Közlekedés: A reptéri buszjegyekkel történt visszaélés (jegyautomaták - 2020. 10. 04., Vitézy Dávid) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A reptéri buszjegyekkel történt visszaélés (jegyautomaták - 2020. 10. 04., Vitézy Dávid)

Forrás: Vitézy Dávid
https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/a.792002570868851/3313964032006013/

Látta 197 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 éve

Vitézy Dávid
·
Draskovics Tibor, a BKK elnöke ma a széles nyilvánosság előtt tette közzé a nekem címzett válaszát. A magam részéről nagyon bízom benne, hogy a BKK befejezi a visszamutogatást és a vádaskodást, így pedig én is be tudom fejezni velük ezt a levelezést - de szó nélkül nem szerettem volna hagyni ilyesmit.
------
Draskovics Tibor
Igazgatóság elnöke
BKK Zrt.
Tisztelt Elnök úr!

Köszönöm válaszát. Bár a BKK-nak lassan fél éve nincs kinevezett vezérigazgatója, Ön a levelében próbálja úgy beállítani, mintha nem is Ön lenne a BKK de facto vezetője. Ehhez képest minimum furcsa, hogy a ma reggel a magán gmail címéről nekem küldött levelét, mely saját megfogalmazása szerint csak véleményét tartalmazza, a BKK rögvest a 170 ezer ember által követett, forgalmi információk közlésére szolgáló céges Facebook-oldalán teljes terjedelmében közli, és a bkk.hu címlapján, illetve még BKK-s MTI-közlemény útján is közreadja.

Épp ezért viszont muszáj is rá reagálnom. Rögzítsük: a repülőtéri 100E buszjegyek körüli visszaélés kapcsán eleve nem írtam volna Önnek levelet, ha a múlt pénteki közleményükben egyszerűen csak elnézést kérnek az utasaiktól és nem kezdenek visszamutogatni az általam aláírt 2013-as szerződésre és nem keltik azt a hamis látszatot, hogy utasaikat azért tévesztették meg fél éven keresztül, mert sok millió forintba kerül néhány gomb módosítása a jegyautomaták érintőképernyőjén. Ahogy leírtam Önnek, a 2013-as szerződés díjmentesen tette lehetővé a termékek módosítását, tehát amit leírtak pénteken, az nem volt igaz.

Ezt végülis Ön sem cáfolta ma. A levelében a trolibuszoktól a járvány miatti bevételkiesésig számos más témára próbálja terelni az olvasók figyelmét, de valójában mégis kénytelen elismerni: a pénteki közleményükben nem mondtak igazat, hisz a korábbi, általam aláírt 2013-as szerződésben nem volt ilyen előírás.

A valótlan állítás azonban újabb valótlanságokat szült: ma már nem 2013-as, hanem egy 2019-es szerződésmódosításra hivatkozik. Levelében azt írja, “Nos, kellő tájékozódás esetén Ön is tudhatná, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést és annak alapján „quality and release management” címén a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.”

A fenti idézet mellé dokumentumokat nem csatolt, noha én megtettem. A megnyerő stílusú kioktatás arra késztetett, hogy utánanézzek alaposabban ennek. Mivel pénteken még az eredeti 2013-as szerződés kapcsán vádaskodtak, valóban nem tájékozódtam 2019-es szerződésmódosításokról - főleg, hogy akkor már 5 éve nem voltam a BKK vezetője, semmi közöm hozzájuk. De most, ha már épp az általam alapított BKK weboldalán oktatott ki, megtettem. És meg kellett róla győzödnöm: sajnos nem helytálló, amit állít.

A 2019. februári szerződésmódosítás egyrészt csak az első 300 darab automata után pár évvel vásárolt további 72 darab üzemeltetésére vonatkozik, az automaták zömére nem.

Az automaták nagy részére, a még 2013-ban megrendelt első 300 darabra szóló szerződést pedig tudja mikor módosították? 2019 decemberében.

Tudja ki volt ekkor a BKK Igazgatóságának elnöke? Ön.

A 2019. februári és decemberi szerződésmódosítások azonban logikusan lényegében azonosak, hisz ugyanazon automaták különböző darabjainak üzemeltetésére vonatkoznak. A keretmegállapodások a fenti képkivágaton is látható 8.14. pontja tartalmazza mindazt, amit a 2013-as szerződésből tegnap közzétettem, mely szerint külön díj vagy költség felszámítása nélkül jogosult a BKK a díjtermékek módosítására az automaták felületein.

Íme a februári szerződésmódosítás (keretmegállapodásra kattintva érhető el a fájl):

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR000603962018/reszletek

Ez pedig a decemberi:

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001018022019/reszletek

Természetesen megnéztem a műszaki leírást is, a fenti linkeken az is elérhető, hisz az Ön által hivatkozott minőségbiztosítási kérdéseket az szabályozza. A műszaki leírás a 4. pontjában részletezi a szoftvermódosítások eseteit. Ebben a 41. oldalon tételesen fel van sorolva, mik a 4.2. I. alá, azaz a “Paraméterezés és jogszabálykövetés egyszerűsített minőségbiztosítással” kategóriába eső változtatások (lásd a képkivágaton).

Idézem az egyik ilyet: “díjtermék kivezetés a TVM menüből és háttérrendszerekből”.
No, pont erre lett volna szükség a 100E és a hajójegy kapcsán - még áprilisban, s nem most, októberben.

Tudja mit írnak pont az ilyen változásokról az Ön által citált 2019-es szerződésmódosítások? Idézem: “A szoftveres fejlesztési feladat és a minőségbiztosítás is díjmentes, azaz az Ajánlattevő semmilyen jogcímen nem kérhet díjazást a módosítás elvégzéséért.”

Semmilyen jogcímen. Ezek után mire fizettek ki 2,8 millió forintot?

Tisztelettel kérem ma ismét: fejezzék be a minden alapot nélkülöző visszamutogatást és felelősséghárítást, miután idén tavasztól őszig fél éven át megkárosították a saját utasaikat.
A budapesti közösségi közlekedés fejlesztése érdekében, ahogy eddig, ezután is számíthat a BKK a támogatásomra.

Tisztelettel:
Vitézy Dávid

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Előzmény

Közlekedő Tömeg | 2020. szeptember 23.

Eddig 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért

A koronavírus miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Deák Ferenc tér és a repülőtér között. A járat egyedi díjszabással közlekedik, csak repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, melynek darabja 900 forint. Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik.

Közérdekűadat-igényléssel fordultunk a BKK-hoz, melyből kiderül, hogy április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik. A BKK válaszában azt is elárulta, hogy ezeknek a jegyeknek töredékét, pár száz darabot váltottak csak vissza a pórul járt utasok. Válaszában a BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs, az utasok pedig más termékekkel - például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel - olcsóbban juthatnak el a reptérre.

Egyesületünk tesztelte a mobiljegy telefonos alkalmazást: még ma is egészen a fizetési felületig jutottunk anélkül, hogy az alkalmazás bármilyen módon jelezte volna, hogy egy jelenleg nem létező szolgáltatást készülünk kifizetni. A Jarokelo.hu-ra júliusban érkezett bejelentés szerint semmilyen figyelmeztetés nem szerepelt a jegyautomatákon sem. Augusztus óta a BKK a 100E megállóiban lévő jegyautomatákon olyan képernyővédőt jelenít meg, amin az szerepel, hogy a repülőtéri járat nem közlekedik. Egyesületünk ezt nem tartja elfogadható megoldásnak, hiszen egyrészt ha valaki vásárolt az utas előtt, akkor a képernyővédő nem jelenik meg, másrészt a város többi részén továbbra is figyelmeztetés nélkül vásárolható a 900 forintos jegy. Ezt a logikát követve az remélhetőleg nem merült fel a BKK-ban, hogy pénztári vásárlás esetén csak a 100E-hez közeli pénztárak dolgozói szóljanak az utasoknak, ők is csak akkor, ha előttük éppen nem vásárolt senki.

Érthetetlen számunkra, hogy a BKK miért nem távolította el a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet a többszáz jegyautomatából, miközben ez távolról néhány kattintással megoldható lenne.

Egyesületünk felszólítja a BKK-t, hogy haladéktalanul hagyjon fel az utasok megkárosításával és félretájékoztatásával, a 100E járat újraindulásáig pedig távolítsa el a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazásból a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet.

A BKK válasza itt olvasható:

https://www.kozlekedotomeg.hu/uploader/index.php/s/Hz6YYM5yfHoR4cs#pdfviewer

Bejelentések a Járókelőn:

https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/67396/hanyag-tajekoztatas-100e

https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/69297/felrevezeto-tajekoztatas-a-100e-megalloban

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Előzmény

Közlekedő Tömeg | 2020. szeptember 26.

Egyesületünk a mai napon a Budapesti Rendőr-főkapitányságon feljelentést tett ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékre elkövetett csalás bűntette miatt a BKK repülőtéri buszjeggyel folytatott visszaélése kapcsán.

Döntésünkben jelentős szerepet játszott a BKK-nak az elmúlt napokban tanúsított kétszínű kommunikációja. Elvártuk volna az elkövetett sorozatos és súlyos hibák teljes beismerését és az értük való felelősségvállalást – helyette állítólagos technikai hibára hivatkozó hamis bocsánatkérést és felelősséghárítást kaptunk. Elvártuk volna az azonnali valós megoldást, azaz a repülőtéri buszjegyek értékesítésének haladéktalan leállítását – ez az elmúlt három napban sem történt meg, helyette a BKK életszerűtlen álmegoldásokkal takarózik, mint például hogy a külföldre repült utas személyesen váltsa vissza a megvett buszjegyét. Elvártuk volna, hogy a BKK oszlassa el a jogtalan haszonszerzés gyanúját, és ha már a kártalanításra érdemben nem ad lehetőséget, a szolgáltatás nélkül beszedett viteldíjat például ajánlja fel jótékony célra – három nap láthatóan erre sem volt elég.

Fontos kiemelni, hogy a cég nem az elmúlt napokban szembesült először a helyzettel, amit most hirtelen kellene megoldania. A nyár folyamán többen, többször jelezték feléjük a problémát, a legkorábbi nyilvános jelzés júliusi. Ha valóban akartak volna érdemben intézkedni, azt megtehették volna az elmúlt hónapokban. Felháborítónak tartjuk, hogy ezt a nyilvánvaló sumákolást egy április óta húzódó rejtélyes "technikai hibára" fogják, ez a kifogás pedig teljesen elgyengíti az egyébként szükséges bocsánatkérést is. Világosan látszik, hogy ha egyesületünk nem hozza nyilvánosságra az esetet, majd a sajtóban nem jelennek meg sorra a negatív cikkek, semmit nem változott volna a helyzet.

E hozzáállás alapján kérdésesnek látjuk, hogy a BKK-n belül megtörtént-e a felszínre került problémákkal való igazi szembenézés, és megtörténik-e a belső folyamatok és működési kultúra valós felülvizsgálata és átalakítása annak érdekében, hogy akár a cégen kívülről, akár azon belülről érkező hibajelzésekre a jövőben érdemben és tevőlegesen tudjanak reagálni. A Közlekedő Tömeg Egyesület ahogyan mindeddig, úgy a jövőben is nyitottan és konstruktívan áll a fővárosi önkormányzattal és cégeivel folytatott együttműködés elé, de ezen a ponton a feltétlen szükséges megújulás érdekében elkerülhetetlennek láttuk, hogy az elkövetett hibákkal büntetőjogi értelemben is szembesüljön a közlekedési társaság.

Előzmények korábbi posztunkban:
https://www.facebook.com/kozlekedotomeg/posts/3489096604518477

Válasz

M Imre üzente 3 éve

A reptéri buszjegyekkel történt visszaélés és az ennek kapcsán a jegyautomaták ügyében kiadott tegnapi BKK - Budapesti Közlekedési Központ közlemény miatt ma levélben fordultam Draskovics Tiborhoz, a BKK elnökéhez.

"Draskovics Tibor részére
Igazgatóság elnöke
BKK Zrt.

Tisztelt Elnök úr!

Engedje meg, hogy Önhöz, mint a BKK de facto vezetőjéhez forduljak a központ 2020. október 3-án, a 100E autóbuszjárat és a hajók jegyeinek értékesítése kapcsán kiadott közleménye ügyében.

Önök közleményükben ezt írják: “A Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán megjelent bejegyzés után a Budapesti Közlekedési Központ azonnal felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben. Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez. A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel.”
Forrás (2020. október 3., szombat):
https://bkk.hu/2020/10/bkk-modositotta-jegyautomatak-szoftveret-mar-nem-vasarolhato-repuloteri-jaratra-es-hajokra-ervenyes-termek/

Ehhez képest a BKK Zrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. között 2013. szeptember 4-én a BKK oldaláról általam - az igazgatóság felhatalmazása alapján - aláírt, a jegykiadó automaták (Ticket Vending Machine = TVM) üzemeltetésére szóló szerződés II. 7.2. pontja a következőképp fogalmaz: “A Megrendelő annak meghatározására is egyoldalúan jogosult, hogy a TVM készülékek segítségével milyen Díjtermékeket (a fővárosi tömegközlekedés igénybe vételére jogosító jegyeket és bérleteket) kíván értékesíteni. A Megrendelő határozza meg az egyes Díjtermékek bruttó (végfelhasználói) árát is. (...) A Megrendelő az Üzemeltetési Időszakban bármikor, egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal jogosult a Díjtermékek árát módosítani, jogosult a díjtermékek fajtáit, összetételét módosítani, jogosult új Díjtermékek értékesítésének bevezetésére, jogosult az egyes Díjtermékek külső kialakítását, adattartalmát módosítani. A módosításokat - az Üzemeltetési díj fejében, külön díj vagy költség felszámítása nélkül - a Vállalkozó a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli jognyilatkozatának kézhezvételét követő 15 (tizenöt) napon belül köteles bevezetni a TVM rendszerben, a TVM rendszer működését úgy módosítani, hogy a Megrendelő által közölt módosított feltételek szerint folytatódjon a működése.”

Teljes terjedelemben itt érhető el: https://bkk.hu/apps/docs/beszerzes/20130913_03.pdf
A fentiek szerint Önöknek díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel joguk lett volna a 100E autóbusz COVID-19 világjárvány megjelenését követő leállítása után - vagy éppen előzetesen - a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából. A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették.

A 2013-ban a 300 db új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodás BKK, mint megrendelő aláírójaként kötelességemnek éreztem a fenti valótlan állításaikra nyilvánosan reagálni, különös tekintettel arra a körülményre, hogy jelentős értékre elkövetett csalás gyanúja miatt a Közlekedő Tömeg Egyesület büntetőfeljelentést is tett a BKK gyakorlata miatt, mivel Önök több mint fél éven keresztül értékesítettek 900 forintba kerülő, más járatra nem érvényes repülőtéri buszjegyeket egy olyan járatra, amely nem is közlekedett. Ezen túl a nem közlekedő dunai hajójáratokra értékesítettek hajójegyeket, ahogy erre közleményük most rámutatott. Ha Önök további milliókat fizetnek ki egy díjmentes szolgáltatásért, az további büntetőjogi tényállásokat is felvethet, érdemes lehet ezügyben tehát a BKK Igazgatóságának megvizsgálnia, mi történt pontosan.

A BKK akkori vezetőjeként büszke vagyok arra, hogy a jegyautomaták üzembe állítása az addig rendszeres pénztári sorban állások megszüntetésével és a város és az agglomeráció számos pontján a 24 órás jegy- és bérletváltás lehetőségének megteremtésével áttörést hozott a budapesti közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalában és jelentősen megemelte a BKK bevételeit, ezáltal tehát mára sokszorosan megtérült. Kérem, ne próbálják hamis visszamutogatással besározni ezt a sikeres projektet és ezzel magyarázni az elmúlt hónapok hibáit.

Tisztelettel:
Vitézy Dávid"

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu