Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Elkezdődött a Blaha Lujza tér felújítása, így ennek apropójából megmutatjuk a hosszú évszázadok óta kitüntetett csomópont legutóbbi 100 évét és elkövetkező évtizedeit képek segítségével
https://www.facebook.com/budapestmindenkie/posts/360065988819068
Képes Blaha-történet – Elindult a Blaha Lujza tér felújítása is | 2021 július 16.
Júliusban elindult a Blaha Lujza tér felújítása. A másfél évig tartó munka eredménye évtizedekre meg fogja szabni Budapest egyik legforgalmasabb terének kinézetét, hangulatát. A hosszú évszázadok (!) óta kitüntetett csomópont legutóbbi 100 évét és elkövetkező évtizedeit most képek segítségével mutatjuk be (Fortepan képekkel).
https://enbudapestem.hu/2021/06/komp-viztorony-es-jarvanyellenes-epuletek-a-blahan/
A tér 1900 körül. Ekkor még sokkal biztonságosabb volt gyalogosan közlekedni itt, mint ma. A teret minden irányból villamosvágányok veszik körbe, a budapesti villamoshálózat aranykorának elején járunk. Felsővezetéket azért nem látunk a sínek felett, mert ekkor még alsóvezetékesek voltak a budapesti villamosok, a sínek alatti üregből szedték az áramot. A tér történetéről Zubreczki Dávid írt korábban az enbudapestem.hu-n.
https://enbudapestem.hu/2021/06/komp-viztorony-es-jarvanyellenes-epuletek-a-blahan/
1958. Még áll a Nemzeti Színház. Háttérben a kupoláját vesztett sarokház a Nagykörút és a Rákóczi út sarkán. Ekkor még nem autós főútként, hanem városi főutcaként működött a Rákóczi út, ahogy ezt a sok sétálóból is látjuk.
https://enbudapestem.hu/2020/07/sok-az-auto-vagy-keves-a-sav/
1965-ben, a Nemzeti Színház bontása után. Ebben az időben kezdték az autók eluralni a teret és környékét. Bal oldalt jól látszanak az árkádosított házak, ahol a járdát betették a lakóházak alá, kellemetlen, félig aluljáró hangulatú tereket hozva létre. Az árkádosítás célja az volt, hogy még több sáv, még több autó férhessen el az úton. Ez viszont nem megoldás: a több sáv csak több autót vonz, nagyobb dugót generál.
https://enbudapestem.hu/2021/01/tenyleg-ki-kene-szelesiteni-az-utat-a-gerjesztett-kereslet-esete/
Az új tér tervei. A Blaha Lujza tér egységes arculatú, akadálymentes, a mai városi használati igényeket kielégítő belvárosi közösségi térré alakul a belső részen gyalogosbarát, találkozóhelyekkel és szökőkúttal. A téren álló egykori Népszínházra utalva felújítják a Színházi emlékkövet. Ugyancsak megújul a tér emblematikus eleme, a 60-as évek óta működő Gomba szökőkút is.
https://enbudapestem.hu/2021/05/juliusban-indulhat-vegre-a-blaha-felujitasa-ime-a-tervek/
...
https://enbudapestem.hu/2021/07/kepes-blaha-tortenet-elindult-a-blaha-lujza-ter-felujitasa-is/
|
|
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 5 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...
M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...
M Imre új linket töltött fel: Pavlics Ferenc (gépészmérnök, kutató, tervező)
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!