Közlekedés: Osztrák lesz a magyar villanyautó

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Napi Gazdaság cikke.

 

Néhány hónap múlva megjelenhetnek az első magyar fejlesztésű elektromos autók Ausztriában. A Bontino a személyszállítás helyett turisztikai szerepet kaphat - eleinte főként külföldön.


A Bontino elektromos autó mellett az ausztriai Weizban multifunkcionális töltőoszlopokat is gyárt majd a Brixxon Elektromos Autó Kft. A társaság nem a személyszállításra épít, sokkal inkább az idegenforgalomban szeretne újfajta szolgáltatásokkal megjelenni - mondta a Napinak Horváth Sándor László. A kft. tulajdonos-ügyvezetője szerint április végéig a töltőállomás kiviteli tervdokumentációja, valamint a töltőoszlopok végleges hardver- és szoftverelemei is elkészülnek. Várhatóan március végén, április elején zárul a Bontino engedélyeztetési eljárása Grazban a TÜV Österreichnél, tavasszal akár meg is kezdődhet a járművek gyártása az osztrák fióktelepen.

A kft. terveinek megvalósításához számos külföldi befektető is jelentős összeggel járulna hozzá, ám szinte valamennyien az elektromos autó hivatalos uniós műszaki minősítéséhez kötik a tőkejuttatást. A Brixxon osztrák, holland és német befektetőkkel is folytat tárgyalásokat, s bár különböző konstrukcióban és feltételekkel, de mindannyian több millió eurónyi tőkét biztosítanának az autó- és a töltőoszlopgyártáshoz.

Az Erste Bankhoz tartozó Steiermärkische Bank osztrák állami garanciavállalás mellett már jóváhagyta egy 1,5 millió eurós kölcsön folyósítását a Brixxonnak (Napi, 2008. december 19.). Ez az összeg elegendő a gyártás beindításához, és a társaság az idei évre tervezett 2,6 ezer járművet akkor is elő tudja állítani, ha csak áprilisban indulna meg a gyártás. Több országból is számos vállalat érdeklődik a magyar fejlesztésű elektromos jármű iránt, a cégek elsősorban idegenforgalmi szerepet szánnak a Bontinónak: nagy számban hasznosítanák az autót például a spanyol tengerparti turisztikai övezetekben.

A Brixxon üzleti tervében 2013-ig mintegy 50 ezer Bontino gyártását irányozza elő, a saját energiaigényét napelemekből, a járművek töltését pedig hálózati forrásból fedező töltőoszlopokból pedig évi néhány ezer darabot gyártanának. Az előzetes megrendelésekkel sem állnak rosszul: 2009-ben Weizban elkészülő autókra már most megvannak a vevők - mondta Horváth.

A kft. saját töltőállomás-hálózat kiépítését is tervezi: a környezetbarát kutak az autók töltése mellett turisztikai funkciókat is ellátnának. Helyet kaphatnak az állomásokon éttermek, irodák, konferenciatermek is. Miután magas a létesítmények beruházási költsége, a 3-4 millió euró körüli összeg biztosításához további tőkebevonásra lesz szükség. Az ügyvezető szerint Ausztriában ugyan már kijelölték azt a területet, ahol az első ilyen töltőállomást felépíthetik, azonban leghamarabb csak az év második felében kezdődhetne meg a kivitelezés. A beruházás költségeinek legkevesebb 80 százalékát uniós pályázati forrásokból fedeznék.

 

átvette: b. klári

 

network.hu

Paranormális jelenségek: Bontino




BUDAPEST – Minden hiába! Az osztrákoknál gyártják azt a magyar elektromos autót, amely néhány év alatt az egész világot meghódíthatja rendkívül gazdaságos árával és egyedülálló formájával. Hány szenzációs találmányt kell még elherdálnunk? Miért külföldön húznak hasznot találmányainkból? A feltaláló Horváth Sándor László (53) elsőként a Blikknek mutatta meg az „elherdált” Bontino autót.

(...)

– Minőségi anyagokból készült, mégsem olyan drága, mint a konkurens autók. Az ára tízezer euró (2,6 millió forint). Kilométerenként 2-3 forintnyi energiát fogyaszt, egy akksifeltöltéssel 80–120 kilométert tesz meg – magyarázta a feltaláló.

László kisebb csodát vitt véghez. Kevesebb mint egy év alatt végzett, noha előfordult, hogy a munka hónapokig állt, mert az alkatrészek nem készültek el időre, a tervezésbe pedig több hiba csúszott. Végül saját kezébe vette a szerelést, maga javította ki a hibákat. Közben azt remélte, itthon talál támogatókat találmányához. Nem is akart hinni a fülének, amikor az illetékes hivatalok sorra küldték el mondvacsinált indokokkal.

(...)

http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=94364
http://www.politaktika.hu/hirek/ausztriaban_fognak_gyartani_magyar_auto

 

A témáról írtam már a klubban.... (klubvezető)

 

No ez még csak "coming soon" azaz nemsokára Brixxon oldala (2009.02):

http://www.bontino.com/

 

Pár nap múlva rendelhető a Bontino

Idén 3 ezer Bontinót terveznek összeszerelni,

 

az első magyar fejlesztésű és gyártású környezetbarát autóból eddig leginkább osztrákok rendeltek

Csütörtöktől rendelhető meg a Brixxon Elektromos Autó Kft.-nél a Bontino, az első magyar fejlesztésű és gyártású környezetbarát autó - tudta meg a Napi Gazdaság.

A pickup típusú, kizárólag elektromos meghajtású jármű alkatrészeit magyar cégek, többek között a pécselyi Carbon Composite Kft. és a soproni Hirschler Glas Kft. állítják elő a Brixxon számára - mondta el a lapnak Horváth Sándor László, a cég ügyvezető igazgatója.

A vállalat idén 3 ezer Bontino összeszerelését tervezi, az első megrendelések többsége osztrák önkormányzati és turisztikai szervezetektől érkezett. A következő négy évben összesen 150 ezer elektromos autó értékesítésével számol az ügyvezető.

A Brixxon megkezdte egy napkollektoros töltőállomás fejlesztését is, az elsőt várhatóan két hónap múlva, Ausztriában építik fel.

 

Forrás: hirado.hu/Napi Gazdaság

 

A YouTube-ról el lett távolítva a Bontino videó, hm ... http://www.greenpowerscience.com/

 

Érdekes cikkek a Bontino-ról

 

Valamint... :)

 

 

Címkék: bontino fogyasztás horváth kóka környezetbarát lászló magyar osztrák sándor töltőoszlop villanyautó

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu