Közlekedés: Intelmek autósoknak az őszi közlekedéshez (ÉKN, ORFK)_szon.hu (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Intelmek autósoknak az őszi közlekedéshez (ÉKN, ORFK)_szon.hu

A kép forrása:
http://www.szon.hu/hajnalban-a-fagy-delben-meg-a-nap/3662128

Látta 558 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 7 éve

Kopogtató: vezess felelősségteljesen! - 2017.11.05.

Az életben lehetőség szerint mindent felelősséggel kellene csinálni. Nem csak az adott pillanatra figyelni, hanem számolni a lehetséges következményekkel is. Több embertől hallottam már a következő mondatot, vagy hasonlót ehhez: ,, aki vezet, az fél lábbal a börtönben, fél lábbal a sírban van”. Mondhatnánk, hogy túlzás, de be kell látni, hogy sajnos van benne igazság és a baj mindenkivel megtörténhet. Lehet valaki jó sofőr sok év tapasztalattal, lehetünk figyelmesek betartva a közlekedési szabályokat, de néha elég egy pillanat, egy rossz döntés vagy egy másik személy, aki egy életet (vagy többek életét) tönkre teszi másodpercek alatt.

Az elmúlt időszakban drasztikusan megnövekedett a halálos közlekedési balesetek száma. Ilyenkor mindenki az okokat keresi: ittas vezetés, figyelmetlenség, a szabálysértések büntetésének hanyagsága vagy esetleg az, hogy egy olyan generáció is az utakon van, aki vezetői tapasztalattal kevésbé rendelkezik, ám méregdrága autókkal követ el számtalan szabályszegést.

Sajnos az elmúlt hetekben az utóbbira volt példa. Hat ártatlan ember halt meg egy felelősséget nem ismerő 20 éves lány miatt, aki a közlekedés szabályait semmibe véve versenyezett Harkiv belvárosában, a megengedett sebesség kétszeresével hajtva keresztül a piros lámpán. A végeredmény egy ütközés volt, ami után az autója a gyalogos átkelő mellett várakozó emberek közé csapódott. Öt ember a helyszínen, egy később a kórházban vesztette életét, és többen még mindig kritikus állapotban vannak kórházban. Mint később kiderült, a lány néhányszor már megszegte a közlekedési szabályokat Lexusával – pontosabban gazdag apja autójával.

Napi szinten találkozunk balesettel kapcsolatos hírekkel. Talán már az a ritka, ha naponta “csak” egy történik a megye útjain és az elszenvedői megússzák komolyabb sérülések nélkül. Továbbra is az ittas vezetés miatt történt balesetek állnak az első helyen. Felfoghatatlan, hogyan tudnak volán mögé ülni ittasan, hiszen ilyen állapotukban nemcsak maguk, hanem mások életét is veszélyeztetik. Aki pedig volánhoz ül, az kockáztat, és nem keveset. Itt már rég nem a büntetésekre kell gondolni, hanem sokkal fontosabb és nagyobb dologra: az életre.

A pénzbeli büntetés nagyon sok embert nem riaszt el. Akinek van miből, az úgy is kifizeti vagy lefizeti az ügyben eljáró hatóságot. Akkor, amikor már megtörténik a baj és több ártatlan ember életét veszti, már teljesen más megvilágításba kerülnek a dolgok (pontosabban kellene, hogy kerüljenek). Véleményem szerint a 10 évig terjedő szabadságvesztés hat ember haláláért nagyon kevés, miközben kisebb bűncselekményeknél adnak feleennyit az elkövetőknek.

Napi szinten vezetek autót, sok helyzettel találkozom én is az utakon. Nem elég az embernek saját magára és utasaira figyelni. Olykor egy pillanat és más közlekedő megcsinálja a bajt, még abban az esetben is, ha én figyeltem és vétlen vagyok. Sok vakmerő ,,pilótát” látok nap mint nap az utakon. Van, aki csak hajt előre, aztán meg húzódna vissza a sávjába, mert hirtelen érkezik szemből is valaki. Inkább késve érj oda valahova, mint sose!

Az egész „közlekedéskultúrán” lenne mit csiszolni. Sokszor a gyalogosok és a kerékpárosok is figyelmetlenek. A közlekedésben a főút közepét nem a kerékpárosok számára, a gyalogos átkelőhelyet pedig nem véletlenül jelölték ki. Ettől függetlenül sokan inkább a legforgalmasabb útszakaszokon futnak keresztül, úgy, hogy kellően szét sem néznek. A kerékpárosoknál sem véletlenül kötelező a fényvisszaverő mellény használata, nappal láthatók, de éjszaka, kivilágítatlanul egyáltalán nem. Ha ezekre is mindenki odafigyelne, talán kevesebb lenne a baleset.

Nem csak megyénkben, de országos szinten is magas a közlekedési balesetek száma. Csak az év első felében majdnem 9%-kal növekedett meg ez a szám az előző évhez képest. Január 1. és augusztus 31. között Ukrajnában a személyi sérüléssel járó balesetek száma összesen 16 898 volt, melynek során 1996 személy vesztette életét. Összesen 102 826 baleset történt a 2017-es év első nyolc hónapjában. Kárpátalján 1826 baleset történt az adott időszakban, melyek következtében 57 személy vesztette életét. A szomszédos Lemberg megyében 7263 baleset történt, itt 177 személy halt meg. Ezek az adatok nagyon magasak és elgondolkodtatók.

Minden ember felelős a tetteiért, amelyekért viselni kell a következményeket. Ha mindenki kicsit jobban koncentrálna a közúti közlekedéskor, már javulna a jelenlegi helyzet. Nem nagy dolgokra gondolok itt, hanem odafigyelésre – önmagunkra és környezetünkre. Elsősorban mindenki saját magáért felelős, de vegyük észre egymást is!

Legyünk figyelmesek és türelmesek a vezetésben, figyeljünk jobban!

http://www.karpatalja.ma/karpatalja/nezopont/kopogtato-vezess-felelossegteljesen/
Illyés István | Kárpátalja.ma

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Hidegfront és köd - 2017-11-05 | GI

Hogyan vezessünk hidegfront esetén, valamint ködben? Íme néhány jó tanács!

A meteorológiai előjelzések alapján

-- az elkövetkezendő időszakban rendszeresen kell számítanunk az időjárás változásaira, azon belül a hidegfrontokra,

melyek ilyenkor gyakrabban megjelennek. Ezen túl eleinte főleg hajnalban és reggel, de később már napközben is ködös útszakaszok tehetik nehezebbé közlekedésünket. A biztonságos közlekedést mindkét tényező jelentősen befolyásolja, ezért nem árt tudni, hogyan igazodjunk a változásokhoz, és miként változtassuk meg közlekedési szokásainkat hidegfront,

-- illetve köd esetén.


Fontos, hogy hidegfront esetén tompulnak a reflexek, ezért ilyenkor jellemzően magas a figyelmetlenség miatt bekövetkezett balesetek száma.

-- Bár a hidegfront alapvetően nyugodtabbá, feszültségmentessé teszi a közlekedőket, hiszen általa csökken az ingerlékenység,

ugyanakkor a biztonságos közlekedést károsan érintő hatása is van: lelassulnak a reflexek, s az állandó álmosságérzet valamint a nehézkes gondolkodás (továbbá a sokaknál megjelenő fejfájás) miatt gyakoribbak azok a közúti balesetek, melyek a figyelmetlenségre visszavezethetők vissza.


Érdemes azt is megjegyezni, hogy az életkor előre haladtával egyre érzékenyebben reagálunk a frontokra, az időjárás-változásokra.

-- Ennek oka, hogy idősebb korban a belső folyamatok lassabban játszódnak le, a test már nem képes olyan gyorsan alkalmazkodni a változásokhoz,

mint korábban. Alvási zavarok, idegesség kimerültség, feledékenység, levertség, depresszió, szív- és keringési zavarok, szédülés és légzési problémák léphetnek fel. Ennek megfelelően a középkorúak és a „senior” közlekedők részéről a hidegfront idején történő közlekedés fokozott óvatosságot igényel.


A másik gyakori „vendég” az utakon ilyenkor a köd.

-- A köd a hűvös, de még nem kemény fagyos időszakok jellemzője. Legfőbb veszélye, hogy

jelentősen akadályozza, szélsőséges esetben akár el is lehetetleníti a közúti közlekedést, s nem csak a láthatóságot korlátozza, hanem egyéb veszélyeket is rejt. Mindezekre tekintettel a ködben történő biztonságos járművezetés speciális felkészültséget igényel.


-- A köd különösen a lakott területen kívüli

útszakaszokon lehet veszélyes, ahol a páraréteg olykor átláthatatlan, s a járművezető nem tudhatja, milyen akadályok, veszélyforrások jelennek meg előtte (különösen éjjel). Ezzel szemben lakott területen belül valamivel könnyebb a helyzet, mert a közvilágítás fénye részben áttöri a ködöt, de a sűrűbben haladó járművek által keltett légmozgás és egyéb körülmények miatt lényegesen jobb a láthatóság.


-- A ködös időszakokban általában többszörösére nő a balesetveszély

(a tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyenkor az anyagi káros és a könnyű sérüléses járműütközések, továbbá a gyalogos elütések száma növekszik meg, a halálos balesetek száma általában csökkenést mutat). A legfontosabb szabály, hogy ködös útszakaszokon óvakodjunk az eltúlzott sebességtől. A megengedett sebességhatárt soha ne lépjük túl, gyakran még a megengedett sebesség felső határa, annak közelsége is eltúlzott lehet.


Nagyon fontos továbbá

-- a követési távolság növelése. Igen nehéz megbecsülni a biztonságos követési távolságot köd esetén.

Ezért tartsunk az előttünk haladótól olyan távolságot, hogy járművünkkel annak hirtelen fékezése esetén is meg tudjunk állni. A szakértők azt tanácsolják, hogy a minimális követési távolság legalább akkora legyen, mint amit az adott sebességgel haladva járművünk két másodperc alatt megtesz!


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Köd esetén tartózkodjunk az előzéstől! Vegyük fel a sorban haladók tempóját, megfelelő követési távolságot tartva (ilyenkor a tömeges „ráfutásos” ütközések veszélye igen magas).
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Azt is tudnunk kell, hogy a köd olykor foltok formájában képződik, s az egyik ködfolt követheti a másikat.

-- Általános magatartás, hogy az egyik ködfoltból kihaladva, a láthatósági feltételek hirtelen javulása esetén a járművezetők gyorsítanak,

s a korábbiakhoz képest jelentősen nagyobb sebességgel haladnak. Ez különösen veszélyes lehet akkor, ha egy másik ködfoltba érkezünk, mert a látótávolság hirtelen történő jelentősen csökkenése miatt nem tudhatjuk, milyen veszélyekkel, kockázatokkal kell számolnunk.


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Érdemes megjegyezni, hogy fokozott ködképződéssel számolhatunk folyók közelében, zárt völgyekben, erdős hegyi útszakaszokon stb..
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


-- A ködös időben történő vezetés nagyon fárasztó,

ezért idővel a reakcióképességünk jelentősen csökken. A feszült figyelem miatt az emberi szem is elfárad, ezért nagyon fontos, hogy hosszabb utaknál tartsunk gyakrabban pihenőt. A legalább 15 perces pihenők során a szem pihentetése mellett koffein tartalmú ital fogyasztása is ajánlott. További jó tanács, hogy szemünk fáradékonyságát csökkentve soha ne nézzünk a szemből érkező jármű fényszórójába, s vezetésünk során ne is tekintsünk meredten egyetlen pontba.


-- Köd esetén használjunk ködfényszórót!

Ha járművünk ezzel nem rendelkezik, akkor a tompított fényszórót kell bekapcsolni. A távolsági fényszóró használata kifejezetten kerülendő, hiszen az erős fény a páraszemcsékről visszaverődve vakító, átláthatatlan fehér falat képez!


A látni és látszani elvnek megfelelően a gépjármű valamennyi fényszóróját és irányjelzőjét tartsuk tisztán, és ügyeljünk a szélvédő tisztaságára. A belső pára megakadályozása érdekében kapcsoljuk be a légkondicionáló készüléket, a levegő áramlásának irányát a szélvédő felé terelve. A hátsó szélvédő páramentesítésére is figyeljünk.


Végezetül haladásunk során számoljunk az úttesten gyalogos, kerékpáros, vagy lassú jármű közlekedésére, meghibásodott jármű megjelenésére,

-- melyek észlelése a ködben ugyancsak jelentősen korlátozódik.

Ha pedig kiszállunk a járműből, lakott területen kívüli útszakaszokon mindig vegyük fel a fényvisszaverő mellényt, mely észlelhetőségünket, s ezáltal biztonságunkat sokszorosára növeli!


Köd esetén tanácsaink tehát az alábbiak: lassúbb haladás, nagyobb követési távolság, előzéstől tartózkodás, ködfényszóró alkalmazása, és a távolsági fényszórók mellőzése stb.. A szem pihentetése érdekében pedig iktassunk be több pihenőt.

http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=1315
Balesetmentes közlekedést kívánunk!

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Hajnalban a fagy, délben meg a nap
http://www.szon.hu/hajnalban-a-fagy-delben-meg-a-nap/3662128
2017.10.27. | szon.hu

Miskolc – Legyen az autóban mindig napszemüveg, ősszel a nap vakítóbb lehet.

Ősszel a közlekedési balesetek bekövetkezésében jellemzően szerepet játszik, hogy a járművezetők nem az időjárási-, látási-, és útviszonyoknak megfelelően vezetik járműveiket. A járművezetőknek is időszerű az őszi közlekedésre felkészülni.

Az évszakkal együtt járó változások jelentős hatást gyakorolnak a közúti közlekedésre is, hiszen kedvezőtlenebbé válnak az út-, az időjárási- és a látási viszonyok.

Figyelni a gyalogosokra is

Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelően vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg fokozatosan alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz, tekintettel az esetleges ködös, esős időjárásra. Nagyobb követési távolság tartásával megelőzhetőek az erre az időszakra leginkább jellemző balesetek.

Lassabb, körültekintőbb, előrelátóbb vezetéssel meg lehet előzni a gyalogos baleseteket, még ha azt a gyalogos figyelmetlensége is váltaná ki. Ebben az időszakban fokozott figyelemmel kell lenni a gyalogos átkelőhelyek, iskolák, buszmegállók környékén figyelmetlenül az úttestre lépő gyalogosokra.

Az úttestre lehullott falevelek jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelenthetnek, különösen akkor, ha a reggeli pára, eső vagy más csapadék miatt azok csúszóssá válnak, de elfedhetik a burkolat esetleges hiányosságait, közöttük a mély kátyúkat is.

Jeges foltok az úton

A hajnali, illetve kora reggeli fagyok is komoly veszélyt jelenhetnek, hiszen jeges foltok alakulhatnak ki az úttesten. A gépjárművezetőknek ezért különös figyelmet kell fordítaniuk a tapadási viszonyok váratlan, jelentős és kedvezőtlen megváltozására, amennyiben hidakon, felüljáróban, árnyékos területeken vagy éppen erdős útszakaszokon közlekednek.

Legyen mindig napszemüveg a gépjárművünkben! Ősszel a napfény a szokásosnál is ragyogóbb lehet, az erős napfény gyakran okozhat olyan jelentős tükröződéseket, melyek korlátozhatják a látást. Különösen a napfelkeltét követő, valamint a naplemente előtti órákban – ami gyakorlatilag egybe esik a reggeli és késő délutáni csúcsforgalom idejével – számolnunk kell a napsugarak vakító hatásával. A napellenző ilyenkor nem nyújt elégséges megoldást, a napszemüveg viselése azonban csökkentheti az ilyen jellegű balesetek kialakulásának a veszélyét.

Hajnalban és alkonyatkor

A napfény vakító hatása szennyezett szélvédő esetén fokozódik, ezért fontos, hogy azok tiszta és páramentes állapotban legyenek. Ügyeljünk a vadveszélyre is! Ősszel gyakrabban következnek be vadelütések, ezért óvatosabban és körültekintőbben közlekedjünk olyan útszakaszokon, ahol vadon élő állatok megjelenésére számíthatunk (ezt jelzőtábla is jelzi), a fokozott óvatosság különösen hajnalban és alkonyatkor indokolt.

– Szaniszló Bálint –


Öszi intelmek autósoknak

Nemcsak a járműveknek, a járművezetőknek is fel kell készülni az őszi vezetésre.

-- Minden esetben ellenőrizze gépjárművét indulás előtt!
-- Győződjön meg arról, hogy az első és hátsó fényszórók, az irányjelzők, a féklámpák és a ködlámpák tiszták és megfelelően működnek!
-- Gondoskodjon a szélvédők tisztaságáról, és belső párátlanításáról (speciális kendővel, légkondicionáló használatával, stb.)!
-- Az ablaktörlő lapátokat cserélje ki, ha azok megrepedtek vagy más okból nem képesek betölteni a funkciójukat!
-- Az ablakmosó berendezés legyen mindig feltöltött állapotban!
-- Ha a gumiabroncs mintázatának mélysége nem megfelelő vagy az abroncs egyéb okból alkalmatlan a biztonságos közlekedésre, gondoskodjon a cseréjéről!
-- Közlekedjen körültekintőbben, óvatosabban, tartson nagyobb követési távolságot az elöl haladó jármű mögött és tervezzen hosszabb menetidőt!
-- Nedves, csapadékos úttesten számoljon a féktávolság jelentős növekedésével!
-- Lakott területen kívül, éjjel vagy korlátozott látási viszonyok esetén számítani kell fényvisszaverő mellényt nem viselő gyalogos, vagy kerékpáros közlekedésére!
-- Tartsa észben, hogy az úttestre lehullott falevelek különleges közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek!
-- Ködben történő vezetés esetén válasszon lassúbb haladási sebességet, nagyobb követési távolságot, tartózkodjon az előzéstől, kapcsolja be a ködfényszórót, s mellőzze a távolsági fényszórók alkalmazását. A szem pihentetése érdekében iktasson be több pihenőt.
-- Minden esetben használja a biztonsági övet!

:::::

Ősszel a közlekedési balesetek bekövetkezésében jellemzően szerepet játszik, hogy a járművezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően vezetik járműveiket.

Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg fokozatosan alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz, tekintettel az esetleges ködös, esős időjárásra.

Nagyobb követési távolság tartásával megelőzhetőek az erre az időszakra leginkább jellemző balesetek. Lassabb, körültekintőbb, előrelátóbb vezetéssel meg lehet előzni a gyalogos baleseteket, még ha azt a gyalogos figyelmetlensége is váltaná ki. Ebben az időszakban fokozott figyelemmel kell lenni a gyalogosokra.
... http://www.szon.hu/oszi-uti-ellenseg-kod-nyalka-es-falevelek/3662122


... mindenki figyelje a hatóságok közleményeit, és tájékozódjanak a katasztrófavédelem VÉSZ alkalmazásának használatával. Ha valakinek segítségre van szüksége, hívják a 112-es segélyhívó számot – írta az OKF.
... http://www.szon.hu/vihar-mar-riasztast-is-kiadott-a-meteorologiai-szolgalat-az-eros-szel-miatt/3663417

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 21 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu