasarlas-digi-mobilhalozat-4ig
___

Jászai Gellért (4iG) nagyon szeret kommunikálni. Ezért megvásárolta a Digi-t, a Vodafone-t, s még megannyi kommunikációs céget. Már annyi mindene van, hogy sokan úgy gondolják, Mészáros Lőrinc helyébe lépett.
https://www.facebook.com/drMarias/posts/pfbid022LdfbbhiRRtdpm89usDbfYjfMECsUSCTShRCEgKeGR3uWfyjqWezepZM2PaMaJ1yl
___

Az Országgyűlés kinyilvánítja, hogy az áprilisi választásokon új társadalmi szerződés
született, amellyel a magyarok egy új rendszer, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének
megalapításáról döntöttek. A magyar nemzet e történelmi tettével arra kötelezte a
megalakuló Országgyűlést és a felálló új kormányt, hogy elszántan, megalkuvást nem
ismerve és rendíthetetlenül irányítsák azt a munkát, amellyel Magyarország fel fogja
építeni a Nemzeti Együttműködés Rendszerét.
https://2010-2014.kormany.hu/download/d/56/00000/politikai_nyilatkozat.pdf#!DocumentBrowse

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 6 órája a(z) Roger Waters feat Cyndi Lauper: Another Brick In The Wall (The Wall Live In Berlin 1990) videóhoz:

Harmincöt éve omlott le a berlini fal: így néz ki ma az egykori ...

M Imre 8 órája új képet töltött fel:

Jii_horak__the_rhythm_of_empty_houses_1984_2195186_2160_s

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: A MÁV-csoport munkatársai mozdonyvezető szimulátorral, vasútbiztonsági szerencsekerékkel és további izgalmas interaktív programokkal várják a műszaki pályaválasztó fesztiválra kilátogató érdeklődőket. „Tiéd a Pálya!” | 2024. november 26. és 28. között 9-1 2024.11.26.

M Imre írta 8 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Ha a kipufogó zaja a megengedett duplája, akkor...

M Imre 9 órája új képet töltött fel:

Idosebb_kerekparozo_no_2195185_9091_s

M Imre írta 1 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...

M Imre írta 1 napja a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre írta 1 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu