Közlekedés: Keleti pályaudvar (Budapest-Keleti) - ha jön az apokalipszis (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3061 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3061 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3061 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3061 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Keleti pályaudvar (Budapest-Keleti) - ha jön az apokalipszis

A kép forrása:
https://www.facebook.com/groups/492479256894471/

Látta 55 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Mégis újraindult a forgalom a Keletiben | 2025. szeptember 21.

Vasárnap hajnalra elkészült a Keleti Pályaudvar felújítása, azonban a forgalom nem tudott elindulni a biztosítóberendezés hibája miatt.

https://444.hu/2025/09/21/azt-mondtak-hogy-vasarnap-kinyit-a-keleti-aztan-megsem-nyitott-ki

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója vasárnap délután a Facebookon bejelentette, újraindult a forgalom.

Hegyi azt írta, miután újból áram alá helyezték az épületet, egyes váltók működésén állítani kellett.

Ezzel mostanra végeztek, így a pályaudvar újra fogad és indít vonatokat. Az első vonat már be is futott, 12:15-kor pedig elindult onnan az első vonat, egy Szolnokra tartó Z60-as.

https://444.hu/2025/09/21/megis-ujraindult-a-forgalom-a-keletiben

Kelleti magát a Keleti? A Z60-as elindult.. de vajon megérkezett?
___

A pár hete lezárult vizsgálat HIVATALOS ZÁRÓJELENTÉSE SZERINT a sápi VONATSZERENCSÉTLENSÉG MEGELŐZHETŐ LETT VOLNA, HA A FRISSEN FELÚJÍTOTT VONALON NEM SPÓROLJÁK KI A BIZTONSÁGI BERENDEZÉSEK EGYIK ALAPVETŐ RÉSZÉT. Ha ettől nem kellene lemondania egy közlekedési miniszter, akkor mitől??

Sápon 2023-ban egy magánvasút mozdonyvezetője elaludt és emiatt fékezés nélkül meghaladta a tilos jelzőt és hatvannal nekiütközött egy álló személyvonatnak. A vétlen mozdonyvezető életveszélyes sérülést szenvedett, egy órába telt, amíg a roncsokból ki tudták őt szabadítani.

CSAKHOGY a most lezárt jelentés viszont KÉT OKOT említ meg

1) a mozdonyvezető kimerült volt és elaludt

2) bár a Püspökladány-Biharkeresztes vonal felújítását két hónappal a baleset előtt adták át ötven milliárdért (Lőrincék építették, kik mások), AZ EGYIK ALAPVETŐ BIZTONSÁGI BERENDEZÉST NEM SZERELTÉK FEL A FRISSEN FELÚJÍTOTT VONALON!

Ennek az ún "vonatbefolyásoló rendszernek" az a lényege, hogy ha valami miatt a mozdonyvezető meghaladja a tilos jelzést (figyelmetlenség, elalvás, rosszullét), akkor a rendszer vészfékezéssel megállítja a vonatot. Ehhez persze kell a jelző mellett egy egyszerű jeladó, amit minden magyar mozdony érzékelni tud és így szükség esetén magától megáll.

Nos, a baleset idején ez nem működött, és azóta sem működik: a MINISZTÉRIUM UGYANIS EGYSZERŰEN NEM RENDELTE MEG ERRE A VONALRA EZT AZ EGYSZERŰ RENDSZERT. A villamosításkor és a vágányok felújításakor először még a régi biztosító berendezéseket (jelzőket) sem akarták kicserélni. Ezt végül megrendelték, de az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert (EVM-120) már nem, mert spóroltak. A biztonságon.

A vizsgálati jegyzőkönyv azonban PONTOSAN KISZÁMOLTA, HOGY HA LETT VOLNA ILYEN EGYSZERŰ BIZTONSÁGI RENDSZER, AZ IDŐBEN MEGÁLLÍTOTTA VOLNA A VONATOT.

A jelentés készítői értetlenül állnak a dolog előtt és azt is leírják, hogy SEMMILYEN KOCKÁZATELEMZÉS, SZÁMÍTÁS NEM KÉSZÜLT, AMI EZT A MEGMAGYARÁZHATATLAN SPÓROLÁST INDOKOLTA VOLNA. Egyetlen utalás volt a dokumentumok között, miszerint a pálya majd később megkapja az EVM-120 rendszernél korszerűbb,egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS). Csakhogy a VIZSGÁLÓK SZERINT EZ MAJD 2050 KÖRÜLRE VÁRHATÓ, JELENLEG TERVBEN SINCS (ráadásul ez az az új rendszer, amit az egyik legnagyobb vasúti panamaként még alig-alig tudtak beindítani Lőrinc cégei más vonalakon- de a százmilliárdok már eltűntek)


Ennek az egészen elképesztő botránynak van még néhány fontos aspektusa:

1) A felújítás kezdetekor még nem Lázár volt a miniszter, de az átadáskor és a balesetkor már igen. Ráadásul a jelentés -és a józan ész- szerint közvetlen okozati összefüggés van a minisztérium döntése és a baleset között. Minden demokratikus országban elhúzna a miniszter.

2) Az elalvó mozdonyvezetőre letöltendő börtönt kért az ügyészség. Lázár meg röhögve vadászgat továbbra is Batidán

3) Vicces mellékszál, hogy ugyan a független sajtó nem, de az Origo tudósított a vizsgálat lezárásáról. Csak éppen egyszerűen elfelejtett írni arról, hogy működő (létező) biztonsági berendezés esetén nem lett volna baleset.

4) A biharkeresztesi vonalon ugyanazokat a típusú jelfeladókat spórolták ki, mint amelyikről tegnap írtam: ott a miskolci vonalon nem működik évek óta több jelző jelfeladója. Az egyiknél emiatt (is) nem tudott megállni egy KISS motorvonat, de ott szerencsére nem lett baleset. Nos , tegnap reagált a MÁV a posztomra egy egészen vicceset (vagy inkább szomorút). Úgy "cáfolt", hogy mindent megerősített, idézem: "a berendezés működik, de zavarérzékeny. A probléma pontszerű, nem a vonal egészét érinti. A jelfeladás az adott szakasz egy-egy pontján valóban nem azzal a megbízhatósággal működik, ahogy azt a MÁV-csoport megrendelte és elvárja"...

Úgy látszik a biharkeresztesi vonalon úgy működik a biztonsági rendszer, ahogyan a minisztérium és a MÁV elvárja: SEHOGY

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1348023160019308

Ha nem hiszi a fent leírtakat (tényleg hihetetlen), akkor itt elolvashatja a teljes jelentést:

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2023-1152-5_zj_alairt.pdf

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Gémesi György: Tegnap vonattal mentem Pestre és / a Keleti felújítás miatt/ HÉVvel haza.
Kőbánya-felső ig utaztam vonattal, onnan bringával a minisztériumba, ahol hivatalos dolgom volt.
Bicajt a minisztérium előtt egy közlekedési lámpához kötöttem/ nem volt más/, átöltözés a mosdóban, tárgyalás és vissza bicajjal Cinkotáig,onnan HÉVvel haza.
Kőbányán nem volt tömeg/ igaz,kettőkor mentem/, korrektül kiépített peronok mellett buszok várták az utasokat és vitték tovább.
Semmi fennakadás.
Nem titkolom, azzal a szándékkal is mentem, hogy “teszteljem” a Keleti felújítás miatt ideiglenesen átszervezett közlekedést, amire sokan azt mondták “ katasztrófa”.
Lehet az első napokban az volt, de tegnap minden rendben volt, folyamatos tájékoztatás és Kőbányán mellényben információs munkatársak is segítették az átszállásnál utasokat.
Lehet a hétfőtől induló iskola miatt nagyobb lesz a nyomás, de türelemmel szerintem minden megoldható.
Nyilván a Keleti felújítása másként nem oldható meg.
Bízzunk abban, hogy időben elkészül és a korábbinál biztonságosabb és komfortosabb körülmények között utazhatunk.
Köszönöm a MÁV munkatársainak a rugalmas, udvarias hozzáállást és munkát, kívánok további türelmet és kitartást a nagy feladathoz.
A végén még egy emberi történet.
Cinkotán megérkeztem bicajjal a “retro” állomásra, mentem a jegy automatához és megkérdeztem a szembe jövő jegyvizsgálót, mikor jön a gödöllői HÉV.
- Ott jön,mutatták.
- Hű akkor lekésem, mert kell a bringára jegy,mondtam.
- Szálljon fel, megoldjuk, második kocsi, fel van festve hol kell felszállni, mondták.
- Köszönöm.
Rohanás,bejött a HÉV, felszálltam.
Jött a jegyvizsgáló és tudtam venni bringa jegyet.
KÖSZÖNÖM :)
Aztán a “ régi zötykölődéses “ formában hazaértem Gödöllőre.
Szeretek így közlekedni, mert annyi mindent láttam és tudtam meg a mindennapi életben és nem volt semmi “ katasztrófa”.
A tárgyalás pedig nagyon jól sikerült.
Ma sajtótájékoztatón fogják, fogjuk elmondani az eredményét.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=24908462658789418

A HÉV én azért fogni kell a bicajt, hogy ne dőljön el :)

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

„Mindent megteszünk azért, hogy a Keleti pályaudvar lezárása minél kevesebb nehézséget okozzon a budapesti utasoknak.

A pályaudvaron az állami MÁV felújítást és karbantartást végez, mi pedig segítjük az utasokat: a BKK expresszvillamossal, sűrűbben közlekedő járatokkal és a vasúti jegyek, bérletek elfogadásával könnyíti meg a közlekedést augusztus 25. és szeptember 20. között. Expresszvillamossal és járatsűrítésekkel segíti a BKK a közlekedőket a Keleti pályaudvar lezárása idején” | 2025.08.22.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1353832306105437

– többek között így segíti a közlekedőket a BKK a Keleti pályaudvar augusztus 25. és szeptember 20. közötti lezárása idején. A pályaudvar ebben az időszakban felújítás és karbantartás miatt egyáltalán nem indít és nem fogad vonatokat, a MÁV járatai másik fővárosi állomásokra érkeznek és indulnak. Ebben az időszakban számos fővárosi járaton a vonatokra érvényes jegyekkel, bérletekkel is lehet utazni. A BKK kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az egyhónapos vasúti vágányzár ideje alatt az utasok továbbra is gyorsan, kényelmesen és biztonságosan eljussanak úti céljukhoz.

Egy hónapon át tartó felújítási és karbantartási munkák kezdődnek a Keleti pályaudvaron, ezért augusztus 25-től, hétfőtől szeptember 21-ig a MÁV járatai másik állomásra érkeznek, illetve onnan indulnak. Ezek közül a legfontosabbak a Nyugati pályaudvar, Kelenföld, Kőbánya felső, illetve Kőbánya-Kispest vasútállomások. A BKK és a MÁV-csoport átfogó intézkedésekkel segíti a közlekedőket a lezárás ideje alatt. A Keleti pályaudvar lezárásával, valamint a vasúti közlekedéssel kapcsolatos információk a MÁV-csoport oldalán érhetők el.

https://www.mavcsoport.hu/keleti


Expresszvillamos indul

A BKK vonatpótló expresszvillamost indít 37E jelzéssel, a Blaha Lujza tér és Kőbánya felső vasútállomás között, mert számos vonat, így például a hatvani és szolnoki személyvonatok, az Agria és Mátra IR vonatok a Keleti pályaudvar helyett csak Kőbánya felsőig közlekednek, illetve onnan indulnak. A 37E járat kizárólag a fontosabb megállóhelyeken áll meg, a 3-4 perccel rövidebb menetidőnek köszönhetően a vonattal érkezők gyorsabban érhetik el a Hungária körutat, a Nagykörutat, a belvárost, vagy az M2-es és M4-es metrót. A 37-es, a 37A és 37E villamosok együttvéve rendkívül gyakran közlekednek a Keleti pályaudvar lezárásának idején, csúcsidőszakban 3-5 percenként indulnak a szerelvények a végállomásokról.

A 37E villamos az alábbi helyeken áll meg:

-- Blaha Lujza tér metróállomás (Népszínház utca)
-- II. János Pál pápa tér metróállomás
-- Teleki László tér
-- Magdolna utca
-- Hidegkuti Nándor Stadion
-- Kőbánya felső vasútállomás
-- Élessarok
-- Sörgyár

A 37E vonatpótló expresszvillamos mellett a 37-es és a 37A villamos továbbra is a megszokott rend szerint közlekedik, azaz le- vagy felszálló utas esetén minden megállóban megállnak a szerelvények. A villamosok menetrendje a BKK oldalán érhető el.

https://bkk.hu/menetrendek/


Gyorsabb villamosok – versenyképes szolgáltatás

A BKK a Keleti pályaudvar ideiglenes lezárása kapcsán bevezetett 37E vonatpótló expresszvillamoson túl egy hosszabb távú, stratégiai célkitűzés megvalósításán, a villamosgyorsítási program megvalósításán dolgozik. A projekt célja, hogy a főváros villamosvonalain – a meglévő infrastruktúra jobb kihasználásával – a közlekedés gyorsabbá, kiszámíthatóbbá, ezáltal versenyképesebbé váljon. A program keretében a lámpaprogramokat a villamosokhoz hangolják, új, korszerű váltóállítási technológiákat vezetnek be, felülvizsgálják a megállókiosztást, és lehetőség szerint megszüntetik a kényszerű vagy indokolatlan sebességkorlátozásokat. A 37E járat ideiglenes közlekedése nemcsak az aktuális vágányzárhoz kapcsolódó megoldás, hanem egyben a villamosgyorsítási projekt első példája, valós körülmények közötti tesztelési lehetősége is.


MÁV vonatpótló autóbuszok a Keleti és Kőbánya között

A MÁV-Csoport vonatpótló autóbuszokat indít a Puskás Ferenc Stadion M és Kőbánya felső vasútállomás között, melyek rendkívül gyakran közlekednek. Kőbánya felsőnél a pótlóbuszok az Albertirsai út felőli oldalra érkeznek, és onnan indulnak.


A metrók is besegítenek

A Keleti pályaudvar lezárása miatt számos vonat más fővárosi pályaudvarról, vasútállomásról indul, illetve oda érkeznek.

A fővárosi pályaudvarok és vasútállomások között a BKK elsősorban a metrók igénybevételét javasolja:

-- Kelenföld vasútállomás az M4-es metróval;
-- a Nyugati pályaudvar, Kőbánya-Kispest és Újpest vasútállomás az M3-as metróval közelíthető meg a leggyorsabban és a legegyszerűbben.

A Keleti pályaudvar lezárása miatt az M2-es metró szeptember 1-től hétköznapokon, a reggeli csúcsidőszakban sűrűbben közlekedik.


Az autóbuszok megállási rendjének változásai

A gördülékenyebb közlekedés érdekében a Jászberényi úton az Örs vezér tere irányába közlekedő buszok mindegyike (97E, 161, 161A, 161E, 168E, 169E, 261E) megáll Rákos vasútállomásnál, emellett ideiglenesen a 202E busz is megáll a Kozma utcánál.


Vasúti jegyek elfogadása a BKK járatain

A Keleti pályaudvar lezárása alatt a BKK kijelölt járatain az alábbi járatokon és szakaszokon érvényesek a MÁV vasúti jegyek és bérletek:

-- M2-es metró: az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között;
-- M3-as metró: a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között;
-- M4-es metró: teljes vonalon, a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között;
-- 37, 37A, 37E villamos: a Blaha Lujza tér és Kőbánya felső között;
-- 10-es autóbusz: teljes vonalon;
-- 97E, 161, 161A, 161E, 168E, 169E autóbusz: Rákos vasútállomás és az Örs vezér tere között;
-- 901, 918-as autóbusz: Kelenföld vasútállomás és a Puskás Ferenc Stadion között;
-- 956, 990-es autóbusz: a Keleti pályaudvar és Rákos vasútállomás között.


A BKK elkötelezett a közlekedők támogatása mellett

A BKK célja, hogy a Keleti pályaudvar augusztus 25. és szeptember 20. közötti ideiglenes kizárása alatt is biztosítsa a fővárosi közlekedés zavartalanságát és segítse a vonattal a fővárosba érkezők utazását. A 37E vonatpótló expresszvillamos bevezetése, a járatsűrítések, valamint a vasúti jegyek elfogadása mind azt szolgálják, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és kényelmesebben eljussanak úti céljukhoz.

https://bkk.hu/hirek/2025/08/expresszvillamossal-es-jaratsuritesekkel-segiti-a-bkk-a-kozlekedoket-a-keleti-palyaudvar-lezarasa-idejen.15164/

A BKK arra kéri az utasokat, hogy utazás előtt tájékozódjanak a BudapestGO alkalmazásban, valamint a MÁV-csoport oldalán.

https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/budapestgo/

https://www.mavcsoport.hu/keleti

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Jó levegő, szabadság, új túra, remek ismerkedési lehetőség,...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Tha Patkányz - Gond van (prod. Classic der Dicke) videóhoz:

Tha Patkányz: Hangot kell adni annak, hogy a magyar akkor is ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Újabb korrupciós botrány! Kiderült, hogy mindent ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu