Közlekedés: Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3238 db
  • Videók - 2928 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://vs.hu/versus/kozel-a-dunahoz-kie-legyen-a-budapesti-folyopart/schneller-istvan-az-soha-nem-lesz-hogy-belelogatjuk-a-labunk-a-vizbe1-0213

írja a vs.hu


Nem olyan rossz a helyzet, mint sokan láttatni próbálják, de beruházások és nagy összehangoltság kell ahhoz, hogy a Duna és a város közelebb kerüljön egymáshoz, mondja Schneller István egyetemi tanár, Budapest volt főépítésze.

network.hu

 

 

Már az 50-es évek óta fel-felmerül Budapesten is, hogy a Duna legyen a városfejlesztés központjában. A 90-es évektől kezdve pedig Európa-szerte, Oslótól Koszovóig korábbi közlekedési és ipari területeket tüntettek el, hogy a városokat és a vizet közel hozzák egymáshoz.

 

Budapesten a 90-es évek legelején készült térszerkezet-fejlesztési koncepcióban a városfejlesztés egyik legfontosabb célja az volt, hogy a várost, úgymond, a Dunára fordítsuk. A közigazgatási határok között ugyanis a folyó 25-30 kilométer hosszú, de amit városias Duna-partként ismertek, az mindössze 4-5 kilométer, az Árpád híd és a Petőfi híd közötti terület. A tervből annyi sikerült, hogy a város, városszerkezeti szinten, elindult a Duna mentén történő fejlesztések széthúzása útján.

 

Nem csak arról van tehát szó, hogy elérhető-e a Duna-part, hanem hogy megépült az egyetemváros, eltűnt a pályaudvar a dél-pesti oldalon, felépült a Nemzeti Színház és a Müpa, a Kopaszi gáttal pedig európai színvonalú partszakasz jött létre, tehát a város a Duna felé fordult, és megnyúlt dél felé. Észak felé pedig ott a Marina-part, a másik oldalon pedig a Gázgyár, és a Népsziget, vagyis megduplázódott a városi partszakasz hossza. Hogy közelebb került-e a város a vízhez, az egy másik kérdés, ebben a tekintetben még sok hiányosság akad.

 

Ha ugyanis a várost rá akarjuk fordítani a Dunára, északon és délen intézményeket akarunk elhelyezni, színházat, irodaházakat, lakóházakat, kutatónegyedeket akarunk építeni, akkor biztosítani kell a közlekedési kapcsolatot közöttük, illetve a meglévő közlekedési kapcsolatokat észak és dél között fenn kell tartani.

 

Ebből az is következik, hogy a rakparti utakat teljesen lezárni nem lehet. Lehet részben a föld alá süllyeszteni, lehet kerülő utakat, körgyűrűket, hidakat építeni, de az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunkat a vízbe. Természetes medret álmodni kevés kivételtől eltekintve (pl. Római-part) szerintem nem lehet, de nagyon sok eszköz van, kreativitással, sok kis beavatkozással, sok mindent lehet tenni.

 

A budai oldalon tervbe volt véve, vagy még van is egy körút, de ez olyan távol van, és annyi alagutat kéne építeni hozzá, hogy csak túlságosan nagy áldozatok árán lehetne megvalósítani. A rakpartokat egyirányúsítani sem lehet, mert az megsokszorozná a Dunán az átkeléseket, miközben ehhez nincs elég híd, ráadásul tervbe van véve, hogy a gyalogosok és a kerékpárosok kapják meg a Lánchidat, és újra villamos járjon az Erzsébet hídon, vagyis egyre kevesebb lesz a sáv a meglévőkön is. Gyalogoshidakat sem lehet olyan egyszerűen építeni, mint például a Szajnán vagy a Temzén, hiszen a Duna nem folyó, hanem folyam.

 

Talán elég lenne a Döbrentei tér a Margít híd között kétszer egy sávot a föld alá vinni, de kérdés, hogy lesz-e rá pénz. Ha egyszer megépülne az 5-ös metró (Az 5-ös metróként emlegetett elővárosi gyorsvasút a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vonalakat kötné össze. A szerk. megj.), akkor a HÉV eltűnne egy szakaszon, a város pedig visszakapna egy Duna-partot. Óbuda-Újlak vonalában a Margitszigettel szemközti zöld részt be lehet vonni a városba, és sokat lehet tenni a Kopaszi gátnál is. A felső és alsó rakpart között pedig lehetne építeni olyan korszerű műtárgyakat, hogy a gyalogosoknak elérhető legyen a Duna. A rakpartot ráadásul a Dunára nyúlva is meg lehet hosszabbítani, példa rá az A38, az étterem- vagy a szállodahajók.

 

Pesten könnyebb megoldani a forgalomkorlátozást és a forgalomcsillapítást, hiszen a Hungária körút elviszi a forgalmat, és vannak körgyűrűk is. A pesti oldalon tehát helyenként le lehetne zárni a rakpartot, vagy hétvégén lehetnének tematikus lezárások is.

 

Ellentétes törekvések is vannak, hiszen például évek óta harcol a XIII. kerület azért, hogy a rakpartot meghosszabbítsák legalább a Rákos-patakig, és ha a vizes világbajnokság a Duna-parton lesz, ez adja is magát. Az autós lobbi, mint minden nagyvárosban, hagyományosan erős, hiába teszik ki a közlekedőknek csak mintegy 30-35 százalékát, az érdekérvényesítő képességük ennél jóval nagyobb.

 

Összességében nem olyan rossz a helyzet, de nagyobb beruházások, mint például az 5-ös metró, vagy 2-3 új híd kellenének, és nagyon nagy összehangolásra is szükség lenne. Ezzel párhuzamosan lehet új mikromegoldásokat találni, ahogy ez a Várkert bazár mentén a díszburkolat kialakításával megtörtént. Közben a fővárosnak jelenleg csak településszerkezeti tervet van joga készíteni, a Duna menti területeket pedig északon és délen is majdnem mind felvásárolták. (Schneller István 2006-ban állt fel a főépítészi székből, miután eladták a Csepel-sziget északi csúcsát, a Hajógyári-szigetet és szabálytalan ingatlanfejlesztések történtek a Marina Parton és az Árpád-híd pesti hídfőjénél is. – a szerk.)

 

A nagy területi változások összefüggenek a szintterületi mutatókkal, amelyek meghatározzák, hogy egy adott telekre mekkora felépítményt szabad építeni, ezeken a magánkézben lévő, nagyon értékes területeken túl nagyok. Vissza kellene venni ezekből, és akkor lehetne megbeszélni a tulajdonosokkal – akiket be kéne vonni például a metró- vagy a hídépítésekbe –, hogy mi lesz a a területek sorsa. A letarolás ugyanis még ment, de a beépítés mindenhol már nem fog menni, és az egyeztetéseket a fővárosnak kellene összefognia. Ezzel együtt kell az új közlekedési rendszert (kötött pályás tömegközlekedés, gyalogosítás, kerékpárutak) megteremteni.

network.hu

 

 

 

 

Schneller István

egyetemi tanár, 1995 és 2006 között Budapest főépítésze


 

 

Vélemények:


Vitaindító - Kié legyen a folyópart?

Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe

Benkő Melinda: A Duna-part újratervezése

Bardóczi Sándor: Budapest utolsó fövenyes partja mérnöki sivataggá válhat

Somlóvári László: A folyamhajózás Budapestnek is óriási esély, de nem használja ki


Korábbi:


Valyo - A városnak jelképe is lehetne a dunaparti sétány

Multimédiás riport: 44230 mm - Sétálóutcát csináljunk-e a rakpartból?

Címkék: 5-ös metró buda budapest duna duna-part dél-pesti oldal döbrentei tér erzsébet híd fejlesztés folyópart főváros gyalogos fogalom gázgyár hév infrastruktúra kerékpár kerékpározás kopaszi gátegyetemváros közlekedési kapcsolat lánchíd margitsziget margít híd marina-part müpa nemzeti színház pest rakpart rákos-patak schneller istván tematikus fejlesztési program tfp tömegközlekedés valyo várkert bazár városfejlesztés Óbuda-Újlak

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27.

