Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Napi Gazdaság cikke.
Néhány hónap múlva megjelenhetnek az első magyar fejlesztésű elektromos autók Ausztriában. A Bontino a személyszállítás helyett turisztikai szerepet kaphat - eleinte főként külföldön.
A Bontino elektromos autó mellett az
ausztriai Weizban multifunkcionális töltőoszlopokat is gyárt majd a
Brixxon Elektromos Autó Kft. A társaság nem a személyszállításra épít,
sokkal inkább az idegenforgalomban szeretne újfajta szolgáltatásokkal
megjelenni - mondta a Napinak Horváth Sándor László. A kft.
tulajdonos-ügyvezetője szerint április végéig a töltőállomás kiviteli
tervdokumentációja, valamint a töltőoszlopok végleges hardver- és
szoftverelemei is elkészülnek. Várhatóan március végén, április elején
zárul a Bontino engedélyeztetési eljárása Grazban a TÜV Österreichnél,
tavasszal akár meg is kezdődhet a járművek gyártása az osztrák
fióktelepen.
A kft. terveinek megvalósításához számos külföldi
befektető is jelentős összeggel járulna hozzá, ám szinte valamennyien
az elektromos autó hivatalos uniós műszaki minősítéséhez kötik a
tőkejuttatást. A Brixxon osztrák, holland és német befektetőkkel is
folytat tárgyalásokat, s bár különböző konstrukcióban és feltételekkel,
de mindannyian több millió eurónyi tőkét biztosítanának az autó- és a
töltőoszlopgyártáshoz.
Az Erste Bankhoz tartozó
Steiermärkische Bank osztrák állami garanciavállalás mellett már
jóváhagyta egy 1,5 millió eurós kölcsön folyósítását a Brixxonnak
(Napi, 2008. december 19.). Ez az összeg elegendő a gyártás
beindításához, és a társaság az idei évre tervezett 2,6 ezer járművet
akkor is elő tudja állítani, ha csak áprilisban indulna meg a gyártás.
Több országból is számos vállalat érdeklődik a magyar fejlesztésű
elektromos jármű iránt, a cégek elsősorban idegenforgalmi szerepet
szánnak a Bontinónak: nagy számban hasznosítanák az autót például a
spanyol tengerparti turisztikai övezetekben.
A Brixxon üzleti
tervében 2013-ig mintegy 50 ezer Bontino gyártását irányozza elő, a
saját energiaigényét napelemekből, a járművek töltését pedig hálózati
forrásból fedező töltőoszlopokból pedig évi néhány ezer darabot
gyártanának. Az előzetes megrendelésekkel sem állnak rosszul: 2009-ben
Weizban elkészülő autókra már most megvannak a vevők - mondta Horváth.
A
kft. saját töltőállomás-hálózat kiépítését is tervezi: a környezetbarát
kutak az autók töltése mellett turisztikai funkciókat is ellátnának.
Helyet kaphatnak az állomásokon éttermek, irodák, konferenciatermek is.
Miután magas a létesítmények beruházási költsége, a 3-4 millió euró
körüli összeg biztosításához további tőkebevonásra lesz szükség. Az
ügyvezető szerint Ausztriában ugyan már kijelölték azt a területet,
ahol az első ilyen töltőállomást felépíthetik, azonban leghamarabb csak
az év második felében kezdődhetne meg a kivitelezés. A beruházás
költségeinek legkevesebb 80 százalékát uniós pályázati forrásokból
fedeznék.
átvette: b. klári
Paranormális jelenségek: Bontino
BUDAPEST – Minden hiába! Az osztrákoknál gyártják azt a magyar elektromos autót, amely néhány év alatt az egész világot meghódíthatja rendkívül gazdaságos árával és egyedülálló formájával. Hány szenzációs találmányt kell még elherdálnunk? Miért külföldön húznak hasznot találmányainkból? A feltaláló Horváth Sándor László (53) elsőként a Blikknek mutatta meg az „elherdált” Bontino autót.
(...)
– Minőségi anyagokból készült, mégsem olyan drága, mint a konkurens autók. Az ára tízezer euró (2,6 millió forint). Kilométerenként 2-3 forintnyi energiát fogyaszt, egy akksifeltöltéssel 80–120 kilométert tesz meg – magyarázta a feltaláló.
László kisebb csodát vitt véghez. Kevesebb mint egy év alatt végzett, noha előfordult, hogy a munka hónapokig állt, mert az alkatrészek nem készültek el időre, a tervezésbe pedig több hiba csúszott. Végül saját kezébe vette a szerelést, maga javította ki a hibákat. Közben azt remélte, itthon talál támogatókat találmányához. Nem is akart hinni a fülének, amikor az illetékes hivatalok sorra küldték el mondvacsinált indokokkal.
(...)
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=94364
http://www.politaktika.hu/hirek/ausztriaban_fognak_gyartani_magyar_auto
A témáról írtam már a klubban.... (klubvezető)
No ez még csak "coming soon" azaz nemsokára Brixxon oldala (2009.02):
Pár nap múlva rendelhető a Bontino
Idén 3 ezer Bontinót terveznek összeszerelni,
az első magyar fejlesztésű és gyártású környezetbarát autóból eddig leginkább osztrákok rendeltek
Csütörtöktől rendelhető meg a Brixxon Elektromos Autó Kft.-nél a Bontino, az első magyar fejlesztésű és gyártású környezetbarát autó - tudta meg a Napi Gazdaság.
A pickup típusú, kizárólag elektromos meghajtású jármű alkatrészeit magyar cégek, többek között a pécselyi Carbon Composite Kft. és a soproni Hirschler Glas Kft. állítják elő a Brixxon számára - mondta el a lapnak Horváth Sándor László, a cég ügyvezető igazgatója.
A vállalat idén 3 ezer Bontino összeszerelését tervezi, az első megrendelések többsége osztrák önkormányzati és turisztikai szervezetektől érkezett. A következő négy évben összesen 150 ezer elektromos autó értékesítésével számol az ügyvezető.
A Brixxon megkezdte egy napkollektoros töltőállomás fejlesztését is, az elsőt várhatóan két hónap múlva, Ausztriában építik fel.
Forrás: hirado.hu/Napi Gazdaság
A YouTube-ról el lett távolítva a Bontino videó, hm ... http://www.greenpowerscience.com/
Valamint... :)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Módosult az OTÉK rendelet – Mi lesz a kötelező töltőkkel?
Fotózás utazáskor, praktikus tanácsok, ötletek fényképezéshez. Tibettől a Kaukázusig.
T/6410 A közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggő törvénymódosításokról
Új magyar tűzoltóautó - Rába-Heros Aquadux X