Közlekedés: Rövid, kis hírek (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2440 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Rövid, kis hírek

Ezt a témát Sunóm Nagéla indította 14 éve

Botrány! Röhögnek a szabályokon a pesti gumisok!

A Nemzeti Közlekedési Hatóság átfogó ellenőrzést tartott a budapesti és Pest megyei gumiszerelő, kerékkiegyensúlyozó, gumiabroncs javító vállalkozásoknál. Az akció során 122 vállalkozás telephelyét ellenőrizték az NKH szakemberei. A 122 megvizsgált telephelyből összesen 8(!) felelt meg minden előírásnak.

A legtöbb esetben (194 eset) a mérőeszközök hitelesítésének okmányai és a kalibrálását igazoló dokumentum hiánya vagy a kerékkiegyensúlyozó berendezés kalibrálásának hiánya volt a probléma.

Bizonyíték: a nők tényleg rosszabbul parkolnak!

Az elvégzett munka tanúsításának elmulasztása vagy a szakmai képesítés hiánya több ízben is előfordult az ellenőrzések során (17-17 eset). Működési és telephelyengedély hiánya 4 esetben fordult elő.




A kalibrálások hiányossága nagy számban történő előfordulásának oka vélhetően az, hogy a műszerek hitelesítése, kalibrálása anyagi kiadással jár, illetve azok elmulasztását nem tartják kockázatosnak a vállalkozások.

Az NKH a hiányosságok megszüntetésének szükségességére minden esetben felhívta a vállalkozások figyelmét, illetve előírta a hiánypótlások megszüntetését igazoló (bizonyítvány, jegyzőkönyv másolatok, levél a megtett intézkedésekről) dokumentumok megküldési kötelezettségét a Hatóság részére.
* * *

Hozzászólások eddig: 254

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 12 éve

Mától érvénytelen a Komló és a Pannon Volán közötti szerződés, ám egy évig (?) még biztosítja a buszközlekedést a társaság
...
Telefonon utolértük Polics Józsefet, Komló polgármesterét, aki elmondta, a Pannon Volán Zrt.-vel kötött szerződés értelmében a társaság valóban megszűntnek tekintheti a szerződést, ha a város nem finanszírozza a veszteségeket – márpedig az önkormányzat eddig sem tudta, és a jövőben sem fogja tudni átvállalni a cég terheit.

A sajtóközlemény azon része előtt azonban, amelyben a társaság kijelenti: „a feladat ellátására kiírt pályázat lezárásáig, maximum egy évig, tehát 2012. november 30-ig a Pannon Volán ZRt. autóbuszai látják el a komlói közösségi közlekedést” értetlenül áll, hiszen a szerződés értelmében a „szolgáltatásra kiírt pályázat lezárulásáig, illetve az új szolgáltatóval történő szerződéskötésig terjedő átmeneti időszak alatt a szolgáltató köteles jelen szerződés szerint feladatát ellátni”. Vagyis a cég mindaddig, (de legalább 2015-ig, amíg a közszolgáltatási szerződés szól) nem függesztheti fel tevékenységét a komlói helyi járatos közlekedésben, amíg nincs új szolgáltató – hangsúlyozta Polics József. Ha ezzel a társaság nem ért egyet, kénytelenek lesznek jogvitát folytatni a két fél által vállalt kötelezettségekről, és akár bíróságra vinni az ügyet.

Megkérdeztük dr. Horváth Zoltánt, a Pannon Volán Zrt. vezérigazgatóját is az ellentmondásról, amellyel kapcsolatban elmondta: bár a várossal kötött szerződésben ez nem szerepel, egyéb uniós és magyar jogszabályok kimondják, hogy az átmeneti időszak maximum egy évig tarthat.
...
Teljes cikk: http://bama.hu/baranya/kozelet/egy-evig-meg-jarnak-komlon-a-pannon-volan-buszai-415152

Válasz

M Imre üzente 12 éve

Szmogriadó szabályozás - engedélyezett útvonalak

A rendelet 1.§-a
(3) E rendelet területi hatálya nem terjed ki
a) az M0 jelű elkerülő út Budapest Főváros közigazgatási területén áthaladó szakaszaira;
b) Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak átmenő gépjárműforgalma biztosítása érdekében, a következő útvonalak szakaszaira: Budapest közigazgatási határa – Nagykovácsi út – Szépjuhászné útja – Budakeszi út – Budapest közigazgatási határa, továbbá Budapest közigazgatási határa – Nagykovácsi út – Nagyrét utca – Máriaremetei út – Hidegkúti út – Budapest közigazgatási határa.


