Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A magyar utakon egyre gyakrabban látunk külföldi rendszámú, de magyar állampolgár által vezetett autót. Az első hullámban érkező szlovák rendszámú jármű áradat után megjelentek a német, osztrák és ukrán rendszámú autók, de akár brit, amerikai, vagy akár valamely óceániai szigetország rendszámával is találkozhatunk.
Nem is kell sokáig böngésznünk
az interneten, pár kattintás után egyre-másra ajánlkoznak a különböző
közvetítő cégek, hogy segítenek nekünk olcsó, külföldi rendszámú autóhoz
jutni.
EU-s és nem EU-s
A hirdetések szerint
százezreket (akár a gépjármű üzemeltetési költségeinek 30%-át) lehet
megtakarítani Németországban, Szlovákiában céges gépkocsi vásárlása
esetén. Több ezer eurós "előnyhöz" lehet jutni az általános forgalmi
adók és a regisztrációs díjak közti különbségből német autó
regisztrációjával.
Németországban -több más uniós államhoz
hasonlóan- nincs regisztrációs-és súlyadó, nincs bevizsgálási díj, a
forgalomba helyezés költsége, a rendszámtábla ára -a magyarhoz képest-
kimondottan alacsony. A legegyszerűbben úgy lehet külföldi rendszámra
szert tenni, hogy az adott EU-országban alapítani kell egy céget, a cég
tulajdonában lévő autóra így szlovák (német, lengyel, stb.) rendszám
kerül. A másik megoldás az, hogy a magánszemély Szlovákiában
(Németországban, Lengyelországban) jelenti be tartózkodási helyét - azt
ugyanis nem ellenőrzik, hogy ténylegesen hol tartózkodnak az érintettek
életvitelszerűen.
Cégként és magánszemélyként egyaránt kifizetődő
lehet a külföldi autóvásárlás: az általunk fellelt vállalkozások
lakcím-ügyintézésben, cégalapításban is segítséget nyújtanak. Ha pedig a
vevő rendelkezik egy német lakcímmel, és van tartózkodási engedélye,
elvileg mindenfajta további igazolás nélkül használhatja autóját az
Európai Unióban és így Magyarországon is. Hátrány viszont, hogy a német
rendszámú autókat Németországban kell műszaki vizsgára vinni. A kiutazás
a költsége azonban elhanyagolható a "megspórolt" adókhoz, járulékokhoz
képest.
Megfigyelhető a nem
EU-tagállamokból behozott autók növekvő száma is: Ukrajnából, az
USA-ból, de még az óceániai szigetországokból származó járművek róják a
magyar utakat. Ezen járművek ellenőrzése komoly fejtörést okoz a
hatóságoknak: gyakran offshore cégek állnak mögöttük, tulajdonosaik így
próbálják kikerülni az adó-és járulékfizetést.
Besokalltak a
vámosok
Az elmúlt időszakban a vámhatóság is észlelte, hogy
olyan - jellemzően nagy értékű- gépjárművek vesznek részt a hazai közúti
forgalomban, amelyek valamely Európai Unión kívüli ország forgalmi
rendszámával rendelkeznek. A jogszabályok szigorú feltételeket
határoznak meg a nem közösségi árunak minősülő gépjárművek behozatalával
és használatával kapcsolatban. A feltételek teljesítésével lehetőség
van ezen gépjárművek alkalomszerű magyarországi használatára, azonban a
belföldi rendszeres és tartós használat kizárólag a vámok és a nemzeti
adók megfizetését követően lehetséges.
A vámhatóság lezárt
ellenőrzései során minden harmadik(!) esetben azt állapította meg, hogy
az érintett gépjárművek magyarországi használata nem jogszerű. A 100-nál
is több gépjárművet érintő ellenőrzések tapasztalatai alapján
kijelenthető, hogy a jogsértéseket jellemzően olyan Magyarországon
lakóhellyel rendelkező személyek követik el, akik az Európai Unión
kívüli ország rendszámával rendelkező gépjárművet behozzák Magyarország
területére és azt a megfelelő vámeljárás lefolytatása nélkül,
rendszeresen és tartósan használják.
A magyar jogszabályok erre azonban nem adnak lehetőséget, sőt, kötelező szankciók bevezetéséről rendelkeznek. E szankciók - természetesen azon túl, hogy a jogsértő módon behozott gépjármű tekintetében a vámok és a nemzeti adók megállapításra és beszedésre kerülnek - keretében a vámhatóság vámigazgatási bírságot szab ki, illetve büntetőeljárás bevezetésére is sor kerülhet.
Gyorshajtásért sem büntethetők
Az objektív felelősség 2008-as bevezetése óta nem lehet itthon megúszni a gyorshajtást. Ez az állítás azonban csak a magyar rendszámú autókra igaz, a külföldiekre nem.
A rendészeti tárca szerint ugyanis ha a rendőrség nem állította meg őket, semmiféle bírságot nem lehet rajtuk behajtani, sőt még az autó tulajdonosának az adatait sem tudják a hatóságok megállapítani.
"Nem létezik olyan jogforrás, amely az egész unióban megfelelően kezelné azt, hogy az egyes tagállamok hatóságai hogyan kaphatnak adatokat a más tagországokban nyilvántartásba vett gépjárművek üzemben tartóiról."
A vámhatóság -
tekintettel az eddigi ellenőrzések tapasztalataira is -, közúti
ellenőrzései során folyamatosan vizsgálja az érintett gépjárművek
használatának jogosságát. Az ellenőrzések során a vámszervek igénybe
veszik a rendőrség segítségét is, akik önálló ellenőrzéseik, illetve a
vámszervekkel közös akciók keretében közreműködnek a jogsértések
kiszűrésében és felderítésében.
A gyakorlatban tehát a VPOP
annyit tud tenni, hogy az ellenőrzésekről értesíti az adóhatóságot. Ezek
a jelzések eljutnak az APEH-hoz, de ezt követően azonnal, automatikusan
vizsgálat az adóhatóságnál nem indul. Bakonyi Ágnes, az APEH szóvivője a
napokban úgy nyilatkozott: ez egyelőre csak egy rendszám, egy adat
valakiről, ami még nem feltételez semmit.
Inkább ne koccanj
külföldi rendszámúval
Ha egy gépjármű telephelye Szlovákia,
esetleg Ukrajna, akkor az adott országban kell fizetni a kötelező
biztosítás díját, ez minden országban a forgalomba helyezés, illetve
forgalomban tartás feltétele. A károk esetében ebből adódóan a
kárrendezés sem a megszokott ügymenet szerint zajlik, hanem nemzetközi
kárként, ahol a károkozó külföldi, a káresemény helye pedig
Magyarország, függetlenül attól, hogy a károkozó esetleg tökéletesen
beszél magyarul.
A baleset bekövetkezésekor a hagyományos EU
standard kárbejelentő nyomtatványt kell kitölteni, ez megegyezik a hazai
gyakorlattal. A károsultnak a káreseményt követően azonban fel kell
hívnia a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) Információs Központját,
ahol tájékoztatják, hogy a külföldi rendszámú gépkocsi melyik külföldi
biztosítónál rendelkezik biztosítással és annak ki a magyarországi
levelezőpartnere.
(forrás: penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Külföldi rendszámmal rohangálsz? - Akkor ezt nem árt tudnod...
Taxitársaságok szúrópróba tesztje
Fotózás utazáskor, praktikus tanácsok, ötletek fényképezéshez. Tibettől a Kaukázusig.
Sokaknak ismeretlen tábla szedi áldozatait az autópályákon (a cikk magyarázata alább, a hozzászólásokban)