Közlekedés: A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022.

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. javítsa a munkafeltételeket azáltal, hogy megteremti az átláthatóbb és kiszámíthatóbb foglalkoztatást!


Ennek érdekében


1. Követeljük a bérkorrekció azonnali végrehajtását! A VOLÁNBUSZ Zrt. munkavállalóit a fogyasztói árak emelkedésének hatásai elsősorban az élelmiszerárakon, a szolgáltatások díjain, és jellemzően a nem tartós fogyasztási cikkek áremelkedésén keresztül érik. Az idei évben további 10 %-os alapbéremelésre; a 2023. évben a tervezett és elfogadhatatlan 5 %-os bérfejlesztésen túl, további 15 %-os alapbéremelésre tartanak a munkavállalók igényt!


2. Követeljük, hogy az autóbuszvezetők által a munkahelyen eltöltött teljes jelenléti időt a Volánbusz Zrt. munkaidőként ismerje el! Elég volt a menetrendszerinti autóbusz-közlekedésben a rendelkezésre állási idő alkalmazásából! Felszólítjuk a jogalkotót is, hogy tekintse át az ezzel kapcsolatos törvényi szabályozást és az egyeztetésbe érdemben vonja be a szakszervezeteket!


3. Követeljük a GKI képzések átalakításáról történő azonnali szakértői egyeztetések elkezdését az illetékes szaktárcával!


4. Követeljük a jogalkotótól, hogy az a szakszervezet (vagy szakszervezeti szövetség), amely a kollektív szerződés megkötését követően felel meg a 10%-os szervezettségi feltételnek, a kollektív szerződéshez félként csatlakozhasson! Abszurd az a helyzet, hogy hiába teljesíti egy szakszervezet a törvényi követelményt, a tárgyalóasztalnál a jog pusztán javaslattétteli lehetőséget ad számára!


5. Követeljük a munkáltatótól, hogy érdemi munkaügyi kapcsolatokat és érdekegyeztetést működtessen! A jelenlegi látszattárgyalások elfogadhatatlanok! A VOLÁNBUSZ Zrt. az immár jogerős bírósági döntések következményeit érdemben vonja le!


6. Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. kollektív szerződése tartalmazza azt, amit a Munka Törvénykönyve minimumként előír: azaz a munkáltató a közölt munkaidő-beosztást, ha gazdálkodásában vagy működésében előre nem látható körülmény merül fel, a beosztás szerinti napi munkaidő kezdetét megelőzően legalább 96 órával korábban módosíthatja! Elég a 12 és a 18 órás berendelési szabályokból! Tisztességes pótlékot!


7. Követeljük, hogy a munkaidő-beosztás szerinti heti pihenőnapra (heti pihenőidőre) elrendelt rendkívüli munkaidőben történő munkavégzés esetén a törvény szerinti száz százalék bérpótlék járjon, míg a bérpótlék mértéke legyen legalább ötven százalék, ha a munkáltató másik heti pihenőnapot (heti pihenőidőt) biztosít!


8. Követeljük az üzemanyag-megtakarítás elszámolási rendszerén belül, társasági szinten az egységes üzemanyagnorma meghatározását!


9. Követeljük a járatfelvétel során a saját személygépkocsi használattal kapcsolatban felmerült valós költségek megtérítését!


10. Követeljük a forgalmi kompenzációs pótlék alapbéresítését! Munkakörönként a minimum besorolási bérek meghatározását, bértarifatáblázatban való rögzítését-


Budapest, 2022. október 10.


Forrás:
https://szaksz.hu/peticio/

___

 

network.hu

 

Helyközi Credo Econell 12 autóbuszok a Volánbusz gödöllői állomásán (a kép forrása a Wikipédia)

 

Lázár Jánoson áll vagy bukhat a Volán-dolgozók sztrájkja

 

A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet vasárnap jelentette be, hogy a Közúti Közlekedési Szakszervezettel (KKSZ) együtt hétfőn tartja meg Csoportszintű Érdekegyeztető Tanácsát (CSÉT) ahol a Volánbusz vezetésével tárgyalnak a szakszervezetek követeléseiről. Ha nem sikerül dűlőre jutniuk, Lázár János  építési és beruházási miniszteren fog múlni, hogy a dolgozók januárban egy napos figyelmeztető sztrájkba kezdenek-e.


Steininger Zsolt, a Volán vezérigazgató-helyettese korábban már jelezte a szakszervezetnek, hogy a munkáltató önerőből a követelések teljesítését nem tudja bevállalni, de a hétfői egyeztetések teret nyithatnak a Volánbusznál is az év végi kifizetésekre és a jövő évi bérfejlesztésről szóló tárgyalások megnyitására.

 

A vezérigazgató-helyettes hozzátette,  Lázár János is találkozni szeretne a szakszervezetek képviselőivel. Az még kérdéses, hogy a miniszterrel folytatott megbeszélésnek pontosan mi is lesz a kimenetele, de a SZAKSZ bizakodóan áll a tárgyaláshoz.


Október 10-én a Volánbusz dolgozói több százan tüntettek Budapesten a megélhetésükért. Az aznapi tüntetésen elhangzottak szerint a Volánbusz az idei évre 10, a következő évre pedig csupán 5 százalékos béremelési javaslatot tett, ami még a 20 százalékos inflációt sem fedezi. A közlekedési társaság dolgozói október 25-re hirdettek meg kétórás figyelmeztető sztrájkot, akkor Dobi István a SZAKSZ elnöke azt nyilatkozta lapunknak, hogy noha a figyelmeztető sztrájk jogszerű, és a szakszervezet valamint a munkáltató közötti tárgyalások részét képezi a sztrájktörvény alapján, a Volán megfélemlítéssel és kérdéses jogszerűségű eszközökkel igyekezett befolyásolni a munkavállalókat.


November 30-ig végül 6 318 Volánbusz dolgozó írta alá a támogatói melletti ívet, így ha nem sikerül megállapodni a mostani tárgyalások alkalmával, több ezer dolgozó léphet sztrájkba januárban.


Mint a szakszervezet októberi közleményéből kiderül, 18 ezer volános munkavállaló helyzetének javításáért küzdenek, valamint azt is megjegyezték, hogy a cég más úton is igyekszik puhítani a munkavállalókat.


Bővebben:

https://merce.hu/2022/12/12/lazar-janoson-all-vagy-bukik-a-volan-dolgozok-sztrajkja/

Címkék: bérfejlesztés csoportszintű Érdekegyeztető tanács csÉt kksz közúti közlekedési szakszervezet petíció szaksz szolidaritás autóbusz-közlekedési szakszervezet sztrájk tüntetés volánbusz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

NEM TŰRNEK TOVÁBB - Nem tűrik tovább, hogy bántalmazzák őket az utasok, ezért közös akcióra készülnek a közlekedésben dolgozók - ezt az Egységes Közlekedési Szakszervezet közölte. A BKV, a vasutasok illetve a volánbusz dolgozói szerint egyre több támadás éri őket, különösen a sofőröket és a kalauzokat. Legutóbb húsvétkor Hatvanban támadt egy bliccelő utas a jegyvizsgálóra, aki súlyosan megsérült.

https://www.facebook.com/watch/?v=1246647164134417

Válasz

M Imre üzente 2 hete

„Csak olyan sztrájk lehet, amit a miniszter megrendel” – Alkotmányozás után vakvágányon a közlekedés | 2025. április 19., 6:00

Hétfőn fogadta el a parlament többek között azt a törvénymódosítást, amit Semjén Zsolt és Lázár János még novemberben terjesztett be, és rögtön a kissé terjengős „közlekedési alkotmány” megnevezéssel illették. A Lázár által propagált jogalkotás átírta a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt, a benyújtók szerint azzal a céllal, hogy szolgáltatási minimumok meghatározásával egyszerűsítse és kiszámíthatóbbá tegye a közlekedést mindenhol.

A törvénymódosítás értelmében az állam mostantól csak „egyféle, az azonosítható utazási igények leghatékonyabb kiszolgálását célzó közlekedési módot” finanszíroz adott útvonalakon, ami szinte kizárja, hogy adott útvonalon például vonat és busz egyszerre közlekedhessen. Mindez gyakorlatilag törvényesíti a korábban már megkezdett vasúti vonalbezárásokat. A törvénnyel szemben még a javaslati fázisban rengeteg kritika érkezett mind közlekedési szervezetek, mind dolgozói érdekképviseletek részéről. A Közlekedő Tömeg civil szervezet korábbi állásfoglalása szerint

-- „Ez sajnos azt sejteti, hogy a járműhelyzet további romlását a Kormány nem karbantartással és járműbeszerzéssel, hanem úgy tervezi kezelni, hogy megteremti a törvényi lehetőségét annak, hogy ha nincs jármű, akár lényegesen ritkábban is közlekedhessenek a járatok. Innentől majd lehet a személyszállítási törvényre mutogatni, hogy járműfronton nincs semmi látnivaló, az utasoknak ennyi jár. (…)”

Az „alkotmány” másik fontos rendelkezése a fentiekkel párhuzamosan jelentősen visszavágja a dolgozók sztrájkjogát. A szakszervezetek korábban már jelentősen szűkített mozgásterét tovább szűkítették most azzal, hogy az eddig megállapított 66 százalékos sztrájk alatti „minimumszolgáltatás” mellé bevezették az évente kötelezően leadott ún. „sztrájkmenetrendet”, ami szigorúan szabályozza, hogy sztrájk esetén egészen pontosan milyen járatok és milyen időszakokban lehetnek érintettek.

A Mérce megkeresésére kedden Meleg János, a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elnöke így kommentálta a sztrájkjog további szélsőséges csorbítását:

-- „A vasúti közlekedésben [már] az előző személyszállítási törvénynek köszönhetően értelmetlenné vált a sztrájk, mivel előírta a leközlekedő vonatok számát a még elégséges szolgáltatás biztosításával. Ez a mostani módosítás már kiterjed a közúti személyszállításra is, és annyiban más, hogy megítélésünk szerint csak olyan sztrájk lehet, amit a miniszter megrendel”

A VSZ arra is rámutatott, hogy a törvény mindössze megszövegezte a párhuzamos szolgáltatások finanszírozásának megszüntetését, de azoknak a megszűnése valójában már egy ideje realitás:

-- „a jelentős létszámhiány és a költségek csökkentése miatt is meg fog szűnni a párhuzamos közlekedés, amely a vidéki lakosságot hozza jelentős hátrányba. Ezért is integrálták a Volánt a MÁV Start Zrt-be.”

Vagyis az állam nem költ eleget a vidéki vonalak működtetésére, és a szolgáltatást végző dolgozók (vasutasok, buszvezetők, karbantartók, stb.) tiltakozási jogainak szűkítése és munkakörülményeinek alacsony színvonala miatt sosincs elegendő munkavállaló ebben a szektorban.

A dolgozóknak ugyanis bőven lenne miért tiltakoznia, talán éppen ezért is kellett tovább nyirbálni a leghatékonyabb eszközüket rá. Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke lapunk megkeresésére elmondta, hogy a Volán-dolgozók a MÁV-ba való beolvasztás után is komoly hátrányokkal szembesülnek napi munkájuk terén, amit a szakszervezeti vezető szerint elsősorban a vezetőség teljes hozzá nem értése okoz.
https://merce.hu/2024/02/14/eddig-a-beremelesert-harcoltak-ezutan-a-mav-volan-egybeolvadasaval-kell-megkuzdenie-a-volan-szakszervezetnek/

Dobi a helyzetet így írta le:

-- „Teljes káosz. Az integráció napjától, ami folyik, az a munkavállalók számára elfogadhatatlan. Rosszul számolják el a munkabéreket, senki nem tudja például, hogy miért kap kevesebbet: volt akinek csak a szabadságát számolták el, a táppénz kifizetések csúsznak, nem veszik figyelembe az előző munkáltatónál végzett munka idejét, 20 éve dolgozónak olyan igazolást állítanak ki, amivel nem hitelképes, stb.

-- Túl nagy lett a kabát azokra, akiket megbíztak a cég irányításával. A fenntartó egyszerűen nem áll a helyzet magaslatán. Blőd bakikat követnek el, erre nem lehet azt mondani, hogy „bocs tévedtünk”, folyamatosan követik el a hibákat. Olyan vezetőket kell ezekbe a székekbe ültetni, akik garantálni tudják a hibátlan működést – amit egyébként a buszvezetőktől kíméletlenül bevasalnak, de magukhoz nem ilyen szigorúak.”

Mindennek ellenére nagyon hasonló körülmények között nemrég sikerült már a Volán-dolgozóknak egy mintegy 56 százalékos részvételi arányú sztrájkot megszervezniük, ami jól mutatja, hogy az ágazatból még nem szállt el az önvédelmi ösztön.
https://merce.hu/2024/02/01/sikeres-sztrajk-nelkul-nem-kaptak-volna-ennyit-igy-ertekelte-a-beremelest-a-volan-szakszervezet/

Kérdés azonban, hogy a további jogelvonással mikor jön el az a pont, hogy a dolgozók feladják, és más munkahely után néznek.

Összességében tehát az „alkotmány” bármennyire is feltupírozták a fideszes honatyák, pusztán bebetonozza a már eddig is siralmas állapotú magyarországi közösségi közlekedés rossz tendenciáit, ahelyett, hogy épp ezeken próbálna meg segíteni, vagy legalább törvényi alapot teremtene arra, hogy hozzáértő, szakmai vezetéssel tovább lehessen lépni abból a kátyúból, amiből évtizedek óta nincs kiút.

Akinek pedig fontos a szakmai alapú működés, illetve az, hogy ne vándoroljanak el tömegével a közlekedési dolgozók, azt a sztrájk ellehetetlenítésével szelídítik, panaszkodássá silányítva az ágazat utolsó eszközét a tiltakozásra.

https://merce.hu/2025/04/19/csak-olyan-sztrajk-lehet-amit-a-miniszter-megrendel-alkotmanyozas-utan-vakvaganyon-a-kozlekedes/

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Tizenkét év után megszűnik a kiegészítő jegy a Volánbusz országos járatain | 2024. július 18.

Augusztus 5-től megszűnik a távolsági kiegészítő jegy alkalmazása a Volánbusz emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos járatain. Ezzel egyidejűleg a társaság új, nem kötelező helyfoglalási rendszert vezet majd be egyes távolsági járatain.

Az országos személyszállítást végző autóbuszjárat igénybevételekor fizetendő kiegészítő jegyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több ütemben, 2012 szeptemberétől vezette be az emelt szintű szolgáltatást nyújtó és autópályát érintő országos Volán-járatokon. A korlátozott körben bevezetett, övezetesen változó minőségi autóbuszos felár alkalmazását akkor a szaktárca a közösségi közlekedés versenyképességének javításával, valamint a vasút versenyhátrányának megszüntetésével indokolta. A cél kezdetben az volt, hogy az IC és EC vonatokkal párhuzamosan közlekedő buszjáratok viteldíjait drágítsák annak érdekében, hogy a kedvezőbb vasúti árak okán az utasok nagyobb arányban válasszák a kötöttpályát. A kiegészítő jegy bevezetése során azonban később eltértek a kezdeti elgondolástól, és a vasútvonalakkal nem párhuzamos járatokat is bevonták ebbe a körbe.

A kiegészítő jegy megszüntetése után bevezetésre kerülő helyfoglalási rendszer először a Budapestről induló és oda érkező távolsági autóbuszokon, majd később a vidéki városok között is elérhető lesz. A helyjegy egységesen 300 forintba kerül, függetlenül az utazás távolságától, az utas életkorától, valamint a jegy vagy bérlet típusától, megváltása viszont nem kötelező.
https://magyarbusz.info/2024/07/18/tizenket-ev-utan-megszunik-a-kiegeszito-jegy-a-volanbusz-orszagos-jaratain/

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Se Volán, se Jovány: új buszos szolgáltató érkezhet Hódmezővásárhelyre | 2024. július 19.

A hódmezővásárhelyi utazóközönség 2021 tavasza és 2023 vége között abban a különleges helyzetben volt, hogy két buszos fuvarozó járatait is igénybe vehette ebben az időszakban,

https://magyarbusz.info/2021/03/12/a-volanbusz-tovabbra-is-szerzodesszeruen-teljesit-hodmezovasarhelyen/

a városban a 60-as évek óta szolgáltató Volánbusz,

https://magyarbusz.info/2023/12/20/kozel-hat-evtized-utan-tavozik-a-volanbusz-hodmezovasarhelyrol/

valamint egy helyi vállalkozás, a Jovány Busz Kft. szolgáltatását. Az állami busztársaság és a városvezetés között kialakult vitás helyzet az elmúlt 3 évben többször országos figyelmet is kapott a médiában, amit egyébként a mai napig nem tudtak rendezni a felek. A Volánbusz végül 2023. december 31-én búcsúzott a várostól, s úgy néz ki, hogy a jelenlegi szolgáltató, a Jovány Busz is befejezi tevékenységét a város helyi vonalain, ugyanis nem a helyi cég nyerte a szolgáltatás 2+2 éves megújítására kiírt közbeszerzési eljárást.

A közszolgáltatás megújítására a Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. május végén hirdetett tendert, amiről tudni kell, hogy ez már a második nekifutás volt ugyanazon feladat megpályáztatásának. A HVSZ ugyanis tavasszal egyszer már próbálkozott a tender lefolytatásával, csak akkor abban az eljárásban még induló Volánbusz a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult a pályázat versenyt korlátozó kritériumai okán.

https://magyarbusz.info/2024/04/01/visszavonta-helyi-autobuszos-kozszolgaltatasanak-megujitasara-kiirt-palyazatat-hodmezovasarhely/

Ezt a felhívást az önkormányzat végül visszavonta.

A megismételt eljárásban azonban a Volánbusz már nem kívánt indulni, de még így is volt ajánlat bőven, hiszen három pályázó, a jelenlegi szolgáltató, egy magánszemély és egy dunántúli cég, a Balaton Busz Bt. is jelentkezett a feladat teljesítésére. A legkedvezőbb, menetrendi kilométerenként 475 forintos ajánlatot a Balaton Busz nyújtotta be az öt busszal, évi 280 000 menetrendi kilométer futásteljesítményt elváró pályázaton. A Jovány Busz ajánlata ennél jóval drágább volt, a helyi vállalkozás 579 forintért teljesítette volna a szolgáltatást kilométerenként. Az információink szerint a saját személyautóit megajánló harmadik induló pályázata pedig a két vállalkozáséhoz képest jóval magas volt, a midibuszokkal ellátandó szolgáltatásra 899 forintért vállalta volna a feladatot menetrendi kilométerenként.

A legkedvezőbb ajánlat benyújtása okán a Balaton Busz Bt. kaphatja meg a több mint 130 millió forintos megbízást, erre viszont még a közgyűlésnek is rá kell bólintania. Mivel egy veszprémi cégről van szó, a feladat teljesítéséhez a nyertesnek szüksége van egy helyi, erőforrást nyújtó szervezetre is, amelyet a szegedi székhelyű Signum Transfer Kft.-ben talált meg. A közszolgáltatási szerződést leghamarabb a 10 napos szerződéskötési moratórium lejárta után, július 30-án lehet majd megkötni.
https://magyarbusz.info/2024/07/19/se-volan-se-jovany-uj-szolgaltato-johet-hodmezovasarhelyre/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Megszületett a bérmegállapodás a Volánbusznál | 2024. január 31.

Józan döntést hoztak, és ezzel megvédték a januártól érvényes béremelést a Volánbusz szakszervezetei, a vállalat vezetése köszöni az érdekképviseletek felelős magatartását – fogalmaz portálunk részére eljuttatott közleményében az állami busztársaság. Többfordulós tárgyalássorozat után, 2024. január 31-én délelőtt a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is csatlakozott ahhoz a csoportszintű bérmegállapodáshoz, amely három év alatt átlagosan legalább 28,4%-os alapbéremelést garantál a MÁV-Volán-csoport munkavállalóinak. A megállapodás mai aláírásának köszönhetően már a januári bérekben érvényesül a bérfejlesztés első eleme, amely a bruttó 600 ezer forintos alapbérig átlagosan 17%-os, legalább havi bruttó 70 ezer forintos emelést jelent a munkavállalók számára 2024-ben.

A vasutas és a HÉV-szakszervezetek után 2024. január 31-én a Volánbusz érdekképviseletei is aláírták a MÁV-Volán-csoport 2024-2026-ra vonatkozó bérmegállapodását. A cégcsoport munkavállalói három év alatt legalább 28,4%-os béremelést kapnak, amiből már idén 17%-os, de legalább bruttó 70 ezer forintos emelés jár bruttó 600 ezer forintos alapbérig. A bruttó 600 ezer forint feletti alapbérrel rendelkező kollégák egységesen bruttó 102 ezer forintos bérfejlesztésben részesülnek, részmunkaidő esetén a munkaidő arányában változnak az összegek. Az autóbusz-vezetők esetében ez 20% feletti béremelést jelent csak az idei évben, ami a különféle pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is jelenthet. A munkavállalók jogi garanciát kaptak a következő két évre is arról, hogy bérük biztosan az infláció felett fog növekedni. A megállapodással a sztrájkolók követelései is jelentős részben teljesültek a Volánbusz szerint. (Ezzel tehát lezárul az olykor parázs vitáktól sem mentes tárgyalássorozat, amely az elmúlt hónapokban kétszer is kétnapos sztrájkot eredményezett az állami busztársaságnál – mint azt megírtuk, a dolgozók egy része előbb december közepén, majd január második felében döntött a munkabeszüntetés mellett.)

Mint írják, a Volánbusz kollektív szerződés kötésére jogosult érdekképviseletei, a KKSZ és a SZAKSZ időben meghozott, felelős döntésének, a bérmegállapodás január 31-i aláírásának köszönhetően az emelt összegű juttatások már január elsejétől járnak valamennyi munkavállalónak. A vállalatvezetés és az érdekképviseletek közös erőfeszítéseinek köszönhetően az alkalmazottak a lehetőségekhez mérten legkedvezőbb ajánlatot kapták a tulajdonostól. A bértárgyalások folytatása érdemi jövedelemkiesést jelentett volna minden egyes munkavállalónak, azok számára is, akik már az elmúlt napokban szerettek volna élni az ajánlattal. A Volánbusz elmondása szerint üdvözli a megállapodást, amely valódi jövedelemnövekedést és kiszámíthatóságot biztosít munkavállalóinak már 2024 elejétől.
https://magyarbusz.info/2024/01/31/megszuletett-a-bermegallapodas-a-volanbusznal-2/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Közel hat évtized után távozik a Volánbusz Hódmezővásárhelyről

Január 1-én közel hat évtized után búcsúzik Hódmezővásárhelytől a Volánbusz, az új esztendő első napjától ugyanis már nem az állami busztársaság lesz a helyi autóbuszjáratok üzemeltetője a Csongrád-Csanád vármegyei városban. A buszos közszolgáltatást a továbbiakban kizárólag a Jovány Busz Kft. fogja ellátni, amely 2021 márciusa óta a Volánbusszal párhuzamosan szolgáltat Hódmezővásárhelyen.
https://magyarbusz.info/2023/12/20/kozel-hat-evtized-utan-tavozik-a-volanbusz-hodmezovasarhelyrol/
___

Vélemények:

-- Szolnokon nem lehetne elhajtani a Volánbuszt ?
Amit november elseje óta művelnek az felháborító, utas ellenes.
Katyvasz az egész menetrend, késnek, vagy nem is jönnek a buszok.

-- amióta Mávval van összevonása azóta késnek

-- A Volánbusz ad egy tervezetet, aminél "figyelembe veszik" az utasok igényeit. Azután megy a mutogatás az önkormányzatra, hogy szar a menetrend. Így megy ez minden városban, ahol a VB a szolgáltató. Ott, ahol az önkormányzat megoldja házon belül, érdekes módon zökkenőmentesebb a helyi közlekedés...

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/pfbid02cWecQYAz5suZbefwQfBxYfPN41xSqFtaGiPFMTSF9iw5a6by5mFqcozLUCuiVe1kl

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Volánbusszal utazna bronzvasárnap vagy hétfőn? Készüljön fel, mert járatok ezrei maradhatnak ki a sztrájk miatt

Sztrájkra készül december 10-én és 11-én a volánbuszosok szakszervezete, mert nem kaptak béremelési ajánlatot. Közben a sztrájkoló volánosok mellé állt a BKV-s szakszervezet is, az ő volánbuszos tagjai is csatlakozhatnak a munkabeszüntetéshez.

Saját döntésük alapján csatlakozhatnak a december 10-11-re a Volánbusznál meghirdetett sztrájkhoz az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) volánbuszos tagjai – közölte az EKSZ pénteken. Mint írták, megértik és egyet is értenek a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) által kezdeményezett sztrájkkal, amivel érdemi bértárgyalások megkezdését szeretnék elérni.
https://hvg.hu/kkv/20231208_volansztrajk_volanbusz_zrt_beremeles_bertargyalas

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az Alkotmánybíróság a SZAKSZ és a Volánbusz Zrt. között kialakult konfliktus miatt tárgyalt

Az volt a konfliktus oka, hogy a 2021-ben kezdődő bértárgyalásokon született megállapodást a SZAKSZ nem írhatta alá. A munkáltató annak ellenére tagadta meg ezt az érdekvédőktől, hogy a 2010 óta életben lévő kollektív szerződést – azt három reprezentatív szakszervezet írta alá, de ebben a körben a SZAKSZ még nem volt benne - három évvel később módosították, mégpedig úgy, hogy a jövőben az csak a SZAKSZ hozzájárulásával változtatható. A munkáltató viszont a Munka Törvénykönyvére hivatkozva azt mondta, az utólag reprezentatívvá vált szakszervezetnek csak tanácskozási joga van.

Az Alkotmánybíróság most kimondta: a rendelkezés sérti az Alaptörvényben meghatározott önkényes megkülönböztetés tilalmát, és a jogszabály kellő súlyú alkotmányos indok nélkül hátrányosan különböztet meg a munkáltatónál kollektív szerződéskötési képességgel bíró szakszervezeteket.

A SZAKSZ a döntés után úgy reagált: egy új korszak jöhet a Volánbusznál Ezek után nélkülük már nem lehet kollektív szerződést módosítani és bérmegállapodást kötni.
https://nepszava.hu/3210402_budapst-taskent-repulojarat-vadai-agnes-magyar-levente

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Sztrájkot kaphat a nyakába a Volánbusz, mert a dolgozókkal mosatná a munkaruhákat

Egymást érik a bajok a Volánbusznál. Egyes telephelyeken nem jutottak védőitalhoz a munkavállalók, leszerelte a vállalat a szódaautomatákat, majd hosszú vitába keveredett a szakszervezettel arról, milyen hosszú rövidnadrágot illik viselnie a buszsofőröknek a kánikulában. A szakszervezet már sztrájkkal fenyeget.

A legutóbbi fejlemény, hogy a Volánbusz többé nem vállalná az akár veszélyes anyagokat, kőolajszármazékokat is tartalmazó karbantartók munkaruháinak kimosását.

Korábban évtizedeken át vállalta magára ennek a költségeit a Volánbusz, augusztus elsejétől viszont többé nem áll kapcsolatban azzal a céggel, amely a mosást intézte.

Lapunk júliusban erről a Volánbuszt is megkérdezte, akkor ezt válaszolták:

-- „A Volánbusz mint felelős munkáltató mindig a legjobb megoldásra törekszik; társaságunk jelenleg vizsgálja a munkaruha-juttatás további biztosításának különböző lehetőségeit.”

Azóta a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is érdeklődött a Volánbusznál, hogy valóban megszűnik-e a karbantartók munkaruhájának kimosása. A szakszervezet ezt a választ kapta (a teljes szöveg ezen a linken elérhető):

-- „Amint arról korábban tájékoztatást adtunk, a bérelt munka- és védőruházat biztosítására vonatkozó szerződésünk megszűnt. Kérdésére válaszul tájékoztatom, hogy a Társaság annak érdekében, hogy a munkavállalók munkaruházattal történő ellátását a bérleti szerződés megszűnését követően is folyamatosan biztosítani tudja, közbeszerzési eljárást folytatott le, amely azonban eredménytelen lett. […] A munkaruha esetében a mosatás a továbbiakban nem kerül biztosításra, különös tekintettel arra, hogy e vonatkozásban közbeszerzési eljárás lefolytatása válna szükségessé, amelynek időigénye – figyelembe véve azt is, hogy jelen intézkedés várhatóan átmeneti időszakra szól – ezt nem teszi lehetővé.”

A szakszervezet elnöke, Dobi István erre válaszul sztrájkkal fenyegette meg a munkáltatót. Ígérete szerint amennyiben a SZAKSZ-nak és a Volánbusznak nem sikerül megállapodnia a munkaruhák kimosásáról, az október 1-je utáni első héten munkabeszüntetésre kerül sor a karbantartók körében.

Addig is arra kérte a karbantartókat, hogy ne mossák ki otthon ezeket a munkaruhákat. Ezek a munkaruhák egyébként a szakszervezet szerint egyre rosszabb állapotban is vannak, amit a közösségi médiában képekkel is illusztráltak.
https://merce.hu/2023/08/02/sztrajkkal-fenyegeti-a-szakszervezet-a-volanbuszt-amiert-beszuntetnek-a-munkaruhak-kimosasat/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Nem lesz sztrájk a Volánbusznál, miután megegyezéssel zárultak a tárgyalások a Volánbusz és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) vezetése között– közölte csütörtökön a Volánbusz Zrt.

A cég arról tájékoztatott, hogy a többkörös egyeztetés eredményeként létrejött a megállapodás a szakszervezet fenntartott két követeléséről – az egységes üzemanyag-normarendszer megvalósításáról és a munkába járás szabályozásáról –, így elmarad a munkavállalók januárra tervezett sztrájkja.
https://merce.hu/2023/01/12/elmarad-a-volan-dolgozok-sztrajkja-ket-kerdesben-sikerult-megegyezniuk-a-volannal/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 19 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...

M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:

Allasinterju_a_mavnal_2122349_8686_s

Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...

M Imre 3 napja új képet töltött fel:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....

M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...

M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...

M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...

M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu