Közlekedés: Folytonos járda (Hollandia, Finnország és Kanada) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Folytonos járda (Hollandia, Finnország és Kanada)

A kép forrása:
https://www.facebook.com/balesetmegelozes/photos/a.363252580396234/5108218512566260/
-- Liikenneturva/Helsinki)

Tudod, mi az a folytonos járda?
Napjaink közúti közlekedésének, annak szabályozásának egyik érdekes megközelítési módja, hogy a városok belterületén, bizonyos mellékút-főút kereszteződések esetén ne a gyalogos lépjen le az úttestre, hanem a jármű hajtson át a járdán (illetve a gyalogúton, gyalog-és kerékpárúton), mielőtt tovább folytatná az útját. A folytonos járda tehát egyfajta gyalogosvédelmi és forgalomcsillapítási módszer. Ennek a szemléletnek a gyakorlati megvalósítására több országban, többek között Hollandiában, Finnországban és Kanadában is találunk példát. Az így kialakított helyeken a gyalogosok (és kerékpárosok, e-rolleresek stb.) folyamatosan, biztonságosan, mindvégig elsőbbségük tudatában haladhatnak tovább, hiszen számukra az út jellege semmiben sem változik meg. A járművezetők pedig már messziről láthatják, hogy a kereszteződés előtt szintkülönbség van, ami miatt lassítaniuk kell, és a legalább 6 cm-es fizikai akadály miatt az elsőbbségadási kötelezettség akár még tábla, vagy útburkolati jelzés hiányában is tudatosul bennük (a járda pereme nem meredeken, hanem rézsútosan emelkedik, ill. süllyed). A folytonos járdákat természetesen nem főútvonalakat, nagy forgalmú utakat, illetve tömegközlekedést is lebonyolító utakat keresztezve alakítják ki, hanem jelentősebb sebességkorlátozással érintett mellékútvonalakon (20-30 km/h), korlátozott sebességű övezetekben (max. 30 km/h), lakó- és pihenőövezetekben (max. 20 km/h), valamint kisebb forgalmú egyirányú utcáknál alkalmazzák, fölérendelt utakkal párhuzamosan futó járdák esetében. Szerinted jó ötlet?
___

Az az autós, aki nem veszi észre maga előtt a feltűnő sávozást, illetve nem látja a gyalogátkelőt jelző táblát, a pár centis szintkülönbséget minden körülmények között észreveszi és egyből megtalálja a féket...
___

Hogyan alakítsunk biztonságossá egy kereszteződést?
http://autovezetes.network.hu/kepek/erdekessegek/hogyan_alakitsunk_biztonsagossa_egy_keresztezodest
___

Lázár Ervin - Kék meg a sárga // elmondja: Bodor Géza
https://www.youtube.com/watch?v=7ZuJZ9PL8zs

Látta 176 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 éve

Először is tisztázzuk, hogy a fekvőrendőr hivatalos elnevezése a menetdinamikai vagy forgalomcsillapító küszöb. Lényege, hogy a járművek haladási irányára merőlegesen, az úttest síkjából kiemelkedő küszöböt képez, amelyen csak mérsékelt sebességgel lehetséges az áthaladás, így csillapítja a forgalmat. Az első fekvőrendőrök már a 20. század elején felbukkantak, de Európában csak az 1970-es években, Magyarországon pedig a rendszerváltás után jelentek meg.

Már fekvőrendőrből is van okos

Akármilyen kialakításúak is legyenek a fekvőrendőrök, van egy közös tulajdonságuk: azokat az autósokat is lassításra kényszerítik és kisebb-nagyobb döccenővel büntetik, akik szabályosan közlekednek és betartják a sebességkorlátozást. Ezért találták ki az intelligens fekvőrendőröket, amelyek csak akkor lépnek működésbe, ha gyorshajtó autóst észlelnek, és valóban szükség van az úttestbe épített lassító eszközre.

Az egyik ilyen megoldás a mexikói fejlesztésű Tope Inteligente nevű forgalomcsillapító küszöb. Az okos fekvőrendőr lényege, hogy a sebességcsökkentő borda alaphelyzetben az úttestbe simul, a szabályosan haladó autós észre sem veszi, legfeljebb a feltűnő sárga-fehér festés szúrhat szemet neki. Ám ha valaki túl nagy sebességgel közeledik, akkor működésbe lép a berendezés, és kiemelkedik a fizikai akadály az úttestből. Az okos fekvőrendőrökhöz a forgalmat folyamatosan monitorozó érzékelők tartoznak, így áll össze a teljes rendszer.
https://www.youtube.com/watch?v=Xpi1baCP1Dc&t=62s

Egy másik fajta okos fekvőrendőrt fejlesztett a svéd Edeva cég Actibump néven. Ez pont fordítva működik, mint a gyorshajtás esetén kiemelkedő döccenő, tulajdonképpen egy negatív fekvőrendőr. A megoldás lényege, hogy egy süllyeszthető rámpát építenek az útfelületbe, amely alaphelyzetben egy síkban van az útburkolattal. Az eszköz össze van kötve egy sebességmérővel, amely akkor aktiválja a fekvőrendőrt, ha a valaki az adott útszakaszon megengedett sebességet túllépve közelít. Ilyenkor a rámpa menetirány szerinti távolabbi oldala lesüllyed, kialakul egy perem, amely ütést mér a futóműre.

A rendszerhez kamera is tartozik, amely képes felismerni a megkülönböztető jelzéssel közlekedő járműveket (mentő, tűzoltó, rendőr), és olyankor nem lép működésbe az „ugrató”. Az Actibumpot eddig Svédországban három, Ausztráliában pedig egy helyszínen telepítették. A tapasztalatok nagyon kedvezőek, ugyanis az adott útvonalon átlagosan 80 százalékkal csökkent a gyorshajtások száma.
https://www.youtube.com/watch?v=-xNqr6TzZuw

... lássuk, mit kell tudni a fekvőrendőrökről, mi az előnyük és a hátrányuk.
https://autoszektor.hu/hu/content/bukkano-forgalomlassito-fekvorendor

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Persze, meg lehet érteni a közlekedésmérnököket is, akiket egyfolytában azzal bombáznak, hogy találjanak ki hatékony megoldásokat a szabályok betartatására. Szerencsétlenek kezdetben úgy gondolták, majd kidolgoznak egy szabálykódexet, a KRESZ-t, meg kiraknak táblákat, útburkolati jelzéseket a közlekedőknek, akik józanul használják majd a rendszert. Aztán mikor ez már nem működött, szinte az autózás kezdetén feltalálták a jelzőlámpát is, naivan azt gondolva, hogyha színes izzók majd jól belevilágítanak a sofőr szemébe, arra tán jobban reagál.

Később építettek traffipaxot, riogatva azokat, akiket legalább a büntetés elrettent - de ez sem hozott átütő sikert. Végül jött a nagy felfedezés az 1970-es években, hogy fizikai korlát kell, amin egyszerűen nem lehet gyorsabban áthajtani, és kigondolták az autóban függőleges irányban „lengést keltő” szerkezetet, a fekvőrendőrt, vagy más néven sebességcsökkentő bordát. Majd megjelentek a hosszú küszöbök, illetve a fekvőrendőrök nyújtott változatai, a csomópontok felületének különböző emelései.
https://www.autopult.hu/magazin/miert-is-jo-az-a-franya-fekvorendor-es-mi-a-jovoje-2.html

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...

M Imre írta 1 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...

M Imre 1 órája új képet töltött fel:

Gyorshajtas_becsuletkassza_szentendre_mkkp_2196268_5993_s

M Imre írta 2 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...

M Imre írta 11 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...

M Imre írta 1 napja a(z) motor képhez:

Motor_640550_32211_s

Mi várható Dodor motorkiállításán?! Motoron ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.

M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...

M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu