Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A vasúti közlekedés rendkívül biztonságosnak mondható, ennek ellenére történnek súlyos vasúti balesetek. Egy új számítógépes rendszer minimálisra csökkentené az összeütközések számát.
Két vasúti szerelvény balesetét csak megfelelő és pontos információkkal
lehet megakadályozni. A Német Légiközlekedési és Űrhajózási Központ
(DLR) munkatársai egy olyan számítógépes szoftvert és hozzátartozó
hardvereket fejlesztettek ki, amelyek képesek meggátolni, hogy két
vonat egymásba rohanjon. A rendszer neve Railway Collision Avoidance
System (RCAS). A szakemberek egy Aachen melletti tesztvonalon mutatták
be az új megoldást. "Az RCAS egy olyan rendszer, amit a vasúti
összeütközések elkerülésére hoztunk létre és ami a vasútvonalakon
működő biztosítóberendezésektől függetlenül üzemel" - foglalta össze a program, lényegét prof. dr. Thomas Strang projektvezető, a DLR Kommunikációs és Navigációs Intézetének munkatársa.
"A rendszert elsősorban olyan vonalakra terveztük, ahol jelenleg
nincsenek biztosítóberendezések, ilyenek például az ipari
szárnyvonalak, az építési és tolatási területek" - mondta dr. Michael
Meyer, a DLR kutatója. Az RCAS mindegyik tesztben önállóan értékelte és
állandóan elemezte a pillanatnyi helyzetet. Amikor a szituáció
kritikussá vált, a fedélzeti szoftver azonnal riasztotta a
mozdonyvezetőt és felszólította, hogy haladéktalanul fékezzen.
A Railway Collision Avoidance System a jelenlegi legkorszerűbb
kommunikációs és szenzortechnológiákat alkalmazza, s ezeknek
köszönhetően létrehozható két vonat között egy megfelelő minőségű
kapcsolat. Ezáltal a vasúti szerelvények képesek egymással különböző
fontos információkat (pillanatnyi pozíció, sebesség, tervezett útvonal,
szállított teher stb.) megosztani, amint egymás hatótávolságába érnek.
"Amennyiben a rendszer azt állapítja meg, hogy összeütközés veszélye
fenyeget, azonnal riasztja a vezetőket és megoldási lehetőségeket ajánl
nekik" - közölte Thomas Strang.
Az új programmal nem a jelenleg használt European Train Control
Systemet (ETCS) váltanák fel, hanem sokkal inkább kiegészítő
megoldásnak szánják. A szakembernek meggyőződése, hogy egy RCAS vagy
ahhoz hasonló megoldás alkalmazásával elkerülhető lett volna idén
február 15-én Brüsszel mellett a két belga regionális vasúti szerelvény
karambolja. Az RCAS előnye, hogy kizárólag kereskedelmi forgalomban is
kapható hardverekből és szoftverekből épül fel, így a segítséggel egy
egyszerű és viszonylag olcsó biztonsági rendszer hozható létre.
A projektben részt vesz még a DLR Közlekedési Rendszertechnikai,
valamint Robotikai és Mechatronikai Intézete is, valamint az intézmény
együttműködik a Bajor Felsőtartományi Vasúttal (BOB). A BOB
biztosította a tesztekben használt Integral típusú motorvonatot.
(forrás: sg.hu)
|
|
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:
A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...
M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:
Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...
M Imre 3 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....
M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...
M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...
M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vakok és gyengénlátók közlekedését segítő ötletpályázat a DANOVA-projekt részeként
Traffipax-módik: az új átlagsebesség-mérés bevezetése, és a FamaLaser III tesztje
Erős téli lehűlés, intenzív havazás idejében jelezhető, ezért megfelelő előrelátással fel lehet rá készülni
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)