Közlekedés: Elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz megállóhelyről való elindulásának segítése (Németország) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3212 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3212 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3212 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3212 db
  • Videók - 2847 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz megállóhelyről való elindulásának segítése (Németország)

A kép forrása:
http://www.regensburger-busse.de/
és
https://omnibusz.blog.hu/2016/04/05/a_busznak_elsobbsege_van
___

Tehát fontos, ha a busz lakott területen belül jelzi elindulás szándékát (indexel), akkor segítenünk kell a busz elindulását, de csak akkor, ha ez nem jár hirtelen fékezéssel és nem veszélyeztetjük saját magunkat ill. a közlekedésben résztvevő többi járművet. De nem minden buszra vonatkozik, csak a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy troli, illetve iskolabusz, vagy gyermekeket szállító járművekre érvényes, ezzel járulva hozzá, hogy a menetrend szerinti járatok tartani tudják a menetrendet. Közös érdekünk a tömegközlekedés támogatása, a szabály betartásával könnyűszerrel hozzájárulhatunk mi is!
___

IV. RÉSZ
A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
I. fejezet
A járműközlekedés általános szabályai

Elindulás

24. § (1) * Az úttest széléről elinduló, a várakozó helyről az úttestre ráhajtó, az út más részéről vagy útnak nem minősülő területről az úttestre ráhajtó jármű vezetőjének, az úttesten haladó járművek és gyalogosok részére elsőbbséget kell adni. A zárt pályáról az úttestre ráhajtó villamosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben – a villamossal azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveket ide nem értve – elsőbbsége van.

(2) * Az elindulást, illetőleg az úttestre való ráhajtást irányjelzéssel [29. § (2) bekezdés] jelezni kell.

(3) * Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak, trolibusznak, az iskolabusznak és a gyermekeket szállító autóbusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) – ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető – lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, az iskolabusz, a gyermekeket szállító autóbusz, valamint a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm

Látta 19 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

*** Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak, trolibusznak, az iskolabusznak és a gyermekeket szállító autóbusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) – ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető – lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, az iskolabusz, a gyermekeket szállító autóbusz, valamint a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

Némi jóindulattal kijelenthetjük, hogy a gépjárművezetők körülbelül egyharmada ismeri és alkalmazza ezt a szabályt. Hatalmas respect nekik!

Amikor a busz kivívja az elsőbbségét... ez vicces, de sokak előtt tényleg csak így működne

Egy másik harmad tudatában nagyjából az alábbi módon szerepel a fenti szabály:

"Lakott területen belül a járművek vezetői nem kötelesek elősegíteni az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását. (Ha van elég helye, akkor majd úgyis besorol.)"

Velük is együtt lehet élni, mert viszonylag passzív módon, a körülményekhez alkalmazkodva vezetnek, nem nagyon kakaskodnak, így nem okoznak balesetveszélyes szituációkat sem.

Azonban van egy harmad, amely a következőképpen ismeri az említett szabályt:

"Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását - akár intenzív gázadással, szükség esetén a kormányt rájuk húzva - megakadályozni. (Tanulják meg, hol a helyük a táplálékláncban!)"

Ha esetleg mégis sikerül besorolni eléjük (mert még nagy távolságban voltak, tehát biztonságosan meg lehetett tenni), akkor feljogosítva érzik magukat, hogy akár a záróvonalat átlépve, a dudát hosszan nyomva megelőzzék az autóbuszt, és a középső ujjukat lóbálva, netán elé bevágva, hirtelen fékezgetésekkel "megfegyelmezzék" annak vezetőjét. Az utasok - közöttük gyermekek és idős, beteg emberek - biztonságával mit sem törődve persze...

Ez a bizonyos harmad hasonlóképpen jár el akkor, ha a busszal sávot szeretnénk váltani és még számos forgalmi szituációban.

Mielőtt a szokásos módon megjelennek az okoskodó hozzászólók, hogy "de bezzeg vannak agresszív buszvezetők is...", gyorsan jelezném, hogy az említett egyharmad képviselői nem csak a közösségi közlekedésben résztvevő járművekhez viszonyulnak így, hanem mindenkihez: a többi autóshoz, a kerékpárosokhoz és a gyalogosokhoz is. Sem a KRESZ, sem a józan ész diktálta alapszabályokat nem hajlandóak betartani:

-- Így magasról tesznek a sebességkorlátozásokra;
-- A záróvonalat nem veszik figyelembe;
-- Lassítás nélkül száguldanak át a STOP táblával védett kereszteződéseken;
-- Nem engedik át, sőt esetenként ledudálják a gyalogosokat a kijelölt átkelőhelyen;
-- Tiszta időben is teljes harci kivilágításban (felkapcsolt ködlámpával és/vagy távolsági fényszóróval) közlekednek;
-- Nagy sebességgel levágják akár a kettős záróvonallal ellátott kanyarokat is;
-- Beállják a kereszteződéseket, lebénítják a város forgalmát;
-- A cipzár-elvről még nem is hallottak;
-- Össze-vissza cikáznak a forgalmi sávokban;
-- Nem hajlandóak kivárni a sorukat, ha kell, a szembejövő forgalmi sávban előzik ki az araszoló kocsisort;
-- Nem adják meg másoknak az elsőbbséget;
-- Eszükbe sem jut használni az irányjelzőt;
-- Végül, de nem utolsósorban ezek azok a gépjárművezetők, akik több ezer vétlen ember súlyos sérülését vagy halálát okozzák évente.

Ezek az emberek egyértelműen kinyilvánítják a többiek felé, hogy magasról tesznek rájuk. Vajon van az ilyeneknek helye a forgalomban? Pszichikailag alkalmasnak tekinthetők a közúti vezetésre? Miért nem utaznak rájuk a rendőrök, és vonják be azonnal a vezetői engedélyüket, vagy kapnak kemény pénzbüntetést egy-egy súlyosan szabálytalan és veszélyes manővert követően? A rádiók miért mondják be, hol mérnek éppen sebességet ahelyett, hogy a felelősségteljes közlekedésre buzdítanának? Ez nem számít bűnsegédletnek? A BKK miért csak a buszvezetőket figyeli? Ha már egyszer kint állnak kamerával, és látnak egy a közösségi közlekedésben résztvevőket veszélyeztető szabálytalanságot (naponta több száz ilyen van), akkor a felvételt miért nem küldik el a rendőrségnek? Milliókkal gyarapodhatna napi szinten a költségvetés, lenne pénz az utak rendbetételére, ha megfognák ezeket az agresszorokat. Kevesebb lenne a dugó, és tisztább lenne a levegő, ha eltávolítanák legalább egy részüket az utakról. Nem kötelező mindenkinek autót vezetni. Aki nem alkalmas rá, ne tegye!

Mielőtt még megkapnám, hogy "mi ez a neofasiszta, rendpárti gondolkodásmód?", jelezném, hogy a fejlett nyugaton az ilyen autósokat most is szanaszét büntetik. A németországi és angliai utakon miért van rend, miért tartják be az autósok az alapvető szabályokat? Mert tudják, hogy ott nem tehetnek meg bármit büntetlenül. Miért nem lehet ezt itthon is bevezetni? A nyugathoz akarunk tartozni vagy inkább balkáni szintre süllyedni? Lehet választani...
https://omnibusz.blog.hu/2016/04/05/a_busznak_elsobbsege_van

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 21 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Ezeket a csodás fotókat szó szerint kikukázták | 2025. 04....

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 23 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Rossz robot | Bruti https://www. facebook.com/watch/?...

M Imre írta 23 órája a(z) Tudósok: Mondjál végre valami jót (Akkor is nevetek - 2019.) videóhoz:

Megrendülten tudatjuk, hogy Totyi parókatisztítási ...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

A gyulai fideszes városvezetők szerint Lázár Jánosra Gyula ...

M Imre írta 2 napja a(z) Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka blogbejegyzéshez:

A szlovák rendőrség most publikált egy motoros...

M Imre írta 2 napja a(z) Jü - Shashka videóhoz:

Jü a Három Hollóban (vendég: Kada ad Libitum) 2025. április...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Országos Meteorológiai Szolgálat alapításának 150. évfordulója (imázsfilm, 2020.) videóhoz:

Zöld tűzgömb csillant meg ismét a Balatonban | 2025. ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu