Közlekedés: Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Miután egymás után két esetben is vétlen, kerékpárutakon szabályosan kerékpározókat öltek meg, lemondjuk a július 10-ére tervezett Happy Mass a Váci úton 2023 eseményünket. Budapest első védett kerékpársávjaira szervezett örömtekerés helyett tüntetést szervezünk, mert bár örömmel fogadtuk az új sávokat, úgy gondoljuk, hogy sokkal határozottabb lépésekre van szükség a legvédtelenebb közlekedők biztonságáért.

network.hu

 

Számos Európai város sikeres intézkedésekkel közelít a halálos balesetek teljes megszüntetéséhez. Osloban huszadannyi (0,16), a szomszédos Bécsben hatodannyi (0,6) halálos baleset jut százezer lakosra mint Budapesten (2,9), pedig még több autót is birtokolnak. Alkalmazzuk végre itthon is a súlyos és halálos balesetek számának csökkentésében máshol bevált módszereket.

Ne tekintsünk a közlekedés járulékos veszteségeként az áldozatokra! Legyen érték minden magyar ember élete! Elvárjuk a rendőrségi vezetőktől, kormányzati, fővárosi és önkormányzati döntéshozóktól, hogy érezzék át pozíciójukból fakadó személyes felelősségüket az elvesztett, tönkrement életekért. Ne késlekedjenek tovább!

Szervezeteink legkésőbb szeptemberben, azután pedig rendszeresen tárgyalóasztalhoz kívánnak ülni, hogy legalább az alábbi 6 pontról egyeztethessünk:

Rendőrség

1) A gyorshajtás lebukási kockázata és büntetési mértéke legyen elrettentő!


  • Sokkal több sebességellenőrző berendezést!


  • 365 napos, folyamatos sebességmérést, ne csak kampányokat!


  • A sebességmérés célja ne annak megvalósulása, hanem a gyorshajtás radikális visszaszorítása legyen! Nem az autóvezetők ellen, hanem az élet védelmében történik, így minden hatásos mérési módszer legyen bevett és engedélyezett!


  • Alkalmazzák az ebben sikeres európai országok példáit és módszertanait!


  • Vezessék be az átlagsebesség-mérést!


2) Balesetszám-csökkentési célokat!

  • A rendőrség 2023. október 1-ig határozza meg a rövid-, közép- és hosszútávú balesetszám-csökkentési vállalásait!


  • Ezek meghatározásában és számonkérésében működjön együtt az autós, kerékpáros és gyalogos és más érintett civil szervezetekkel!


  • A meghatározott célok teljesüléséről publikáljon éves jelentéseket, majd társadalmi egyeztetést követően hozza meg a szükséges újabb intézkedéseket!


  • Minden egyes halálos balesetet kövessen mélyelemzés, eredményük legyen nyilvános, és épüljön be az intézkedésekbe!


  • A baleseti adatok kezelése legyen nyilvánosan hozzáférhető, könnyen kereshető és kutatható!


3) Számolják fel az utcai autóversenyeket

  • Szűrjék ki és vonják ki a forgalomból a versenyautóvá tuningolt járműveket!


  • Mérjék a zajszinteket közúti ellenőrzéskor!


  • Ösztönözzék a lakossági bejelentéseket és támaszkodjanak azokra!


Kormány

4) Biztosítsa a szükséges anyagi, állományi, tárgyi, és jogszabályi eszközöket!

  • A fokozott ellenőrzés többletköltségeit a bírságok számának és mértékének emelkedéséből finanszírozzák!


  • Zárjanak be minden jogi kiskaput a bírságok elkerülésére!


  • Vezessék be az átlagsebesség mérését, felhasználva az útdíjfigyelő rendszerek kameráit is!


  • Az önkormányzatok is telepíthessenek sebességmérőket, és bírságolhassák a gyorshajtást!


  • A kirívó sebességgel okozott baleset bűncselekmény legyen szabálysértés helyett!


  • Az utcai autóversenyzés és annak szervezése legyen önálló büntetési tétel!


  • Büntessék szigorúbban a szabálytalan autótuningolást!


  • Jelentős forrásokat biztosítsanak a közlekedésbiztonsági szemléletformálásra!


  • Biztosítsák, hogy lakott területen a megengedett legnagyobb sebesség valóban ne lehessen magasabb 50 km/óránál. Sehol se tegyenek kivételt, ahol gyalogosok és kerékpározók mozognak, boltok vagy lakóövezet található az út mentén!


  • Biztosítsanak forrást arra, hogy egyre több lakott helyen alkalmazzanak fizikai forgalomcsillapító eszközöket.


5) Vezessék be még 2023-ban a legvédtelenebb úthasználókat védő, 7 éve halogatott KRESZ módosításokat!

Főváros

6) Váljanak biztonságossá Budapest útjai!

  • Soron kívüli intézkedési csomaggal és forrás biztosításával kezdjék meg a munkát Közlekedésbiztonsági Stratégia alapján!


  • Vizsgálják felül a frissen elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia sebességhatárait is!


  • Útmenti járdák, megállók, illetve lakóövezetek mellett ne legyen sehol sem a lakott területekre vonatkozó 50 km/h-nál nagyobb sebesség!


  • Sebesség helyett biztonságra optimalizált úttervezést alkalmazzanak, akár ideiglenes fizikai elemekkel is!


  • Legyen minden útburkolati jel jól látható Budapesten!


Aláírók

A Miutcánk
A Járda a Gyalogosoké
Bringakultúra Egyesület
Greenpeace
Kortárs Építészeti Központ
Közlekedő Tömeg Egyesület
Kulcs a városhoz, kulcs a közélethez Egyesület
Levegő Munkacsoport
Magyar Kerékpárosklub
Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség
Magyar Közlekedési Klub
Rehab Critical Mass
Színes Erzsébetváros / Kis Távolságok Városa Alapítvány
Tour de Hongrie
Város és Mobilitás Intézet
Velo Budapest

:::::


Örömtekerés helyett... tüntetés a biztonságos utakért!

2023. július 10., hétfő, 17:30, Budapest III. kerület Serfőző utca

https://www.facebook.com/events/303611778763969/


A demonstráció célja, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket.

  • Gyülekezés 2023.07.10-én, hétfőn 17:15-től a Serfőző utca és Árpád fejedelem útja kereszteződésnél, ahol június 16-án egy szabályosan kerékpározó férfit gázoltak el a bringaúton.


  • A tüntetés 17:30-kor indul, a gyülekezési ponttól az Árpád hídon történt tragédia helyszínére vonulunk, ahol megemlékezést tartunk.
    Hozzatok magatokkal mécsest vagy egy szál virágot, amellyel emléket állítunk elhunyt kerékpározó társunknak.


  • A megemlékezés után a a Budapesti Rendőr-főkapitánysághoz tekerünk, ahol átadjuk követeléseinket a Országos Rendőr-főkapitányság vezetőjének, dr. Balogh Jánosnak és kérjük az azonnali intézkedést.


  • Ha nem tudsz odaérni a gyülekezési pontra a tüntetés kezdetéig, akkor csatlakozz be útközben.


  • Ha nem bringáznál, de szeretnél részt venni, akkor találkozzunk 18:30-kor az Országos Rendőr-főkapitányság épülete előtt (Teve utca 4-6.).


A tüntetésen beszédet mond Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.


Jelentkezz rendezőnek:
https://forms.gle/Q87N1CypXc7Umu1k9


A követeléseinket itt olvashatjátok:

https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/eleg-volt-a-kozlekedesi-emberaldozatokbol

Címkék: baleset-megelőzés defenzív elég volt a közlekedési emberáldozatokból főváros gyalogos halálos baleset happy mass a váci úton 2023 kerékpáros kormány preventív rendőrség súlyos baleset tüntetés védett kerékpársáv önkormányzat örömtekerés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

Soproni Tamás · Festjük a 30-as sebességkorlátozást jelző útburkolati jeleket a kerületben. A Kmettyben kezdtünk, onnan haladunk tovább. Figyeljétek a táblákat és honlapunkat, mert ez a munka rövid időre forgalomkorlátozással is jár:

https://terezvaros.hu/hirek/aktualis-forgalmi-valtozasok

A Terézváros 2030 közterület-megújítási program keretében folyó átalakítások fontos szempontja a forgalomcsillapítás és az, hogy Terézvárosban biztonságosabban lehessen közlekedni. A Terézváros 2030 programban valamennyi kerületi mellékutca harmincas övezetté válik.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=925790829370908&set=pcb.925792549370736

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Magyar Kerékpárosklub: "Pénzügyileg és tartalmilag is veszteségnek tekinthető a VEKOP, az eredeti tervekhez képest a projektek 70%-a elveszett." :(

A 2️2023-as budapesti közösségi költségvetésen a kerékpáros ötletek újra előkelő helyen végeztek, számos általunk is javasolt és támogatott ötlet fog megvalósulni a következő években.

-- Ezzel párhuzamosan a VEKOP forrás felhasználásának határideje idén ősszel lejár - elkészülnek a kerékpáros fejlesztések városszerte.

-\\- De valóban olyan nagyszabású fejlesztések valósulnak meg, mint ahogy 2016-ban elképzeltük? És mi történne a kerékpáros fejlesztésekkel, ha nem lenne a közösségi költségvetés? -\\-

-- A közösségi költségvetés nyertes ötletein is jól látszik, hogy a városlakók aktívan reagálnak minden olyan lehetőségre, amiben a kerékpározást kicsit előrébb lehet mozdítani.

-- A jelenlegi helyzetben pedig úgy tűnik, hogy a VEKOP projektek kifutásával már csak a közösségi költségvetésből lesz forrás a kerékpáros fejlesztésekre - ennyiből pedig egészen biztosan nem lesz 10%-os részaránya a kerékpározásnak 2030-ra.

-- 2016-ban 8.4 milliárd forintot nyert Budapest az Európai Unió VEKOP támogatási csomagjában, ami nagy lehetőségekkel kecsegtetett, de az idén befejeződő projektek csak kis része jelent valódi hálózatfejlesztést.

-- 2024-től már ez a forrás sem érhető el, így elmondhatjuk, hogy a komplex útfelújítások hiányában nem lesznek a közösségi költségvetésen kívül kerékpáros fejlesztések Budapesten.

-- A VEKOP 8 éves történetének tanulsága az, hogy gyorsabb, hatékonyabb, átláthatóbb folyamat és megvalósítás nélkül nagy összegből is csak kis eredmény születik. A fentiek hiányában Budapest eddigi legnagyobb kerékpáros fejlesztési forrása kihagyott lehetőség maradt.

-- A több milliárdos projekt kifutásával így különösen fontossá vált a 2021-ben megszűnt éves költségvetési keret visszaállítása és hatékony felhasználása.

A kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztése kiemelt cél Budapest mobilitási tervében, de megfelelő mértékű és rendszeres költségvetési forrás biztosítása nélkül nem csak elérhetetlen ez a cél, de még a komolyan vétele is megkérdőjelezhető.
https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/tortenelmi-jelentosegu-kerekparos-fejlesztesek-budapesten---vagy-megsem
___

A rendelkezésre álló nyilvános adatok alapján táblázatba gyűjtöttük az elkészült, folyamatban lévő és végleg elúszott VEKOP fejlesztéseket:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PS5q7Y5R1VBPMN_rDK4X3pCXP0FuREiwbGcvlcb-9A8/edit#gid=0
___

Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Beültünk egy rendőrautóba, hogy megmártózzunk a gyorsulási versenyektől, drifteléstől hangos budapesti éjszakában. Gyorsulási versenyt nem, de őrült gyorshajtót azért láttunk bőven.

A sokadik kör után a rádión szólnak, hogy az Árpád hídon lévő, telepített sebességmérést még megnézhetném. Kiszállok a Budára vezető oldalon a buszmegállónál, ahol két rendőr áll a tripod mögött. A kezelő finom tenyérmozdulatokkal mozgatja a készüléket – ez ma a harmadik típus, amit látok –, közben nézzük az adatokat. Hopp, 108 km/h, azért ez már nem kevés. Szinte kinevetnek, és megmutatják a gép memóriájában lévő mai rekordert, akinél laza 167 km/óránál készült a fotó. 167! (Az Árpád hídon 70 km/óra a sebességhatár.)

Pár óra alatt hárommilliónyi bírság az Árpád hídon

Nem kell sokat várni, sorban jönnek a gyorshajtók, pedig

-- még szinte meg sem száradt a festés a kijavított szalagkorláton.

Három óra alatt 81 gyorshajtóról készült felvétel, de így is volt, aki megúszta. Például az a teslás, aki 150 körül rombolt át a híd belső sávjában, csak az éppen megállóba befutó busz kitakarta a kritikus pillanatokban. A másik nyertes szintén egy Tesla taxi volt, aki nem is ment vészesen gyorsan, de a lézerblokkolója tette a dolgát.

Tényleg ennyire hülyék?

Három óra alatt úgy hárommillió forintot fotózott össze az Árpád hídra vezényelt kamera. Bár nem hiszek a fixen telepített sebességmérőkben, de úgy látszik, az Árpád hídon tényleg volna értelme. Akár többnek is, ha egyetlen éjszaka alatt, pár nappal egy itt bekövetkezett baleset után is ennyi gyorshajtót lehet vele lefotózni. Amik nem is kis sebességtúllépések,

-- a 81 gyorshajtóból 20-ról 100 km/órás sebesség fölött készült a felvétel.

Ha pedig gyorsulni akarsz, vagy a drift az életed, nincs azzal semmi baj, a fővárosban jelenleg nyomott trend ellenére nem bűn rajongani az autóért, a vezetésért, de tényleg csináld ott, ahol senkit nem zavarsz, vagy épp veszélyeztetsz vele. Pályanapon, zárt versenypályán, a saját, vagy a haverod tanyáján a csalitosban, mindegy. Azzal a rendőröknek sem lesz bajuk.
https://www.vezess.hu/magazin/2023/07/11/par-ora-alatt-harommillionyi-birsag-az-arpad-hidon/
___

TraffiCapture TC-108 – ez a pontos és teljes neve a rendőrség legújabb, minden korábbinál modernebb és jobb sebességmérőjének. (A capture szó több mindent jelenthet: elfogni, megörökíteni, rögzíteni stb.) Ebből vásárolt 40 darabot az ORFK bruttó 296 millió forintért a 4IG Nyrt.-től, a traffipaxokat a Hexium Kft. fejlesztette, gyártója a Medirlab Kft.
https://www.vezess.hu/magazin/2023/05/16/gyorshajtas-igy-neznek-ki-az-uj-szupertraffipaxok/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

„Felbosszant, hogy két fiatal takony autóba ül
és az éjszaka közepén halálra gázol egy csávót”
A Magyar Kerékpárosklub számos civil szervezettel együtt hétfő este megemlékezéssel egybekötött tüntetést szervezett a biciklisek és gyalogosok védelméért, miután az Árpád hídon életét vesztette egy bringás, mert elütötte egy gyorsulási versenyben résztvevő autó.
https://24.hu/belfold/2023/07/11/biciklis-tuntetes-arpad-hid-gazolas-kerekparosklub-rendorseg-gyorshajtas/

Bármelyikünkkel megtörténhet...

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu