Közlekedés: M5-ös metróvonal (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

M5-ös metróvonal

M5-ös metróvonal

A kép forrása:
https://hu.wikipedia.org/wiki/M5-%C3%B6s_metr%C3%B3vonal

Az M5-ös metróvonal (más néven észak–déli regionális gyorsvasút) egy Budapestet érintő vasútfejlesztési elképzelés, amelynek eredményeként a párizsi RER gyorsvasúthoz hasonló elővárosi gyorsvasút jönne létre a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vonalak belváros alatti összekötéséből.

Látta 768 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás lett a H6-os és a H7-es HÉV fejlesztése is

Az úgynevezett M5 metró projektről már több alkalommal beszámoltunk. Ennek lényege az, hogy a H6-os (ráckevei) és a H7-es (csepeli) HÉV vonalat fejlesztésével és összekapcsolásával a Kálvin térig, föld alatt folytatódna a vonal, a Duna alatt pedig a H5-ös HÉV (szentendrei) egy alagút segítségével kapcsolódna be a rendszerbe, ezzel jönne létre a főváros 5-ös számú metróvonala. A kormány a HÉV vonalak fejlesztését minősítette a napokban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé.

A Magyar Közlönyben már megjelent, három különálló kormányrendelet.
https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/5ed22ca65cb3ceb36480bbca37aa36d104baf05d/megtekintes

- vette észre a Budapest Környéke.
https://budapestkornyeke.hu/budapest-uj-metrovonala-az-m5-os-nemzetgazdasagi-szempontbol-kiemelt-beruhazas-lett-es-a-kormany-veglegesitette-a-nyomvonal-egy-reszet/?fbclid=IwAR0jfHY-rxTzW44Ngr9eIdoOxxXkFKYtzSwqEhWuJL3Bb89hY5RUus6PPXY

A H5, a H6 és a H7 HÉV nyomvonalait külön állapítja meg a szabályzó, és kiterjeszti rájuk a nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások minősítését, amely az ilyen munkák gyorsítását jelenti. A H6-os azaz a ráckevei HÉV esetében most a Szigetszentmiklós-Gyártelep – Ráckeve közötti szakaszról van szó. Az eredeti tervekben is két részre bontották ezt a fejlesztést.

A nemzetgazdasági szempontból kiemeltté minősítés elsőre meglepő. Korábban a Népszava alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a fővárosi kormányhivatal szünetelteti a H7-es HÉV fejlesztésének engedélyeztetési eljárását. Úgy tűnik, az a döntés ennek a mostani lépésnek az előkészítése lehetett.

A mostani kormányrendeletben nem szerepelnek végrehajtási határidők, és azt sem tudni, hogy ki lesz a felelős a fejlesztésért.
https://dunaharasztionline.hu/regio/2022/08/16/nemzetgazdasagi-szempontbol-kiemelt-jelentosegu-beruhazas-lett-a-h6-os-es-a-h7-es-hev-fejlesztese-is/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Tervezőasztalon az 5-ös metró | 2021.12.04.

A H5-ös HÉV-vonalon Szentendre és Békásmegyer között teljes, Békásmegyer és a Batthyány tér között részleges pályaátépítési munkálatok kezdődnek. A megállókat teljeskörűen akadálymentesítik. Távlati ütemben a szentendrei helyiérdekű vasút is része lesz az 5-ös metrónak.

-- A H5-ös HÉV budapesti szakaszán minden megállóhelyen 120 méter hosszú, 55 cm magasságú akadálymentes peronok épülnek, modern, valós idejű utastájékoztató rendszerrel és egységes arculattal

– hangzott el a felújításról szóló online fórumon.

Megújuló állomások

Békásmegyer és Szentendre között, ahol szükséges, kicserélik az elhasznált pályaelemeket, a vonatok így akár 100 kilométeres sebességet is el tudnak majd érni e szakaszon. A következő öt évben, a felújítási folyamat első ütemében átfogó akadálymentesítést hajtanak végre minden állomáson, felülvizsgálják a megállóhelyi kapcsolatokat, lifteket és új mozgólépcsőket építenek Békásmegyeren, a Margit hídnál, a Batthyány téren. Emellett a megállók új kerékpáros kapcsolatokat kapnak, új biciklitárolókat helyeznek el, Békásmegyeren P+R parkolót létesítenek, továbbá sűrítik a menetrendet.

Az online fórumon szóba kerültek a konkrét közlekedéstervezési kérdések is. Így az, hogy a H5-ös HÉV óbudai etapjánál, a Timár utcánál megszüntetnék a gyalogos-felüljárót, s bővítenék a Pünkösdfürdő utcai átjáró kapacitását.

-- Ez Békásmegyeren segítené a hegy és a Duna felőli oldalról való kijutást a Batthyány utcára, valamint a 11-es főútra.

A tervek szerint a jelenlegi, 50 éves, orosz gyártmányú szerelvényeket akadálymentes kocsikra cserélik le. A MÁV-HÉV jelenleg a járműbeszerzés felülvizsgálatát végzi, egyidejűleg a nagyvasútra kijáró motorvonatok beszerzése is előkészítés alatt van. Mindez része a távlati célok elérését megalapozó folyamatnak.

A vízió: 5-ös metró

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója felhívta a figyelmet: a hármas metró építésénél elődeik figyelemmel tudtak lenni a csaknem negyven évvel később elkészült négyes metró Kálvin téri csatlakozására.

Ezért a mostani tervezési szakaszban a távlati víziót, az 5-ös metró kialakítását kell szem előtt tartani.

-- Ez egy észak–déli, városi és elővárosi gyorsvasúti rendszer lesz, amely északon Szentendre és Pilisvörösvár irányából fogadja majd a vonatokat, aztán Óbudán szétágazik, s a főága feltárja Óbuda tengelyét. Ezután a pesti belváros irányába halad majd. A szakember elmondta: a megvalósíthatósági tanulmány eredményei alapján a belvárosi alagút megépítése után a mainál ritkább közlekedéssel a H5-ös ma ismert nyomvonala is megmaradna, így a

Batthyány térre továbbra is járhatnak majd a szerelvények.

Ugyancsak távlati cél, hogy a belvárosban Óbuda felől az 5-ös metró metróként funkcionál majd (föld alá kerül a Békásmegyer–Rómaifürdő szakasz is), s déli irányban ismét szétágazik Csepel és Ráckeve felé: a H6-os és a H7-es helyiérdekű vasút is integrálódik a rendszerbe. A szentendrei HÉV következő öt évre tervezett fejlesztése tehát ebből a vízióból vezethető le.

A cikk a Figyelő hetilap december 2-án megjelent számában került publikálásra.
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2021/12/tervezoasztalon-az-5-os-metro

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Örömmel osztjuk meg tagtársunk, Fleischer Tamás és szerzőtársai tudományos igényű munkáját az 5-ös metróval, leginkább annak déli szakaszával kapcsolatban.

Összefoglaló:
A tanulmány többszempontú elemzés alapján arra a következtetésre jut, hogy a Budapest déli részén felgyorsított előkészítés alatt álló HÉV/ÉDRV projekt megvalósítása a jelenleg tervezett formájában nem javasolható. A kiinduló kérdés az, hogy a budapesti közlekedés mai hálózatában indokolt és célszerű-e újabb belvárosi kapcsolatot teremtő metróvonalat építeni.

A szerzők a válasz érdekében összevetik és értékelik az említett fejlesztésnek és lehetséges alternatív változatainak a várható forgalmi, területfejlesztési potenciálra gyakorolt, illetve közgazdasági hatásait. A dolgozatban a hazai gyakorlatban rutinszerűen használt eljárások mellett olyan vizsgálati módszereket (pl. költség-haszon elemzés kiterjesztése, területfejlesztési potenciálra gyakorolt hatás becslése) is bemutatnak, amelyek kísérleti jellegűek, céljuk a közberuházások döntés-előkészítési folyamatának módszertani fejlesztése, a szakmai gyakorlatnak a tudományos eredményekhez történő közelítése.

A számítások alapján önmagában egyik jelentős új építéssel járó gyorsvasúti fejlesztéstől sem várható stabil társadalmi megtérülés, ezért megvalósításuk sem javasolt. E megállapítást strukturális (városszerkezeti és közlekedés-hálózati) érvek is erősítik, hiszen a projekt hatására hátrányosan, a centralitást erősítve változna a közlekedési rendszer szerkezete. A tanulmány ezért a déli HÉV-fejlesztések esetében teljes körű felújítást, járműcserét, valamint a H6-H7 vonalak felszíni összekötését javasolja (a 0/B. Boráros változat szerint). Ezen túlmutató beruházás a kapott eredmények alapján indokolatlan és szuboptimális, illetve társadalmi szempontból várhatóan nem hatékony
https://tet.rkk.hu/index.php/TeT/article/view/3320/5345
-- Magyar Közlekedési Klub

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 14 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Busz nincs, közlemény van | 2018.04.18. Keddi,...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:

Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...

M Imre írta 1 napja a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:

Taxi_gyalogos_2181145_9893_s

Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Uj_gyalogosatkelohely__astoria_rakoczi_ut_2190877_4671_s

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 3 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu