Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A MÁV 424-es sorozatú gőzmozdonya (Wikipédia)
A levél:
Tisztelt Autósok! Tisztelt Közúti Közlekedők!
Sajnálatos
módon az utóbbi időben sok hír szól a vasúti átjárós balesetek
megnövekedett számáról. 2022 májusáig már 39 vasúti átjárós baleset
történt, amelyekben tizenheten vesztették életüket, annyian, mint tavaly
egész évben. Ezeket a baleseteket kivétel nélkül mindig a
figyelmetlenség és a KRESZ szabályainak be nem tartása okozta. A
döbbenetes számok mögött elmúlt életek, gyászoló családok, a súlyos
sérülések okozta maradandó fizikai és lelki traumák állnak. Ezeket a
sorokat olvasva valószínűleg a legtöbben kizárólag a balesetet
elszenvedett közúti közlekedőkre gondolnak, azonban pontosan ugyanez
igaz ránk, mozdonyvezetőkre is. Az utóbbi években több kollégánk is
életét vesztette szolgálatteljesítés közben, akik reggel elmentek
dolgozni, de már soha nem tértek haza. Őket is hazavárták...
Mit érez a mozdonyvezető, amikor a vasúti átjáróban meglát egy autót, teherautót, kerékpárost vagy gyalogost?
Elsősorban
tehetetlenséget. Gyorsfékezünk, de a vonat fékútja többszáz méter. Ez
az egyetlen lehetőségünk, és nagyobb jármű esetén - ahogy tanították az
idősebb, rutinos mozdonyvezetők - a géptérbe szaladni, hogy túléljük az
ütközést.
A balesetek egyetlen pillanat alatt következnek be,
szinte esélyünk sincs az elkerülésükre, és onnantól kizárólag a
szerencsén múlik azok kimenetele.
Az ütközés borzalmas, amelybe a mozdony is beleremeg. Ez a legnagyobb trauma, ami érhet bennünket és egy életen át elkísér. Ki így, ki úgy dolgozza fel közülünk, de egy biztos: maradandó nyomokat hagy bennünk. A csattanás, a látvány, a hangok, a gondolatok a fejben szaladva hátra a megállás után... Vajon mit találunk? Vajon élnek? Miért nem figyeltek, mi történhetett? Gondolatok milliói a fejben. A mozdonyvezető fejében, aki nem ezért ment be dolgozni, nem ezért választotta ezt a munkát, nem ezt gondolta, amikor örömmel, boldogsággal lobogtatta a jogosítványát a rengeteg tanulás után, miután kimondhatta az élete álmát: „mozdonyvezető lettem”. Aztán jön egy eset, amely teljesen megváltoztatja az életét. Innentől kezdve minden más. Csalódás, sajnálat, gyötrelem a szívében. Miért? Vajon kik voltak? Miért hibáztak? Miért nem figyeltek? Kérdések ezrei, amikre sosem lesz válasz, amikre sosem kapunk magyarázatot. Egy kis rekesz az agyban, ahová bekerül az eset. Barátok, kollégák, szakemberek vagy mentori program segíthet a borzalmak feldolgozásában. Mert menni kell tovább, holnap is fel kell ülni a mozdonyra, hiszen ez a munkánk, a hivatásunk.
Megéri 2 perccel hamarabb odaérni bárhová, mint soha többé?
Kérünk
minden közúti közlekedőt, hogy tartsák be a KRESZ szabályait, és a
vasúti átjárót minden esetben fokozott körültekintéssel közelítsék meg!
Tilos jelzés esetén soha ne hajtsanak rá autóval vagy kerékpárral a
sínekre, és ne gyalogoljanak át az átjárón. A vasúti fénysorompó fehér
villogó fénye nem szabad áthaladást jelent, csupán annyit, hogy a
berendezés működik, de ez esetben is meg kell győződni arról, hogy egyik
irányból sem közelít vasúti jármű. Szakképzett mozdonyvezetők vagyunk,
és mindent megteszünk a balesetek elkerülése érdekében, de sajnos a
fizika határok közé szorít bennünket.
Közlekedjünk figyelmesen, vigyázzunk egymásra!
Minket is hazavárnak!
Budapest, 2022. május 3.
Forrás:
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/story/document/public/mozdonyvezetok_nyilt_levele_az_autosokhoz.pdf
___
Az elterjedt általános közvélekedés ellenére A vonat érkezése című, La Ciotat-ban forgatott film (L'arrivée d'un train en gare de La Ciotat) nem szerepelt az első napi vetítésen, azt a későbbiekben mutatták be. Ahogy az is csak egy később elterjedt legenda, hogy a nézőkben pánikot okozott volna a vonat közeledő látványa.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kinematografen_1890-tal.ogvA nagyfokú érdeklődés láttán a Lumière fivérek folytatták a mindennapi élet apró történéseinek mozgóképpel való megörökítését, később pedig már megrendezett jeleneteket is felvettek.
Louis Lumière legendás filmje, A vonat érkezése 1896-ban készült el, és lényegében azt mutatja be, miként gördül be egy szerelvény a La Ciotat-i pályaudvarra. Erről tartja azt a legenda, hogy a vetítésen pánik tört ki, mert a közönség azt hitte, a vonat valóban közeledik, és közéjük fog hajtani. Bár az, hogy valóban így volt-e, valószínűleg már nem derül ki, a történet jól példázza, milyen komoly hatással volt a nézőkre az új technika. Mai szemmel nézve viszont rögtön feltűnik az, ami az akkoriaknak talán nem: a kép pattog, az emberek pedig valamelyest "darabosan" mozognak.
https://www.youtube.com/watch?v=MT-70ni4Ddo
|
|
M Imre írta 18 órája a(z) Rehab Critical Mass videóhoz:
Rehab Critical Mass: Csatlakozz és TÁMOGASD ADÓD 1%-val...
M Imre írta 21 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Béke, barátság, bringatároló! https://www.facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
-- Erzsébetváros polgármestere arról írt kedden, hogy Vitézy ...
M Imre írta 1 napja a(z) Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan videóhoz:
A pécsi mentők megmutatják, hogy mit kell tudni az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk 33 milliárd dollárért eladta az X-et a saját AI ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
VEKE: Érdekel, hogyan is (nem) működik ez a Budapest nevű ...
M Imre írta 1 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Mi folyik itt a Flórián-téren?! Winkler Róbert | Mar 27, 2025 ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
GPS nőknek (videó) https://www.facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) Ime a múlt évszázad legkülönlegesebb autócsodái! blogbejegyzéshez:
Párizsban közlekedett a Jaguar megosztó konceptautója |...
M Imre írta 1 napja a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
Órák kérdése, és földönkívüli életre bukkanhat ez a...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Road Safety - a biztonság az első | oktató projekt gyermekeknek (HUMDA)
Kéklámpa az életekért
Legyen minden nap a kulturált közlekedés napja! (tanácsok)
2018. szeptember vége: nem nyilvánosak a sebességmérések | 2019-es eredmények: Óberling József ezredes (ORFK)