Megnyitott Budapest egyetlen ingyenes Duna-parti fürdőhelye a Római-parti Plázs! Az önkormányzat beszámolója szerint a 2025 június 27-i, pénteki megnyitást az előző évekhez hasonlóan ezúttal is a partszakasz felmérése, szigorú hatósági és vízminőségi vizsgálatok, szakhatósági engedélyeztetés, a föveny előkészítése, továbbá a meder átvizsgálása és tisztítása előzte meg, ennek eredményeként 2025-ben is a tiszta és gondozott partszakasz, kiépített infrastruktúra várja a kikapcsolódni vágyókat.

https://obuda.hu/penteken-nyit-ujra-budapest-egyetlen-ingyenes-duna-parti-furdohelye-a-romai-parti-plazs/

A belépődíj fizetése nélkül látogatható fürdőhelyen vendégeknek színes napágyakat, ingyenes ivóvizet, mosdó-, pelenkázó- és zuhanyzóhasználatot, valamint díjmentes kerékpár-tárolási lehetőséget biztosít a III. kerületi önkormányzat. Fürdeni ebben a szezonban is csak a megszokott biztonsági előírásokat szigorúan betartva, a 120 cm-es vízmélységet jelző bójákkal kijelölt területű, fürdőzésre alkalmas partszakaszon lesz lehetőség, nyitvatartási időben, 10 és 19 óra között. A területen természetesen van vízimentő szolgálat is, illetve, a korábbi évek gyakorlatának megfelelően a Magyar Vöröskereszt Duna-parti Elsősegélynyújtó Szolgálata is segíti a biztonságos kikapcsolódást. A Budapest Főváros Kormányhivatala által jó osztályba sorolt természetes fürdővíz vízminőségének ellenőrzése a nyitvatartás teljes ideje során napi rendszerességgel ismétlődik majd. A Római-parti Plázs 2025-ben augusztus 24-ig várja a strandolni vágyókat.

https://enbudapestem.hu/2025/06/27/ujra-szabad-a-furdes

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Óbuda, Gázgyár: rákkeltő méreg szivárog a Dunába (2018.) | videó

http://netpolgar.network.hu/video/forum_vitaindito_videok__ird_a_video_ala_a_velemenyed/obuda_gazgyar_rakkelto_mereg_szivarog_a_dunaba

... az alatta lévő városok falvak meg dunaszéli mohás kaviccsal szűrik maguknak a csapvizet a Dunából..

Per megnyerve - ennyi most. a többi nem a taláros testületen múlik.
___

Újabb győzelem az Óbudai Gázgyár ügyében! Viszont ezzel a régi, már lejárt határidő van érvényben a kármentesítés elvégzésére, úgyhogy ma írásban kérdeztem a felelős minisztériumot, hogy hogy kívánnak változtatni a jelenlegi törvénytelen állapoton. # 2025. május

Karácsony Gergely: Megnyertük a pert: az állam nem húzhatja tovább az időt az Óbudai Gázgyár kármentesítésével kapcsolatban!

Az egykori Óbudai Gázgyár területének többségi tulajdonosaként a főváros februárban csatlakozott ahhoz a perhez, amely az állam újabb időhúzása ellen indult.

Lassan egy évtizede nyilvánvaló, hogy az államnak, egész pontosan az állami MVM-nek fel kell számolni az Óbudai Gázgyár területén a föld alatt fekvő, mintegy 200 ezer tonna mérgező, rákkeltő szennyező anyagot.

Ezt, az elmúlt évtizedben minden évben követelték a zöld mozgalmak képviselői, ezek hatására születtek vizsgálatok, költségvetési módosítók. Hét éve a miniszterelnöktől csak annyi tellett, hogy azt állítsa: ez csak rémhír. Hát nem az, hanem túlzás nélkül: közveszély. És persze feladat, az állam feladata.

A kármentesítésre jogszabály kötelezné az állami MVM-et, ám évek óta más sem történik, minthogy a határidő lejárta előtt pár nappal -legutóbb éppen a karácsony előtti napon- hoznak egy határozatot és eltolják a határidőt. Menlevelet adnak a semmittevésre.

A bíróság megsemmisítette ezt a határozatot. Ettől még persze nem tűnik el a szennyezés a Duna-parton, de a helyzet világos: nincs több kifogás, nincs több időhúzás.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1244490910366131

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Új szabadstrand nyílik Budapesten és indulhat a Duna-fürdő tesztelése is

Budapest nem csak a Duna és a fürdők, hanem nyártól a Dunában fürdők városa lesz. A Duna folyamatosan javuló vízminősége lehetővé teszi, hogy új szabadstrandokat alakítsunk ki, ezért a tervek szerint a Hosszúréti pataknál, a Savoya Park közelében már idén nyáron élvezhetjük a vízpartot.

Sőt, a vártnál gyorsabban halad a Duna-fürdők nyitásának előkészítése is, és a jelenlegi szakmai álláspont szerint már idén kipróbálhatnak egy környezetbarát Duna-fürdőt a budapestiek Pünkösdfürdőnél.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1219819429506726

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy | 2025. január 17.

Fél éven át, márciustól októberig hétvégenként, és nyáron az iskolai szünetben két hónapon át minden nap nyitva lesz a rakpart.

Különleges év lesz a 2025-ös a rakpart szempontjából. Egyrészt a kerek 5. évfordulója ez annak, hogy 2020 nyarán először nyitott meg a pesti alsó rakpart, és lett Budapest egyik legnépszerűbb helyszíne és a város kiülős “nappalija”. Másrészt ez az utolsó év, hogy ebben a formában megnyílik a gyalogosok, bringások, görkorisok, rolleresek, jógázók, grillezők, társasozók, szerelmesen andalgók, naplementét nézők és futók előtt. Ugyanis az Újjáéledő Rakpart 2030 projekt keretében a Jane Haining rakpart melletti viadukt és több rakpartszakasz megújítása is elkezdődhet majd 2025-ben és 2026-ban.

Fontosabb dátumok

A hétvégi megnyitások első napja március 15. szombat, utolsó napja október 26. vasárnap,

-- ez 226 nap, amíg a pesti alsó rakpart mást is jelent, mint stressztől remegve araszoló autósorokat.

https://enbudapestem.hu/2025/01/17/iden-is-lesz-rakpartnyitas-nem-is-akarhogy

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Balogh Kata vagyok, kulturális projektmenedzser, táncos-performer, köztér és Duna szerető ember. Nekem a Valyo a kikötőm, ahová az elmúlt 10 évben újra és újra visszatérek.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1017908717035861

Voltam pultos a Valyo!Parton, szauna építő és szauna mester a Mobil Szauna projektben, programszervező a Szabihídon, kommunikációs stratéga az online térben, kulturális projektmenedzser a RAKPART és a Hengermalom projektekben.

A Valyo nem csak egy civil szervezet, de egy közösség is, ahol kreatív, nagy tudású, egymást tisztelő, jófej emberekkel közösen dolgozhatok nap mint nap azért, hogy a Duna-part, a Duna és Budapest még jobb hely legyen.

Amikor pakolászunk, ötletelünk, ülünk a betonon, csobbanunk, szervezkedünk, figyelünk, tervezünk, rohangászunk, nevetünk és veletek együtt osztozunk a közös duna-parti élményeken, azt érzem, hogy mi mind aktívan teszünk valamit azért, hogy Budapest még jobb hely legyen. Szóval szerintem simán megérdemelnénk az Év Fővárosi Civil Szervezete Díjat.

Ha szerintetek is, akkor szavazzatok ránk január 15-ig!

https://budapest.hu/nyitott-budapest/civil-szervezeteknek/ev-fovarosi-civil-szervezete-dij/varos-es-folyo-egyesulet

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Teljesen átszabhatják a budapesti rakpartokat, itt vannak a tervek | 2024. október 12.

Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK, melynek célja, hogy szebb és élhetőbb Duna-partja legyen a fővárosnak.

A Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva zöldebbé és rendezettebbé válik a pesti rakpartszakasz: összefüggő gyalogossétány és kerékpározási lehetőség jön létre, felszabadulnak a lépcsős partok, valamint bővülnek a pihenés lehetőségei – írta közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.

https://budapest.hu/fejlesztesek/kozterfejlesztes/ujjaeledo-rakpart

A BKK megbízásából a nyáron elkészültek a Pesti alsó rakpart teljes körű átépítésének engedélyezési tervei, amelyek az Európai Unió TOP Plusz-4.1.3-23 Komplex klímaadaptációs és közterület-megújítási programjának finanszírozásával valósulhatnak meg.

Az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület fejlesztésére a feltételeknek megfelelően két pályázatot nyújtott be a BKK.

-- Kedvező elbírálása, majd a szükséges európai uniós forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan a jövő nyáron indulhatnak a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárások.

Megjegyezték: a tervezési folyamat célja volt, hogy Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon, a szakmai és civil szervezetek véleményét is figyelembe véve újuljon meg. A lakosság véleményét kérdőíveken kérték ki.

Árvízbiztos átalakítások

A tervek készítésekor fontos szempont volt, hogy a rakpartszakasz árvízveszélyes terület, ezt legutóbb szeptember közepén a fővárosiak is megtapasztalhatták, amikor az elmúlt évtized legnagyobb árvize idején szükségszerű volt a lezárása - emelte ki a BKK. A cég a tervezéskor olyan kialakítást, zöldítést, valamint köztéri elemek elhelyezését tartotta helyénvalónak, amelyek egy újabb árvíz esetén ellenállnak a környezeti megpróbáltatásoknak, valamint nem akadályozzák az árvízi védekezéssel járó, embert próbáló munkát.

Id. Antall József rakpart: többfunkciós, nyüzsgő köztér

Az északi rész fejlesztése már több részletben lezajlott: legutóbb a Parlament és a Margit híd között hiánypótló járda létesült fasorral, padokkal; átépült a lehajtó, megszűnt a korábbi szalagkorlátos tranzitút-hangulat.

A Parlament és a Lánchíd között a tervek szerint a BKK kettős fasort alakít ki, az autók – a mai haladási átlagsebességüknek megfelelően – 30 kilométer/órás sebességkorlátozással haladhatnak, hogy a közlekedés biztonságosabb legyen, csökkenjen a zajszennyezés, de továbbra is meglegyenek ezen a szakaszon az autós közlekedés feltételei.

Irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítana a BKK, hogy javuljanak a gyalogos- és kerékpáros közlekedés feltételei. A kialakításnak köszönhetően olyan multifunkciós tér jöhet létre, amely hétköznapokon az autós közlekedést szolgálja, de hétvégén és ünnepnapokon a közösségi programok helyszíne lehet.

Az Erzsébet híd alatti terület: visszakerülnek a lépcsősorok

Teljesen a gyalogosoké lesz a tér, ahová a BKK fákat ültet és kettős lépcsősort alakít ki a mostani útpálya helyén. Az autóforgalom a Petőfi téri felhajtón keresztül érheti, illetve éri majd el a Pesti felső rakpartot.

A gyalogostér kialakítása során a közlekedésszervező nagy figyelmet fordít arra, hogy a közterület barátságos és biztonságos legyen, és minél közelebb hozza a Dunát az emberekhez. A lépcsősorok nemcsak a Duna-parti pihenést segítik, hanem a közterület esztétikai értékét is növelik, ráadásul visszatérést jelentenek a rakpart ezen részének az eredeti kialakításához.

A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd a pályázatát.

Túl a kezdeti lépéseken

A Lánchíd és az Erzsébet híd közötti szakaszon a rakpart zöldítésének egyik első fontos lépése – a budapestiek szavazatai alapján – a közösségi költségvetés forrásaiból, valamint költségvetési forrásból valósult meg. A projektben több különböző nyertes ötletet vontak össze.

A BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül önállóan működő FŐKERT Kertészeti Divízió szakemberei idén nyáron az útpálya és a partél közötti sávban

-- 8 új fát ültettek el;
-- csaknem 400 négyzetméter zöldfelületet alakítottak ki;
-- fajokban gazdag évelő növényeket telepítettek, valamint
-- párakaput, napozószékeket, árnyékolót, kerékpártámaszt és ivókutat helyeztek ki.

A zöldfelületi fejlesztések a meglévő burkolathoz illesztve, annak bontás utáni helyreállításával valósultak meg.

https://infostart.hu/belfold/2024/10/12/teljesen-atszabhatjak-a-budapesti-rakpartokat-itt-vannak-a-tervek

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Budapest halai: Délelőtti meglepetés: "hirtelen" YouTube-filmpremier.

2024 elég filmbő év volt számomra, először is a 2021 óta párhuzamosan forgatott három Körös-vidéki (Magyarországra és Romániára is kiterjedő) téma filmjei közül készült el kettő. Emellett a Tápió-vidékről készült film és a WWF számára készített, országos vízgazdálkodásról szóló kisfilm is hamarosan készen van.

S mindezek mellett még év elején csináltunk két közös projektet György Kriska és Ferenc Kriska anyagaiból: a Megsebzett táj és a Dunavirág Budapesten című filmeket. (Tavasszal több helyen is voltak vetítéseik Budapesten és Szentendrén.)

A dunavirág-rajzások már megkezdődtek idén, így most épp utóbbi filmnek van aktualitása. Ezért aztán nyilvánosan is elérhetővé tesszük a Dunavirág Budapesten című filmet ma 10:55-től.

https://www.youtube.com/watch?v=ZlkSCFdA5vA

Az éjszakai város mindig érdekes filmtéma, bár természetfilmekben ritkán van alkalom megjeleníteni. A dunavirág erre is lehetőséget adott.

(Sajnos, én a premiert pont nem tudom nézni, mert épp úton leszek Tiszafüredre, ahol ma délután 6 órától a Kérész Központban vetítjük a Hegyizenét.)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1180124536392825&set=a.744853733253243
___

További filmek

Édesvízi gerinctelenek (2021) - Kriska Ferenc és Kriska György félórás filmje

http://utitars.network.hu/video/filmek/edesvizi_gerinctelenek_2021__kriska_ferenc_es_kriska_gyorgy_feloras_filmje

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Valyo Kikötő: Épüljön újra folyami uszoda a Dunán!

A Duna-part és a Duna köztérként való használatával évszázados fővárosi hagyomány kelhet újra életre, mely az itt lakók és az idelátogatók számára is különleges élményként szolgál.

Mi az a folyami uszoda? Egy fából készült szerkezet, valamint egy háló, ami nem engedi, hogy elsodorjon a víz, így biztonságos folyami fürdőzést tesz lehetővé. A világ számos nagyvárosában élvezhetik a városlakók és látogatók a folyami hűsölést, a fotón épp Párizsban.

A Fővárosi dunai fürdőzésnek van múltja, jelene és jövője: szeretnénk, hogy megépüljön a XI. század első budapesti fauszodája és Budapest újra úszható város legyen!

Ti is szeretnétek? Írjátok alá a DUNAFÜRDŐ petíciót, melyben arra szólítjuk fel a döntéshozókat, hogy egyeztessenek az illetékes szervekkel a megfelelő jogi és üzemeltetési környezet kialakításáért és teremtsék meg a megvalósítás anyagi feltételeit!

https://szabad.ahang.hu/petitions/epuljon-ujra-folyami-uszoda-a-dunan

Paris, 2017. 07.17: a "Bassin de la Villette" új medencéinek nyitónapja (Canal de l'Ourcq) | Tommy Larey via Shutterstock

https://www.facebook.com/photo/?fbid=915090503996976&set=a.561357829370247

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

A legszebb szabadstrandok a Dunakanyarban | 2024 július 2,

Budapesthez közel, a Dunakanyar területén gyönyörű, vadregényes Duna-parti szabadstrandok találhatók, kiváló vízminőséggel.

A folyóparti szabadstrandok legnagyobb vonzerejét a természetes vizek és a vadregényes környezet jelenti. A Dunakanyar Magyarország egyik legszebb térsége.

A Duna-parti szabadstrandok között találhatunk homokos, kavicsos vagy füves strandokat. Zsúfolt és alig ismert, eldugott helyeket is, gyönyörű panorámás kilátással.


-- Kisoroszi Sziget-csúcs – a Duna két ága itt válik szét

A Szentendrei-sziget legészakibb csücske, Kisoroszi része, de valódi nomád paradicsom. A kavicsos strand 600 méter hosszú szakaszon terül el.

Minden van itt, amire az ember azt mondhatja, hogy ez az igazi szabadság! Víz, csend, hegyek, hatalmas fák, ami alá felverhető a sátor. A strand területén ágakra fölakasztott öntözőkannából lehet tusolni.

A Duna két ága itt válik szét és a két vízpart folytatásában elénk tárul a Dunakanyar elképesztő látványa. Ezen a természetvédelmi területen a Duna parton a tartózkodás ingyenes, de táborozni csak a kempingben lehet.


-- Nagymarosi szabadstrand - Duna-parti szabadstrandok Dunakanyar

A nagymarosi strand 200 méter hosszú szakaszon terül el, a part kavicsos-homokos, néhol pedig elég iszapos. A szabadstrand területén nagyon kevés az árnyékos hely, ezért érdemes felszerelkezni strandsátorral, napernyővel, és kalappal. A homokos részeken reggeltől estig tűz a nap.

A nagyobb hajók és uszályok miatt tilos messzire beúszni a mélyvíz felé. Mivel nagyon népszerű a vízpart, ezért motorcsónakokra, kenukra, és kajakokra is számítani kell.


-- Dunabogdány – kiemelkedően tiszta partszakasz

Szentendréhez közel található a kiemelkedően tiszta és rendezett dunabogdányi strand, melynek homokos partja egész nyáron ingyenesen vehető igénybe.

A mindössze 150 méter hosszúságú partszakaszon nagyon sok árnyékos területet találunk, és vizének tisztasága is a megfelelő kategóriába tartozik. Játszóteret, focipályát, röpipályát is találunk a strandon.


-- Göd – a Dunakanyar kapuja

A Dunakanyar kapujának nevezett település vonzó nyaralóhelynek számít a Duna partján. Nagy előnye, hogy a Duna mellett végighúzódó kerékpárúton is könnyen megközelíthető.

A gödi sziget egyedi értékei miatt védelem alatt áll, a bójákkal elkerített szabadstrand kavicsos parttal várja a fürdőzni vágyókat. Fokozatosan mélyülő vize miatt a gyerekek kedvence lehet, emellett játszóteret és mosdókat is találunk.


-- Horányi szabadstrand – Szigetmonostor

A horányi szabadstrand a Dunakanyar egyik legnépszerűbb szabadstrandja. A titka a kiváló vízminőség, a remek fekvés, és a fantasztikus hangulat.

A 150 méter hosszú partszakaszon bőven jut hely röplabdázni, focizni, és tollasozni is. A strand Alsógöddel szemben fekszik, a horányi Piac térnél.


-- Szentendre – az első legális szabadstrand a Dunán

A Postás strand Szentendre első legális szabadstrandja a Dunán.

A Dunán bójákkal, a parton táblákkal jelölik a strandrészt. A part közelében öltöző, négyállásos zuhanyzó és ivóvízcsap is a strandolók rendelkezésére áll. A partszakaszon kutyabarát strandszakasz is ki lett jelölve.
https://impressmagazin.hu/a-legszebb-szabadstrandok-a-dunakanyarban/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Június 25-én megnyitotta medencéit az Újlak utcai strand

Budapest lakói így újabb szabadtéri fürdőhelyen, a XVII. kerületben frissülhetnek fel a nyári hőségben. A strand medencéje 1 méter mély, hőmérséklete 26 fokos, míg a gyermekpancsoló 30 fokos vízhőmérséklettel csábít csobbanásra. A strand mellett fedett uszoda is van, amely kombinált jeggyel látogatható, valamint az uszoda területén infra- és két finn szauna is működik. Az aktív kikapcsolódást pingpongasztal, strandröplabdapálya, a kisebbeknek pedig homokozó szolgálja.
1173 Budapest, Uszoda utca 2.
https://funzine.hu/2024/06/27/goodapest/6-szuper-strand-budapesten-ahol-egesz-napos-vizi-elmenyekben-lehet-reszunk/

Weboldal
https://ujlakuszoda.hu/

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 13 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére ...

M Imre írta 1 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

Drogcsempésztől lefoglalt sportautóval járőröznek a ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Az_elso_gyorshajtas__walter_arnold_benz_patentmotorwagen_paddock_wood_kent_megye_anglia_1896_januar_28_2198647_3692_s

M Imre írta 1 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

A BKV szerint járműhiány nem fordulhat elő, de az oroszok ...

M Imre írta 1 napja a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Nosztalgia Ikarus autóbuszokkal készül a MÁV...

M Imre írta 1 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz...

M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Vitézy Dávid : A Telex ma részletes cikkben számol be...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Országos Meteorológiai Szolgálat alapításának 150. évfordulója (imázsfilm, 2020.) videóhoz:

Letépte a szélvihar a Szegedi Tudományegyetem ...

M Imre írta 3 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

Bosch: Kökin, a Sibrik felüljárò teljes szélességben le van ...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Roberto egy híres művészeti múzeum takarítója volt. Egy...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu