Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://telex.hu/belfold/2025/02/04/nagykoruti-bringasztrada-kerekpar-bringasav-budapest
Az erről szóló támogatási szerződés a hivatalos menetrend szerint legfeljebb néhány hónapon belül megszületik. A szerződés aláírása után 2027-re meglesznek az engedélyes és kiviteli tervek, és 2028–2029-ben szakaszosan – a Nagykörút komplex megújításának részeként – megépülhet a bringasztráda a Nagykörúton, valamint a Váci út és az Üllői út bevezető szakaszán.
A bringasztrádák a kerékpáros hálózat gerinceként kötik össze Budapesten majd a belső és külső kerületeket, illetve az agglomerációt és a városközpontot. A tervek szerint körülbelül 5-18 kilométer hosszan, a Nagykörútig futnak majd be Pesten és Budán, onnantól a belváros felé már a klasszikus főhálózati elemeken és a mellékutcák alaphálózatain oszlik el a kerékpáros forgalom.
A három első ilyen bringasztráda a Váci út és az Üllői út két, következő években megépülő szakasza, valamint a beérkező forgalmat szétterítő nagykörúti lesz.
A pesti bringasztrádáknak mindenképpen saját márkájuk lesz (egyértelmű név, saját vizuális megjelenés, logó, táblák), ezek segítenek a népszerűsítésben és kommunikációban, közölte a BKK. A kerékpáros sztráda egyik leglátványosabb jellegzetessége – az autópályához hasonlóan – az építés kiemelt minősége. Azaz a közúttól fizikailag leválasztott, széles, kiváló minőségű, csomópontokban kiemelt és megnövelt biztonságú kerékpáros útvonal.
Pontosan hol épül bringasztráda?
A projekt lelke a Nagykörút Váci út (Nyugati tér) és Mester utca közötti szakasza. Ezen a részen a körút teljes megújítását tervezik a járdától a közúti sávig.
Mindkét oldalon
-- a közúti közlekedés irányával azonos;
-- a szakasz 80 százalékán fizikailag elválasztott;
-- minimum két méter széles;
-- egyértelmű jelrendszerű kerékpárút
épülne 4,5 milliárd forintból. Méghozzá a betorkolló mellékutcáknál csomóponti kiemeléssel, a nagyobb csomópontokban pedig közlekedési lámpa ad elsőbbséget a kerékpárosoknak.
A csomóponti kiemelés magyarul azt jelenti, hogy az autók egy bukkanóra felhajtva tudnak majd csak lekanyarodni a Nagykörútról a mellékutcákba (és onnan ki), a járda és a kerékpárút viszont a bukkanóval emelt szinten folyamatosan halad. Így a sofőrök kénytelenek lelassítani minden ilyen bukkanós kanyarodásnál, és jobban észreveszik a gyalogosokat és kerékpárosokat, csökkentve ezzel a balesetveszélyt. A nagyobb csomópontoknál ilyen megoldást természetesen nem lehet csinálni, ott a külön kerékpáros forgalmi lámpa védi a bringásokat. A nagykörúti zöldfelületek fejlesztése és a járdák megújításának megtervezése is része a projektnek.
|
|
M Imre írta 9 órája a(z) A közlekedési kultúra napja 2022 – Walter Katalin BKK-vezérigazgató videóüzenete videóhoz:
Niedermüller Péter: A 74-es troli a Dohány utcán halad a ...
M Imre írta 10 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Karácsonyhoz jöttem, de benézett Nagy Ervin is <3 ...
M Imre írta 11 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Miért nem hiszek a matematikában? https://www....
M Imre írta 11 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Újdonságok a Nyíregyháza - Miskolc vonalon... (MÁV) ...
M Imre írta 2 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:
A Not My Job Award április havi nyertese kétség kívül a BRFK. ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Fekete Péter elárulta, mi vár a Fővárosi Nagycirkuszra | 2025. ...
M Imre írta 4 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Győzni fogunk és folytatjuk a harcot - üdvrivalgás közepette ...
M Imre írta 4 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Veszélyesebb biciklizni, mint autózni? Meg fog lepődni a ...
M Imre írta 4 napja a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
A tervezett 20 milliárd forint töredékéből, de még az idén ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!