Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. május 27.
A Legfelsőbb Bíróság is jóváhagyta azt az ítéletet, amely szerint a közút kezelője köteles jelentős összegű kártérítést fizetni egy házaspárnak az életüket elviselhetetlenné és az ingatlanukat eladhatatlanná tevő hatalmas kamionforgalom miatt.
A perhez a Levegő Munkacsoport nyújtott segítséget. A precedens értékű ítélet remélhetőleg ráébreszti az illetékeseket arra, hogy nem lehet tovább halogatni a hatékony forgalomcsillapító intézkedések megtételét sem a 86-os úton, sem a nagy kamionforgalommal sújtott egyéb utakon. Az ítélet egyúttal azt is mutatja, hogy immár elengedhetetlen a nehéz tehergépkocsik kilométer-arányos útdíjának mielőbbi bevezetése és a vasúti teherszállítás fejlesztése.
A hazánk nyugati szélét átszelő és számos kisebb-nagyobb településen áthaladó 86. számú főúton a nehéz tehergépjárművek szinte összefüggő sort alkotva haladnak éjjel-nappal. Ennek egyik oka, hogy az uniós csatlakozással látványosan megnőtt a térség kereskedelmi forgalma, amely egyre inkább a közutakat veszi igénybe.
A fő ok azonban, hogy a párhuzamosan futó osztrák autópályák használóinak 2005 óta a megtett út arányában jelentős útdíjat kell fizetniük. A fuvarozók költségkímélési céllal inkább Magyarországon, a 86-os úton közlekednek, amely így az Európa déli és északi fele közötti kereskedelmi forgalom egy tekintélyes részét is kénytelen elvezetni.
Amit a közúti fuvarozók megtakarítanak, azt az út mentén élő lakosok sokszorosan megfizetik: szenvednek a portól, a kipufogógáztól, a zajtól, a rezgésektől, nehezen jutnak át a település egyik feléből a másikba. Elköltözni sem tudnak, mert az ingatlanjaik gyakorlatilag eladhatatlanná váltak, senki nem akar olyan házba költözni, ahol lehetetlen a pihenés, a kerti tevékenység, és ahol állandó a félelem attól, hogy egy figyelmetlen kamionos balesetet okoz. A kormánnyal, a környezetvédelmi hatóságokkal és a közútkezelővel folytatott eredménytelen levelezést, sokszori hiábavaló tiltakozásokat megelégelő két lakos 2007-ben bírósághoz fordult kárai megtérítése érdekében. A bíróság első- és másodfokon, majd a Legfelsőbb Bíróság a felülvizsgálat során is a lakosoknak adott igazat.
Az alperes a közút kezelője volt, hiszen ez a szerv köteles a közút forgalmi rendjét úgy alakítani, hogy a lakott területeket ne érje kár. Ezt a kötelezettségét azonban a közútkezelő elmulasztotta teljesíteni, mivel sem fizikai forgalomcsillapítás, sem a nehéz tehergépkocsik (akár részbeni) kitiltása nem valósult meg az érintett útszakaszon.
A perben szakértő bizonyította, hogy a forgalom által okozott zajterhelés meghaladja a jogszabályokban előírt határértéket. A kár megállapítása érdekében ingatlanforgalmi szakértőre is szükség volt, aki szerint az érintett ingatlan „gyakorlatilag forgalomképtelenné” vált az elviselhetetlen kamionáradat miatt. Szakvéleményében végül 15 százalékos értékcsökkenést állapított meg, és a bíróság ennek megfelelően döntött a vagyoni kártérítésről. A bíróság a lakosok életminőségének tartós csökkenése miatt nem vagyoni kártérítést is megítélt.
Az érintett települések lakói és a forgalom csillapítását már régóta szorgalmazó civil szervezetek remélik, hogy a precedens értékű ítélet végre ráébreszti az illetékeseket arra, hogy nem lehet tovább halogatni a hatékony forgalomcsillapító intézkedések megtételét sem a 86-os úton, sem a nagy kamionforgalommal sújtott egyéb utakon. Az ítélet egyúttal azt is mutatja, hogy immár elengedhetetlen a nehéz tehergépkocsik kilométer-arányos útdíjának mielőbbi bevezetése és a vasúti teherszállítás fejlesztése.
(forrás: greenfo.hu)
|
|
M Imre írta 18 perce a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
A menesztett BKV-vezér szerint semmi köze ...
M Imre írta 25 perce a(z) A kéményseprőt elütötte egy autó képhez:
Az egykori autófővárostól nem messze 130 éve tilos autót ...
M Imre írta 50 perce a(z) Közérdekű fórumtémában:
Mi nyílt levelet írtunk Bernadettnek, hogy 10.000 ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Ütemterv szerint halad a Flórián téri felüljáró felújítása: zajlik a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Kerekes sporteszközök: elektromos roller, segway, hoverboard és elektromos gördeszka ..., jöhet az új KRESZ-csomag blogbejegyzéshez:
Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Óbuda, Gázgyár: rákkeltő méreg szivárog a Dunába (2018.) | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Levegő Munkacsoport levele Tarlós István főpolgármesternek: Érdemes-e szétverni a buszsávok hálózatát? (2013. november 12.)
Az úthibák feltérképezését és azok hatékony kijavítását segíti a Kátyúvadász elnevezésű webes és okostelefonos alkalmazás
A sértett, károsult közrehatása a balesetek során
Nem árt ismételni: a kátyúkárról