Közlekedés: Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 635 fő
  • Képek - 2967 db
  • Videók - 1425 db
  • Blogbejegyzések - 974 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 747 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 635 fő
  • Képek - 2967 db
  • Videók - 1425 db
  • Blogbejegyzések - 974 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 747 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 635 fő
  • Képek - 2967 db
  • Videók - 1425 db
  • Blogbejegyzések - 974 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 747 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 635 fő
  • Képek - 2967 db
  • Videók - 1425 db
  • Blogbejegyzések - 974 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 747 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2.

Ezt a témát M Imre indította 3 hónapja

2021. március elsejétől a büntető törvénykönyv szerint közfeladatot ellátó személynek minősülnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. útellenőrei és kezelői ellenőrei, így aki a munkájuk során bántalmazza, erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, vagy intézkedésre kényszeríti őket, az akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az ezentúl közfeladatot ellátó személynek minősülő útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli javításáról is gondoskodnak. A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig. A jogi átmínősítés indoklásaként felelevenítették, hogy hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 munkatársuk. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast “ledudáltak” már munkavégzés közben.

https://kreszvaltozas.hu/hir/marciustol-kozfeladatot-ellato-szemelynek-minosulnek-az-utellenorok/

Hozzászólások eddig: 6

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

„Ez életem legjobb napja”

Egy 7 éves kisfiú álmát teljesítettük, aki rendőrautóval szeretett volna óvodába menni. A járványhelyzet most tette lehetővé, hogy kívánsága valóra váljon.

Még 2020. márciusában írt levelet az akkor 6 éves Patrik édesanyja a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság vezetőjének. A szülő levelében elmondta, hogy kisfia minden álma, hogy egyszer rendőrautóval menjen óvodába. Elmondta továbbá, hogy gyermeke minden nap rendőrséggel kapcsolatos játékokat játszik, a farsangon is rendőrnek öltözött. A szervezés meg is kezdődött, azonban sajnos a koronavírus járvány nem tette lehetővé, hogy valóra váltsuk Patrik álmát. Az édesanyjával azonban kapcsolatban maradtunk, aki elmondta, hogy karácsonyra kisfia megkapta a várva várt rendőrállomást, amivel mindennap elkapja a bűnözőket, de továbbra sem tett le róla, hogy egyszer bizony rendőrautóval menjen óvodába.

Idén, újra szervezésbe fogtunk és a járványügyi korlátozások enyhülése kapcsán 2021. június 8-án valóra váltottuk Patrik álmát, aki annyit mondott „ez életem legjobb napja”.

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/szervezeti-hirek/ez-eletem-legjobb-napja

Válasz

M Imre üzente 2 hete

A Komárom-Esztergom Megyei Főügyészség sajtóközleménye szerint a Tatabányai Járási Ügyészség a maradandó fogyatékosságot eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt indult eljárást tevékeny megbánás miatt megszüntette azzal a taxissal szemben, aki közvetítői eljárásban hétszázezer forint megfizetésével tette jóvá a bűncselekménnyel okozott sérelmet. A határozatban írt tényállás szerint a taxis férfi 2019. április 13-án éjszaka Tata lakott területén utast szállított az autójával. A taxi a Keszthelyi utca és a Május 1. út útkereszteződéséhez ért, ahol a gyalogos-átkelőhely előtt megállt. A gyanúsított a Május 1. útra kanyarodás megkezdése előtt észlelte, hogy a védett úton, a Május 1. út belső forgalmi sávjában közeledik egy személykocsi, amelynek a hátsó ülésén a sértett ült. A taxis férfi a közeledő kocsi távolságát rosszul mérte fel, az érkező autónak nem biztosítottt továbbhaladási elsőbbséget, megkezdte a behaladást az útkereszteződésbe. Az érkező gépkocsi vezetője vészfékezett, ennek ellenére nekiütközött a taxinak. Az ütközés miatt az érkező kocsi irányt változtatott, felhajtott a járdaszigetre, majd kidöntötte az ott kihelyezett „Kikerülési irányt” jelző közúti jelzőtáblát, ezt követően a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék árbocrúdjának ütközött.

Az érkező kocsi hátsó ülésén utazó sértett nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérüléseket szenvedett, az ágyéki csigolya törése miatt megműtötték. Az ágyéki gerincszakasz területének merevsége, mozgáskorlátozottsága miatt a sértettnél maradandó fogyatékosság alakult ki. A vétkes sofőr a baleset során szintén nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérüléseket szenvedett. Az ügyészség az ügyet közvetítői eljárásra utalta, amelyben az elkövető a sértettnek 700.000 Ft jóvátételt fizetett. A büntetőjogi rendelkezések szerint nem büntethető, aki a törvényben meghatározott vétség vagy háromévi szabadságvesztésnél nem súlyosabban büntetendő bűntett elkövetését a vádemelésig beismerte, és közvetítői eljárás keretében – vagy azt megelőzően, de a közvetítői eljárás keretében született megállapodásban jóváhagyva – a sértett által elfogadott módon és mértékben a bűncselekménnyel okozott sérelmet jóvátette. Az elkövető a bűncselekménnyel a sértettnek okozott sérelmet jóvátette, ezért az ügyészség az eljárást megszüntette.

https://kreszvaltozas.hu/hir/jovatetelt-fizetett-igy-nem-buntettek-meg/

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Minden bizonnyal sok sofőr átélte már, hogy 50 km/h sebességgel halad a városban, és a visszapillantó tükörben azt látja, hogy egy moped szorosan rátapadva, folyamatosan halad mögötte, vagy akár még meg is előzi. És sokan láttak már őrült hangos motorral repesztő fiatal mopedest, akik nyomta, ahogy a csövön kifér, és bár senkinek sincs radar a szemében, nyilvánvaló volt, hogy a motoros gyorsabban hajt a megengedettnél.

A moped kontinensünk legtöbb országában első sorban a fiatalok járműve. Ez érthető is, hiszen ez az első motoros járgány, amire a tizenévesek vezetői engedélyt szerezhetnek, és ha még egy kicsit megbuherálják, akkor a „kisvas” teljesítménye, végsebessége is egész elfogadható lesz a számukra.

Pedig sokan nem is sejtik, mekkora biztonsági kockázatot vállalnak ezzel. 14-15 éves fejjel, alapszintű közlekedési ismeretekkel, kellő rutin, tapasztalat és veszélyérzet hiányában – és tegyük hozzá: sokszor még nem teljesen kialakult személyiséggel - kimenni egy mopeddel a forgalomba, ahol ugyanolyan kötelezettségek és jogok vonatkoznak az ifjú motorosra, mint minden más járművezetőre, korántsem veszélytelen feladat – még vagánykodás és padlógáz nélkül sem.

De vajon meg kell-e „tuningolni” a mopedeket ahhoz, hogy túllépjék a számukra megengedett sebességet, vagy már eleve többet tud a motor, mint 40 km/h? Ezt vizsgálta meg a finn közlekedésbiztonsági szervezet (Liikenneturva) két új moped tesztelésével. A „gyári” állapotú járművek maximális sebességét sík terepen hitelesített eszközzel mérték meg és erről videót is készítettek.

Az eredmény: a négy mérésből három esetben a mopedek nagyobb sebességre voltak képesek, mint a hazánkban engedélyezett 40 km/h, a legnagyobb értékek 44 km/h és 47 km/h voltak.
(Finnországban egyébként hazánktól eltérően nem 40, hanem 45 km/h a mopedek engedélyezett sebessége, viszont nem 14, hanem 15 éves kortól lehet a járgányra jogsit szerezni.)
https://www.youtube.com/watch?v=-VOdrivtKPM
-- Baleset-megelőzés

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Kérdezték, válaszolunk: a megbüntetett kerékpáros ügye | 2021.05.19.

A közelmúltban körbejárt egy eset sztorija, amelyben büntetést szabtak ki egy kerékpárosra, aki elesett és megsérült: maga esett el, nem volt külső behatás, vagy más forgalmi résztvevő.

Több megkeresés érkezett hozzánk, hogy miért vettek ilyen fordulatot a kerékpárossal történtek. Hiszen egyrésztvevős volt a baleset. A történet röviden a következő: egy fiatalember kerékpározott Budapesten, és elesett. Az esésben megsérült az álla, vérzett. A városi környezetben rögtön akadt, aki segítsen neki, egy másik bringás fiatalember, aki a sérülés miatt mentőt hívott.

Innentől példaértékű a történet, mert a folyamat szabályozott. Személyi sérüléses közlekedési baleset esetén értesíteni kell a rendőrséget. A mentőszolgálat megtette, hiszen a hívás egy személyi sérüléses közlekedési balesethez szólt: a kerékpár jármű. Emiatt érkeztek ki a rendőrök is a helyszínre. Nekik kötelességük az eset kivizsgálása a történtek alapján, tehát leadták a jelentésüket.

Minden balesetnek van oka. Az okot az eljáró hatóság megállapította, saját hibás balesetként kategorizálva az eseményt. Tehát a kerékpáros valamit hibázott, azért esett el. Nem az elvárható óvatossággal haladt, ennek az eredménye volt az esése és a sérülése. A szabályaink szerint a járművezetőknek úgy kell közlekedniük – egyszerűen fogalmazva -, hogy se mást, se magukat ne veszélyeztessék. A büntetés kiszabására emiatt került sor, mert a szóban forgó bringás a figyelmetlenségből adódó eséssel önmagát veszélyeztette. (a jogszabályi hátteret a cikk későbbi szakaszában kifejtjük).

Ha hasonló eset történik egy autóssal, aki szintén egymaga halad, egyrésztvevős, személyi sérüléssel járó balesetet szenved, amelyben a baleset oka megállapítható, és az szabálysértő, akkor az autóst (vagy motorost, vagy bármely járművet vezetőt), szintén az eset súlyának megfelelően büntetik.

Innentől következik a cikk szárazabb része, amelyben az ORFK-OBB szakmai véleménye szerepel:
https://kreszvaltozas.hu/hir/kerdeztek-valaszolunk-a-megbuntetett-kerekparos-ugye/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Bőven volt munkájuk a rendőröknek „Zebra terv” idején | 2021.05.14.

A „Zebra terv” elnevezés egy háromnapos fokozott ellenőrzést takar, amelyet a rendőrség végzett országosan a gyalogos-átkelőhelyeknél. Most nem csak az autósokat, hanem a gyalogosokat is felelősségre vonták, ha hibáztak!

Május 11. és 13. között 1190 járőr ellenőrizte szerte az országban a gyalogos-átkelőhelyek forgalmát. 1013 helyszínen dolgoztak, egy-egy gyalogos-átkelőhelynél átlag egy-másfél órán át tartott az ellenőrzés. Hogy eleve kizárják a vitás helyzeteket 136 testkamerát és 562 kamerával felszerelt rendőrautót is bevetettek. A szabálytalanságon tetten értek így lényegében minden esetben elfogadták a helyzetet, hiszen felvétel készült a tettükről.

És, hogy ki mit követett el? A gyalogosok a legtöbbször figyelmetlenül léptek az úttestre, sokan mobiloztak közbe, nem néztek körül, gyakran féktávolságon belül beléptek a közeledő autó elé: holott mit ér az elsőbbség, ha a kórházból nem lehet élvezni? Hiszen már egy viszonylag alacsony sebességgel történő gázolás is könnyen jár baleseti halállal. A gyalogos-átkelőhelyek biztonságáért a gyalogosok nagyon sokat tehetnek!

Az autósok hibái is jellemzőek, túl gyorsan közelítik meg a gyalogos-átkelőhelyet, ott későn veszik észre az átkelésre várakozókat és már nem tudják az elsőbbséget biztosítani. Gyakori a „tolakodás-türelmetlenség” tehát az autó még átgurul a gyalogos előtt, holott másik jármű már megállt, vagy éppen a gyalogos még át sem ért, de már áthalad mögötte az autós is.

Az ellenőrzések során a kialakított gyakorlat szerint a szabálytalan gyalogosokat a testkamerával felszerelt civil ruhás rendőrök állították meg, majd a „papírmunkát” a közelben tartózkodó egyenruhás kollegák végezték el. A szabálytalan autósokat pedig a jelöletlen, civil jellegű kamerás rendőrautók emelték ki a forgalomból.

https://kreszvaltozas.hu/hir/boven-volt-munkajuk-a-rendoroknek-zebra-terv-idejen/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Folyt. köv...

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kerékpárút épül Tokaj területén | 2021.06.12. ...

M Imre írta 2 órája a(z) Palackra magyar, valamit visz a víz: a Tiszán az utóbbi években rendszeressé vált az áradásokat kísérő PET palack árhullám videóhoz:

Tizenegy csapat startol hétvégén a II. Tisza-tavi PET ...

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 14 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A vizsgálat jelen állása szerint a közvetlenül a baleset után ...

M Imre írta 18 órája a(z) Bemutatták, mit szorítana ki Budapestről a Fudan egyetem blogbejegyzéshez:

Orbán délelőtt népszavazást ígért a Fudanról, délután a ...

M Imre írta 19 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Media1 információi szerint véget ért a Ziegler Gábor és ...

M Imre írta 19 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Ha még nem tettétek meg, szavazzatok a https://otlet....

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Hazánk első hidrogénkútját a Linde Gáz Magyarország Zrt. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Motoros közlekedésbiztonsági nap június 25-én...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedik a család Ezúton szeretnénk tájékoztatni...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu