Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A tél a disznóölések időszaka. Ez sok helyütt
kisebb ünnepségnek számít, ahol csak a „sértettnek” nincs oka
ünnepelni. Esetünkben a disznótor csaknem eggyel több áldozattal járt. A
történet hihetetlen, pedig megtörtént! Néhány évvel ezelőtt, a
karácsonyi ünnepeket közvetlenül megelőző időszakban hazánk egyik
északi megyéjében disznótort tartottak, ahogy azt évtizedek óta szokás.
Böllért hívtak a házhoz, aki jelen esetben személygépkocsival érkezett,
s megtörtént a szokásos „eljárás”, a disznó bánatára, a háziak örömére.
A jól sikerült, hangulatos disznótor végén a csapat szétszéledt, s a
távolabbról érkezettek hazafelé indultak. Semmi nem utalt arra, hogy
bárkivel is szerencsétlenség történhet. Történetünkben a böllér és társa személygépkocsival tartott
hazafelé. Böllérünk sietségében – vagy inkább meggondolatlanságában – a
jobb hátsó ülésre helyezte el a disznóölés kellékeit, szükséges
hozzávalóit, köztük a „gyilkolóeszközt”, a böllérkést. A
személygépkocsi vezetője haladása közben elvesztette uralmát a járműve
felett, áttért a menetirány szerinti baloldalra, s összeütközött a
szemből érkező gépkocsival. Az ütközés erejénél fogva a hátsó ülésekre
hanyagul ledobott tárgyak nagy erővel lendültek előre, s többségük az
ülés háttámlájának nekiütődve esett az utastér aljára. A böllérkés azonban hegyével érkezett a jobb első üléshez, s azon
áthatolva úgy állt meg, hogy a kés hegye mintegy 10-15 cm-re állt ki az
ülés síkjából előre, nagyjából „vesetájékon”. Az „anyósülésen” utazót a
böllérkés mégsem sebezte meg. Ennek oka, hogy az utas nem csatolta be a
biztonsági övét, s a műszerfalnak való ütődését követően - nagy
szerencséjére - nem esett vissza az eredeti helyére. Ha az utas az
ülésre visszaesik, akkor mindenkinek a fantáziájára bízzuk annak
elképzelését, hogy az emberi testbe 10-15 cm mélyen behatoló eszköz
milyen sérüléseket okozhatott volna. A tanulság természetesen nem az, hogy ne használjuk a biztonsági
övet, hiszen az ütközés következtében a bekötetlen jobb első utas
tehetetlenül vágódott a műszerfalnak, mely következtében személyi
sérüléseket is szenvedett. Sőt, szerencséje is volt, hogy a frontális
ütközés során nem repült ki az első szélvédőn, hiszen ilyen esetekben a
súlyos fejsérülések többnyire beláthatatlan következményekkel járnak. A
történet tanulsága egyértelműen a „rakomány” elhelyezésének a
fontosságában keresendő. Senki nem gondolta volna, hogy egy hanyagul a
hátsó ülésre dobott eszköz akár tragédiához is vezethetett volna. Pedig
így van! Akárcsak a bekötetlen hátsó utas, aki frontális ütközés során előre
lendülve akár 1-4 tonna erővel is nekiütközhet az elül ülőknek,
veszélyeztetve az életüket, testi épségüket, úgy hasonló problémát
okozhatnak a kalaptartón, vagy éppen az utastér más részében
elhelyezett rögzítetlen tárgyak és eszközök. Esetünk nagyszerű példa annak indoklására, miért is lenne szükség a
gépjárművezető-képzés rendszerében az utastérben rögzítetlenül
elhelyezett „rakományokkal” (tárgyak, eszközök), továbbá az ott utazó
házikedvencekkel járó veszélyek oktatására. A böllérkéses történet
természetesen nem mindennapi - mondhatnák sokan -, ugyanakkor mégis
előfordult, mert fizikailag előfordulhat!

(forrás: baleset-megelozes.eu)
|
|
|
M Imre írta 21 órája a(z) Jos Verstappen, Minardi PS03 (2003/F1) Olaszország, Zandvoort (V10-es motor - 2015.06.28.) videóhoz:
Vályi István: Megint egy pilóta volt hiba nélkül és egy csapat ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Vécékbe is jutott hajójegy- automata 1,6 milliárd forint ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos ...
M Imre írta 2 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
A Fidesz azzal próbálta a szentendrei hév műszaki ...
M Imre írta 2 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
Vitézy Dávid: Micsoda fatális véletlen: a mezőhegyesi ...
M Imre írta 2 napja a(z) Közérdekű fórumtémában:
Megjelent a KÉKTÚRA app! A Magyar Természetjáró ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Öt pontban a mai hírek kapcsán: (költségvetés) 1. ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Daily Telegraph TOP 10: A világ legviccesebb parkolásai - videók!
A varázsszó: forgalomcsökkentés, avagy itt a nemzeti gyalogos minimum
Megáll-e a vád, megáll-e a metró? | Pillangó utcai metró-ütközés
Motoros Érdekvédelem?