Közlekedés: Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2782 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2782 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2782 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3208 db
  • Videók - 2782 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 879 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2.

Ezt a témát M Imre indította 4 éve

2021. március elsejétől a büntető törvénykönyv szerint közfeladatot ellátó személynek minősülnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. útellenőrei és kezelői ellenőrei, így aki a munkájuk során bántalmazza, erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, vagy intézkedésre kényszeríti őket, az akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az ezentúl közfeladatot ellátó személynek minősülő útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli javításáról is gondoskodnak. A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig. A jogi átmínősítés indoklásaként felelevenítették, hogy hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 munkatársuk. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast “ledudáltak” már munkavégzés közben.

https://kreszvaltozas.hu/hir/marciustol-kozfeladatot-ellato-szemelynek-minosulnek-az-utellenorok/

Hozzászólások eddig: 177

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Egy meghökkentő, ám jó szándéktól vezérelt ötlet 1931-ből, a Popular Mechanics tolmácsolásában. Tudod, hogyan kívántak fellépni az ellen, hogy a cserbenhagyó, a baleset után a helyszínről megállás nélkül távozó gépkocsi vezetője anonim maradjon, és ezáltal elkerülje a felelősségre vonást? Az autó első lökhárítójára egy speciális alkatrészt terveztek felszerelni, mely ütközéskor hátrafelé mozdult el, kioldva a jármű aljára előzőleg felszerelt azonosító lemezeket. Az autó által a helyszínen hátrahagyott apró azonosító fémlemezek segítségével – amelyek a gépkocsi rendszámát és a vezető (tulajdonos) nevét tartalmazták – a cserbenhagyó járművet és az elkövető kilétét azonnal meg lehetett állapítani, így a felelőségre vonás nem maradt el, továbbá a kárrendezés is megindulhatott a maga útján. A megoldással nem csak a cserbenhagyásos baleset elkövetőjét, hanem a parkolóban, vagy egyéb helyen más járműnek nekikoccanó, ám a helyszínről adatai nélkül eltávozó jármű vezetőjét is azonosítani lehetett volna – az autó elejével történő ütközés esetén. Bár a feljegyzések szerint az ötlet sokak tetszését megnyerte, ismereteink szerint a gyakorlatban nem valósult meg.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1125470126290010

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Sötét van, párás, esős az időjárás, igazából ez sofőr szemmel az egyik majdnem legrosszabb helyzet közlekedés szempontjából.

Csak pár utasom van, közeledve a külső végállomáshoz kertvárosban, mikor megérkezem a megállóba, ahol épp találkoztam a szemben közlekedő kolegával, aki szintén megállt a szemközti megállóban.

Nálam a kettes ajtónál jelzett két iskolás kislány, nemtudom olyan kb negyedikes-ötödikesek lehettek, ahogy nyílt az ajtó egyből leugrottak, és gondolom egyik kísérhette a másikat, mert elköszöntek, és egyiküknek az út másik oldalán álló busz kellett, ami ugyan az a járat volt mint én, csak visszafele, de olyan szinten beszűkült a tudata, hogy azt a buszt el akarta érni, hogy az én buszom előtt rohant át, lendületből, körültekintés nélkül.

A Kislány azért nincs most intenzív osztályon,
vagy fekete zsákban, mert pont senki nem jött mellettem, mert sajnos az autósok csekély százaléka számít a busz takarásából lelépő gyalogosra, akik amúgy kortól, nemtől független rengetegen vannak.

Azóta azon jár az agyam, hogy basszus, ezek a kölykök iskolába járnak, megy nekik a sminkelés, az éjszakai tiktoklájv, meg az e-cigi, de se a szülő, se a pedagógus nem tanítja meg őket arra, hogy tán nem kéne busz takarásából autó elé ugrani.
Úgyhogy, kedves Olvasó szülők, szépen kérlek titeket, mint járművezető, legyetek kedvesek otthon felhozni témának ezt az úton való átrohangászást, mert egy pillanat alatt megh4lhat a gyereked. Nagyon nem játék ez.

Főleg a mai világba, mikor az autósok zöme a tesla 21 colos monitorját nyomkodja, meccset néz, vagy híreket olvas, esetleg céges prezentációt készít menet közben. A mai kor úrvezetője egy irányjelzéses balkanyarra nincs felkészülve lelkileg, nem erre basszus.

Az ittas , a fiatal szeleburdi, és az idős reflexek nélküli sofőrökről ne is beszéljek.
Arról se beszéljek, hogy sok gyerek a saját szüleitől, nagyszüleitől tanulja meg azt, hogy egy 10 percenként közlekedő járműért érdemes átszaladni a 4 sávos úton a zebrától 3 méterre...
Meg hasonlók.

Sajnos az ivarérett emberek sincsenek mindig tisztában azzal sem, hogy a gyalogátkelőhelyen akkor van elsőbbséged, ha látnak, adsz nekik időt egyáltalán reagálni, és ha egyértelműen jeleznek, hogy mehetsz. A zöld lámpa is egy szín, ott is érdemes körültekintően közlekedni.

A gyalogátkelőhelyen pedig NEM ROHANUNK!

Kérlek titeket, szánjatok időt arra, hogy beszélgettek a gyerekekkel erről, és kérem a pedagógus olvasóimat is, hogy legyen ez téma az iskolába, mert nagyon fontos, és a gyerekek napi rutinja a közlekedés.

Az is egy kérdés, hogy nem-e az volt az esztelen rohanás oka, hogy engedély/tudomás nélkül kísérték egymást?! Nemtudom.

Ha innentől legalább 1 szülő megemlíti a gyereknek ezt, már megérte posztot írnom.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=614853861304297

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Bocsánatot kért a Nissan a Stohl Andrással és Ganxsta Zolee-val készült reklámkampánya miatt | 2025. 02. 13.

A Nissan magyarországi importőre visszavonta reklámkampányát és bocsánatot kért, miután több kritikát is kaptak a Ganxsta Zolee és Stohl András közreműködésével készült reklámjaik miatt – írja a Totalcar. A 444 cikke hívta fel a figyelmet a kampányra, melyben ilyen szövegek voltak:

-- A Grand Automotive Central Europe Kft., a Nissan márka magyarországi importőr vállalata és a nekünk dolgozó kreatív ügynökség nevében elnézést kérünk mindazoktól, akiket a most futó reklámkampányunkkal, szándékaink ellenére megsértettünk, vagy megbántottunk. A kampányban használt kreatív anyagok további használatát beszüntetjük és minden saját kommunikációs felületünkről visszavonjuk

– írták közleményükben.

A Totalcar cikke szerint a kellemetlen reklámkampány elvileg a Nissan Európai Régiójához is eljutott, akik közölték, hogy ezt a hazai importőr indította el és a Nissan nem hagyta jóvá.

https://24.hu/belfold/2025/02/13/nissan-reklamkampany-stohl-andras-ganxsta-zoltan/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Azt akarjuk, hogy egy nő, aki veszélyben van, ne legyen láthatatlan a hatóságok számára. Hogy amikor valaki segítségért kiált, ne kelljen attól tartania, hogy a válasz egy vállvonás lesz. Hogy a rendőrség ne az utolsó utáni pillanatban lépjen – hanem akkor, amikor még van esély megakadályozni a tragédiát.

Mi áldozatsegítők gyakran azt gondoljuk, hogy elég az alapvető emberség ahhoz, hogy egy bajba jutott nővel méltó módon bánjanak. De a jelenlegi rendszernek nem része az emberség.

Hiába együttérző valaki, ha feletteseitől és kollégáitól azt tanulja meg, hogy az áldozatokat nem kell komolyan venni. Ha arra van kiképezve, hogy a szolgálat és védelem nem vonatkozik a bántalmazott nőkre.

Ahhoz, hogy ez változzon, első lépésként szakmai képzésekre és szemléletváltásra van szükség!

Amíg a valódi áldozatvédelem nem része a rendőrök képzésének, a nők életveszélyben vannak! Addig kizárólag a bántalmazón múlik, megöli-e partnerét! Addig minden nőnél fennáll a lehetőség, hogy a következő nőnapon nem a kezébe, hanem a sírjára kerül majd a virág!

Március 8-ig, az idei nőnapig adunk időt a rendőrségnek, hogy bejelentsék: kötelező képzést vezetnek be a nők elleni erőszakról! Ha ez nem történik meg, támogatóinkkal együtt visszük el nekik követeléseinket!

https://actionnetwork.org/forms/kotelezo-kepzest-a-rendoroknek-a-nok-elleni-eroszakrol

-\\- -\\- -\\- -\\- -\\-

Megelőzhető lett volna a tragédia? Interjú a lakástűzben meghalt nő jogi képviselőjével

http://netpolgar.network.hu/video/forum_vitaindito_videok__ird_a_video_ala_a_velemenyed/megelozheto_lett_volna_a_tragedia_interju_a_lakastuzben_meghalt_no_jogi_kepviselojevel

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Talált tárgyak… a pályán
Nem ritkán, sőt inkább elég gyakran hagynak el különböző tárgyakat utazás során az autósok, melyek sokszor gyorsforgalmi utak sávjain landolnak. Veszélyes az is, ha ezek a tárgyak ott maradnak, de az sem veszélytelen, ha civilként megpróbáljuk ezeket levinni a pályáról. Hogy miért balesetveszélyes egy-egy ilyen akció és az, ha nem jól rögzítjük ezeket a tárgyakat az autókon, azt megmutatjuk ebben a videóban.
https://www.facebook.com/watch/?v=1747764906019246

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Legyen eszed! A relatív gyorshajtásról tényleg őszintén.
https://www.facebook.com/reel/977236124428053

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Megérkezett a dermedés mentes gázolaj a kutakra

Magyarországon hagyományosan november 15. a fordulónap: ekkortól kizárólag téli dízelt forgalmaznak a töltőállomások. Ha hideg a reggel, nem csak a nap indul nehezebben, hanem a dízelautók többsége is. Ennek egyszerű fizikai oka van: a hőmérséklet csökkenésével megváltoznak az üzemanyag áramlási tulajdonságai.

A hideg idő következményei közül a dízelmotoros autót használók számára a legjelentősebb, hogy a dízel üzemanyag egyik összetevője mínusz 8-10 Celsius fok hőmérsékleten kristályosodni kezd. A kristályok eltömíthetik a szűrőket, és akadályozhatják az üzemanyag áramlását, ami önmagában is nehézséget okoz a motor téli indításában. Ráadásul a hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan nő az üzemanyag viszkozitása (vagyis csökken a „folyóssága”), ami szintén gátolhatja az indítást és a megfelelő motorműködést. Az előző két ok miatt a motor hosszabb ideig és nagyobb erőfeszítéssel próbálja beindítani az égési folyamatot. Ez a megnövekedett terhelés fokozott igénybevételt, azaz kopási kockázatot jelent a motoralkatrészekre, amelynek a kivédésében szintén segít a téli dízel.

Fontos információ az autósok számára, hogy a prémium dízelek hidegtűrése eleve kedvezőbb, és ezek az üzemanyagok magasabb adaléktartalmuk révén 45%-kal kevesebb lerakódást okoznak a motorban. Ez nem csupán a gépjármű motorjának megóvása és a hosszabb élettartam érdekében fontos, hanem kedvezőbb működést is biztosít. Azok számára, akik a november 15. utáni időszakban is szeretnék minimalizálni az időjárás miatti meghibásodási kockázatot, különösen magasabban fekvő területeken vagy a környező országok magashegyi vidékein, a prémium üzemanyag továbbra is az optimális választás.

Amennyiben félig van a tank nyári dízellel, de hirtelen bejönnek a fagyok, érdemes rátankolni egy fél tank téli üzemanyagot – ideális esetben a magasabb hidegtűrésű prémium változatból –, így a hidegindítás a magyarországi előforduló hőmérsékleteket tekintve biztonságos lesz. A különbség jelentős lehet: az iparági tesztek alapján a normál téli dízel mínusz 20 Celsius fokig biztosít megfelelő teljesítményt, míg a prémium téli dízel esetében nincs jogszabályi előírás...

https://kreszvaltozas.hu/hir/megerkezett-a-dermedes-mentes-gazolaj-a-kutakra/

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Megmutatta egy anyuka, hogyan lehet pelenkával elkerülni a karcolást parkolás közben | 2024. 10. 29.

Igazából zoknival is működik a trükk, és úgy szerencsés esetben ingyenes is.

Olcsó és hatékony trükköt osztott meg egy anyuka, amivel el lehet kerülni, hogy parkolás közben megkarcoljuk más autóját – írja a Mirror.

https://24.hu/elet-stilus/2024/10/29/kismama-pelenka-karcolas-parkolas-tiktok/

Kelly Arvan a TikTokon mutatta meg a módszerét, a videót már több mint 15 ezren like-olták.

https://www.tiktok.com/@kellyarvan/video/7205815743609376002

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Lemondanál az elsőbbségről? Így csináld!

Mindezek mellett a mindennapi életben ugyanakkor adódhatnak olyan forgalmi szituációk, amikor érdemes elgondolkodnunk azon, hogy elsőbbségünkről lemondunk. De nem mindegy, mindezt hogyan tesszük...

Az elsőbbségről lemondást:

• Saját döntése alapján, kizárólag az elsőbbséggel rendelkező kezdeményezheti!
• Kikényszerítése tilos!
• Egyértelműen kell jelezni! (lassítás, megállás, kézzel intés stb.)
• Csak egyetlen járműre vonatkozik! (és nem a teljes, feltorlódott kocsisorra)
• Visszavonni nem lehet!

Figyeljünk ugyanakkor arra, hogy osztottpályás úton a velünk azonos irányban haladó más járművek vezetőitől nem várhatjuk el, hogy automatikusan ők is lemondjanak az elsőbbségükről! Erről ők döntenek, s amíg ezt nem teszik, addig elsőbbségi helyzetben vannak!

Ez is olyan terület, mint minden más az autózás világában, a legjobb józan mértéket szabni a dolognak, átlátni a helyzetet, és megtalálni a legbiztonságosabb megoldást, ami általában mindig a szabályos megoldás is.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2024/09/10/arthat-a-tulzott-jofejseg-autozas-kozben/

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Ez lett a vége a rossz helyre töltött fagyállónak | 2024.09.11.

Alacsony hűtőfolyadékra figyelmeztetett a Mercedes, de a betöltőnyílások azonosítása nem sikerült, a férfi az olaj helyére töltötte be.

A műhelykatasztrófákat gyűjtő Reddit aloldalon tűnt fel egy tanulságos videó. A felvételen látható, hogy olajcsere során a szokásos, elhasznált kenőanyag fekete folyadéka helyett világosbarna, kakaószerű lé ömlik a motorból.

Ennek okát a videót rögzítő felhasználó, chriswgs árulta el. Egy házaspárnál szolgáló Mercedes hűtőrendszerében alacsony szinten állt a hűtőfolyadék, ezért az ezermester férj úgy döntött, pótolja azt. Csakhogy rossz helyre öntötte a folyadékot, a kiegyenlítőtartály helyett az olajbetöltő nyílást vette célba.

3,5 litert töltött a motorba, majd tetézve a bajt, még mentek is a kocsival. A szerelő kifejezetten kérte, hogy hívjanak vontatót, és a motor indítása nélkül vigyék be a szervizbe a kocsit, de nem hallgattak rá.

A szerelő három egymást követő olajcserével mosta át a motort, és leírása szerint az erőforrás nem ment tönkre teljesen, csak a vezérlőlánc feszítő papucsai szenvedték meg az akciót. Tehát tragikus véget nem ért a tévedés, de rámutat arra, hogy hiába élünk az információ korában, amikor a zsebünkben van a világ szinte minden tudása, és bárminek a hivatalos műszaki leírása elérhető pár kattintással, még akkor is előfordulnak ilyen banális esetek.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2024/09/11/ez-lett-az-eredmenye-a-rossz-helyre-toltott-hutofolyadeknak/

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

DRÁMA: Rogán Antalt már a New York kávéházba sem ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Indafotó: A szolgáltatás 2025. március 31-én 24:00 -kor ...

M Imre írta 3 napja a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:

Budapestbelgrad_vasutvonal_2179329_1590_s

A Budapest-Belgrád vasútvonalon az emberek ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu