Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.
Ugrás: navigáció, keresés
A Közlekedési Múzeum országos gyűjtőkörű, állami fenntartású létesítmény a Budapest XIV. kerületében, a Városligetben. Központi épületén kívül több budapesti és vidéki kiállítóhellyel is rendelkezik. Magyarország egyik legrégibb alapítású, műszaki jellegű múzeuma. 2008 novemberében a Közlekedési Múzeumot összevonták az Országos Műszaki Múzeummal. Az új intézmény neve: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.
Tartalomjegyzék |
A múzeum főépülete [szerkesztés]
Az 1896-os budapesti millenniumi kiállítás egyik új, impozáns épülete a Közlekedésügyi Csarnok volt. Itt mutatták be a hazai közlekedés, különösen az akkori sikerágazat, a vasút fejlődésének eredményeit. 1899-ben az ott bemutatott gyűjteményre alapozva, ugyanabban az épületben nyitotta meg kapuit és fogadta látogatóit 45 éven át a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum. A múzeumot a II. világháború idején, 1944-ben bombatalálat érte. A helyreállított, de erősen megcsonkított, díszes kupolájától is megfosztott épületben a múzeumot csak 1966-ban nyitották meg újra. 1987-ben új épületszárnnyal bővült, így nyerte el mai formáját.
A főépület állandó kiállításai [szerkesztés]
Alapításakor a múzeum elsősorban a vasút és a hajózás bemutatását tartotta feladatának, 1966-tól gyűjtőköre fokozatosan bővült. A jelenlegi állandó kiállításokon már a közlekedés összes fontosabb ágazatának tárgyi és írásos emlékei szerepelnek.
A főépület állandó kiállításai között szerepel még A közúti közlekedés története a kezdetektől 1918-ig, A közúti közlekedés Magyarországon az I. világháború után, a Motorkerékpárok Magyarországon és a Hírességek csarnoka.
Az épület oldalánál állították ki a balesetben elpusztult M61 004-es dízelmozdony orrát; valamint itt található a 424 001-es gőzmozdony is.
További kiállítások [szerkesztés] Budapesten [szerkesztés]
A központi épületen kívül, a főváros három különböző pontján található közlekedési kiállítások: a Repüléstörténeti és űrhajózási kiállítás a Petőfi Csarnokban, a metrók építésének és közlekedésének bemutatója a Földalatti Vasút Múzeumban és a Széchenyi lánchíd mellett az Eötvös téren kikötött egyetlen fennmaradt dunai gőzös, a Kossuth Múzeumhajó.
Vidéki helyszínek [szerkesztés]
A múzeum további kiállítóhelyei, filiáléi vidéki helyszíneken:
Források [szerkesztés]
|
|
M Imre írta 8 órája a(z) Az emberi test, ami biztosan túlélne egy autóbalesetet (Graham - ausztrál Közlekedés Baleseti Bizottság) képhez:
De hogyan is épül fel egy balesetbiztos test? Először is ...
M Imre 8 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 8 órája a(z) Elkészült a világ leghosszabb és legmélyebben futó alagútja - Gotthard-alagút, Svájc, Alpok (2016.06.01.) képhez:
Építészeti gigaprojekt - készül a világ leghosszabb süllyesztett ...
M Imre írta 9 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Hatalmas karambolt okozott egy büntetőfékező sofőr az M0-s ...
M Imre írta 11 órája a(z) Niki Lauda fährt U-Bahn (Wiener Linien) videóhoz:
George Russell nyerte a Forma- 1-es Osztrák Nagydíjat | 2024. ...
M Imre írta 11 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Egyetemisták álmodták meg a jövő teherautóját | 2024.06.30. ...
M Imre írta 15 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Közel 4 milliárd forintért vásárol elektromos buszokat a ...
M Imre új linket töltött fel: Hajóskanzen (Neszmély)
M Imre írta 22 órája a(z) Virtuális fotó-túra a Szőke Tisza dupla lapátkerekes gőzhajó bontásáról blogbejegyzéshez:
Titkos hajótemetőt rejt a Duna magyar partja: több mint száz...
M Imre írta 22 órája a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Június 25-én megnyitotta medencéit az Újlak utcai...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A közlekedés története
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)
Az ombudsman a vak és gyengén látó emberek egyenlő közlekedési esélyeiért
A hét idézete... publicisztika, vélemény