Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Még a „zöld kerozin” kifejlesztése sem fejeződött be, de a repülési iparban már a következő bioüzemanyag létrehozásába is belefogtak. Alapanyag lehet némely algafaj, esetleg más, mérgező növények is. Fölhasználásuk ugyanis talán nem veszélyezteti a emberiség élelmiszer- és víz ellátását.
Megújuló energiaforrásokból származó repülőgép üzemanyag előállítására szövetkezett a három nagy cég. A technológia segíthetne a légitársaságokon, hiszen ha helyettesíthetik a drága fosszilis üzemanyagokat, csökkenthetnék költségeiket és a viteldíjakat is. Emellett mindez valószínűleg az üvegházhatású gázok kibocsátását is visszavetné.
A bioüzemanyagokat eredetileg katonai célokra fejlesztették ki az amerikai Fejlett Védelmi Kutatási Programok Ügynöksége (DARPA) egyik programjában. Olyan eljárást dolgoztak ki, aminek során természetes, növényi olajokból és zsírokból állítanak elő repülőgép üzemanyagot. Miután már megfelelt valamennyi kritériumnak, elvileg a hagyományos, kőolaj alapú üzemanyagok riválisává válhatott volna.
A kétszintes A380-sal végeznek kísérleteket
Az első generációs bioüzemanyag-alapanyagok nagy része azonban korábban élelmiszerként fogyasztott gabonaféléből készül. Az ipari igények miatt viszont a világ élelmiszerpiacain egyre növekvő gabonahiány látszik kialakulni. Ennek következtében egy ideje drasztikusan emelkednek az élelmiszerárak is.
De az emberiség vízellátási gondjai is növekednek, mivel számos gabonaféle termesztése rendkívül vízigényes. Amennyiben tehát üzemanyag-alapanyag készítésére is fel akarják használni ezeket, azzal rengeteg vizet vonnak el a közvetlen emberi fogyasztástól.
Remélhetően sikeresek lesznek az algákkal és más, emberi étkezésre alkalmatlan, mérgező növényekkel - többek között bizonyos kutyatejfélék olajos magvaival - folytatott próbálkozások. Ez esetben ugyanis élelmiszerként kaphatja vissza a gabonákat az emberiség.
Az európai Airbus már kísérletezik alternatív üzemanyagokkal: a kétszintes A380-ason, a világ legnagyobb utasszállító gépén végeznek teszteket kevert anyagokkal. A hagyományos, kőolaj bázisú alapanyagot ugyancsak fosszilis eredetű, természetes folyékony gázokkal elegyítve használják, így alacsonyabb mértékű lehet az üvegházhatású gázok kibocsátása.
A cég emellett sürgeti a megújuló energiaforrások használatát, és most maga is részt vesz az újabb zöld üzemanyag kifejlesztésében. A JetBlue Airways együttműködésének okai csak kissé térnek el. Ha megszületik végre egy valódi alternatíva, azzal pénzt spórolhatnának, megfelelhetnének a káros anyagok kibocsátására vonatkozó jövőbeni korlátozásoknak, ráadásul még a környezettudatos utasok elvárásainak is.
|
|
M Imre írta 19 perce a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
BRFK Budapesti Rendőr- főkapitányság: Meglátta és ...
M Imre írta 36 perce a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Karácsony Gergely: 44 nap sem volt elég Lázár János ...
M Imre írta 1 napja a(z) A graffiti művészet? videóhoz:
Őrsi Gergely: Szárazjeges technológiával távolítjuk el a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Radó Dezső: Fenyegetett Budapest (könyvbemutató | Fuga) videóhoz:
Bardóczi Sándor: Olvasom itt a hírekben, hogy a Magyar ...
M Imre írta 3 napja a(z) Rehab Critical Mass videóhoz:
Rehab Critical Mass: Csatlakozz és TÁMOGASD ADÓD 1%-val...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Béke, barátság, bringatároló! https://www.facebook....
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
-- Erzsébetváros polgármestere arról írt kedden, hogy Vitézy ...
M Imre írta 3 napja a(z) Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan videóhoz:
A pécsi mentők megmutatják, hogy mit kell tudni az ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk 33 milliárd dollárért eladta az X-et a saját AI ...
M Imre írta 4 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
VEKE: Érdekel, hogyan is (nem) működik ez a Budapest nevű ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
2020-ra részben bioüzemanyaggal repül majd Európa a légiközlekedésben - Érvek és ellenérvek
CNG jövedéki adójáról - 2015
Új módszer az energia tárolására mikrobák segítségével
Electro-mobility előadás - 2011 tavasza