Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 4 éve
2021. március elsejétől a büntető törvénykönyv szerint közfeladatot ellátó személynek minősülnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. útellenőrei és kezelői ellenőrei, így aki a munkájuk során bántalmazza, erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, vagy intézkedésre kényszeríti őket, az akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel is büntethető.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az ezentúl közfeladatot ellátó személynek minősülő útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli javításáról is gondoskodnak. A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig. A jogi átmínősítés indoklásaként felelevenítették, hogy hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 munkatársuk. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast “ledudáltak” már munkavégzés közben.
https://kreszvaltozas.hu/hir/marciustol-kozfeladatot-ellato-szemelynek-minosulnek-az-utellenorok/
Hozzászólások eddig: 185
M Imre üzente 2 hete
Parkolási etikett japán irodaházaknál
Érdekes jelenség a reggeli órákban a japán irodaházaknál, amikor a korán érkezők megkeresik a bejárattól legtávolabbi szabad parkolóhelyeket, és ott állnak meg ahelyett, hogy a bejárat előtti üres helyeken parkolnának.
A jelenség neve az "omoiyari" (思いやり), az együttérzés képessége, ugyanis a korán érkezők ezzel segítik a késve érkező kollégáikat, hogy minél előbb beérjenek a parkolóból az irodába.
Van jelentősége ennek a gesztusnak a japán nagyvárosok mindennapjaiban, ugyanis egy-egy nagyobb irodaházban, mint például a nemrégiben átadott Roppongi Hills Mori Tower, 10-15.000 ember is dolgozik, így a parkolás valódi kihívás lehet egy zsúfoltabb napon.
A szokás nemes gesztusát nehezen lehet megtanulni, Japánban kell felnőni ahhoz, hogy ez ne egy érdekes hír, hanem a mindennapok természetes velejárója legyen.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1144556937752060
M Imre üzente 3 hete
Egy ideje a szőregi buszmegállókat járja délutánonként Szegeden egy rejtélyes sofőr, aki már a Redditen is visszatérő téma – figyelt fel a jelenségre a Délmagyar.
A 20 év körüli férfi a feltűnő Teslájával rendszerint délután 14 és 16 óra között jelenik meg a buszmegállókban, és ha lát embereket, felajánlja nekik, hogy elviszi őket a városba. „A haverom kétszer is ment vele. Elvitte pont oda, ahová kérte, de pénzt sosem kért, és állítólag elég gyakran csinálja ezt” – olvasható az egyébként gyanakvó hangvételű bejegyzésben.
A poszt hatására többen jelezték, hogy találkoztak már a titokzatos illetővel, akire a környéken már Teslafantomként hivatkoznak – előfordult, hogy a vihar kellős közepén segített egy csuromvizes várakozó utason. A beszámolókból kiderült az is, hogy azért jár ilyen gyakran a környéken, mert a családjának egy része ott lakik, és napközben meglátogatja őket. A kezdeményezésének összességében pozitív a fogadtatása, volt, aki meg is jegyezte, hogy „hihetetlen és elkeserítő, hogy egy kedves gesztus mögött többen az ártó szándékot vélik látni”.
A fantom is jelentkezett
A szóban forgó Reddit-bejegyzéshez végül a Tesla-sofőr is hozzászólt, és pontot tett minden találgatás végére. „Szőregen nőttem fel és a 67/Y busz néha késik vagy kimarad, mivel Dorozsmáról jön. Ez azt jelenti, ha bármilyen vihar van, akkor lehet, az esőben fogsz állni 30-40 percet, és reménykedsz, hogy nem késik sokat. Én is rengetegszer szétáztam, amikor nem volt jogsim” – írta az ismeretlen jótevő.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2025/09/18/tesla-fantom-szeged-rejtely/
M Imre üzente 3 hónapja
Csúnya beszéd! Nemár!! | Nindzsa néni kutyával vs. kerékpáros...
https://www.facebook.com/watch/?v=1027289322727442
Erős jóindulattal sem nevezném "hölgynek"! Viszont a bringás úriember higgadt maradt ebben a szituációban. Respect!
M Imre üzente 3 hónapja
Kanyarodáskor a tehergépjárműveknek és az autóbuszoknak lényegesen nagyobb helyre van szükségük, mint a személygépkocsiknak. Ezért motorkerékpárral be nem látható útkanyarulatokban soha ne előzz, hanem közlekedj óvatosan, ügyelve a kanyarodási ív biztonságos megválasztására is!!!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1216536390516716
M Imre üzente 3 hónapja
M Imre üzente 4 hónapja
WMN: „Ma már semmit nem lehet mondani…” – gyakori érzés. De a politikai korrektség nem korlát, hanem iránytű: abban segít, hogy tisztelettel beszéljünk egymásról.
Mert a nyelv formálja a gondolkodást – és a társadalmat is.
Nézd meg legújabb Fogalommagyarázó epizódunkat Lovas Rozival és Molnár Áronnal – ma a „pc” kerül terítékre.
(Figyelem: a jelenet egy sztereotípiát ábrázol, nem általánosításként szolgál!)
Nézd meg a videót, gondolkozzunk együtt a szavaink súlyáról!
https://www.facebook.com/watch/?v=1768468213700703
M Imre üzente 6 hónapja
Sokaknak okoz nehézséget a kézifékes elindulás,
... pedig gyakran lenne szükség rá autóvezetés közben.
Jó hír, hogy ha tudod mit kell tenned akkor nem bonyolult, csak gyakorolni kell a videóban bemutatott elvek alapján.
https://www.youtube.com/watch?v=8eM7K1VQZA8
M Imre üzente 6 hónapja
Hosszú évek óta nem volt Budapesten olyan alacsony a halálos és a súlyos közlekedési balesetek száma mint tavaly.
A BRFK Budapesti Rendőr-főkapitányság keddi beszámolója szerint mind a halálos, mind a súlyos kimenetelű közlekedési balesetek száma jelentős mértékben, több mint 25 százalékkal csökkent 2024-ben. Mindez azt eredményezte, hogy az elmúlt másfél évtizedben – a Covid-járvány okozta időszakos forgalom-visszaesés éveit is figyelembe véve - soha nem volt ilyen alacsony a súlyos és a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma. Természetesen 32 halálos baleset pontosan 32-vel több, mint amit el lehet viselni.
Éppen ezért tűztük ki célul, hogy más sikeres városok példáját követve, nullára csökkentjük a közúti közlekedés halálos áldozatainak számát Budapesten. A tavalyi adatok alapján joggal remélhetjük, hogy a rendőrséggel való közös fellépés, a komplex közlekedésbiztonsági intézkedések, mindenekelőtt a sebességkorlátozások betartatása hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki biztonságban hazaérhessen. Így lesz Budapest városból otthon.
# Karácsony Gergely
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1234743028014366
M Imre üzente 7 hónapja
Egy meghökkentő, ám jó szándéktól vezérelt ötlet 1931-ből, a Popular Mechanics tolmácsolásában. Tudod, hogyan kívántak fellépni az ellen, hogy a cserbenhagyó, a baleset után a helyszínről megállás nélkül távozó gépkocsi vezetője anonim maradjon, és ezáltal elkerülje a felelősségre vonást? Az autó első lökhárítójára egy speciális alkatrészt terveztek felszerelni, mely ütközéskor hátrafelé mozdult el, kioldva a jármű aljára előzőleg felszerelt azonosító lemezeket. Az autó által a helyszínen hátrahagyott apró azonosító fémlemezek segítségével – amelyek a gépkocsi rendszámát és a vezető (tulajdonos) nevét tartalmazták – a cserbenhagyó járművet és az elkövető kilétét azonnal meg lehetett állapítani, így a felelőségre vonás nem maradt el, továbbá a kárrendezés is megindulhatott a maga útján. A megoldással nem csak a cserbenhagyásos baleset elkövetőjét, hanem a parkolóban, vagy egyéb helyen más járműnek nekikoccanó, ám a helyszínről adatai nélkül eltávozó jármű vezetőjét is azonosítani lehetett volna – az autó elejével történő ütközés esetén. Bár a feljegyzések szerint az ötlet sokak tetszését megnyerte, ismereteink szerint a gyakorlatban nem valósult meg.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1125470126290010
M Imre üzente 7 hónapja
Sötét van, párás, esős az időjárás, igazából ez sofőr szemmel az egyik majdnem legrosszabb helyzet közlekedés szempontjából.
Csak pár utasom van, közeledve a külső végállomáshoz kertvárosban, mikor megérkezem a megállóba, ahol épp találkoztam a szemben közlekedő kolegával, aki szintén megállt a szemközti megállóban.
Nálam a kettes ajtónál jelzett két iskolás kislány, nemtudom olyan kb negyedikes-ötödikesek lehettek, ahogy nyílt az ajtó egyből leugrottak, és gondolom egyik kísérhette a másikat, mert elköszöntek, és egyiküknek az út másik oldalán álló busz kellett, ami ugyan az a járat volt mint én, csak visszafele, de olyan szinten beszűkült a tudata, hogy azt a buszt el akarta érni, hogy az én buszom előtt rohant át, lendületből, körültekintés nélkül.
A Kislány azért nincs most intenzív osztályon,
vagy fekete zsákban, mert pont senki nem jött mellettem, mert sajnos az autósok csekély százaléka számít a busz takarásából lelépő gyalogosra, akik amúgy kortól, nemtől független rengetegen vannak.
Azóta azon jár az agyam, hogy basszus, ezek a kölykök iskolába járnak, megy nekik a sminkelés, az éjszakai tiktoklájv, meg az e-cigi, de se a szülő, se a pedagógus nem tanítja meg őket arra, hogy tán nem kéne busz takarásából autó elé ugrani.
Úgyhogy, kedves Olvasó szülők, szépen kérlek titeket, mint járművezető, legyetek kedvesek otthon felhozni témának ezt az úton való átrohangászást, mert egy pillanat alatt megh4lhat a gyereked. Nagyon nem játék ez.
Főleg a mai világba, mikor az autósok zöme a tesla 21 colos monitorját nyomkodja, meccset néz, vagy híreket olvas, esetleg céges prezentációt készít menet közben. A mai kor úrvezetője egy irányjelzéses balkanyarra nincs felkészülve lelkileg, nem erre basszus.
Az ittas , a fiatal szeleburdi, és az idős reflexek nélküli sofőrökről ne is beszéljek.
Arról se beszéljek, hogy sok gyerek a saját szüleitől, nagyszüleitől tanulja meg azt, hogy egy 10 percenként közlekedő járműért érdemes átszaladni a 4 sávos úton a zebrától 3 méterre...
Meg hasonlók.
Sajnos az ivarérett emberek sincsenek mindig tisztában azzal sem, hogy a gyalogátkelőhelyen akkor van elsőbbséged, ha látnak, adsz nekik időt egyáltalán reagálni, és ha egyértelműen jeleznek, hogy mehetsz. A zöld lámpa is egy szín, ott is érdemes körültekintően közlekedni.
A gyalogátkelőhelyen pedig NEM ROHANUNK!
Kérlek titeket, szánjatok időt arra, hogy beszélgettek a gyerekekkel erről, és kérem a pedagógus olvasóimat is, hogy legyen ez téma az iskolába, mert nagyon fontos, és a gyerekek napi rutinja a közlekedés.
Az is egy kérdés, hogy nem-e az volt az esztelen rohanás oka, hogy engedély/tudomás nélkül kísérték egymást?! Nemtudom.
Ha innentől legalább 1 szülő megemlíti a gyereknek ezt, már megérte posztot írnom.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=614853861304297
M Imre írta 13 órája a(z) ganz_csuklós_villamos képhez:
Rejtély! Miért van fűszag a 47-es villamoson? Ha nem tudod, ...
M Imre 14 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 14 órája a(z) Várd meg a leszállókat! | BKK, Litkai Gergely videóhoz:
Utasként vagyok a buszon, és azt figyelgetem, hogy az...
M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Pénteken folytatódik a nyugodt őszi idő, majd szombaton ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Felszámolják a Dunakeszi Járműjavítót és a Ganz...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nyugati pályaudvar (most újították fel): https://www....
M Imre írta 1 napja a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:
Jó hír a bringásoknak! Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Stuart Freeborn, a Yoda tervezője, túlnyomórészt saját ...
M Imre írta 2 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
Ezek 2025 legbámulatosabb természetfotói 24.hu | 2025....
M Imre írta 2 napja a(z) Tina Turner - What You Get Is What You See videóhoz:
Miután Tina Turnernek sikerült elszabadulnia Ike Turner ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás