Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A vasúti közlekedés rendkívül biztonságosnak mondható, ennek ellenére történnek súlyos vasúti balesetek. Egy új számítógépes rendszer minimálisra csökkentené az összeütközések számát.
Két vasúti szerelvény balesetét csak megfelelő és pontos információkkal
lehet megakadályozni. A Német Légiközlekedési és Űrhajózási Központ
(DLR) munkatársai egy olyan számítógépes szoftvert és hozzátartozó
hardvereket fejlesztettek ki, amelyek képesek meggátolni, hogy két
vonat egymásba rohanjon. A rendszer neve Railway Collision Avoidance
System (RCAS). A szakemberek egy Aachen melletti tesztvonalon mutatták
be az új megoldást. "Az RCAS egy olyan rendszer, amit a vasúti
összeütközések elkerülésére hoztunk létre és ami a vasútvonalakon
működő biztosítóberendezésektől függetlenül üzemel" - foglalta össze a program, lényegét prof. dr. Thomas Strang projektvezető, a DLR Kommunikációs és Navigációs Intézetének munkatársa.
"A rendszert elsősorban olyan vonalakra terveztük, ahol jelenleg
nincsenek biztosítóberendezések, ilyenek például az ipari
szárnyvonalak, az építési és tolatási területek" - mondta dr. Michael
Meyer, a DLR kutatója. Az RCAS mindegyik tesztben önállóan értékelte és
állandóan elemezte a pillanatnyi helyzetet. Amikor a szituáció
kritikussá vált, a fedélzeti szoftver azonnal riasztotta a
mozdonyvezetőt és felszólította, hogy haladéktalanul fékezzen.
A Railway Collision Avoidance System a jelenlegi legkorszerűbb
kommunikációs és szenzortechnológiákat alkalmazza, s ezeknek
köszönhetően létrehozható két vonat között egy megfelelő minőségű
kapcsolat. Ezáltal a vasúti szerelvények képesek egymással különböző
fontos információkat (pillanatnyi pozíció, sebesség, tervezett útvonal,
szállított teher stb.) megosztani, amint egymás hatótávolságába érnek.
"Amennyiben a rendszer azt állapítja meg, hogy összeütközés veszélye
fenyeget, azonnal riasztja a vezetőket és megoldási lehetőségeket ajánl
nekik" - közölte Thomas Strang.
Az új programmal nem a jelenleg használt European Train Control
Systemet (ETCS) váltanák fel, hanem sokkal inkább kiegészítő
megoldásnak szánják. A szakembernek meggyőződése, hogy egy RCAS vagy
ahhoz hasonló megoldás alkalmazásával elkerülhető lett volna idén
február 15-én Brüsszel mellett a két belga regionális vasúti szerelvény
karambolja. Az RCAS előnye, hogy kizárólag kereskedelmi forgalomban is
kapható hardverekből és szoftverekből épül fel, így a segítséggel egy
egyszerű és viszonylag olcsó biztonsági rendszer hozható létre.
A projektben részt vesz még a DLR Közlekedési Rendszertechnikai,
valamint Robotikai és Mechatronikai Intézete is, valamint az intézmény
együttműködik a Bajor Felsőtartományi Vasúttal (BOB). A BOB
biztosította a tesztekben használt Integral típusú motorvonatot.
(forrás: sg.hu)
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
Budapest, Margit híd, budai hídfő, hurokvégállomás, 1979....
M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
321 km/h-val száguldozott egy autós a német A2 autópályán ...
M Imre írta 1 napja a(z) Víz Világnapja 2023 | Szurkolók az Állatokért Alapítvány a Tarna folyó partjáról videóhoz:
Miért nincs már hatása a víznek a tájra? # Dr. Gusztáv Jakab ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Közlekedő Tömeg: Siklás történt az alig egy hete átadott ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Autószerelés... Mindig van egy okos a csapatban! :D ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
A BP szerint az évszázad legnagyobb olaj- és ...
M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Magyarország legnagyobb autógyárát építi fel a Mercedes ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vakok és gyengénlátók közlekedését segítő ötletpályázat a DANOVA-projekt részeként
Traffipax-módik: az új átlagsebesség-mérés bevezetése, és a FamaLaser III tesztje
Erős téli lehűlés, intenzív havazás idejében jelezhető, ezért megfelelő előrelátással fel lehet rá készülni
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)