Közlekedés: Sopron - Csengery utca, kerékpársáv vége (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3236 db
  • Videók - 2920 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Sopron - Csengery utca, kerékpársáv vége

A forgalomtechnika szégyene
http://iho.hu/hir/a-forgalomtechnika-szegyene-131208
írja az iho.hu
2013.12.8 19:00

Az ország legidiótább kerékpárút-megoldásai épültek Sopronban.

Nemrég a hűség városába szólított a munkám, és mivel szeretem Sopront, szabadidőmben tettem egy sétát a városban. A vasútállomástól a Mátyás király utcán indultam a Tűztorony felé, de az első kereszteződésnél megdöbbentem. A kerékpársávot a Csengery utcán elég érdekes módon próbálták meg átvezetni. Nem is sikerült.
....

Látta 855 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 11 éve

...
A forgalomtechnika szégyene
http://iho.hu/hir/a-forgalomtechnika-szegyene-131208
írja az iho.hu
2013.12.8 19:00

Az ország legidiótább kerékpárút-megoldásai épültek Sopronban.

Igen kedves olvasók, jól látják: Az alig száz méterre, a vasútállomás elől induló kerékpársáv itt véget ér, ráadásul fizikai akadállyal, két zöld oszloppal zárták le. A bicikliseknek tehát a járdára kell menniük, majd le kell szállniuk a kerékpárról és tolniuk kell azt, ha szabályosan szeretnének átkelni a Csengery utcán, a balra kanyarodásról már nem is beszélve. A rendőrségtől nem hivatalosan azt a tájékoztatást kaptam, hogy erre a megoldásra azért volt szükség, mert a jobbra kanyarodó autósok veszélyeztették a kerékpárosokat.

Ez azonban butaság. A soproni autósok nem tudnak jobbra nézni, mielőtt bekanyarodnának? Kétlem. Vagy akkor a zebrán sétáló gyalogosokat is veszélyeztetik? Mitől lesz jobban észrevehető a zebrán biciklit toló kerékpáros, mint az úttesten szabályosan haladó? Ráadásul a gyalogosok közé kényszerített kerékpáros nagyobb baleseti kockázatot hordoz, mintha az úttesten maradhatott volna.

Ha valaki járt már Sopronban, az tudja, hogy egy forgalmas csomópontról van szó. A Csengery utcát keresztező gyalogosok zöldje rövid, nem ritkán alakulnak ki tumultusok. Most ezek közé a gyalogosok közé lettek bekényszerítve a kerékpárosok, ezzel tovább nehezítve és lassítva a közlekedők áramlását. Ez a megoldás tehát nem csak biztonság-, de közlekedéstechnikailag is hatalmas butaság.

A megoldás az előre tolt kerékpáros felállóhely lehetett volna, amelyet eredetileg a balra kanyarodó kerékpárosok biztonsága érdekében találtak ki, de ilyen esetben is működhetett volna.

Sajnos Sopronban van még néhány ilyen. Ismét csak alig száz métert kell megtennünk: a Deák téren buszmegálló található, ezért az úttest jobb oldalán haladó kerékpárosokat ismét felkényszerítik a járdára, majd átvezetik őket a Mátyás király utcán a bal oldali járdán vezetett kerékpárútra és harminc méter múlva ezt megismételve hozzák vissza őket az úttestre. Tehát a bicikliseknek kétszer kell teljesen feleslegesen keresztezniük a forgalmat, ráadásul – bár záróvonallal el van választva a járdán vezetett szakasz –, a gyalogosokkal is fölösleges konfliktusforrást teremtettek a tervezők ezzel a „megoldással”. Igen, az idézőjel szándékos, mert ez minden, csak nem megoldás.

Sopron óvárosa szűk, a forgalom pedig nagy, ez tény. Ez azonban nem jelenti azt, hogy csupa olyan átgondolatlan megoldással kell teleszórni a városrészt, amely az összes közlekedőnek csak nehézséget, bosszúságot okoz. Aki ezeket a forgalmi rendeket megtervezte, majd aki jóvá hagyta, és végül, aki átvette valószínűleg sosem kerékpározott és nem is sétált még városban, máskülönben semmiféle mentsége nem lehet arra, hogyan születhettek meg ezek a közlekedéstervezést meggyalázó megoldások. De persze semmi sem lehet mentség arra, hogy miért nem gondolkoztak egy kicsit. Mert ezeknél a „megoldásoknál” minden jobb lett volna.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 20 órája új képet töltött fel:

Egyutt_alvas_2198569_7481_s

M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:

Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:

Zebra_non_pedibus_sexaginta_deserta_hatvanpusztai_2198234_1593_s

Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:

A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...

M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:

WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...

M Imre írta 3 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:

Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...

M Imre írta 3 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:

Parkvaros_rakosrendezon__a_fovarosi_onkormanyzat_vizioja_2187629_3603_s

Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...

M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...

M Imre írta 3 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:

Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...

M Imre írta 3 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:

A_kedd_ejszakai_futoproba_soran_atkelt_a_2202es_caf_a_dunan__a_rakoczi_hidon_foto_voros_attila_ihohu__2015_1926739_4258_s

Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu