Közlekedés: A Dunába szórják a pénzt!

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


 

Az uniós források felhasználhatóságának határideje miatt a közlekedési tárca gyorsított eljárásban igyekszik a dunai hajóút fejlesztési munkáit kivitelezni.
A WWF szerint a kapkodás nem ésszerű, hiszen Brüsszel pont a magas költségek miatt a közlekedési hálózat fejlesztési terveinek átdolgozásán gondolkodik.

Az Európai Unió közlekedési hálózatának fejlesztése a magyarországi Duna-szakaszt is érinti. Magyarországon 2007 őszén készült tanulmány, amely a hazai Duna szakasz hajózhatóságának fejlesztését vizsgálta. Ezt a tanulmányt nagyon sok kritika érte a környezetvédők oldaláról, mert megítélésük szerint az felületesen kezel több fontos elemet, például a költség-haszon elemzést, vagy a várható ökológiai hatások felmérését. A bíráló hangok továbbá kifogásolták, hogy a vizsgálat a hajóút fejlesztés más alternatíváit nem vizsgálta meg, hanem kizárólag az egységes vízi út műszaki beavatkozásokkal való fejlesztésének lehetőségét járta körül.

A közlekedési tárca az EU források lehívásának záros határideje miatt tendert írt ki a hajóút megvalósításának felgyorsítására. A kritikusok szerint azonban ez számos hiányosságot tartalmaz. Az Európai Unió előírta Magyarország számára, hogy bármilyen tervet vagy beavatkozást csak akkor lehet elkészíteni, ha arra vonatkozólag stratégiai környezeti vizsgálat készül, és megvizsgálják, hogy a Duna – mint ökológiai és társadalmi szolgáltatásokat nyújtó érték – várhatóan hogyan alakul át a hajóút fejlesztése miatt. A természet- illetve környezetvédelmi szervezetek szerint a közlekedési tárca sajátosan értelmezte ezt az előírást. Jelen tender szerint ugyanis egyetlen tervezési fázisban kell kidolgozni a lehetséges alternatívákat, valamint a tervezési és kivitelezési dokumentációkat – mindezt másfél éven belül.

A WWF Magyarország szerint elfogadhatatlan, hogy egyetlen eljárás keretében folytassák le ezeket a munkákat. Úgy látják, a tender ütemezése nem igazodik a tenderkiírásban szereplő vizsgálatok lefolytatásához szükséges időhöz illetve előírásokhoz. A kiírás szerint ugyanis négy olyan alapos és egymásra épülő vizsgálatot kell elvégezni a munka első részeként, amelyek önmagukban is több éves munkát igényelnek. A gyakorlatban ez csak úgy kivitelezhető, ha a hatósági engedélyek beszerzése párhuzamosan zajlik ezekkel a – tender feltételei miatt csak hamarjában elkészített – vizsgálatokkal, holott a különböző határozatok és engedélyek beszerzése éppen a vizsgálatok alapján kezdődhetne meg.

Ráadásul a tender egyértelműen kifejezi, hogy a hazai költségvetés 50 százalék önrészt biztosít a munkák kivitelezésére. Felmerül a kérdés, hogy mi alapján különít el Magyarország erre költségvetési forrást.

„Magyarország nem teheti meg, hogy az Európai Unió előírásait megkerülve használjon fel brüsszeli támogatási forrásokat, márpedig a tenderben szereplő munkálatok egy éven belüli kivitelezése az EU irányelvek semmibevételét jelenti." – fogalmazott Figeczky Gábor, a WWF Magyarország természetvédelmi igazgatója. – „Az elnagyolt vizsgálatok arra utalnak, hogy ez egy olyan terv, ami elsősorban a fejlett hajóflottával rendelkező országok érdekeit szolgálja, ugyanakkor a káros hatások – mint az ivóvízbázis sérülése, a természeti értékek tönkretétele, az ökoturizmusban rejlő fejlesztési lehetőségek lehetetlenné tétele – Magyarországon realizálódnak."


Balogh Alexandra


Forrás: WWF

Címkék: duna eu hajóút környezeti_vizsgálat vizi_közlekedés wwf

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 15 éve

Az előzetes felmérésben mindig kullogtunk ... a kártérítésben jók vagyunk ... és az EU-s pénzek visszafizetésében is. Szomorú vagy inkább tragédia.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 20 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...

M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:

Allasinterju_a_mavnal_2122349_8686_s

Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...

M Imre 3 napja új képet töltött fel:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....

M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...

M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...

M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...

M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu