Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://telex.hu/belfold/2025/02/04/nagykoruti-bringasztrada-kerekpar-bringasav-budapest
Az erről szóló támogatási szerződés a hivatalos menetrend szerint legfeljebb néhány hónapon belül megszületik. A szerződés aláírása után 2027-re meglesznek az engedélyes és kiviteli tervek, és 2028–2029-ben szakaszosan – a Nagykörút komplex megújításának részeként – megépülhet a bringasztráda a Nagykörúton, valamint a Váci út és az Üllői út bevezető szakaszán.
A bringasztrádák a kerékpáros hálózat gerinceként kötik össze Budapesten majd a belső és külső kerületeket, illetve az agglomerációt és a városközpontot. A tervek szerint körülbelül 5-18 kilométer hosszan, a Nagykörútig futnak majd be Pesten és Budán, onnantól a belváros felé már a klasszikus főhálózati elemeken és a mellékutcák alaphálózatain oszlik el a kerékpáros forgalom.
A három első ilyen bringasztráda a Váci út és az Üllői út két, következő években megépülő szakasza, valamint a beérkező forgalmat szétterítő nagykörúti lesz.
A pesti bringasztrádáknak mindenképpen saját márkájuk lesz (egyértelmű név, saját vizuális megjelenés, logó, táblák), ezek segítenek a népszerűsítésben és kommunikációban, közölte a BKK. A kerékpáros sztráda egyik leglátványosabb jellegzetessége – az autópályához hasonlóan – az építés kiemelt minősége. Azaz a közúttól fizikailag leválasztott, széles, kiváló minőségű, csomópontokban kiemelt és megnövelt biztonságú kerékpáros útvonal.
Pontosan hol épül bringasztráda?
A projekt lelke a Nagykörút Váci út (Nyugati tér) és Mester utca közötti szakasza. Ezen a részen a körút teljes megújítását tervezik a járdától a közúti sávig.
Mindkét oldalon
-- a közúti közlekedés irányával azonos;
-- a szakasz 80 százalékán fizikailag elválasztott;
-- minimum két méter széles;
-- egyértelmű jelrendszerű kerékpárút
épülne 4,5 milliárd forintból. Méghozzá a betorkolló mellékutcáknál csomóponti kiemeléssel, a nagyobb csomópontokban pedig közlekedési lámpa ad elsőbbséget a kerékpárosoknak.
A csomóponti kiemelés magyarul azt jelenti, hogy az autók egy bukkanóra felhajtva tudnak majd csak lekanyarodni a Nagykörútról a mellékutcákba (és onnan ki), a járda és a kerékpárút viszont a bukkanóval emelt szinten folyamatosan halad. Így a sofőrök kénytelenek lelassítani minden ilyen bukkanós kanyarodásnál, és jobban észreveszik a gyalogosokat és kerékpárosokat, csökkentve ezzel a balesetveszélyt. A nagyobb csomópontoknál ilyen megoldást természetesen nem lehet csinálni, ott a külön kerékpáros forgalmi lámpa védi a bringásokat. A nagykörúti zöldfelületek fejlesztése és a járdák megújításának megtervezése is része a projektnek.
|
|
M Imre írta 8 órája a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:
„Itt életveszélyes lesz közlekedni, ez egy full tervezési...
M Imre írta 8 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Újra útnak indítják a Tisza-tó sebesvonatot, amely idén ...
M Imre írta 10 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Musk szerint az egész ukrán front összeomlana, ha ...
M Imre írta 11 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Valami nagyon furcsára bukkant Kovács Gergely, amikor...
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre új linket töltött fel: Online hallásteszt (Philips)
M Imre írta 1 napja a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A nagyon megjavult Borbás Zolika épp Brazíliában költi a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
A kormányközeli Stockton Zrt. nem élt az elővásárlási...
M Imre írta 1 napja a(z) Palotai & Cadik - Tilos sátor, 2001.08.05. (part 1) videóhoz:
Emlékezz meg Palotai Zsoltról! Március 9-én kiállítás nyílik a ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!