Közlekedés: Teslát mindenkinek - a koncepció

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2896 db
  • Videók - 762 db
  • Blogbejegyzések - 911 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 591 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Felfedte a Tesla vezetője, hogy a korábban csak titkos mestertervként emlegetett koncepció valójában mit takar, Elon Musk felvázolta, hogyan képzeli el együtt a Tesla és a SolarCity jövőjét. A vállalat nem áll meg az elektromos autóknál, Musk elektromos teherautókat és buszokat akar látni az utakon, valamint az önvezető technológián alapuló elektromos autó megosztó hálózatokat, természetesen szolár energia használatával.

http://www.portfolio.hu/vallalatok/itt_van_musk_mesterterve_teslat_mindenkinek.3.235043.html

írja a portfolio.hu - 2016. július 21.


-- Így képzeli el a jövőt a Tesla


Felvázolta a titkos mestertervet Elon Musk, ami összességében nagy újdonságokat nem tartalmazott a Tesla fontosabb fejlesztési irányait illetően, 2006-ban jórészt megfogalmazta már a cég hosszútávú terveit. Most a korábbi elképzeléseket egészítették ki. A mesterterv 4 pilléren alapul, ezek az alábbiak:

1. Szolár energia

Musk számára minden lehetőség adott, hogy a szolár energiára egy jól összerakott rendszert építsen fel: a Gigafactory, a SolarCity folyamatban lévő felvásárlása, valamint a Tesla elektromos autói. A napelemek és az elektromos autók összeillesztésével a Tesla lényegében megszabadul a külső beszállítóktól, egy kézben tudja tartani a hardvert és a technológiát.

2. Mindenki számára legyen elérhető!

A Tesla sedan és SUV termékei az autópiac egy részét célozzák csak, Musk azonban a teljes piacot akarja. A Tesla kompakt városi terepjárót, pickup-ot, és a tömegpiacra szánt Model 3-at is gyártani fogja. Ezt pedig a nagyobb járművek követik majd, jönnek az elektromos buszok és teherautók. Ez utóbbiaknál a fejlesztések korai szakaszban vannak, bővebb információkat egy év múlva közölhet a vállalat.

3. Minden legyen önvezető!

Musk a Tesla flottáját teljesen önvezetővé kívánja alakítani, olyan gyorsan, ahogy azt a technológia és a szabályozás lehetővé teszi. Itt nem tűztek ki időkorlátot. A legutóbb történt halálos baleset nem tántorította el a Tesla vezetőjét, meggyőződése, hogy az önvezető autók sokkal biztonságosabbak, mint az emberek által vezetett járművek. A Tesla önvezető technológiai koncepciója a béta tesztből akkor léphet ki, ha bebizonyosodik, hogy tízszer biztonságosabb az amerikai autók átlagánál.

4. Keress pénzt az autóból!


Az utolsó nagy pillér a Tesla járműveire épülő sharing economy modell, ami lehetővé teszi az autótulajdonosoknak, hogy akkor is pénzt keressenek, amikor nem használják autóikat. A legtöbb autót a nap kevesebb, mint 10 százalékában használják csak. Ez a koncepció egy Tesla tulajdonlásának költségeit Musk szerint drámaian lecsökkentheti, mégpedig addig a pontig, hogy gyakorlatilag bárki számára elérhetővé válik egy Tesla birtoklása.


-- Mit csinál a részvényárfolyam?


Egyelőre túlzottan nem jöttek lázba a befektetők a Tesla bejelentésétől, a részvények mérsékelt, 0,5 százalék körüli emelkedést produkáltak a zárás utáni kereskedésben. Ez a fentebb említettek miatt persze nem is meglepő.

network.hu

 

 


Négy alapvető szála van annak a mestertervnek, amelyet Elon Musk fedett fel a jövő mobilitásával kapcsolatban, és amelyben komoly szerepet kap mind a Tesla, mind a SolarCity. Előbbi két év alatt megtízszerezné forgalmát, melyben segítségére lehet a modellpaletta bővítése, a napenergia-felhasználás serkentése, az autómegosztás – sok minden szerepel a tervekben, haladjunk sorban.

http://autopro.hu/gyartok/Nem-fogta-vissza-magat-Elon-Musk-itt-a-mesterterv/19546/

írja az autopro.hu - 2016.07.22.


E.gyre inkább a figyelem központjába kerül a szintén tekintélyes Elon Musk-érdekeltségnek számító SolarCity. A napelemgyártó vállalat nem is kis szerepet kapott a most ismertetett tervben, hiszen az elektromos autózás „üzemanyagának” jelentős része a cégvezető elképzelése szerint napenergiából származik majd. A SolarCity termékeivel otthon termelt energiát természetesen a Gigafactoryban előállított akkumulátorokban illene tárolni. A Tesla (vagy inkább a szép lassan köré épülő vállalatcsoport) ezzel saját beszállítójává válhatna, már ami az energetikai kérdéseket illeti.


A megtermelt áram felhasználására a Tesla további e-modelleket kínál majd, melyekkel a piaci igények minél nagyobb részét ki tudná elégíteni. Az Automobilwoche szerint például az egyik érkező modell egy pickup lehet. A cég azonban a teherautó- és buszgyártásban is megvetné a lábát, igaz, a vállalat első embere szerint ezek még a fejlesztés korai szakaszában járnak. Bemutatásukra jövőre kerülhet sor, azonban alighanem még ezután is hosszú időbe telne, míg ezek megjelennének az utakon.


Ha Tesla, akkor természetesen Autopilot – a vállalatnak továbbra is egyik legfontosabb törekvése, hogy az általa gyártott járművek (így később az teherautók és buszok is) közlekedésében alapvető legyen a vezető nélküli üzemmód. Bár az utóbbi időkben történtek balesetek Teslákkal, Elon Musk szerint a robotpilóták emberi sofőrökhöz képest tízszer biztonságosabb közlekedése hosszú távon meg fogja győzni az embereket.


Otthoni energiatermelés - félhetnek a benzinkutak?


A terv nem is lehetett volna teljes a divatos megosztási szolgáltatásokra hasonlító ígéret nélkül: mivel a gyártó szerint a saját tulajdonban álló autók rengeteg időt töltenek használaton kívül, a Tesla-gazdák az autó bérbeadásával pénzkereseti lehetőséghez jutnak. Az ötlet marketingnek sem utolsó, mivel ezúton rengeteg ember ismerkedhet meg a gyártó termékeivel.


A kérdés már csak az, hogy a mestertervnek mennyi köze lesz a valósághoz: az elképzelés egyes elemeit önmagában tekintve nem igazán kaptunk új információkat, többé-kevésbé mindegyik gondolatról volt már szó korábban. Az egyes szálak összefonódva természetesen egy jól működő, ideális világ képét vázolják fel, ám a korábbi „nagy dobások” megvalósítására visszaemlékezve óvatosságra intenénk. Gondoljunk csak a Model X gyártásával kapcsolatos nehézségekre, vagy arra, hogy a rengeteg előrendelést generáló Model 3 esetén sincs tömeges, kézzelfogható tapasztalat. Lehet, hogy a mostani kiállás célja leginkább az volt, hogy továbbra is lázban tartsa a világsajtót és a részvényeseket?



A több lábon állás sem mindig pozitív tulajdonság – legalábbis erre utal, hogy befektetők egy csoportja nem nézi túl jó szemmel Elon Musk talán leghíresebb vállalata, az elektromos autókat gyártó Tesla, illetve a szintén a sokak által technológiai ikonnak tekintett férfi által alapított SolarCity közeledését.

http://autopro.hu/gyartok/Tul-nagyra-nott-Elon-Musk/19322/

írja az autopro.hu - 2016.06.30.


A befektetők amiatt aggódnak, hogy a tranzakciót követően túlzottan megnőhet Elon Musk dominanciája a vállalatokban, javaslatuk szerint ezért két független taggal kellene bővíteni a Tesla vezetőségét. Az autonews.com beszámolója szerint a részvényesek azt sem bánnák, ha egyértelműsítenék az alapító elnök-vezérigazgató Elon Musk hatáskörét és feladatait az elektromos autógyártónál.


A részvényesek törekvéseiket az érdekvédelem és a vállalat eredményes működésének biztosításával indokolták. A CtW ügyvezető igazgatója, Dieter Waizenegger szerint a Tesla és a SolarCity közeledésének hírére adott heves, negatív tőzsdei reakciók is a vállalatirányítással kapcsolatos kérdőjelekre utaltak. A CtW Investment Group, mely 200 ezer Tesla részvénnyel rendelkezik, a gyártónak címzett levélében ötlépéses javaslatot is felvázolt, melyekkel orvosolni lehetne a „mögöttes irányítási hiányosságokat”. A befektetők azt is kifogásolják, hogy a Tesla vezetői testületében Elon Musk családtagjai is részt vesznek, például Kimbal Musk, aki a cégvezető testvére. A CtW emellett egy külön bizottságot is felállítana, mely a SolarCity irányítását vizsgálná felül. A SolarCity elnöke és legfőbb részvényese szintén Elon Musk.

network.hu


Úgynevezett mestertervvel állt elő a Tesla,

amiből ha minden pont megvalósul, a Tesla letarolhatja a globális autópiacot.



Elon Musk Mesteri Tervének második felvonása: Tesla újratöltve

http://zoldautok.hu/2016/07/21/elon-musk-mesteri-tervenek-masodik-felvonasa-tesla-ujratoltve/

írja a zoldautok.hu - 2016. július 21.

network.hu


Elon Musk 10 éve tette közzé a Tesla weboldalán „Titkos Mesteri Tervének” első felvonását. Azóta számos egyéb, napjainkban még „rejtett üzemmódban” tevékenykedő villanyautó startup tervez a Tesla elgondolásával hasonló üzleti modellt alkalmazni.


A Tesla ügyvezetője ugyan a vállalat szokásaihoz híven most is késett a publikációval, de az „ami késik, az nem múlik” elvet követve, ma hajnalban publikálta mesteri tervének második felvonását. A bejegyzés első felében a vállalat indulásáról, a kezdeti nehézségekről, a rossz kilátásairól, a mesteri tervének a fontosságáról és nem utolsósorban a cég jövőjéről írt.


Master Plan, Part Deux


Az első mesteri terv, amit 10 éve írtam, már a befejezése legvégső szakaszában jár. Nem volt annyira bonyolult, a következőkből állt:


1. Egy kis darabszámú autó alkotása, amelynek muszáj drágának lennie

2. Az ezen keresett pénz felhasználása egy közepes darabszámú, olcsóbb autó létrehozásához

3. Az ezen keresett pénz felhasználása egy megfizethető árú, nagy darabszámban gyártott autó létrehozásához, és…

4. Napenergia szolgáltatás. Nem vicc, ez tényleg 10 évig volt a weboldalunkon.


Az ok, ami miatt az első lépéssel kellet kezdenünk, az az hogy csak ezt engedhettem meg magunknak abból a pénzből, amelyet a PayPalból csináltam. Úgy gondoltam, hogy a sikerre való esélyünk kevés, ezért nem akartam a sajátomon kívül senki más pénzét sem kockára tenni. A sikeres autógyártó startupok listája rövid. 2016-ra az olyan amerikai autógyártók száma, amelyek nem mentek csődbe, kettőre csökkent: a Ford és a Tesla. Egy autógyártó vállalat indítása ostobaság, és egy elektromos autógyártó vállalat indítása már ostobaság a köbön.


Emellett egy kis darabszámban gyártott autó sokkal kisebb és egyszerűbb gyárat jelent, noha a dolgok nagyját kézzel kell elvégezni. Méretgazdaságosság nélkül, bármit is akartunk volna építeni, drága lett volna, lehetett az egy takarékos sedan, vagy egy sportautó. Ezalatt csupán néhány ember állt készen arra, hogy vegyen egy drága sportautót, senki sem fizetett volna 100 000 dollárt egy elektromos Honda Civic-ért, bármilyen szuperül is nézzen ki.


Az egyik ok, ami miatt leírtam az első mesteri tervet, az volt hogy megvédjem a Teslát az olyan elkerülhetetlen támadásoktól, amelyek szerint csak azzal foglalkozunk, hogy autókat építsünk a gazdagoknak, abban reménykedve, hogy nincs elég sportautó gyártó a világon. Sajnos a blognak nem sikerült megállítania a pont ezen területre irányuló rengeteg támadást, így ezt a feladatot nagyjából egyáltalán nem sikerült teljesítenie.


Azonban a fő ok az volt, hogy bemutassuk, hogy a cselekedeteink hogyan épülnek bele a nagy képbe, és hogy így kevésbé tűnjenek véletlenszerűnek. Az egész lényege az volt, és egész mostanáig az is, hogy felgyorsítsuk a fenntartható energiagazdálkodás kialakulását, így elképzelhetjük a távoli jövőt és az élet továbbra is szép marad. Ezt jelenti a „fenntartható”. Nem csak valami bugyuta hippi dolgot – ez mindenki számára fontos.


Lényegében, egy ponton muszáj lesz egy fenntartható energiagazdálkodású gazdaságot létrehoznunk, különben kifogyunk az égethető fosszilis üzemanyagokból, és a civilizáció összeomlik. Ezért egyébként is fel kell hagynunk a fosszilis üzemanyagokkal, és minden tudós egyetért abban, hogy az atmoszféra és az óceánok karbon szintjének drámai emelkedése szinte már őrületes, minél hamarabb elérjük a fenntarthatóságot, annál jobb.


Elon Musk, a szerző ezen a ponton témát váltott, és a bejegyzés második része már arról szól, hogy mik az elképzelései a Tesla jövőjével kapcsolatban. Írt a Tesla és a SolarCity egyesítésének miértjéről, és arról, hogy eleve hibaként látja azt, hogy az azonos érdekeltségekkel bíró cégek nem a kezdettől fogva egyként indultak:


Az energia létrehozásának és tárolásának az integrálása: Egy zökkenőmentesen integrált és lehengerlő napelemes tető és akkumulátor, amely működik, és az egységességét fordítja saját hasznára, hogy aztán az egész világ felé vetíthesse ezt. Egyetlen rendelés, egyetlen felszerelés, egyetlen szervizi kapcsolat és csupán egy telefonos applikáció.


Ezt nem tehetjük meg, ha a Tesla és a SolarCity két különböző vállalat, amely miatt muszáj ledöntenünk a két cég közti akadályokat, hogy azok eggyé válhassanak. Annak ellenére hogy a két cég teljesen független egymástól, azonos eredetűek, és ugyanazt az átfogó célt hajszolják a fenntartható energiagazdálkodással kapcsolatosan. A két külön vállalat, csak egy véletlen a történelemben. Most, hogy a Tesla készen áll a Powerwallra, és a SolarCity pedig kész arra, hogy teljesen más irányból megközelített napelemekkel lásson el minket, itt az idő, hogy összehozzuk a kettőt.


A terv második részének második lépésében Elon arra tért ki, hogy a Tesla innentől sokkal több piacon szeretne megjelenni az eddigiekkel ellentétben. A Model 3-nál olcsóbb villanyautó alkotásának sajnos nem látja értelmét, viszont említést tesz egy újabb Tesla SUV-ról, és egy pickup-ról is:


Terjeszkedés, hogy lefedjük a szárazföldi közlekedés főbb formáit: Jelenleg a Tesla a prémium szedánok és SUV-ok két relatívan kis részét érinti. A Model 3-mal, egy jövőbeli kompakt SUV-val és egy újfajta pickuppal azt tervezzük, hogy megcélozzuk a fogyasztói piac nagyját. Egy, a Model 3-nál olcsóbb autó nem valószínű, hogy szükséges lesz a terv harmadik része miatt, amelyet lentebb magyarázok el.


Ami igazán számít, az az hogy közelebb hozzuk a fenntartható jövőt, és hogy felgyorsítsuk a gyártást, amilyen gyorsan csak lehet. Ez az, ami miatt a Tesla mérnökei már sokkal jobban koncentrálnak arra, hogy megalkossák a gépet, amely a gépeket alkotja – így terméket alkotva magából a gyárból.


[…]


A személygépjárműveken felül még két különböző fajta elektromos autóra is szükség lesz: haszongépjárművekre, valamint több utassal bíró városi fuvarozókra. Mindkettő a fejlesztések korai stádiumában van a Teslánál, és jövőre már készen is kellene állniuk a bemutatásra. Bízunk abban, hogy a Tesla Semi lényeges anyagi előnyökkel szolgál majd a teherszállításban, és úgy növeli a biztonságot, hogy egyben szórakoztató a működtetése.


Elon jövőképe a tömegközlekedéssel kapcsolatban valami olyasmi, amelyet még elképzelni is igazán nehéz. Nem hiába kerüli az összes interjúban a busz szó használatát, mivel amit a Teslával szeretne létrehozni, az teljesen más. Összeszűkítené a buszok méretét, és megválna a buszsofőröktől – persze már talált nekik másik munkát, flottairányítókká alakítaná őket. Elfelejtetné a buszokban található középső folyosókat, valamint a fel -és leszállásra szolgáló helyekre is üléseket rakna. Szerinte az új, általa alkotott önvezető tömegközlekedési formával búcsút inthetnénk a nagyvárosi dugóknak. Ezek a „nem buszok”

http://zoldautok.hu/2016/05/06/tesla-eltuntetne-buszmegallokat/

egy az egyben az úticéljához fuvaroznák az utasokat, és a telefonnal nem rendelkezőknek még úgynevezett „summon” gombokat is telepítene a buszmegállókba a fuvarok hívásához. Elon a tolószékesekre, babakocsisokra és a biciklisekre is gondolt a terv megalkotásakor.


A terv harmadik lépésében az önvezető rendszereken van a hangsúly. Elon Musk elég nagy szerepet adna a jövő közlekedésében az önvezető autóknak:


Önvezetés: Ahogyan a technológia kiforr, az összes Tesla jármű rendelkezni fog a teljesen önvezető rendszerhez szükséges hardverrel, amely egyben „hibás-üzemeltetésre” is képes lesz, ami azt jelenti, hogy az autóban lévő bármely alkatrész meghibásodhat, a jármű ettől függetlenül továbbra is képes lesz biztonságosan vezetni önmagát. Fontos hangsúlyozni, hogy a rendszer tökéletesítése és érvényesítése sokkal több időt vesz majd igénybe, mint a kamera, a radar, a szonár vagy a számító hardver beszerelése.


Elon szerint, ha egy tökéletesen finomra hangolt, az emberi sofőröknél számtalanszor jobb önvezető rendszerrel is állnának elő, akkor is rengeteg időt kéne várni, hogy a törvényhozók elfogadják az efféle rendszereket.


Arra számítunk, hogy a világszintű elfogadás körülbelül 6 milliárd mérföldet (10 milliárd kilométer) vesz majd igénybe. A jelenlegi flotta tanulása naponta alig több mint 3 millió mérfölddel (5 millió kilométer) történik.


Itt meg kell jegyeznem, hogy a Tesla miért adta ki a részben önvezető technikáját, és miért nem várt a jövő technikájára. A legfontosabb ok az, hogy amikor rendeltetésszerűen használják, akkor máris sokkal biztonságosabb, mintha egymagunkban vezetnénk, ezért morálisan elítélendő lenne, ha halogatnánk a megjelenését, csupán azért, mert félünk a rossz sajtótól.


Ebben a részben Elon még egyszer újra elmagyarázza a robotpilótájuk béta jelzőjének fontosságát a megnevezésében, és hogy ez a béta nem egy átlagos bétára utal, hanem arra, hogy a rendszer továbbra is fejlődni fog. Állítása szerint akkor veszik le a béta jelzőt az Autopilot neve mellől, ha a rendszer legalább 10-szer olyan biztonságos lesz, mint egy emberi sofőr.


Ezzel elérkeztünk a mesteri terv utolsó lépéséhez:


Megosztás: Ha a valós önvezetés elfogadott lesz a törvényhozók által is, az azt fogja jelenteni, hogy a Teslánkat nagyjából bárhonnan képesek leszünk magunkhoz hívni. Amint felvett, aludhatunk, olvashatunk, vagy bármi mást csinálhatunk, amíg úton vagyunk a célunk felé.


Arra is lehetőségünk lesz, hogy csupán egyetlen gombnyomással a Tesla telefonos applikációjával hozzáadjuk az autónkat a Tesla megosztott flottájához, hogy így az jövedelmet generáljon nekünk, amíg munkában vagy vakáción vagyunk, így kiegészítve, esetleg több esetben túl is lépve a havi bérlési, vagy lízingelési árat. Ez drámaian csökkenti az autók birtoklásának a valós árát addig a pontig, amíg szinte bárki megengedheti magának, hogy Teslája legyen. Mivel az autók nagy részét a tulajdonosuk csak a nap 5-10 százalékában használja, az önvezető autók alapvető gazdasági hasznossága a nem önvezetők többszöröse.


Az olyan városokban, ahol a kereslet meghaladja a vásárlók tulajdonában lévő autók kapacitását, a Tesla saját flottát is üzemeltet majd, annak érdekében hogy biztos lehessünk abban, mindig számíthatunk egy fuvarra a Teslától, bárhol is legyünk.


Erről a technológiáról talán nincs is mit írni utólag. Elon Musk egyenesen leírta, hogy milyen rendszert szeretne alkotni a Tesla önvezető autóival, és csak remélni tudjuk, hogy nem kell újabb 10 évet várnunk, mire a frissen bemutatott tervének az utolsó lépéséhez ér.

Végezetül, mint a mesteri tervének első felvonásának utolsó soraiban is, Elon Musk pár tömör mondatban összegzi a Tesla jövőképét tükröző elgondolást:


Szóval röviden, a Mester Terv Deux:


Egy lehengerlő szolár tető, tökéletesen integrált akkumulátor tárolóval


Az elektromos jármű paletta bővítése, hogy az összes nagyobb szegmensben megjelenjünk.


Egy önvezető rendszer megalkotása a flottánk tanulmányaiból, amely 10-szer biztonságosabb, mint a kézi vezérlés


Lehetővé tenni, hogy az autód pénzt csináljon neked, amíg nem használod


* * * * *


Ezzel az öt kis csillagot ábrázoló karakterrel zárta mesteri tervének második felvonásának sorait a Tesla ügyvezető igazgatója. Csak remélni tudjuk, hogy Elon Musk hasznot hozó autós lépése után nem a felmondása következik, hanem a tervének harmadik felvonásának a papírra vetése, viszont nemrég Elon kijelentette, hogy nem tervezi, hogy örökké a Teslánál fog dolgozni.


Az viszont biztosan érdekes lesz, ahogyan a következő években láthatjuk megvalósulni a Tesla zsenijének tervét…



Előzmény


Musk közzéteszi mesteri tervének második részét

http://zoldautok.hu/2016/07/11/musk-hamarosan-kozzeteszi-mesteri-tervenek-masodik-reszet/

zoldautok.hu - 2016. július 11.


Úgy gondolom, már be sem kell mutatnom Elon Musk-ot. Ő forradalmasította először az elektromos autózást a Tesla Motors cégével. Közel egy évtizede (2006. augusztus 2-án) Elon egy blogbejegyzésbe foglalta a Tesla misszióját. Ennek a bejegyzésnek az ,,A titkos Tesla Motors mesterterv (csak közted és köztem)” címet adta.

-- az eredeti itt elérhető;

https://www.teslamotors.com/en_EU/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me


A cikk végén öt pontban összefoglalta a leírtakat:


1. Egy sportautó építése (lásd Tesla Roadster)
2. Egy megfizethető autó megépítése ennek a pénznek a segítségével (lásd Tesla Model S)
3. Egy még megfizethetőbb autó megépítése ennek a pénznek a segítségével (lásd Tesla Model 3)
4. Amíg a fentieket tesszük, kibocsátásmentes villamosenergia-termelés opció biztosítása
5. Ne mondd el senkinek


Ha úgy vesszük, a Tesla éppen a harmadik lépésnél tart a Model 3-mal. Sokan csak most veszik észre, hogy a 2006-ban megfogalmazott terv valóban valósággá válik, és Musk nem őrült. Ahogy közelednek a terv végéhez, lassan itt az ideje közzétenni a folytatást…

Elon tegnap jelentette be Twitter oldalán,

https://twitter.com/elonmusk

hogy a mesteri tervének második részét hamarosan közzéteszi, lehet hogy még ezen a héten.


network.hu


Csak tippelni lehet, hogy miket fog bejelenteni a híres üzletember. Frissítés a Tesla Energy-nek, mint a Solarcityvel tervezett egyesülő Tesla? Talán egy Uberhez hasonló autómegosztó rendszer, amelyben az autók néhány önvezető funkcióval vannak ellátva? Vagy csupán a Tesla jövőbeli modellkínálata? Tesla kamion? Tesla kisbusz?


Hamarosan mindenre fény derül.

 


[...]


Megnyílt a Tesla gigagyára

http://itcafe.hu/hir/tesla_motors_gigafactory.html

írja az itcafe.hu


A vadnyugati környezetbe telepített üzem a világ egyik legnagyobb gyártókomplexuma.

 

A Tesla Motors tegnap hivatalosan is megnyitotta a nevadai sivatagban ötmilliárd dollárért két év alatt felépített új gyárát, melynek a „Gigafactory” nevet adták. A gyár még messze nincs kész, a végső állapotában 930 ezer négyzetméteren elterülő komplexumnak a 14 százaléka került közel végleges állapotba (2017-re tervezik a 31 százalékot), és a gyárban befektető partnerként jelen lévő Panasonic közreműködésével a tervek szerint az év végén indul meg a termelés.


A 13 éve létrejött Tesla Motors kulcsszerepet szán az üzemnek, mivel távlati céljuk, hogy a jelenleg luxusjárműnek számító elektromos autóikról fokozatosan átálljanak az olcsóbb, a legtöbb ember számára megfizethető tömegtermelésre, illetve beszálljanak a teherjárművek piacára is.


E cél elérésének kulcseleme a jó minőségű, nagy kapacitású és a mostaninál olcsóbb, saját akkumulátorok előállítása. Az új gyár Elon Musk, a vállalat vezetője szerint lehetővé teszi, hogy 2018-ra az akkumulátorok előállítási költségei harmadával mérséklődjenek.


A Gigafactory területén emellett egy másik termékvonal, a tavaly bejelentett Powerwall

http://itcafe.hu/hir/tesla_akksit_minden_otthonba.html

gyártása is zajlik majd. A háztartásokba szánt akkucsomagok kezdetben a kapacitás harmadát kötik le, de a tervek szerint később ez ötven százalékra emelkedik.


Videó; https://youtu.be/bFYlEDrE3tc


A kitűzött cél szerint 2018-tól évi 35 gigawattórányi akkumulátort készítenek majd – ez annyi, mint a világ teljes akkugyártása 2014-ben –, de itt sem állnak meg: Musk azt szeretné, hogy szükség esetén a gyár képes legyen akár 150 gigawattórás termelésre is.

network.hu



Elon Musk, a csodabogár

http://itcafe.hu/cikk/elon_musk_a_csodabogar/nem_mi_dontjuk_el_hova_szuletunk.html

írja az itcafe.hu - 2016-05-11


Napjaink egyik leghíresebb vállalkozójának nem hétköznapi története. A Dél-Afrikai Köztársaságtól a Szilícium-völgyig.


Nem mi döntjük el, hova születünk


Nelson Mandela börtönbe zárása megállítani nem, csak lassítani volt képes a regnáló hatalom gyengülését és végső bukását. Nem hallgattak el a szegregációt ellenző hangok, sőt egyre erősödtek. Verwoerd eltaktikázta magát: a külvilág felé azt kommunikálta, hogy a feketék számára szuverén államokat hoz létre (a bantusztánok valójában rezervátumok voltak), ám ezzel nem nyűgözte le sem a környező országokat, sem az európai nagyhatalmakat. Szinte minden szövetségese elfordult tőle, a Föld országainak kétharmada bojkottba kezdett a Dél-Afrikai Köztársaság ellen. A hatvanas években az ENSZ több ízben elítélte az apartheid politikáját, a frontországok egyre aktívabban támogatták a színes bőrűek fegyveres ellenállását. Ebbe a közegbe született napjaink egyik legismertebb vállalkozója. Hogy ki ő, és milyen különös történettel rendelkezik, arra igyekeztem minél alaposabb válaszokkal szolgálni. Íme:


1971. június 28: A partokat nyaldosó hullámok moraját és az Atlanti-óceán friss, sós szagát repítette a szél a szárazföld belseje felé. A 46664-es számú rab az eget kémlelte. Hét évvel korábban szállították a Robben-szigetre, az ítélet szerint nem szabadulhat, hátralévő életét a külvilágtól elzárva, az egykori lepratelep helyére felhúzott fegyintézetben kell töltenie. A csillagokat nézte, és megfordult a fejében, hogy egyszer majd születik egy ember, akinek megadatik a lehetőség, hogy felfedezőként szebb és békésebb világokra találjon az űr végtelenjében. Hitte, hogy a tanulás a legerősebb fegyver, ami megváltoztathatja a világot.


Errol Musk az ablaknál ült, és ő is az éjszakai égboltot nézte lenyűgözve. Sikeres mérnök, elismert üzletember és igazi munkamániás hírében állt. Próbált tudomást sem venni a körülötte zajló politikai eseményekről. Semmi baja a feketékkel, és különben is, mi köze hozzá, hogy az UNITA oldalán a Köztársaság is alaposan kiveszi részét az angolai polgárháborúból? Nem tudott, és nem is akart most sem munkájával, sem a smaragdbánya dolgaival foglalkozni. Eddigi 25 évének eredményei, kiemelkedő sikerei eltörpülnek majd amellett, ami ettől a naptól megváltoztatja az életét. A véres harcokban semmilyen szerepet nem hajlandó vállalni, nem támogatja egyik felet sem, ha lehet.


Bőven elég tartalékot halmozott fel a családja (ő maga is ügyesen forgatta a vagyont), ha mégis úgy alakul, egyszerűen új életet kezdenek egy másik földrészen, ahogy felesége szülei tették, mikor ő még csak féléves volt. Hisz Maye Kanadában született, de Errol úgy érezte, legalább annyira pretoriai, mint ő maga. Egy pillanatra behunyta szemét és felidézte az alakot, melyet a zsűri kis híján Miss Dél-Afrikának választott. Elmerengett Maye praxisán - dietetikusként egészséges táplálkozásra és életmódra nevelte pácienseit. Elon születésével a többi felső-középosztálybeli családhoz hasonlóan anyai feladataira koncentrálhat, a rendelő megvárja.


Az első üzlet


Elon kilencéves koráig szüleivel és két testvérével élt. 1972-ben született öccse (Kimbal) és 1974-ben húga (Tosca). Hiába volt ő a legidősebb, alacsony és nem túl karizmatikus gyerek volt, a sportok és a világi dolgok nem vonzották. Értelmiségi szülei természetesnek vették, hogy gyermekeik a lehető legjobb oktatásban részesüljenek. A fiúk a Waterkloof House Preparatory School falai között kezdték tanulmányaikat. Amint megtanult olvasni, Elon rákapott az ízére, hatéves korától kezdve napi 4-5 órán át bújta a könyveket. Tízéves korára már 8-10 órát is olvasott egyéb teendői mellett, jellemzően az alvás rovására. Miután a városi könyvtárban már mindent elolvasott, az Encyclopedia Britannicát is végiglapozta. Előnytelen fizikai adottságai és zárkózott, könyvmoly jelleme miatt rendszeresen volt része verbális és fizikai inzultusokban egyaránt.


Szülei a válást követően alig beszéltek egymással. Elon az apjával maradt, testvérei viszont anyjukkal Johannesburgba költöztek és csak ritkán találkoztak. A karrierista szülők igyekeztek továbbra is mindent megadni a gyerekeknek. Elont lenyűgözték a játéktermek, öccsével azt tervezgették, hogy nyitnak egyet, amit a városvezetés akadályozott meg: nem adták bérbe a kiszemelt és üresen álló üzletet.


Egy újságban olvasott a Commodore VIC-20 megjelenéséről, ami az egyik első, megfizethető otthoni számítógépnek számított. Az összes spórolt pénzét előkotorta, de Elonnak így sem volt elég pénze. Jól jött a válás, könnyedén megfűzte apját, aki a hiányzó összeggel kisegítette. Játékprogramokat akart írni, de az iskolai tanfolyamot nagyon unta, tanára képtelen volt tartani a lépést. Innentől fogva nem tartott igényt az oktatásra, önerőből és könyvtári könyvekből tanulta a programozást. 12 évesen adta el első saját készítésű szoftverét: a PC and Office Technology magazin rendszeresen vásárolt és jelentetett meg programokat, Elon levelet írt, a Blastar című játék forráskódjáért végül 5000 randot (kb. 500 dollárt) fizettek. Fogalmuk sem volt róla, hogy egy gyerekkel üzletelnek. A Space Invaders és Asteroids által inspirált, 167 sorból álló kódot a magazin 1984. decemberi számában publikálták.


Elon rendszeresen hangsúlyozza az olvasás fontosságát. Azt mondja, az általános iskola utolsó éveiben egzisztenciális szorongás lett úrrá rajta (nem voltak barátai, a szülei elváltak). Megoldást, válaszokat, az élet értelmét kereste Schopenhauer és Nietzsche könyveiben is, de ezek csak elszomorították. A sci-fi viszont bevált, Douglas Adams Galaxis útikalauz stopposoknak című regénye ébresztette rá, hogy „ha a helyes kérdést teszi fel, a válasz már könnyű – a nehézség a kérdésfelvetésben rejlik”. Könyvélményei közül az Alapítvány trilógia, A Hold börtönében, a Kultúra-regények és a Gyűrűk ura kötetei egyaránt megérintették a benne rejlő felfedezőt.


A Pretoria Boys High School tanulója lett. Ebbe a középiskolába járt többek között Max Theiler (aki „a sárgaláznak és leküzdésének kutatásáért” orvosi-élettani Nobel-díjat kapott 1951-ben) és Michael Levitt is (harmadmagával „a komplex kémiai rendszerek többszintű modelljének kifejlesztéséért” szintén Nobel-díjat érdemelt 2013-ban). Az érettségi megszerzésének évében, a felnőttkor beállta előtt hagyta el Afrikát, ahol sosem találta helyét igazán. Nem mellesleg a sorkatonai szolgálatot is megúszta emiatt, de ez csak egy volt a sok indok közül.


Pénz, pénz, pénz


Montrealba érve Elon független volt és szabad, ettől kissé megijedt és még a reptérről hazatelefonált, hogy anyjától kérjen tanácsot, mihez kezdjen. Maye csak önmagát ismételve arra figyelmeztette, hogy ha belevág valamibe, csinálja végig, soha ne adja fel. Néhány napnyi csavargást követően a 3000 km-re lévő Swift Currentbe utazott, meglátogatott néhány rokont. Alkalmi munkákat vállalt szerte az országban, aminek anyja révén ő is állampolgára lett. 1990-ben felvételt nyert a Queen’s egyetemre. Kollégistaként kínai szobatársára támaszkodott, aki lelkesen jegyzetelt és minden előadást meghallgatott. Ő maga igyekezett a lehető legkevesebb időt tölteni az egyetemen, helyette szinte bármit megjavított, számítógép alkatrészekkel üzletelt, és vírusokat irtott a csoporttársai gépéről. A második szemeszter végén ösztöndíjjal jutott az Amerikai Egyesült Államokba. A Pennsylvaniai egyetem – Wharton School kettős diplomáját minden bizonnyal eidetikus memóriájának köszönheti. Először közgazdaságtanból, aztán fizikából is sikeres diplomamunkát és vizsgát tett.


Tosca (Elon húga) gyerekkoruk óta tisztelte, sőt csodálta bátyját. Nem bírta sokáig, hogy egy fél világ választja el őket egymástól. Attól a perctől folyamatosan győzködte anyját, hogy Elon letette a telefont a reptéren. Maye a megélhetés és amiatt is aggódott, hogy legnagyobb fia végső célként úgyis az USA-ba megy, ahova nem jár egyiküknek sem alanyi jogon az állampolgárság. Tosca, míg anyja egy fotózásra utazott, ennek ellenére gyors és végleges döntést hozott: eladta a házat, a bútorokat és mindent, amiért hajlandóak voltak fizetni az emberek. Mire Maye visszatért, már nem volt mit tenni.


Kanadában gyakorlatilag a semmiből kellett felépíteniük új életüket, ami lassan és nehezen indult. Maye minden hétköznap hajnali 4-től este 11-ig dolgozott, szombaton valamivel kevesebbet. Öt munkahelye volt, kutatóként tevékenykedett a Torontói egyetemen, több ügynökségnél modellkedett, építette dietetikusi praxisát, miközben folyamatosan továbbképezte önmagát.


Az amerikai egyetem évei alatt Elonnak két fő pénzforrása volt, kollégiumi szobatársával kiköltöztek a campusról és 16 szobás házat béreltek, amit hétvégén megnyitottak a szórakozni vágyó fiatalok előtt. Öt dollárt kértek a belépésért, cserébe mindenki annyit ivott, amennyit tudott. Még így is egy éjszaka alatt kitermelték a bérleti díjat. Amikor épp nem üvöltött a zene, vagy takarították a tivornyák emlékeit, Elon a Science Rocket Games játékainak fejlesztésében vett részt. Az 1994-ben megjelenő Loadstar: The Legend of Tully Bodine és a Cadillacs and Dinosaurs: The Second Cataclysm (1995) mellett sokat játszott, a Civilization és az FPS kötötte le.


Tanulmányai vezették a gondolatot, hogy az elektromos autó segíthet az olajfüggőség enyhítésében. Új technológiájú akkumulátor tervezését fontolgatta, ezért a Stanford PhD képzésére jelentkezett, anyagtudomány és alkalmazott fizika szakra. 1995 őszén, az első szemeszter második napján mégis meggondolta magát. Az internet rohamosan fejlődött, nem akart kimaradni belőle. Csak fél évet tervezett kihagyni az egyetemen. A webböngészők piacát a Mosaic, mint első grafikus felülettel rendelkező fejlesztés indította be igazán, a felhasználók viszont 1994-ben már ismerkedtek a Netscape Navigatorral, és 1996-ra szinte mindenki ezt használta. A Microsoft Internet Explorerben rejlő potenciál már ekkor nyilvánvaló volt például Elon számára is, pedig csak 1997-ben, a Windows 98 megjelenésével integrálták az operációs rendszerbe. Ennek ellenére (vagy pont ezért) a Netscape csapatához jelentkezett, de még elutasító válaszlevelet sem kapott. Ezek után személyesen ment el az irodába, ahol végül nem mert megszólítani senkit. Viszont még jobb ötlete támadt.


Zip2, az első milliók története


Huszonnégy évesen saját vállalkozást indított. Gyakorlatilag az íróasztala alatt aludt hónapokon keresztül, hogy időt spóroljon. "Naiv voltam, és sokkal hülyébb annál, mint amilyen most" - fogalmazott egy interjúban. A cégnek a Zip2 nevet adta, amit utólag megbánt (félreérthető volt: zipto.com, ziptoo.com, zip2.com, ziptwo.com). Mivel egyedül nem bírta a munkát, rábeszélte öccsét is a csatlakozásra, aki a kanadai Queen's University Business School hallgatója volt, emellett piacelemző és sales manager munkakört hagyott ott bátyja kedvéért. Csatlakozott még anyjuk egyik barátja, Greg Kouri is, ő ingatlanfejlesztő volt.


A Zip2 újságok és magazinok webes felületeinek elkészítését vállalta, illetve hirdetési platformot szolgáltatott. Emellett, köszönhetően a Navteq bőkezűségének (szintén a Dél-Afrikai Köztársaságból emigrált alapító) ingyenes engedélyt kaptak a cég térképeinek online felhasználásához. Ezután Elon alig párszáz dollárért vásárolt egy cégadatbázist, a kettőt pedig összegyúrták. A Zip2.com látogatói útvonaltervező segítségével találhattak maguknak programlehetőséget, éttermet, vagy amire éppen szükségük volt.


Az üzletet apjuk 28 ezer dolláros támogatásából indították, de 1996-ra ez lassacskán elfogyott. Elon egyetemi számítógépét használták, ablaktalan irodájuk olcsóbb volt, mintha garázst béreltek volna. A költséghatékonyság jegyében megegyeztek az alattuk üzemelő ISP-vel, lukat fúrtak a padlóba és azon keresztül vezették a kábeleket, amin a havi százdolláros szélessávú internetet használták. Ez minőségi ugrást jelentett az addigi betárcsázós kapcsolathoz képest. Nappal szerverként üzemelt a gép, éjjel pedig a fejlesztéseket programozták, ilyenkor nem voltak elérhetőek.


Végre eljött a változás napja, a Mohr Davidow Ventures 3,5 millió dollárt fektetett a Zip2-be, a vállalat kevesebb, mint 50 százalékáért cserébe. Elon nem hitt a szemének, meg volt győződve róla, hogy túlértékelik cégét. Ezzel beindult az üzlet, összesen 38 millió dollárnyi tőkét szereztek. A befektetők azonban elvárásokkal érkeztek: Elon kénytelen volt lemondani vezérigazgatói pozíciójáról, helyét Rich Sorkin vette át, aki a Goldman Sachs és a Creative Labs alkalmazottja is volt ezt megelőzően. Elon később megbánta döntését, de addigra már kisebbségi tulajdonban voltak testvérével, nem tudott változtatni.


Az új befektetők egy része egyben ügyfél is volt (Knight Ridder, New York Times, stb), ezért az irányt már nem a Musk család határozta meg, akaratuk egyre kevésbé érvényesült. 1998-ban bejelentették, hogy egyesülnek legnagyobb riválisukkal, a Citysearch egyezséget azonban Elon az utolsó utáni pillanatban bizalmatlanságra hivatkozva megtorpedózta. Ez óriási blamázsnak számított, főleg annak fényében, hogy a Microsoft Sidewalk egyre erősebben szorongatta mindkét céget a piacon. A döntés Elon elnöki pozíciójába, és Sorkin vezérigazgatói állásába került. Derek Proudaian lett az új CEO, a Zip2 első befektetőit képviselve. 1999. tavaszán végül a Compaq 307 millió dollárért és 34 milliós részvényopciós vállalásért vásárolta meg a céget, amit beolvasztott az Altavista rendszerbe, majd az egészet fél éven belül rá is sózta a CMGI-re. Elon a Zip2 értékesítéséből 22 millió dollárt kapott, amiből új vállalkozást indított, illetve vásárolt egy McLaren F1 sportautót (erről a CNN készített riportot - a második videón látható).


Milliomosból milliárdos


Elon 10 millió dollárt, a Zip2 értékesítéséből rá eső pénz közel felét forgatta bele új cégébe, amit még '99 márciusában alapított. Úgy gondolta, az internet előbb vagy utóbb úgyis megreformálja a pénzügyi szektort, ki akarta venni belőle a részét. Az X.com ezért gazdasági innovációra épült: online bankot, jelzálogkezelőt, biztosítást és befektetési lehetőségeket egyaránt kínált. Hasonlóan előző vállalkozásához, rengeteg könyvet olvasott el a témában, az alapvető különbség viszont az volt, hogy az első pillanattól fogva befektetőkkel dolgozhatott. Például az a Sequoia Capital is beszállt 25 millióval, amelyik az Apple, a Google, illetve később a YouTube befektetője is volt.


A legszebb az egészben, hogy akár e-mail címről e-mail címre is lehetett utalni pénzt, részvényt, vagy bármit, ami a pénzhez kapcsolódott. Persze ehhez mindkét félnek rendelkeznie kellett X.com regisztrációval, ha a célszemély még nem nyitott fiókot, az e-mail értesítőből egy kattintással hozzáláthatott. 1999-ben ez nagy dolog volt.


Hogy az ügyfelek számát minél gyorsabban növelje, az új fiókok 20 dolláros bónuszt kaptak, ha pedig egy felhasználó ajánlására érkeztek újak, a meghívó is kapott 10 dollárt. Egyetlen dollárt sem kellett költeni reklámra, vírusként terjedt az ingyen pénz híre, exponenciális növekedés kezdődött. Mindössze két hónap alatt százezer regisztrált tagja lett az X.comnak. Nem csak Elon találta fontosnak a pénzügyi szektor modernizálását, a mellettük dolgozó Confinity szintén ebben az üzletágban dolgozott, hasonló megoldásokat találtak ki.


Pontosabban a Confinity célja egy biztonsági szoftver létrehozása volt, a Palm Piloton tárolt adatok védelmére szakosodtak, viszont ez nem hozott elég pénzt, ezért irányt váltottak. Évekkel a bitcoin előtt jártunk, amikor az alapítók fejében már egy webes valuta képe derengett. Ez volt a PayPal alapötlete, egy olyan megoldásé, ami felgyorsítja a fizetést, biztonságossá és egységessé teszi az online tranzakciókat. Ehhez jött jól, hogy az eBay.com éppen felfutóban volt, a vásárlók viszont nem bíztak az eladókban, és bár a Confinity először elutasította a megkereséseket, ám mikor azok egyre nagyobb számban érkeztek, létrehoztak egy webes felületet, és hamarosan már 1,5 millió ügyfelük volt.


Még 1999-ben egyesült az X.com és a Confinity. Elon ragaszkodott hozzá, hogy megtartsák az X.com nevet, de a visszajelzések alapján túl sokan asszociáltak a pornóra, ezért végül a PayPal győzött. Nem volt egyetértés abban sem, hogy maradjanak a megkezdett úton és a Unix alapú platformot fejlesszék tovább, vagy Elon ötlete nyomán Microsoft alapokra térjenek át. A belső harcok közepette rengeteg fejlesztőt vesztettek, közben pedig megjelentek a hackerek, akik miatt a cég tízmilliókat bukott, havonta. A Windows helyett biztonsági fejlesztésekbe kezdtek, és 0,5 százalék alá szorították a visszaélések számát. Eközben az eBay saját megoldása, a BillPoint minden negyedik alkalommal illetéktelenekhez utalta a pénzt.


2002. októberét írtuk, mikor az online piactér ajánlatot tett, és 1,5 milliárd dollárért felvásárolta a PayPalt. A legnagyobb részvényesként 11,7 százalékot birtokló Elon 165 millió dollárral gazdagodott. A többi részvényest ma PayPal Mafiaként ismerjük, a felvásárlásból kapott összegekből befektetéseket indítottak, illetve saját cégeket alapítottak. Nélkülük nem jöhetett volna létre többek között a Geni.com, a Yammer, a YouTube, a LinkedIn, a Facebook, a Zynga, a Last.fm, vagy éppen a Yelp.


Folytatjuk...

Címkék: autóbusz autóipar e-modell elektromos autó elon musk fejlesztés gigafactory gigafactoryautopilot model 3 napenergia pickup powerwall sharing economy modell solarcity summon suv teherautó tesla tesla motors tőzsde villamos energia vállalatok önvezető technológia

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

Indul a kétmotoros Tesla Model 3 gyártása
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/05/13/indul_a_ketmotoros_tesla_model_3_gyartasa/
2018.05.13. | TotalCar

Úgy tűnik, kezdenek oszladozni a felhők
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/01/04/meg_mindig_lassan_keszul_a_kis_tesla/
a Tesla Model 3 körül, így bővülhet a típusválaszték is.

Az eddigieknél erősebb, hosszabb hatótávú, összkerékhajtású Tesla Model 3-asok érkezését maga Elon Musk jelentette be Twitterén. A vállalat vezetője szerint május végétől már lehet rendelni a legerősebb Model 3-ast, júliustól pedig a gyártást is megkezdik. Musk egy érdeklődő kérdésére válaszolva azt is elárulta, hogy a légrugós változat csak 2019-re várható.

Az összekrékhajtású Tesla Model 3 paramétereiről egyelőre nem tudni sokat és a vételárat sem árulták el. Iránymutatónak csak annyi információnk van, hogy a legerősebb hátsókerekes Model S és az összkerékhajtású változat között bevezetéskor 5000 dollár (~1,3 millió forint) volt az árkülönbség, de valószínűleg a Model 3-nál kisebb lehet majd ez a differencia.

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Újabb őrült ötlettel állt elő Elon Musk - 2018. március 10.

A Tesla vezér bemutatta legújabb metrórendszerét, ami forradalmasíthatja a városi közlekedést.

Új területet forradalmasítana a milliárdos feltaláló, Elon Musk. Az elektromos/önvezető autózás jövőjéhez hozzájáruló Tesla, és az űrutazást jövőjét átalakító SpaceX vezetője ezúttal a tömegközlekedést tervezi átalakítani új, földalattihoz hasonlító szolgáltatásával, amely örökre átalakíthatja a városok lakosainak utaztatását – írja a Bloomberg.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-10/elon-musk-says-pedestrians-will-take-priority-over-cars-in-hyperloop

Elon Musk most konkrétabb részleteket is elárult új terveivel kapcsolatban, legutóbbi nyilatkozata szerint – bár a metrórendszerhez hasonlító rendszer szerelvényei autókat is el tudnak szállítani – az új tömegközlekedési megoldás elsősorban a gyalogosoknak és a bicikliseknek készült. Ez egyenlőségi kérdés, annak kell elsősorban biztosítani ezt, aki nem engedhet meg magának autót – mondta Musk.
... https://privatbankar.hu/vallalat/ujabb-orult-otlettel-allt-elo-elon-musk-most-a-tomegkozlekedest-forradalmasitja-316925

A Tesla-féle hyperloop

A tömegközlekedési rendszer a föld alá integrálható minden városban, az utasok egy nagyobb autóhoz hasonlító szerelvénybe szállnak, amely a föld alól emelkedik ki egy parkolóhelyen. Egy-egy szerelvénybe 10-20 ember fér be, a beszállást követően a kocsi a föld alát ereszkedik, hogy becsatlakozzon a föld alatti hálózatba. Itt egy légmentes térbe érkezik, ami segít a szerelvénynek, hogy költséghatékony magasabb sebességre tegyen szert biztonságosan (a tervek szerint kb. 200 km/h órával is képes közlekedni).

Elon Musk szerint ennek megoldásaként több ezer kisebb, személyiautó-parkoló méretű állomás telepítése szükséges, mivel így a technológia jobban beleolvad a város képébe, mint a nagy központokat igénylő metróállom0ások. A feltaláló még 2013-ban mutatta be terveit, akkoriban viszont még azt nyilatkozta, nem akarja megvalósítani – utóbbi hírek szerint azonban meggondolta magát.

A Boring Co. máris elkezdte a teszthez szükséges fúrásokat a SpaceX központjának közelében, Musk azonban szeretne egy útvonalat építeni Los Angelesben is. A cég jelenleg engedélyezésre vár, hogy megkezdhesse a munkálatokat. A vállalat korábban már megszerezte engedélyét egy Baltimore-t és Washingtont összekötő szakaszra, itt azonban még nem kezdődtek munkálatok.

Videó:
https://twitter.com/elonmusk/status/972245615735222273/video/1

A Tesla vezér új cége, a lángszórók forgalmazásáról is híressé vált Boring Co. nevében múlt héten mutatta be a látványterveit az újdonsággal kapcsolatban.

-----

Jellemző módon Musk twitterén szavazni is lehet az ötletről, hogy ez egy
- lehetetlen csőálom
- csak egy hülye lyuk a földben
- mindkettő
Több, mint 300 ezren (!) már szavaztak...
Vegyük azért észre, hogy ez a fickó pl. kilőtte a Tesláját az űrbe, meg ilyenek, szóval rá tényleg igaz, hogy a lehetetlen számára nem létezik. Tényleg képes, hogy megcsinálja, és nagyon úgy néz ki, meg is fogja csinálni.
[VEKE]

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Már öt napja vezeti a YouTube népszerűségi listát ...
https://www.youtube.com/watch?v=wbSwFU6tY1c
-- http://www.spacex.com/webcast
https://24.hu/tudomany/2018/02/07/fellottek-a-raketak-raketajat-a-falcon-heavy-t

„szeretem az elképzelést, hogy egy jármű végtelenül sodródik az űrben és talán felfedezi egy idegen faj.”
https://index.hu/mindekozben/poszt/2018/02/09/a_nasa_hivatalosan_is_felvette_a_foldontuli_objektumok_koze_elon_musk_teslajat/)

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

A Tesla hatalmas tartalékenergia-tárolója rekord idő alatt válaszolt egy szénerőműben fellépő üzemzavarra.

Alig pár héttel a 13 millió dollárból (3,5 milliárd forintból), mindössze 100 nap alatt felépített telep üzembe helyezése után már élesben is sikeresen vizsgázott az akkumulátor.

Múlt héten a Victoria államban található, szénnel fűtött Loy Yang erőműben üzemzavar lépett fel és leállt. A Tesla tárolója mindössze 140 milliszekundummal később érzékelte a hibát és pótolta is a kieső energiát az országos hálózatba – közölte Dél-Ausztrália energetikai minisztere Tom Koutsantonis.
A politikus szerint ez rekord, és a rendszer kezelőit valósággal sokkolta az eredmény.

Összehasonlításképp a miniszter hozzátette, hogy a Torrens-szigeten található áramfejlesztőjüknek minimum fél óra kell egy hasonló beavatkozáshoz.

Az ausztrál parlament tavaly óta vitázik az energiabiztonságról, amelyre 550 millió dollárt (148 milliárd forintot) kívánnak elkölteni a jövőben.

Ebbe a projektbe szállt be Elon Musk is egy fogadással: ha nem épül meg határidőn belül a Tesla tárolója, maga állja a költségeit.

https://zoom.hu/hir/2017/12/25/pillanatok-alatt-reagalt-elon-musk-del-ausztral-akkumulatora-az-elso-aramszunetere/
Megépült, nyert.

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Az elmúlt 100 év legnagyobb dobása kellett ahhoz, hogy kiderüljön a Tesla gyenge pontja
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/az-elmult-100-ev-legnagyobb-dobasa-kellett-ahhoz-hogy-kideruljon-a-tesla-gyenge-pontja.271979.html
Portfolio | 2017. december 26.

A Tesla akkorát gurított azzal, hogy határidőben megkezdte az elmúlt 100 év legjelentősebb modelljének gyártását, hogy már júniusban biztosak lehettünk abban, hogy ennél nagyobb sztori nem lesz idén a járműiparban. A Model 3 gyártásának exponenciális felfuttatása viszont elmaradt és nyilvánvalóvá váltlt, hogy az amerikaiak egyelőre képtelenek a tömegtermelésre. Ez viszont komoly probléma, ha Elon Musk és csapata nem tudja hamarosan megoldani a kialakult helyzetet, magukra húzhatják a konkurens gyártókat és elfogyhat a befektetők vállalatba vetett végtelen hite is.

Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy komoly verseny volt idén a járműipar legnagyobb sztorija címért, de voltak azért szép próbálkozások:

-- Kína kilépett a fényre és egyértelművé tette, vezető szereplővé kíván válni az autógyártás területén

-- Az európai bürokraták a dízelbotrányból okulva érdemben megpróbáltak szembeszállni az autógyártók lobbi-gépezetével, amely rendre bedarálta őket

-- A General Motors pedig hosszú évek kínlódása után eladta az Opelt gombokért a franciáknak, hogy végre megszabaduljon a masszívan veszteséges európai divíziójától

De mindezek eltörpülnek amellett, amit a Tesla lerakott az asztalra. Elon Muskék ugyanis azután, hogy rárúgták a szalon ajtaját a Model 3 tavalyi bemutatásával a világ vezető autógyártóira , idén jó hangosan körbe is kérdeztek, hogy ki tud még rajtuk kívül dögös, értelmezhető hatótávolságú és elfogadható árú elektromos autót gyártani. A nevadai akkumulátorgyár bedurrantása, néhány fontos gyártás-előkészítő lépés kihagyása után ugyanis a terveknek megfelelően júniusban legördültek az első Model 3-ok a fremonti üzem gyártószalagjáról.

Ilyen belépő után egyáltalán nem volt meglepő, hogy a konkurens gyártók, befektetőik és saját maguk megnyugtatása érdekében, olyan ígéret cunamit zúdítottak a világra, hogy sokszor még mi is alig tudtuk követni, hogy éppen ki hány milliárd dollárt, vagy eurót kíván elkölteni az elektromos autózás területén. Az abszolút győztes természetesen a dízelbotrány kirobbantója, a Volkswagen volt, amely részben politikai nyomásra, olyan nagyszabású tervvel rukkolt elő a Frankfurti Autószalon előestéjén, hogy egyből megírtuk, kár megtartani a rendezvényt, ennél nagyobbat úgysem tud mondani majd senki és igazunk is lett. A slusszpoén mégis év végére maradt, amikor a Toyota, aki éveken át mantrázta, hogy nem hisz az akkumulátorral szerelt elektromos autók jövőjében, bejelentette, hogy 10 elektromos autót is piacra dob 2020 elejéig.

A heves reakciók nem voltak véletlenek, első körben még csak arról volt szó, hogy jött egy autógyártó a semmiből, amely néhány év alatt elérte azt, hogy emberek álljanak sorba az autójáért, amit még be sem mutatott. Az időben megkezdett termeléssel viszont újabb koporsószöget vert bele a Tesla az autógyártás több mint 100 éves üzleti modelljébe és hatalmas lépést tett annak irányába, hogy felgyorsítsa azt az átmeneti időszakot, amely alatt a világ átáll a belsőégésű motorral szerelt járművekről az elektromos meghajtású autók használatára. Hiszen egy olyan modell gyártása indul el, amely már szélesebb tömegek számára teszi elérhetővé az elektromos autózást úgy, hogy közben egy sor olyan újítással rukkol elő, amelyeket figyelembe véve még a legmodernebb autók is elavultnak tűnhetnek a vásárlók számára.

De hiába készült el a Tesla határidőre az elmúlt 100 év legfontosabb modelljével, örömünnepre mégsem volt okuk. 2017-ben ugyanis egyértelművé vált, hogy van egy terület, ahol hátrányban vannak még az amerikaiak más autógyártókkal szemben, ez pedig a tömeggyártás. A Tesla ugyanis az autógyártását is máshogy képzeli el, mint a riválisai, szeretné kiűzni az embert a gyártószalag mellől, hogy átadhassa a terepet a gépeket készítő gépeknek. Ez viszont nem egyszerű, így közel 500 ezer vásárló várja ebben a pillanatban is, hogy végre sikerüljön exponenciálisan felfuttatni a termelést a gyártás poklában, amely még mindig olyan meglepetéseket tartogathat, amikre Elon Muskék saját bevallásuk szerint sincsenek felkészülve.

A befektetők vállalatba vetett hite viszont rendületlen, a Tesla árfolyama közel 52 százalékot emelkedett egyetlen év leforgása alatt, amely egyben azt is jelenti, hogy a piac szerint 55 milliárd dollárt ér a cég, amely a várakozások szerint legkorábban 2019-ben termelhet profitot. A tőzsde mindig a jövőt árazza, így nincs miért csodálkozni azon, hogy a Tesla már most is értékesebb sok szektortársánál. A befektetők ugyanis arra számítanak, hogy néhány éven belül a vállalat nem csak megtartja vezető pozícióját az elektromos autógyártás területén, hanem jelentős piaci részesedést is szerez. A Model 3 nélkül viszont utóbbira nem lesznek képesek az amerikaiak, a felhergelt konkurens gyártók ugyanis valóságos modelloffenzívára készülnek az elektromos autózás területén a következő években. Így már most borítékoljuk, hogy 2018 egyik legnagyobb járműipari sztorija az lesz, hogy hogyan sikerül a Teslának felfuttatnia a Model 3 gyártását.

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Nagyon rossz hírt közölt Elon Musk a Tesla szerelmeseivel
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/nagyon-rossz-hirt-kozolt-elon-musk-a-tesla-szerelmeseivel.266775.html
Portfolio | 2017. november 2.

Rossz hírt kaptak a befektetők és a vásárlók

Ahogy arról délutáni cikkünkben írtunk, két dolog volt igazán érdekes a Tesla gyorsjelentésében: hogyan alakulhat majd a Model 3 gyártásának felfuttatása és hány előrendelés érkezett a gyártó új modelljére a harmadik negyedév során.

Elon Musk, a cég vezére finoman szólva sem kényeztette el a befektetőket, a tőle megszokott őszinteséggel jelezte, hogy keményen dolgoznak azon, hogy sikerüljön minden problémát elhárítaniuk a gyártás területén, amely miatt sokkal lassabb ütemben készülnek a Model 3-asok, mint amit korábban ígértek.

Musk beismerte, egyelőre nehéz meghatározni, mikorra sikerülhet minden problémát elhárítani, illetve mikor kerülhet elő egy újabb, amely hátráltathatja a termelést.
Mindezek fényében annyit tudott csak mondani, hogy jelenlegi tudásuk alapján arra számítanak, hogy 2018 első negyedévének végére lesznek képesek elérni a heti 5000 darabos gyártást a Model 3-as esetében. Ez pedig nagyon rossz hír több szempontból is

1) Korábban azt ígérték a cég befektetőinek és a vásárlóknak, hogy a termelés exponenciálisan fog felfutni, így már december végére elérhetik a heti 5000 darabos termelést, jelen állás szerint ez viszont egy teljes negyedévet csúszik

2) A Tesla több mint 455 ezer foglalással rendelkezik a Model 3-ra vonatkozóan, abban az esetben, hogyha a vásárlók azt látják, hogy komoly csúszások lesznek a gyártásban, szállításban, elkezdhetik visszamondani az előrendeléseiket, más gyártók időközben megjelenő elektromos modelljeit választhatják

Rossz hír az is, hogy a Tesla várakozásai szerint ugyan 100 ezer Model S és Model X kerülhet értékesítésre 2017-ben, amely új rekord lenne, viszont terveik szerint a negyedik negyedévben 10 százalékkal kevesebbet gyártanának az említett modellekből. Ennek hátterében is a Model 3 gyártásával kapcsolatos problémák állnak, ugyanis a kialakult helyzet megoldása, a termelés felfuttatása érdekében a vállalat arra kényszerül, hogy plusz munkaerőt allokáljon az új modellhez.

Az viszont bizakodásra adhat okot, hogy a menedzsment elmondása szerint tovább nőtt az új modellre leadott előrendelések száma a harmadik negyedévben. Igaz, a befektetőket óvatosságra intheti, hogy a mostani beszámolóban Muskék nem adtak meg pontos számot a heti foglalásokra vonatkozóan, míg az előző negyedév során jelezték, átlagosan heti 1800 foglalásuk érkezik a Model 3-ra. Továbbá az is kérdéses, hogy az előrendelések számának növekedés mennyire lesz tartósan fenntartható, hogyha a vásárlók azt látják, hogy nem képes felpörgetni a gyártását a Tesla.

Mi volt még érdekes a negyedéves beszámolóban?

A rekord értékesítésnek és a Tesla Energy üzletágnak köszönhetően a cég árbevétele közel 3 milliárd dollár volt a harmadik negyedévben, amely 30 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest, ráadásul sikerült egy kicsit megverni az elemzői konszenzust is ezen a soron. Az egy részvényre jutó eredmény tekintetében viszont sokkal gyengébben teljesített a Tesla a vártnál, 2,92 dolláros veszteséget realizáltak részvényenként.

A harmadik negyedévben a meghatározó autógyártó üzletág bruttó marzsa 18,7 százalék volt, az elemzői konszenzust (18,6%) ugyan sikerült kicsivel meghaladni, viszont jelentős visszaesés következett be az előz negyedévhez képest (25%). Ez egyébként döntően azzal volt magyarázható, hogy elszálltak a Model 3 gyártásához kapcsolód költségek. A Tesla ugyanakkor úgy látja, hogy a negyedik negyedév fordulópontot jelent majd a Model 3-hoz kapcsolód bruttó marzs esetében, a kapacitáskihasználtság ugyanis jelentősen javulhat a gyártás felpörgetésének, a nagyobb termelési volumennek köszönhetően. Így a cég menedzsmentje arra számít, hogy jelentős javulást fognak elérni a bruttó marzs esetében és tartható a korábban kitűzött 25 százalékos szint elérése az autógyártó üzletág esetében.

A tőkeberuházás mértéke 1 milliárd dollár lehet a negyedik negyedévben, amely a Model 3 gyártásának felfuttatásához, a Gigafactory 1 további építéséhez és az értékesítés, szerviz, valamit töltőhálózat fejlesztéséhez kapcsolódik majd.

A Tesla Semi, vagyis a cég tisztán elektromos meghajtású kamionjának bemutatójára 2017. november 16-án kerül majd sor.

Információk a befektetők megnyugtatására

A Tesla mostani beszámolójában meglepően sok olyan információ volt, amelyek mintha azt a célt lettek volna hivatottak szolgálni, hogy megnyugtassák a befektetőket azzal kapcsolatban, hogy igenis keményen dolgoznak a cégnél és jól haladnak a dolgok a hosszú távú tervek megvalósításának irányába:

-- A menedzsment szerint a Tesla Energy üzletág egyre fontosabb szerepet fog betölteni a vállalat működésében és érdemben hozzájárul majd az árbevétel és a profit bővüléséhez is

-- A Model 3 gyártásával ugyan adódtak gondok, de figyelembe kell azt is venni, hogy ennek a modellnek a gyártása sokkal nagyobb mértékben lesz automatizált, mint a Model S vagy a Model X gyártása, illetve bármelyik másik autó előállítása a világon

-- A Model 3 gyártásánál adódott problémák megoldásán a vállalat legjobb mérnökei dolgoznak, így végül sokkal hatékonyabb lehet az automatizált gyártási folyamat, mint azt korábban jelezték

-- A Tesla folyamatosan fejleszti Autopilot szoftverét és komoly lépéseket tesz annak érdekében, hogy járműveit teljesen önvezetővé tegye. A cél megvalósításán, illetve a Tesla AI csapatában a világ legjobb mérnökei és kutatói dolgoznak

-- A harmadik negyedévben a Tesla 18 értékesítési- és szervizpontot nyitott, így azok száma elérte a 318-at globálisan. A vállalat 126 új Supercharger állomást telepített, így azok száma meghaladta az 1000 darabot a világban

-- Dél-Ausztráliában minden a tervek szerint alakul, így tartható az a 100 napos terv, amelynek keretében Musk korábban azt ígérte, hogy megoldja majd a régió áramellátási problémáját. Ennek érdekében egyébként egy 100 MWh kapacitású akkumulátorfarmot telepítenek majd az országban

Romokban az árfolyam

A befektetőket nagyon elkeserített a Tesla harmadik negyedéves beszámolója, illetve azok az állítások, amelyeket a menedzsment megfogalmazott a Model 3 gyártásával kapcsolatban. Így keményen adták a Tesla papírjait az amerikai piacok zárását követő kereskedési szakaszban, amelynek hatására a Tesla árfolyama közel 8 százalékot zuhant a keddi záráshoz képest. Jelenleg 306 dollár közelében állnak a részvények.

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

A Tesla ma nem hibázhat
http://www.portfolio.hu/vallalatok/a-tesla-ma-nem-hibazhat.266753.html
Portfolio | 2017. november 1.

Szerdán, az amerikai piacok zárását követően teszi közzé harmadik negyedéves beszámolóját a Tesla. A piaci szereplők két dologra kíváncsiak most kiemelten: hogyan pöröghet fel a Model 3-as gyártása és hogyan alakulnak az új modell előrendelési számai.

Azt már elárulta a Tesla korábban, hogy 26 150 járművet értékesített a harmadik negyedévben, amely 4,5 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest és egyben új rekord volt. A Tesla Model S-ből 14 065 darab, Model X-ből pedig 11 865 darab fogyott, míg a Model 3-ból 220 darab került értékesítésre. A gyártás területén viszont komoly gondjai adódtak a világ vezető elektromosautó-gyártójának. Igaz, hogy a harmadik negyedév során sikerült 25 333 darab Teslát készíteniük, viszont ebből csupán 260 darab volt Model 3-as. Ez pedig azért volt komoly probléma, mert Elon Musk, a Tesla vezére korábban a Model 3 gyártásának exponenciális felfuttatását ígérte: augusztusban 100 darabnak, míg szeptemberben 1 500 darabnak kellett volna elkészülnie. Ez a terv viszont nem valósult meg, amelyet Musk a gyártás szűk keresztmetszetével indokolt.

A Tesla ma nem hibázhat

Tegnap az is kiderült, hogy a tervezettnél lassabb termelést az okozta, hogy gondot jelentett a Tesla és a Panasonic közös nevadai üzemében az akkumulátorok összeszerelési folyamatának automatizálás. A Panasonic vezérigazgatója, Kazuhiro Tsuga viszont elmondta, hogy a problémát hamarosan sikerül megoldaniuk, amelyet követően felpöröghet a Model 3-ba szerelt akkumulátorcsomagok gyártása, így az új modell termelése is.

Mindezek fényében nagyon érdekes lesz, hogy a negyedéves beszámolóban milyen várakozásokat fogalmaz meg a Tesla menedzsmentje a Model 3 gyártásának felpörgetésével kapcsolatban. Ahogy arra is kiemelten figyelnek majd a piaci szereplők, hogy hogyan alakulnak az új modellnek a megrendelései. Az előző negyedév során Musk arról számolt be, hogy heti szinten 1800 foglalást kapnak a Model 3-ra.

Nincsenek kérdőjelek - Veszteséges lesz a Tesla

Az értékesítés növekedésének köszönhetően a Tesla árbevétele is emelkedhetett 2017 harmadik negyedévében, ugyanakkor nyereséges negyedévre nem számíthatnak a befektetők. Az elemzői konszenzus szerint a Tesla 300 millió dolláros üzemi veszteséget realizálhatott a negyedévben, míg az egy részvényre jutó veszteség 2,33 cent lehetett.

A 2017-es várakozások a fókuszban

Nagyon fontos lesz az viszont, hogy milyen várakozásokat fogalmaz a Tesla vezetése az alábbiakkal kapcsolatban:

-- Az értékesítések
-- A gyártókapacitás felpörgetése
-- A gyártás hatékonysága
-- A bruttó marzs
-- A működési költségek
-- Az eredmény
-- A nettó likviditás
-- A működési cash flow
-- És a teljes évre vonatkozó tőkeberuházás alakulása

-----

Ugyanakkor a Tesla közleményében jelezte, nem beszállítóival van a probléma, illetve pontosan tudják, hogy hogyan tudják megoldani, orvosolni a kialakult helyzetet és erre rövidesen sor fog kerülni. Továbbá az is kiderült, hogy a cég várakozásai szerint idén 100 ezer Model S-t és Model X-et értékesíthetnek.

A befektetőket sikerült megnyugtatnia a vállaltnak, a kezdeti riadalom után már csak szerény mértékű, 0,5 százalékos esést láthatunk a cég piacán.
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/nagy-csalodast-okozott-a-tesla.264069.html

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Elon Musk megnyert egy őrült fogadást
http://m.portfolio.hu/vallalatok/elon-musk-megnyert-egy-orult-fogadast.268831.html
Portfolio | 2017. november 23.

Úgy tűnik, Elon Musk tényleg megoldotta 100 nap alatt tízezrek problémáját Dél-Ausztráliában. A Tesla vezére tartotta ígéretét és határidőre telepítették a 100 MW kapacitású Powerpack parkjukat.

Musk bátor fogadásba ment bele

Nem akármilyen kihívásba ment bele a Tesla alapítója, Elon Musk márciusban. Azt állította, hogy meg tudja oldani egész Dél-Ausztrália áramellátási problémáját mindössze 100 nap alatt. Ha nem sikerül, akkor ingyen adja az akkumulátorfarmot.

Dél-Ausztráliában elszálltak az energiaárak és sorozatos áramkimaradásoktól szenvednek a helyiek. Tavaly szeptember pedig az évtized egyik legpusztítóbb vihara teljes sötétségbe borította a régiót, több tízezer háztartás maradt áram nélkül.

Musk egyébként nem a levegőbe beszélt, tudta, a Tesla Nevadában felállított gigagyárának köszönhetően képesek lesznek arra, hogy 100 nap leforgása alatt telepítsék a 100 MW kapacitású rendszert. Rendelkeztek referenciamunkával is, hiszen korábban már telepítettek egy 80 MW kapacitású akkumulátorfarmot Dél-Kaliforniában, mindössze 90 nap alatt, aminek teljes költsége 100 millió dollár volt.

Úgy tűnik, meg is nyerte

A jelek szerint Elon Musk és csapata teljesítette vállalását, 100 nap alatt telepítették a 100 megawatt kapacitású Powerpack parkot, amely a jövőben képes lehet arra, hogy a francia Neon csoport által üzemeltett szélenergia-farmhoz kapcsolódva tárolja az ott megtermelt villamos energiát.

A rendszer tesztelése ugyanakkor még hátra van, a következő napokban kiderül majd, hogy alkalmas-e a feladatának maradéktalan ellátásra, illetve megfelel-e a helyi szabályozó hatóság előírásainak.

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Elon Musk most tényleg nagyot dobhat, ez talán az eddigi legnagyobb vállalása
http://hvg.hu/tudomany/20170923_elon_musk_oktatas_global_learning_xprize
2017. szeptember. 23. | hvg.hu

Rengeteg pénzt fektetett be Elon Musk arra, hogy alaposan megreformálja az oktatást ott, ahol a legnagyobb szükség van rá. Jelenleg 250 millió gyerek nem tud írni és olvasni – Musk arra vállalkozik, hogy 15 hónapon belül már mindegyikőjük fog tudni.

Elon Musk az elmúlt tíz évben bőven tett azért, hogy az egész világ megismerje a nevét.
A Teslával kirobbantotta az autóipari forradalmat,
http://hvg.hu/cimke/elektromos_aut%C3%B3
a SpaceX élén az űrszektorba tört be,
http://hvg.hu/cimke/SpaceX
dolgozik a hipergyors vákuumvasúton
http://hvg.hu/tudomany/20170803_hyperloop_hipergyors_vakuumvasut_budapest_pozsony
és egy földalatti alagútrendszeren is,
http://hvg.hu/cegauto/20170828_feny_az_alagut_vegen_egy_teslat_guritottak_be_elon_musk_kulonleges_alagutjaba
amivel szintén az autókat lehetne szállítani. Ezek azonban még viszonylag kis vállalkozásoknak is számítanak amellett, amelyre most szánta el magát Musk: megreformálná az oktatást.

Az UNESCO adatai szerint jelenleg mintegy 250 millió gyerek nem tud írni, olvasni és számolni azért, mert nem jutnak hozzá a legalapvetőbb oktatáshoz sem. Jelenleg mintegy 1,6 millió tanárral többre lenne szükség a Földön, és ez a szám 2030-ra megduplázódhat.

A Forbes azt írja:
https://www.forbes.com/sites/peterhigh/2017/09/18/possibly-elon-musks-biggest-idea-yet-revolutionizing-education/#7558dfea4888
a helyzetet elnézve Elon Musk úgy döntött, 15 millió dollárral (kb. 3,9 milliárd forint) támodatja a Global Learning Xprize nevű kezdeményezést. A cél, hogy mind a 250 millió gyermek megtanuljon írni, olvasni és számolni anélkül, hogy iskolába kellene mennie. Mindezt 15 hónap leforgása alatt.

Az Xprize nemrég egy pályázatot írt ki, amelyben nyílt forráskódú, a tanulást segítő szoftvereket várták az indulóktól. Összesen 198 csapat nevezett, közülük pedig egy 11 fős nemzetközi csapat választotta ki az öt finalistát. A döntősöknek végül fejenként 1 millió dollárt (kb. 258 millió forint) ajándékoztak. Ennek köszönhetően a csapatok most Tanzániában tesztelik a fejlesztett technológiát.

A projektbe a Google is beszállt, így végül Tanzánia Tanga nevű régiójának 150 falujában közel 4000 gyerek tanulhat majd írni, olvasni és számolni. A keresőóriáis ehhez 8000 Pixel C táblagépet biztosított.

Az öt döntős közül végül egy fogja megnyerni az Xprize nagydíját, a 10 millió dollárt (kb. 2,58 milliárd forint). A győztest 2019 áprilisában jelentik majd be.

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Így néz ki Elon Musk űrruhája - 2017.09.09.

A SpaceX meglepő módon egy gazdaságilag is megtérülő céggé nőtte ki magát. Különösképp nagy szó a hír, tekintettel arra, hogy ez Elon bácsi hobbiprojektje. De ha már egyszer sikeresek, ideje továbbmenni az eredeti cél felé (Musk a Marson mehessen nyugdíjba) egy újabb lépéssel.

Ez a lépés pedig az ruha, amiben embereket is a nyugodt szívvel lehet a vákuumba lőni azokon az újrahasznosított rakétákon. A fenti képen az elkészült dizájn látható, ami láttán minden igazi Daft Punk rajongó szíve nagyot dobban. Lehet a francia DJ páros fogja a talpalávalót szolgáltatni az első Musk Marsi Magánvillán (MMM)?
... https://androbit.net/mini/3531/igy_nez_ki_elon_musk_urruhaja.html

Részletek:
http://www.techtimes.com/articles/213328/20170909/elon-musk-reveals-spacex-s-full-spacesuit-design-in-a-new-photo.htm

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

VEKE 13 órája · Már korábban is többször céloztunk rá, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Vb 2018: hat párizsi metróállomást is átneveztek ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Metrófelújítás északi szakasz - 2018 június: http://m3felujitas....

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Szerdán délután fél ötkor leszakadt a felsővezeték...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Szegeden mindig történik valami ... http://iho....

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A turisztikai idény alatt a megnövekedett ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Dezodorokat osztogatnak a bécsi U6 metró vonalán a ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jégesővel, felhőszakadással jönnek a zivatarok keleten. ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

„A kivitelezők grandiózus alagúttal számoltak, gyalogos ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Néhány ráérő online-grafikus a valóság és az ikonikus ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu