Közlekedés: Sebesség és a tényleges gyorshajtás (abszolút, relatív) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2704 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2704 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2704 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2704 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Sebesség és a tényleges gyorshajtás (abszolút, relatív)

A kép forrása:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10222667118864965


Honnan tudhatjuk mekkora „az útviszonyoknak megfelelő” sebesség?

Nem múlik el nap gyakran súlyos, olykor halálos kimenetelű balesetek nélkül. Ezek többsége azért következik be, mert egy gépjárművezető úgymond nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően autózott, motorozott.

Sok autós nem tudja, mi az a relatív gyorshajtás | 2024.11.14.

Főleg időjárási viszonyok miatt nem haladhatunk mindig a megengedett legnagyobb sebességgel, de ezzel sok autós nincs tisztában, szóval segítünk tisztába tenni.

Naponta történnek az utakon kisebb-nagyobb balesetek, melyek sajnos gyakran súlyos, sőt, olykor halálos kimenetelűek. Ezek oka gyakran az, hogy a sofőrök nem az adott út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel közlekednek. Az alábbiakban részletezzük, hogy milyen tényezőket kell figyelembe venni a biztonságos vezetés érdekében.

1. A gyorshajtás típusai

Abszolút gyorshajtás: Ha a jármű az útszakaszon előírt legnagyobb megengedett sebességnél gyorsabban halad.

Relatív gyorshajtás: Itt a jármű nem lépi túl a megengedett sebességet, mégis gyorsabban halad, mint ahogyan az adott körülmények között az biztonság. A baleset ilyenkor azért következik be, mert a haladási sebesség nagyobb, mint amivel az adott manőver kivitelezhető. Így kanyarban a jármű kicsúszik, a rendelkezésre álló útszakaszon nem tud megállni.

A relatív gyorshajtás abból fakad elsősorban, hogy a KRESZ által előírt sebességhatárok nappali időszakra, jó látási és útviszonyokra vonatkoznak. Így szürkületben, estet, esőben, ködben, síkos, havas úton már nem alkalmazhatók.

2. Honnan tudom, mi a biztonságos sebesség?

A helyes sebességet nem mindig egyszerű megállapítani, főleg ismeretlen útszakaszon. Az út állapota, időjárási viszonyok, jármű állapota, valamint a sofőr tapasztaltsága és pillanatnyi egészségi állapota mind-mind befolyásolják, hogy mi számít biztonságos sebességnek.

Kőrös András vezetéstechnikai szakember szerint elengedhetetlen, hogy mindig csak olyan sebességgel haladjunk, amely mellett képesek vagyunk időben megállni vagy akadályt kikerülni.

https://www.vezess.hu/vezetunk/2024/11/14/sok-autos-nem-tudja-mi-a-relativ-gyorshajtas-komoly-gond-lehet-belole/

Látta 11 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 23 órája

A preventív vezetés a tudatos vezetést jelenti. A járművezető nemcsak azt figyeli, hogy éppen mi van, mi zajlik előtte, körülötte az úton. Arra is gondol mi történhet, mire „odaér”, ahol a körülmények és a forgalmi rend egy csapásra megváltozhat, például egy kereszteződéshez.

Ha egy zebra környékén épp nem tartózkodik senki, még nem jelenti azt, hogy egyszer csak, a semmiből, nem bukkan fel egy elektromos rolleres, vagy akár egy kerékpáros. Már csak ezért is tanácsos a legtöbb helyen már előírt, de mindenütt erősen ajánlott 30 km/h sebességet nem túllépni.

Másfelől, sok autós előszeretettel villog rá a szerinte túl merészen vagy már veszélyesen előzőkre, de közben nem lassít, nem húzódik le akár egészen a padkára, noha önmagában a fényszóró villogtatásával csak ritkán sikerül megelőzni karambolokat. Ellenben életet menthet az előzékenység, a lassítás – ha már a másik valamiért meggondolatlan volt – és a lehúzódás az útról amennyire csak lehetséges.

…mert mindenkit hazavárnak!

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:

Kemencei Erdei Múzeumvasút: Idén már 123 éves a Triglav ...

M Imre írta 10 órája a(z) Az új mohácsi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó beruházások tervei (Forrás - Speciálterv) képhez:

Az_uj_mohacsi_dunahid_es_a_hozza_kapcsolodo_beruhazasok_tervei_forras__specialterv_2195940_3560_s

„Amikor a fuvarozóknak felvetettem, hangosan ...

M Imre 10 órája új képet töltött fel:

Az_uj_mohacsi_dunahid_es_a_hozza_kapcsolodo_beruhazasok_tervei_forras__specialterv_2195940_3560_s

M Imre írta 10 órája a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:

Jöhetnek a fizikailag védett bringasávok a Nagykörútra | ...

M Imre 11 órája új videót töltött fel:

M Imre 12 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 22 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Állásajánlatok - MÁV Mmm, „vonatjelentő őr”: a) ha...

M Imre 23 órája új képet töltött fel:

Sebessegkorlatozas_tel_jeg_hideg_2195936_5437_s

M Imre írta 23 órája a(z) Sebesség és a tényleges gyorshajtás (abszolút, relatív) képhez:

Sebesseg_es_a_tenyleges_gyorshajtas_abszolut_relativ_2195935_5539_s

A preventív vezetés a tudatos vezetést jelenti. A járművezető ...

M Imre 23 órája új képet töltött fel:

Sebesseg_es_a_tenyleges_gyorshajtas_abszolut_relativ_2195935_5539_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu