Közlekedés: Jönnek az új GYSEV-vonatok a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalra (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Jönnek az új GYSEV-vonatok a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalra

Liszt Ferenc 1811-ben született; születésének 200. évfordulójára jövőre emlékezünk.

Jönnek az új GYSEV-vonatok a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalra

A GYSEV Zrt. napokon belül kiírja négy villamos motorvonat beszerzési pályázatát - írja pénteki számában a Világgazdaság.

A járműveknek alacsony padlósaknak és akadálymentesítetteknek kell lenniük, s persze meg kell felelniük az uniós előírásoknak is. Emeleteset viszont nem szeretne a társaság.



Terveik szerint az új vonatok 2011 végén már üzembe állnának - mondta el a lapnak Dávid Ilona, a társaság elnök-vezérigazgatója.

Elképzelhetőnek nevezte, hogy a vonatok karbantartása Magyarországon történik majd.

A beszerzés annak a 48 milliárd forintos, 85 százalékban uniós támogatású projektnek a része, amelynek során teljes vágánycsere történt Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon



=======================

Látta 27 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 13 éve

Jákli Imre:
EuroCity vonatok Magyarországon

1986-ban az európai vasutak elhatározták, hogy egy hálózatot fognak létrehozni a legfontosabb európai vasúti útirányokban. Ezt a hálózatot nevezték EuroCity (EC) hálózatnak. A szervezet központja Hollandiában található. Igen szigorú elõírásokat szabtak meg az EC minõsítés eléréséhez, amit rendszeresen ellenõriztek.

Az EC minõsítési kritériumok Magyarország számára (1993-1995):

* Minimálisan 90km/h átlagos utazási sebesség. A vonatokat a pályára megengedett maximális sebességgel kell továbbítani.
* Legfeljebb 5 perc késés megengedett, azonban a hónap 80%-ában a vonatnak pontosnak kell lennie.
* A kocsiknak klimatizált és 15 évnél fiatalabb UIC Z1 típusoknak kell lenniük.
* A vonatokon étkezõkocsit kell közlekedtetni, aminek az 1. és 2. osztályú kocsik között kell lennie.
* A vonat 3 percnél többet nem tartózkodhat egy állomáson, kivéve a határállomásokat, ahol 10 perc tartózkodás megengedett. (Mozdonycsere esetén 15)
* A vonat csak 100000-nél nagyobb lélekszámú településeken állhat csak meg.
* stb.

Az elsõ EC vonatok 1987-ben kezdtek el közlekedni. A MÁV hamar csatlakozott ehhez a hálózathoz 1988-ban. Most 1998-ban 10 évvel késõbb már hét EC vonat jön Magyarországra:
Megindítás éve Vonat neve Vonat száma Honnan-Hova Kocsik üzemeltetõje
1988 Lehár EC 40,EC 41 Budapest-Wien ÖBB/MÁV
1989 Liszt EC 24,EC 25 Budapest-Dortmund MÁV
1991 Bartók EC 62,EC 63 Budapest-Frankfurt DB/MÁV
1993 Hungária EC 174,EC 175 Budapest-Berlin MÁV?
199? Comenius EC 170,EC 171 Budapest-Hamburg MÁV?
1997 Polonia EC 130,EC 131 Budapest-Warszava PKP?
1997 Traianus EC 46,EC 47 Budapest-Bucuresti MÁV?

Az elsõ EuroCity vonat a "Lehár" volt 1988-ban. Maga a vonat már 1979 óta járt Budapest és Bécs között és 1988-ban minõsítették át EuroCityvé. Az elsõ idõkben emlékeim szerint a V43 1156 járt a vonattal igen gyakran, de késõbb az osztrák 1146 sorozatú kétáramrendszerû mozdonyok jöttek (általában párosával) Magyarországra. A Gigantok közül a V63 047 (sajnos ez a mozdony 1997-ben összetört) és a 049 húzta pár hónapig a vonatot. 1996-ban a budapesti végállomást a Déli pályaudvarról áthelyezték a Keletibe.

A Liszt Ferenc EuroCity volt a második EC vonat a sorben. Az elsõ idõkben Gigantok továbbították ezt a vonatot. 1992-tõl a MÁV készült a nagysebességû üzem bevezetésére és fokozatosan 10 darab Gigantot átalakítottak ebbõl a célból, 160 km/h engedélyezett sebességgel. Ezek kapták a százas pályaszámokat: V63 1xx. A módosított áttételû gépek ellenére a pályasebesség maradt 120 km/h és csak 5 évvel késõbb 1997-ben sikerült a MÁV-nak elérnie, hogy a vonatok 120km/h-nál nagyobb sebességgel közlekedhessenek, de addigra a Gigantok már nem vettek részt a nagysebességû EC vonatok továbbításában. (Kivéve rendkívüli eseteket, az osztrák mozdony szolgálatképtelensége esetén)

Mert 1994 júniusától az új osztrák kétáramrendszerû mozdonyok, a 1014-esek kezdtek el járni az EC vonatokkal. A képen a közben elindított EC-62 (Bartók Béla) EuroCity vonat látható. A "Bartók" útvonala több lépésben fokozatosan hosszabbodott. Elöször Budapest-München között közlekedett, aztán Stuttgartig, majd Frankfurtig járt a németországi szakaszon. 1997-ben a magyar oldalon is meghosszabbították az útvonalat Miskolcon keresztül Debrecenig. A Budapest-Debrecen szakaszon nagy örömünkre ismét Gigantok továbbítják ezt a rangos vonatot. A teljes vonal hossza jelenleg 1564 km. 1997-tõl az EC vonatok IC pótjeggyel már belföldi utazásra is igénybe vehetõk lettek és a Budapest-Gyõr-Hegyeshalom szakaszon 140-160 km/h sebességgel közlekednek. .

Az osztrák vasútak az EC forgalom kiszolgálására Magyarország és Szlovákia felé a következõ ÖBB mozdonyokat alkalmazza:

* 1014-005-1
* 1014-006-9
* 1014-007-7
* 1014-009-3 (1994-ben balesetet szenvedett Ausztriában)
* 1014-015-0 (a 009-helyett)

A mozdonyok 3000kW állandó teljesítményû, négytengelyes, aszinkron hajtású gépek. Szolgálati tömegük 76t (ami elég kevésnek bizonyult).


Ausztria felé egy "mozdonypár" teljesít szolgálatot a következõ táblázatben leírtak szerint:
Vonatszám EC 24 EC 41 EC 62 EC 63 EC 40 EC 25
Indulás 9:18 12:48 18:57
Érkezés 9:25 17:14 20:46
Mozdony "1" "2" "2" "1" "1" "2"

Ezek a budapesti érkezési és indulási idõk

Északi irányban a szlovák ZSR 350 sorozatú (magyar becenevén Gorilla) mozdonyok húzzák az EC vonatokat. A képen az azóta EC-vé átminõsített Polonia IC látható. Ezek a mozdonyok a magyar 25kV 50Hz és a cseh 3kV egyenáramú vonalakon is képesek közlekedni

A 1997-es menetrendváltástól már Románia felé is közlekedik EC vonat Traianus néven. Igaz ennek átlagsebessége elmarad attól, amit a bevezetõben leírt kritériumok alapján szükséges lenne az EC minõsítéshez, de mindenképpen jele annak, hogy az európai vasúti hálózat kelet felé is ki kell, hogy terjeszkedjen.

... lesz ebből hír is (forrás: http://gigant.chem.elte.hu/mav/EC_hu.html)

Válasz

M Imre üzente 13 éve

Ez is soproni aktualitás :)

A Liszt Ferenc Emlékév alkalmából a zeneszerző arcmásával díszített mozdonyt avattak csütörtökön délután Sopronban. A GYSEV Zrt. tulajdonában lévő mozdony hazánk és a szomszédos Ausztria területén közlekedik majd, párja a tavaly pályára állított Széchenyi-mozdonynak. A 230km/h végsebességű, 86 tonna súlyú Taurus mozdonyra, mintegy 120m2 fóliát feszítettek fel.

A zeneszerző születésnapja alkalmából a Soproni Pályaudvaron nagyszabású rendezvény keretében avatták fel a Liszt Ferenc arcmásával díszített Taurus mozdonyt. A mozdony különlegessége, hogy minden megállóban Liszt Ferenc II. Magyar Rapszódia című műve köszönti az utasokat, a vonat aljára erősített hangszórókon keresztül. Első útja Sopronból Budapestre vezetett.

Dr. Fodor Tamás, Sopron város polgármestere a kulturális kapcsolatépítést hangsúlyozta. Liszt Ferenc első koncertjét 1820 októberében Sopronban tartotta, 190 évvel később pedig innen gördül ki a nagy géniusz emlékét hordozó mozdony, mely jó hírét viszi a magyarságnak.

Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a tematikus mozdonyok az ország egyik legfejlettebb vasútvonalának védjegyei lesznek. „A Liszt-mozdony, olyan ’mozgó emlékmű’ amely úgy tiszteleg a nagy zeneszerző emléke előtt, hogy hírül viszi az érintett pályaszakaszon. Nem titkolt szándékunk volt megelőzni azt, hogy a közelgő bicentenárium évében Európa úgy ismerje meg Liszt Ferencet, mint a nagy osztrák zeneszerzőt, Franz Liszt-et.”, tette hozzá.

Bővebben:
http://www.turizmusonline.hu/cikk/liszt_kerult_a_vonatra

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Liszt Ferenc vonat

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 7 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Az időseknek fájhat leginkább Lázárék balatoni ...

M Imre írta 10 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:

Kemencei Erdei Múzeumvasút: Május 1-jén menetrendi ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Kemencei Erdei Múzeumvasút: vasárnap, anyák napja alkalmából kedvezményes utazást kínálunk a 14 éves kor alatti gyermekeikkel érkező édesanyáknak. A szokásos teljes árú jegy helyett kedvezményes jegyet válthatnak | Csarnavölgyi út 45., Kemence 2024.05.05.

M Imre írta 1 napja a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 1 napja a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu