Közlekedés: A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022.

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. javítsa a munkafeltételeket azáltal, hogy megteremti az átláthatóbb és kiszámíthatóbb foglalkoztatást!


Ennek érdekében


1. Követeljük a bérkorrekció azonnali végrehajtását! A VOLÁNBUSZ Zrt. munkavállalóit a fogyasztói árak emelkedésének hatásai elsősorban az élelmiszerárakon, a szolgáltatások díjain, és jellemzően a nem tartós fogyasztási cikkek áremelkedésén keresztül érik. Az idei évben további 10 %-os alapbéremelésre; a 2023. évben a tervezett és elfogadhatatlan 5 %-os bérfejlesztésen túl, további 15 %-os alapbéremelésre tartanak a munkavállalók igényt!


2. Követeljük, hogy az autóbuszvezetők által a munkahelyen eltöltött teljes jelenléti időt a Volánbusz Zrt. munkaidőként ismerje el! Elég volt a menetrendszerinti autóbusz-közlekedésben a rendelkezésre állási idő alkalmazásából! Felszólítjuk a jogalkotót is, hogy tekintse át az ezzel kapcsolatos törvényi szabályozást és az egyeztetésbe érdemben vonja be a szakszervezeteket!


3. Követeljük a GKI képzések átalakításáról történő azonnali szakértői egyeztetések elkezdését az illetékes szaktárcával!


4. Követeljük a jogalkotótól, hogy az a szakszervezet (vagy szakszervezeti szövetség), amely a kollektív szerződés megkötését követően felel meg a 10%-os szervezettségi feltételnek, a kollektív szerződéshez félként csatlakozhasson! Abszurd az a helyzet, hogy hiába teljesíti egy szakszervezet a törvényi követelményt, a tárgyalóasztalnál a jog pusztán javaslattétteli lehetőséget ad számára!


5. Követeljük a munkáltatótól, hogy érdemi munkaügyi kapcsolatokat és érdekegyeztetést működtessen! A jelenlegi látszattárgyalások elfogadhatatlanok! A VOLÁNBUSZ Zrt. az immár jogerős bírósági döntések következményeit érdemben vonja le!


6. Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. kollektív szerződése tartalmazza azt, amit a Munka Törvénykönyve minimumként előír: azaz a munkáltató a közölt munkaidő-beosztást, ha gazdálkodásában vagy működésében előre nem látható körülmény merül fel, a beosztás szerinti napi munkaidő kezdetét megelőzően legalább 96 órával korábban módosíthatja! Elég a 12 és a 18 órás berendelési szabályokból! Tisztességes pótlékot!


7. Követeljük, hogy a munkaidő-beosztás szerinti heti pihenőnapra (heti pihenőidőre) elrendelt rendkívüli munkaidőben történő munkavégzés esetén a törvény szerinti száz százalék bérpótlék járjon, míg a bérpótlék mértéke legyen legalább ötven százalék, ha a munkáltató másik heti pihenőnapot (heti pihenőidőt) biztosít!


8. Követeljük az üzemanyag-megtakarítás elszámolási rendszerén belül, társasági szinten az egységes üzemanyagnorma meghatározását!


9. Követeljük a járatfelvétel során a saját személygépkocsi használattal kapcsolatban felmerült valós költségek megtérítését!


10. Követeljük a forgalmi kompenzációs pótlék alapbéresítését! Munkakörönként a minimum besorolási bérek meghatározását, bértarifatáblázatban való rögzítését-


Budapest, 2022. október 10.


Forrás:
https://szaksz.hu/peticio/

___

 

network.hu

 

Helyközi Credo Econell 12 autóbuszok a Volánbusz gödöllői állomásán (a kép forrása a Wikipédia)

 

Lázár Jánoson áll vagy bukhat a Volán-dolgozók sztrájkja

 

A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet vasárnap jelentette be, hogy a Közúti Közlekedési Szakszervezettel (KKSZ) együtt hétfőn tartja meg Csoportszintű Érdekegyeztető Tanácsát (CSÉT) ahol a Volánbusz vezetésével tárgyalnak a szakszervezetek követeléseiről. Ha nem sikerül dűlőre jutniuk, Lázár János  építési és beruházási miniszteren fog múlni, hogy a dolgozók januárban egy napos figyelmeztető sztrájkba kezdenek-e.


Steininger Zsolt, a Volán vezérigazgató-helyettese korábban már jelezte a szakszervezetnek, hogy a munkáltató önerőből a követelések teljesítését nem tudja bevállalni, de a hétfői egyeztetések teret nyithatnak a Volánbusznál is az év végi kifizetésekre és a jövő évi bérfejlesztésről szóló tárgyalások megnyitására.

 

A vezérigazgató-helyettes hozzátette,  Lázár János is találkozni szeretne a szakszervezetek képviselőivel. Az még kérdéses, hogy a miniszterrel folytatott megbeszélésnek pontosan mi is lesz a kimenetele, de a SZAKSZ bizakodóan áll a tárgyaláshoz.


Október 10-én a Volánbusz dolgozói több százan tüntettek Budapesten a megélhetésükért. Az aznapi tüntetésen elhangzottak szerint a Volánbusz az idei évre 10, a következő évre pedig csupán 5 százalékos béremelési javaslatot tett, ami még a 20 százalékos inflációt sem fedezi. A közlekedési társaság dolgozói október 25-re hirdettek meg kétórás figyelmeztető sztrájkot, akkor Dobi István a SZAKSZ elnöke azt nyilatkozta lapunknak, hogy noha a figyelmeztető sztrájk jogszerű, és a szakszervezet valamint a munkáltató közötti tárgyalások részét képezi a sztrájktörvény alapján, a Volán megfélemlítéssel és kérdéses jogszerűségű eszközökkel igyekezett befolyásolni a munkavállalókat.


November 30-ig végül 6 318 Volánbusz dolgozó írta alá a támogatói melletti ívet, így ha nem sikerül megállapodni a mostani tárgyalások alkalmával, több ezer dolgozó léphet sztrájkba januárban.


Mint a szakszervezet októberi közleményéből kiderül, 18 ezer volános munkavállaló helyzetének javításáért küzdenek, valamint azt is megjegyezték, hogy a cég más úton is igyekszik puhítani a munkavállalókat.


Bővebben:

https://merce.hu/2022/12/12/lazar-janoson-all-vagy-bukik-a-volan-dolgozok-sztrajkja/

Címkék: bérfejlesztés csoportszintű Érdekegyeztető tanács csÉt kksz közúti közlekedési szakszervezet petíció szaksz szolidaritás autóbusz-közlekedési szakszervezet sztrájk tüntetés volánbusz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 hónapja

Tizenkét év után megszűnik a kiegészítő jegy a Volánbusz országos járatain | 2024. július 18.

Augusztus 5-től megszűnik a távolsági kiegészítő jegy alkalmazása a Volánbusz emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos járatain. Ezzel egyidejűleg a társaság új, nem kötelező helyfoglalási rendszert vezet majd be egyes távolsági járatain.

Az országos személyszállítást végző autóbuszjárat igénybevételekor fizetendő kiegészítő jegyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több ütemben, 2012 szeptemberétől vezette be az emelt szintű szolgáltatást nyújtó és autópályát érintő országos Volán-járatokon. A korlátozott körben bevezetett, övezetesen változó minőségi autóbuszos felár alkalmazását akkor a szaktárca a közösségi közlekedés versenyképességének javításával, valamint a vasút versenyhátrányának megszüntetésével indokolta. A cél kezdetben az volt, hogy az IC és EC vonatokkal párhuzamosan közlekedő buszjáratok viteldíjait drágítsák annak érdekében, hogy a kedvezőbb vasúti árak okán az utasok nagyobb arányban válasszák a kötöttpályát. A kiegészítő jegy bevezetése során azonban később eltértek a kezdeti elgondolástól, és a vasútvonalakkal nem párhuzamos járatokat is bevonták ebbe a körbe.

A kiegészítő jegy megszüntetése után bevezetésre kerülő helyfoglalási rendszer először a Budapestről induló és oda érkező távolsági autóbuszokon, majd később a vidéki városok között is elérhető lesz. A helyjegy egységesen 300 forintba kerül, függetlenül az utazás távolságától, az utas életkorától, valamint a jegy vagy bérlet típusától, megváltása viszont nem kötelező.
https://magyarbusz.info/2024/07/18/tizenket-ev-utan-megszunik-a-kiegeszito-jegy-a-volanbusz-orszagos-jaratain/

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Se Volán, se Jovány: új buszos szolgáltató érkezhet Hódmezővásárhelyre | 2024. július 19.

A hódmezővásárhelyi utazóközönség 2021 tavasza és 2023 vége között abban a különleges helyzetben volt, hogy két buszos fuvarozó járatait is igénybe vehette ebben az időszakban,

https://magyarbusz.info/2021/03/12/a-volanbusz-tovabbra-is-szerzodesszeruen-teljesit-hodmezovasarhelyen/

a városban a 60-as évek óta szolgáltató Volánbusz,

https://magyarbusz.info/2023/12/20/kozel-hat-evtized-utan-tavozik-a-volanbusz-hodmezovasarhelyrol/

valamint egy helyi vállalkozás, a Jovány Busz Kft. szolgáltatását. Az állami busztársaság és a városvezetés között kialakult vitás helyzet az elmúlt 3 évben többször országos figyelmet is kapott a médiában, amit egyébként a mai napig nem tudtak rendezni a felek. A Volánbusz végül 2023. december 31-én búcsúzott a várostól, s úgy néz ki, hogy a jelenlegi szolgáltató, a Jovány Busz is befejezi tevékenységét a város helyi vonalain, ugyanis nem a helyi cég nyerte a szolgáltatás 2+2 éves megújítására kiírt közbeszerzési eljárást.

A közszolgáltatás megújítására a Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. május végén hirdetett tendert, amiről tudni kell, hogy ez már a második nekifutás volt ugyanazon feladat megpályáztatásának. A HVSZ ugyanis tavasszal egyszer már próbálkozott a tender lefolytatásával, csak akkor abban az eljárásban még induló Volánbusz a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult a pályázat versenyt korlátozó kritériumai okán.

https://magyarbusz.info/2024/04/01/visszavonta-helyi-autobuszos-kozszolgaltatasanak-megujitasara-kiirt-palyazatat-hodmezovasarhely/

Ezt a felhívást az önkormányzat végül visszavonta.

A megismételt eljárásban azonban a Volánbusz már nem kívánt indulni, de még így is volt ajánlat bőven, hiszen három pályázó, a jelenlegi szolgáltató, egy magánszemély és egy dunántúli cég, a Balaton Busz Bt. is jelentkezett a feladat teljesítésére. A legkedvezőbb, menetrendi kilométerenként 475 forintos ajánlatot a Balaton Busz nyújtotta be az öt busszal, évi 280 000 menetrendi kilométer futásteljesítményt elváró pályázaton. A Jovány Busz ajánlata ennél jóval drágább volt, a helyi vállalkozás 579 forintért teljesítette volna a szolgáltatást kilométerenként. Az információink szerint a saját személyautóit megajánló harmadik induló pályázata pedig a két vállalkozáséhoz képest jóval magas volt, a midibuszokkal ellátandó szolgáltatásra 899 forintért vállalta volna a feladatot menetrendi kilométerenként.

A legkedvezőbb ajánlat benyújtása okán a Balaton Busz Bt. kaphatja meg a több mint 130 millió forintos megbízást, erre viszont még a közgyűlésnek is rá kell bólintania. Mivel egy veszprémi cégről van szó, a feladat teljesítéséhez a nyertesnek szüksége van egy helyi, erőforrást nyújtó szervezetre is, amelyet a szegedi székhelyű Signum Transfer Kft.-ben talált meg. A közszolgáltatási szerződést leghamarabb a 10 napos szerződéskötési moratórium lejárta után, július 30-án lehet majd megkötni.
https://magyarbusz.info/2024/07/19/se-volan-se-jovany-uj-szolgaltato-johet-hodmezovasarhelyre/

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Megszületett a bérmegállapodás a Volánbusznál | 2024. január 31.

Józan döntést hoztak, és ezzel megvédték a januártól érvényes béremelést a Volánbusz szakszervezetei, a vállalat vezetése köszöni az érdekképviseletek felelős magatartását – fogalmaz portálunk részére eljuttatott közleményében az állami busztársaság. Többfordulós tárgyalássorozat után, 2024. január 31-én délelőtt a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is csatlakozott ahhoz a csoportszintű bérmegállapodáshoz, amely három év alatt átlagosan legalább 28,4%-os alapbéremelést garantál a MÁV-Volán-csoport munkavállalóinak. A megállapodás mai aláírásának köszönhetően már a januári bérekben érvényesül a bérfejlesztés első eleme, amely a bruttó 600 ezer forintos alapbérig átlagosan 17%-os, legalább havi bruttó 70 ezer forintos emelést jelent a munkavállalók számára 2024-ben.

A vasutas és a HÉV-szakszervezetek után 2024. január 31-én a Volánbusz érdekképviseletei is aláírták a MÁV-Volán-csoport 2024-2026-ra vonatkozó bérmegállapodását. A cégcsoport munkavállalói három év alatt legalább 28,4%-os béremelést kapnak, amiből már idén 17%-os, de legalább bruttó 70 ezer forintos emelés jár bruttó 600 ezer forintos alapbérig. A bruttó 600 ezer forint feletti alapbérrel rendelkező kollégák egységesen bruttó 102 ezer forintos bérfejlesztésben részesülnek, részmunkaidő esetén a munkaidő arányában változnak az összegek. Az autóbusz-vezetők esetében ez 20% feletti béremelést jelent csak az idei évben, ami a különféle pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is jelenthet. A munkavállalók jogi garanciát kaptak a következő két évre is arról, hogy bérük biztosan az infláció felett fog növekedni. A megállapodással a sztrájkolók követelései is jelentős részben teljesültek a Volánbusz szerint. (Ezzel tehát lezárul az olykor parázs vitáktól sem mentes tárgyalássorozat, amely az elmúlt hónapokban kétszer is kétnapos sztrájkot eredményezett az állami busztársaságnál – mint azt megírtuk, a dolgozók egy része előbb december közepén, majd január második felében döntött a munkabeszüntetés mellett.)

Mint írják, a Volánbusz kollektív szerződés kötésére jogosult érdekképviseletei, a KKSZ és a SZAKSZ időben meghozott, felelős döntésének, a bérmegállapodás január 31-i aláírásának köszönhetően az emelt összegű juttatások már január elsejétől járnak valamennyi munkavállalónak. A vállalatvezetés és az érdekképviseletek közös erőfeszítéseinek köszönhetően az alkalmazottak a lehetőségekhez mérten legkedvezőbb ajánlatot kapták a tulajdonostól. A bértárgyalások folytatása érdemi jövedelemkiesést jelentett volna minden egyes munkavállalónak, azok számára is, akik már az elmúlt napokban szerettek volna élni az ajánlattal. A Volánbusz elmondása szerint üdvözli a megállapodást, amely valódi jövedelemnövekedést és kiszámíthatóságot biztosít munkavállalóinak már 2024 elejétől.
https://magyarbusz.info/2024/01/31/megszuletett-a-bermegallapodas-a-volanbusznal-2/

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Közel hat évtized után távozik a Volánbusz Hódmezővásárhelyről

Január 1-én közel hat évtized után búcsúzik Hódmezővásárhelytől a Volánbusz, az új esztendő első napjától ugyanis már nem az állami busztársaság lesz a helyi autóbuszjáratok üzemeltetője a Csongrád-Csanád vármegyei városban. A buszos közszolgáltatást a továbbiakban kizárólag a Jovány Busz Kft. fogja ellátni, amely 2021 márciusa óta a Volánbusszal párhuzamosan szolgáltat Hódmezővásárhelyen.
https://magyarbusz.info/2023/12/20/kozel-hat-evtized-utan-tavozik-a-volanbusz-hodmezovasarhelyrol/
___

Vélemények:

-- Szolnokon nem lehetne elhajtani a Volánbuszt ?
Amit november elseje óta művelnek az felháborító, utas ellenes.
Katyvasz az egész menetrend, késnek, vagy nem is jönnek a buszok.

-- amióta Mávval van összevonása azóta késnek

-- A Volánbusz ad egy tervezetet, aminél "figyelembe veszik" az utasok igényeit. Azután megy a mutogatás az önkormányzatra, hogy szar a menetrend. Így megy ez minden városban, ahol a VB a szolgáltató. Ott, ahol az önkormányzat megoldja házon belül, érdekes módon zökkenőmentesebb a helyi közlekedés...

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/pfbid02cWecQYAz5suZbefwQfBxYfPN41xSqFtaGiPFMTSF9iw5a6by5mFqcozLUCuiVe1kl

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Volánbusszal utazna bronzvasárnap vagy hétfőn? Készüljön fel, mert járatok ezrei maradhatnak ki a sztrájk miatt

Sztrájkra készül december 10-én és 11-én a volánbuszosok szakszervezete, mert nem kaptak béremelési ajánlatot. Közben a sztrájkoló volánosok mellé állt a BKV-s szakszervezet is, az ő volánbuszos tagjai is csatlakozhatnak a munkabeszüntetéshez.

Saját döntésük alapján csatlakozhatnak a december 10-11-re a Volánbusznál meghirdetett sztrájkhoz az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) volánbuszos tagjai – közölte az EKSZ pénteken. Mint írták, megértik és egyet is értenek a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) által kezdeményezett sztrájkkal, amivel érdemi bértárgyalások megkezdését szeretnék elérni.
https://hvg.hu/kkv/20231208_volansztrajk_volanbusz_zrt_beremeles_bertargyalas

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az Alkotmánybíróság a SZAKSZ és a Volánbusz Zrt. között kialakult konfliktus miatt tárgyalt

Az volt a konfliktus oka, hogy a 2021-ben kezdődő bértárgyalásokon született megállapodást a SZAKSZ nem írhatta alá. A munkáltató annak ellenére tagadta meg ezt az érdekvédőktől, hogy a 2010 óta életben lévő kollektív szerződést – azt három reprezentatív szakszervezet írta alá, de ebben a körben a SZAKSZ még nem volt benne - három évvel később módosították, mégpedig úgy, hogy a jövőben az csak a SZAKSZ hozzájárulásával változtatható. A munkáltató viszont a Munka Törvénykönyvére hivatkozva azt mondta, az utólag reprezentatívvá vált szakszervezetnek csak tanácskozási joga van.

Az Alkotmánybíróság most kimondta: a rendelkezés sérti az Alaptörvényben meghatározott önkényes megkülönböztetés tilalmát, és a jogszabály kellő súlyú alkotmányos indok nélkül hátrányosan különböztet meg a munkáltatónál kollektív szerződéskötési képességgel bíró szakszervezeteket.

A SZAKSZ a döntés után úgy reagált: egy új korszak jöhet a Volánbusznál Ezek után nélkülük már nem lehet kollektív szerződést módosítani és bérmegállapodást kötni.
https://nepszava.hu/3210402_budapst-taskent-repulojarat-vadai-agnes-magyar-levente

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Sztrájkot kaphat a nyakába a Volánbusz, mert a dolgozókkal mosatná a munkaruhákat

Egymást érik a bajok a Volánbusznál. Egyes telephelyeken nem jutottak védőitalhoz a munkavállalók, leszerelte a vállalat a szódaautomatákat, majd hosszú vitába keveredett a szakszervezettel arról, milyen hosszú rövidnadrágot illik viselnie a buszsofőröknek a kánikulában. A szakszervezet már sztrájkkal fenyeget.

A legutóbbi fejlemény, hogy a Volánbusz többé nem vállalná az akár veszélyes anyagokat, kőolajszármazékokat is tartalmazó karbantartók munkaruháinak kimosását.

Korábban évtizedeken át vállalta magára ennek a költségeit a Volánbusz, augusztus elsejétől viszont többé nem áll kapcsolatban azzal a céggel, amely a mosást intézte.

Lapunk júliusban erről a Volánbuszt is megkérdezte, akkor ezt válaszolták:

-- „A Volánbusz mint felelős munkáltató mindig a legjobb megoldásra törekszik; társaságunk jelenleg vizsgálja a munkaruha-juttatás további biztosításának különböző lehetőségeit.”

Azóta a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is érdeklődött a Volánbusznál, hogy valóban megszűnik-e a karbantartók munkaruhájának kimosása. A szakszervezet ezt a választ kapta (a teljes szöveg ezen a linken elérhető):

-- „Amint arról korábban tájékoztatást adtunk, a bérelt munka- és védőruházat biztosítására vonatkozó szerződésünk megszűnt. Kérdésére válaszul tájékoztatom, hogy a Társaság annak érdekében, hogy a munkavállalók munkaruházattal történő ellátását a bérleti szerződés megszűnését követően is folyamatosan biztosítani tudja, közbeszerzési eljárást folytatott le, amely azonban eredménytelen lett. […] A munkaruha esetében a mosatás a továbbiakban nem kerül biztosításra, különös tekintettel arra, hogy e vonatkozásban közbeszerzési eljárás lefolytatása válna szükségessé, amelynek időigénye – figyelembe véve azt is, hogy jelen intézkedés várhatóan átmeneti időszakra szól – ezt nem teszi lehetővé.”

A szakszervezet elnöke, Dobi István erre válaszul sztrájkkal fenyegette meg a munkáltatót. Ígérete szerint amennyiben a SZAKSZ-nak és a Volánbusznak nem sikerül megállapodnia a munkaruhák kimosásáról, az október 1-je utáni első héten munkabeszüntetésre kerül sor a karbantartók körében.

Addig is arra kérte a karbantartókat, hogy ne mossák ki otthon ezeket a munkaruhákat. Ezek a munkaruhák egyébként a szakszervezet szerint egyre rosszabb állapotban is vannak, amit a közösségi médiában képekkel is illusztráltak.
https://merce.hu/2023/08/02/sztrajkkal-fenyegeti-a-szakszervezet-a-volanbuszt-amiert-beszuntetnek-a-munkaruhak-kimosasat/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Nem lesz sztrájk a Volánbusznál, miután megegyezéssel zárultak a tárgyalások a Volánbusz és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) vezetése között– közölte csütörtökön a Volánbusz Zrt.

A cég arról tájékoztatott, hogy a többkörös egyeztetés eredményeként létrejött a megállapodás a szakszervezet fenntartott két követeléséről – az egységes üzemanyag-normarendszer megvalósításáról és a munkába járás szabályozásáról –, így elmarad a munkavállalók januárra tervezett sztrájkja.
https://merce.hu/2023/01/12/elmarad-a-volan-dolgozok-sztrajkja-ket-kerdesben-sikerult-megegyezniuk-a-volannal/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu