Közlekedés: Lítium-levegő akkukkal váltanák fel a benzint

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2010. január 5. 23:47, Kedd

Miközben az Egyesült Államokban a járművek naponta hétmillió hordó benzint fogyasztanak el, a tudósok megpróbálnak környezetbarát megoldásokat találni a világ egyre növekvő közlekedési energiaszükségleteinek kielégítéséhez, ezek egyike a lítium-levegő akkumulátor.

 

A lítium-levegő akkuk egy katalitikus levegő katódot használnak, ami oxigénnel táplál egy lítium anódot. Sokan tekintik a fémalapú akkuk csúcsának, ami bőséges levegő ellátással, környezetbarát megoldásokkal és elfogadható biztonsággal büszkélkedhet. Mivel a lítium hevesen reagál a vízre, egy nemvizes elektrolitot alkalmaznak egy szerves polimer elválasztóhártyával a levegőből történő oxigén ellátás elősegítéséhez.

A technológia elvileg majdnem annyi energia tárolására képes mint egy tank benzin, kapacitása öt-tízszerese lehet a lítium-ion akkuknak, amik hamarosan felváltják az eddig a hibrid járművekben előszeretettel alkalmazott nikkel-kadmium akkumulátorokat. Ez a potencia azonban mindaddig nem aknázható ki, amíg több kritikus tudományos kihívást le nem küzdenek a terület kutatói.

network.hu

Lynn Trahey kutató egy érmeméretű cellát helyez egy tesztelő egységbe,
a feladat az akkuk elektrokémiai teljesítményének kiértékelése


Az USA Energiaügyi Minisztériumának (DOE) Argonne Nemzeti Laboratóriuma a biztonságos, nagy energiájú és hosszú élettartamú lítium-ion technológiában szerzett tapasztalataikkal felfegyverkezve próbál megbirkózni a kereskedelmileg is életképes lítium-levegő akkuk által támasztott igen komoly akadályokkal. "A lítium-levegő akkumulátorok megvalósítása előtt tornyosuló akadályokhoz innovációra lesz szükség az anyagtudományokban, a kémiában és műszaki téren egyaránt." - nyilatkozott a laboratórium részéről Eric Isaacs igazgató. "Nagy múlttal rendelkezünk a tudományos kihívások leküzdése terén. Az Argonne elkötelezte magát a lítium-levegő akkumulátor technológia mellett."

Az Argonne számos akkumulátor technika kutatásában és fejlesztésében vett részt az elmúlt négy évtizedben, így valóban van mire alapozniuk. A laboratórium több területen is vezető szerephez jutott, különösen ami az új technikákhoz szükséges új anyagokat illeti. "Ez nem egy rövid távon megvalósuló technológia" - figyelmeztet Jeff Chamberlain, az Argonne műszaki hivatalának egyik vezetője. "Időre és számos tudományos terület együttműködésére van szükség, hogy megfeleljünk a négy fő kihívásnak, a biztonságnak, a költségeknek, az élettartamnak és a teljesítménynek."

network.hu

Daniel Abraham és Sun-Ho Kang egy akkumulátor összeszerelése közben


A feladat teljesítéséhez az amerikai kutatás egyaránt alkalmaz alap-, alkalmazott- és elméleti tudományokat. Bár a lítium-levegő akkuban óriási lehetőségek rejlenek, a megvalósításhoz idő és a technikát majdan a gyakorlatban is alkalmazó ipari partnerek hathatós együttműködése szükséges. Az Argonne a lítium-ion akkuk és más anyagtudományi megoldásokban is sikeres kapcsolatokat épített ki az ipar nagyobb szereplőivel. Ezek között megtalálható az EnerDel, az Envia, a BASF és a Toda America, emellett azonban a DOE is 8,8 millió dollárral járult hozzá három új akkukutató létesítmény felállításához, amik a prototípusok előállítását, az anyagok előállításának fokozását és a tesztelések elemzését szolgálják a jövőben.

 

(forrás: sg.hu)

Címkék: akku benzin energiatakarékosság fejlesztés innováció litium-levegő szénhidrogén-készlet tudomány

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 hónapja

Szilárd pofont oszthat ki Japán Kínának - és Magyarországot is elérheti a szele

Ha a japán cég tényleg képes arra, amit ígér, akkor az átrendezheti az autóipari erőviszonyokat, sőt a geopolitikai erőviszonyokat is. De mit érhetett el a Toyota a szilárdtest-akkumulátorok terén és miért lehet ez ekkora dobás?

A vállalat júniusban arról számolt be, hogy sikerült megoldaniuk a szilárdtest-akkumulátorok tartósságával kapcsolatos problémákat, de azt nem árulták el, hogy pontosan milyen anyagokat is használtak fel ehhez. Október közepén pedig arról tájékoztatta a Toyota a nagyvilágot, hogy partnerségre léptek az Idemitsu Kosan energetikai vállalattal egy szulfid alapú szilárd elektrolit fejlesztésére és gyártására, és ez lehetővé teszi azt, hogy már akár 2027-től piacra lépjenek szilárdtest-akkumulátoros járművekkel. A cég azt is állítja, hogy a gyártástechnológiában is előreléptek, a szilárdtest-akkumulátorok összeállítása hasonló ütemben történhet majd, mint a mostani, lítiumionos változatoké.

A várható járművekről annyi derült ki, hogy egy töltéssel akár 1200 kilométert is megtehetnek majd, a töltési idő pedig „akár tíz percre” is le lehet majd rövidíteni. Mivel a cég jelenlegi, hagyományos technológiájú akkumulátorokkal szerelt autói e hatótávnak átlagosan csak a felét tudják, töltési idejük pedig jóval hosszabb, jól látható, mekkora fejlődést hoznának a szilárdtest-akkumulátorok a piacra – feltéve hogy áruk nem lesz sokszorosa a hagyományos akkumulátoros versenytársaknak.

-- Egyes szakértők szerint a váltás nagyjából olyan lenne mint a vonalas telefonok korából a mobiltelefonok korába való átmenet.
https://mfor.hu/cikkek/makro/szilard-pofont-oszthat-ki-japan-kinanak--es-magyarorszagot-is-elerheti-a-szele.html

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

A rákok páncélja igen nagy mennyiségben az éttermek szemeteseibe kerül, mivel eddig nem lehetett másként hasznosítani. A kutatók azonban úgy gondolják, hogy a fenntartható akkumulátorgyártás nyersanyaga lehetne a rákpáncél.

Ha a manapság használatos legelterjedtebb lítium-ion akkumulátorok a természetbe kerülnek, akkor több ezer évig tart, mire lebomlanak. Ezért újrahasznosításuk nagyon fontos, miközben ez sem segít azon a környezetromboláson, amit a lítium bányászata okoz. A kitin alapú akkumulátorok azonban a környezetbe kerülve öt hónap alatt lebomlanak, cinktartalmuk visszamarad, amit be lehet gyűjteni.

A marylandi tudósok nemrég megjelent tanulmányukban azt állítják, hogy a kitin-cink akkumulátorok 400 órás használat után is megtartják kapacitásuk 99,7 százalékát. Előállításuk nagy tömegben olcsó lenne és mérsékelné az emberek kiszolgáltatottságát a lítium-ion akkumulátoroknak.

Korai ünnepelni

Mindez majdnem túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Ennek szellemében Graham Newton, a Nottinghami Egyetem anyagvegyészettel foglalkozó professzora óvatosságra int.

Azt mondta, amikor új anyagok jelennek meg az akkumulátorok technológiájában, akkor a velük kapcsolatos labororatóriumi vizsgálatok általában sokkal jobb eredményeket mutatnak, mint amit az ipari gyártásban képesek produkálni. ...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/06/25/rakpancel-elektromos-auto-akkmulator/

Én azokat a rákokat sajnálom, akik nem a szemetesből kerülnek a gyártóhoz..., hanem a szabadból.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A lítium ára tavaly novemberben ért a csúcsra, azóta viszont 47 százalékot mérséklődtek az árak. A NIO közölte: az árzuhanás itt nem áll meg, egészen addig, míg a tonnánkénti 85 760 dolláros rekordár nem csökken a harmadára.

Egy befektetőknek szóló találkozón a NIO elmondta, hogy a lítium árzuhanása jelentősen feljavítja a haszonkulcsukat, első körben úgy 8 százalékkal. Ennek az oka, hogy a gyártási költségek nagyjából felét az akkucsomag viszi el. A szilárdtest-technológiát is alkalmazó 150 kWh-s új energiacsomagjuk például olyan sokba kerül, hogy majdnem annyi a költsége, mint az ET5-ös autónak magának.

A többi gyártó számára rossz hír, hogy a Tesla számára is zuhan a lítium ára, így talán Elon Musk már nem viccelődik majd azzal, hogy egy lítiumfeldolgozó egyenlő a pénznyomtatással. A Tesla kért egyébként saját ilyen üzemhez licencet, a projekt a hatósági támogatások függvényében lépne előre. Az árzuhanás miatt persze ezek a tervek is borulhatnak, a Tesla pedig eleve a legalacsonyabb gyártási költséggel és legmagasabb haszonkulccsal dolgozott, így számukra ez külön jó hír.
https://itcafe.hu/hir/nem_lesz_olcso_elektromos_auto_hiaba_olcso_litium.html

___

Állandóan a vásárlói igények duma megy, pedig a vásárlói igény nem az automatikusan behajló tükör meg a tablet a műszerfalon, hanem az, hogy tartós legyen, olcsón fenntartható, vállalható anyagokból legyen és ki tudjam fizetni. De igen a radaros tempomat is alapvető igény, adaptív led világítás nélkül sem lehet élni, aztán koccansz egyet és 600 ezer egy lámpatest.

A legfőbb ami eladja az új autót az nem a tartósság, célszerűség. Az a dizájn meg az érzet. SUV, Crossover tarol. Miközben nehéz, nagy homlokfelület sokat fogyaszt kívül nagy belül meg kicsi és tök általános dizájn miatt a lőrésszerű ablak amin nem lehet kilátni. Viszik őket mint a cukrot miközben a célszerű formák mint egyterű, kombi alig van, eltűnik. Mert nem veszik őket.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 12 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 12 órája a(z) Repair Café Budapest közösségi szerelde és kávézó blogbejegyzéshez:

A közösségi szereldében új életet lehelhetünk az elromlott ...

M Imre írta 1 napja a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 2 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu