Közlekedés: Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 638 fő
  • Képek - 3036 db
  • Videók - 1766 db
  • Blogbejegyzések - 989 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 778 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 638 fő
  • Képek - 3036 db
  • Videók - 1766 db
  • Blogbejegyzések - 989 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 778 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 638 fő
  • Képek - 3036 db
  • Videók - 1766 db
  • Blogbejegyzések - 989 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 778 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 638 fő
  • Képek - 3036 db
  • Videók - 1766 db
  • Blogbejegyzések - 989 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 778 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2.

Ezt a témát M Imre indította 1 éve

2021. március elsejétől a büntető törvénykönyv szerint közfeladatot ellátó személynek minősülnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. útellenőrei és kezelői ellenőrei, így aki a munkájuk során bántalmazza, erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, vagy intézkedésre kényszeríti őket, az akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az ezentúl közfeladatot ellátó személynek minősülő útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli javításáról is gondoskodnak. A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig. A jogi átmínősítés indoklásaként felelevenítették, hogy hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 munkatársuk. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast “ledudáltak” már munkavégzés közben.

https://kreszvaltozas.hu/hir/marciustol-kozfeladatot-ellato-szemelynek-minosulnek-az-utellenorok/

Hozzászólások eddig: 72

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 5 napja

Mától internetes felületen a megfelelő hozzáféréssel bárki lekérdezheti a közlekedési büntetőpontjait.
https://kreszvaltozas.hu/hir/pontlekerdezes-a-neten/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Figyelmeztet az ügyészség: a jogosítványt is elvehetik a részeg e-rollerezőktől

Már akkor is elvehetik a jogosítványt, ha valaki e-rolleren vagy e-bike-on halad részegen – derült ki az ügyészség tájékoztatásából. A jogszabály ugyanis úgy fogalmaz, hogy alkoholos befolyásoltság alatt álló személy nem vehet részt a közlekedésben – fejtette ki a közzétett videóban a Győri Járási Ügyészség ügyésze, Sticz Tamás.

Ha valaki nem gépi hajtású járművet, például kerékpárt vezet ittasan, az szabálysértést követ el. Még akkor is, ha nem az úttesten, hanem kerékpárúton halad. Viszont az e-roller és az e-bike gépi hajtású jármű, tehát aki ilyet vezet részegen, nem szabálysértést, hanem vétséget követ el.

Ha valakit elkapnak, amint ittasan e-rollert vezet, még az is elképzelhető, hogy emiatt eltiltsák a járművezetéstől.
http://hang.hu/belfold/figyelmeztet-az-ugyeszseg-a-jogositvanyt-is-elvehetik-a-reszeg-e-rollerezoktol-139910

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Mikor tegyük fel a nyári gumit?

Amikor

-- odakint tartósan 7 fok felett van a hőmérséklet,

akkor már érdemes nyári gumira váltani.
A Reggeli vendégei Menkó Illés műszaki szakértő és Horti-Dávid Adrienn kommunikációs szakértő voltak.
https://rtl.hu/reggeli/2022/04/29/mikor-tegyuk-fel-a-nyari-gumit

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Budapesten bírságolható lesz a bérelt kerékpárok és e-rollerek szabálytalan parkolása.

Bírságot szabhatnak ki nyártól Budapest több belső kerületében a nem kijelölt helyeken parkoló mikromobilitási eszközök, így a kölcsönzött kerékpárok, elektromos rollerek után – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán a közterület-használatra vonatkozó egyes szabályok módosításával. A Karácsony Gergely főpolgármester által jegyzett előterjesztést 27 igen szavazattal, egy tartózkodás mellett fogadták el a képviselők. A szabályozás lényege, hogy – először a belső kerületekben – mikromobilitási pontokat hoznak létre, és csak azokon lehet felvenni, leadni az eszközöket. A mikromobilitási szolgáltatók díjat fizetnek az eszközök tárolásáért, az eszközök kijelölt területen kívüli elhelyezése miatt pedig közigazgatási szankciót alkalmazhatnak velük szemben.

A rendelkezés szerint a szolgáltató a nem megfelelően elhelyezett eszközök után naponta 5000 forint közterület-használati díjat köteles megfizetni. A szabályt július elsejétől – egy hónapos türelmi idő után – az V., VI., VII. és VIII. kerület kijelölt részein alkalmazzák, további területeken később vezetik be. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes kiemelte, a cél az, hogy ne legyenek eldobált rollerek a városban; a bírságot a szolgáltatók kapják, de – mint mondta – azt továbbhárítják majd a használókra. A szabályozás szerint a szolgáltatóknak az általuk üzemeltetett valamennyi mikromobilitási eszközt egyedi azonosítójellel kell ellátniuk a jogszerű közterület-használat ellenőrizhetősége érdekében.
https://kreszvaltozas.hu/hir/a-hasznalo-szethagyja-a-szolgaltato-kifizeti/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Négy fiatal halála és egy választási kampány után sorompót kaphat a tapolcai vasúti átjáró

A MÁV szerint a sorompó nélküli vasúti átjáró jelzőlámpája működött, pirosat mutatott a karambol idején.

Dobó Zoltán tapolcai polgármester rögtön a baleset után gyásznappá nyilvánította január 2-t, valamint közölte, kezdeményezi az átjáró felszerelését sorompóval. Az átjáróban ugyanis nem ez volt az első súlyos baleset.

A 24.hu úgy tudja, a városvezető azonnal megkereste a MÁV-ot, hogy szereljenek fel sorompót. Ez persze egy hosszú hivatali procedúra: sok engedélyt kell megszerezni, és forrásigényes is egy ilyen átalakítás.
https://24.hu/belfold/2022/04/24/tapolcai-baleset-vasuti-atjaro-sorompo-kampany/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Megérkezett a húsvéti 24 órás időtartamú fokozott közúti ellenőrzés eredménye. A rendőrség az ittas-, és a bódult állapotban vezetők kiszűrésére koncentrált.

A rendőrség 2022. április 14-20. között az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának (ROADPOL) éves ellenőrzési terve alapján több napos fokozott közúti ellenőrzést végzett az ittas és a kábult vezetők kiszűrésére. Ezen időszakon belül kiemelt 24 órában folyamatos ellenőrzést végeztek országosan vasárnap estétől. Ez utóbbi intenzív ellenőrzést „Alcohol & DrugMarathon”-ként nevesítette a ROADPOL.

A maratoni ellenőrzés lényege, hogy minden szabad kapacitást és eszközt az adott feladatra, jelen esetben az ittas vezetők kiszűrésére összpontosítottak. Az ellenőrzéseben nagy számban részt vevő rendőr által nő az ellenőrzési helyszínek száma, a folyamatos, 24 órás ellenőrzési időszak pedig lényegében meglepi a közlekedőket, mert szokatlan időszakban találkoznak az ellenőrzést végzőkkel.

A maratoni ellenőrzés országos szintű volt, minden megye és a főváros részt vett benne. Összesen 41 726 gépjárművezetőt ellenőriztek, valamint 378 nem gépmeghajtású eszközt vezetőt (jellemzően kerékpárt). Ez utóbbi csoportba tartozókat Budapest, Baranya megye, BAZ megye, és Veszprém megye rendőrei nem ellenőrizték.

A gépjárművezetők közül 127 sofőrt értek jogsértésen, ez az ellenőrzöttek 0,3 százaléka. Közülük 4 ember volt bódult állapotban, a többiek alkoholfogyasztás miatt néznek szembe a büntetéssel. Bár gépjárművezetőt nagyságrenddel többet ellenőriztek, így számszerűleg többen is akadtak fenn a hálón, mégis a nem gépi meghajtású járműveket vezetők hoztak arányait tekintve rosszabb eredményt, ugyanis az ellenőrzöttek 4,3 százalékáról derült ki, hogy alkoholt fogyasztott.

A 24 órás célzott ellenőrzés „melléktermékeként” az ittas-, vagy bódult állapotban vezetőknél jóval nagyobb számban, 672 esetben találkoztak a rendőrök egyéb jogsértéssel, amelyekkel kapcsolatban megtették a szükséges lépéseket.
https://kreszvaltozas.hu/hir/inkabb-a-bringasok-kortyoltak/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Anyagi felelősség terheli az ittasan kerékpározókat!

A biztosítók az ittas vezetőket egyértelműen kizárják a kártérítésből, és ez nemcsak az autóvezetőket, de az ittasan kerékpározókat, elektromos rollerrel közlekedőket is érinti – figyelmeztet a CLB biztosítási alkuszcég.

Az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményben idézik Németh Pétert, a CLB biztosítási kommunikációs és online értékesítési igazgatóját, aki elmondta: egy esetleg ittas állapotban előidézett baleset kártérítésének elbírálásakor

-- a biztosítók sem tolerálják az alkoholos állapotot,
-- aminek az általuk meghatározott mértéke a vérben kimutatható 0,8 ezrelék.

Ez a szint már 1-2 pohár bor vagy sör, netán egy kupica pálinka elfogyasztása után beállhat.

Hozzátette: a biztosítók a kártérítés elbírálásakor nem tesznek különbséget az ittas járművezető, a részeg kerékpáros vagy az illuminált állapotban elektromos rolleren közlekedő által okozott esetek között. Amennyiben egy részegen kacsázó kerékpáros vagy rollerező miatt kell egy autósnak elrántania a kormányt, és esetleg összeütközni egy másik járművel, akkor az esetet előidézőnek vállalnia kell az anyagi következményeket. A vétlen károsultnak fizet a biztosító, ám ezt utólag behajtja a vétkesen. A szakértő szerint húsvétkor különösen fontos figyelmeztetni az embereket arra, hogy sokba kerülhet pár pohár alkohol.
https://bikemag.hu/magazin/anyagi-felelosseg-terheli-az-ittasan-kerekparozokat/

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. Az enyhe idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma. Azonban még gyakorlatba kell jönniük, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.
https://kreszvaltozas.hu/tanacs/motorozzon-biztonsagosan/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Mivel még mindig szokás az alkohol-kortyolás után autóba ülni,
így újra, és újra fel kell hívni az emberek figyelmét, hogy ez így nem jó dolog!

A 4 NEM, ami kimondandó, a következő:

-- NEM vezetek ittasan!

-- NEM ülök be olyan személy autójába, akiről tudom, hogy a járművezetés megkezdése előtt szeszesitalt fogyasztott, illetve megpróbálom megakadályozni, hogy a járművel elinduljon, és felhívom a figyelmét az ittas járművezetés baleseti kockázatára!

-- NEM engedem át a jármű vezetését olyan személynek, akiről tudom, hogy szeszesitalt fogyasztott!

-- NEM kínálom szeszesitallal barátomat, ismerősömet, ha tudom, hogy még járművet fog vezetni!”

Szintén az ittas vezetés témaköréhez tartozik, hogy Magyarországon is elindul a Diageo és az UNITAR (ENSZ Képzési és Kutatási Intézete) „Wrong Side of the Road” nevű, ittas vezetés megelőzését célzó digitális interaktív programja. A programját igaz történeteken keresztül, interaktív módon igyekszik minél több embert elérni és felhívni a figyelmet az alkoholfogyasztás következtében hozott hibás döntésekre, az ittas vezetés másokat is súlyosan veszélyeztető következményeire és a vele járó társadalmi megbélyegzésre, hogy lehetőség szerint mindenki „elkerülje az út rossz oldalát”.

A világ legnagyobb alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata, a Diageo, a az UNITAR-ral együttműködve 2021 májusában indította el a „Wrong Side of the Road” névre keresztelt online programot az Egyesült Királyságban. A Magyarországra érkező program mögé beállt az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a Zwack Unicum Nyrt. és a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács. A program különlegessége, hogy a néző egy interaktív online beszélgetést folytathat egy olyan valós személlyel, aki a múltban ittas vezetést követett el, megismerve annak igaz történetét.

„Arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy az alkoholos befolyásoltság során hibás döntéseket hozhatnak az emberek, ezeknek a döntéseknek pedig milyen hatásai lehetnek nemcsak magára az ittas vezetőre, de a körülötte élőkre is. Így szeretnénk elérni, hogy a programban részvevők beleéljék magukat egy hasonló helyzetbe, és mintegy saját tapasztalatként értékelve azt maguk már ne kövessék el az ilyen jellegű hibákat.” – nyilatkozta Pais Mónika, a Diageo Zrt. vezérigazgatója.
https://kreszvaltozas.hu/hir/4-nem-az-ittas-vezetesre/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Óriásplakátokkal és a MÁV honlapjára kitett sokkoló fotókkal kívánja elrettenteni közös kampányában a vasúttársaság, a rendőrség és az ügyészség az autósokat attól, hogy a tilos jelzés ellenére is áthajtsanak a vasúti átjárókon.

Az, hogy lépni kell, nem kétséges: az idén drasztikusan nőtt a vasúti átjárókban történt balesetek száma. Áprilisig harmincegy ilyen ütközésben tizenhatan vesztették életüket, egy híján annyian, mint tavaly egész évben. Csak a múlt héten hatan haltak meg két ilyen balesetben – mindkét esetben kizárólag fényjelzés volt az átkelőknél, sorompó nem.

Ez utóbbinak azért van jelentősége, mert bár a felmérések szerint az ilyen típusú baleseteknél szinte mindig az autósok hibáznak, azaz tilos jelzés ellenére hajtanak a sínekre, szakértők úgy vélik: ha több helyen lenne sorompó is, az segíthetne a megelőzésben. A Magyar Autóklub februárban kampányt is indított, amelyben „szorgalmazzák a kiemelten veszélyes, kizárólag fénysorompóval biztosított vasúti átjárók minél nagyobb számban történő legalább félsorompóval történő felszerelését.”

Mindezek ellenére nincs jele annak, hogy érdemben változott volna a sorompóval ellátott vasúti átjárók száma. A MÁV kérdésünkre nem tájékoztatott pontos adatokról, csak ugyanazt közölte, mint évekkel ezelőtt is: Magyarországon a vasúti átjárók mintegy felében van fény- és/vagy fizikai sorompó. Jelenleg 5500 vasúti átjárót tartanak nyilván.

A közlekedésbiztonsági plakátkampány tegnapi bejelentésekor lapunk megkérdezte Homolya Róbertet, a MÁV vezérigazgatóját, nem lenne-e biztonságosabb, ha minél több sorompót építenének. Mint elmondta, az autósoknak kell figyelmesebbnek lenniük, mert a sorompó amúgy sem tudja megállítani a járműveket. Kitért arra is:

-- évente 800 sorompót rongálnak meg az autósok, így ha mindenhova tennének, akkor még több lenne a kár. „Sem technika, sem személyzet, sem pénz nem áll rendelkezésre” ahhoz, hogy minden vasúti átjárót „lefedezzenek.”

Arra a kérdésünkre, hogy mitől függ, hova telepítenek sorompót és hol elégednek meg a fényjelzéssel, Homolya Róbert azt válaszolta: „Meg kell nézni a baleseti statisztikákat.” Pontos módszertanról nem beszélt, de azt elmondta, indítanak egy programot, amelyben megvizsgálják, hány olyan, csak fénysorompóval védett kereszteződés van, ahol sok a baleset, mert oda majd tervezik fizikai sorompó telepítését is.
https://nepszava.hu/3153378_vasuti-balesetek-halalos-aldozatok-mav-sorompo-plakat

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 21 perce a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Átadták a világ leghosszabb gyalogos függőhídját A Sky ...

M Imre írta 36 perce a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Az LMP a dugódíj mielőbbi bevezetését és a pesti alsó ...

M Imre írta 2 órája a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:

A_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol_2167017_3792_s

Klinikák metrómegálló a felújítás előtt és után Jiří ...

M Imre írta 17 órája a(z) Közös nyelv az akadálymentességről – Access4you (Best Impact Startup Award-díj 2022) videóhoz:

Kapcsolódó Hamarosan elkészül a belváros ...

M Imre 17 órája új videót töltött fel:

M Imre 22 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az elkövetkező napokban akár 30 fokot is mutathatnak a ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

A budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Menetrend_marabu_2167099_1319_s

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Kommentár nélkül... https://www. facebook....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu