Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. január 5. 23:47, Kedd
Miközben az Egyesült Államokban a járművek naponta hétmillió hordó benzint fogyasztanak el, a tudósok megpróbálnak környezetbarát megoldásokat találni a világ egyre növekvő közlekedési energiaszükségleteinek kielégítéséhez, ezek egyike a lítium-levegő akkumulátor.
A lítium-levegő akkuk egy katalitikus levegő katódot használnak, ami
oxigénnel táplál egy lítium anódot. Sokan tekintik a fémalapú akkuk
csúcsának, ami bőséges levegő ellátással, környezetbarát megoldásokkal
és elfogadható biztonsággal büszkélkedhet. Mivel a lítium hevesen
reagál a vízre, egy nemvizes elektrolitot alkalmaznak egy szerves
polimer elválasztóhártyával a levegőből történő oxigén ellátás
elősegítéséhez.
A technológia elvileg majdnem annyi energia tárolására képes mint egy
tank benzin, kapacitása öt-tízszerese lehet a lítium-ion akkuknak, amik
hamarosan felváltják az eddig a hibrid járművekben előszeretettel
alkalmazott nikkel-kadmium akkumulátorokat. Ez a potencia azonban
mindaddig nem aknázható ki, amíg több kritikus tudományos kihívást le
nem küzdenek a terület kutatói.
Az USA Energiaügyi Minisztériumának (DOE) Argonne Nemzeti Laboratóriuma
a biztonságos, nagy energiájú és hosszú élettartamú lítium-ion
technológiában szerzett tapasztalataikkal felfegyverkezve próbál megbirkózni
a kereskedelmileg is életképes lítium-levegő akkuk által támasztott
igen komoly akadályokkal. "A lítium-levegő akkumulátorok megvalósítása
előtt tornyosuló akadályokhoz innovációra lesz szükség az
anyagtudományokban, a kémiában és műszaki téren egyaránt." -
nyilatkozott a laboratórium részéről Eric Isaacs igazgató. "Nagy
múlttal rendelkezünk a tudományos kihívások leküzdése terén. Az Argonne
elkötelezte magát a lítium-levegő akkumulátor technológia mellett."
Az Argonne számos akkumulátor technika kutatásában és fejlesztésében
vett részt az elmúlt négy évtizedben, így valóban van mire alapozniuk.
A laboratórium több területen is vezető szerephez jutott, különösen ami
az új technikákhoz szükséges új anyagokat illeti. "Ez nem egy rövid
távon megvalósuló technológia" - figyelmeztet Jeff Chamberlain, az
Argonne műszaki hivatalának egyik vezetője. "Időre és számos tudományos
terület együttműködésére van szükség, hogy megfeleljünk a négy fő
kihívásnak, a biztonságnak, a költségeknek, az élettartamnak és a
teljesítménynek."
A feladat teljesítéséhez az amerikai kutatás egyaránt alkalmaz alap-,
alkalmazott- és elméleti tudományokat. Bár a lítium-levegő akkuban
óriási lehetőségek rejlenek, a megvalósításhoz idő és a technikát
majdan a gyakorlatban is alkalmazó ipari partnerek hathatós
együttműködése szükséges. Az Argonne a lítium-ion akkuk és más
anyagtudományi megoldásokban is sikeres kapcsolatokat épített ki az
ipar nagyobb szereplőivel. Ezek között megtalálható az EnerDel, az
Envia, a BASF és a Toda America, emellett azonban a DOE is 8,8 millió
dollárral járult hozzá három új akkukutató létesítmény felállításához,
amik a prototípusok előállítását, az anyagok előállításának fokozását
és a tesztelések elemzését szolgálják a jövőben.
(forrás: sg.hu)
|
|
M Imre 5 perce új képet töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 17 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 18 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 18 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 21 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Agyhullámom a slusszkulcsom és a telefonhívóm - olyan mobilon dolgoznak, ami azt csinálja, amire gondolunk
Nemzeti Kerékpáros Koncepció 2014-2020 (elkészült: 2013. május)
Elkészült és átadtuk az illetékeseknek a KEKE javaslatait a 2013-20 közötti időszak operatív programjaihoz
A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítványtól: új technológia a forgalommal szemben történő balesetek ellen - egy spéci "fekvőrendőr"