Közlekedés: Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2.

Ezt a témát M Imre indította 1 éve

2021. március elsejétől a büntető törvénykönyv szerint közfeladatot ellátó személynek minősülnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. útellenőrei és kezelői ellenőrei, így aki a munkájuk során bántalmazza, erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, vagy intézkedésre kényszeríti őket, az akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az ezentúl közfeladatot ellátó személynek minősülő útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli javításáról is gondoskodnak. A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig. A jogi átmínősítés indoklásaként felelevenítették, hogy hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 munkatársuk. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast “ledudáltak” már munkavégzés közben.

https://kreszvaltozas.hu/hir/marciustol-kozfeladatot-ellato-szemelynek-minosulnek-az-utellenorok/

Hozzászólások eddig: 100

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 napja

Ismétlődő tilosban parkolásért is elvehetik a jogsit Németországban

A tilosban parkolást általában csak bosszantó apróságnak tekintik. Ha azonban egy év alatt több mint 150 alkalommal parkol valaki szabálytalanul, vezetői engedélye visszavonható - döntött a berlini közigazgatási bíróság.

Gépjármű vezetésére alkalmatlan az a járművezető, aki egy éven belül több mint 150 parkolási szabálysértést követ el, és vezetői engedélyét bevonhatják. Erről a berlini közigazgatási bíróság (VG) döntött hétfőn kihirdetett ítéletében (2022.10.28-i ítélet, Az. VG 4 K 456/21). A határozatban elutasították egy berlini lakosnak a keresetét, melyet vezetői engedélyének a tartományi szabálysértési hivatal (Landesamt für Bürger- und Ordnungsangelegenheiten) általi visszavonása ellen nyújtott be.

A bíróság megállapította: a hatóság helyesen vélelmezte, hogy a felperes alkalmatlan a gépjárművezetésre. Bár kétségtelen, hogy a közúti közlekedésben elkövetett kisebb jogsértések főszabály szerint figyelmen kívül hagyhatók a vezetésre való alkalmasság vizsgálata során. Más a helyzet azonban, ha a járművezető "nyilvánvalóan nem hajlandó" betartani bizonyos rendelkezéseket, amelyeket a forgalom rendezett folyása indokol. A konkrét esetben már az elkövetett szabálysértések szám is kétségeket vet fel a felperes alkalmasságát illetően. Ezekre a szabálysértésekre ráadásul lakott területen került sor.
https://www.lto.de/recht/nachrichten/n/vg-berlin-vg4k45621-fuehrerschein-fahrerlaubnis-weg-falsch-parken-parkverstoss-ordnungswidrigkeit-strassenverkehr/
Forrás: lto.de
https://nemetorszagi-magyarok.de/infok/valtozasok-a-nemet-kresz-ben

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Itt az ősz, közeleg a tél, előkerülnek a kabátok, sálak, sapkák a szekrényből, és helyükre tehetjük a nyári kendőket, kalapokat. Azonban van egy kiegészítő, ami jobb, ha elöl marad. Bár sokak szerint a napszemüveg tipikus nyári kellék, már egyre többen viselik akár télen is.

A napszemüvegről egyértelműen a nyár jut eszünkbe először. Napsütés, kánikula, strandolás. Vajon akik télen sem teszik a fiók mélyére, csak divatbolondok? Személy szerint egészen addig tartottam szükségtelen hóbortnak a napszemüveget télen, míg el nem kezdtem vezetni. Majd az első alkalom után, amikor félre kellett állnom, mert konkrétan semmit nem láttam a szemembe világító napfénytől, beköltözött a napszemüveg az autóba, és ott is marad, amíg én ülök a volán mögött. De egyéb érvek is szólnak mellette.
https://divany.hu/offline/napszemuveg-telen/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Drónnal keresték a közlekedési szabálysértőket a Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út kereszteződésében

1,5 óra alatt 30 intézkedésre volt szükség: 14 ember azért kapott helyszíni bírságot kapott, mert az útburkolati jelet figyelmen kívül hagyva kanyarodtak az egyenesen haladó sávból, 2 ember ellen pedig szabálysértési feljelentést tettek. 12 sofőr a buszsáv szabálytalan használata miatt kapott helyszíni bírságot, 1 sofőr közigazgatási bírságot kapott, mert a tilos jelzésen hajtott át, 1 embert pedig engedély nélküli vezetés miatt előállítottak.

A fővárosi rendőrök nem először használtak drónt közlekedésrendészeti ellenőrzésre. A police.hu azt írja, ilyenkor „leginkább az olyan balesetveszélyes magtartásokra koncentrálnak, mint a tilos jelzésen áthaladás, a kanyarodási és elsőbbségi szabályok megszegése, a kötelező haladási irány be nem tartása, a záróvonal átlépése, a buszsáv jogosulatlan igénybevétele vagy a vezetés közben kézben tartott mobiltelefon használata, de a levegőből az is jól látszik, ha valaki nem kapcsolja be a biztonsági övet”.
https://444.hu/2022/10/23/dronnal-kerestek-a-kozlekedesi-szabalysertoket-a-bajcsy-zsilinszky-ut-es-az-andrassy-ut-keresztezodeseben

A rendőrség az utóbbi években drónnal többek között közlekedési szabályszegőket és szemetelőket is üldöz, főleg vidéken. A közterek kamerákkal való ellenőrzésének problémáiról itt írtunk korábban.
https://444.hu/2019/04/24/a-totalis-megfigyeles-ellen-senki-sem-tuntet-pedig-jo-uton-haladunk-fele

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Az utóbbi pár napban többször is összefutottunk békákkal a környéken, ebből sajnos egyet már elütöttek.
Figyeljünk rájuk, mert ilyenkor többen is lehetnek, valószínűleg a téli búvóhelyüket keresik.
https://www.facebook.com/groups/1098161204036136/posts/1474525926399660

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Ahol a stoptáblán át rohannak egymásba az autók | 3. helyszín

Szeptember 8-án a Váci utat és az Újpesti rakpartot összekötő Gogol utca és a Pannónia utca kereszteződésében ütközött össze egy Volkswagen és egy Škoda. Az ütközésért szinte biztosan az utóbbi volt a felelős, hiszen előzőleg a Gogol sarkán lévő stoptábla mögül hajtott ki. Az ilyen jelenetek néhány hetente ismétlődnek a Hegedűs Gyula és a Gogol utca találkozásánál is, ahol a helyi presszó dolgozói azt mondják, nincs biztonságban, aki az utcasarkon álldogál.

Állításukat erősíti, hogy június 20-án úgy ütközött össze két autó éppen a bejárat előtt, hogy a fotók alapján az elsőbbséget élvező, Hegedűs Gyula utcából érkező világoszöld Škoda Fabia maga alá gyűrte a járdaszéli oszlopokat és betörte a házfalat.

Sebességkorlátozás már van, lassú forgalom még nincs

Ha valaki a Váci úti dugót ebben az irányban kikerülni igyekvők közé tartozik, az először a Visegrádi és a Gogol utca kereszteződésén halad át, az egyetlen helyen, ahol elsőbbsége van. Félő, hogy ebből következik a rossz automatizmus (talán így jobban ismered: megszokásból vezetnek).

... az autósok azért hajtanak be a stoptáblák ellenére megállás nélkül, mert nincs fizikai akadály, ami lassításra késztetné őket, ráadásul nem tartják logikusnak ((talán így jobban ismered: megszokásból vezetnek), hogy a kétszer egysávos Gogol utcán haladva elsőbbséget kell adniuk a keskeny és rosszul belátható Hegedűs Gyula utca, illetve a Pannónia utca forgalmának.
___

A közlekedésszervezésben az olyan utakat önmagát magyarázó útnak is szokták nevezni, ahol elsősorban nem a jelzések alapján tájékozódnak és döntenek a közlekedők, hanem például a térérzet szerint: ahol tágabb a hely, ott biztonságban érzik magukat, ahol pedig szűkebb, ott óvatosabbak és lassabban hajtanak.
Néhol van forrás, néhol nincs...
https://telex.hu/belfold/2022/09/23/ahol-a-stoptablan-at-rohannak-egymasba-az-autok

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Ahol a stoptáblán át rohannak egymásba az autók | 2. helyszín

A kerület és a Budapest Közút Zrt. először a táblázás megerősítésével próbálkozott, illetve fizikai akadályokat építettek több utcasarokra, hogy legalább azokban ne parkoljanak szabálytalanul az autók, beszűkítve a látóteret. Később viszont, például a Visegrádi utcában, egy iskola közelében a teljes kereszteződést megemelték, mert egyértelművé vált, hogy az autósok egy része legfeljebb akkor veszi el a gázt, ha a bukkanó veszélyezteti az autó épségét.

Ilyen építmény lassítja a tempót a Tátra utca és a Radnóti Miklós utca találkozásánál is. Azután építették, hogy 2016. augusztus 25-én este összeütközött két autó, mert a Radnótin érkező nem adta meg az elsőbbséget a másiknak, majd az egyik jármű a sarki hangszerbolt előtti járdára csapódott, ahol elgázolt egy anyát és két gyerekét.

Szomorú tanulságok ezek, amit a helyiek is éreznek, ezért mozgalom indult a Váci út felől érkező átmenő forgalom jelentős csökkentésére. Ezt a civilek úgynevezett szuperblokkok építésével oldanák meg, vagyis leegyszerűsítve bizonyos kereszteződésekben minimálisra szűkítenék az úttestet, a kerékpárosok sebességéhez igazítanák a sebességhatárt, egyúttal kiszélesítenék a járdákat, és olyan közlekedési hurkokat hoznának létre, amelyek megakadályozzák a lendületből áthajtást a városrészben.

Ilyesmire egyébként Barcelonában is találunk példát, a tapasztalatok pedig jók: a szuperblokkosított környékeken csökken az autózaj, illetve a károsanyag-kibocsátás, megélénkül a gyalogos- és kerékpárosforgalom, fellendül a vendéglátóhelyek élete, meg persze kilőnek az ingatlanárak. A tervet egyelőre elkaszálták, nem lesz szuperblokk az Újlipótvárosban, így viszont marad az átmenő forgalom és a balesetek.
https://telex.hu/belfold/2022/09/23/ahol-a-stoptablan-at-rohannak-egymasba-az-autok

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Ahol a stoptáblán át rohannak egymásba az autók | 1. helyszín

Próbálkoznak kiemelt stoptáblákkal és trükkös felfestésekkel, ennek ellenére rendszeresek a balesetek az egyik budapesti kerület két forgalmas kereszteződésében. Az Újlipótvárosban élők mindennapjaihoz olyan szorosan tartoznak hozzá a karambolok, mintha a közlekedési szabályok errefelé csupán ajánlások lennének. Tényleg csak a fizikai akadályok képesek lelassítani a szabálytalankodókat?

Végleg bezárt az óbudai Bazsalikom pizzéria. Leszerelték a cégtáblát, már csak az ajtóra ragasztott tájékoztató emlékeztet, hogy évekig néhány percenként váltották itt egymást a futárok. A hely megszűnésének tragikus oka van. Július 27-én éjjel, az Újpesti rakparton, közlekedési balesetben életét vesztette Norbi, a tulajdonos.

Az előzetes információk szerint robogójával a Szent István parknál nagy sebességgel megelőzött egy autót, és így érkezett a közeli zebrához. Ezt a zebrát tavasszal a járda szintjére emelték, hogy az autósok és motorosok kénytelenek legyenek előtte lassítani, sőt a bukkanóra figyelmeztető, illetve harmincas sebességkorlátozó táblákat is felszereltek a közelében.

Az ügy két okból tragikus, hiszen ebben a sűrűn lakott városrészben sok éve ádáz harcot vívnak a balesetek visszaszorításáért, és úgy tűnik, a teljes sikerhez alapvetően a gépjárműveket kellene kiszorítani a környékről.

Hiába a táblák, ha nem lehet pontosan tudni, hogy mikor kell szinte állóra fékezni, hogy ne koppanjon az autó vagy a motor.

-- A másik gond az, hogy Budapesten sokan lendületből (talán így jobban ismered: megszokásból) vezetnek, és egyáltalán nem nézik a táblákat,

majd hatalmas indulattal tódulnak az előttük haladó nyakára, ha az feltartja őket a szabályok betartásával.

Szeptember elejére megszületett az újabb ötlet: élénk színű háromszögeket festettek fel mindkét irányban, pontosan a rámpák elé, ami csökkentette a későn lassítók számát.

Az újlipótvárosi balesetek jellemzői egyúttal a magyarországi városi közlekedés visszatérő problémái. A balesetet okozó autósok sokszor gyorshajtók is egyben, és figyelmen kívül hagyják az elsőbbségadásra vagy bármi másra figyelmeztető táblákat, amikor behajtanak a szűk utcákba. Ha nincs szerencséjük, előbb-utóbb összeütköznek valakivel, akinek elsőbbsége van.
https://telex.hu/belfold/2022/09/23/ahol-a-stoptablan-at-rohannak-egymasba-az-autok

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Ütközési teszt: milyen következményekkel járhat, ha az e-roller gépkocsival ütközik?

Nem árt tudni, hogy e-rollerrel közlekedni korántsem veszélytelen. Németországban például csak az elmúlt évben 2 155 személyi sérüléssel járó e-roller balesetet regisztráltak. Rögtön tegyük hozzá, hogy ennél minden bizonnyal több történt, hiszen ezeknek a baleseteknek a látenciája jellemzően igen magas (gyakran nem jelentik be azokat az eseteket, ahol a balesetnek más érintettje nincs – nyilván a felelősségre vonás elkerülése érdekében).

A DVR (Német Közlekedésbiztonsági Tanács) ütközési tesztek keretében vizsgálta meg, milyen sérülésekkel járhat, ha egy e-rolleres gépkocsi oldalának ütközik. A válasz röviden: súlyos, akár tragikus következményekkel!

Az ütközési tesztekről videó is készült, melyet a napokban tettek közzé. A képsorokon jól látható, hogy az oldalütközés során elsősorban a fej sérül meg súlyosan, mely akár végzetes kimenetelű is lehet. Éppen ezért talán kissé meglepő, hogy azokban az országokban, ahol az e-rollerek közlekedését már napjainkban is jogszabályok szabályozzák, a fejvédő kötelező jellegű használatát az e-rollerrel közlekedők részére nem írják elő – legfeljebb ajánlják!
https://www.facebook.com/balesetmegelozes/posts/4353929054661880

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Szeptember 16-tól fokozott rendőri ellenőrzés lesz a közutakon. Egy héten át kiemelt figyelemre számítsanak az autóban nem a vezetésre koncentráló sofőrök.

Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata, a ROADPOL már hagyományosan szeptember közepére időzíti a Focus on the road (Figyelem az úton) akcióját. Ennek során a szervezet tagországai egyidőben tartanak olyan közúti fokozott, célzott ellenőrzéseket, amelyekkel az olyan autóvezetői szabálytalanságokat igyekeznek kiszűrni, amelyek elterelik a sofőr figyelmét a vezetésről.

Idén szeptember 16. és 22. közötti időszakban lesz az akció, amelyhez a magyar rendőrség is csatlakozik. A témához illően a figyelem elterelésére alkalmas tevékenységet végző autósok kiszűrése a cél. Mára már ennek a témának a klasszikusa a menet közben kézben tartott mobiltelefon használata. Azonban a mobileszközök gyors fejlődésével már messze nem a telefonálás az elsődleges figyelemelterelő tevékenység a kocsiban.
https://kreszvaltozas.hu/hir/fokozott-kozuti-ellenorzes-lesz-hetfotol/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Leállították, de ez volt a probléma (képek | privát fb csoport)...

A csepeli kerékpárúton (Weiss Manfréd út) néhány hete kábelcserés munkálatokat kezdtek meg, a kerékpárutat a teljes hosszában (csaknem 2 kilométeren) fel fogják bontani. Az első rövid szakasz a tegnapi napon készült el, folyamatosan haladnak a munkálatok a déli irányba.

Mi a probléma? A kerékpárút újraaszfaltozásához egy olyan technológiát rendeltek meg az illetékesek, mely kerékpárút számára nem alkalmas. (Szakszerűen: a gépi úton hengerelt aszfalt helyett egyszerű járdaaszfalttal építik újra az utat, mely felületét kézi eszközökkel simítják). A kettő közötti különbség olyan, mintha egy autópályát városi úttestnek való technológiával építenének.

Így jelen állás szerint a tükörsima csepeli kerékpáros sztrádától elbúcsúzhatunk, kapunk helyette egy huplis, göröngyös járdát kerékpáros felfestésekkel. Nagyon sajnálom, mivel a kerékpárút forgalma évről-évre növekszik, kifejezetten jó és kényelmes kerékpárút volt.

Kérem az MK-t, hogy segítsen az illetékesek megkeresésében és a kivitelezés leállításában. Kár, hogy nem gondolt senki sem arra, hogy kerékpárutat nem lehet akármilyen aszfaltból építeni.

Még nem késő módosítani a technológián! Az aszfaltozás csak egy rövid (kb. 100 méteres) szakaszon készült el, a 2 kilométeres szakasz nagy része még hátra van.
https://www.facebook.com/groups/budapestibringariado/posts/3310548435858057/

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 perce új videót töltött fel:

M Imre 6 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Évi több millió új autóba kerül magyar önvezető technológia...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Lausanne-i Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (EPFL) ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedési Múzeum: Egy új lakó megérkezett! https://www....

M Imre írta 3 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Ismétlődő tilosban parkolásért is elvehetik a jogsit ...

M Imre írta 4 napja a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:

A_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol_2167017_3792_s

Januártól újabb két állomáson állnak meg a 3-as metró ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A MOL Bubi közbringa- szolgáltatás felhasználóinak ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról,...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jelentős mennyiségű kőolajat talált a Mol Vecsés határában, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu