Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az uniós források felhasználhatóságának határideje miatt a
közlekedési tárca gyorsított eljárásban igyekszik a dunai hajóút
fejlesztési munkáit kivitelezni.
A WWF szerint a kapkodás nem ésszerű, hiszen Brüsszel pont a magas
költségek miatt a közlekedési hálózat fejlesztési terveinek
átdolgozásán gondolkodik.
Az Európai Unió közlekedési hálózatának fejlesztése a magyarországi
Duna-szakaszt is érinti. Magyarországon 2007 őszén készült tanulmány,
amely a hazai Duna szakasz hajózhatóságának fejlesztését vizsgálta. Ezt
a tanulmányt nagyon sok kritika érte a környezetvédők oldaláról, mert
megítélésük szerint az felületesen kezel több fontos elemet, például a
költség-haszon elemzést, vagy a várható ökológiai hatások felmérését. A
bíráló hangok továbbá kifogásolták, hogy a vizsgálat a hajóút
fejlesztés más alternatíváit nem vizsgálta meg, hanem kizárólag az
egységes vízi út műszaki beavatkozásokkal való fejlesztésének
lehetőségét járta körül.
A
közlekedési tárca az EU források lehívásának záros határideje miatt
tendert írt ki a hajóút megvalósításának felgyorsítására. A kritikusok
szerint azonban ez számos hiányosságot tartalmaz. Az Európai Unió
előírta Magyarország számára, hogy bármilyen tervet vagy beavatkozást
csak akkor lehet elkészíteni, ha arra vonatkozólag stratégiai
környezeti vizsgálat készül, és megvizsgálják, hogy a Duna – mint
ökológiai és társadalmi szolgáltatásokat nyújtó érték – várhatóan
hogyan alakul át a hajóút fejlesztése miatt. A természet- illetve
környezetvédelmi szervezetek szerint a közlekedési tárca sajátosan
értelmezte ezt az előírást. Jelen tender szerint ugyanis egyetlen
tervezési fázisban kell kidolgozni a lehetséges alternatívákat,
valamint a tervezési és kivitelezési dokumentációkat – mindezt másfél
éven belül.
A WWF Magyarország szerint elfogadhatatlan, hogy egyetlen eljárás
keretében folytassák le ezeket a munkákat. Úgy látják, a tender
ütemezése nem igazodik a tenderkiírásban szereplő vizsgálatok
lefolytatásához szükséges időhöz illetve előírásokhoz. A kiírás szerint
ugyanis négy olyan alapos és egymásra épülő vizsgálatot kell elvégezni
a munka első részeként, amelyek önmagukban is több éves munkát
igényelnek. A gyakorlatban ez csak úgy kivitelezhető, ha a hatósági
engedélyek beszerzése párhuzamosan zajlik ezekkel a – tender feltételei
miatt csak hamarjában elkészített – vizsgálatokkal, holott a különböző
határozatok és engedélyek beszerzése éppen a vizsgálatok alapján
kezdődhetne meg.
Ráadásul
a tender egyértelműen kifejezi, hogy a hazai költségvetés 50 százalék
önrészt biztosít a munkák kivitelezésére. Felmerül a kérdés, hogy mi
alapján különít el Magyarország erre költségvetési forrást.
„Magyarország nem teheti meg, hogy az Európai Unió előírásait
megkerülve használjon fel brüsszeli támogatási forrásokat, márpedig a
tenderben szereplő munkálatok egy éven belüli kivitelezése az EU
irányelvek semmibevételét jelenti." – fogalmazott Figeczky Gábor, a WWF
Magyarország természetvédelmi igazgatója. – „Az elnagyolt vizsgálatok
arra utalnak, hogy ez egy olyan terv, ami elsősorban a fejlett
hajóflottával rendelkező országok érdekeit szolgálja, ugyanakkor a
káros hatások – mint az ivóvízbázis sérülése, a természeti értékek
tönkretétele, az ökoturizmusban rejlő fejlesztési lehetőségek
lehetetlenné tétele – Magyarországon realizálódnak."
Balogh Alexandra
Forrás: WWF
|
|
M Imre írta 5 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Szandimandi... https://www. facebook....
M Imre 6 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...
M Imre írta 20 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...
M Imre 20 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.
M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
BKV-járatok a Dunán? 2011 vége előtt megvalósulhat
Mitől lesz fenntartható a városi közlekedés?
A gépjárművezetési alkalmasság új szabályai 2015. áprilisától: az Európai Unió tagállamaiban alvászavar gyanúja esetén a vezetői engedély megújításához kivizsgálás szükséges
Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe