Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.
**** A Közlekedési Múzeum központi épülete ****
A Közlekedési Múzeum országos gyűjtőkörű, állami fenntartású létesítmény a Budapest XIV. kerületében, a Városligetben. Központi épületén kívül több budapesti és vidéki kiállítóhellyel is rendelkezik. Magyarország egyik legrégibb alapítású, műszaki jellegű múzeuma. 2008 novemberében a Közlekedési Múzeumot összevonták az Országos Műszaki Múzeummal. Az új intézmény neve: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.
A múzeum főépülete
Az 1896-os budapesti millenniumi kiállítás egyik új, impozáns épülete a Közlekedésügyi Csarnok volt. Itt mutatták be a hazai közlekedés, különösen az akkori sikerágazat, a vasút fejlődésének eredményeit. 1899-ben az ott bemutatott gyűjteményre alapozva, ugyanabban az épületben nyitotta meg kapuit és fogadta látogatóit 45 éven át a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum. A múzeumot a II. világháború idején, 1944-ben bombatalálat érte. A helyreállított, de erősen megcsonkított, díszes kupolájától is megfosztott épületben a múzeumot csak 1966-ban nyitották meg újra. 1987-ben új épületszárnnyal bővült, így nyerte el mai formáját.
A főépület állandó kiállításai
Alapításakor a múzeum elsősorban a vasút és a hajózás bemutatását tartotta feladatának, 1966-tól gyűjtőköre fokozatosan bővült. A jelenlegi állandó kiállításokon már a közlekedés összes fontosabb ágazatának tárgyi és írásos emlékei szerepelnek.
**** 1882-ben gyártott gőzmozdony (a főépület mellett) ****
**** Villamoskocsik a lebontott kiállítási csarnokban (2008) ****
A főépület állandó kiállításai között szerepel még A közúti közlekedés története a kezdetektől 1918-ig, A közúti közlekedés Magyarországon az I. világháború után, a Motorkerékpárok Magyarországon és a Hírességek csarnoka.
Az épület oldalánál állították ki a balesetben elpusztult M61 004-es dízelmozdony orrát; valamint itt található a 424 001-es gőzmozdony is.
**** Épülete, máshonnan fotózva (forrás: Vadaro) ****
További kiállítások Budapesten
A központi épületen kívül, a főváros három különböző pontján található közlekedési kiállítások: a Repüléstörténeti és űrhajózási kiállítás a Petőfi Csarnokban, a metrók építésének és közlekedésének bemutatója a Földalatti Vasút Múzeumban és a Széchenyi lánchíd mellett az Eötvös téren kikötött egyetlen fennmaradt dunai gőzös, a Kossuth Múzeumhajó.
Vidéki helyszínek
A múzeum további kiállítóhelyei, filiáléi vidéki helyszíneken:
A Közlekedési Múzeum honlapja
... történések az idők folyamán
|
|
M Imre 11 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 11 órája a(z) Iron Maiden - Lord Of The Flies (2003., Dortmund) videóhoz:
2025.05.27 - Iron Maiden - Run For Your Lives World Tour - ...
M Imre írta 11 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Velo Budapest: A biciGlisektő nem lehet haladni!...
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Magyarországra jön a kínai XPENG | 2025-05-27 Az ...
M Imre 1 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Mégis kifizetik a budapesti villamosokat | 2025. május 27....
M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Németh Balázs autóvezetős videóiról posztolt Magyar, ...
M Imre írta 1 napja a(z) Mit adott nekünk a BKK? | 2014. videóhoz:
Ne feledje: több alkalmi BKK- jegytípus ára is változik június...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Karácsony: Nem véletlen, hogy majdnem minden BKV-vezér a...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A közlekedés története
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)
Az ombudsman a vak és gyengén látó emberek egyenlő közlekedési esélyeiért
Előny a Bihari úton - a főváros egyetlen egyvágányú villamosvonala