Az érintett járművekkel a rendelet szerint

* Diósd felől 7-es útról az M0-ra csak Szeged irányába szabad felhajtani, az M0-ról csak Győr felől lehet Diósd felé kanyarodni, mivel a 7-es úton az M0 feletti hídon is tilos közlekedni,
* az M6-osról legkésőbb az érdi Tesconál le kell hajtani, a 7-es úton keresztül megközelíteni az M0-át, feltéve hogy Szeged/Nyíregyháza felé szeretnénk kanyarodni, ellenkező esetben autópálya-matricával az M7-ig, anélkül az 1-es útig kell kerülni.
* a 6-os útról dettó (a 6-os esetében korrekt lenne az M6-ra terelni a szennyező járműveket, bár teherautók, buszok esetében a matrica itt is érdekes)
* az 51-es útról csak Szeged felé szabad az M0-ra felhajtani, az M0-ról csak Győr felől szabad az 51-es útra lehajtani. Kerülni Dunaharaszti felé lehet...
* az 5-ösön tilos az Ócsai út M0 és közigazgatási határ közötti szakaszát használni, kerülni Dunaharaszti vagy az M5 felé lehet...
* az M5 esetén szerencse, hogy az M0-val közös a külső szakasz...
* a 31-es útról Jászberény felől csak Nyíregyháza felé szabad az M0-ra hajtani, az M0-ról csak Szeged felől szabad Jászberény felé a 31-es útra hajtani, kerülni Maglódon át lehet
* az M0 péceli csomópontja nem használható, kerülni az M31, a fentiek figyelembevételével a 31-es út, illetve Maglód felé lehet...
* Nagytarcsa felől csak Nyíregyháza felé szabad felhajtani az M0-ra, az M0-ról csak Szeged felől szabad Nagytarcsa felé lehajtani, kerülni az M31 felé lehet
* a 3-as út és az M0 csomópontja nem használható, kerülni az M3 (ld. lenn), Nagytarcsa (ld. fenn) vagy az M31 felé lehet
* az M3-ról az M0-ra csak Budakalász felé szabad felhajtani (az M31 miatt ez talán nem túl érzékeny), az M0-ról az M3-ra Nyíregyháza felé felhajtani az M3 egy kb. 20 méteres budapesti szakasza miatt tilos (kerülni az M31 felé vagy Dunakeszi Nádas utca felé lehet, szép nagy kerülő)
* az M2 szintén kb. 20 méteres budapesti szakasza miatt az M0 - M2 csomópont nem használható, kerülni Dunakeszi Nádas utca felé lehet
* Dunakeszi Pálya utca felől tilos a Külső Szilágyi út budapesti szakaszán át az M0 vagy Dunakeszi Nádas utca megközelítése és fordítva,
* az M0 és a 2-es út csomópontja a 2-es út budapesti szakasza miatt nem használható.

Forrás: http://autozz.blog.hu/2011/12/01/szmogriado_meg_egy

Válasz

M Imre üzente 12 éve

A Tesco vehetii át az esztergomi tömegközlekedést

Az áruházlánc december 2-től kibővíti ingyenes buszjáratát a helyi közösségi közlekedés nélkül maradt, nyakig eladósodott városban ( http://index.hu/belfold/2011/04/06/megszunik_tomegkozlekedes_esztergomban/ ). Első körben év végéig, de az sem kizárt, hogy tartós marad a különös modell.

Esztergom városa három évig nem fizetett a helyi közösségi közlekedésért, 112 millió forinttal tartozik a Vértes Volán Zrt.-nek, ezért az júliustól nem üzemelteti a városban a helyi járatokat. A város egyik pontjából a másikba jobb híján helyközi buszjáratokkal juthatnak el a lakók.
...
Tétényi Éva polgármester elmondta, a kertváros közlekedése még ezzel sincs biztosítva, a Tesco-busz csak a város belső részének forgalmát fedi le.

Az új járat 15 megállósra bővül, és óránként közlekedik (csúcsidőben, délután 4 és este 7 óra között félóránként). A hirdetéseken az áll, hogy idén december másodikától az év végéig működik majd a kibővített járat, de a Tesco képviselői elmondták, hogy ha nő a vásárlószám a járat hatására, akkor elképzelhető, hogy nem térnek vissza a régi útvonalhoz.

Július 3. óta kétszáz helyi járat nem indul el, az alapellátást a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közösen kidolgozott megoldás alapján körülbelül ötszáz távolsági, helyközi és elővárosi járattal biztosítják – mondta el Német Tamás, a Vértes Volán vezérigazgatója. A Volán a helyi autóbuszjáratokat az ötvenes évek eleje óta üzemeltette. Az utóbbi négy évben a város évente írt ki pályázatot a helyi közlekedésre.

A cég közleménye szerint akkor folytatnák a helyi járatok üzemeltetését, ha biztosítottnak látnák, hogy a város fizet is érte, illetve megadja a tartozását.
Teljes cikk: http://index.hu/belfold/2011/11/30/a_tesco_uzemelteti_az_esztergomi_helyijaratot/

56743_3334465cbba1_s

Tesco-járat Esztergom (2011 december 2-től).jpg

Válasz

M Imre üzente 12 éve

A BKV vezérigazgatója aláírta a kollektív szerződés felmondását. Három hónapos huzavona kezdődik: a BKV és a főváros megtakarítana a juttatásokon, a szakszervezet szerint nincs hova hátrálni.

A BKV közleménye szerint a Kollektív Szerződést bármelyik fél három hónapos határidővel felmondhatja a másik félhez címzett írásbeli nyilatkozattal, melyben a felmondás okát írásban közölni kell. Ennek megfelelően Várszegi Gyula a BKV vezérigazgatója a 2010. január 19. napján megkötött határozatlan időre szóló Kollektív szerződést három hónapos határidővel 2011. november 30-án felmondta, és a felmondást megküldte a BKV szakszervezeteinek.

A felmondás indoklásában az szerepel, hogy a Kollektív Szerződés olyan rendelkezéseket tartalmaz, amelyek a BKV kiélezett anyagi helyzete, a működés finanszírozásának hiánya miatt nem tarthatóak fenn, illetve olyan juttatásokat is, amelyek a társaság gazdasági erejét meghaladják.

György István főpolgármester-helyettes a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén azt mondta, hogy a kollektív szerződés alapján 10 milliárdos nagyságrendű béren kívüli juttatást fizetnek ki a BKV-nál, ezért ezt felül kell vizsgálni. Hozzátette: az ebből származó megtakarítás önmagában nem oldja meg a BKV minden gondját, de a kormány joggal várja el, hogy a BKV is megtegye a szükséges lépéseket.
Teljes cikk: http://index.hu/belfold/budapest/2011/12/01/bkv_felmondtak_a_kollektiv_szerzodest/

Válasz

M Imre üzente 12 éve

Fizetésük ötödét elveszíthetik a BKV-sok

(tudtommal egy BKV-s, például szóló buszt vezető sofőr netto 140,000 Ft-ot visz haza ... hogy ebben az összegben az egyéb juttatások benne vannak-e "azt nem mondták" - a cikk állításaira reagálok: mestervezeto)

Havonta 37 ezer forintot bukna jövőre egy BKV-dolgozó a kollektív szerződés menedzsment szándékai szerinti módosításával - derült ki a lapunk birtokába került előzetes, belső számításokból.

Ezzel és a pótlékok csökkentésével a BKV a mintegy 12,2 ezer munkavállalóján 2012-ben összesen 5,05 milliárd forintot takarítana meg. A kollektív szerződés (ksz) módosításával a jövőben csak annyi juttatás és jövedelem jár majd mindenkinek, amennyit a munka törvénykönyve (Mt.) megenged. Márpedig a BKV-sok, illetve érdekképviseleteik az elmúlt években több olyan juttatást harcoltak ki, melyek többet nyújtanak az Mt.-ben rögzítetteknél. Ezek a "speciális elemek" beépültek a dolgozók bérébe, így ez nem "prémium", hanem a mindenkori bérmegállapodás része volt a BKV-sok számára.

Így a ksz módosítása már önmagában csökkentené a BKV-sok a nettó alapbérét, hiszen a "speciális elemek" nélkül eleve havi 10 ezer forinttal kevesebbet vinnének haza. Így megszűnne a dolgozók helyett fizetett nyugdíj- és egészségpénztári hozzájárulás összesen 14 ezer forintja, a 6 ezer forintnyi étkezési hozzájárulás, gépjárművezetőknél a 3 ezer forintos gázolaj-megtakarítás, valamint az év végi "pulykapénz" havi 3750 forintja és a 200 forintos beiskolázási támogatás is.

Megkurtítanák a pótlékokat is, ha azok meghaladják az Mt. által előírtat. Ez a 37 ezer forinton felül újabb havi mintegy 6 ezer forint jövedelemcsökkenést jelentene sok BKV alkalmazottnál. Nemcsak a dolgozók járnának rosszul: a központi költségvetés 488 millió forint társasági adótól és 397 millió forint járuléktól esne el. Ráadásul ez a jövedelemcsökkenés még a jelenleg hatályos Mt.-hez viszonyít, miközben januárban már új, ennél is kedvezőtlenebb munkajogi kódexet alkalmazna a kormány. A javaslat vitáját a héten kezdi meg az Országgyűlés.

A BKV menedzsmentje egyébként közös megegyezéssel módosítaná a ksz-t, amiről az érdekképviseletek hallani sem akarnak. ...

A sztrájkfenyegetés nyomásgyakorló hatását ugyanakkor csökkenti a sztrájktörvény tavaly decemberi módosítása, amely ... a közüzemi szolgáltatók esetében gyakorlatilag ellehetetlenítette a munkabeszüntetést. Január óta az elégséges szolgáltatásról való megegyezés nélkül nincs mód a sztrájkra, a munkaügyi bíróságokon pedig rendre "elvéreztek" a szakszervezeti kifogások, így idén nem is volt az ágazatban munkabeszüntetés.

... A tíz pont egyike alapján elbocsátások is valószínűsíthetők, mivel december 15-ig felül kell vizsgálni "különösen az adminisztratív és irányító apparátus" létszámát. Egy másik pont a BKV ingatlanvagyonának esetleges értékesítését is felveti.
Teljes cikk: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=495917

Válasz

Abi Karam Samirné Marika üzente 12 éve

Ha még valaki nem olvasta!::.........

Úton van az ötmilliárdos kormányzati támogatás a BKV-nak
Ötmilliárd forintos támogatást szavazott meg a kabinet a BKV-nak, a pénz "úton van" a tömegközlekedési céghez - közölte a kormányszóvivő.

Giró-Szász András csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján emlékeztetett, hogy a főváros vezetésétől egy azonnali segítségre vonatkozó kérelem érkezett a kabinethez a napokban a BKV finanszírozására.

A szóvivő ugyanakkor hozzátette azt is, hogy Budapesten összpontosul a magyar GDP, valamint a városok által szedett adóbevételek jelentős része, ezért a fővárosnak a jövőre nézve "ki kell találnia" egy koncepciót, hogy ezekből a bevételekből nagyobb mértékben és biztonságosabban tudja finanszírozni tömegközlekedését.

Tarlós István főpolgármester a hét elején sürgős segítséget kért a BKV helyzetének kiegyensúlyozásához Orbán Viktor miniszterelnöktől; a városvezető kormányfőnek írt levele szerint ha nem teljesül a kérése, akkor a tömegközlekedési társaság "egészen rövid időn belül működés- és fizetésképtelenné válik, és nem lesz képes alapvető feladatát megoldani".

Válasz

M Imre üzente 12 éve

Kínai kézbe kerül a Budapest Airport német fele?
Forrás: MTI

A Hochtiefnak, amely a kínai Hainan Airlines légitársasággal tárgyal, 49,66 százalékos része van a Ferihegyi repteret üzemeltető cégben.

A kínai Hainan Airlines légitársaság exkluzív tárgyalásokat folytat a német Hochtief építőipari csoport repülőtér-üzemeltető vállalatokban - köztük a Budapest Airport Zrt.-ben - lévő tulajdonrészeinek megvásárlásáról. A spanyol Expansion című lap online kiadása kedden arról számolt be, hogy a két cég december közepére tervezi a megállapodást a mintegy egy milliárd eurót kitevő ügyletről.

A német vállalatcsoport - amelynek többségi tulajdonosa a spanyol ACS - a Hochtief Concessions elnevezésű cégbe szervezte repülőtér-üzemeltető érdekeltségeit. A német társaság a Budapest Airport Zrt.-ben rendelkezik a legnagyobb tulajdoni hányaddal, 49,66 százalékkal, emellett az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt.

A részvénycsomagra eredetileg hárman pályáztak, a Hainan Airlines légitársaságot üzemeltető kínai HNA csoport, a Vinci francia építőipari társaság és a német Fraport.
http://www.hirado.hu/Hirek/2011/11/22/10/Kinai_kezbe_kerul_a_Budapest_Airport_nemet_fele_.aspx

Válasz

M Imre üzente 12 éve

Hatvanmilliárdos MÁV-adósságot vállal át az állam
Forrás: MTI

Az Országgyűlés hétfőn a költségvetési törvény módosításával hozzájárult ahhoz, hogy az állam még idén átvállaljon a MÁV Zrt. adósságából legfeljebb 64 milliárd forintot.

A parlament erről a megyei önkormányzatok intézményeinek és vagyonának állami átvételéről szóló törvény részeként döntött hétfőn, jóváhagyva, hogy az állam legkésőbb december 30-i hatállyal ellenérték nélkül átvállaljon a MÁV Zrt. hitelviszonyon alapuló tartozásaiból legfeljebb 64 milliárd forint tőkeösszegű adósságot és annak járulékait.
vonat az alagútban

A tartozásátvállalás miatt a vasúttársaságot nem terheli illetékkötelezettség.

A Ház alkotmányügyi bizottságának zárószavazás előtti módosító indítványának elfogadásával arról is határoztak a képviselők, hogy az állam 60 milliárd forint értékben tőkét emel a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Zrt.-ben.

A kormány pénteken közzétett határozata szerint a tőkeemelés célja a külső forrásbevonáshoz, valamint az aktivitásbővítéséhez szükséges tőkehelyzet biztosítása. A döntés szerint a 60 milliárd forintot egy összegben kell utalni az MFB Zrt. számlájára: a tőkejuttatásból 6 milliárd forint a jegyzett tőkét növeli, 54 milliárd forint pedig a tőketartalékba kerül.

Az idei költségvetés hiánya így 1.517,0996 milliárd forintra nő.
Az elfogadott javaslat arról is rendelkezik, hogy az Országgyűlés december 1-jei hatállyal lemond az államnak a Várpalota és régiója környezetvédelmi rehabilitációs programra létrehozott céltársulásban részt vevő Balatonalmádi, Berhida, Ősi, Öskü, Pétfürdő, Tés és Várpalota települések önkormányzataival szemben fennálló kölcsönkövetelés tőke- és kamatösszegéről.

Talabér Márta (Fidesz-KDNP), Várpalota polgármestere november elején jelentette be, hogy teljes egészében átvállalja az állam a hét Veszprém megyei település alkotta céltársulás 2019-ig esedékes devizakölcsön-tartozásának - jenhitelének -, azaz összesen több mint hárommilliárd forintnak a megfizetését. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes akkor azt mondta: a kormány Talabér Márta lobbitevékenységének köszönhetően hagyta jóvá a devizakölcsön elengedéséről szóló javaslatot.
http://www.hirado.hu/Hirek/2011/11/21/20/Hatvanmilliardos_MAV_adossagot_vallal_at_az_allam.aspx

"Mire elég ez? Nagyjából semmire. A MÁV ettől még nem lesz finanszírozható.
A BKV-ról továbbra sincs semmi hír. Illetve egy van, az úgy szól hogy direkt akarják kivéreztetni a Fővárost, hogy olcsón megszerezhessenek bizonyos jogokat és vagyontárgyakat... Reméljük a hír csak kacsa." (VEKE)

Válasz

M Imre üzente 12 éve

A VEKE reakciója a főpolgármesteri levélre.

"Már hetek óta jelezzük, hogy a BKV finanszírozhatatlan helyzetbe került. A Főváros összes megoldási javaslatát lesöpörte a kormány, és még hitelgaranciát sem adott. Közben ma 4,2 milliárddal újra megtámogatták a Malévot, pár napja pedig a vasutas szakszervezeteket "nyugtatták le" pár milliárddal. 160 milliárdot egyenesen elvonnak a közlekedési ágazattól, így fuccs a fővárosi járműbeszerzéseknek is.
A főpolgármester most már nyíltan a kormányra tolja a felelősséget ha a BKV bedől."
http://www.facebook.com/vekehu

Válasz

M Imre üzente 12 éve

Levélben fordult a miniszterelnökhöz a főpolgármester a BKV miatt

Nagyon kevés idő maradt arra, hogy a BKV teljes összeomlását megakadályozzuk. Kérdés azonban, hogy a BKV összeomlásának és a fővárosi tömegközlekedés megbénulásának politikai hatásai megállnak-e Budapest határainál – áll abban a levélben, amelyet Orbán Viktor miniszterelnökhöz írt Tarlós István főpolgármester.

A levélben Tarlós István emlékeztet arra, hogy a BKV, „a minden szempontból eladósodott, gyakorlatilag teljesen tönkrement óriási cég” soha nem tudott állami segítség nélkül létezni. A BKV olyan grandiózus probléma, amelyet nagyságrendje miatt az új városvezetés nem oldhat meg egyedül.

2010 októbere óta átalakítottuk a működési struktúrát, megszüntettük a kártékony és szabálytalan szerződéskötési gyakorlatot, az elszámoltatást mi kezdtük meg először, épp a BKV-nál, még 2009-ben ... a sírból hozták vissza” az Alstom-szerződést, megmentve ezzel 180 milliárdnyi uniós támogatást > 12 pontban összefoglalva a főpolgármester.

A 12 pontból:
A metrókocsik zöme, a HÉV szerelvények és sok villamos is elmúlt 30-45 éves. A BKV-t tavaly októberben 78 milliárd forint közvetlen banki adósságállománnyal vették át, a bankok állami garancia híján nem adnak hitelt a BKV-nak, az állam pedig nem tudja sem konszolidálni, sem mérsékelni a cég adósságállományát. A BKV-nak december végén 6,2, jövő január végén 9, 2012 áprilisában pedig 30 milliárd forint hitele jár le, további pénzügyi mozgástér nincs.

Több milliárdra becsülhető az az összeg, amelyet 2005 és 2010 között fiktívnek mutatkozó szerződésekre és példátlan mértékű nem visszaszerezhető végkielégítésekre kifizettek. Halmozottan jelentkezik az a hiány, amely abból adódik, hogy a főváros hosszú éveken keresztül nem adott pénzt a közlekedési vállalat működési költséginek fedezésére. Az agglomeráció folyamatosan igénybe veszi a fővárosi közösségi közlekedést, de a kiegészítő normatívákhoz egyetlen fillérrel sem járul hozzá. A helyi adókat – még a parkolási díjakat is – a kerületek szedik be, a fővárosnak a szó szoros értelmében nincs adóbeszedési lehetősége. A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) nem tud hozzájárulni a budapesti közösségi közlekedés fenntartásához.

Tarlós István kiemelte; ... a BKV kollektív szerződésének felülvizsgálatával további 7 milliárd forintot takaríthatnak meg, de a főpolgármester szerint ez sem elegendő.

A fővárosi önkormányzat saját működése biztosítható, de a város már 2010-ig is kimerítette hitelképességét...a BKV egészen rövid időn belül működés- és fizetésképtelenné válik – zárul a levél.

A főpolgármester levele itt tölthető le (pdf),
http://budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=20111121_TIlevelOV
a levél melléklete pedig itt tölthető le (pdf).
http://budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=20111121_TIlevelOV_melleklet

Teljes hír: http://budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20111121-cikk-TIlevelBKV

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 12 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

- A gazdaság a szakadék szélén áll, de jövőre egy nagy lépést ...

M Imre írta 17 órája a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:

Mehlegelo_a_deli_palyaudvar_mellett_a_vermezon_2021_juniusban_telex_2181666_4584_s

A kijelölt méhlegelők listája: https://budapest....

M Imre írta 21 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A május 1-jei felvonulások története 33 csodás képben | ...

M Imre írta 1 napja a(z) Makám - Soha már videóhoz:

Makám Műhely / Krubavi trió - Budapest éjszakája szól (Ady ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Óriási fordulat történt a pécsi Volvo botrányban A...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Óriási fordulat történt a pécsi Volvo botrányban A...

M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

-- Úgy adja verseny nélkül arab befektetőknek a 130 hektáros, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elfogadták a rákosrendezői mini- Dubajról szóló törvényt ...

M Imre írta 1 napja a(z) Az uniós támogatásból megvalósuló közlekedési fejlesztések színvonala és a mindennapok blogbejegyzéshez:

20 éve csatlakoztunk az EU-hoz: a BKK közölte, mennyit segített...

M Imre írta 1 napja a(z) Deep Purple - Portable Door (’=1’, 2024.) videóhoz:

Deep Purple - Portable Door (Official Music Video) ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu